abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2010 @ 01:02:08 #1
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_89245515
Was benieuwd of er mensen zijn op FOK! die in callcentra's werken. Ik in ieder geval wel. Sinds vrijdag aangenomen na een selectie en trainingsronde.
OP is nog niet mooi, maar dat komt wel.

-- Wat is een callcenter? --

Een callcenter (ook wel belcentrum of belbureau) is een afdeling of organisatie die is gespecialiseerd in het afhandelen van telefoonverkeer. Daarbij wordt een onderscheid gemaakt tussen inkomend (inbound) en uitgaand (outbound) telefoonverkeer. Kenmerkend voor call centra zijn de grote aantallen call center medewerkers (agents), de strikte taakverdeling, de centrale sturing en de hoge efficiëntie.

-- Wat betekend Inbound? --

Bij inbound telemarketing ligt het initiatief voor het gesprek bij de mogelijke klant. Deze belt een (doorgaans betaald) telefoonnummer op, en krijgt een agent aan de lijn. Deze vorm van telemarketing biedt de kleinste kans op irritatie bij de prospect; immers, als deze niet gediend is van het gesprek zou hij/zij niet opgebeld hebben. Binnen de inkomende gesprekken wordt er vaak een onderscheid gemaakt tussen bestaande en nieuwe klanten.

-- Wat betekend Outbound? --

Bij outbound is er sprake van een naar buiten gaand telemarketing-gesprek. Vaak wordt er gebruikgemaakt van automatische systemen die 'naar buiten bellen' en pas op het moment dat iemand opneemt er voor zorgen dat het gesprek naar een agent wordt doorgeleid. Dit is deels de reden dat een telemarketing gesprek vaak begint met de woorden 'Ik ben op zoek naar dhr/mevr Uw Naam', omdat het gesprek nog niet doorgeleid was tijdens de begroeting door de opgebelde na het opnemen van de telefoon. Er worden verschillende soorten mensen benaderd via opbellen: huidige klanten, mensen die interesse hebben aangegeven en onbekenden.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_89245823
Hoi. Druk aan het solliciteren bij callcenters, dus ik ga hier even meelezen.
pi_89245876
Inbound hoeft geen telemarketing te zijn. Helpdesk is ook inbound, en daar is verkoop helemaal niet van toepassing of bijzaak, maar zeker geen hoofdzaak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 november 2010 @ 11:32:05 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89250671
Hm, dat laatste klopt niet helemaal denk ik. Bij ons (energiebedrijf) wordt van helpdeskmensen wel degelijk verwacht dat ze ook proberen te verkopen. Bijvoorbeeld een onderhoudscontract of een doos met spaarlampen o.i.d.

Ik werk sinds kort bij de afdeling waar klachten en vragen die per e-mail binnenkomen worden beantwoord (waarbij veel klanten overigens per telefoon worden benaderd, omdat dat makkelijker en sneller is).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 28 november 2010 @ 11:33:57 #5
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_89250711
quote:
14s.gif Op zondag 28 november 2010 01:11 schreef Myraela het volgende:
Hoi. Druk aan het solliciteren bij callcenters, dus ik ga hier even meelezen.
Ben toevallig vrijdag aangenomen. Had dinsdag een kennismakingsronde en donderdag een 4 uur durende trainingsronde (3,5 theorie) en daarna moesten we 10 klanten opbellen waarna de trainster vrijdag alle gesprekken ging afluisteren om te kijken of we vooral; enthousiast, rustig, zelfverzekerd, en een aantal regels hadden toegepast.. van de 15 waren er 8 afgevallen.

@ Light en Rewimo
Ik heb het van Wikipedia gekopieerd. :@
OP moet nog duidelijk even beter worden, maar ik ben daar niet zo goed in.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  zondag 28 november 2010 @ 12:06:30 #6
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_89251461
Zijn volgens mij al centrale topic's over.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 28 november 2010 @ 12:07:55 #7
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_89251507
Ik kon niks vinden in WGR. Als dat zo is dan mag deze dicht.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_89259157
Nah, hier zal ik me ook maar eens in gaan mengen dan :Y).
I was an atheist until I realized I was God
pi_89259222
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:11 schreef kastanova het volgende:
Nah, hier zal ik me ook maar eens in gaan mengen dan :Y).
Werk je nog bij Ziggo dan :')
pi_89259325
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:13 schreef Adames het volgende:
Werk je nog bij Ziggo dan :')
Dat is toch al wel weer een aantal promoties en opdrachtgevers geleden hoor :).
I was an atheist until I realized I was God
pi_89259683
Hier ook een agent:

werk in het callcenter van een bankinstelling. Bevalt me uitstekend, flexibele werktijden, goede verdiensten en prima sfeer. Enige stress ondervindt je van bedieningstijden (inbound) of targets (outbound) maar hier wen je snel aan.
pi_89259713
Overigens heb ik zelf 1,5 jaar voor UPC gewerkt, helpdesk.
Was best leuk en leerzaam werk, en verdiende vrij goed voor mijn leeftijd toen (18/19)
pi_89259914
Met name ervaring in callcentermanagement hier.

