abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 december 2004 @ 08:40:29 #276
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_23793089
Geef die link dan maar ff als je wilt.
pi_23797434
zie alleen enquete nu op website staan van website, feesten ed.. niet radio.. krijg overigens ook die nieuwsbrief maar heb er blijkbaar overheen gelezen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 december 2004 @ 01:09:31 #278
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24004061
ze denken een maas in de wet gevonden te hebben:
quote:
Op ID&T Radio kun je sinds twee weken in één uur de recente hits van Kylie Minogue, Anastacia, Gwen Stefani, Eminem en Natasha Beddingfield horen. Met de aanstaande naamswijziging in ID&T FM per 1 januari lijkt het station nu een slimme truc gevonden te hebben om de voorschriften voor de haar relatief goedkoop verkregen frequentie te wijzigen. In de op hun site gepubliceerde playlist staat nu achter alle hits tussen haakjes ‘ID&T FM radio-edit’. Wat je dus hoort is volgens ID&T niet de hit, maar een zodanig veranderde versie, dat het niet meer als hit meetelt.

ID&T mag volgens de voorschriften voor de aan haar toebedeelde frequentie overdag slechts 7,5% van haar zendtijd besteden aan Top 40-nummers. Bij gemiddeld veertien liedjes per uitzenduur komt dat voorgeschreven percentage uit op grofweg slechts één hit per uur. Volgens de laatste luistercijfers over september oktober was het marktaandeel van ID&T Radio gedaald naar 0,4%. Een jaar geleden piekte het nog op 0,7%.

In het covenant tussen mediawaakhond Het Commissariaat voor de Media en vergunninguitgever Agentschap Telecom staat onder ‘hitmuziek in een andere versie of uitvoering’ de volgende definitie: “Er is sprake van een andere versie indien het muziekstuk wezenlijk van karakter verschilt met de hitversie. Bovendien dient dit verschil met het oorspronkelijke muziekstuk voor de gemiddelde luisteraar duidelijk waarneembaar te zijn. Het verschil kan bijvoorbeeld bestaan uit een ander tempo of een andere uitvoerder of instrumentatie.”

Volgens Michel de Winter, de nieuwe directeur Radio bij ID&T, houdt ID&T Radio zich wel degelijk aan de vergunning: "Ik doe niet iets wat niet mag, anders zou ik het niet doen. De hit zoals die in de Top 40 staat, draai ik niet. Ik draai radio edits, zoals die ons soms door de platenmaatschappijen aangereikt wordten, of die we soms zelf maken."

Bart Bijvank, persvoorlichter bij mediawaakhond Het Commissariaat voor de Media, bevestigt dat de zaak ID&T reeds in onderzoek is: “Wij hebben de ontwikkelingen kritisch gevolgd, en nemen nu steekproefsgewijs opnames. In de loop van januari hopen we met een uitspraak te komen.” Wanneer het Commissariaat de koerswijziging negatief beoordeelt, kan het Agentschap Telecom een bestuurlijke boete opleggen, al dan niet gekoppeld aan een dwangsom om herhaling te voorkomen. In het uiterste geval zal de vergunning voor ID&T Radio ingetrokken kunnen worden.

Talpa B.V., de investeringsmaatschappij achter radiostations Noordzee FM en Radio 10 Gold, betaalde vorig jaar voor het ongelimiteerde frequentiekavel van Noordzee FM meer dan 80 miljoen euro voor een periode van acht jaar. Het frequentiekavel met restricties voor ID&T Radio kostte destijds slechts 2,5 miljoen euro. Op de vraag of er sprake is van concurrentievervalsing laat Erik de Zwart, directeur Talpa Radio, desgevraagd weten: “Wij vinden dat wij een wijze en eerlijke overheid hebben, welke bijgestaan wordt door een zeer deskundig Commissariaat. Wij vertrouwen erop dat er passende maatregelen genomen zullen worden als blijkt dat er onrechtmatigheden plaatsvinden...”.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 16 december 2004 @ 09:55:09 #279
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_24006644
Er mag dan wel "ID&T FM edit" achter staan, maar ik hoor bijna geen verschil met het orgineel. Ben heel benieuwd of ze er mee wegkomen.

Overigens is de dance muziek die ze draaien wel wat beter geworden. Wat meer (oude) trance plaatjes
  donderdag 16 december 2004 @ 10:31:59 #280
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_24007255
quote:
Op donderdag 16 december 2004 09:55 schreef VisStick het volgende:
Er mag dan wel "ID&T FM edit" achter staan, maar ik hoor bijna geen verschil met het orgineel. Ben heel benieuwd of ze er mee wegkomen.

Overigens is de dance muziek die ze draaien wel wat beter geworden. Wat meer (oude) trance plaatjes
Valt me eveneens op dat ze meer eurodance beginnen te draaien op ID&T.

Wat betreft die 'edits'... ik hoor het verschil ook niet. In sommige gevallen draaien ze een andere versie van de plaat die een aantal weken later wordt vervangen door de (voor zover ik het kan beoordelen) standaard radio-versie.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_24007404
Ik zou het idioot vinden als ze de mix-avonden eruit gooien. Volgens mij zijn die namelijk het best beluisterd. Q-Dance en Thunderdome op woensdag zit de stream meestal helemaal vol. En op donderdag met ASOT proberen mensen uit de USA nog mee te luisteren. Maar zal me niets verbazen als het een 538 kopie word, waarna ik toch zeer zeker een ander radiostation ga zoeken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 december 2004 @ 10:50:46 #282
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24007560
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:41 schreef Slee-3r het volgende:
Ik zou het idioot vinden als ze de mix-avonden eruit gooien. Volgens mij zijn die namelijk het best beluisterd. Q-Dance en Thunderdome op woensdag zit de stream meestal helemaal vol. En op donderdag met ASOT proberen mensen uit de USA nog mee te luisteren. Maar zal me niets verbazen als het een 538 kopie word, waarna ik toch zeer zeker een ander radiostation ga zoeken.
's avonds ligt het markt aandeel tegen en soms boven de 1,5%, de woensdag is eht hoogste zelfs. De dag programmering is gewoon belabberd beluisterd.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_24009623
quote:
Op donderdag 16 december 2004 10:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

's avonds ligt het markt aandeel tegen en soms boven de 1,5%, de woensdag is eht hoogste zelfs. De dag programmering is gewoon belabberd beluisterd.
vind je het gek... die hoepeldoos wil niemand horen.
pi_24009900
op radioforum.nl lees ik soms wat anders maar ben zelf ook zwaar tegen haar.. irri stem .. irri doen en laten ...

van mij mogen ze die top40 platen ombouwen tot dance versies.. dan is het tof en uniek.. en echt ANDERS nu hoor je absoluut niet verschil tussen versie op 538 of 3fm..
quote:
Op donderdag 16 december 2004 12:27 schreef Slee-3r het volgende:

[..]

vind je het gek... die hoepeldoos wil niemand horen.
pi_24016882
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:09 schreef rubbereend het volgende:
ze denken een maas in de wet gevonden te hebben:
[..]
Was al even bekend hoor: http://www.radiofreak.nl/nieuwsartikel.php?id=1103021115

Heb het nu ook maar ff op de FP gezet

http://frontpage.fok.nl/nieuws/49351
  donderdag 16 december 2004 @ 18:08:29 #286
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_24017196
quote:
Op donderdag 16 december 2004 17:51 schreef Nolius het volgende:

[..]

Was al even bekend hoor: http://www.radiofreak.nl/nieuwsartikel.php?id=1103021115

Heb het nu ook maar ff op de FP gezet

http://frontpage.fok.nl/nieuws/49351
NEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!

Vroegah draaiden ze écht andere muziek op ID&T.
Het leek mij toen echt leuk om ID&T in de ether te hebben.
Vanaf het moment dat ze in de ether zitten hoorde je heel duidelijk dat er veel "populairdere" platen langskwamen. Veel minder gewaagde dingen.

En laatstelijk hoorde ik volgens mij zelfs Anastacia langskomen. Niks ten nadele van Anastacia, maar dat wil ik niet horen op een DANCE-station.

Hele slechte ontwikkeling dit. Het heeft ongetwijfeld met geld te maken, maar op deze manier is het gewoon weer meer van hetzelfde...
Ik hoop dat ze de licentie kwijtraken en worden terugverwezen naar de kabel.

Ik heb ze liever op de kabel met gewaagde dingen, dan in de ether waar het meer van hetzelfde is...
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 december 2004 @ 21:39:26 #287
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_24022135
terwijl er best potentie ligt in alleen dance muziek. Kijk maar eens naar een plaat als Flash dance die draaide id&t al maanden geleden en is nu een hit
DeLuna vindt me dik ;(
pi_24032705
ID&T Radio zou zich niet houden aan de Mediawet, omdat het te veel hitparademuziek draait. Daarom is de zender onderwerp van onderzoek door het Commissariaat voor de Media, zo bericht nu.nl
quote:
Commissariaat onderzoekt ID&T Radio
HILVERSUM - Het Commissariaat voor de Media (CvdM) onderzoekt of ID&T Radio zich houdt aan de Mediawet. In januari rapporteert de toezichthouder aan het Agentschap Telecom van het ministerie van Economische Zaken. Als die rapportage negatief uitvalt, kan ID&T een boete krijgen of zelfs de etherfrequentie verliezen. Dat zei een woordvoerder van het commissariaat donderdagavond. Sinds twee weken draait ID&T hits van artiesten als Snoop Dogg, Anastacia, Eminem, Kylie Minogue, Christina Aguilera, Maroon 5 en Alicia Keys in een frequentie die niet is toegestaan.

Draailijst
Ongeveer de helft van de draailijst bestaat uit hits van popartiesten in een iets aangepaste versie. Op grond van de bestaande voorschriften mag de zender slechts ongeveer één Top 40-hit per uur draaien. De rest van de programmering moet bestaan uit dance. ID&T kreeg bij de veiling van de etherfrequenties in mei 2003 voor een relatief klein bedrag een plekje in de ether met als vast profiel dance. Het gaat al lange tijd niet goed met de radiozender. Het marktaandeel ligt volgens de laatste gegevens van Intomart GfK Continu LuisterOnderzoek op 0,4 procent. In de zomer van 2003 had ID&T Radio op de top van zijn kunnen een marktaandeel van 0,7 procent.

Karakter
Nu de programmering drastisch is aangepast, is het onderscheidende dancekarakter van ID&T praktisch verdwenen en lijkt de zender voor de argeloze luisteraar nogal op Sky Radio, Radio 538, Yorin FM en Noordzee FM. Die zenders betaalden veel meer voor hun etherfrequenties met een vrij profiel en zullen niet blij zijn met de nieuwe concurrent. ID&T stelt dat het niets strafbaars doet. "Wij houden ons aan de vergunning", aldus directeur radio Michel de Winter. De woordvoerder van het Commissariaat voor de Media wilde donderdagavond nog niet vooruit lopen op de rapportage in januari. "Het kan nog alle kanten uit." [/b]
Bron: nu.nl

Ik vind het prima dat ID&T wordt aangepakt. Van een zich onderscheidende dancezender waarvoor duidelijk draagvlak was, is het station afgegleden naar een matig hitstation. De ellende begon al met het draaien van R&B-shit, waardoor veel luisteraars afhaakten (de cijfers bevestigen dat). Ik luister tegenwoordig zelden of nooit meer, maar als ik dan lees dat ze nu zelfs al Maroon5 (met alle respect) draaien, dan zijn ze toch echt het spoor bijster. Aanpakken, dus. Volkomen terecht.

Wat vinden jullie? Wordt ID&T terecht aangepakt, of moet de zender ook Top 40-hits draaien om het grote publiek te bereiken?
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:10:54 #289
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_24032952
Ik vind het zelf terecht.
ID&T is (WAS) een dance-trance (enz) muziek zender dat nu gewoon van die top 40 muziek erdoor heen gooid,
Ik luister niet eens meer naar ID&T.
This een kut zender geworden
pi_24033732
KINK FM OWNZ IT ALL!!!!!!!!!!!!
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_24033867
Ik was direct na het in de ether komen een redelijke fan, tot ze ineens hiphop en R&B in de programmering gooide, en soms nog erger Ze hebben hun eigen glazen ingegooit als je t mij vraagt, en nu worden ze er zelf de dupe van.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 17 december 2004 @ 13:55:29 #292
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_24035462
quote:
Op donderdag 16 december 2004 21:39 schreef rubbereend het volgende:
terwijl er best potentie ligt in alleen dance muziek. Kijk maar eens naar een plaat als Flash dance die draaide id&t al maanden geleden en is nu een hit
Er zal ook vast wel geld mee te verdienen zijn... Maarrrr... Door mainstream te gaan draaien kunnen ze nog véél meer verdienen. Met andere woorden; Het gaat die gasten niet om het maken van goede aparte radioprogramma's maar alleen maar om geld.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  vrijdag 17 december 2004 @ 16:11:14 #293
3485 kavorka
lure of the animal
pi_24038537
Het CvdM is ook wakker geschud. Onderstaand bericht is te vinden op NU.nl:
quote:
HILVERSUM - Het Commissariaat voor de Media (CvdM) onderzoekt of ID&T Radio zich houdt aan de Mediawet. In januari rapporteert de toezichthouder aan het Agentschap Telecom van het ministerie van Economische Zaken. Als die rapportage negatief uitvalt, kan ID&T een boete krijgen of zelfs de etherfrequentie verliezen.

Dat zei een woordvoerder van het commissariaat donderdagavond. Sinds twee weken draait ID&T hits van artiesten als Snoop Dogg, Anastacia, Eminem, Kylie Minogue, Christina Aguilera, Maroon 5 en Alicia Keys in een frequentie die niet is toegestaan.

Draailijst
Ongeveer de helft van de draailijst bestaat uit hits van popartiesten in een iets aangepaste versie. Op grond van de bestaande voorschriften mag de zender slechts ongeveer één Top 40-hit per uur draaien. De rest van de programmering moet bestaan uit dance.

ID&T kreeg bij de veiling van de etherfrequenties in mei 2003 voor een relatief klein bedrag een plekje in de ether met als vast profiel dance. Het gaat al lange tijd niet goed met de radiozender. Het marktaandeel ligt volgens de laatste gegevens van Intomart GfK Continu LuisterOnderzoek op 0,4 procent. In de zomer van 2003 had ID&T Radio op de top van zijn kunnen een marktaandeel van 0,7 procent.

Karakter
Nu de programmering drastisch is aangepast, is het onderscheidende dancekarakter van ID&T praktisch verdwenen en lijkt de zender voor de argeloze luisteraar nogal op Sky Radio, Radio 538, Yorin FM en Noordzee FM. Die zenders betaalden veel meer voor hun etherfrequenties met een vrij profiel en zullen niet blij zijn met de nieuwe concurrent.

ID&T stelt dat het niets strafbaars doet. "Wij houden ons aan de vergunning", aldus directeur radio Michel de Winter. De woordvoerder van het Commissariaat voor de Media wilde donderdagavond nog niet vooruit lopen op de rapportage in januari. "Het kan nog alle kanten uit."
Ik denk dat ID&T het wel kan schudden. Als ik het goed heb begrepen mogen ze maar 1 hit per uur draaien. Ze draaien er veel meer, maar die zijn zogenaamd ge-edit en dus mag het wel. Echter, volgens mij, moeten deze edit-versies hoorbaar anders zijn dan bv. op Radio 538. Ik als normale luisteraar hoor geen verschil tussen de edit-versies van ID&T en de normale versies op 538.

[ Bericht 5% gewijzigd door kavorka op 17-12-2004 16:17:04 ]
animal magnetism sexual attractive state
pi_24039252
quote:
Op donderdag 16 december 2004 18:08 schreef Sjaakman het volgende:

Ik heb ze liever op de kabel met gewaagde dingen, dan in de ether waar het meer van hetzelfde is...
pi_24041128
het is inderdaad jammer. misschien nu toch maar kinkfm op de ether ?
pi_24046424
laatst had hoorde ik 's avonds trouwens wel een uberphatte live set op id-t maar over het algemeen hebben jullie wel gelijk ze gooien te veel top 40 er doorheen.
Gelukkig houden ze zich nog wel aan het voornemen geen rock en nederlandstalige muziek te draaien.
Now let me explain the difference between me and you,
I practice real hard and do the tricks I do.
I practice untill there are no tricks left,
So I can make sure that I beat ya ass.
  maandag 20 december 2004 @ 08:39:11 #297
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_24096322
Ik vind ID&T wel lekker klinken op het moment, maar waarschijnlijk mogen ze hier niet mee doorgaan. Gewoon de "hits" vervangen door progressieve dance en je hebt een wereldzender
  maandag 20 december 2004 @ 08:42:01 #298
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24096343
ID&T stond hier echt altijd aan...tot ze met R&B shit enz. begonnen toen was de pret er gauw af, in het begin was het echt 24/7 dance maar 't is jammergenoeg al snel overgegaan in alweer een mainstream zender erbij....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 20 december 2004 @ 11:50:43 #299
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_24098796
Ik denk dat ze deze maand gewoon aan het kijken zijn hoe ver ze kunnen gaan met hun format. Zo te zien krijgen ze op deze manier flinke boetes, dus zullen ze in januari het format wel weer bijstellen. Dan zou tenslotte pas de hele programmering veranderen.
pi_24098937
ID&T zuigt sinds ze R&B/top40 uitzenden.. Van mij mogen ze terug naar hun oude formule of anders kappen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')