abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89227636
De maat is nu vol voor mij. Ik word door mijn collega's constant gepest waardoor ik steeds meer fouten ga maken. Het is nu zelfs zo erg dat mijn baas alle leugens van mijn collega's gelooft. Ondanks de mails, brieven e.d. die ik hem heb laten zien en waaruit het tegendeel blijkt. Wat ik ook zeg of doe, mijn baas is van mening dat als meerdere mensen het zeggen, dat het dan ook zo is. Dat mijn collega's het zo met elkaar hebben afgesproken, maakt niet uit. Want het is mijn woord tegenover die van hun. Het kan toch niet zo zijn dat mensen je zomaar in discrediet kunnen brengen, zonder bewijs? Wat kan ik doen tegen dit pestgedrag?
pi_89227668
Terug pesten.
pi_89227698
ligt eraan watvoor werk je doet :)
pi_89227714
Als het een lullig bijbaantje was zou ik zeggen van: DOEI :W
Noot noot.
  zaterdag 27 november 2010 @ 16:41:44 #5
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_89227729
Waar pesten ze je mee? Wat zeggen ze dat je doet/niet doet?
pi_89227730
Haal ongein met ze uit.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 27 november 2010 @ 16:41:51 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89227735
Hangt er inderdaad vanaf wat voor werk. Is er een vertrouwenspersoon binnen het bedrijf?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89227747
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:41 schreef Jojoortje het volgende:
Als het een lullig bijbaantje was zou ik zeggen van: DOEI :W
Ja joh? Jij laat je gewoon wegpesten?
pi_89227788
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:42 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Ik wil wel een bijbaantje waar de sfeer goed is. Hoe TS zijn situatie omschrijft, komt het niet meer goed tussen hem en zijn collega's.

Maar we weten nog niet om wat voor een soort baan het gaat.
Noot noot.
pi_89227810
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:42 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Jij blijft koppig bij een baantje waar je niet gewaardeerd wordt?
pi_89227815
Spieren kweken, mensen laten je vanzelf met rust ;)
  zaterdag 27 november 2010 @ 16:45:30 #12
260175 Djahani
Dont do drugs, without me
pi_89227823
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:45 schreef DeRakker. het volgende:
Spieren kweken, mensen laten je vanzelf met rust ;)
pi_89227908
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:46 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Als enkele collega's mij zouden pesten weet ik mij echt wel te verdedigen hoor. Desnoods met geweld in de wc-hokjes.
Heb je de OP wel gelezen? Het gaat zelfs zo ver dat zijn baas de andere collega's gaan geloven.
Jij werkt echt niet lekker als de sfeer op het werk ontzettend kut is.

[ Bericht % gewijzigd door Sjeen op 28-11-2010 20:44:20 ]
Noot noot.
pi_89227946
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:47 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Heb je de OP wel gelezen? Het gaat zelfs zo ver dat zijn baas de andere collega's gaan geloven.
Jij werkt echt niet lekker als de sfeer op het werk ontzettend kut is.
Idd ik zou ook weggaan maar niet zomaar even wat flinke herrie schoppen , anders krijgen ze alleen hun zin.. eerst even betaald zetten sowieso! kut situatie dat wel.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 27 november 2010 @ 16:49:29 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89227952
Zullen we het bij realistische tips houden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89228054
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:41 schreef Sjeen het volgende:
[...] Is er een vertrouwenspersoon binnen het bedrijf?
dit. of een commissie of iets dergelijks. als je baas je niet meer gelooft, dan moet je het hogerop zoeken
The only things that start on time are those that you're late for.
pi_89228123
Het is altijd fijn als de TS even in zijn eigen topic reageert.
Noot noot.
pi_89228266
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:54 schreef Jojoortje het volgende:
Zijn collega's hebben zijn internetverbinding gesaboteerd.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_89228554
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:54 schreef Jojoortje het volgende:
Spelfout gevonden? Boeit me niet.
pi_89228562
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:57 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Zijn collega's hebben zijn internetverbinding gesaboteerd.
10.gif
Noot noot.
pi_89229153
Gewoon die collega buiten werktijd opwachten en een flinke beuk verkopen. Baas kan je dan ook niet ontslaan aangezien het buiten werktijd is gebeurt en durf te weden dat het pesten dan ook wel ophoudt. En als er meerdere collega's pesten dan pak je gewoon de 'leider' aan, doen die andere ook niks meer.

[ Bericht 17% gewijzigd door plesner op 27-11-2010 17:28:51 ]
pi_89230910
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 17:21 schreef plesner het volgende:
Gewoon die collega buiten werktijd opwachten en een flinke beuk verkopen. Baas kan je dan ook niet ontslaan aangezien het buiten werktijd is gebeurt en durf te weden dat het pesten dan ook wel ophoudt. En als er meerdere collega's pesten dan pak je gewoon de 'leider' aan, doen die andere ook niks meer.
Ik verwacht niet dat iemand die komt uithuilen op Fok zomaar even zijn gram gaat halen op zo'n manier. Laat staan dat de collega's dan niet gewoon de politie bellen, en dan nog harder gaan staan lachen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_89232996
Ik werk tussen hoogopgeleide mensen en geloof me, die zijn slim genoeg om op een suptiele manier te pesten zodat het lijkt alsof het allemaal bij toeval gebeurt. Terugpesten heb ik ook geprobeerd, maar dat heeft geen zin, wordt alleen maar weer tegen me gebruikt. Dan wordt doodleuk verteld aan mijn baas dat ik niet goed smanewerk met mijn collega's of een muurtje om me heen bouw. Ook wordt er heel erg op mij gelet en krijg ik steeds (negatieve) kritiek. Ooki als ik iets goed doe, dan wordt er toch gezocht naar fouten. Zo heb ik nog heel veel voorbeelden.
pi_89233067
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:22 schreef kusmijnass het volgende:
Ik werk tussen hoogopgeleide mensen en geloof me, die zijn slim genoeg om op een suptiele manier te pesten zodat het lijkt alsof het allemaal bij toeval gebeurt. Terugpesten heb ik ook geprobeerd, maar dat heeft geen zin, wordt alleen maar weer tegen me gebruikt. Dan wordt doodleuk verteld aan mijn baas dat ik niet goed smanewerk met mijn collega's of een muurtje om me heen bouw. Ook wordt er heel erg op mij gelet en krijg ik steeds (negatieve) kritiek. Ooki als ik iets goed doe, dan wordt er toch gezocht naar fouten. Zo heb ik nog heel veel voorbeelden.
Meld je dan gewoon ziek, overspannen ofzo en dat zo lang mogelijk rekken.
pi_89233143
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:24 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Jah joh, weglopen voor je problemen dat lost lekker veel op.
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:27:33 #26
323707 Trava
WikiLeaks insurance password:
pi_89233166
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:26 schreef plesner het volgende:

[..]

Geweld, mensen die zeggen dat geweld niet helpt zijn mensen die nooit met geweld te maken hebben gehad.

Daarbij kun je ook het spelletje meespelen, laten zien dat je er zelf ook om moet lachen.
Het WikiLeaks insurance.rar password is: _____
pi_89233324
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:26 schreef plesner het volgende:

[..]

Ts is duidelijk niet geschikt om dit met fysiek geweld op te lossen. Daarom de werkgever maar uitbuiten.
pi_89233351
Het is vooral mentaal heel zwaar omdat je constant allert moet zijn en men net doet alsof je gek bent. Zo worden dingen keihard ontkend, word je niet serieus genomen als je aangeeft dat er gekke dingen gebeuren en wordt er gezegd dat de groep het anders ziet. Ze laten me geen keus daarom ga ik de strijd met ze aan. Anders ga ik kapot aan het pestgedrag.
pi_89233387
@ TS: Je ziet dat veel mensen in jouw topic vragen hebben wat de situatie betreft. Zou je daar antwoord op willen geven?
Noot noot.
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:34:45 #30
323707 Trava
pi_89233403
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:33 schreef kusmijnass het volgende:
Het is vooral mentaal heel zwaar omdat je constant allert moet zijn en men net doet alsof je gek bent. Zo worden dingen keihard ontkend, word je niet serieus genomen als je aangeeft dat er gekke dingen gebeuren en wordt er gezegd dat de groep het anders ziet. Ze laten me geen keus daarom ga ik de strijd met ze aan. Anders ga ik kapot aan het pestgedrag.
Wel zwak op zich dat mensen van oudere leeftijd nog pesten. Dat laat zien wat voor mensen het zijn die waarschijnlijk jaloers zijn op iets wat jij wel hebt en hun niet. Anders zou er geen reden moeten zijn voor hun om jou te moeten pesten.
pi_89233407
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:33 schreef kusmijnass het volgende:
Ik zou idd ook ziekmelden zo lang mogelijk even uitrusten , en die collega's terugpakken.
Dan nieuw beter werk zoeken...
pi_89233433
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:34 schreef Trava het volgende:

[..]

Wel zwak op zich dat mensen van oudere leeftijd nog pesten. Dat laat zien wat voor mensen het zijn die waarschijnlijk jaloers zijn op iets wat jij wel hebt en hun niet. Anders zou er geen reden moeten zijn voor hun om jou te moeten pesten.
Hoe weet jij hoe oud TS en zijn of haar collega's zijn dan?
Noot noot.
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:35:49 #33
323707 Trava
pi_89233438
Of je gaat een sneaky spelletje spelen met hun. Werkt gegarandeerd.
pi_89233440
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:24 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

.

Dat heb ik ook gedaan, omdat ik al bijna tegen een burnout zat. Toen werd er wel heel even actie ondernomen door mensen aan te spreken op hun gedrag.
pi_89233453
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:35 schreef kusmijnass het volgende:

[..]

.

Dat heb ik ook gedaan, omdat ik al bijna tegen een burnout zat. Toen werd er wel heel even actie ondernomen door mensen aan te spreken op hun gedrag.
Maar niks veranderd dus geen zin gehad...
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:36:36 #36
323707 Trava
pi_89233465
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:35 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hoe weet jij hoe oud TS en zijn of haar collega's zijn dan?
Omdat hij zegt dat die tussen hoogopgeleiden mensen werkt? Lijkt me dat het geen 18 jarige gasten zijn.
pi_89233476
Hoe oud ben je en wat voor werk doe je dan?
Je kan tog voor je zelf opkomen, en iemand is ff goed aanpakken? (niet op het werk uiteraard)
pi_89233514
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:36 schreef Trava het volgende:

[..]

Omdat hij zegt dat die tussen hoogopgeleiden mensen werkt? Lijkt me dat het geen 18 jarige gasten zijn.
Hoogopgeleid.. Kan ook alleen HAVO zijn :+
Noot noot.
pi_89233557
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:36 schreef consio het volgende:
Hoe oud ben je en wat voor werk doe je dan?
Je kan tog voor je zelf opkomen, en iemand is ff goed aanpakken? (niet op het werk uiteraard)
Op die vragen geeft hij liever geen antwoord :r
Noot noot.
pi_89233613
Wij herkennen je heus niet aan je leeftijd en of werk.. dont worry.
pi_89233620
Hoi

Je moet proberen om er boven te staan
Dat is natuurlijk erg moeilijk ,maar dan is de lol er voor die pesters af

Laat je niet gek maken

Ik wens je heel veel succes en sterkte

Groetjes gerv
pi_89233628
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:40 schreef dockx het volgende:
ligt eraan watvoor werk je doet :)
Ik ga geen functie noemen, wil niet herkent worden. Het is in ieder geval geen bijbaantje, maar het is wel een baan waar mensen over lijken gaan om hoger op te komen.
pi_89233649
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:41 schreef kusmijnass het volgende:

[..]

