abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 november 2010 @ 13:23:22 #1
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89091978
Kennen jullie die campagne? Zoniet: hier.

In ieder geval is hij hele dikke bullshit. Waarom vind ik dat? Simpelweg omdat mensen heel goed weten dat ze asociaal bezig zijn. Waarom staat dit dan in OUD? Omdat ik de ouders heden ten dage zo ongeveer de asociaalste groep mensen vind. Het lijkt wel het hoogste streven voor een hoop ouders om vooral zoveel mogelijk asociaal gedrag ("zelfredzaamheid") te demonstreren aan hun kinderen.

Ik denk dat ik niet de enige ben die deze dagen ergens heeft staan wachten op de aankomst van Sinterklaas. Voor een heleboel ouders is het niet logisch om op tijd te komen en tegelijkertijd weer heel logisch om toch vooraan te willen staan. Ik heb vandaag letterlijk een zak een poging zien ondernemen om dwars over een kinderwagen vooraan bij de dranghekken te komen om Sint een handje te geven. En dan nog een grote bek ook tegen de protesterende moeder.

Een andere tactiek is om je kind bij het achterhoofd te vatten en het zo voor je uit te laveren onder het motto van "ze mot vooraan staan het is immers voor kinderen". Gek genoeg moeten er ook kinderen voor opzij, kinderen die met hun ouders wél ruim op tijd aanwezig waren om vooraan te kunnen staan.

Even vragen is nog zo'n softie-waarde die je niet aan je kind door wil geven als ouders blijkbaar. Gewoon douwen met die ellebogen, je ertussen wurmen en op commentaar reageren met a) een glazige blik of b) een muil terug. En dan vooral veel drieletterwoorden zodat je kinderen goed leren hoe je een ander afblaft en je altijd je zin krijgt en het onderste uit de kan zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

Dan deelt Piet snoep uit. De jongste kinderen worden afgetroefd (hoewel de Pieten erop letten) en de hardst gillende en dringende kinderen vangen het meest. Wangedrag -> beloning.

Een ander "mooi" voorbeeld is afzwemmen. Dan zit je daar met een zweterige hal vol ouders en zoveelstegraadsverwanten. Iedereen zit, dus iedereen kan het zien. *Plons* doet het eerste kindje en *klik* gaan de camera's. Elke papa wil zijn eigen kind natuurlijk in extreme sport-slomo vastleggen en moet daarvoor a) gaan staan b) de hoek verbeteren door naar voren te lopen en c) meelopen langs de badrand met de koter in kwestie. En dat met een stuk of 30 papa's tegelijk in wisselende samenstelling. Gevolg: rest van de tribune ziet niks meer. Beloning: de mooiste beelden voor de asociaalste mensen.

Bij een schooluitvoering is het gros van de ouders de eerste 5 minuten stil, daarna beginnen ze bij te beppen met elkaar. Men is alleen stil als de eigen kinderen op het podium staan. Behalve als de telefoon gaat natuurlijk, dat gaat voor.

Mijn vragen: ben ik de enige kuthippie die hier probeert de kinderen juist niet zo op te voeden? Of ben ik gewoon dom omdat mijn kinderen dus vaker aan het kortste eind trekken zo?
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:25:44 #2
50430 Yuki
Student Midwife
pi_89092084
GvsE heeft kinderen? :o :D

Wordt een mooie topicreeks dit :D
♥ || Baby catcher in training || ♥
  woensdag 24 november 2010 @ 13:25:58 #3
50430 Yuki
Student Midwife
pi_89092097
quote:
Op woensdag 24 november 2010 13:20 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Haha ik ook niet, ik vroeg me ook altijd al af waarom (vooral de wat grotere) winkels daar zo moeilijk over deden.

[..]

Inderdaad, geen problemen mee en zeker nu is het meestal maar 2 stappen lopen voordat je bij een winkel met wc bent.

[..]

Zodra ik het vroeg, kreeg ik van m'n moeder zo ongeveer een draai om m'n oren. Heb ook altijd geleerd 'wachten tot je iets aangeboden wordt, en als het niet aangeboden wordt dan heb je gewoon pech, want je komt niet om van de honger'.

Hoe gaan de ouders hier trouwens om met kinderen die bv. bij de Kruidvat een snoepje pakken? Vertellen dat ze dat niet mogen doen en verder winkelen, of niets doen en snel weggaan, of iets anders?
Ik weet dat ik ooit een snoepje bij de Jamin pakte... M'n moeder zag het, gaf me 10 cent en zei dat ik nu tegen de mevrouw aan de kassa moest gaan zeggen dat ik zomaar een snoepje had gepakt, dat ik het niet meer zou doen en dat ik ervoor ging betalen... Ik kom nog steeds met angst en beven langs die snoeprekken :D
Jouw moeder _O_
mijne was precies zo, ook al kreeg ik meestal de kans niet eens om bij die bakken in de buurt te komen. En ik kreeg wel een tik op m'n vingers als ik het toch probeerde.

Zag laatst een vader met 2 kids, die deed zo'n bak open, haalde er 3 snoepjes uit, ieder kind een en hij ook :')
En dat ene kind nog zeuren dat ze dat dropje niet lustte en een andere wilde :')_!
pi_89092098
_O-
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:26:42 #5
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89092130
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:25 schreef Yuki het volgende:
GvsE heeft kinderen? :o :D

Wordt een mooie topicreeks dit :D
Nog maar 1 ;(
pi_89092162
als antwoord op de reacties op mijn post: dat zeg ik helemaal niet.
Ik vind het alleen typisch dat er weer een aantal mensen zonder kinderen, sterker nog met een zeer negatieve mening over zowel kinderen als ouders in het algemeen, even willen komen vertellen hoe ontzettend asociaal ouders en kinderen zijn.

Het hele topic is sowieso eenenrom zeiktopic geworden met allerlei voorbeelden van toch nogal uitzonderlijk asociale gevallen en gebeurtenissen. Van de meeste van die voorbeelden heb ik er werkelijk nog nooit een meegemaakt. Niet in al de 40 jaren als niet-ouder en niet in de 2 jaar als ouder. Het is meer zeiken om het zeiken, en afgeven op anderen terwijl we zelf zo perfect zijn :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89092174
Ik was net aan het editten; maar wat ik nog wilde toevoegen:

ik zal niet zeggen dat ik zelf alles altijd goed deed, maar er is inderdaad wel het een en ander veranderd. Ik werk zelf in een klein bijzonder winkeltje, en als daar kinderen komen is vaak het eerste wat door de ouders gezegd wordt 'Je komt nergens aan want kijken doe je met je ogen, en je luistert naar de mevrouw'. Werkt prima, en als er dan een keertje per ongeluk wat omvalt dan heb ik nog nooit ouders meegemaakt die geen excuses aanboden en het kind even een standje gaven of wat er dan ook in hun opvoeding past. Ik denk dat het ook is dat je er zelf niet zo'n punt van moet maken. Een winkelier moet begrijpen dat een kind soms hoe dan ook wel eens een product uit de schappen trekt, het laat vallen oid. En een ouder moet dan begrijpen dat een winkelier het niet zo prettig vind als een kind dingen door de war gooit of laat vallen, want het is zijn handel. Komt van beide kanten, en als je er een beetje relaxed mee omgaat krijg je m.i. nooit onoplosbare problemen.

Misschien heeft het ook te maken met het soort ouders.. Kan me voorstellen dat bij de Bijenkorf andere mensen komen met andere opvoedingsgewoontes dan bij een homeopatisch winkeltje.
pi_89092246
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het alleen typisch dat er weer een aantal mensen zonder kinderen, sterker nog met een zeer negatieve mening over zowel kinderen als ouders in het algemeen, even willen komen vertellen hoe ontzettend asociaal ouders en kinderen zijn.

Het hele topic is sowieso eenenrom zeiktopic geworden met allerlei voorbeelden van toch nogal uitzonderlijk asociale gevallen en gebeurtenissen. Van de meeste van die voorbeelden heb ik er werkelijk nog nooit een meegemaakt. Niet in al de 40 jaren als niet-ouder en niet in de 2 jaar als ouder. Het is meer zeiken om het zeiken, en afgeven op anderen terwijl we zelf zo perfect zijn :')
Ja :') dat is het... echt .... :')

Sorry hoor, maar het zijn geen uitzonderingen meer hoor... Ik zie het elke dag op allerlei verschillende manieren.... Dus het is niet zeiken om het zeiken, maar gewoon omdat het steeds meer "normaal" gevonden wordt....
  woensdag 24 november 2010 @ 13:29:21 #9
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89092247
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:27 schreef miss_sly het volgende:

Nou, ik heb een paar jaar in een winkel gewerkt en ik heb het vaak voorbij zien komen. Ook nu nog in het ziekenhuis waar ik werk zie ik heel veel ouders die hun kind alles maar laten doen, want het is zo zielig en ziek :N

ik heb niks tegen kinderen en hoop ze later ook zeker te krijgen, maar ik ga zeker niet alles voor ze oplossen en uitvechten. Kinderen kunnen een hoop zelfstandig, dus ook een paar pepernoten bij Piet krijgen :)
  woensdag 24 november 2010 @ 13:30:00 #10
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_89092275
Jeee, ik kan mijn enorme lap tekst nog plakken :D.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:17 schreef Dipkip het volgende:
Oh ik wil er nog een kwijt. Ik woon om de hoek van een basisschool, dus er komen heeel veel kindjes langs elke dag die naar school gebracht worden. En wij hebben een huis wat direct met het raam van de woonkamer aan de straat zit, dus geen voortuin ofzo. De bank staat voor het raam. Onze katten zitten heel vaak in de vensterbank en ik heb dus iedere ochtend tegen achten en iedere middag net na drieen een kwartiertje gebonk op de ramen. Staan die ouders er gewoon naast terwijl hun kinderen op mijn raam aan het meppen zijn. Ooooooh dan zit ik me op te vreten :X

Tis niet alleen ouders met kinderen hoor, ook bejaarden doen het (woon ook nog bij een soos in de buurt) en dan lekker zo met die trouwring TAK TAK TAK tegen mn ruit. En er is een vrouwtje hier in de buurt die altijd haar schnauzertje moet optillen om tegen mn raam aan te houden om (leuk joh) te kijken hoe het hondje keffend uit zn bol gaat met zn modderpootjes krassend tegen mijn raam.

Oh wat vind ik die mensen asociaal. Ze doen het zelfs als ik gewoon vol in het zicht op de bank zit. Ik snap dat niet. Ze mogen best naar binnen kijken en wijzende plakvingertjes tegen mn raam ach tja. Maar je gaat toch verdomme niet dagelijks tegen iemand zn ramen aanslaan :|W volkomen achterlijk. In het begin zei ik er wel eens wat van en dan krijg je me toch een partij domme opmerkingen, tot aan 'dan moet je maar geen katten nemen' aan toe :')
Het huis waar ik nu woon is gerenoveerd en staat in een volksbuurt waar de mensen wonen die daarvoor in de huisjes hebben gewoond. Gevolg; iedereen staat met z'n neus tegen je raam naar binnen te loeren om te kijken hoe het is geworden. (grappig genoeg hebben wij ook katten in de vensterbank en een school om de hoek)

Ik heb daar nog steeds grote lol mee, als ik ineens voor het raam spring met mijn neus tegen het glas, of ineens de voordeur opentrek en GOEDENMIDDAG *). roep. Vaak draait het uit op een leuk gesprekje over de geschiedenis van de woonwijk, en vraag ik of de mensen ook nog even binnen willen kijken, wat ze eigenlijk altijd netjes afslaan. Mensen blij, ik een lolletje gehad :).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 24 november 2010 @ 13:30:49 #11
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89092316
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:27 schreef kirsten. het volgende:
Ik was net aan het editten; maar wat ik nog wilde toevoegen:

ik zal niet zeggen dat ik zelf alles altijd goed deed, maar er is inderdaad wel het een en ander veranderd. Ik werk zelf in een klein bijzonder winkeltje, en als daar kinderen komen is vaak het eerste wat door de ouders gezegd wordt 'Je komt nergens aan want kijken doe je met je ogen, en je luistert naar de mevrouw'. Werkt prima, en als er dan een keertje per ongeluk wat omvalt dan heb ik nog nooit ouders meegemaakt die geen excuses aanboden en het kind even een standje gaven of wat er dan ook in hun opvoeding past. Ik denk dat het ook is dat je er zelf niet zo'n punt van moet maken. Een winkelier moet begrijpen dat een kind soms hoe dan ook wel eens een product uit de schappen trekt, het laat vallen oid. En een ouder moet dan begrijpen dat een winkelier het niet zo prettig vind als een kind dingen door de war gooit of laat vallen, want het is zijn handel. Komt van beide kanten, en als je er een beetje relaxed mee omgaat krijg je m.i. nooit onoplosbare problemen.

Misschien heeft het ook te maken met het soort ouders.. Kan me voorstellen dat bij de Bijenkorf andere mensen komen met andere opvoedingsgewoontes dan bij een homeopatisch winkeltje.
Dat! Ouders gaan er in grote zaken er eerder van uit dat winkeliers toch verzekerd zijn tegen eventuele opgelopen schade terwijl ze in een klein winkeltje bang zijn dat ze iets moeten vergoeden.. Dat is wat mij opvalt :)
pi_89092374
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:29 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja :') dat is het... echt .... :')

Sorry hoor, maar het zijn geen uitzonderingen meer hoor... Ik zie het elke dag op allerlei verschillende manieren.... Dus het is niet zeiken om het zeiken, maar gewoon omdat het steeds meer "normaal" gevonden wordt....
Misschien zegt dat dan meer over je omgeving. In mijn omgeving ken ik ze niet, ouders die hun kinderen maar hun gang laten gaan, alles goed vinden en nooit standjes of straf uitdelen. Echt niet.
pi_89092454
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien zegt dat dan meer over je omgeving. In mijn omgeving ken ik ze niet, ouders die hun kinderen maar hun gang laten gaan, alles goed vinden en nooit standjes of straf uitdelen. Echt niet.
Nee hoor, ik zie het overal.... dat is niet omgevingsgebonden
  woensdag 24 november 2010 @ 13:34:14 #14
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89092457
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ach, zelfs mn tante en oom zijn zo. Laten het kind oma slaan en lachen zich krom want het is zo schattig. Of een driftbui proberen om te kopen met een snoepje. Oftewel het belonen van slecht gedrag. 8)7
  woensdag 24 november 2010 @ 13:35:38 #15
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89092533
En het lijkt mij erg stug dat je dit nergens tegenkomt :{w
pi_89092566
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:18 schreef Ang3l het volgende:
Heb je er ooit, ipv op de bank te zitten en te ergeren, ooit iets van gezegd? :D

Ik neem aan van wel hoor :@

O never mind, las over de laatste zin heen :{
Dan moet je maar geen kat nemen? Zeg je hebt dat beest toch niet voor hen maar voor jezelf?!
(Al denken veel kattenhouders daar anders over)

Ja die heb ik voor mezelf, daarom laat ik ze ook niet in de tuinen van andere mensen ook al willen de katten dat graag. Het zijn raskatten en ik snap best dat mensen dat bijzonder vinden en voor het raam gaan koekeloeren of proberen de kat wat te laten doen. Hoewel ik bij volwassenen wel eens denk, heb jij geen leven, kan ik het me van kindjes en seniele bejaarden best voorstellen. Maar dat gemep, ooooh, ik heb wel eens op het punt gestaan een emmer water naar beneden te lazeren vanuit de slaapkamer :@

Soms denk ik, ik hang een bordje op. "Kijken, kijken niet meppen". Of "blijf met je poten van mijn raam af achterlijke idioot". Dat hangt een beetje van mn cyclus af. Maar mn vriend zegt dat ik tolerant moet zijn. Hmpf.

quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:30 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb daar nog steeds grote lol mee, als ik ineens voor het raam spring met mijn neus tegen het glas, of ineens de voordeur opentrek en GOEDENMIDDAG *). roep. Vaak draait het uit op een leuk gesprekje over de geschiedenis van de woonwijk, en vraag ik of de mensen ook nog even binnen willen kijken, wat ze eigenlijk altijd netjes afslaan. Mensen blij, ik een lolletje gehad :).
Mja kijk, dan hebben ze het na een keer, of misschien twee of drie, wel gezien. Dit zijn dezelfde kinderen iedere goddamn ochtend. Je hoort ze al aankomen 's zomers met de ramen open MAMA POES POES POES. Iedere dag weer. Ik kan de deur opendoen en aardig doen maar dan maak ik het alleen maar leuker, of ik kan zeggen wilt u niet tegen mijn raam slaan en dan krijg ik een domme opmerking. Het enige wat tot nu toe gewerkt heeft om ze snel door te laten lopen is vanaf de bank allemaal foto's van die kinderen te gaan nemen. Dat is namelijk asociaal, iemand anders zn kind fotograferen. Maar daar heb ik niet iedere middag zin in ;)
pi_89092644
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:34 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Ach, zelfs mn tante en oom zijn zo. Laten het kind oma slaan en lachen zich krom want het is zo schattig. Of een driftbui proberen om te kopen met een snoepje. Oftewel het belonen van slecht gedrag. 8)7
Ik krijg ook vaak het idee dat het ook een soort compensatie is, je werkt als beide ouders bijvoorbeeld, ziet je kind niet vaak genoeg naar je zin, en als je dan met de familie bij elkaar bent wil je geen gezeik.

Ik zie het ook, ouders die hun kind laten rondrennen in restaurants, of gewoon keihard laten krijsen en gillen, schelden. Als ik vroeger met mijn ouders uit eten ging hoefde ik het niet eens te wagen tussentijds naar het toilet te gaan, laat staan dat ik bij andere mensen aan een tafeltje irritant ging doen.

En als ze dan ook nog eens echt op hun flikker kregen, maar nee, alles moet overlegd en uitgelegd worden. Ik denk dat het allemaal een beetje overdreven is.

Om nog maar te zwijgen over zwembad-fotoreportages en dergelijke idd. Dat zijn echt belachelijke taferelen tegenwoordig.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:40:06 #18
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89092735
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:36 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja die heb ik voor mezelf, daarom laat ik ze ook niet in de tuinen van andere mensen ook al willen de katten dat graag. Het zijn raskatten en ik snap best dat mensen dat bijzonder vinden en voor het raam gaan koekeloeren of proberen de kat wat te laten doen. Hoewel ik bij volwassenen wel eens denk, heb jij geen leven, kan ik het me van kindjes en seniele bejaarden best voorstellen. Maar dat gemep, ooooh, ik heb wel eens op het punt gestaan een emmer water naar beneden te lazeren vanuit de slaapkamer :@

Soms denk ik, ik hang een bordje op. "Kijken, kijken niet meppen". Of "blijf met je poten van mijn raam af achterlijke idioot". Dat hangt een beetje van mn cyclus af. Maar mn vriend zegt dat ik tolerant moet zijn. Hmpf.

[..]

Mja kijk, dan hebben ze het na een keer, of misschien twee of drie, wel gezien. Dit zijn dezelfde kinderen iedere goddamn ochtend. Je hoort ze al aankomen 's zomers met de ramen open MAMA POES POES POES. Iedere dag weer. Ik kan de deur opendoen en aardig doen maar dan maak ik het alleen maar leuker, of ik kan zeggen wilt u niet tegen mijn raam slaan en dan krijg ik een domme opmerking. Het enige wat tot nu toe gewerkt heeft om ze snel door te laten lopen is vanaf de bank allemaal foto's van die kinderen te gaan nemen. Dat is namelijk asociaal, iemand anders zn kind fotograferen. Maar daar heb ik niet iedere middag zin in ;)
Nou, ik hoefde echt niet met mijn vingers aan iemands raam te gaan zitten kwijlen, laat staan ertegenaan bonzen. Toen ik een keer bloemetjes uit de tuin een straat verderop had geplukt liet mijn oma mij teruglopen naar die mensen om te vragen of ik in ruil voor die bloemetjes misschien een karweitje kon doen en mijn excuses aan te bieden. Die mensen hebben mij toen (nadat ze eerst een keer nee, maakt niet uit hadden gezegt.. maar mijn oma zei dat ik dit gewoon niet mocht doen) de voortuin laten vegen. Sindsdien heb ik dat nooit meer gedaan. Alleen wat er buiten de tuin groeide plukte ik nog af :{w
pi_89092744
waarom worden ouders allemaal over 1 kam geschoren? dat alleen al vind ik eigenlijk vrij asociaal. moet ik me soms plaatsvervangend gaan staan schamen omdat andermans kinders zomaar snoep pakken in de winkel terwijl de mijne dat van mij niet mag?

en dipkip: ik zie dan simpele oplossing: maak een leuk bordje waar je het volgende zet:

"wegens meerdere malen ruitbreuk staat er nu ivm aansprakelijkheid en de verzekering standaard een webcam gericht op de ruit"

als je echte lolligheid wilt hebben doe je het nog ook ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89092804
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:40 schreef simmu het volgende:
waarom worden ouders allemaal over 1 kam geschoren? dat alleen al vind ik eigenlijk vrij asociaal. moet ik me soms plaatsvervangend gaan staan schamen omdat andermans kinders zomaar snoep pakken in de winkel terwijl de mijne dat van mij niet mag?

en dipkip: ik zie dan simpele oplossing: maak een leuk bordje waar je het volgende zet:

"wegens meerdere malen ruitbreuk staat er nu ivm aansprakelijkheid en de verzekering standaard een webcam gericht op de ruit"

Ooooh ik heb nog wel een losse webcam boven liggen :D zien die mensen toch niet dat ie nergens op aangesloten is *handjes wrijft* goed idee!!! *O*
  woensdag 24 november 2010 @ 13:42:03 #21
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89092806
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:38 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik krijg ook vaak het idee dat het ook een soort compensatie is, je werkt als beide ouders bijvoorbeeld, ziet je kind niet vaak genoeg naar je zin, en als je dan met de familie bij elkaar bent wil je geen gezeik.

Ik zie het ook, ouders die hun kind laten rondrennen in restaurants, of gewoon keihard laten krijsen en gillen, schelden. Als ik vroeger met mijn ouders uit eten ging hoefde ik het niet eens te wagen tussentijds naar het toilet te gaan, laat staan dat ik bij andere mensen aan een tafeltje irritant ging doen.

En als ze dan ook nog eens echt op hun flikker kregen, maar nee, alles moet overlegd en uitgelegd worden. Ik denk dat het allemaal een beetje overdreven is.

Om nog maar te zwijgen over zwembad-fotoreportages en dergelijke idd. Dat zijn echt belachelijke taferelen tegenwoordig.
Ik mocht best naar de wc, maar ik moest niemand lastig vallen. En niet midden in een bord eten, maar gewoon netjes nadat mijn bord leeg was/ik genoeg gegeten had.

Maar hard praten mocht niet, en schreeuwen dus al helemaal niet. En verder moest ik netjes met mijn vork eten, behalve frietjes, want die mogen met de vingers :)
pi_89092858
Ik ben het helemaal eens net TS.....
Ik probeer mijn kinderen fatsoen bij te brengen.
afblijven wat niet van jou is
alstublieft en dank u wel
kijken met de ogen
niet vragen om ............(snoep, ballon, etc)
niet duwen, maar vragen of je er langs mag
wachten op je beurt
rotzooi in je zak of de prullenbak
vragen of je iets mag (aan de ouders dan)
En meer van dat soort triviale dingen.
Ik zie andere ouders soms heel raar kijken als ik zoiets tegen mijn kind zeg. Of als mijn kind verontwaardigt reageert op bijvoorbeeld afval op straat gooien van een ander kind.

Maar ook steeds minder ouders die thuis eisen stellen aan kinderen, qua omgang of verantwoordlijkheid. Erg jammer, want het agat ten koste van het kind.
En daar heb ik dan als leerkracht weer mee te maken. Hoe weinig kinderen zelfstandig zijn tegenwoordig......
uit een aspergernest
  woensdag 24 november 2010 @ 13:43:14 #23
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89092859
quote:

Je hoort me niet zeggen dat alle ouders slechte ouders zijn, maar een groot deel heeft toch de 'mijn kind eerst en mag alles' mentaliteit :)
pi_89092866
quote:

Dat bedoel ik dus idd. Er komt ineens een aantal mensen het topic binnenrollen om mee te discussieren, maar alles wat zij doen is zeiken over ALLE ouders en ALLE kinderen, want GEEN ENKEL kind wordt tegenwoordig nog fatsoenlijk opgevoed.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:43:55 #25
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_89092883
Ja, of er een een barststicker op plakken, en dan elke keer als ze eraan zitten een krakend geluid afspelen :D.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 24 november 2010 @ 13:45:23 #26
50430 Yuki
Student Midwife
pi_89092948
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus idd. Er komt ineens een aantal mensen het topic binnenrollen om mee te discussieren, maar alles wat zij doen is zeiken over ALLE ouders en ALLE kinderen, want GEEN ENKEL kind wordt tegenwoordig nog fatsoenlijk opgevoed.
Ik heb nergens beweerd dat ALLE ouders zo zijn. Ik kom er alleen verdomd veel tegen.
pi_89092957
quote:
Dat is trouwens wat mij betreft absoluut niet zo. Ik zie hele duidelijke verschillen tussen ouders. Bijvoorbeeld op mijn verjaardag waren er 3 peuters, 2 waren gewoon normaal en je zag dat de ouders wat deden als ze iets deden wat niet hoort (met taart gooien, met wasco richting mn behang) en die laatste, die werd gewoon losgelaten. En die ouders hebben er schijt aan, als mijn kind chocolademelk over jouw vloerbedekking gooit tja zo zijn kinderen en nee we hebben geen tuitbeker want anders leert ie het nooit. GRRRRRRRR. Maar zo zijn dus echt absoluut niet alle ouders. Ik denk meer een op de vijf ofzo? Er zijn er wel meer wel eens per ongeluk onhandig, dat ze niet doorhebben dat ze de buggy tegen je aan rammen ofzo. Maar dat is wat anders, ik sta ook wel eens per ongeluk op een onhandige plek stil ofzo. Dat doen we allemaal, asociaal zijn doordat we het oprecht niet doorhebben dat we iemand storen.
pi_89093033
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:43 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Je hoort me niet zeggen dat alle ouders slechte ouders zijn, maar een groot deel heeft toch de 'mijn kind eerst en mag alles' mentaliteit :)
dat zal best. maar zeker in de laatste paar pagina's van het vorige topic was het enkel gekerm over hoe aso alle ouders wel niet zijn. jeeej! ouders-bash, leuk! *O*

en daarmee doe je dan zelf minstens net zo aso als die ouders die je aso-heid verwijt.
pi_89093036
quote:
Omdat het ALTIJD andere ouders zijn en NOOIT mijn kinderen die zoiets doen. De echte schuldige is niet te vinden, want geen enkele ouder voelt zich aangesproken. Terwijl in de praktijk blijkt dat er op vrijwel elke ouder wel iets is aan te merken.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:49:48 #30
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89093124
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:47 schreef simmu het volgende:

[..]

dat zal best. maar zeker in de laatste paar pagina's van het vorige topic was het enkel gekerm over hoe aso alle ouders wel niet zijn. jeeej! ouders-bash, leuk! *O*

en daarmee doe je dan zelf minstens net zo aso als die ouders die je aso-heid verwijt.
Dus omdat ik zeg dat het me opvalt dat veel ouders hun kind niet goed opvoeden en hun eigen belangrijke leventje voor laten gaan en ondertussen hun kind slechte gewoontes aanleren ben ik asociaal?
Het lijkt wel of je je aangevallen voelt? En de enige reden waarom je jezelf aangevallen hoeft te voelen is als je je zelf schuldig maakt aan asociale praktijken :7
pi_89093218
nou het enige waar ik me in herken in dit topic is dat mijn dochter overal naar binnen kijkt.
En dan zwaait naar de poesjes die ze ziet :')
ze mag geen tuinen in etc maar toch.. Erg he van mij!

(overigens komen de meeste haar wel vertellen hoe de poes in kwestie heet en af en toe ook dat ze best even binnen mag komen kijken :Y O+ Dat vind ik dan weer erg leuk. Maar ze is 2 dus ze zwaait er ook gewoon heel charmant bij en niemand die er boos om doet.)

Maar nee ik herken me niet in de meeste dingen hier. En er valt op elke ouder wel wat aan te merken.
Op elke oma, jood en turk ook :X niemand is tenslotte perfect..
pi_89093277
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:47 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Omdat het ALTIJD andere ouders zijn en NOOIT mijn kinderen die zoiets doen. De echte schuldige is niet te vinden, want geen enkele ouder voelt zich aangesproken. Terwijl in de praktijk blijkt dat er op vrijwel elke ouder wel iets is aan te merken.
dat zal allemaal best. maar de mijne mag NIET zomaar alles zelf pakken (thuis ook niet trouwens), ze mag NIET slaan (dat leverde haar laatst de eerste keer ooit op dat ik haar een mep gaf, want deze mama slaat/bijt/knijpt terug als kindlief oud genoeg is om te snappen dat het niet mag). ze zal heus wel eens wat uitvreten, maar HET MAG NIET en levert dan een boze mama. in selenetaal: "mama beu?". ja, mama is het beu.

levert overigens ook probleempjes op soms. want dan heb je het kind van 2 aan der verstand gepeutert dat ze niks mag afpakken. dan klooit ze met haar avondeten en pak je het af. en dat levert dan dus een heeeeeeeeeeeeeel verontwaardigd kind. want afpakken mag niet mama!

ik geloof gewoon in "MAG NIET". en die geldt voor jou bet zo goed; je mag niet zomaar alle mensen over een kam scheren. als je dat toch doet toon je jezelf enkel een ouwe zuurpruim :)
pi_89093292
mispost
pi_89093313
quote:

[..]

Het gaat erom wat mensen zien over het algemeen. En ja, dan wordt er misschien gegeneraliseerd, maar om nu een discussie te gaan voeren daarover lijkt me irrelevant.
pi_89093315
quote:
Ja wel iets ja. Dat wil niet zeggen dat ALLE ouders hier zich schuldig maken aan ALLES wat hier genoemd is. Bovendien denk ik dat het hier geen representatieve doorsnede is van alle ouders. De mensen hier zijn toch enigzins bewust met het ouderschap bezig. Misschien een botte vergelijking maar de ouders van de peuters die zich gedroegen hier, dat zijn ook de ouders die wat boekjes in de kast hebben over opvoeden en dergelijke. De ouders van het kind wat zich niet gedroeg hebben al vanaf de geboorte zo'n houding van, op kinderen heb je geen invloed. Die gaven doodleuk hun baby van 4 maanden friet te eten 'want dat vindt ie lekker'.
pi_89093340
quote:

[..]

Ik zeg nergens ALLE ouders en ALLE kinderen.... :') En volgens mij heb ik dat niemand hier zien zeggen....
pi_89093354
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:52 schreef Pvoesss het volgende:
nou het enige waar ik me in herken in dit topic is dat mijn dochter overal naar binnen kijkt.
En dan zwaait naar de poesjes die ze ziet :')
ze mag geen tuinen in etc maar toch.. Erg he van mij!
Dit vind ik behoorlijk flauw, ik heb duidelijk gezegd dat kijken en zwaaien en vingers tegen de ruit geen punt is, ik heb alleen een probleem met slaan.
pi_89093356
Hier moet ik gepost hebben.
pi_89093371
quote:

[..]

Het "mijn kind doet zoiets niet" verschijnsel.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:56:01 #40
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89093384
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:55 schreef Techno het volgende:
Hier moet ik gepost hebben.
Heb je jouw kind ook zo slecht opgevoed? O+
pi_89093411
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:49 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Dus omdat ik zeg dat het me opvalt dat veel ouders hun kind niet goed opvoeden en hun eigen belangrijke leventje voor laten gaan en ondertussen hun kind slechte gewoontes aanleren ben ik asociaal?
Het lijkt wel of je je aangevallen voelt? En de enige reden waarom je jezelf aangevallen hoeft te voelen is als je je zelf schuldig maakt aan asociale praktijken :7
nee. als je zegt dat alle ouders hun kind niet goed opvoeden ben je asociaal ja. over veel valt te discussieren. maar zodra je begint over alle ouders wordt dat een ander verhaal.

ik voel me niet aangevallen, ik erger me aan dit soort ongenuanceerd geouwehoer. doe ik over meer dingen wel hoor. laatst nog een topic over een travestiet waarin iets soortgelijks voorviel. dat maakt mij toch nog geen travestiet?

ik heb geen belangrijk leventje, ik ben huisvrouw :) ik heb de kinders net allebei op bed en heb een uurtje om ongegeneerd te fokken voordat ik een rondje poets en weer verderga ;)
pi_89093416
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:54 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja wel iets ja. Dat wil niet zeggen dat ALLE ouders hier zich schuldig maken aan ALLES wat hier genoemd is. Bovendien denk ik dat het hier geen representatieve doorsnede is van alle ouders. De mensen hier zijn toch enigzins bewust met het ouderschap bezig. Misschien een botte vergelijking maar de ouders van de peuters die zich gedroegen hier, dat zijn ook de ouders die wat boekjes in de kast hebben over opvoeden en dergelijke. De ouders van het kind wat zich niet gedroeg hebben al vanaf de geboorte zo'n houding van, op kinderen heb je geen invloed. Die gaven doodleuk hun baby van 4 maanden friet te eten 'want dat vindt ie lekker'.
En oh wee als er iemand ook maar kritiek heeft op de opvoedkundige kwaliteiten van de OUD-poster. Want hier hebben ze allemaal wel goed opgevoede kids. Het is je nooit opgevallen dat geen enkele ouder toegeeft dat hun manier van opvoeden verkeerd is? Kritiek is uit den boze!
pi_89093423
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:56 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Heb je jouw kind ook zo slecht opgevoed? O+
Nee, ze had gewoon maar te luisteren. :7
  woensdag 24 november 2010 @ 13:58:07 #44
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89093461
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:53 schreef simmu het volgende:

[..]

dat zal allemaal best. maar de mijne mag NIET zomaar alles zelf pakken (thuis ook niet trouwens), ze mag NIET slaan (dat leverde haar laatst de eerste keer ooit op dat ik haar een mep gaf, want deze mama slaat/bijt/knijpt terug als kindlief oud genoeg is om te snappen dat het niet mag). ze zal heus wel eens wat uitvreten, maar HET MAG NIET en levert dan een boze mama. in selenetaal: "mama beu?". ja, mama is het beu.

levert overigens ook probleempjes op soms. want dan heb je het kind van 2 aan der verstand gepeutert dat ze niks mag afpakken. dan klooit ze met haar avondeten en pak je het af. en dat levert dan dus een heeeeeeeeeeeeeel verontwaardigd kind. want afpakken mag niet mama!

ik geloof gewoon in "MAG NIET". en die geldt voor jou bet zo goed; je mag niet zomaar alle mensen over een kam scheren. als je dat toch doet toon je jezelf enkel een ouwe zuurpruim :)
Kijk, een goede mama :)
(zie dat kan ik ook best zeggen :o )
En tuurlijk is niemand perfect, maar je kan best verwachten dat ouders op hun kind letten en eventueel er wat van zeggen/straffen als er iets gebeurd dat gewoon echt NIET kan :)
  woensdag 24 november 2010 @ 13:59:53 #45
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89093525
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:56 schreef simmu het volgende:

[..]

nee. als je zegt dat alle ouders hun kind niet goed opvoeden ben je asociaal ja. over veel valt te discussieren. maar zodra je begint over alle ouders wordt dat een ander verhaal.

ik voel me niet aangevallen, ik erger me aan dit soort ongenuanceerd geouwehoer. doe ik over meer dingen wel hoor. laatst nog een topic over een travestiet waarin iets soortgelijks voorviel. dat maakt mij toch nog geen travestiet?

ik heb geen belangrijk leventje, ik ben huisvrouw :) ik heb de kinders net allebei op bed en heb een uurtje om ongegeneerd te fokken voordat ik een rondje poets en weer verderga ;)
Oke, geef me dat 1 quote waarin ALLE ouders slecht genoemd worden? :)
Ik zie voornamelijk 'ouders' en 'veel ouders' :)

en omdat er 'ouders' staat, staat er niet gelijk dat het over ALLE ouders gaat ;)
  woensdag 24 november 2010 @ 14:00:04 #46
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89093535
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:57 schreef Techno het volgende:

[..]

Nee, ze had gewoon maar te luisteren. :7
~O>
pi_89093575
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:56 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En oh wee als er iemand ook maar kritiek heeft op de opvoedkundige kwaliteiten van de OUD-poster. Want hier hebben ze allemaal wel goed opgevoede kids. Het is je nooit opgevallen dat geen enkele ouder toegeeft dat hun manier van opvoeden verkeerd is? Kritiek is uit den boze!
Kritiek is niet uit den boze, kritiek mag best. Of iig van gedachten wisselen over de opvoeding. Natuurlijk mag dat! maar waarom zou ik toegeven dat mijn manier van opvoeden verkeerd is? Ik heb toch gekozen voor deze manier, omdat ik denk dat het dejuiste is?

Daar staat tegenover dat als iemand in een fijn gesprek met goede argumenten komt waarom iets in mijn opvoeding niet goed is, ik daar zeker open voor sta en mijn opvoeding eens onder de loep ga nemen. Maar als er een aantal users een topic binnen komt rollen en niet weet hoe ze zo snel mogelijk zoveel mogelijk moeten klagen over al die asociale ouders, voel ik me niet aangesproken. Dat valt toch niet serieus te nemen?
pi_89093583
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:00 schreef Good.vs.Evil het volgende:
~O>
Maar nu ze een stoere en eigenwijze puber is, is dat allemaal weer teniet gedaan. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2010 14:01:52 ]
  woensdag 24 november 2010 @ 14:02:37 #49
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89093608
quote:
9s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:01 schreef Techno het volgende:

[..]

Maar nu ze een stoere en eigenwijze puber is, is dat allemaal weer teniet gedaan. ;(
In die tijd moet je ze gewoon opgesloten houden. Kutpubers :7
  woensdag 24 november 2010 @ 14:03:56 #50
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89093658
Wat ik nu ga posten bedoel ik niet als borstklopperij :@ maar ik vond het gewoon opvallend.
Wij zijn laatst naar een restaurant geweest en toen kregen wij van 2(!) tafels complimenten toen wij weg gingen over het feit dat onze kinderen zich zo goed hadden gedragen. :o

fijn om te horen natuurlijk, maar ook wel stuitend, dat wat wij als normaal beschouwen voor heel veel ouders met kinderen dus niet geldt.
dus idd niet van tafel, op je stoel blijven zitten, niet luid spreken, de persoon waartegen je praat zit hooguit een meter van je af.
Die mensen verstelden dus ook dat het vaak niet fijn meer was om uit eten te gaan, en dat ze alleen naast ons waren gaan zitten omdat het niet anders kon. :o
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89093659
quote:
Het zelfde kun je zeggen van SEX posters, geen vent die daar ooit toegeeft dat ie een piemel van 11 cm. heeft, dat seks met hem 6 minuten duurt en dat ie zich dan omdraait en gaat slapen 'want voor jullie vrouwen is klaarkomen niet zo belangrijk hoor'. Daar klopt statistisch gezien ook geen hol van natuurlijk. Iedereen doet aan zelfverheerlijking, dat is niet uniek voor OUD, dat is iets van alle mensen.
pi_89093689
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:03 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Het zelfde kun je zeggen van SEX posters, geen vent die daar ooit toegeeft dat ie een piemel van 11 cm. heeft, dat seks met hem 6 minuten duurt en dat ie zich dan omdraait en gaat slapen 'want voor jullie vrouwen is klaarkomen niet zo belangrijk hoor'. Daar klopt statistisch gezien ook geen hol van natuurlijk. Iedereen doet aan zelfverheerlijking, dat is niet uniek voor OUD, dat is iets van alle mensen.
Over generaliseren gesproken :X
pi_89093700
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:36 schreef Dipkip het volgende:

[..]

[..]

Zet een paar dildo's in de vensterbank, wat fotolijstjes met erotisch getinte plaatjes, enge sinterklazen etc.. Gewoon ervoor zorgen dat voortaan de oogjes van de kinderen afgedekt worden als ze langslopen ;).
pi_89093706
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:03 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Het verschil is dat als je hier normaal een topic over opent, het binnen 5 posts gesloten is :Y)
pi_89093715
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:55 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dit vind ik behoorlijk flauw, ik heb duidelijk gezegd dat kijken en zwaaien en vingers tegen de ruit geen punt is, ik heb alleen een probleem met slaan.
Ooh dat bedoelde ik niet richting jou! :* Het ging mij om de opmerking
quote:

De echte schuldige is niet te vinden, want geen enkele ouder voelt zich aangesproken. Terwijl in de praktijk blijkt dat er op vrijwel elke ouder wel iets is aan te merken.
Ik raapte gewoon je post er bij als voorbeeld. Dat ik me niet herken in alle voorbeelden hier.
Maar dat was toevallig het enige wat mijn dochter doet op een nette manier al zeg ik het zelf O+
Ik wilde er niet mee zeggen dat jij een idioot zeurmens bent ofzo :+

Ik herken me gewoon niet in de dingen ook al ben ik een moeder.

quote:

En toch zijn er wel degelijk dit soort dingen aan de orde in OUD.
Ook wij OUDers hebben best wel eens hele felle discussies waarin we duidelijk aangeven dat we bepaalde dingen niet vinden kunnen die een OUDer doet. En met die kritiek gaat iedereen wel redelijk om. :Y En sommige OUDers die denken er wel degelijk over na. En lezen zelfs af en toe een boekje als ze merken dat de manier van opvoeden niet werkt :+ Of vragen om tips..
pi_89093719
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:04 schreef Spezza19 het volgende:
Over generaliseren gesproken :X
Ja net zo generaliserend als die opmerkingen over OUD dus. Dat is nou net het punt :|W
  woensdag 24 november 2010 @ 14:06:59 #57
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89093738
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat ik nu ga posten bedoel ik niet als borstklopperij :@ maar ik vond het gewoon opvallend.
Wij zijn laatst naar een restaurant geweest en toen kregen wij van 2(!) tafels complimenten toen wij weg gingen over het feit dat onze kinderen zich zo goed hadden gedragen. :o

fijn om te horen natuurlijk, maar ook wel stuitend, dat wat wij als normaal beschouwen voor heel veel ouders met kinderen dus niet geldt.
dus idd niet van tafel, op je stoel blijven zitten, niet luid spreken, de persoon waartegen je praat zit hooguit een meter van je af.
Die mensen verstelden dus ook dat het vaak niet fijn meer was om uit eten te gaan, en dat ze alleen naast ons waren gaan zitten omdat het niet anders kon. :o
Kijk, dus het zijn niet alleen de 'relschoppers' die het opvalt. En met dit soort ouders heb ik geen problemen, en als een kind een keer door een restaurant rent, prima, we zijn allemaal kind geweest. Maar als je je kind er niet op aanspreekt als hij/zij met zijn/haar vingers in de saladebar ofzo zit te graaien en alles terug gooit en ondertussen mensen in het restaurant het leven zuur maakt door te gillen en krijsen als ze geen duur ijsje krijgen, maar een kinderijsje, gaat me dat toch een tikje te ver :)
pi_89093752
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:06 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja net zo generaliserend als die opmerkingen over OUD dus. Dat is nou net het punt :|W
Uhm hallo, niemand heeft het over ALLE ouders gehad hoor.... dus ik weer niet waar sommigen hier dat vandaan halen
pi_89093774
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:02 schreef Good.vs.Evil het volgende:
In die tijd moet je ze gewoon opgesloten houden. Kutpubers :7
Eigenlijk wel hè? En die vriendjes ook, lastig allemaal hoor.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:08:04 #60
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89093783
quote:
9s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:07 schreef Techno het volgende:

[..]

Eigenlijk wel hè? En die vriendjes ook, lastig allemaal hoor.
En zal ik je wat verklappen? Ze heeft vast al seks :7
pi_89093827
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:07 schreef Spezza19 het volgende:
Uhm hallo, niemand heeft het over ALLE ouders gehad hoor.... dus ik weer niet waar sommigen hier dat vandaan halen
Er wordt hier verweten dat alle ouders in dit topic van niets weten en nooit asociaal zijn, en dat dat niet de waarheid kan zijn.

Als ik in SEX iets post over dat mn vriend lui is in bed, heb ik binnen een uur tegen de 100 replys (en PMs) van mannen die dat noooooit zouden doen, die likken als lassie en neuken als ron jeremy, blablablabla. Tis exact het zelfde.
pi_89093828
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:08 schreef Good.vs.Evil het volgende:
En zal ik je wat verklappen? Ze heeft vast al seks :7
Mijn beeld van haar onschuldigheid en zulks, wat doe je. -O-
  woensdag 24 november 2010 @ 14:09:16 #63
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_89093831
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:53 schreef simmu het volgende:

[..]

Simmu beu?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_89093851
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:09 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Er wordt hier verweten dat alle ouders in dit topic van niets weten en nooit asociaal zijn, en dat dat niet de waarheid kan zijn.

Als ik in SEX iets post over dat mn vriend lui is in bed, heb ik binnen een uur tegen de 100 replys (en PMs) van mannen die dat noooooit zouden doen, die likken als lassie en neuken als ron jeremy, blablablabla. Tis exact het zelfde.
Voorbeelden dan graag....

Werd net ook al om gevraagd volgens mij....
  woensdag 24 november 2010 @ 14:10:00 #65
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89093852
quote:
9s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:09 schreef Techno het volgende:

[..]

Mijn beeld van haar onschuldigheid en zulks, wat doe je. -O-
Graag gedaan :*
  woensdag 24 november 2010 @ 14:10:19 #66
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89093869
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:09 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

:Y maar die kunnen niet geleverd worden :)
pi_89093871
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:07 schreef Spezza19 het volgende:

Onder andere hier vandaan ;)

quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:56 schreef stbabylon het volgende:[/sub]

woensdag 24 november 2010 @ 14:11:31 #68
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89093908
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:10 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Onder andere hier vandaan ;)

[..]

En dan wordt er op basis van 1 post besloten dat wij allemaal vinden dat ALLE ouders slecht zijn en ALLE OUD-posters ook :Y
pi_89093917
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:11 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

En dan wordt er op basis van 1 post besloten dat wij allemaal vinden dat ALLE ouders slecht zijn en ALLE OUD-posters ook :Y
You beat me to it

GMTA :)
pi_89093918
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:09 schreef Spezza19 het volgende:

Je wil voorbeelden van mensen die in SEX posten dat ze fantastisch zijn in bed?
Moet ik de zwaartekracht soms ook even demonstreren?
pi_89093960
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:11 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Je wil voorbeelden van mensen die in SEX posten dat ze fantastisch zijn in bed?
Moet ik de zwaartekracht soms ook even demonstreren?
:|W :|W

Double facepalm, cause sometimes one facepalm can't describe the stupidness
pi_89094008
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:11 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

You beat me to it

GMTA :)
Maar waar zeggen wij dat jullie dat allemaal vinden dan?? Want dat zeg ik dan bijvoorbeeld niet :X
pi_89094013
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:12 schreef Spezza19 het volgende:
:|W :|W

Double facepalm, cause sometimes one facepalm can't describe the stupidness
Voorbeeld van dat er gezegd wordt dat het niet klopt dat de ouders hier zich niet herkennen in de asociale verhalen is al gegeven hoor. Dus wat wil je nou precies?
pi_89094042
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:09 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik zeg dat ik dat heeeeeeeeeeeeeeel vreemd vind, dat er niemand tussen zit die het niet perfect doet :)

Los daarvan vind ik sowieso iedereen die zich voortplant asociaal, maar dat is een andere discussie :)
pi_89094051
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:14 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Voorbeeld van dat er gezegd wordt dat het niet klopt dat de ouders hier zich niet herkennen in de asociale verhalen is al gegeven hoor. Dus wat wil je nou precies?
Uhm, dat was NA mijn vraag... en daar is ook reeds al op gereageerd...
  woensdag 24 november 2010 @ 14:18:22 #76
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89094163
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:13 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Maar waar zeggen wij dat jullie dat allemaal vinden dan?? Want dat zeg ik dan bijvoorbeeld niet :X
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:47 schreef simmu het volgende:

[..]

Er werden voorbeelden gegeven, en niet alleen gebasht. En zeker niet door iedereen :)
pi_89094178
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:15 schreef Spezza19 het volgende:
Uhm, dat was NA mijn vraag... en daar is ook reeds al op gereageerd...
Tja dat kan. Dan is er nog geen reden zo achterlijk te reageren als ik denk dat je voorbeelden van SEX-posts wil. Daar praatte ik over en dan zet je er onder voorbeelden graag. Is niet mijn fout dat jij onduidelijk communiceert :)

Mijn punt blijft staan, als je het in OUD hebt over asociale ouders posten alle ouders dat zij niet asociaal zijn en als je in SEX post over asociale bedpartners posten al die mannen dat zij niet asociaal zijn. Het is exact het zelfde.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:19:48 #78
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89094200
Maar als ik 'toe zou geven' dat mijn opvoeding verkeerd is, dan zíe ik dat toch ook en dan ga ik dat toch actief veranderen?

Dus tuurlijk gaat niemand dat zeggen. Want iedereen doet die opvoeding naar beste kunnen. Alleen lijkt het dat alles tegenwoordig maar moet kunnen. Waardoor dat komt, ik weet het niet.

Mijn jongens hebben ook vriendjes die (structureel) dingen doen waarvan ik denk :? :o ;(
Zoals de opvoeding zonder nee zeggen wat resulteert in een kind dat óveral tegenin gaat en geen nee meer hoort. Dus ook als je zegt nee je kan niet komen spelen. :') (en dat mijn kind dan uitgekafferd wordt door de betreffende moeder, want er zijn geen afspraken met jou te maken 8)7)
Gelukkig stond ik er zelf bij dat het gebeurde, dat háár kind niet wilde horen dat de mijne aangaf niet te kunnen anders had ik haar misschien ook nog geloofd en mijn kind er op aangesproken.

Nou ja, onbeleefd, grote handen in de koektrommel, als eerste, zonder vragen, zonder dat er iets aangeboden is. Dat is lekker vrij en ondernemend, dat is belangrijk om te bewaren volgens de moeder. :')
Nou ja, een handvol aan dingen. en naarmate ze ouder worden lijkt het wel erger te worden, als de opvoeding zich echt uit gaat kristaliseren denk ik. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89094201
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:19 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Tja dat kan. Dan is er nog geen reden zo achterlijk te reageren als ik denk dat je voorbeelden van SEX-posts wil. Daar praatte ik over en dan zet je er onder voorbeelden graag. Is niet mijn fout dat jij onduidelijk communiceert :)

Mijn punt blijft staan, als je het in OUD hebt over asociale ouders posten alle ouders dat zij niet asociaal zijn en als je in SEX post over asociale bedpartners posten al die mannen dat zij niet asociaal zijn. Het is exact het zelfde.
Hahaha, nu communiceer ik fout..... hahahahhaah

Misschien moet jij gewoon beter lezen en nadenken waar ik naar verwijs..... ;)
pi_89094221
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:18 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

[..]

Er werden voorbeelden gegeven, en niet alleen gebasht. En zeker niet door iedereen :)
Aah die post van simmu was me ontschoten. Die had ik niet gezien.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:22:07 #81
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89094270
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:20 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Aah die post van simmu was me ontschoten. Die had ik niet gezien.
;)
pi_89094274
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:18 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Oj, moet ik mezelf nu gaan bashen? :+
  woensdag 24 november 2010 @ 14:23:31 #83
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89094320
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:22 schreef Techno het volgende:

[..]

Oj, moet ik mezelf nu gaan bashen? :+
Nee, jij bent een Ouder, dus dat kan niet :{w
pi_89094451
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:19 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Maar waar wil je met dat punt heen? Het komt er op neer dat er veel mensen zich al snel aangevallen voelen om de mening van iemand, wat mij betreft zegt dat meer over de persoon die zich aangevallen voelt dan over degene die de mening uit. Om dan nog maar te zwijgen over woorden in de mond leggen dat alle ouders en bedpartners asociaal zijn, dat is nogal zwart-wit.
pi_89094460
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:23 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Nee, jij bent een Ouder, dus dat kan niet :{w
Maar ik vind veel ouders wel asociaal. -O-
  woensdag 24 november 2010 @ 14:28:07 #86
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89094475
quote:
9s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:27 schreef Techno het volgende:

[..]

Maar ik vind veel ouders wel asociaal. -O-
Ja, maar jezelf toch niet? :{w
pi_89094538
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar als ik 'toe zou geven' dat mijn opvoeding verkeerd is, dan zíe ik dat toch ook en dan ga ik dat toch actief veranderen?

Dus tuurlijk gaat niemand dat zeggen. Want iedereen doet die opvoeding naar beste kunnen. Alleen lijkt het dat alles tegenwoordig maar moet kunnen. Waardoor dat komt, ik weet het niet.

Mijn jongens hebben ook vriendjes die (structureel) dingen doen waarvan ik denk :? :o ;(
Zoals de opvoeding zonder nee zeggen wat resulteert in een kind dat óveral tegenin gaat en geen nee meer hoort. Dus ook als je zegt nee je kan niet komen spelen. :') (en dat mijn kind dan uitgekafferd wordt door de betreffende moeder, want er zijn geen afspraken met jou te maken 8)7)
Gelukkig stond ik er zelf bij dat het gebeurde, dat háár kind niet wilde horen dat de mijne aangaf niet te kunnen anders had ik haar misschien ook nog geloofd en mijn kind er op aangesproken.

Nou ja, onbeleefd, grote handen in de koektrommel, als eerste, zonder vragen, zonder dat er iets aangeboden is. Dat is lekker vrij en ondernemend, dat is belangrijk om te bewaren volgens de moeder. :')
Nou ja, een handvol aan dingen. en naarmate ze ouder worden lijkt het wel erger te worden, als de opvoeding zich echt uit gaat kristaliseren denk ik. :P
Blijkbaar kijken mensen toch te weinig naar zichzelf over het algemeen, als er maar blijft geroept worden: Zo is mijn kind niet. Door iedereen...
pi_89094592
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:28 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Ja, maar jezelf toch niet? :{w
Soms wel, maar ik weet nog niet zo zeker of dat ook direct gerelateerd is aan mijn ouderschap. :')
  woensdag 24 november 2010 @ 14:30:53 #89
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89094599
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:29 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Blijkbaar kijken mensen toch te weinig naar zichzelf over het algemeen, als er maar blijft geroept worden: Zo is mijn kind niet. Door iedereen...
:X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:31:54 #90
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89094634
quote:
9s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:30 schreef Techno het volgende:

[..]

Soms wel, maar ik weet nog niet zo zeker of dat ook direct gerelateerd is aan mijn ouderschap. :')
:o Je bent een Uitzondering :o
pi_89094681
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:27 schreef RaXz het volgende:
Maar waar wil je met dat punt heen? Het komt er op neer dat er veel mensen zich al snel aangevallen voelen om de mening van iemand, wat mij betreft zegt dat meer over de persoon die zich aangevallen voelt dan over degene die de mening uit. Om dan nog maar te zwijgen over woorden in de mond leggen dat alle ouders en bedpartners asociaal zijn, dat is nogal zwart-wit.
Ik leg niemand woorden in de mond, ik uit mijn eigen mening over wat ik zie gebeuren.

En waar ik heen wil is dat het geen specifiek gedrag van ouders is maar gedrag van alle mensen. Niemand geeft zomaar toe oh ja ik ben best asociaal. Ten eerste omdat je liever niet zo over jezelf denkt en er daarom maar een draai aan geeft (tja kinderen zijn nou eenmaal zo / vrouwen willen geen orgasmes) maar ten tweede ook omdat je vaak niet doorhebt op welke manier je zelf asociaal bent: zoals gezegd, als je het doorhebt doe je er wat aan. Dat is een fenomeen wat je ziet over alle vormen van asociaal gedrag, dat heeft verder niks met OUD te maken. En dat werd wel zo specifiek gezegd: in OUD mag je geen kritiek geven. Nou dat mag je in andere subfora net zo min, dan krijg je ook allemaal dit soort reacties, dat is niet specifiek iets van OUD.
pi_89094774
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:31 schreef Good.vs.Evil het volgende:
:o Je bent een Uitzondering :o
Ach ja, ik zat ook al onder het Fok-gemiddelde hè?
  woensdag 24 november 2010 @ 14:38:26 #93
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89094877
quote:
9s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:35 schreef Techno het volgende:

[..]

Ach ja, ik zat ook al onder het Fok-gemiddelde hè?
Ja. Ik snap niet wat je op Fok doet :N
pi_89094920
Ik denk dat een factor ook wel is dat de maatschappij veranderd is. Kinderen zijn 'onveiliger tussen vreemden' (of het echt zo is valt te bediscussiëren maar je snapt wel wat ik bedoel), minder sociale controle... Ik bedoel ik speelde op straat, en als ik gevaarlijk ging doen en tussen auto's door schoot kwam de buurvrouw me even vertellen dat ik dat niet moest doen. God, ik denk dat ik tot mijn 10e, als ik me niet kon gedragen in een restaurant of op visite (ADHD? Nee, ik was gewoon druk) werd ik in de auto gezet en kon ik wachten totdat m'n ouders weer weggingen (natuurlijk was dat geen uren maar voor een kind voel het al snel als uren). Nu kan je een kind niet meer in de auto zetten zonder begeleiding, net zoals niet zoveel mensen meer opletten op andere kinderen, als ze bv. voor hun raam spelen. Ja, kijken of ze een ruit niet intrappen maar als ze gevaarlijk op straat aan het spelen zijn is dat vaak 'mij een zorg'. Ouders letten wel meer op dan niet-ouders, dat denk ik wel.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:40:09 #95
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89094948
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:39 schreef kirsten. het volgende:
Ik denk dat een factor ook wel is dat de maatschappij veranderd is. Kinderen zijn onveiliger, minder sociale controle... Ik bedoel ik speelde op straat, en als ik gevaarlijk ging doen en tussen auto's door schoot kwam de buurvrouw me even vertellen dat ik dat niet moest doen. God, ik denk dat ik tot mijn 10e, als ik me niet kon gedragen in een restaurant of op visite (ADHD? Nee, ik was gewoon druk) werd ik in de auto gezet en kon ik wachten totdat m'n ouders weer weggingen (natuurlijk was dat geen uren maar voor een kind voel het al snel als uren). Nu kan je een kind niet meer in de auto zetten zonder begeleiding, net zoals niet zoveel mensen meer opletten op andere kinderen, als ze bv. voor hun raam spelen. Ja, kijken of ze een ruit niet intrappen maar als ze gevaarlijk op straat aan het spelen zijn is dat vaak 'mij een zorg'. Ouders letten wel meer op dan niet-ouders, dat denk ik wel.
Maar heeft de maatschappij het daar niet zelf naar gemaakt? :)
pi_89094970
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:40 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Maar heeft de maatschappij het daar niet zelf naar gemaakt? :)
Hoe bedoel je zelf naar gemaakt? Dat niemand meer oplet en kinderen niet alleen mogen worden gelaten tussen vreemden?
pi_89094973
Deze smiley geeft aan hoe ik mijn kinderen ga opvoeden: oO/

})
  woensdag 24 november 2010 @ 14:42:03 #98
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89095012
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:40 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Hoe bedoel je zelf naar gemaakt? Dat niemand meer oplet en kinderen niet alleen mogen worden gelaten tussen vreemden?
Ja, de maatschappij is panisch dat kinderen aangerand en zo worden, maar ondertussen lopen kinderen van 6 (!) wel al in mini rokjes en zo (en nee, ik zeg niet dat je er dan om vraagt!)..
pi_89095066
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:39 schreef kirsten. het volgende:
Ik denk dat een factor ook wel is dat de maatschappij veranderd is. Kinderen zijn 'onveiliger tussen vreemden' (of het echt zo is valt te bediscussiëren maar je snapt wel wat ik bedoel), minder sociale controle... Ik bedoel ik speelde op straat, en als ik gevaarlijk ging doen en tussen auto's door schoot kwam de buurvrouw me even vertellen dat ik dat niet moest doen. God, ik denk dat ik tot mijn 10e, als ik me niet kon gedragen in een restaurant of op visite (ADHD? Nee, ik was gewoon druk) werd ik in de auto gezet en kon ik wachten totdat m'n ouders weer weggingen (natuurlijk was dat geen uren maar voor een kind voel het al snel als uren). Nu kan je een kind niet meer in de auto zetten zonder begeleiding, net zoals niet zoveel mensen meer opletten op andere kinderen, als ze bv. voor hun raam spelen. Ja, kijken of ze een ruit niet intrappen maar als ze gevaarlijk op straat aan het spelen zijn is dat vaak 'mij een zorg'. Ouders letten wel meer op dan niet-ouders, dat denk ik wel.
Je moet het tegenwoordig ook niet wagen als buurvrouw (m/v) om iets te zeggen van het gedrag van kinderen. In veel gevallen krijg je boze ouders op je dak, waar je je in hemelsnaam mee bemoeit.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:44:46 #100
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_89095109
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:43 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je moet het tegenwoordig ook niet wagen als buurvrouw (m/v) om iets te zeggen van het gedrag van kinderen. In veel gevallen krijg je boze ouders op je dak, waar je je in hemelsnaam mee bemoeit.
nog een voorbeeld van de huidige maatschappij: mensen accepteren het niet als 'iets dat van hun is' aangesproken wordt door een ander, en leggen vervolgens het probleem bij die ander neer :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')