Welke studie? Misschien beter iets anders gaan doen wat je wel leuk vindt? (Hoewel dat makkelijker gezegd dan gedaan is somsquote:Op vrijdag 26 november 2010 16:15 schreef Iemand91 het volgende:
Kutgedoe met studie. Niets wil meer lukken, resultaten zijn mager en motivatie is er nooit echt geweest.
2e-jaars Bouwkunde in Delft. Vroeger altijd plattegrondjes getekend en altijd gedacht dat ik architect wilde worden. Maar meer beroepen/gebieden begon/begin ik interessant te vinden (rechten, economie, piloot (serieus overwogen), iets in de tv/film-industrie). Van alles.quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:16 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Welke studie? Misschien beter iets anders gaan doen wat je wel leuk vindt? (Hoewel dat makkelijker gezegd dan gedaan is soms)
Ai, naar om daar na 2 jaar pas achter te komen. Zoiets had m'n broer ook, die deed L&R in Delft, maar na 2 jaar zag hij in dat het niet echt iets voor hem was.quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
2e-jaars Bouwkunde in Delft. Vroeger altijd plattegrondjes getekend en altijd gedacht dat ik architect wilde worden. Maar meer beroepen/gebieden begon/begin ik interessant te vinden (rechten, economie, piloot (serieus overwogen), iets in de tv/film-industrie). Van alles.
Maar 't is gewoon kut dat ik 2 jaar bezig ben, niet weet wat ik überhaupt wil en hiermee dus je tijd (én veel (studiefinancierings)geld wegdonderd). En het is dus zeker veel makkelijker gezegd dan gedaan.
Ja daarmee bof ik idd. Biologiekant haat ik helemaal dus dat valt nog meequote:Op vrijdag 26 november 2010 17:00 schreef Libelah het volgende:
Dan nog is NT geen slechte keus hoor. Met dat profiel (mits Bio) kan je elke studie gaan doen, op klassieke talen na...
Dat is inderdaad wel ruk ja, kwam zelf na 2 jaar werktuigbouwkunde erachter dat het toch niks voor mij was. Gestopt en informatica gaan doen, alternatief van 'maar afmaken' trok me ook niet. Had ik nog 2 jaar 'weggegooid' aan iets wat ik helemaal niet wilde gaan doen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
2e-jaars Bouwkunde in Delft. Vroeger altijd plattegrondjes getekend en altijd gedacht dat ik architect wilde worden. Maar meer beroepen/gebieden begon/begin ik interessant te vinden (rechten, economie, piloot (serieus overwogen), iets in de tv/film-industrie). Van alles.
Maar 't is gewoon kut dat ik 2 jaar bezig ben, niet weet wat ik überhaupt wil en hiermee dus je tijd (én veel (studiefinancierings)geld wegdonderd). En het is dus zeker veel makkelijker gezegd dan gedaan.
Hehe, het feit dat het ook wel lukt allemaal zonder al te veel moeite helpt dan ook niet... Dan kun je nog doormodderen zonder met je neus op de feiten gedrukt te worden...quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:22 schreef Iemand91 het volgende:
Inderdaad. In de hele 2 jaar heb ik wel gedacht van stoppen. Maar in het begin dacht ik ook nog van "Het is nieuw, je woont (officieel gezien) op kamers, hte moet gewoon wennen', maar na 2 jaar is dit nog steeds het gevoel wat ik heb.
Ik 'rafffel' het dus ook gewoon een beetje af omdat ik eigenlijk gewoon geen motivatie heb; wat zich natuurlijk weer uit in niet al te daverende resultaten 'Hoogtepunt' was m'n portfolio voor een vak' de leraren vonden het mooi/interessant genoeg om in een soort van tentoonstelling te gebruiken. Moet eigenlijk maar 'ns een goed gesprek met een studieadviseur o.i.d. hebben.
And besides, ik doe eigenlijk niks anders dan ervoor bezig zijn wat zich uit in het gitaar spelen; gebeurd dus niet/nauwelijks...
Allemaal lukt zonder moeite; zeker niet. Ik geloof dat ik m'n p in 2 jaar moet hebben. Ik heb bijvoorbeeld 50 v.d. 60 punten gehaald. Als ik dat nog wil halen voor zomervakantie moet ik nog een vrij groot verslag maken, plus een 3 à 4 (moeilijke) vakken tentamen overdoen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:25 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Hehe, het feit dat het ook wel lukt allemaal zonder al te veel moeite helpt dan ook niet... Dan kun je nog doormodderen zonder met je neus op de feiten gedrukt te worden...
Maar zo'n gesprek lijkt me wel een goeie aktie, succes ermee iig
Je bent toch aardig actief op fok!quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Allemaal lukt zonder moeite; zeker niet. Ik geloof dat ik m'n p in 2 jaar moet hebben. Ik heb bijvoorbeeld 50 v.d. 60 punten gehaald. Als ik dat nog wil halen voor zomervakantie moet ik nog een vrij groot verslag maken, plus een 3 à 4 (moeilijke) vakken tentamen overdoen.
En zoals gezegd; ik ben er continu mee bezig. Tijd om andere dingen te doen heb ik nauwelijks (zelfs in weekends niet). Word er gewoon een beetjevan...
quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Je bent toch aardig actief op fok!
Korte nachten hèquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Je bent toch aardig actief op fok!
Sparen voor een Wellerquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:18 schreef TeleluvR het volgende:
Hoe bout kan zo'n ding zijn?
http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_48/OFF15.SHTML
Ik dacht dat je ging linken naar het nummer van Daft Punk.quote:
Daar ga ik in mee ik heb er hier 1 staan van minstens 30 jaar oud die het nog prima doetquote:Op vrijdag 26 november 2010 18:42 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Sparen voor een Weller
Dat ding is wel geinig, maar verwacht geen wonderen... ik heb ook nog wel zo'n 'speelgoed ding'... mag je zo hebben.
30 jaar geleden nieuw gekocht?quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:25 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Daar ga ik in mee ik heb er hier 1 staan van minstens 30 jaar oud die het nog prima doet![]()
Kwaliteit maken ze bij Weller![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
30 jaar geleden nieuw gekocht?
Heb nu laatst een kunnen scoren, eindelijk. Nooit weer anders
Ik bied 100 euroquote:
Goede afstelling doet heel veel. Veel plezier dudequote:Op vrijdag 26 november 2010 21:34 schreef Braddie het volgende:
Hij kwam van een grote afstelbeurt, heb besloten hem NIET te verkopen, hij speelt nu echt super!
Toch geen geldproblemen! Beter!!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:34 schreef Braddie het volgende:
Hij kwam van een grote afstelbeurt, heb besloten hem NIET te verkopen, hij speelt nu echt super!