Ik ga geen functie noemen, wil niet herkent worden. Het is in ieder geval geen bijbaantje, maar het is wel een baan waar mensen over lijken gaan om hoger op te komen.
Moet je ook over lijken gaan , hoeveel ''pesterds'' zijn het dan??
pi_89233843
Geloof me het is veel erger dan jullie je kunnen voorstellen. Wat het moeilijk maakt om terug te vechten is dat mensen elkaar de hand boven het hoofd houden omdat ze vriendjes van elkaar zijn. Iedereen kent elkaar en ze praten niet met jou maar over jou. Mensen zien het gebeuren, maar doen niets omdat ze bang zijn om zelf ook aangepakt te worden. Tegen een groep kan je niet op.
pi_89233901
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:47 schreef kusmijnass het volgende:
Geloof me het is veel erger dan jullie je kunnen voorstellen. Wat het moeilijk maakt om terug te vechten is dat mensen elkaar de hand boven het hoofd houden omdat ze vriendjes van elkaar zijn. Iedereen kent elkaar en ze praten niet met jou maar over jou. Mensen zien het gebeuren, maar doen niets omdat ze bang zijn om zelf ook aangepakt te worden. Tegen een groep kan je niet op.
Dat weet ik dat je niet tegen een groep op kan, ik zou gewoon stoppen met het werk.. je kan ze toch wel omstebeurt pakken!
pi_89234093
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:47 schreef kusmijnass het volgende:
Hoi
Als het echt zo erg is zou ik daar niet blijven
Want als ze elkaar de hand boven het hoofd houden trek jij uiteindelijk toch aan het kortste eind

Het is jou leven en jij moet doen wat goed voor jou is

Denk aan jezelf

Heel veel sterkte

Groetjes Gerv
pi_89234468
Ik weet dat ik deze strijd niet kan winnen dat ik aan het kortste eind trek. Weg moet ik uiteindelijk toch wel. Het gaat er nu om hoe ik weg ga. Ik heb volgens mij niets meer te verliezen, dus dan maar een klacht tegen mijn werkgever indienen en dan ook namen en rugnummers noemen. Ik ga niemand in bescherming nemen. Daarna ga ik lekker op vakantie en zie ik wel hoe mijn werkgever reageert als ik terug kom.
pi_89234564
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 20:06 schreef kusmijnass het volgende:
Ik weet dat ik deze strijd niet kan winnen dat ik aan het kortste eind trek. Weg moet ik uiteindelijk toch wel. Het gaat er nu om hoe ik weg ga. Ik heb volgens mij niets meer te verliezen, dus dan maar een klacht tegen mijn werkgever indienen en dan ook namen en rugnummers noemen. Ik ga niemand in bescherming nemen. Daarna ga ik lekker op vakantie en zie ik wel hoe mijn werkgever reageert als ik terug kom.
Een klacht indienen zou ik zeker doen.
pi_89234567
Waarom word je gepest dan? Ik wil geen kant kiezen, maar waar rook is is vuur vaak.
pi_89234755
En hoe precies? Ik mag a.s. maandag weer bij de directie komen opdraven omdat op dinsdag nog niemand in onze vaksectie had bedacht in welk specifiek restaurant vrijdags het sectie-etentje zou zijn, mijn collega dus op dinsdag nog niet over de specifieke locatie was ingelicht en hij dat interpreteert als 'stelselmatig buitensluiten'. Nadat we de datum vier keer hadden verschoven zodat hij er ook bij zou kunnen zijn, that is.

Sinds deze ervaringen ben ik bij elk verhaal over 'structureel pesten' benieuwd waar dat pesten concreet uit bestaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')