Enkele inbound projecten opgestart (Tele2/Landsbanki/ABN-Amro) en de laatste jaren vooral outbound trajecten opgestart :)
I was an atheist until I realized I was God
pi_89267179
Ik ben sinds september inderdaad ook een belmiep :P

Altijd geroepen dat ik het NOOOIT wil doen, maar goed, je moet toch een bijbaantje hebben en vind het werk niet eens zo heel vervelend.. Valt me iig 100% mee.. En ik heb leuke collega's *O*
  Redactie Frontpage zondag 28 november 2010 @ 22:16:16 #15
38148 crew  Innisdemon
pi_89276685
Ik heb jaren op een inbound-helpdesk gezeten. Prachtig mooi werk. Ook als de mensen kwaad werden, begonnen te schelden, te dreigen en noem maar op, ik had de grootste lol.

Daarna nog een paar jaar inbound Levensverzekeringen gedaan. Ook erg leuk, omdat je dan intensief met een ingewikkeld product bent, en niet dat callcentre gezeur over pauzetijden, gespreksduur enzo (alhoewel dat later wel kwam)

Outbound heb ik 1 avondje gedaan, maar dat was niet geheel koud. Mensen bellen die een bon hadden opgestuurd, dus ze konden je verwachten.

Al-met-al een aantal leuke jaren gehad
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_89276942
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Hm, dat laatste klopt niet helemaal denk ik. Bij ons (energiebedrijf) wordt van helpdeskmensen wel degelijk verwacht dat ze ook proberen te verkopen. Bijvoorbeeld een onderhoudscontract of een doos met spaarlampen o.i.d.

Ik werk sinds kort bij de afdeling waar klachten en vragen die per e-mail binnenkomen worden beantwoord (waarbij veel klanten overigens per telefoon worden benaderd, omdat dat makkelijker en sneller is).
Ik heb jaren support gedaan, voor verschillende merken. Daar kwam geen sales bij kijken. Als mensen iets wilden kopen, verwezen we ze naar een winkel (voor zover er winkelinformatie beschikbaar was).

Het is natuurlijk wel mogeljk om sales te doen op een supportlijn, maar als iemand weer terugbelt omdat het probleem de eerste keer niet naar tevredenheid is opgelost, gaat die persoon vast niet nog een doos spaarlampen kopen. En nog een, en nog een... Zorgen dat het probleem wordt opgelost, moet belangrijker zijn dan het aansmeren van een product, in ieder geval op een supportlijn.
pi_89278242
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:20 schreef Light het volgende:
Zorgen dat het probleem wordt opgelost, moet belangrijker zijn dan het aansmeren van een product, in ieder geval op een supportlijn.
En dat besef lijkt er tegenwoordig steeds minder te zijn...
Zo gebeurde het ooit eens, tijdens een bezuinigingsronde, dat ik een lijstje met "de kwalitatieve onderkant" voor ontslag diende te maken...
Lijstje ingeleverd, worden vervolgens de cross- en upsell cijfers er bij gepakt en diende ik 2 van de slechtste agents binnen te houden vanwege hun verkoopcijfers. En vervolgens werden er 2 kwalitatief aanzienlijk betere bellers (maar verkochten minder) uitgegooid in hun plaats.

Binnen een maand ben ik daar vervolgens vertrokken :{.
I was an atheist until I realized I was God
  Milf maandag 29 november 2010 @ 21:34:13 #18
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_89318323
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Hm, dat laatste klopt niet helemaal denk ik. Bij ons (energiebedrijf) wordt van helpdeskmensen wel degelijk verwacht dat ze ook proberen te verkopen. Bijvoorbeeld een onderhoudscontract of een doos met spaarlampen o.i.d.

Ik werk sinds kort bij de afdeling waar klachten en vragen die per e-mail binnenkomen worden beantwoord (waarbij veel klanten overigens per telefoon worden benaderd, omdat dat makkelijker en sneller is).
Het UWV is ook inbound, daar wordt niets verkocht. Het hoeft dus niet perse verkoop te zijn. Hier heb ik jaren met plezier gewerkt.
Tegenwoordig werk ik alweer drie jaar bij een andere overheidsinstelling. Het is voornamelijk telefonie en daarna doorstroom naar telefonie, e-mail en dossierverwerking/vorming.
Leuke baan en nog leukere collega's. Altijd jammer wanneer ze doorstromen. Je bouwt een leuke band op en poef ze zijn weg. ;( Wel weer leuk voor hen natuurlijk, ze hebben doorgroeimogelijkheden.

[ Bericht 10% gewijzigd door nikky op 29-11-2010 21:39:15 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 29 november 2010 @ 22:59:31 #19
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_89323992
Vandaag mijn 1e 3 uur aan de telefoon. 0 sells. Echt zo weird.
Trainster luisterde mee en die zei dat ik er niks aan kon doen en botte mensen had.

Had een seksverslaafde aan de telefoon en toen ik fijne avond zei, zei hij tegen mij: Rukse. Ik werd voor lul uitgemaakt. Ongelooflijk..
Morgen beter :)
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  zaterdag 4 december 2010 @ 22:00:17 #20
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_89532353
Had dinsdag gewerkt had toen 8 sales. Ging erg goed, donderdag had ik er maar 4 weer minder. en Vandaag had ik er 10! :D O+
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_89533166
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:00 schreef Dionysiou het volgende:
Had dinsdag gewerkt had toen 8 sales. Ging erg goed, donderdag had ik er maar 4 weer minder. en Vandaag had ik er 10! :D O+
Netjes. :D Krijg je ook bonussen dan?
pi_89538517
Heb het ooit in mn studententijd twee weken vol gehouden vind het echt helemaal niks callcenter werk
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 december 2010 @ 09:31:19 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89543047
Had wel een leuke van de week :) Ik ben nog in opleiding en kijk dus met een collega mee.

Iemand had gemaild dat ze geen mail/post enz. meer wilde ontvangen. Prima, mijn collega vinkt dat dus aan in het systeem. Mailtje afgehandeld.

Vijf dagen later mailt de klant waarom ze niets gehoord heeft van ons 8)7 Ehm ja, dat wilde je toch niet?

Afijn, we besluiten om dan toch maar even te bellen. Ik draai het mobiele nummer, krijg een enigszins verward reagerende klant aan de lijn en leg uit waarvoor ik bel. "Maar ik zit in Brazilië," zegt ze vervolgens, waarop ik zeg dat ik het dan kort zal houden en het gesprek afsluit.

Na enig gepraat met mijn collega komen we erachter dat het op dat moment 5 uur 's morgens was in Brazilië en dat ik haar dus waarschijnlijk wakker gebeld heb :')

Ze zal nu wel extra blij zijn dat ze niks meer van ons hoort :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_89543101
Ik heb het een tijdje naast mijn studie gedaan. Inbound vond ik wel relaxed.

'Koude' klanten bellen om ze dingen aan te smeren vond ik echter een hel. Het ging me nog wel redelijk goed af, maar ik voelde me erg echt niet goed bij. Heb dat dan ook niet lang volgehouden.

Zou dat echt nooit meer doen, dan wordt ik nog liever zwerver.

Maar sowieso, te commerciële functies liggen mij sowieso niet.

Klantenservice vind ik nog wel leuk.
pi_89543231
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 09:31 schreef Rewimo het volgende:
Had wel een leuke van de week :) Ik ben nog in opleiding en kijk dus met een collega mee.

Iemand had gemaild dat ze geen mail/post enz. meer wilde ontvangen. Prima, mijn collega vinkt dat dus aan in het systeem. Mailtje afgehandeld.

Vijf dagen later mailt de klant waarom ze niets gehoord heeft van ons 8)7 Ehm ja, dat wilde je toch niet?
Ik kan me wel voorstellen dat de klant een bevestiging wil krijgen als wordt aangevinkt dat hij geen mail meer wil ontvangen. Da's ook meteen een bevestiging dat de mail is aangekomen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 december 2010 @ 10:15:08 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89543433
Mja, ikzelf ook wel hoor, maar blijkbaar is het dus niet de gewoonte om dat te doen. Ik denk dat ik zelf toch geneigd zou zijn een antwoordmailtje zou sturen inderdaad. Iets van: we hebben uw verzoek ingewilligd, u krijgt geen mailing meer van ons.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 5 december 2010 @ 12:15:54 #27
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_89545644
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 december 2010 22:22 schreef Myraela het volgende:

[..]

Netjes. :D Krijg je ook bonussen dan?
Bij dit project helaas niet, bij Vodafone 1,50 per sale.
Wel krijgen we hier vaak kadotjes bij bijv. de 450'e sale. Of de gene met de meeste sale per dag. Maar dat word altijd van te voren aangegeven.

Wat ik ook netjes vind is dat ze elke zaterdag even regelen voor het personeel om 12 00. Staan altijd zakken patat klaar van de snackbar haha. :P
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  zondag 5 december 2010 @ 12:18:21 #28
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_89545709
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 09:40 schreef Gulo het volgende:
Ik heb het een tijdje naast mijn studie gedaan. Inbound vond ik wel relaxed.

'Koude' klanten bellen om ze dingen aan te smeren vond ik echter een hel. Het ging me nog wel redelijk goed af, maar ik voelde me erg echt niet goed bij. Heb dat dan ook niet lang volgehouden.

Zou dat echt nooit meer doen, dan wordt ik nog liever zwerver.

Maar sowieso, te commerciële functies liggen mij sowieso niet.

Klantenservice vind ik nog wel leuk.
Koud bellen is heerlijk joh, helemaal als je je target al ruimschoots hebt gehaald. Kan je daarna rustig bellen en mensen die meteen pissig worden of beginnen te schelden een beetje ''netjes'' uitdagen of een ''perongeluk'' een TBA afspraak maken voor de zelfde avond en dan opnemen als Violet. _O-
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_89545891
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 12:18 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Koud bellen is heerlijk joh, helemaal als je je target al ruimschoots hebt gehaald. Kan je daarna rustig bellen en mensen die meteen pissig worden of beginnen te schelden een beetje ''netjes'' uitdagen of een ''perongeluk'' een TBA afspraak maken voor de zelfde avond en dan opnemen als Violet. _O-
Mja, ik ervaarde het als een ernstige inbreuk op de persoonlijk levenssfeer van mensen. Ik bedoel, je belt op de meest ongelegen tijdstippen met impertinente vragen.

Nu kan je je tegenwoordig daarvoor afmelden geloof ik. In die zin hebben de mensen het nu zelf in de hand of ze gebeld worden of niet. Dat was toen ik daar werkte niet.

Waar ik me over verbaasde ik dat ik van iedereen die ik kende hoorde dat ze een hekel hadden aan telemarketing, en dat ze daar nooit iets van zouden kopen. Toch liep het als een tierelier... En nog waarschijnlijk, anders zou er niet zoveel werk in zijn.
  zondag 5 december 2010 @ 12:55:16 #30
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_89546904
Nja, ik heb ook tijden die ik niet wil werken..

Zoals van 08.00 tot 11.00 op de zaterdag.. dan bel je mensen wakker voor verkoop aan de telefoon dat gaat me ook te ver hoor.

Het is net hoe je het ervaart natuurlijk. De eerste dag vond ik het moeilijk wat brutaler te zijn aan de telefoon. Ik ben gewoon altijd erg mezelf, maak een grapje als degene het kan waarderen en ik ga niet opdringen. Hiermee onderscheid je jezelf mee van andere die hun script ''oplezen'' ;)

Dat Bel Me Niet Register inderdaad. Ik moet na elk belletje mensen doorverwijzen naar het BMNR en dat is best irritant. :P
Behalve bij TBA (terug bel afspraken) want dan bel je ze terug uiteraard. Als nog worden mensen weer gebeld als ze weer hun gegevens in internet invoeren etc.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_89550632
Ik werk op de helpdesk van een internetprovider.

Het loon, geen call-tijden targets en de collega's zorgen ervoor dat ik het werk zeer leuk vind :-)

Ohjah!

Ik kan ook nog FOK!ken onder werktijd :D
pi_89553170
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 12:55 schreef Dionysiou het volgende:
Behalve bij TBA (terug bel afspraken) want dan bel je ze terug uiteraard. Als nog worden mensen weer gebeld als ze weer hun gegevens in internet invoeren etc.
Kan nog een leuke boete worden voor jullie bedrijf dan; ook bij terugbelafspraken is de BMNR-melding verplicht.
I was an atheist until I realized I was God
pi_89556596
Zelf een half jaar voor een energiebedrijf gewerkt via een callcenterbureau Cendris..
Belachelijk weinig geld ten opzichte van de werknemers vast in dienst..

Nu sinds kort bij upc :-) Maar zit puur op klantenservice, de sales zijn niet verplicht maar als je het doet kan je sparen voor leuk weekendje weg of dingetjes...
das wel weer gaaf!!!
Doelen zijn dromen met een deadline
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')