Maak dat zwarte dan blauw en doe een stuk of wat pompeblêden op dat witte er tussen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:49 schreef BurnaBoy het volgende:
Zou ik ulieder professionele opinie mogen hebben ?
Ik wil wat aan de slagplaat van mijn gitaar doen. Die is parelmoer. En lelijk
[ afbeelding ]
Zo dus. Nu zat ik een beetje met paint te spelen.
En daar kwam dit uit rollen
[ afbeelding ]
Beide afbeeldingen zijn klikbaar voor iets groter
De parelmoer stukken die tussen het zwart doorkomen ga ik wit maken. Dus je ziet niks meer van het parelmoer zegmaar.
Nou mening tijd
Datquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maak dat zwarte dan blauw en doe een stuk of wat pompeblêden op dat witte er tussen.
Daar heb ik idd ook mee gespeeld. Helemaal wit ziet er al wel wat beter uit alleen wordt de gitaar dan wel heel kaal en das wel jammer vind ik. En andere kleuren heb ik nog niet echt een leuke kleur op gevonden. Het design van de gitaar is al het contrast zwart/wit en daar wilde ik nog wel wat mee doen zegmaar.quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:07 schreef wimjongil het volgende:
't Is niet mijn smaak; ik zou de slagplaat óf helemaal wit (geen parelmoer dus, gewoon plastic), óf helemaal zwart doen. Of een kek kleurtje natuurlijk
Leg dat is uit ? Ik heb geen idee wat je bedoelt namelijk, of heb je een plaatje waarop het duidelijk is ?quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maak dat zwarte dan blauw en doe een stuk of wat pompeblêden op dat witte er tussen.
Thanks man, hij klinkt heerlijk, en speelt super!.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:03 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Goede afstelling doet heel veel. Veel plezier dude
Kijk aan, vet manquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Thanks man, hij klinkt heerlijk, en speelt super!.
Nu over die Vox AD5 is het echt een genot!
VOX toch maar gekocht?quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Thanks man, hij klinkt heerlijk, en speelt super!.
Nu over die Vox AD5 is het echt een genot!
Oh en dan vergeet ik nog het feit dat ik mn rijbewijs en meerdere dingen moet sparenquote:Op zaterdag 27 november 2010 02:14 schreef blckbb het volgende:
[..]
VOX toch maar gekocht?What about the microcube?
Ik zit ook nog sterk te denken aan mijn gear. Wil aan de ene kant graag nog een mooie clean/jazzversterker voor thuis maar wil aan de andere kant ook erg graag een basgitaar (maar daar moet ook weer een amp bij oftewel; veel geld)
Ik heb het microcubeje ingeruild op de VOX.quote:Op zaterdag 27 november 2010 02:14 schreef blckbb het volgende:
[..]
VOX toch maar gekocht?What about the microcube?
Ik zit ook nog sterk te denken aan mijn gear. Wil aan de ene kant graag nog een mooie clean/jazzversterker voor thuis maar wil aan de andere kant ook erg graag een basgitaar (maar daar moet ook weer een amp bij oftewel; veel geld)
Hangt er een beetje van af wat je wilt. Hoeft er alleen maar geluid uit te komen, dan is er voor 50 euro genoeg te krijgen. Wil je een echt goede koptelefoon, dan moet je eerder richting de 150 euro gaan denken.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:24 schreef Gitaarmat het volgende:
Loopstation verkocht! 135 euro.
Iemand nog tips voor een headphone voor 50 euro of is daar haast niks kwalitatiefs voor te krijgen.
Gewoon angst.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:36 schreef brother52 het volgende:
Is zo snel mogelijk aan festivalkaartjes komen een nieuwe sport aan het worden of zo?
Ja, ik denk het.quote:
Even doorsparen voor een senheiser HD 25 SP!quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:24 schreef Gitaarmat het volgende:
Loopstation verkocht! 135 euro.
Iemand nog tips voor een headphone voor 50 euro of is daar haast niks kwalitatiefs voor te krijgen.
Van hartequote:
quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:21 schreef blckbb het volgende:
[..]
Maar ben je een toffe gitaar rijker
Dat dusquote:Op vrijdag 26 november 2010 22:03 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Goede afstelling doet heel veel. Veel plezier dude
Gefeliciteerd!quote:
Wit vooralquote:
Gefeliciteerdquote:
En wit is tofquote:Op zaterdag 27 november 2010 13:20 schreef KaMo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Lekker gitaar spelen!
[..]
Wit vooral
Klopt!quote:
Heiligschennis! Bespeel die bas maar eens stereo over 2 buizenamps, eentje clean, eentje lichte distortion.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:39 schreef Braddie het volgende:
hehe..
Mijn baas noemt zijn Rickenbacker 4001(met 2 jack outputs) een " Koekenstakker stereo pluk bas"
Vind hem wel komisch
Heb er laatst even opgespeeld..quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:46 schreef KaMo het volgende:
[..]
Heiligschennis! Bespeel die bas maar eens stereo over 2 buizenamps, eentje clean, eentje lichte distortion.
Dan zullen er rokjes gebakken worden, geloof me!
Nee joh, een Rickenbacker is sowieso een een slap-ramp, daar leent een Jazzbass zich vele malen beter voor.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb er laatst even opgespeeld..
Moet bekennen dat ik de Fender Jazzbass die m`n baas heeft uit`76 net even iets fijner vind klinken(al is de Rickenbacker beter voor slapping/popping/slides)
Wordt die van mij ook!quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:32 schreef KaMo het volgende:
[..]
Klopt!
Ik heb mijn P-bas ook in het wit
Ik houd het simpel en ga gewoon naar toffere dingenquote:Op zaterdag 27 november 2010 11:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, ik denk het.
En iedereen doet er helaas aan mee.
Toffer als Lowlands? succes met zoeken, dat wordt nog een hele uitdagingquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:05 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik houd het simpel en ga gewoon naar toffere dingen.
Dan kunnen we bij een meet een spiegelfoto makenquote:
Pukkelpopquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Toffer als Lowlands? succes met zoeken, dat wordt nog een hele uitdaging
Ik ben nog nooit op Pukkelpop geweest maar van mensen die op beide zijn geweest heb ik gehoord dat LL toch een stuk toffer is.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:12 schreef KaMo het volgende:
[..]
Pukkelpop![]()
Al weet ik het natuurlijk niet, nooit op Lowlands geweest
Kwestie van de knop van de pot af trekken, en dan met een imbusje die ring gewoon keistrak te zetten!quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:25 schreef Braddie het volgende:
Fijn...
Speel net gitaar, wil de volume knop dicht draaien en hem wegzetten draait de volume knop door....... gewoon wèèèr dat ringetje los*zucht*
Toffer voor mij? Makkelijkquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Toffer als Lowlands? succes met zoeken, dat wordt nog een hele uitdaging
Ik heb een zwarte voorlopigquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:11 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dan kunnen we bij een meet een spiegelfoto maken
Inclusief de spiegelplaat?
Nee, in het algemeenquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Toffer voor mij? Makkelijk.
quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb een zwarte voorlopig.
Dat lijkt me lastig, aangezien het hier om een mening gaat.quote:
Dat was toch bij Walibi?quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:27 schreef Phantom_Lord het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig, aangezien het hier om een mening gaat.
Maar persoonlijk vond ik Fields Of Rock 2007 tot nu toe het beste festival waar ik ben geweest.
Zou zo'n spiegelende plaat zoals ik op mijn RG350EX heb niets zijn?quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:49 schreef BurnaBoy het volgende:
Zou ik ulieder professionele opinie mogen hebben ?
Ik wil wat aan de slagplaat van mijn gitaar doen. Die is parelmoer. En lelijk
[ afbeelding ]
Zo dus. Nu zat ik een beetje met paint te spelen.
En daar kwam dit uit rollen
[ afbeelding ]
Beide afbeeldingen zijn klikbaar voor iets groter
De parelmoer stukken die tussen het zwart doorkomen ga ik wit maken. Dus je ziet niks meer van het parelmoer zegmaar.
Nou mening tijd
Waarr ruil jij dat soort dingen in danquote:Op zaterdag 27 november 2010 02:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb het microcubeje ingeruild op de VOX.
Vind de Vox een fijnere versterker.
Het fijne is ook dat hij te schakelen is.
0.5 watt/1.5watt(gaat hij al harder dan een MicroCube) en 5.0watt(dan kan hij zich meten met een spider 15).
En ik vind dat de Brian May Special veel beter tot z`n recht komt qua klank met een Vox dan met een Rolandje, heb hem op beide geprobeerd en hoorde * DE * sound eerder op de VOX dan op de Cube..
Hoe bedoel je dode plekken en hoe bedoel je uitdrogen?quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
[..]
Dat dusJe moet wel je dingen goed afstellen man
![]()
Steek daar wat tijd in of laat het doen, maar je gitaar had nu een actie die minstens 2x zo laag kan, er zaten redelijk wat dode plekken op je hals en die begon ook een beetje uit te drogen al
Nu maar eens aan het werk om dat ding goed af te stellen
Maar tof gitaartje
Gefeliciteerdquote:
Dat op bepaalde plekken de toon heel snel doorslaat omdat de hoogte van de snaar niet goed is op die plek. Dat krijg je omdat niet alle frets op dezelfde hoogte zitten soms op onverwachte plekken.quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:12 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dode plekken en hoe bedoel je uitdrogen?
Heb er zelf niet zoveel verstand van, ik had geen problemen met de bespeelbaarheid eigenlijk
Wij hebben toch geruildquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:08 schreef blckbb het volgende:
[..]
Waarr ruil jij dat soort dingen in danOmdat je bij een gitaarwinkel werkt of? Zou zelf ook wel eens wat in willen ruilen
Ohjaquote:
Ik moet zeggen dat ik er verder niks aan geknoeid hebtquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat op bepaalde plekken de toon heel snel doorslaat omdat de hoogte van de snaar niet goed is op die plek. Dat krijg je omdat niet alle frets op dezelfde hoogte zitten soms op onverwachte plekken.
Nouja uitdrogen, valt wienig aan uit te leggne, het hout wordt stroever, beetje van die olie erover erin trekken en opgelost
Die bespeelbaarheid kon echt heeeel veel beter, dat is ook kut om zelf af te stellen, maar hi j speelt nu al 10x lichter dan dat hij deed. Op de hoge frets als ik een bend deed duwde ik de snaar zeg maar onder de ander door bijnadat is niet de bedoeling
Het is gewoon zonde van een gitaar als je hem niet goed afsteld want dan haal je de kwaliteiten er ook niet echt uit.
En je had de elementen wel heel dicth tegen de snaren aangeschroefd dat zou ik ook niet zo heel snel aanraden maar dat zou nog een persoonlijke voorkeur kunnen hebben
Idd, even voor mn akoestische gitaar kijken of ik 'm wat kan afstellen, de actie is vrij hoog. Jammer dat de muziekwinkel uit mn stad weg is want die hadden er dan wel naar kunnen kijken maar volgens mij zijn dat sowieso wel prutsersquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja dat is gewoon de standaard afstelling zoals die uit de fabriek komt, maar je kan er zoveel meer uithalen, en dat is eignelijk zonde als je dat niet doet
Maar dan weet je dat voor de voglende keer
Akoestisch is sowieso lastiger omdat je dan niet makkelijk je brug kan afstellenquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:26 schreef blckbb het volgende:
[..]
Idd, even voor mn akoestische gitaar kijken of ik 'm wat kan afstellen, de actie is vrij hoog. Jammer dat de muziekwinkel uit mn stad weg is want die hadden er dan wel naar kunnen kijken maar volgens mij zijn dat sowieso wel prutsers
Stel jij alles zelf af dan?quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:27 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Akoestisch is sowieso lastiger omdat je dan niet makkelijk je brug kan afstellen
Ik denk de meesten hierquote:
Ja scheelt geld, en is best leuk afentoe!quote:
Heb dezelfde vragen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:38 schreef m0ridin het volgende:
Nog handleidingen/sites/tutorials wat dat afstellen betreft?
Lijkt me best leuk maar als complete noob toch lastig... En aan te raden om zoiets anders in de winkel te laten doen? (Wat zou dat kosten en aanraders in Utrecht?)
Heb een Yamaha Pacifica 412V (overgenomen van marktplaats) maar ben die gewoon 1 op 1 gaan gebruiken dus wie weet is daar ook nog wel het een en ander aan te verbeteren
Nopes, met die gitaar van blckbb ben ik 20 min bezig geweest, inc vervangen van snaren en de hals in de olie zetten.quote:
Waarom nieuwe snaren eigenlijk als ik vragen mag? Ze waren nog redelijk ongebruikt namelijkquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nopes, met die gitaar van blckbb ben ik 20 min bezig geweest, inc vervangen van snaren en de hals in de olie zetten.
Ga naar een gitaarzaak en ze vragen er ¤50 voor terwijl je het prima zelf kan doen
Al die spookverhalen over het kapot draaien vanhalspennen hoef je je niet druk over te maken, gewoon voorzichtig doen en onthouden welke kant je opdraait, als het resultaat niet goed is kan je gewoon weer terugdraaien
Ok chill. Is het trouwens wel handig nu het zo koud is? Lijkt me dat je iig met intoneren problemen krijgt?quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nopes, met die gitaar van blckbb ben ik 20 min bezig geweest, inc vervangen van snaren en de hals in de olie zetten.
Ga naar een gitaarzaak en ze vragen er ¤50 voor terwijl je het prima zelf kan doen
Al die spookverhalen over het kapot draaien vanhalspennen hoef je je niet druk over te maken, gewoon voorzichtig doen en onthouden welke kant je opdraait, als het resultaat niet goed is kan je gewoon weer terugdraaien
Voorkeur ofzo?quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:53 schreef blckbb het volgende:
[..]
Waarom nieuwe snaren eigenlijk als ik vragen mag? Ze waren nog redelijk ongebruikt namelijk
Let wel even op wat je doet, als je je trussrod verneukt ben je de sjaakquote:
Ik heb altijd .11 erop zitten redelijk dik dus. Andere dikte snaren zorgt weer voor een nieuwe afstelling/intonatie van je gitaar.quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:53 schreef blckbb het volgende:
[..]
Waarom nieuwe snaren eigenlijk als ik vragen mag? Ze waren nog redelijk ongebruikt namelijk
Kom ik Dribbel_ wel even met een bezoekje vereren, hij was het die zei dat ik me daar geen zorgen over hoefde te makenquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Let wel even op wat je doet, als je je trussrod verneukt ben je de sjaak
Haha, goed puntquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:55 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Kom ik Dribbel_ wel even met een bezoekje vereren, hij was het die zei dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken
Hierbinnen staat gewoon lekker de verwarming aan hoorquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:53 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ok chill. Is het trouwens wel handig nu het zo koud is? Lijkt me dat je iig met intoneren problemen krijgt?
quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Let wel even op wat je doet, als je je trussrod verneukt ben je de sjaak
quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hierbinnen staat gewoon lekker de verwarming aan hoor
Dat onderste wist ik wel iddquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb altijd .11 erop zitten redelijk dik dus. Andere dikte snaren zorgt weer voor een nieuwe afstelling/intonatie van je gitaar.
Dus als je het eenmaal afgsteld hebt dan voortaan zelfde dikte (liefst helemaal dezelfde soort) snaren gebruiken.
quote:
Nah vind hem niet echt mooiquote:Op zaterdag 27 november 2010 18:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja vette gitaren, jammer dat ie niet relax speelt en topzwaar is
Ook wel vet ding deze
[ afbeelding ]
Hoewel ik nu wel weer aan het GASsen benquote:Op zaterdag 27 november 2010 18:29 schreef blckbb het volgende:
[..]
Nah vind hem niet echt mooi
Was nog wel een tijdje geïnteresseerd in deze
[ afbeelding ]
Maar ovoorlopig komt er geen nieuwe elektrische gitaar meer in hier.
Nah, denk het niet. Als ik minder gebruikelijke elementen ga proberen, dan eerder die Chi-Sonics.quote:
Korina FTW:quote:Op zaterdag 27 november 2010 18:29 schreef blckbb het volgende:
[..]
Nah vind hem niet echt mooi
Was nog wel een tijdje geïnteresseerd in deze
[ afbeelding ]
Maar ovoorlopig komt er geen nieuwe elektrische gitaar meer in hier.
Bij m`n werk hebben we sinds maandag een nieuwe lijn van gitaren van Doodad.quote:Op zaterdag 27 november 2010 21:46 schreef Gitaarmat het volgende:
En ik krijg morgen mn nieuwe gitaar binnen, special edition van de fender les paul lijn:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 27 november 2010 21:40 schreef Gitaarmat het volgende:
Een lowlandskaartje te koop ik kan helaas niet. Bieden vanaf 500 euro.
Het is iets duurder maar ik heb er moeite voor gedaan en het is uitverkocht.
Die van Brian May op het dak is erg goed!.quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:28 schreef Iemand91 het volgende:
Zit in de kamer en m'n moeder moest 'Blauw Bloed' kijken.
Hadden ze het over (off course) Prins William enzo.
Kwamen ze bij een stukje over Buckinham Palace inclusief Brian May en de Concorde met de Red Arrows:
Ik zal wel vloeken in de kerk in dit topic als ik dit zeg, maar m'n haren gaan overeind staan bij (vooral) dat laatste stuk met die Concorde en de Red Arrows.
Geweldig!
EDIT: random gezochte filmpjes natuurlijk...
GAS verdommequote:
quote:
Mijn hart is gevuld met trots enzoquote:Op zaterdag 27 november 2010 19:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Muziektijddddd
http://www.speedyshare.com/files/25407808/Medievil_heel.wma
Na 4 minuten een solo ingespeeld met de witte nieuwe ibanez![]()
Sowieso: gitarenquote:Op zondag 28 november 2010 11:08 schreef guitarist het volgende:
50 euro voor gitaar afstellen!Wat ben ik blij dat ik niet in de randstad woon.
The Edge is enorm overrated en Bono heeft amper stem.quote:Op zondag 28 november 2010 01:53 schreef Braddie het volgende:
Wat is er mis met U2?
The edge is echt een goede gitarist, en de stem van Bono is ook erg goed(apart, dat wel).
Even on the topic.
Ik heb net Baby van Justin Bieber wat opgeleukt met wat akkoorden er tussendoor(Zowel normaal als Wahwah)
quote:
Ik vind Green Day juist niets..quote:Op zondag 28 november 2010 13:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
The Edge is enorm overrated en Bono heeft amper stem.
Als je The Saints Are Coming luistert worden dat hele U2 compleet weggeblazen door Green Day.
En Justin Bieber begin ik maar niet eens over
Haha.quote:Op zondag 28 november 2010 13:07 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik vind Green Day juist niets..
Ok, ze zijn live best goed, maar het is zo commercieel...
Echt?quote:Op zondag 28 november 2010 13:12 schreef guitarist het volgende:
[..]
Haha.
Beide bands zijn commercieel, maar U2 is vele malen erger!
Green Day schaamt zich niet voor een extra bandlid, en rockt hiermee als een tiet! U2 wil graag het imago blijven houden van 'de 4 vrienden uit Dublin' maar tijdens de 360 tour van U2 zaten er minstens evenveel muzikanten onder het podium mee te spelen dan dat er op het podium stonden.
Ja, we zijn er ook zeer over te sprekenquote:
Ik weet niet of jullie ook een heel sloom nummer speelden (daar leek het niet op), maar de camera is naar mijn mening soms wat té sloom. Maar wel mooi gedaan en supertof natuurlijk!quote:Op zondag 28 november 2010 13:16 schreef The_Dean het volgende:
Preview van gisteren. Komen nog meer opnamedagen, maar de beelden zijn wel vet. Geen geluid, alleen beelden.
Niet een supersnel nummer nee, dat klopt. En het is van de cameraman om ons een idee te geven van de beelden en kwaliteit enzo. Er word nog veel meer in verwerkt, dit is nog maar van een middagquote:Op zondag 28 november 2010 13:41 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ik weet niet of jullie ook een heel sloom nummer speelden (daar leek het niet op), maar de camera is naar mijn mening soms wat té sloom. Maar wel mooi gedaan en supertof natuurlijk!
Ah ok, verklaart een hoop!quote:Op zondag 28 november 2010 13:44 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Niet een supersnel nummer nee, dat klopt. En het is van de cameraman om ons een idee te geven van de beelden en kwaliteit enzo. Er word nog veel meer in verwerkt, dit is nog maar van een middag
Als je naar de Myspace gaat moet je even Se Komme Foar My opzoeken, dat nummer gaat het om.
http://www.myspace.com/kramtried
Komt ook grotendeels omdat hij langzame camera-acties heeft met bewegen en zoomen/focus enzo, daardoor lijkt het wat trager, maar als je het nummer gelijktijdig afspeelt klopt het toch wel erg. Alleen zijn de beelden nog lang niet op volgorde van het nummerquote:
Tofquote:Op zondag 28 november 2010 13:16 schreef The_Dean het volgende:
Preview van gisteren. Komen nog meer opnamedagen, maar de beelden zijn wel vet. Geen geluid, alleen beelden.
Wij ookquote:Op zondag 28 november 2010 13:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Tof![]()
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
We hebben wel een paar Engelse, alleen nemen we die nooit op.quote:Op zondag 28 november 2010 13:55 schreef KaMo het volgende:
Tof nummer ook, moet enkel nogsteeds wennen aan dat fries
De songtekst is bij de Kramtried (kramtried.com) site. Je kan de originele vinden en de vertaalde vinden.quote:Op zondag 28 november 2010 13:55 schreef KaMo het volgende:
Tof nummer ook, moet enkel nogsteeds wennen aan dat fries
Die zijn lekkerquote:Op zondag 28 november 2010 16:21 schreef Svyatagor het volgende:
Ziek
Voortaan maar bij de gehaktstaven wegblijven
Homoquote:Op zondag 28 november 2010 16:21 schreef Svyatagor het volgende:
Ziek
Tja, moeten ze natuurlijk wel gaar zijn hè?quote:Op zondag 28 november 2010 16:21 schreef Svyatagor het volgende:
Ziek
Was het maar waar, ik ben zzp'er. Elke dag dat ik niet werk, kost me geld.quote:Op zondag 28 november 2010 16:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tja, moeten ze natuurlijk wel gaar zijn hè?
Grapje; beterschap!
Ander: lekker lang weekend!
Tja, dan is het zeker minder fijn ja.quote:Op zondag 28 november 2010 16:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Was het maar waar, ik ben zzp'er. Elke dag dat ik niet werk, kost me geld.
Ik weet ook niet zeker of het de staaf is geweest, mijn vader had ook een stuk en die heeft nergens last van. Maar kut is het wel, ik hou niks binnen.
Had je maar geen versterker moeten kopen. Nogmaals, ding staat op je te wachten hoor!quote:
quote:Op zondag 28 november 2010 17:04 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Had je maar geen versterker moeten kopen. Nogmaals, ding staat op je te wachten hoor!
Misschien past ie in je schoen, of onder de boomquote:
Maar niet in mijn budgetquote:Op zondag 28 november 2010 17:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Misschien past ie in je schoen, of onder de boom
Simpel thuisgebruik? Cube.quote:Op zondag 28 november 2010 17:17 schreef Man_Made_God het volgende:
Laat ik 'm er hier ook maar eens ingooien:
Na een eerste avontuurtje met een akoestische gitaar, is het wat mij betreft nu tijd om ook gebruik te gaan maken van elektrisch. Ik ben van plan een Gretsch G5120 te kopen. Daar moet dan vervolgens ook weer een versterker bij, waarbij mij een buizenversterker is aangeraden. Daarbinnen is ook nogal wat keus als ik het zo zie. Dus aan jullie de vraag wat mij wordt aangeraden. Het is voor simpel thuisgebruik, maar ik wil natuurlijk wel het geluid uit deze gitaar halen wat mogelijk is.
Daar heb ik al mijn uiterste best voor gedaan!quote:
Ja.quote:Op zondag 28 november 2010 18:45 schreef Gitaarmat het volgende:
Deze past toch in een 'normale' mp3-speler?
Juist, deze heeft groot en klein, grote kan je erop en eraf schroeven.quote:Op zondag 28 november 2010 18:50 schreef Gitaarmat het volgende:
Want vond het zo onduidelijkik dacht dat het een 4mm minijack was maar die zijn er niet eens geloof ik, alleen 3,5mm wel.
Leuk voor je manquote:Op zondag 28 november 2010 19:49 schreef guitarist het volgende:
Damn, en echt super hyper voor morgen. Voorprogramma van de dochter van Sting in de Melkweg.
Tofquote:Op zondag 28 november 2010 19:49 schreef guitarist het volgende:
Damn, en echt super hyper voor morgen. Voorprogramma van de dochter van Sting in de Melkweg.
Lees net dat het hier om de hoek is! Hoe laat enzo? Kom ik kijkenquote:Op zondag 28 november 2010 19:49 schreef guitarist het volgende:
Wat heeft 'de randstand' er nou weer mee te maken? Dat betaal ik er ook niet voorquote:Op zondag 28 november 2010 11:08 schreef guitarist het volgende:
50 euro voor gitaar afstellen!Wat ben ik blij dat ik niet in de randstad woon.
Damn, had dat eerder gezegd. Onze gastenlijst is echt net vol!quote:Op zondag 28 november 2010 20:35 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Lees net dat het hier om de hoek is! Hoe laat enzo? Kom ik kijken
Maar hij gaat toch bij jullie bassen?quote:Op zondag 28 november 2010 20:52 schreef guitarist het volgende:
[..]
Damn, had dat eerder gezegd. Onze gastenlijst is echt net vol!
vet!!!quote:Op zondag 28 november 2010 19:49 schreef guitarist het volgende:
Lees het net pasquote:Op zondag 28 november 2010 20:52 schreef guitarist het volgende:
[..]
Damn, had dat eerder gezegd. Onze gastenlijst is echt net vol!
Gaaf! Brian gaat los!quote:Op zondag 28 november 2010 19:32 schreef guitarist het volgende:
Wow, er is een filmpje gemaakt voor ongekend talent afgelopen vrijdag met tips voor optredens!
Mja, dan moet je een kaartje kopen. Maar dan krijg je van mij wel een biertje!quote:
Nice! Ik wist niet dat zijn dochter ook muziek maakt. Ik vind fiction plane van zijn zoon bestwel goed!quote:Op zondag 28 november 2010 19:49 schreef guitarist het volgende:
Mja, als je zorgt dat je er half 8 bent, we spelen 8 uur dus! ;Dquote:Op zondag 28 november 2010 22:12 schreef -Menn0- het volgende:
Haha die 12 euro trek ik nog wel![]()
Eight o'clock sharp!
quote:Op zondag 28 november 2010 22:20 schreef guitarist het volgende:
[..]
Mja, als je zorgt dat je er half 8 bent, we spelen 8 uur dus! ;D
* The_Dean gaat oefenenquote:Op zondag 28 november 2010 22:26 schreef Witchfynder het volgende:
Conorach (heavy/melodic folk metal) zoekt gitarist!
Dus ja...als iemand zich hier geroepen voelt.
wtf?quote:Op zondag 28 november 2010 22:26 schreef Witchfynder het volgende:
Conorach (heavy/melodic folk metal) zoekt gitarist!
Dus ja...als iemand zich hier geroepen voelt.
Dan moeten jullie je stijl wel drastisch omgooienquote:Op zondag 28 november 2010 22:49 schreef Witchfynder het volgende:
Een linkshandige gitarist zou wel lachen zijn.
Niet het geluid wat je zoekt?quote:Op zondag 28 november 2010 22:52 schreef The_Dean het volgende:
Iemand hier interesse in een Digitech Bad Monkey? Twee keer mee ge-oefend en een gig mee gespeeld. 2-3 maand terug nieuw gekocht, incl. bon, dus nog 9-10 maanden garantie. Nieuwstaat.
Inclusief doosje, boekjes en aankoopbon.
Nieuw: 65 euro
Jullie: 45 euro
[ afbeelding ]
Beide eigenlijk, maar voornamelijk door de nieuwe top. Geluid is opzich best wel lekker, maar voor die enkele keer vind ik hem wat overbodig. Als ik wat rock 'n roll geluid zoek pak ik toch sneller de Guv'nor die op zijn beurt ook veel meer gain heeft. Nu is dat natuurlijk ook meer distortion dan overdrive, maar tochquote:Op zondag 28 november 2010 23:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Niet het geluid wat je zoekt?
Of heb je hem met je nieuwe top niet meer nodig?
Zanger kende hem, waarvan weet ik niet, maar het is voor ons uiteraard weer lekker voordeligquote:Op zondag 28 november 2010 23:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Cool die clip Dean
Bevriende gast die dat doet of iemand voor ingehuurd ?
Dat staat voor ons wel op de planning als we de demo afhebbenquote:Op zondag 28 november 2010 23:09 schreef guitarist het volgende:
Inderdaad mooie clip! Ik wil binnenkort ook eens een videoclip maken. Wie bied zich aan? ;D
Dat weten we zelf ook niet. We hebben nog meer opname dagen voor het verhaal deel zeg maar... dan nog de discussie om nu de track van de EP te pakken, of wachten tot we hem opnieuw opnemen voor het album en dan tegelijk releasen... maar we weten allemaal niet wanneer dat isquote:Op zondag 28 november 2010 23:09 schreef guitarist het volgende:
Wanneer kunnen we trouwens de volledige versie met geluid verwachten?
Ik zou wachten tot de album versie van het nummer want ik mag aannemen dat die wat beter gemixt gaar worden.quote:Op zondag 28 november 2010 23:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat weten we zelf ook niet. We hebben nog meer opname dagen voor het verhaal deel zeg maar... dan nog de discussie om nu de track van de EP te pakken, of wachten tot we hem opnieuw opnemen voor het album en dan tegelijk releasen... maar we weten allemaal niet wanneer dat is
Of dan misschien met de nieuwe track, maar tegen die tijd maken we wellicht wel de volgende video...
Dus, al met al denk ik begin volgend jaar, maar pin me er niet op vast
Hell yeah. Dat was mijn inbreng dan ook, maar sinds mijn stem laatste tijd er niet echt doet zal dat hem wel niet wordenquote:Op zondag 28 november 2010 23:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou wachten tot de album versie van het nummer want ik mag aannemen dat die wat beter gemixt gaar worden.
quote:Op zondag 28 november 2010 23:09 schreef guitarist het volgende:
Inderdaad mooie clip! Ik wil binnenkort ook eens een videoclip maken. Wie bied zich aan? ;D
Dan moet je de anderen nog eens goed naar de EP laten luisteren want ik kan me niet voorstellen dat ze echt tevreden zijn met de eindmix. Dat kan namelijk echt wel een stuk beter.quote:Op zondag 28 november 2010 23:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hell yeah. Dat was mijn inbreng dan ook, maar sinds mijn stem laatste tijd er niet echt doet zal dat hem wel niet worden
Haha klopt. Ik denk dat ze dat ook wel vinden, maar nu zijn de beelden er straks, en willen altijd zo snel mogelijk de boel rondspammen. Begrijpelijk, maar ze hebben niet altijd in de gaten dat je niet alle foto en random baggerkwaliteit filmpjes rond moet sturen en up moet loaden.quote:Op zondag 28 november 2010 23:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan moet je de anderen nog eens goed naar de EP laten luisteren want ik kan me niet voorstellen dat ze echt tevreden zijn met de eindmix. Dat kan namelijk echt wel een stuk beter.
Ik kom er bij onze volgende CD op terugquote:Op zondag 28 november 2010 23:09 schreef guitarist het volgende:
Ah tof! Als het een leuk liedje is wil ik het misschien wel doen!!quote:Op zondag 28 november 2010 23:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat staat voor ons wel op de planning als we de demo afhebben
Maar zelfs al is het maar hobby, je wilt toch alles zo goed mogelijk doen?quote:Op zondag 28 november 2010 23:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Haha klopt. Ik denk dat ze dat ook wel vinden, maar nu zijn de beelden er straks, en willen altijd zo snel mogelijk de boel rondspammen. Begrijpelijk, maar ze hebben niet altijd in de gaten dat je niet alle foto en random baggerkwaliteit filmpjes rond moet sturen en up moet loaden.
Als we ook maar iets hebben gaat het op internet. Heb ze gelukkig al kunnen keren dat niet alles meer op YouTube gaat [en nu krijg ik commentaar dat er niks op staat] maar de Facebook en Hyves worden gewoon volgestort
Echt een beetje professionele vooruitblik en instelling zijn er niet echt. Het is immers "maar voor de hobby".
Vind ik ook. Maar tot nu toe zien ze het nog niet echt zoals ik het zie.quote:Op zondag 28 november 2010 23:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar zelfs al is het maar hobby, je wilt toch alles zo goed mogelijk doen?
Bij ons lijkt het een beetje dezelfde kant op te gaan. We oefenen de laatste tijd veel te weinig.quote:Op zondag 28 november 2010 23:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Vind ik ook. Maar tot nu toe zien ze het nog niet echt zoals ik het zie.
Ook jammer dat die andere band nog niet echt van de grond komt omdat 3-4 van de 5 keer het oefenen niet doorgaat
Ja ik weet niet wat jij leuk vindt hequote:Op zondag 28 november 2010 23:47 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ah tof! Als het een leuk liedje is wil ik het misschien wel doen!!
Ik wil ook nog eens gaan bassen, lijkt me gaaf! Collega wou me ook al voor een pop-project strikken, maarja, nog geen geld voor bass gear. Misschien als de andere twee stuklopen, dat ik dan mijn gear verkoop en inruil voor basserij.quote:Op zondag 28 november 2010 23:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bij ons lijkt het een beetje dezelfde kant op te gaan. We oefenen de laatste tijd veel te weinig.
En misschien kunnen we straks ook nog eens op zoek naar een andere bassist.
Ja, dat is het lastigequote:Op maandag 29 november 2010 00:29 schreef brother52 het volgende:
Ik kan niet echt kieskeurig zijn. Ik ben al lang blij als ik iets leuks zie wat ook nog eens betaalbaar is.
Dan wacht ik wel even tot zijn projectje af is. Neem ik die welquote:Op maandag 29 november 2010 00:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat is het lastige
Anders troggel je Witch een af, die heeft genoeg.
Strak plan, dat word een mooi dingquote:Op maandag 29 november 2010 00:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan wacht ik wel even tot zijn projectje af is. Neem ik die wel
hoezo vintage spullen bij stonesour ?quote:Op maandag 29 november 2010 02:37 schreef Braddie het volgende:
Morgen ZZYZX RD(ofzo) opnemen van Stonesour met een maat van me!.
Het moet een *oud* klinkende opname worden, dus er worden Vintage spullen gebruikt!
Ik heb er echt heel erg zin in, verheug me er op.
Dat ik een Rickenbacker en een Jazzbass en een Gibson ES350T uit 77 mag gebruiken vind ik al tof, maar dat ik er mee mag opnemen vind ik hemels!:D
Ik mag op m`n werk een opname gaan maken met een maat van me(voor z`n vriendin..)quote:Op maandag 29 november 2010 03:02 schreef genakt het volgende:
[..]
hoezo vintage spullen bij stonesour ?
Fixedquote:Op maandag 29 november 2010 03:11 schreef The_Dean het volgende:
Dat is een geniaal nummer, dus je moet er met je poten vanaf blijven!
Ik heb nooit genoeg!quote:Op maandag 29 november 2010 00:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat is het lastige
Anders troggel je Witch een af, die heeft genoeg.
Ik wil al 5 jaar een P en nu ik er een heb blijft iedereen er af!quote:Op maandag 29 november 2010 00:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan wacht ik wel even tot zijn projectje af is. Neem ik die wel
Wij willen binnenkort misschien wel een clip maken, zou tof zijn als jij dat kunt doen!quote:Op zondag 28 november 2010 23:09 schreef guitarist het volgende:
Geef die jongen een kans joh! Hij neemt het tenslotte met vintage spullen op nu, haha!quote:
Het blijft natuurlijk slechte kwaliteit qua opname, want het gaat allemaal direct de geluidskaart in(en dat is geen professioneel ding)quote:Op maandag 29 november 2010 09:55 schreef guitarist het volgende:
[..]
Geef die jongen een kans joh! Hij neemt het tenslotte met vintage spullen op nu, haha!
Ik ben stiekem best wel benieuwd namelijk!
Je kan trouwens met nieuwe spullen iets prima oud laten klinken, het is ook een kwestie van hoe je mcrofoons plaatst en zeau...
Het nummer is eenvoudiger dan ik dacht, vooral de piano partij is super eenvoudig!quote:Op maandag 29 november 2010 03:11 schreef The_Dean het volgende:
Dat is een geniaal nummer, dus je moet erg goed je best doen om sommige mensen hier niet tegen het zere been te stoten. Al denk ik dat je poging alleen al je geen fans oplevert
Succes in ieder geval
Dan mag je ook niet aan mijn explorer komenquote:Op maandag 29 november 2010 08:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik wil al 5 jaar een P en nu ik er een heb blijft iedereen er af!.
Ik zit er zelf ook regelmatig te zoeken. als er iets betaalbaars op staat, is het vaak brandhout of een of ander vaag merk.quote:Ik zal marktplaats in de gaten houden voor je.
Gebruik dan een simpele interface met xlr inputs zodat je het tenminste los op kan nemen...quote:Op maandag 29 november 2010 10:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk slechte kwaliteit qua opname, want het gaat allemaal direct de geluidskaart in(en dat is geen professioneel ding)
Maar ik wil wel proberen het zo goed mogelijk te laten klinken qua spel en dergelijk.
Valt wel mee, ze hebben ook goedkopere USB interfaces nu!quote:Op maandag 29 november 2010 13:19 schreef brother52 het volgende:
Dat spul van focusrite is volgens mij ook redelijk prijzig.
Oh, dat zeker. Alleen beetje ver buiten budget nogquote:Op maandag 29 november 2010 14:39 schreef brother52 het volgende:
Ik vind 165 euro best wel meevallen voor een interface.
Als de kwaliteit een beetje te vergelijken is met hun high-end spul, dan is dat het geld meer dan waard.
Ik heb er nog niet op één kunnen spelen, maar bij Feedback R'dam staat er één en die is echt heel netjes gebouwd. Ik lees er iig goede dingen over.quote:Op maandag 29 november 2010 13:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan mag je ook niet aan mijn explorer komen
[..]
Ik zit er zelf ook regelmatig te zoeken. als er iets betaalbaars op staat, is het vaak brandhout of een of ander vaag merk.
Ik ben bang dat ik toch voor een nieuwe zal moeten gaan.
Zijn die bassen van Vintage eigenlijk wat? Die zullen vast niet al te duur zijn.
De electronica is soms EOL, maar dat is makkelijk te fixen met een GFS-inbreng en een handige SleutelFriesquote:Op maandag 29 november 2010 14:55 schreef The_Dean het volgende:
Onze zanger heeft zo'n LP van Westone, erg goed spul voor dat geld. Nieuw 225 euro, set neck, Wilkinson pickups... niet slecht. Goede afwerking ook.
Daarom, electronica moet je nooit naar kijken, dat is zo opgelostquote:Op maandag 29 november 2010 14:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De electronica is soms EOL, maar dat is makkelijk te fixen met een GFS-inbreng en een handige SleutelFries
Ik heb op een strat van Vintage gespeeld en die was in elk geval erg goed. Zo goed dat ik hem bijna mee naar huis wilde nemen maar er staan andere dingen hoger op mijn lijstje.quote:Op maandag 29 november 2010 14:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb er nog niet op één kunnen spelen, maar bij Feedback R'dam staat er één en die is echt heel netjes gebouwd. Ik lees er iig goede dingen over.
Ja, die zijn inderdaad de moeite best wel waard. Net als dingen uit de Samick fabriek tot midden jaren 90.quote:Wat van Marktplaats tof is om in de gaten te houden zijn de Matsumoko-fabrikaten (merken als Vantage, Westone en Aria). Dat zijn topdingen uit de jaren 70/80 en die gaan wel voor 100 a 200,- vaak.
quote:En natuurlijk mag je wel spélen op mijn bassen hoor.
Is ook te regelenquote:Op maandag 29 november 2010 15:06 schreef brother52 het volgende:
![]()
Maar dan moet ik eerst leren bassen.
toch snap ik nog steeds de link niet. Vintage -> stonesour ?quote:Op maandag 29 november 2010 03:07 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik mag op m`n werk een opname gaan maken met een maat van me(voor z`n vriendin..)
En ik kan dan wel weer de zoveelste Fender Strat gebruiken en de zoveelste standard Bas gitaar.
Maar dan doe ik het liever met een oude Gibson en een oude Rickenbacker en Jazzbass.
Geeft het dan net weer wat meer karakter vind ik.
En een witte L?quote:Op maandag 29 november 2010 08:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik wil al 5 jaar een P en nu ik er een heb blijft iedereen er af!.
Ik zal marktplaats in de gaten houden voor je.
Sansa clip+quote:Op maandag 29 november 2010 17:13 schreef Gitaarmat het volgende:
Weet iemand nog een mp3-speler (goedkoop) maar wel met uitbreidbaar geheugen dmv microsd of sd? Goedkoopste die ik vind is en creative van 100eu
Gewoon een iPod Classic 160GB kopenquote:Op maandag 29 november 2010 17:13 schreef Gitaarmat het volgende:
Weet iemand nog een mp3-speler (goedkoop) maar wel met uitbreidbaar geheugen dmv microsd of sd? Goedkoopste die ik vind is en creative van 100eu
Applequote:Op maandag 29 november 2010 17:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gewoon een iPod Classic 160GB kopen
Ik ben ook fan, maar Itunes isquote:Op maandag 29 november 2010 17:27 schreef The_Dean het volgende:
Ben ook niet direct een fanboy hoor, totaal niet, maar die iPod is een geniale zet geweest. Heb een Nano [oude generatie] en is echt wel een fijn ding
Ja, dat had ik liever anders gezien, maar nu ik er wat aan gewend ben valt het enigzins mee...quote:
Doe die sansa clip+ dan, is 70 euro voor 8gb, uitbreidbaar en heeft een hartstikke goeie geluidskwaliteit.quote:
Ah danks, zelfs eentje voor 50 eu 4 GB en dan nog 16 GB uitbreidbaar. 160GB heb ik niet nodig want tegen die tijd dat ik uitgekeken ben op die 20GB aan muziek kan ik dat wel weer verwisselen. Denk niet dat ik van die 160GB gebruik maak maar het is natuurlijk wel mooi om te hebben als je veel geld hebt.quote:Op maandag 29 november 2010 17:32 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Doe die sansa clip+ dan, is 70 euro voor 8gb, uitbreidbaar en heeft een hartstikke goeie geluidskwaliteit.
Ik had mijn 4gb Nano voor 25 euro van Marktplaatsquote:
Die jongen waarmee ik die track opneem wilde persee de Rickenbacker gebruiken in de track!.quote:Op maandag 29 november 2010 16:50 schreef genakt het volgende:
[..]
toch snap ik nog steeds de link niet. Vintage -> stonesour ?
Het schijnt inderdaad één groot drama te zijn. Blij dat ik vandaag thuis heb gewerkt.quote:Op maandag 29 november 2010 19:02 schreef -Menn0- het volgende:
Onderweg naar Brian in de Melkweg maar de bus icm sneeuw is geen succes.....
Onze bassist heeft er net 3 uur over gedaan om vanaf Schiphol in Zaandam te komen.quote:Op maandag 29 november 2010 19:13 schreef The_Dean het volgende:
Is het daar zo erg? Hier ligt hooguit een mm... Hoop wel dat er vannacht lekker veel valt, toch nachtdienst
Misschien de 'standkachel' maar mee
En zo heel erg veel sneeuw is daar volgens mij nog niet eens gevallen.quote:
Zitten wij in dezelfde band?quote:Op maandag 29 november 2010 19:50 schreef Svyatagor het volgende:
Repetitie van vanavond gaat niet door omdat de bassist vaststaat op de ring
Ben terug naar huis gegaan en heb de auto gepakt.quote:Op maandag 29 november 2010 19:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het schijnt inderdaad één groot drama te zijn. Blij dat ik vandaag thuis heb gewerkt.
Perfect op tijd dusquote:Op maandag 29 november 2010 20:04 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ben terug naar huis gegaan en heb de auto gepakt.
Eerste biertje in the Milkyway is een feit!
zelfs een stukje van 3 km rijden schoot niet op, ik durfde gewoon niet harder dan 30 eigenlijk...quote:Op maandag 29 november 2010 19:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het schijnt inderdaad één groot drama te zijn. Blij dat ik vandaag thuis heb gewerkt.
ik denk dat ik hier in eindhoven zo'n 5 cm van me auto afgeveegd heb...quote:Op maandag 29 november 2010 19:13 schreef The_Dean het volgende:
Is het daar zo erg? Hier ligt hooguit een mm... Hoop wel dat er vannacht lekker veel valt, toch nachtdienst
Misschien de 'standkachel' maar mee
Er staat wel iets raars in die twee zinnen!quote:Op maandag 29 november 2010 20:04 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ben terug naar huis gegaan en heb de auto gepakt.
Eerste biertje in the Milkyway is een feit!
Haha 2 biertjes mag. Ben voorlopig nog wel even in Amsterdam, zo ook nog even iets voor mn werk doenquote:Op maandag 29 november 2010 20:21 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Er staat wel iets raars in die twee zinnen!
Duh!quote:
Ja, het mag. Maar het is wel stom... Don't drink and drive...quote:Op maandag 29 november 2010 20:23 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Haha 2 biertjes mag. Ben voorlopig nog wel even in Amsterdam, zo ook nog even iets voor mn werk doen
doet ie nu toch ook niet?quote:Op maandag 29 november 2010 20:32 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, het mag. Maar het is wel stom... Don't drink and drive...
True maar ik had met m'n mijn gehaast toch wel 1 biertje verdient?quote:Op maandag 29 november 2010 20:32 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, het mag. Maar het is wel stom... Don't drink and drive...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |