abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2010 @ 20:42:23 #201
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89270728
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:40 schreef t-8one het volgende:

[..]

Dezelfde soort mensen als die in de overheid zitten?
Ik denk toch dat een Balkenende of een Rutte of een willekeurige topambtenaar heel wat minder in huis heeft dan, pak hem beet, een Iraanse kerngeleerde. Ik vraag me af wat er om gaat in zo'n knappe kop als ie aan een kernkop voor Ahmedinejad zit te sleutelen. Ik kan me er niets bij voorstellen namelijk.
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 20:42:41 #202
8781 crew  Frutsel
pi_89270743
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:41 schreef Rookert het volgende:

[..]

Het staat nu alleen vast.

Bevestiging is de sleutel bij deze documenten, geen ontkenning meer.
Net zoals dat de Saudi's nog altijd de grootste geldschieter van AlQaida zijn.
  zondag 28 november 2010 @ 20:44:38 #204
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89270837
quote:
4s.gif Op zondag 28 november 2010 20:38 schreef Rookert het volgende:
Vraag me af of de wereld sommige waarheden aan kan.

We mogen liegen en bedriegen omdat jij sommige mensen minderwaardig vindt.

Ok, duidelijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 november 2010 @ 20:45:08 #205
236046 NotYou
tigerblood
pi_89270868
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat een Balkenende of een Rutte of een willekeurige topambtenaar heel wat minder in huis heeft dan, pak hem beet, een Iraanse kerngeleerde. Ik vraag me af wat er om gaat in zo'n knappe kop als ie aan een kernkop voor Ahmedinejad zit te sleutelen. Ik kan me er niets bij voorstellen namelijk.
Ach, afhankelijk van 't geloof in de eigen regering is dat op zoveel manieren te legitimeren; een kernwapen hoeft bovendien helemaal niet gebruikt te worden om toe te voegen aan de (waargenomen) macht van een land. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  zondag 28 november 2010 @ 20:45:18 #206
132191 -jos-
Money=Power
pi_89270874
http://www.guardian.co.uk(...)-data#zoomed-picture

3021 Nederlandse documenten zitten er bij. hebben we wat te doen de komende week :P
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_89270883
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ok, duidelijk.
:')

Je snapt 't duidelijk niet.
pi_89270921
Ik ben benieuwd naar de berichten over Irak, van vóór de Westerse agressie. Ook die van rond 9/11.
pi_89270939
Wat zou de bijnaam van Balkenende geweest zijn, Harry Potter misschien? :D
pi_89270962
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ok, duidelijk.
Op sommige gebieden zijn mensen idd minderwaardig, jij wilt ook geen domme sjonnie met geen greintje relativeringsvermogen als leider lijkt me, daar heb je je minderwaardigheid al.

Denk dat het te groot en teveel is om ineens vrij te laten. Dan nog te bedenken dat er er honderdduizenden andere artikelen worden vrijgegeven.
  zondag 28 november 2010 @ 20:47:16 #211
pi_89270971
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Je snapt 't duidelijk niet.
Ik snap heel goed dat er heel veel geheim gehouden wordt onder het mom van " andere mensen kunnen dat niet aan".

Ik geloof dat overheden heel veel niet aan kunnen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_89270977
Diplomatie en het grote publiek

Mooi artikel over de botsing tussen moraal en belangen.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89270998
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:46 schreef Monidique het volgende:
Ik ben benieuwd naar de berichten over Irak, van vóór de Westerse agressie. Ook die van rond 9/11.
Ik ook.
pi_89271037
From Wikileaks to Wrigley Field: Afghan presidents half-brother ran a restaurant in Chicago

Among the most fascinating examples recount American officials meetings in September 2009 and February 2010 with Ahmed Wali Karzai, the half brother of the Afghan president and a power broker in the Talibans home turf of Kandahar.

They describe Mr. Karzai, dressed in a crisp white shalwar kameez, the traditional dress of loose tunic and trousers, appearing nervous, though eager to express his views on the international presence in Kandahar, and trying to win over the Americans with nostalgic tales about his years running a Chicago restaurant near Wrigley Field.

But in midnarrative there is a stark alert for anyone reading the cable in Washington: Note: While we must deal with AWK as the head of the Provincial Council, he is widely understood to be corrupt and a narcotics trafficker. (Mr. Karzai has repeatedly denied such charges.) And the cables note statements by Mr. Karzai that the Americans, informed by a steady flow of eavesdropping and agents reports, believe to be false.

A Chicago Tribune story from January 2009 notes that Karzai ran the Helmand restaurant at 3201 N. Halsted St. and a piece in Canadas National Post headlined his journey from waiter to King of Kandahar. The AP further reported that the family also ran restaurants in San Francisco, Boston and Baltimore, and that the Chicago eatery closed in 1992.

Bron
  zondag 28 november 2010 @ 20:49:16 #215
pi_89271079
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:47 schreef Rookert het volgende:

[..]

Op sommige gebieden zijn mensen idd minderwaardig, jij wilt ook geen domme sjonnie met geen greintje relativeringsvermogen als leider lijkt me, daar heb je je minderwaardigheid al.
Ik wil dat een overheid bestuurt op basis van feiten en noodzakelijkheid. Ik heb verder alleen vertrouwen in het egoïsme van de mens.
quote:
Denk dat het te groot en teveel is om ineens vrij te laten. Dan nog te bedenken dat er er honderdduizenden andere artikelen worden vrijgegeven.
Waarom te groot en te veel? Ik kan toch zelf bepalen hoeveel en hoe snel ik lees?
pi_89271214
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik wil dat een overheid bestuurt op basis van feiten en noodzakelijkheid. Ik heb verder alleen vertrouwen in het egoïsme van de mens.

[..]

Waarom te groot en te veel? Ik kan toch zelf bepalen hoeveel en hoe snel ik lees?
Noodzakelijkheid is al subjectief.

Het gaat niet om jou :')
pi_89271216
Hillary Clinton Ordered Diplomats to Steal UN Officials Credit Card Numbers

The document orders officials at the State Department to conduct mass surveillance and in some cases outright theft against high ranking UN officials.

Incredibly, beyond the simple collection of secret information about officials including UN chief Ban Ki-moon, the directive also calls for State Department officials to try to steal credit card data from a number of top officials, as well as passwords and personal encryption keys. They also sought to collect DNA samples from UN members.

The directive was sent to 33 US embassies across the world, and specified not just Ban, but his top advisers, the heads of all UN agencies, commanders of UN military missions and representatives of all the permanent members of the UN Security Council.

The State Department was chieflh responsible for this attempt, but they were also to enlist the CIA, FBI, and the US Secret Service in the collection of data if necessary. The 1946 UN Convention prohibits most if not all of the attempts at theft and surveillance detailed in the operation.

antiwar.com
pi_89271232
Tot nu toe vind ik de uitgelekte berichten vooral geruststellend. Kennelijk zit de wereldpolitiek toch niet heel erg anders in elkaar dan tot nu toe bekend was.

Hier en daar wat nare koosnaampjes, wat kleine misdragingen hier en daar, maar verder totaal niets schokkends.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_89271280
Het zou mij niet verbazen als de VS bewust N-Korea zal provoceren, om met een oorlog het publiek weer in slaap te sussen. :N
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89271337
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:52 schreef druide het volgende:
Het zou mij niet verbazen als de VS bewust N-Korea zal provoceren, om met een oorlog het publiek weer in slaap te sussen. :N
Mogelijk.
  zondag 28 november 2010 @ 20:53:56 #221
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89271345
quote:
7.48pm:
The Democratic chairman of the Senate foreign relations committee, John Kerry, rejects comparisons with the leak of the Pentagon papers during the Vietnam war.

This is not an academic exercise about freedom of information and it is not akin to the release of the Pentagon Papers, which involved an analysis aimed at saving American lives and exposing government deception. Instead, these sensitive cables contain candid assessments and analysis of ongoing matters and they should remain confidential to protect the ability of the government to conduct lawful business with the private candor that's vital to effective diplomacy.
Weer een zogenaamde linkse held ontmaskerd als één van hun.
pi_89271417
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:52 schreef druide het volgende:
Ja, Amerika gaat snel weer in een oorlog stappen :')
pi_89271436
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar ontkom je simpelweg niet aan. Hoezeer ik daarmee ook dergelijke praktijken líjk toe te laten.
  zondag 28 november 2010 @ 20:56:00 #224
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89271459
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:55 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ja, Amerika gaat snel weer in een oorlog stappen :')
Dat, plus, hoe zou een oorlog 'het publiek in slaap sussen'?
pi_89271583
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:56 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Dat, plus, hoe zou een oorlog 'het publiek in slaap sussen'?
Publiek gaat aan de poorten van Capitol Hill/White House kloppen dan. Niet te verkopen die hap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')