Welke studie? Misschien beter iets anders gaan doen wat je wel leuk vindt? (Hoewel dat makkelijker gezegd dan gedaan is somsquote:Op vrijdag 26 november 2010 16:15 schreef Iemand91 het volgende:
Kutgedoe met studie. Niets wil meer lukken, resultaten zijn mager en motivatie is er nooit echt geweest.
2e-jaars Bouwkunde in Delft. Vroeger altijd plattegrondjes getekend en altijd gedacht dat ik architect wilde worden. Maar meer beroepen/gebieden begon/begin ik interessant te vinden (rechten, economie, piloot (serieus overwogen), iets in de tv/film-industrie). Van alles.quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:16 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Welke studie? Misschien beter iets anders gaan doen wat je wel leuk vindt? (Hoewel dat makkelijker gezegd dan gedaan is soms)
Ai, naar om daar na 2 jaar pas achter te komen. Zoiets had m'n broer ook, die deed L&R in Delft, maar na 2 jaar zag hij in dat het niet echt iets voor hem was.quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
2e-jaars Bouwkunde in Delft. Vroeger altijd plattegrondjes getekend en altijd gedacht dat ik architect wilde worden. Maar meer beroepen/gebieden begon/begin ik interessant te vinden (rechten, economie, piloot (serieus overwogen), iets in de tv/film-industrie). Van alles.
Maar 't is gewoon kut dat ik 2 jaar bezig ben, niet weet wat ik überhaupt wil en hiermee dus je tijd (én veel (studiefinancierings)geld wegdonderd). En het is dus zeker veel makkelijker gezegd dan gedaan.
Ja daarmee bof ik idd. Biologiekant haat ik helemaal dus dat valt nog meequote:Op vrijdag 26 november 2010 17:00 schreef Libelah het volgende:
Dan nog is NT geen slechte keus hoor. Met dat profiel (mits Bio) kan je elke studie gaan doen, op klassieke talen na...
Dat is inderdaad wel ruk ja, kwam zelf na 2 jaar werktuigbouwkunde erachter dat het toch niks voor mij was. Gestopt en informatica gaan doen, alternatief van 'maar afmaken' trok me ook niet. Had ik nog 2 jaar 'weggegooid' aan iets wat ik helemaal niet wilde gaan doen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
2e-jaars Bouwkunde in Delft. Vroeger altijd plattegrondjes getekend en altijd gedacht dat ik architect wilde worden. Maar meer beroepen/gebieden begon/begin ik interessant te vinden (rechten, economie, piloot (serieus overwogen), iets in de tv/film-industrie). Van alles.
Maar 't is gewoon kut dat ik 2 jaar bezig ben, niet weet wat ik überhaupt wil en hiermee dus je tijd (én veel (studiefinancierings)geld wegdonderd). En het is dus zeker veel makkelijker gezegd dan gedaan.
Hehe, het feit dat het ook wel lukt allemaal zonder al te veel moeite helpt dan ook niet... Dan kun je nog doormodderen zonder met je neus op de feiten gedrukt te worden...quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:22 schreef Iemand91 het volgende:
Inderdaad. In de hele 2 jaar heb ik wel gedacht van stoppen. Maar in het begin dacht ik ook nog van "Het is nieuw, je woont (officieel gezien) op kamers, hte moet gewoon wennen', maar na 2 jaar is dit nog steeds het gevoel wat ik heb.
Ik 'rafffel' het dus ook gewoon een beetje af omdat ik eigenlijk gewoon geen motivatie heb; wat zich natuurlijk weer uit in niet al te daverende resultaten 'Hoogtepunt' was m'n portfolio voor een vak' de leraren vonden het mooi/interessant genoeg om in een soort van tentoonstelling te gebruiken. Moet eigenlijk maar 'ns een goed gesprek met een studieadviseur o.i.d. hebben.
And besides, ik doe eigenlijk niks anders dan ervoor bezig zijn wat zich uit in het gitaar spelen; gebeurd dus niet/nauwelijks...
Allemaal lukt zonder moeite; zeker niet. Ik geloof dat ik m'n p in 2 jaar moet hebben. Ik heb bijvoorbeeld 50 v.d. 60 punten gehaald. Als ik dat nog wil halen voor zomervakantie moet ik nog een vrij groot verslag maken, plus een 3 à 4 (moeilijke) vakken tentamen overdoen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:25 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Hehe, het feit dat het ook wel lukt allemaal zonder al te veel moeite helpt dan ook niet... Dan kun je nog doormodderen zonder met je neus op de feiten gedrukt te worden...
Maar zo'n gesprek lijkt me wel een goeie aktie, succes ermee iig
Je bent toch aardig actief op fok!quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:29 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Allemaal lukt zonder moeite; zeker niet. Ik geloof dat ik m'n p in 2 jaar moet hebben. Ik heb bijvoorbeeld 50 v.d. 60 punten gehaald. Als ik dat nog wil halen voor zomervakantie moet ik nog een vrij groot verslag maken, plus een 3 à 4 (moeilijke) vakken tentamen overdoen.
En zoals gezegd; ik ben er continu mee bezig. Tijd om andere dingen te doen heb ik nauwelijks (zelfs in weekends niet). Word er gewoon een beetjevan...
quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Je bent toch aardig actief op fok!
Korte nachten hèquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Je bent toch aardig actief op fok!
Sparen voor een Wellerquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:18 schreef TeleluvR het volgende:
Hoe bout kan zo'n ding zijn?
http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_48/OFF15.SHTML
Ik dacht dat je ging linken naar het nummer van Daft Punk.quote:
Daar ga ik in mee ik heb er hier 1 staan van minstens 30 jaar oud die het nog prima doetquote:Op vrijdag 26 november 2010 18:42 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Sparen voor een Weller
Dat ding is wel geinig, maar verwacht geen wonderen... ik heb ook nog wel zo'n 'speelgoed ding'... mag je zo hebben.
30 jaar geleden nieuw gekocht?quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:25 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Daar ga ik in mee ik heb er hier 1 staan van minstens 30 jaar oud die het nog prima doet![]()
Kwaliteit maken ze bij Weller![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
30 jaar geleden nieuw gekocht?
Heb nu laatst een kunnen scoren, eindelijk. Nooit weer anders
Ik bied 100 euroquote:
Goede afstelling doet heel veel. Veel plezier dudequote:Op vrijdag 26 november 2010 21:34 schreef Braddie het volgende:
Hij kwam van een grote afstelbeurt, heb besloten hem NIET te verkopen, hij speelt nu echt super!
Toch geen geldproblemen! Beter!!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:34 schreef Braddie het volgende:
Hij kwam van een grote afstelbeurt, heb besloten hem NIET te verkopen, hij speelt nu echt super!
Maak dat zwarte dan blauw en doe een stuk of wat pompeblêden op dat witte er tussen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:49 schreef BurnaBoy het volgende:
Zou ik ulieder professionele opinie mogen hebben ?
Ik wil wat aan de slagplaat van mijn gitaar doen. Die is parelmoer. En lelijk
[ afbeelding ]
Zo dus. Nu zat ik een beetje met paint te spelen.
En daar kwam dit uit rollen
[ afbeelding ]
Beide afbeeldingen zijn klikbaar voor iets groter
De parelmoer stukken die tussen het zwart doorkomen ga ik wit maken. Dus je ziet niks meer van het parelmoer zegmaar.
Nou mening tijd
Datquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maak dat zwarte dan blauw en doe een stuk of wat pompeblêden op dat witte er tussen.
Daar heb ik idd ook mee gespeeld. Helemaal wit ziet er al wel wat beter uit alleen wordt de gitaar dan wel heel kaal en das wel jammer vind ik. En andere kleuren heb ik nog niet echt een leuke kleur op gevonden. Het design van de gitaar is al het contrast zwart/wit en daar wilde ik nog wel wat mee doen zegmaar.quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:07 schreef wimjongil het volgende:
't Is niet mijn smaak; ik zou de slagplaat óf helemaal wit (geen parelmoer dus, gewoon plastic), óf helemaal zwart doen. Of een kek kleurtje natuurlijk
Leg dat is uit ? Ik heb geen idee wat je bedoelt namelijk, of heb je een plaatje waarop het duidelijk is ?quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maak dat zwarte dan blauw en doe een stuk of wat pompeblêden op dat witte er tussen.
Thanks man, hij klinkt heerlijk, en speelt super!.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:03 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Goede afstelling doet heel veel. Veel plezier dude
Kijk aan, vet manquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Thanks man, hij klinkt heerlijk, en speelt super!.
Nu over die Vox AD5 is het echt een genot!
VOX toch maar gekocht?quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Thanks man, hij klinkt heerlijk, en speelt super!.
Nu over die Vox AD5 is het echt een genot!
Oh en dan vergeet ik nog het feit dat ik mn rijbewijs en meerdere dingen moet sparenquote:Op zaterdag 27 november 2010 02:14 schreef blckbb het volgende:
[..]
VOX toch maar gekocht?What about the microcube?
Ik zit ook nog sterk te denken aan mijn gear. Wil aan de ene kant graag nog een mooie clean/jazzversterker voor thuis maar wil aan de andere kant ook erg graag een basgitaar (maar daar moet ook weer een amp bij oftewel; veel geld)
Ik heb het microcubeje ingeruild op de VOX.quote:Op zaterdag 27 november 2010 02:14 schreef blckbb het volgende:
[..]
VOX toch maar gekocht?What about the microcube?
Ik zit ook nog sterk te denken aan mijn gear. Wil aan de ene kant graag nog een mooie clean/jazzversterker voor thuis maar wil aan de andere kant ook erg graag een basgitaar (maar daar moet ook weer een amp bij oftewel; veel geld)
Hangt er een beetje van af wat je wilt. Hoeft er alleen maar geluid uit te komen, dan is er voor 50 euro genoeg te krijgen. Wil je een echt goede koptelefoon, dan moet je eerder richting de 150 euro gaan denken.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:24 schreef Gitaarmat het volgende:
Loopstation verkocht! 135 euro.
Iemand nog tips voor een headphone voor 50 euro of is daar haast niks kwalitatiefs voor te krijgen.
Gewoon angst.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:36 schreef brother52 het volgende:
Is zo snel mogelijk aan festivalkaartjes komen een nieuwe sport aan het worden of zo?
Ja, ik denk het.quote:
Even doorsparen voor een senheiser HD 25 SP!quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:24 schreef Gitaarmat het volgende:
Loopstation verkocht! 135 euro.
Iemand nog tips voor een headphone voor 50 euro of is daar haast niks kwalitatiefs voor te krijgen.
Van hartequote:
quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:21 schreef blckbb het volgende:
[..]
Maar ben je een toffe gitaar rijker
Dat dusquote:Op vrijdag 26 november 2010 22:03 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Goede afstelling doet heel veel. Veel plezier dude
Gefeliciteerd!quote:
Wit vooralquote:
Gefeliciteerdquote:
En wit is tofquote:Op zaterdag 27 november 2010 13:20 schreef KaMo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Lekker gitaar spelen!
[..]
Wit vooral
Klopt!quote:
Heiligschennis! Bespeel die bas maar eens stereo over 2 buizenamps, eentje clean, eentje lichte distortion.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:39 schreef Braddie het volgende:
hehe..
Mijn baas noemt zijn Rickenbacker 4001(met 2 jack outputs) een " Koekenstakker stereo pluk bas"
Vind hem wel komisch
Heb er laatst even opgespeeld..quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:46 schreef KaMo het volgende:
[..]
Heiligschennis! Bespeel die bas maar eens stereo over 2 buizenamps, eentje clean, eentje lichte distortion.
Dan zullen er rokjes gebakken worden, geloof me!
Nee joh, een Rickenbacker is sowieso een een slap-ramp, daar leent een Jazzbass zich vele malen beter voor.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb er laatst even opgespeeld..
Moet bekennen dat ik de Fender Jazzbass die m`n baas heeft uit`76 net even iets fijner vind klinken(al is de Rickenbacker beter voor slapping/popping/slides)
Wordt die van mij ook!quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:32 schreef KaMo het volgende:
[..]
Klopt!
Ik heb mijn P-bas ook in het wit
Ik houd het simpel en ga gewoon naar toffere dingenquote:Op zaterdag 27 november 2010 11:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, ik denk het.
En iedereen doet er helaas aan mee.
Toffer als Lowlands? succes met zoeken, dat wordt nog een hele uitdagingquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:05 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik houd het simpel en ga gewoon naar toffere dingen.
Dan kunnen we bij een meet een spiegelfoto makenquote:
Pukkelpopquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Toffer als Lowlands? succes met zoeken, dat wordt nog een hele uitdaging
Ik ben nog nooit op Pukkelpop geweest maar van mensen die op beide zijn geweest heb ik gehoord dat LL toch een stuk toffer is.quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:12 schreef KaMo het volgende:
[..]
Pukkelpop![]()
Al weet ik het natuurlijk niet, nooit op Lowlands geweest
Kwestie van de knop van de pot af trekken, en dan met een imbusje die ring gewoon keistrak te zetten!quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:25 schreef Braddie het volgende:
Fijn...
Speel net gitaar, wil de volume knop dicht draaien en hem wegzetten draait de volume knop door....... gewoon wèèèr dat ringetje los*zucht*
Toffer voor mij? Makkelijkquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Toffer als Lowlands? succes met zoeken, dat wordt nog een hele uitdaging
Ik heb een zwarte voorlopigquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:11 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dan kunnen we bij een meet een spiegelfoto maken
Inclusief de spiegelplaat?
Nee, in het algemeenquote:Op zaterdag 27 november 2010 14:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Toffer voor mij? Makkelijk.
quote:Op zaterdag 27 november 2010 14:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb een zwarte voorlopig.
Dat lijkt me lastig, aangezien het hier om een mening gaat.quote:
Dat was toch bij Walibi?quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:27 schreef Phantom_Lord het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig, aangezien het hier om een mening gaat.
Maar persoonlijk vond ik Fields Of Rock 2007 tot nu toe het beste festival waar ik ben geweest.
Zou zo'n spiegelende plaat zoals ik op mijn RG350EX heb niets zijn?quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:49 schreef BurnaBoy het volgende:
Zou ik ulieder professionele opinie mogen hebben ?
Ik wil wat aan de slagplaat van mijn gitaar doen. Die is parelmoer. En lelijk
[ afbeelding ]
Zo dus. Nu zat ik een beetje met paint te spelen.
En daar kwam dit uit rollen
[ afbeelding ]
Beide afbeeldingen zijn klikbaar voor iets groter
De parelmoer stukken die tussen het zwart doorkomen ga ik wit maken. Dus je ziet niks meer van het parelmoer zegmaar.
Nou mening tijd
Waarr ruil jij dat soort dingen in danquote:Op zaterdag 27 november 2010 02:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb het microcubeje ingeruild op de VOX.
Vind de Vox een fijnere versterker.
Het fijne is ook dat hij te schakelen is.
0.5 watt/1.5watt(gaat hij al harder dan een MicroCube) en 5.0watt(dan kan hij zich meten met een spider 15).
En ik vind dat de Brian May Special veel beter tot z`n recht komt qua klank met een Vox dan met een Rolandje, heb hem op beide geprobeerd en hoorde * DE * sound eerder op de VOX dan op de Cube..
Hoe bedoel je dode plekken en hoe bedoel je uitdrogen?quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
[..]
Dat dusJe moet wel je dingen goed afstellen man
![]()
Steek daar wat tijd in of laat het doen, maar je gitaar had nu een actie die minstens 2x zo laag kan, er zaten redelijk wat dode plekken op je hals en die begon ook een beetje uit te drogen al
Nu maar eens aan het werk om dat ding goed af te stellen
Maar tof gitaartje
Gefeliciteerdquote:
Dat op bepaalde plekken de toon heel snel doorslaat omdat de hoogte van de snaar niet goed is op die plek. Dat krijg je omdat niet alle frets op dezelfde hoogte zitten soms op onverwachte plekken.quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:12 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dode plekken en hoe bedoel je uitdrogen?
Heb er zelf niet zoveel verstand van, ik had geen problemen met de bespeelbaarheid eigenlijk
Wij hebben toch geruildquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:08 schreef blckbb het volgende:
[..]
Waarr ruil jij dat soort dingen in danOmdat je bij een gitaarwinkel werkt of? Zou zelf ook wel eens wat in willen ruilen
Ohjaquote:
Ik moet zeggen dat ik er verder niks aan geknoeid hebtquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat op bepaalde plekken de toon heel snel doorslaat omdat de hoogte van de snaar niet goed is op die plek. Dat krijg je omdat niet alle frets op dezelfde hoogte zitten soms op onverwachte plekken.
Nouja uitdrogen, valt wienig aan uit te leggne, het hout wordt stroever, beetje van die olie erover erin trekken en opgelost
Die bespeelbaarheid kon echt heeeel veel beter, dat is ook kut om zelf af te stellen, maar hi j speelt nu al 10x lichter dan dat hij deed. Op de hoge frets als ik een bend deed duwde ik de snaar zeg maar onder de ander door bijnadat is niet de bedoeling
Het is gewoon zonde van een gitaar als je hem niet goed afsteld want dan haal je de kwaliteiten er ook niet echt uit.
En je had de elementen wel heel dicth tegen de snaren aangeschroefd dat zou ik ook niet zo heel snel aanraden maar dat zou nog een persoonlijke voorkeur kunnen hebben
Idd, even voor mn akoestische gitaar kijken of ik 'm wat kan afstellen, de actie is vrij hoog. Jammer dat de muziekwinkel uit mn stad weg is want die hadden er dan wel naar kunnen kijken maar volgens mij zijn dat sowieso wel prutsersquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja dat is gewoon de standaard afstelling zoals die uit de fabriek komt, maar je kan er zoveel meer uithalen, en dat is eignelijk zonde als je dat niet doet
Maar dan weet je dat voor de voglende keer
Akoestisch is sowieso lastiger omdat je dan niet makkelijk je brug kan afstellenquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:26 schreef blckbb het volgende:
[..]
Idd, even voor mn akoestische gitaar kijken of ik 'm wat kan afstellen, de actie is vrij hoog. Jammer dat de muziekwinkel uit mn stad weg is want die hadden er dan wel naar kunnen kijken maar volgens mij zijn dat sowieso wel prutsers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |