Ik zie echt niet hoe...quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:09 schreef thabit het volgende:
Maar op zich kun je G = H1...Hk ook makkelijk aantonen met datgene wat je nu al hebt afgeleid.
Weet ik eigenlijk niet eens. Ik moet wel nog gaan laten zien dat de doorsnede van H1 en H2, H1 en H3 en H2 en H3 triviaal zijn. Volgt daar niet uit dat H3 doorsnede H1H2 triviaal is? Nu ik dit schrijf denk ik al van nietquote:Op zondag 28 november 2010 00:14 schreef thabit het volgende:
Maar dan gebruik je dus dat H3 doorsneden met H1H2 triviaal is. Hoe weet je dat?
Tweedejaars hierquote:
Je hebt het ook niet nodig.quote:Op zondag 28 november 2010 00:20 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet eens. Ik moet wel nog gaan laten zien dat de doorsnede van H1 en H2, H1 en H3 en H2 en H3 triviaal zijn. Volgt daar niet uit dat H3 doorsnede H1H2 triviaal is? Nu ik dit schrijf denk ik al van niet
Dat is geen natuurlijke deductie.quote:Op zondag 28 november 2010 16:40 schreef BasementDweller het volgende:
¬(¬P v Q) = ¬¬P ^ ¬Q = P ^ ¬Q
Dus geldt P en niet Q dus in het bijzonder geldt P. Hiervoor gebruik je De Morgan's laws http://en.wikipedia.org/wiki/De_Morgan%27s_laws .
1 2 3 4 5 | 1. ¬P (assumptie) 2. ¬P v Q (introductie v, 1) 3. Falsum (introductie falsum, 2, premisse) 4. ¬¬P (introductie ¬, 1, 3) 5. P (eleminatie ¬, 4). |
Lijkt me correct. Voor 4x moet je de bovengrens op c gebruiken.quote:Op zondag 28 november 2010 19:08 schreef Paganitzu het volgende:
Vraagje, opgave is:
[ afbeelding ]
Snap er nog niet veel van, maar indien ik dit doe:
(tan(3x) - tan(0) )/ (x) = 3/cos^2(c)
tan(3x) = 3x / cos^2(c)
oftewel tan(3x) > (of gelijk aan) 3x
Maar klopt dit uberhaupt wel en hoe kom je aan de 4x?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |