abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89149924
Met klussen en verhuizen heb ik aardig wat gereedschap verzameld. Maar hoe bewaar ik dat nu het beste?

Ik heb een klein houten schuurtje op een dakterras. Onverwarmd en ongeïsoleerd, maar wel droog. Kan ik daar ongestraft mijn gereedschap in bewaren? Of heb ik dan kans op roest, schimmel en andere narigheden? Ik snap dat accu's van elektrisch gereedschap niet goed tegen kou kunnen, maar gewoon electrisch gereedschap met een stekker eraan dan? En hoe sla ik alles op: onbeschilderde houten plankjes? In afgesloten plastic kratten? Met een emmer vochtvreter erbij?
pi_89149977
koud is sowieso niet optimaal, je zal condensvorming krijgen. Kan je het nergens in een berging leggen?

Materiaal zoals tangen / schroevendraaiers kan je lichtjes invetten voor je ze weglegt, dan hoef je niet bang te zijn voor roest.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 20:11:49 #3
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89150021
Als je het vaak genoeg gebruikt roest het niet ^O^
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_89150248
Is je gereedschap al niet in RVS staal? Veel gereedschap tegenwoordig kan gewoon niet roesten ;)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 25 november 2010 @ 20:24:24 #5
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_89150569
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:10 schreef Athmozz het volgende:
koud is sowieso niet optimaal, je zal condensvorming krijgen. Kan je het nergens in een berging leggen?

Materiaal zoals tangen / schroevendraaiers kan je lichtjes invetten voor je ze weglegt, dan hoef je niet bang te zijn voor roest.
Dat zegt alles al.
Invetten.

Zorg dat electrisch ongeacht wat, goed droog en vochtvrij is.
En nee, een zak eromheen oid werkt niet.
Die hebben echt een normale werkomgeving nodig.
pi_89150953
Verwarming installeren om de boel goed droog te stoken.
pi_89151892
Ik was niet van plan om de boel te gaan verwarmen. Een houten schuurtje, ik stook niet voor de vogeltjes. :{w
pi_89157611
koop een spuitbus olie (maakt niet uit wat voor soort) bij de action ofzo.
spuit al je gereedschap heel dunnentjes in met de olie en het kan jaren blijven liggen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_89162184
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:16 schreef Athmozz het volgende:
Is je gereedschap al niet in RVS staal? Veel gereedschap tegenwoordig kan gewoon niet roesten ;)
alles roest.

leg ff een onbehandelde spijker op je steek sleutel in het houten schuurtje half jaar later is je sleutel aan het roesten.

Als je het echt niet binnen wil hebben kan je voor de dingen die geen vergroming hebben brunox spray gebruiken werkt prima.

En tevens de term chrome vanadium zeker op goedkoop gereedschap betekend niet dat het niet meer roest.
pi_89169313
Roestvrijstaal bestaat niet, het is roest vast staal. Ook de betere kwaliteiten 18/10 inox en chroom-molybdeen-vanadium staal kunnen roesten. Dat weet ik als pannen en messen kenner ook al. Daarom dus deze vraag omdat ik die "rostfrei" stempeltjes niet vertrouw. Met wat voor olie moet ik dan gaan invetten? Als het om een plaatstalen koekenpan gaat weet ik het wel, maar om nu al mijn gereedschap in de druivenpitolie te dompelen.... Is bijvoorbeeld WD-40 een goed spul hiervoor, of naaimachineolie?
  maandag 29 november 2010 @ 23:18:17 #11
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_89325048
Wd40 is prima :) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')