abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2010 @ 00:32:33 #276
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_89414837
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:25 schreef carboni het volgende:
Wow, Vandaag hier een gemiddelde gevoelstemp tussen -17.2 en -12.2 gemiddeld -15.6
[ afbeelding ]
Arme postbodes lopen dus kans op koudeletsel na 1 uur, lekker dan. En bouwvakkers hangen de brui er al aan met een gevoelstemperatuur van -5.

Gelukkig hoef ik pas zaterdag weer.
Ja, hoe koud moet het eigenlijk worden totdat er gezegd wordt dat de postbodes niet naar buiten kunnen?
pi_89418701
Er ligt hier weer een flink pak sneeuw :o
Wel op de ijslaag die al gevormd was de afgelopen dagen...
pi_89418722
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:28 schreef xxiessiexx het volgende:
Er ligt hier weer een flink pak sneeuw :o
Wel op de ijslaag die al gevormd was de afgelopen dagen...
ja das behoorlijk funest want dan kun je niet meer zien waar het glad is.. erg vervelend :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_89419274
http://www.nu.nl/economie(...)-en-post-elkaar.html
quote:
TNT haalt Express en Post uit elkaar

HOOFDDORP - TNT gaat de Express-divisie verzelfstandigen en uitsluitend verder met de Post-divisie. De splitsing moet op 1 januari 2011 een feit zijn. Bestuursvoorzitter Peter Bakker vertrekt. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.

De Express-divisie krijgt een eigen beursnotering waarna de twee bedrijven apart aan de beurs verder gaan. Hoe deze transactie precies wordt vormgegeven is nog niet bekend.

Wel is zeker dat het oude TNT in eerste instantie een belang van bijna 30 procent zal houden in het nieuwe bedrijf. Dit belang zal in de loop van de tijd worden afgebouwd.

De splitsing is volgens Bakker nodig omdat de twee activiteiten steeds minder op elkaar aansluiten. Post wordt geconfronteerd met een alsmaar krimpende Nederlandse markt en moet zich richten op het behoud van solide kasstromen.

De prioriteit bij Express is groei van de Europese netwerken en het veiligstellen van de bijdrage uit de sterke posities in China, Zuid-Amerika en India.

Bedrijfsresultaat

Express, dat onder leiding komt te staan van Marie-Christine Lombard, streeft naar een bedrijfsresultaat (ebit) van 900 miljoen tot 1 miljard euro in 2015. Post mikt onder leiding van Harry Koorstra op een stabiele ebit van 300 tot 370 miljoen euro.

Aandeelhouders moeten in de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van mei 2011 hun goedkeuring geven voor de plannen. Daarna kan de beursnotering zijn beslag krijgen.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  donderdag 2 december 2010 @ 09:56:09 #280
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89419504
quote:
5s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:32 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Ja, hoe koud moet het eigenlijk worden totdat er gezegd wordt dat de postbodes niet naar buiten kunnen?
Ik heb geen flauw idee, maar als ik het echt niet meer trek hebben ze toch echt pech.
Wanneer ik gezondheidsrisico's moet nemen, vind ik het toch echt een stap te ver. :)
pi_89419529
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:56 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee, maar als ik het echt niet meer trek hebben ze toch echt pech.
Wanneer ik gezondheidsrisico's moet nemen, vind ik het toch echt een stap te ver. :)
Er zal vast een grens aan zitten, maar ik weet niet wat die grens is :D zal het eens vragen als ik morgen nog moet komen :D
  donderdag 2 december 2010 @ 10:04:59 #282
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89419689
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:57 schreef sbientje het volgende:

[..]

Er zal vast een grens aan zitten, maar ik weet niet wat die grens is :D zal het eens vragen als ik morgen nog moet komen :D
Je zou toch zeggen dat je medewerkers moet beschermen bij gevoelstemperaturen vanaf -15, aangezien dat (als de informatie in die afbeelding klopt) de grens is waarbij je al koudeletsel kunt oplopen na 1 uur in de buitenlucht en wij hebben niet eens (volledige) handschoenen aan en een doorsnee wijk eindigt niet binnen de 2 uur. :+
pi_89419752
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:29 schreef sbientje het volgende:

[..]

ja das behoorlijk funest want dan kun je niet meer zien waar het glad is.. erg vervelend :D
Vanmiddag maar weer gauw terug naar Zuid-Holland en hopen dat daar minder sneeuw ligt dan in Breda :')
pi_89419831
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:07 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Vanmiddag maar weer gauw terug naar Zuid-Holland en hopen dat daar minder sneeuw ligt dan in Breda :')
stomme stad he :D
  donderdag 2 december 2010 @ 10:11:11 #285
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89419843
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:07 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Hier (Rotterdam-Zuid) ligt een cm of 5 en is het momenteel aan het sneeuwen. }:|
pi_89419941
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:10 schreef sbientje het volgende:

[..]

stomme stad he :D
Ja, erg vervelend. In de zomer was het hier ook al veel te heet :P
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:11 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Hier (Rotterdam-Zuid) ligt een cm of 5 en is het momenteel aan het sneeuwen. }:|
Als het bij Den Haag maar droog en sneeuwvrij is :')
pi_89419965
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:14 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja, erg vervelend. In de zomer was het hier ook al veel te heet :P

[..]

Als het bij Den Haag maar droog en sneeuwvrij is :')
reken er maar niet op :D
pi_89419990
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:15 schreef sbientje het volgende:

[..]

reken er maar niet op :D
Nouhou :'(
  donderdag 2 december 2010 @ 16:18:53 #289
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_89433594
Post wordt al 3 dagen te laat aangeleverd, de tijd wordt neem ik aan wel betaald zolang je daar op staat te wachten?
  donderdag 2 december 2010 @ 16:33:25 #290
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89434538
Eneco-chocoladeletter-pakketjes, wie verzint dat nou weer. :')
pi_89437413
quote:
10s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:33 schreef Lastpost het volgende:
Eneco-chocoladeletter-pakketjes, wie verzint dat nou weer. :')
Oh, zat dat erin. Wat een drama :X
pi_89437690
Wat veel post zeg. Normaal heb ik 3/4 tassen (zonder HAH), maar nu 7! Komt de drukte nu al? Ik had ook die Eneco sint doosjes ofzo, en bij zoveeeel mensen passen die dingen er niet in. Waarom mensen zulke kleine brievenbussen hebben is mij een raadsel.
pi_89438917
Het is nu officieel
http://www.nu.nl/economie/2392442/tnt-zet-splitsing.html
quote:
Post gaat daarna onder een nieuwe, nog onbekende naam verder. Express behoudt de merknaam TNT.
Oftewel nieuwe kleding, nieuwe auto's, nieuwe borden, nieuwe fietstassen, nieuwe postkantooruitrustingen, nieuwe schoudertasssen, nieuwe reclames etc etc etc. In het rijtje "het gaat zo goed met de post".
Oh ik hoop dat ze de kleur niet veranderen want ze hebben nog steeds niet alle brievenbussen in oranje, sterker nog, nog steeds die krakkemikkige rode barrels hier met kapotte sloten. Ze repareren ze nu ook niet meer ivm KNJ dus Lelystd kent al 8 BB2O's minder.

PS.

Heeft iemand hier nog fotos van die afrikanen met afgedankte TPG shirts? Die waren hilarisch

Antiklacht:

Binnenkort zijn we hopelijk van "sure we can" af

[ Bericht 13% gewijzigd door carboni op 02-12-2010 18:03:45 ]
  donderdag 2 december 2010 @ 20:13:21 #294
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89445191
En komende week dus op woensdag, donderdag en vrijdag weer een staking, benieuwd of ie ditmaal meer impact heeft dan de laatste.
Direct mijn vraag, ben ik verplicht om te werken op die stakingsdagen of heb je daarbij enig 'recht' (postbezorger) om vanuit sympatie naar collega's toe mee te staken, door het gebruik van je verlofuren?
Daar draaiden men vorige keer nogal omheen.

En een vervolgvraag, wat moet je op zo'n stakingsdag dan wel of niet bezorgen? Mag je bijvoorbeeld wijken weigeren die je normaliter ook niet loopt of werkt het niet zo? :P

Alvast bedankt, names de noob op stakingsgebied. :+
pi_89445979
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:13 schreef Lastpost het volgende:
En komende week dus op woensdag, donderdag en vrijdag weer een staking, benieuwd of ie ditmaal meer impact heeft dan de laatste.
Direct mijn vraag, ben ik verplicht om te werken op die stakingsdagen of heb je daarbij enig 'recht' (postbezorger) om vanuit sympatie naar collega's toe mee te staken, door het gebruik van je verlofuren?
Daar draaiden men vorige keer nogal omheen.

En een vervolgvraag, wat moet je op zo'n stakingsdag dan wel of niet bezorgen? Mag je bijvoorbeeld wijken weigeren die je normaliter ook niet loopt of werkt het niet zo? :P

Alvast bedankt, names de noob op stakingsgebied. :+
http://bvpp.nl/index.php?(...)tid=34:tnt&Itemid=82
  donderdag 2 december 2010 @ 20:30:42 #296
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_89446233
Vorige keer kon ik niet komen werken omdat er geen post was.
Hoe moeten jullie je eigenlijk als werkwillend opgeven?
pi_89447983
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:30 schreef Ataraxy het volgende:
Vorige keer kon ik niet komen werken omdat er geen post was.
Hoe moeten jullie je eigenlijk als werkwillend opgeven?
Bij je teamcoach.
Maar als je een klein uren contract hebt dan zullen ze je niet snel laten werken. Aan de postbezorgers hebben ze genoeg om rouwkaarten etc. weg te brengen.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:01:15 #298
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89448071
Bedankt voor die link.
quote:
Wel moet de hoeveelheid werk ongeveer gelijk zijn aan je normale werk.
Met andere woorden? Als er amper iets is moet je nog een andere wijk erbij gaan doen om aan voldoende werktijd te kunnen komen?
Of bedoelen ze hierbij puur dat je niet meer mag/moet werken dan je normaliter doet? :+
pi_89448413
Weer een zaterdag langer in de kou lopen door de staking *O*
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_89451390
Ik begin dinsdag als decemberkracht, kan ik dan meteen van woensdag t/m vrijdag niks doen? Ik wil juist zoveel mogelijk uren maken verdorie. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')