abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2010 @ 20:34:04 #181
236046 NotYou
tigerblood
pi_89270210
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:32 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Jij vindt het een eervolle, om niet te zeggen, een moreel te verantwoorden baan?
Ik vind jouw woordkeuze bijzonder sneu en verbaas me erover dat jij het blijkbaar vreemd vindt dat ook technisch onderlegde mensen onethisch kunnen handelen. Hoe denk je dat geavanceerde draadloze skimapparatuur en malware tot stand komt? Verder is vrijheid in landen als China behoorlijk beperkt en is het niet uitgesloten dat mensen in dergelijke landen voor de job simpelweg opgeleid worden. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  zondag 28 november 2010 @ 20:35:43 #182
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89270294
quote:
12s.gif Op zondag 28 november 2010 19:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Matt Herben zou met zijn gezin in een vliegtuig naar de VS onderweg zijn...
Politiek asiel aanvragen? _O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 november 2010 @ 20:36:22 #183
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89270333
quote:
10s.gif Op zondag 28 november 2010 20:30 schreef waht het volgende:

[..]

Russen en Chinezen dus.
Ehm, ik bedoel niet zo zeer hun nationaliteit als wel hun persoonlijkheid. Ik vraag me ook af wat voor volk hoogtechnologisch wapentuig ontwikkelt. Het zijn toch mensen die aan de ene kant intellectueel nogal wat in huis hebben, maar aan de andere kant zich uithoeren aan moreel failliete overheden (voor moreel onverantwoordbare doeleinden). Wat moet ik me voorstellen bij deze eichmannetjes? Kille cynici, of makkelijk beinvloedbare wereldvreemdelingen?
pi_89270392
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:31 schreef Politicoloog het volgende:
'Saudi King on Iran: Cut off the head of the snake'

In WikiLeaks release of US Embassy cable, Saudi leaders speak candidly on Teheran, say "military pressure against Iran shouldn't be ruled out."

Among the quarter-million documents in the latest WikiLeaks release on Sunday, was a secret diplomatic cable from the US Embassy in Riyadh, Saudi Arabia, about a meeting between Saudi King Abullah and US Ambassador to Iraq Ryan Crocker and US General David Patraeus in April 2008.

According to the leaked document, part of the conversation between King Abdullah and the US officials touched on Saudi attitudes towards Iran, its influence in Iraq and the need to increase pressure on the Islamic Republic.

The cable quotes former Saudi Ambassador to the US Adel al-Jubeir recalling, "the King's frequent exhortations to the US to attack Iran and so put an end to its nuclear weapons program. 'He told you to cut off the head of the snake,' he recalled to the Charge, adding that working with the US to roll back Iranian influence in Iraq is a strategic priority for the King and his government."

jpost
Geen wonder natuurlijk. Ze hebben ook tientallen miljarden geven aan Irak tijdens de Iran-Irak oorlog. Zelf kunnen ze alleen natuurlijk geen oorlog voeren.
  zondag 28 november 2010 @ 20:37:25 #185
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89270407
http://www.nrc.nl/buitenl(...)_diplomatieke_crisis
WikiLeaks ontketent diplomatieke crisis
pi_89270447
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:36 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ehm, ik bedoel niet zo zeer hun nationaliteit als wel hun persoonlijkheid. Ik vraag me ook af wat voor volk hoogtechnologisch wapentuig ontwikkelt. Het zijn toch mensen die aan de ene kant intellectueel nogal wat in huis hebben, maar aan de andere kant zich uithoeren aan moreel failliete overheden (voor moreel onverantwoordbare doeleinden). Wat moet ik me voorstellen bij deze eichmannetjes? Kille cynici, of makkelijk beinvloedbare wereldvreemdelingen?
Cynici kan. Overgehaald door geld kan. Liefde voor hun eigen land kan ook.
pi_89270484
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:37 schreef PiRANiA het volgende:
http://www.nrc.nl/buitenl(...)_diplomatieke_crisis
WikiLeaks ontketent diplomatieke crisis
We gaan allemaal dood.
pi_89270505
Vraag me af of de wereld sommige waarheden aan kan.

Ja, dat is een filmquote.
  zondag 28 november 2010 @ 20:39:18 #189
pi_89270537
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:05 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Daarom weet ik nu al dat ik me dood ga ergeren aan alle berichtgeving hieromheen. De pers wil dit zoveel mogelijk uitmelken dus gaan ze heel senationeel doen over zaken die iedereen al wist of had kunnen verwachten.
Maar die zaken kunnen nu niet meer ontkent worden, dat maakt een hoop verschil. Ze kunnen niet meer liegen, er blijft alleen propaganda over. Geen grote vooruitgang maar wel iets.

Vooral leuk dat privégegevens verzamelende overheden die we met onze persoonlijke geheimen maar moeten vertrouwen nu een vette klap voor hun bek krijgen. Nee het is niet leuk als iemand je gegevens heeft want dan kan ie ze verliezen, misbruiken of openbaar maken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_89270567
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:37 schreef Doler12 het volgende:

Geen wonder natuurlijk. Ze hebben ook tientallen miljarden geven aan Irak tijdens de Iran-Irak oorlog. Zelf kunnen ze alleen natuurlijk geen oorlog voeren.
Ze voeren een anti-sjiitische politiek.
  zondag 28 november 2010 @ 20:40:08 #191
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_89270598
quote:

[..]

Dezelfde soort mensen als die in de overheid zitten?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 20:40:16 #192
8781 crew  Frutsel
pi_89270605
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

We gaan allemaal dood.
Zou het zo erg worden? :{
Of dat regeringen gaan vallen?
pi_89270634
quote:

[..]

Het is makkelijk om je schouders op te halen over menselijk leed als je niet persoonlijk betrokken bent. Tevens wil de beloning (of dreiging van straf) voor het uitgevoerde werk wel helpen.

Het zijn dus normale mensen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 20:41:04 #194
8781 crew  Frutsel
pi_89270653
Wikileaks:" Saudi king urges US to take military action in Iran"

zo vreemd en geheim was dat toch niet :')
pi_89270671
Hillary Clinton ordered diplomats to spy on UN: WikiLeaks docs

A classified directive signed by Secretary of State Hillary Clinton ordered US diplomats to spy on the highest-ranking officials in the United Nations, according to documents obtained from the latest WikiLeaks document dump.

The targets of the spying reportedly included UN Secretary General Ban Ki Moon, as well as the ambassadors of the permanent members of the UN Security Council -- China, Russia, France and the UK.

rawstory.com
pi_89270679
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:40 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zou het zo erg worden? :{
Of dat regeringen gaan vallen?
We gaan allemaal sowieso dood.

Was een grapje dus ;)
pi_89270683
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:39 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Ze voeren een anti-sjiitische politiek.
En ook ander stromingen van de Islam, behalve hun eigen Wahabitisch stroming natuurlijk
  zondag 28 november 2010 @ 20:41:40 #198
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89270701
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:41 schreef Frutsel het volgende:
Wikileaks:" Saudi king urges US to take military action in Iran"

zo vreemd en geheim was dat toch niet :')
Het staat nu alleen vast.

Bevestiging is de sleutel bij deze documenten, geen ontkenning meer.
  zondag 28 november 2010 @ 20:42:10 #200
236046 NotYou
tigerblood
pi_89270717
quote:

[..]

Mogelijke motieven? Hebzucht, angst, uitdaging, eer, prestige, nationalisme, een gezin te onderhouden, etc.
Je suis Charlie Sheen
  zondag 28 november 2010 @ 20:42:23 #201
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89270728
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:40 schreef t-8one het volgende:

[..]

Dezelfde soort mensen als die in de overheid zitten?
Ik denk toch dat een Balkenende of een Rutte of een willekeurige topambtenaar heel wat minder in huis heeft dan, pak hem beet, een Iraanse kerngeleerde. Ik vraag me af wat er om gaat in zo'n knappe kop als ie aan een kernkop voor Ahmedinejad zit te sleutelen. Ik kan me er niets bij voorstellen namelijk.
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 20:42:41 #202
8781 crew  Frutsel
pi_89270743
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:41 schreef Rookert het volgende:

[..]

Het staat nu alleen vast.

Bevestiging is de sleutel bij deze documenten, geen ontkenning meer.
Net zoals dat de Saudi's nog altijd de grootste geldschieter van AlQaida zijn.
  zondag 28 november 2010 @ 20:44:38 #204
pi_89270837
quote:
4s.gif Op zondag 28 november 2010 20:38 schreef Rookert het volgende:
Vraag me af of de wereld sommige waarheden aan kan.

We mogen liegen en bedriegen omdat jij sommige mensen minderwaardig vindt.

Ok, duidelijk.
  zondag 28 november 2010 @ 20:45:08 #205
236046 NotYou
tigerblood
pi_89270868
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:42 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat een Balkenende of een Rutte of een willekeurige topambtenaar heel wat minder in huis heeft dan, pak hem beet, een Iraanse kerngeleerde. Ik vraag me af wat er om gaat in zo'n knappe kop als ie aan een kernkop voor Ahmedinejad zit te sleutelen. Ik kan me er niets bij voorstellen namelijk.
Ach, afhankelijk van 't geloof in de eigen regering is dat op zoveel manieren te legitimeren; een kernwapen hoeft bovendien helemaal niet gebruikt te worden om toe te voegen aan de (waargenomen) macht van een land. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  zondag 28 november 2010 @ 20:45:18 #206
132191 -jos-
Money=Power
pi_89270874
http://www.guardian.co.uk(...)-data#zoomed-picture

3021 Nederlandse documenten zitten er bij. hebben we wat te doen de komende week :P
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_89270883
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ok, duidelijk.
:')

Je snapt 't duidelijk niet.
pi_89270921
Ik ben benieuwd naar de berichten over Irak, van vóór de Westerse agressie. Ook die van rond 9/11.
pi_89270939
Wat zou de bijnaam van Balkenende geweest zijn, Harry Potter misschien? :D
pi_89270962
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ok, duidelijk.
Op sommige gebieden zijn mensen idd minderwaardig, jij wilt ook geen domme sjonnie met geen greintje relativeringsvermogen als leider lijkt me, daar heb je je minderwaardigheid al.

Denk dat het te groot en teveel is om ineens vrij te laten. Dan nog te bedenken dat er er honderdduizenden andere artikelen worden vrijgegeven.
  zondag 28 november 2010 @ 20:47:16 #211
pi_89270971
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je snapt 't duidelijk niet.
Ik snap heel goed dat er heel veel geheim gehouden wordt onder het mom van " andere mensen kunnen dat niet aan".

Ik geloof dat overheden heel veel niet aan kunnen.
pi_89270977
Diplomatie en het grote publiek

Mooi artikel over de botsing tussen moraal en belangen.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_89270998
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:46 schreef Monidique het volgende:
Ik ben benieuwd naar de berichten over Irak, van vóór de Westerse agressie. Ook die van rond 9/11.
Ik ook.
pi_89271037
From Wikileaks to Wrigley Field: Afghan presidents half-brother ran a restaurant in Chicago

Among the most fascinating examples recount American officials meetings in September 2009 and February 2010 with Ahmed Wali Karzai, the half brother of the Afghan president and a power broker in the Talibans home turf of Kandahar.

They describe Mr. Karzai, dressed in a crisp white shalwar kameez, the traditional dress of loose tunic and trousers, appearing nervous, though eager to express his views on the international presence in Kandahar, and trying to win over the Americans with nostalgic tales about his years running a Chicago restaurant near Wrigley Field.

But in midnarrative there is a stark alert for anyone reading the cable in Washington: Note: While we must deal with AWK as the head of the Provincial Council, he is widely understood to be corrupt and a narcotics trafficker. (Mr. Karzai has repeatedly denied such charges.) And the cables note statements by Mr. Karzai that the Americans, informed by a steady flow of eavesdropping and agents reports, believe to be false.

A Chicago Tribune story from January 2009 notes that Karzai ran the Helmand restaurant at 3201 N. Halsted St. and a piece in Canadas National Post headlined his journey from waiter to King of Kandahar. The AP further reported that the family also ran restaurants in San Francisco, Boston and Baltimore, and that the Chicago eatery closed in 1992.

Bron
  zondag 28 november 2010 @ 20:49:16 #215
pi_89271079
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:47 schreef Rookert het volgende:

[..]

Op sommige gebieden zijn mensen idd minderwaardig, jij wilt ook geen domme sjonnie met geen greintje relativeringsvermogen als leider lijkt me, daar heb je je minderwaardigheid al.
Ik wil dat een overheid bestuurt op basis van feiten en noodzakelijkheid. Ik heb verder alleen vertrouwen in het egoïsme van de mens.
quote:
Denk dat het te groot en teveel is om ineens vrij te laten. Dan nog te bedenken dat er er honderdduizenden andere artikelen worden vrijgegeven.
Waarom te groot en te veel? Ik kan toch zelf bepalen hoeveel en hoe snel ik lees?
pi_89271214
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik wil dat een overheid bestuurt op basis van feiten en noodzakelijkheid. Ik heb verder alleen vertrouwen in het egoïsme van de mens.

[..]

Waarom te groot en te veel? Ik kan toch zelf bepalen hoeveel en hoe snel ik lees?
Noodzakelijkheid is al subjectief.

Het gaat niet om jou :')
pi_89271216
Hillary Clinton Ordered Diplomats to Steal UN Officials Credit Card Numbers

The document orders officials at the State Department to conduct mass surveillance and in some cases outright theft against high ranking UN officials.

Incredibly, beyond the simple collection of secret information about officials including UN chief Ban Ki-moon, the directive also calls for State Department officials to try to steal credit card data from a number of top officials, as well as passwords and personal encryption keys. They also sought to collect DNA samples from UN members.

The directive was sent to 33 US embassies across the world, and specified not just Ban, but his top advisers, the heads of all UN agencies, commanders of UN military missions and representatives of all the permanent members of the UN Security Council.

The State Department was chieflh responsible for this attempt, but they were also to enlist the CIA, FBI, and the US Secret Service in the collection of data if necessary. The 1946 UN Convention prohibits most if not all of the attempts at theft and surveillance detailed in the operation.

antiwar.com
pi_89271232
Tot nu toe vind ik de uitgelekte berichten vooral geruststellend. Kennelijk zit de wereldpolitiek toch niet heel erg anders in elkaar dan tot nu toe bekend was.

Hier en daar wat nare koosnaampjes, wat kleine misdragingen hier en daar, maar verder totaal niets schokkends.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_89271280
Het zou mij niet verbazen als de VS bewust N-Korea zal provoceren, om met een oorlog het publiek weer in slaap te sussen. :N
pi_89271337
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:52 schreef druide het volgende:
Het zou mij niet verbazen als de VS bewust N-Korea zal provoceren, om met een oorlog het publiek weer in slaap te sussen. :N
Mogelijk.
  zondag 28 november 2010 @ 20:53:56 #221
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89271345
quote:
7.48pm:
The Democratic chairman of the Senate foreign relations committee, John Kerry, rejects comparisons with the leak of the Pentagon papers during the Vietnam war.

This is not an academic exercise about freedom of information and it is not akin to the release of the Pentagon Papers, which involved an analysis aimed at saving American lives and exposing government deception. Instead, these sensitive cables contain candid assessments and analysis of ongoing matters and they should remain confidential to protect the ability of the government to conduct lawful business with the private candor that's vital to effective diplomacy.
Weer een zogenaamde linkse held ontmaskerd als één van hun.
pi_89271417
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:52 schreef druide het volgende:
Ja, Amerika gaat snel weer in een oorlog stappen :')
pi_89271436
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar ontkom je simpelweg niet aan. Hoezeer ik daarmee ook dergelijke praktijken líjk toe te laten.
  zondag 28 november 2010 @ 20:56:00 #224
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_89271459
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:55 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ja, Amerika gaat snel weer in een oorlog stappen :')
Dat, plus, hoe zou een oorlog 'het publiek in slaap sussen'?
pi_89271583
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:56 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Publiek gaat aan de poorten van Capitol Hill/White House kloppen dan. Niet te verkopen die hap.
pi_89271604
Korea plans

US and South Korean officials have discussed plans for a united Korea, should North Korea collapse.

The US ambassador to Seoul said South Korea would consider offering commercial incentives to China to "help salve" Beijing "concerns about living with a reunified Korea".

World Leaders

Italian Prime Minister Silvio Berlusconi is referred to as "feckless, vain, and ineffective as a modern European leader" by a US diplomat in Rome.

In 2008, the Moscow embassy describes Russian President Dmitry Medvedev as playing "Robin to (Prime Minister Vladimir Putin's) Batman.

The cables also comment on the extremely close relationship between Mr Berlusconi and Mr Putin.

North Korea's Kim Jong-il is a "flabby old chap" suffering from trauma from a stroke, while Iranian President Mahmoud Ahmadinejad is referred to as "Hitler".

South Africa's international relations and cooperation minister refers to President Robert Mugabe of Zimbabwe as "the crazy old man".

Iran Attack

King Hamad bin Isa al-Khalifa of Bahrain is reported to have told the US to stop Iran "by whatever means necessary", while the crown prince of Abu Dhabi, Sheikh Mohammad bin Zayed, told the US he believed Iranian President Mahmoud Ahmadinejad was "going to take us to war".

Wikileaks cables: key issues
  zondag 28 november 2010 @ 21:00:29 #227
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89271746
Wanneer kan je zelf die documenten downloaden? :P
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89271788
quote:

[..]

'Wanneer je huis in brand staat, ga je niet eerst gras maaien'. Prevalerend belang van veiligheid.
pi_89271860
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:01 schreef druide het volgende:

[..]

'Wanneer je huis in brand staat, ga je niet eerst gras maaien'. Prevalerend belang van veiligheid.
Klopt wel natuurlijk, anders nieuws lekken dat aandacht afleidt helpt ook.
pi_89271884
quote:
US cables leak sparks global diplomatic crisis
Classified embassy dispatches reveal Saudi king pressed US for military action on Iran and Washington used diplomats to spy on UN
http://www.guardian.co.uk(...)eak-diplomacy-crisis
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_89271938
US Warned Germany Over Bungled El-Masri Kidnapping

With over a quarter of a million WikiLeaks documents coming to light today a number of previously stalled stories are being given new life, including the bungled kidnapping of German citizen Khalid El-Masri and his subsequent abuse in US custody.

Masri was kidnapped in early 2004 by CIA officials and sent to Baghdad and later Afghanistan, where he was repeatedly abused before officials finally discovered that they meant to kidnap Khalid al-Masri, an entirely different person with a similarly spelled name.

http://news.antiwar.com/2(...)el-masri-kidnapping/

Foutje, kan gebeuren. :{
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 21:05:20 #233
8781 crew  Frutsel
pi_89272045
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:00 schreef Sheepcidus het volgende:
Wanneer kan je zelf die documenten downloaden? :P
Je kan ze net als Wikipedia zelf insturen denk ik :P
  zondag 28 november 2010 @ 21:05:53 #234
pi_89272092
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:51 schreef Rookert het volgende:

[..]

Noodzakelijkheid is al subjectief.

Het gaat niet om jou :')
Nee het zijn altijd anderen die het niet snappen en " in bescherming genomen moeten worden."
  zondag 28 november 2010 @ 21:08:01 #235
pi_89272238
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:53 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Weer een zogenaamde linkse held ontmaskerd als één van hun.
Omdat hij niet snapt dat documenten stelen van zijn eigen overheid in feite hetzelfde is als het stelen van documenten van een supermacht door een willekeurige wereldburger. Logisch, want nu is zijn kindje het slachtoffer.
pi_89272292
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:03 schreef Politicoloog het volgende:

With over a quarter of a million WikiLeaks documents coming to light today a number of previously stalled stories are being given new life, including the bungled kidnapping of German citizen Khalid El-Masri and his subsequent abuse in US custody.

Masri was kidnapped in early 2004 by CIA officials and sent to Baghdad and later Afghanistan, where he was repeatedly abused before officials finally discovered that they meant to kidnap Khalid al-Masri, an entirely different person with a similarly spelled name.

Ziek.
  zondag 28 november 2010 @ 21:09:04 #237
pi_89272309
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar ontkom je simpelweg niet aan. Hoezeer ik daarmee ook dergelijke praktijken líjk toe te laten.
Dan ontkomen regeringen niet aan wiki- en andere leaks.
pi_89272333
quote:

[..]

Het hoeft geen all-out oorlog te zijn. Een beetje spanning is goede afleiding van dit soort genante zaken. Net zoiets als met Clinton die in de Lewinski storm besloot Irak aan te vallen. Toen had de pers weer even een ander botje.
pi_89272393
Ben benieuwd wat er met Iran zal gebeuren nu ook is gebleken dat Arabische landen hebben aangedrongen op een oorlog tegen Iran.
  zondag 28 november 2010 @ 21:10:31 #240
pi_89272414
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:03 schreef Politicoloog het volgende:

Dat soort problemen heb je niet als je verdachten meteen vermoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')