Ze moeten die dingen op naam gaan zetten, echt. En dan bij de ingang controleren ze dan gewoon alle kaartjes. Dan maar wachten.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:15 schreef doppelgänger het volgende:
Trouwens, alle EuroSonic Noorderslag kaartjes waren vanochtend ook meteen uitverkocht en de eersten stonden direct alweer op marktplaats...echt, schaamteloos
quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:28 schreef Vandaag... het volgende:
Nou, dat bevestigd dus dat er makkelijk 19% btw op dit soort kaartjes kan. Mensen kopen het toch wel.
Hoe willen ze dat doen?quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:32 schreef jpjedi het volgende:
Op de radio werd verteld dat de kaarten op de zwarte markt worden geblokkeerd en dat er later dan een evenredig aantal nieuwe kaarten op de markt komt.
Eventueel kopen ze 1 ticket, en vervolgens maken ze alle tickets ongeldig die in die transactie zaten.quote:
Je moet wat om je uitkering aan te vullen, de hond.quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:51 schreef hondebrok het volgende:
ach, met mijn 10 kaarten ben ik nog sociaal.
een vriend van mij zat vandaag met 3 laptops en 3 bankpasjes kaarten te bestellen.
die heeft er uiteindelijk 34 kunnen scoren.
die verdiend op jaarbasis zo'n 7000 euro bij puur met de doorverkoop.
(en er zijn lui die er zelfs van bestaan)
Ja, maar niemand koopt 250 kaarten in één koop, iedereen sprokkelt die dingen bij elkaar. En de grote bureaus hebben gerust een hele rij jongens die wel wat bij willen verdienen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 17:07 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Eventueel kopen ze 1 ticket, en vervolgens maken ze alle tickets ongeldig die in die transactie zaten.
Moeten ze natuurlijk wel regelen in hun AV.
Het zijn ook altijd wel bepaalde figuren die er ALTIJD heen moeten.quote:Op zaterdag 27 november 2010 18:42 schreef Skazminko het volgende:
Vijftigduizend man, rollend in de modder, trippend van de drugs.
Kan iemand me dat uitleggen?
Lowlands vind ikzelf bagger door de muziekkeuze, zelf ben ik meer voor het "Obscene Extreme" Festival. Maar wat dat rollen in de modder betreft, ga gewoon eens heen naar ene festival met vrienden, neem een blow, een rijtje bier, duik met een wildvreemde buitenlandse griet een toiletcabine in en je zult het allemaal al wat meer begrijpen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 18:42 schreef Skazminko het volgende:
Vijftigduizend man, rollend in de modder, trippend van de drugs.
Kan iemand me dat uitleggen?
En toch verdenk ik Mojo ervan een dealtje te hebben met een paar van die bureau's. Voor Mojo is het natuurlijk ook wat cru om te zien dat een bedrijfje die wat kaarten opkoopt meer marge pakt op Lowlands dan heel Mojo. Aan de andere kant hebben ze ook nog eens te maken met artiesten die bijv. max prijzen willen of publieke opinie wat een plafond aan de prijzen geeft.quote:Op zaterdag 27 november 2010 18:34 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Ja, maar niemand koopt 250 kaarten in één koop, iedereen sprokkelt die dingen bij elkaar. En de grote bureaus hebben gerust een hele rij jongens die wel wat bij willen verdienen.
Zolang ze die dingen online verkopen doen ze er gewoon niets tegen.
Dan verhoogt mojo de prijzen gewoon met 50,- uitverkocht is het toch wel.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En toch verdenk ik Mojo ervan een dealtje te hebben met een paar van die bureau's. Voor Mojo is het natuurlijk ook wat cru om te zien dat een bedrijfje die wat kaarten opkoopt meer marge pakt op Lowlands dan heel Mojo. Aan de andere kant hebben ze ook nog eens te maken met artiesten die bijv. max prijzen willen of publieke opinie wat een plafond aan de prijzen geeft.
Dus officieel in de verkoop doen voor E170, en daarnaast nog een paar duizend aan die ticketboeren verkopen met "afspraken"
Mja zo'n ticketprijs verhoging kan dan weer gezeik opleveren, dus ik snap best dat ze het op een andere manier doen. Naar de buitenwereld de schijn ophouden dat ze de prijzen binnen de perken houden en optreden tegen ticketbureaus, en ondertussen goed cashen juist met die andere ticketbureaus.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:22 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Dan verhoogt mojo de prijzen gewoon met 50,- uitverkocht is het toch wel.
Hoe zou mojo die dealtjes trouwens in de boeken zetten voor de belastingscontroleur...
Ik ben wel vreselijk nieuwsgierig hoe je dit ziet...quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:25 schreef tjoptjop het volgende:
In feite gewoon een variabele ticketprijs, wat denk ik ook een van de manieren is om het hele ticketdebacle op te lossen.
Geen precieze uitwerking. Maar een beetje zoals vliegtickets nu gaan. Dus goedkoop als ze net in de verkoop gaan en naarmate de verkoop vordert duurder worden.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:26 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Ik ben wel vreselijk nieuwsgierig hoe je dit ziet...
why, het is gewoon marktwerking.quote:Op zaterdag 27 november 2010 18:25 schreef MhZero het volgende:
[..]
Je moet wat om je uitkering aan te vullen, de hond.
Martkwerking my ass, het is parasieteren. Maar goed, als jij er 's nachts niet wakker om ligt, moet je het gewoon doen. Maar ga geen kutsmoesjes bedenken.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:59 schreef hondebrok het volgende:
[..]
why, het is gewoon marktwerking.
ik hoef niet naar lowlands maar ik maak wel tijd vrij om kaarten te kopen.
als ik meer dan 1000 euro met nog geen dagje werk kan verdienen...
zo pak ik wel meer feestjes.
sensation, defqon, qlimax, lowlands.
ik kan er zo'n beetje mijn vakanties en uitgaan van betalen
ik maak gebruik van schaarste en een grote vraag, dit is een voorbeeld van optimale marktwerkingquote:Op zaterdag 27 november 2010 20:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Martkwerking my ass, het is parasieteren. Maar goed, als jij er 's nachts niet wakker om ligt, moet je het gewoon doen. Maar ga geen kutsmoesjes bedenken.
Je zou in de politiek moeten. Maar niet op economische zakenquote:Op zaterdag 27 november 2010 20:11 schreef hondebrok het volgende:
[..]
ik maak gebruik van schaarste en een grote vraag, dit is een voorbeeld van optimale marktwerking
ik lig er niet wakker van, beter nog heb een ski reisje geboekt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |