Waarom proberen jullie steeds om het feit heen te dansen dat het niet gewoon vuil inhoud wasquote:Op zondag 28 november 2010 14:05 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Hoe die uit te leggen? Zo dus: 'Ja ik moest van mijn vuil af, en waar laat ik dat? JUIST JA, in mijn container!'
Aanbellen om verhaal te halen is strafbaarquote:Op zondag 28 november 2010 13:54 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Dat is namelijk bedreiging, en dus strafbaar.
Ik zeg alleen dat de kans aanwezig is dat het niet zo simpel isquote:Op zondag 28 november 2010 14:07 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds zijn eigen schuld, we wonen niet in amerika waar je om een scheet zelfs een rechtzaak kan openen.
Laat ik het zo stellen: als TS zijn bak volledig gevuld had met nat gras, nog steeds met de intentie (die niet bewezen kan worden!) om die jongens een lesje te leren, had je het dan wel goedgekeurd?quote:Op zondag 28 november 2010 14:08 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Waarom proberen jullie steeds om het feit heen te dansen dat het niet gewoon vuil inhoud was? Volgens mij weten jullie best dat het volproppen van je container met stenen niet pluis is.
Wel als ze met de intentie komen om klappen uit te delenquote:Op zondag 28 november 2010 14:09 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Aanbellen om verhaal te halen is strafbaar![]()
?
Maar dat kan je niet bewijzenquote:Op zondag 28 november 2010 14:27 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Wel als ze met de intentie komen om klappen uit te delen
Nee, omdat ik de aanpak een beetje kinderachtig en achterbaks vind. Je had er ook even op af kunnen stappen (iets wat TS blijkbaar niet eens heeft geprobeerd). Grote kans dat ze dan in het vervolg wel oppassen. De meeste jongeren die op de fiets naar school gaan, willen gewoon even uitsloven maar zijn al snel geïntimideerd als ze door een volwassene worden aangesproken.quote:Op zondag 28 november 2010 14:24 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
...had je het dan wel goedgekeurd?
TS was dan ook zeker de sjaak geweest, tenzij het een kliko was waar doorgaans ook zwaardere dingen in kunnen worden verwacht. Dan had dat joch een risico genomen en had het minder zwaar gedrukt op TS' schouders.quote:Op zondag 28 november 2010 14:49 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Nee, omdat ik de aanpak een beetje kinderachtig en achterbaks vind. Je had er ook even op af kunnen stappen (iets wat TS blijkbaar niet eens heeft geprobeerd). Grote kans dat ze dan in het vervolg wel oppassen. De meeste jongeren die op de fiets naar school gaan, willen gewoon even uitsloven maar zijn al snel geïntimideerd als ze door een volwassene worden aangesproken.
Maar nu even een wedervraag aan iedereen die dit blijkbaar een toffe actie vond. Zouden jullie nog steeds die mening hebben als dat kind zijn nek had gebroken in de val en kwam te overlijden? Het is een beetje cru scenario, maar het was onder deze omstandigheden mogelijk geweest.
Of was het dan nog steeds eigen schuld dikke bult?
Serieus? Goede kansen voor TS hierquote:Op zondag 28 november 2010 15:11 schreef CantFazeMe het volgende:
Hoeveel mag er maximaal in een aanbiedende container? Juist jongens niet meer dan 100 kg.
Denk nou eens na.
Het is nogal hypothetisch dit, maar dan vond ik het nog steeds eigen schuld dikke bult ja. Je trapt tegen een kliko aan met een aanwezig risico dat de kliko niet leeg / zwaar is, dus ja dan mag je zelf op de blaren zitten.quote:Op zondag 28 november 2010 14:49 schreef IDisposable het volgende:
[.
Maar nu even een wedervraag aan iedereen die dit blijkbaar een toffe actie vond. Zouden jullie nog steeds die mening hebben als dat kind zijn nek had gebroken in de val en kwam te overlijden? Het is een beetje cru scenario, maar het was onder deze omstandigheden mogelijk geweest.
Of was het dan nog steeds eigen schuld dikke bult?
Omdat dat niet uitmaakt. Degene van wie de vuilnisbak is bepaalt wat hij erin weggooit, en of dat nou gewoon vuilnis, een emmer zand of 100 kilo stenen is, daar heeft niemand iets mee te maken. Daarbij kan het ook best zo zijn dat ander afval ook gewoon 100 kilo weegt.quote:Op zondag 28 november 2010 14:08 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Waarom proberen jullie steeds om het feit heen te dansen dat het niet gewoon vuil inhoud was? Volgens mij weten jullie best dat het volproppen van je container met stenen niet pluis is.
Net zoals dat rotjoch niet kan bewijzen dat de TS zijn vuilnisbak heeft gevuld met stenen om hem een dubbele beenbreuk te bezorgen.quote:Op zondag 28 november 2010 14:44 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Maar dat kan je niet bewijzen. Dan zeg je gewoon dat je voor een goed gesprek kwam
.
Dat. Tegen de eigenaar van een geparkeerde auto waar een kind tegenaan is gefietst zeg je ook niet dat hij daarom strafbaar is. Een kliko is om vuilnis in te stoppen en niet om om te trappen. Als je dingen oneigenlijk gebruikt, moet je daar zelf de consequenties voor dragen.quote:Op zondag 28 november 2010 15:16 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Het is nogal hypothetisch dit, maar dan vond ik het nog steeds eigen schuld dikke bult ja. Je trapt tegen een kliko aan met een aanwezig risico dat de kliko niet leeg / zwaar is, dus ja dan mag je zelf op de blaren zitten.
Dan kom ik weer met mijn scenario: TS zet zijn bak afgevuld met nat gras buiten, die jongen trapt ertegenaan, valt en komt te overlijden. Wie zijn schuld is het nu? TS die gewoon normaal zijn bak aanbied voor lediging, of de jongen die ertegen aan trapt?
Het antwoord daarop zegt eigenlijk al genoeg.
Ja maarja, er zijn gewoon serieus mensen hier die die jongens verdedigen en de schuld bij jou neerleggen.quote:Op zondag 28 november 2010 16:46 schreef LangeJan het volgende:
Damn, ik lees met open mond de reacties. Dat zo een actie zoveel teweeg kan brengen. Ik zie worden als straf en jurisprudentie voorbijkomenLichtelijk heftige discussie jongens!
Eigen schuld met zo'n legendarische OPquote:Op zondag 28 november 2010 16:46 schreef LangeJan het volgende:
Damn, ik lees met open mond de reacties. Dat zo een actie zoveel teweeg kan brengen. Ik zie worden als straf en jurisprudentie voorbijkomenLichtelijk heftige discussie jongens!
Ja, de vuilnisbak is het slachtoffer en dat kind is de daderquote:Op zondag 28 november 2010 16:47 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ja maarja, er zijn gewoon serieus mensen hier die die jongens verdedigen en de schuld bij jou neerleggen.!!
Nee, mensen die het recht in eigen hand nemen, daar is de samenleving mee geholpenquote:Op zondag 28 november 2010 16:47 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ja maarja, er zijn gewoon serieus mensen hier die die jongens verdedigen en de schuld bij jou neerleggen.!!
Van een auto weet je dat dit pijn doet, maar van een met stenen gevulde container niet. Elk ander soort vuil geeft mee, en zal niet zo snel voor botbreuken zorgen (dus ook niet nat gras). Maar tegen een blok beton schoppen staat garant voor lichamelijk leedquote:Op zondag 28 november 2010 15:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat. Tegen de eigenaar van een geparkeerde auto waar een kind tegenaan is gefietst zeg je ook niet dat hij daarom strafbaar is. Een kliko is om vuilnis in te stoppen en niet om om te trappen. Als je dingen oneigenlijk gebruikt, moet je daar zelf de consequenties voor dragen.
Een kliko vullen met afval, zelfs als het stenen zijn = precies het bedoelde gebruik
Een kliko omtrappen = oneigenlijk gebruik (en ook nog vandalisme)
En dan gaan sommigen dat rotjoch ook nog verdedigen? Ziedaar de dadervriendelijkheid van ons rechtsysteem.
quote:Op zondag 28 november 2010 15:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Net zoals dat rotjoch niet kan bewijzen dat de TS zijn vuilnisbak heeft gevuld met stenen om hem een dubbele beenbreuk te bezorgen.
Nee, er is absoluut geen opzet in het spelquote:Ik ben vanochtend vroeg aan het slepen gegaan met mijn overgebleven stoeptegels en kinderkopjes uit de voortuin en heb mijn kliko volgegooid tot aan de nok met zware stenen.... begint het al te dagen?
TS vult zijn container met bladeren, dus ligt de schuld niet bij TS. Echter TS vult zijn container tot aan de nok toe met zware stenen omdat hij weet dat er iemand tegenaan kan trappen. Dat vind ik gewoon niet kunnen. En ja, het is mij echt om die stenen te doen. Je kan er gewoon niet omheen. TS geeft zijn intenties immers in de OP openlijk toe.quote:Op zondag 28 november 2010 15:16 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Het is nogal hypothetisch dit, maar dan vond ik het nog steeds eigen schuld dikke bult ja. Je trapt tegen een kliko aan met een aanwezig risico dat de kliko niet leeg / zwaar is, dus ja dan mag je zelf op de blaren zitten.
Dan kom ik weer met mijn scenario: TS zet zijn bak afgevuld met nat gras buiten, die jongen trapt ertegenaan, valt en komt te overlijden. Wie zijn schuld is het nu? TS die gewoon normaal zijn bak aanbied voor lediging, of de jongen die ertegen aan trapt?
Het antwoord daarop zegt eigenlijk al genoeg.
En gewicht is hier de factor waar het om gaat, en geloof me nou maar, of dat jij een bak vult met stenen of volledig vol gooit met nat gras of zand of iets dergelijks, dat maakt qua gewicht weinig verschil.quote:Op zondag 28 november 2010 19:48 schreef IDisposable het volgende:
[..]
TS vult zijn container met bladeren, dus ligt de schuld niet bij TS. Echter TS vult zijn container tot aan de nok toe met zware stenen omdat hij weet dat er iemand tegenaan kan trappen. Dat vind ik gewoon niet kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |