Jouw moederquote:Op woensdag 24 november 2010 13:20 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Haha ik ook niet, ik vroeg me ook altijd al af waarom (vooral de wat grotere) winkels daar zo moeilijk over deden.
[..]
Inderdaad, geen problemen mee en zeker nu is het meestal maar 2 stappen lopen voordat je bij een winkel met wc bent.
[..]
Zodra ik het vroeg, kreeg ik van m'n moeder zo ongeveer een draai om m'n oren. Heb ook altijd geleerd 'wachten tot je iets aangeboden wordt, en als het niet aangeboden wordt dan heb je gewoon pech, want je komt niet om van de honger'.
Hoe gaan de ouders hier trouwens om met kinderen die bv. bij de Kruidvat een snoepje pakken? Vertellen dat ze dat niet mogen doen en verder winkelen, of niets doen en snel weggaan, of iets anders?
Ik weet dat ik ooit een snoepje bij de Jamin pakte... M'n moeder zag het, gaf me 10 cent en zei dat ik nu tegen de mevrouw aan de kassa moest gaan zeggen dat ik zomaar een snoepje had gepakt, dat ik het niet meer zou doen en dat ik ervoor ging betalen... Ik kom nog steeds met angst en beven langs die snoeprekken
Nog maar 1quote:Op woensdag 24 november 2010 13:25 schreef Yuki het volgende:
GvsE heeft kinderen?![]()
Wordt een mooie topicreeks dit
Jaquote:Op woensdag 24 november 2010 13:27 schreef miss_sly het volgende:
als antwoord op de reacties op mijn post: dat zeg ik helemaal niet.
Ik vind het alleen typisch dat er weer een aantal mensen zonder kinderen, sterker nog met een zeer negatieve mening over zowel kinderen als ouders in het algemeen, even willen komen vertellen hoe ontzettend asociaal ouders en kinderen zijn.
Het hele topic is sowieso eenenrom zeiktopic geworden met allerlei voorbeelden van toch nogal uitzonderlijk asociale gevallen en gebeurtenissen. Van de meeste van die voorbeelden heb ik er werkelijk nog nooit een meegemaakt. Niet in al de 40 jaren als niet-ouder en niet in de 2 jaar als ouder. Het is meer zeiken om het zeiken, en afgeven op anderen terwijl we zelf zo perfect zijn
Nou, ik heb een paar jaar in een winkel gewerkt en ik heb het vaak voorbij zien komen. Ook nu nog in het ziekenhuis waar ik werk zie ik heel veel ouders die hun kind alles maar laten doen, want het is zo zielig en ziekquote:Op woensdag 24 november 2010 13:27 schreef miss_sly het volgende:
als antwoord op de reacties op mijn post: dat zeg ik helemaal niet.
Ik vind het alleen typisch dat er weer een aantal mensen zonder kinderen, sterker nog met een zeer negatieve mening over zowel kinderen als ouders in het algemeen, even willen komen vertellen hoe ontzettend asociaal ouders en kinderen zijn.
Het hele topic is sowieso eenenrom zeiktopic geworden met allerlei voorbeelden van toch nogal uitzonderlijk asociale gevallen en gebeurtenissen. Van de meeste van die voorbeelden heb ik er werkelijk nog nooit een meegemaakt. Niet in al de 40 jaren als niet-ouder en niet in de 2 jaar als ouder. Het is meer zeiken om het zeiken, en afgeven op anderen terwijl we zelf zo perfect zijn
Het huis waar ik nu woon is gerenoveerd en staat in een volksbuurt waar de mensen wonen die daarvoor in de huisjes hebben gewoond. Gevolg; iedereen staat met z'n neus tegen je raam naar binnen te loeren om te kijken hoe het is geworden. (grappig genoeg hebben wij ook katten in de vensterbank en een school om de hoek)quote:Op woensdag 24 november 2010 13:17 schreef Dipkip het volgende:
Oh ik wil er nog een kwijt. Ik woon om de hoek van een basisschool, dus er komen heeel veel kindjes langs elke dag die naar school gebracht worden. En wij hebben een huis wat direct met het raam van de woonkamer aan de straat zit, dus geen voortuin ofzo. De bank staat voor het raam. Onze katten zitten heel vaak in de vensterbank en ik heb dus iedere ochtend tegen achten en iedere middag net na drieen een kwartiertje gebonk op de ramen. Staan die ouders er gewoon naast terwijl hun kinderen op mijn raam aan het meppen zijn. Ooooooh dan zit ik me op te vreten![]()
Tis niet alleen ouders met kinderen hoor, ook bejaarden doen het (woon ook nog bij een soos in de buurt) en dan lekker zo met die trouwring TAK TAK TAK tegen mn ruit. En er is een vrouwtje hier in de buurt die altijd haar schnauzertje moet optillen om tegen mn raam aan te houden om (leuk joh) te kijken hoe het hondje keffend uit zn bol gaat met zn modderpootjes krassend tegen mijn raam.
Oh wat vind ik die mensen asociaal. Ze doen het zelfs als ik gewoon vol in het zicht op de bank zit. Ik snap dat niet. Ze mogen best naar binnen kijken en wijzende plakvingertjes tegen mn raam ach tja. Maar je gaat toch verdomme niet dagelijks tegen iemand zn ramen aanslaanvolkomen achterlijk. In het begin zei ik er wel eens wat van en dan krijg je me toch een partij domme opmerkingen, tot aan 'dan moet je maar geen katten nemen' aan toe
Dat! Ouders gaan er in grote zaken er eerder van uit dat winkeliers toch verzekerd zijn tegen eventuele opgelopen schade terwijl ze in een klein winkeltje bang zijn dat ze iets moeten vergoeden.. Dat is wat mij opvaltquote:Op woensdag 24 november 2010 13:27 schreef kirsten. het volgende:
Ik was net aan het editten; maar wat ik nog wilde toevoegen:
ik zal niet zeggen dat ik zelf alles altijd goed deed, maar er is inderdaad wel het een en ander veranderd. Ik werk zelf in een klein bijzonder winkeltje, en als daar kinderen komen is vaak het eerste wat door de ouders gezegd wordt 'Je komt nergens aan want kijken doe je met je ogen, en je luistert naar de mevrouw'. Werkt prima, en als er dan een keertje per ongeluk wat omvalt dan heb ik nog nooit ouders meegemaakt die geen excuses aanboden en het kind even een standje gaven of wat er dan ook in hun opvoeding past. Ik denk dat het ook is dat je er zelf niet zo'n punt van moet maken. Een winkelier moet begrijpen dat een kind soms hoe dan ook wel eens een product uit de schappen trekt, het laat vallen oid. En een ouder moet dan begrijpen dat een winkelier het niet zo prettig vind als een kind dingen door de war gooit of laat vallen, want het is zijn handel. Komt van beide kanten, en als je er een beetje relaxed mee omgaat krijg je m.i. nooit onoplosbare problemen.
Misschien heeft het ook te maken met het soort ouders.. Kan me voorstellen dat bij de Bijenkorf andere mensen komen met andere opvoedingsgewoontes dan bij een homeopatisch winkeltje.
Misschien zegt dat dan meer over je omgeving. In mijn omgeving ken ik ze niet, ouders die hun kinderen maar hun gang laten gaan, alles goed vinden en nooit standjes of straf uitdelen. Echt niet.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:29 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Jadat is het... echt ....
Sorry hoor, maar het zijn geen uitzonderingen meer hoor... Ik zie het elke dag op allerlei verschillende manieren.... Dus het is niet zeiken om het zeiken, maar gewoon omdat het steeds meer "normaal" gevonden wordt....
Nee hoor, ik zie het overal.... dat is niet omgevingsgebondenquote:Op woensdag 24 november 2010 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien zegt dat dan meer over je omgeving. In mijn omgeving ken ik ze niet, ouders die hun kinderen maar hun gang laten gaan, alles goed vinden en nooit standjes of straf uitdelen. Echt niet.
Ach, zelfs mn tante en oom zijn zo. Laten het kind oma slaan en lachen zich krom want het is zo schattig. Of een driftbui proberen om te kopen met een snoepje. Oftewel het belonen van slecht gedrag.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien zegt dat dan meer over je omgeving. In mijn omgeving ken ik ze niet, ouders die hun kinderen maar hun gang laten gaan, alles goed vinden en nooit standjes of straf uitdelen. Echt niet.
Ja die heb ik voor mezelf, daarom laat ik ze ook niet in de tuinen van andere mensen ook al willen de katten dat graag. Het zijn raskatten en ik snap best dat mensen dat bijzonder vinden en voor het raam gaan koekeloeren of proberen de kat wat te laten doen. Hoewel ik bij volwassenen wel eens denk, heb jij geen leven, kan ik het me van kindjes en seniele bejaarden best voorstellen. Maar dat gemep, ooooh, ik heb wel eens op het punt gestaan een emmer water naar beneden te lazeren vanuit de slaapkamerquote:Op woensdag 24 november 2010 13:18 schreef Ang3l het volgende:
Heb je er ooit, ipv op de bank te zitten en te ergeren, ooit iets van gezegd?
Ik neem aan van wel hoor
O never mind, las over de laatste zin heen
Dan moet je maar geen kat nemen? Zeg je hebt dat beest toch niet voor hen maar voor jezelf?!
(Al denken veel kattenhouders daar anders over)
Mja kijk, dan hebben ze het na een keer, of misschien twee of drie, wel gezien. Dit zijn dezelfde kinderen iedere goddamn ochtend. Je hoort ze al aankomen 's zomers met de ramen open MAMA POES POES POES. Iedere dag weer. Ik kan de deur opendoen en aardig doen maar dan maak ik het alleen maar leuker, of ik kan zeggen wilt u niet tegen mijn raam slaan en dan krijg ik een domme opmerking. Het enige wat tot nu toe gewerkt heeft om ze snel door te laten lopen is vanaf de bank allemaal foto's van die kinderen te gaan nemen. Dat is namelijk asociaal, iemand anders zn kind fotograferen. Maar daar heb ik niet iedere middag zin inquote:Op woensdag 24 november 2010 13:30 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb daar nog steeds grote lol mee, als ik ineens voor het raam spring met mijn neus tegen het glas, of ineens de voordeur opentrek en GOEDENMIDDAG. roep. Vaak draait het uit op een leuk gesprekje over de geschiedenis van de woonwijk, en vraag ik of de mensen ook nog even binnen willen kijken, wat ze eigenlijk altijd netjes afslaan. Mensen blij, ik een lolletje gehad
.
Ik krijg ook vaak het idee dat het ook een soort compensatie is, je werkt als beide ouders bijvoorbeeld, ziet je kind niet vaak genoeg naar je zin, en als je dan met de familie bij elkaar bent wil je geen gezeik.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:34 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
Ach, zelfs mn tante en oom zijn zo. Laten het kind oma slaan en lachen zich krom want het is zo schattig. Of een driftbui proberen om te kopen met een snoepje. Oftewel het belonen van slecht gedrag.
Nou, ik hoefde echt niet met mijn vingers aan iemands raam te gaan zitten kwijlen, laat staan ertegenaan bonzen. Toen ik een keer bloemetjes uit de tuin een straat verderop had geplukt liet mijn oma mij teruglopen naar die mensen om te vragen of ik in ruil voor die bloemetjes misschien een karweitje kon doen en mijn excuses aan te bieden. Die mensen hebben mij toen (nadat ze eerst een keer nee, maakt niet uit hadden gezegt.. maar mijn oma zei dat ik dit gewoon niet mocht doen) de voortuin laten vegen. Sindsdien heb ik dat nooit meer gedaan. Alleen wat er buiten de tuin groeide plukte ik nog afquote:Op woensdag 24 november 2010 13:36 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja die heb ik voor mezelf, daarom laat ik ze ook niet in de tuinen van andere mensen ook al willen de katten dat graag. Het zijn raskatten en ik snap best dat mensen dat bijzonder vinden en voor het raam gaan koekeloeren of proberen de kat wat te laten doen. Hoewel ik bij volwassenen wel eens denk, heb jij geen leven, kan ik het me van kindjes en seniele bejaarden best voorstellen. Maar dat gemep, ooooh, ik heb wel eens op het punt gestaan een emmer water naar beneden te lazeren vanuit de slaapkamer![]()
Soms denk ik, ik hang een bordje op. "Kijken, kijken niet meppen". Of "blijf met je poten van mijn raam af achterlijke idioot". Dat hangt een beetje van mn cyclus af. Maar mn vriend zegt dat ik tolerant moet zijn. Hmpf.
[..]
Mja kijk, dan hebben ze het na een keer, of misschien twee of drie, wel gezien. Dit zijn dezelfde kinderen iedere goddamn ochtend. Je hoort ze al aankomen 's zomers met de ramen open MAMA POES POES POES. Iedere dag weer. Ik kan de deur opendoen en aardig doen maar dan maak ik het alleen maar leuker, of ik kan zeggen wilt u niet tegen mijn raam slaan en dan krijg ik een domme opmerking. Het enige wat tot nu toe gewerkt heeft om ze snel door te laten lopen is vanaf de bank allemaal foto's van die kinderen te gaan nemen. Dat is namelijk asociaal, iemand anders zn kind fotograferen. Maar daar heb ik niet iedere middag zin in
Ooooh ik heb nog wel een losse webcam boven liggenquote:Op woensdag 24 november 2010 13:40 schreef simmu het volgende:
waarom worden ouders allemaal over 1 kam geschoren? dat alleen al vind ik eigenlijk vrij asociaal. moet ik me soms plaatsvervangend gaan staan schamen omdat andermans kinders zomaar snoep pakken in de winkel terwijl de mijne dat van mij niet mag?
en dipkip: ik zie dan simpele oplossing: maak een leuk bordje waar je het volgende zet:
"wegens meerdere malen ruitbreuk staat er nu ivm aansprakelijkheid en de verzekering standaard een webcam gericht op de ruit"
als je echte lolligheid wilt hebben doe je het nog ook
Ik mocht best naar de wc, maar ik moest niemand lastig vallen. En niet midden in een bord eten, maar gewoon netjes nadat mijn bord leeg was/ik genoeg gegeten had.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:38 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik krijg ook vaak het idee dat het ook een soort compensatie is, je werkt als beide ouders bijvoorbeeld, ziet je kind niet vaak genoeg naar je zin, en als je dan met de familie bij elkaar bent wil je geen gezeik.
Ik zie het ook, ouders die hun kind laten rondrennen in restaurants, of gewoon keihard laten krijsen en gillen, schelden. Als ik vroeger met mijn ouders uit eten ging hoefde ik het niet eens te wagen tussentijds naar het toilet te gaan, laat staan dat ik bij andere mensen aan een tafeltje irritant ging doen.
En als ze dan ook nog eens echt op hun flikker kregen, maar nee, alles moet overlegd en uitgelegd worden. Ik denk dat het allemaal een beetje overdreven is.
Om nog maar te zwijgen over zwembad-fotoreportages en dergelijke idd. Dat zijn echt belachelijke taferelen tegenwoordig.
Je hoort me niet zeggen dat alle ouders slechte ouders zijn, maar een groot deel heeft toch de 'mijn kind eerst en mag alles' mentaliteitquote:Op woensdag 24 november 2010 13:40 schreef simmu het volgende:
waarom worden ouders allemaal over 1 kam geschoren? dat alleen al vind ik eigenlijk vrij asociaal. moet ik me soms plaatsvervangend gaan staan schamen omdat andermans kinders zomaar snoep pakken in de winkel terwijl de mijne dat van mij niet mag?
en dipkip: ik zie dan simpele oplossing: maak een leuk bordje waar je het volgende zet:
"wegens meerdere malen ruitbreuk staat er nu ivm aansprakelijkheid en de verzekering standaard een webcam gericht op de ruit"
als je echte lolligheid wilt hebben doe je het nog ook
Dat bedoel ik dus idd. Er komt ineens een aantal mensen het topic binnenrollen om mee te discussieren, maar alles wat zij doen is zeiken over ALLE ouders en ALLE kinderen, want GEEN ENKEL kind wordt tegenwoordig nog fatsoenlijk opgevoed.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:40 schreef simmu het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |