abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89295759
HAHAHA al die kereltjes die al in het piramidespel gestonken zijn en denken dat er niks staat te veranderen... _O-

Ik sprak gisteren met een bankier. Die dacht werkelijk dat mensen van mijn leeftijd en daarna tot in lengte van dagen zijn pensioen zullen blijven betalen. Totaal geen idee van z'n eigen beperkte invloed, van het feit dat de werkelijke macht bij de jongeren ligt en niet meer bij die uitgerangeerde babyboomers.
pi_89295812
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:39 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Versterken? Je bedoelt dat jij kan instappen?
Ja... versterken. Momenteel heeft de boom tot een bust geleid. De overheid probeert op elke manier enige vorm van herstel te frustreren doordat men systematisch weigert de status quo op te geven. Door dit autistische gedrag stagneert de markt en zal deze in een lange periode van stagnatie terecht komen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89295945
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:51 schreef Garagedeur het volgende:
HAHAHA al die kereltjes die al in het piramidespel gestonken zijn en denken dat er niks staat te veranderen... _O-

Ik sprak gisteren met een bankier. Die dacht werkelijk dat mensen van mijn leeftijd en daarna tot in lengte van dagen zijn pensioen zullen blijven betalen. Totaal geen idee van z'n eigen beperkte invloed, van het feit dat de werkelijke macht bij de jongeren ligt en niet meer bij die uitgerangeerde babyboomers.
Dat is anders ook nogal naief hoor, te denken dat de 'macht' bij de jongeren ligt. De 'jongere' van tegenwoordig zit volgevreten en sloom op de bank te hangen, gevoed met hersenloos pulp a la MTV`s 'Crib'. Als je daar je hoop op vestigt ben je ook een tikkeltje te goedgelovig hoor.
pi_89296002
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:43 schreef Sjabba het volgende:
Mooi al die reacties van de nooit-goed-genoegjes....
Dus.... als je ambities hebt ben je een nooit-goed-genoegje?

quote:
ICT zou erg slecht gaan, rapport dat het inmiddels beter gaat, wordt er meteen geroepen dat het toen ook al erg slecht was. Ik zie geen topic uit 2008 dat het toen zo slecht ging.

Blijf maar lekker jammeren hoor.
In verhouding tot de boom gaat het momenteel niet goed, raar hè dat men hier wel blij is met herstel, ook al is het niet naar het niveau van de boom. Op de huizenmarkt zou men zo'n situatie nooit accepteren, want dat betekend dat een hoop mensen verlies lijden.

quote:
Straks gaat de HRA eraan en ka je weer 5 jaar janken dat het niet eerlijk is dat jij als nieuwe instapper (met dus ene lager aankoop bedrag, maar dat ben je vergeten) geen HRA krijgt en huidige bezitters wel.

En zo is er altijd wel wat.
Als de HRA eraf gaat verwacht ik daar wel iets voor terug, je kan niet als overheid de ene kant een voordeel geven terwijl je een ander er niets voor geeft. Ik denk dan aan een aanpassing in b.v. de overdrachtsbelasting en het huurwaardeforfait of een algemene belastingverlaging. Anders ben je als overheid weer bezig met de zoveelste subsidie aan een selectief groepje mensen. Daar gaat Europa nooit mee akkoord.
I'll sing you a lullaby.
pi_89296081
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 13:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is anders ook nogal naief hoor, te denken dat de 'macht' bij de jongeren ligt. De 'jongere' van tegenwoordig zit volgevreten en sloom op de bank te hangen, gevoed met hersenloos pulp a la MTV`s 'Crib'. Als je daar je hoop op vestigt ben je ook een tikkeltje te goedgelovig hoor.
Als ik later groot ben zal ik er hoogstpersoonlijk op toe zien dat de babyboomers verwaarloosd worden in hun 'verzorgingstehuis', met als excuus dat het teveel kost })
I'll sing you a lullaby.
pi_89296089
Als de HRA eruit gaat heb ik niet de naieve gedachte dat we dat terug zullen gaan zien hoor.
pi_89296115
quote:
14s.gif Op maandag 29 november 2010 13:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarop een beetje verkijkt. De jongere die je hier beschrijft is de jongere van 10 jaar geleden.

Jongeren zijn tegenwoordig heel zelfbewust, weten precies hoe het werkt. Die maak je echt niets meer wijs. Dat komt omdat ze helemaal murwgebeukt zijn door een overload aan commercie. Op een gegeven moment verliest dat z'n verziekende werking.
pi_89296123
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2010 13:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als ik later groot ben zal ik er hoogstpersoonlijk op toe zien dat de babyboomers verwaarloosd worden in hun 'verzorgingstehuis', met als excuus dat het teveel kost })
En hoe is dat anders dan wat er nu al gebeurt met onze ouderen?
pi_89296245
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:00 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarop een beetje verkijkt. De jongere die je hier beschrijft is de jongere van 10 jaar geleden.

Jongeren zijn tegenwoordig heel zelfbewust, weten precies hoe het werkt.
Pardon? :D Ga jij eens kijken op een gemiddelde HBO en vraag eens aan wat docenten hoe 'slim' en 'opgevoed' de huidige student is. Ik durf te wedden dat hij/zij praat over een nieuwe patatgeneratie die verwacht dat alles voor hun gedaan wordt. Niet voor niets past men tegenwoordig het niveau van de opleiding aan omdat het anders te moeilijk zou zijn voor al die tere kinderzieltjes. En met die mentaliteit laten we ze los in het bedrijfsleven, en dan verwacht jij een revolutie van dat soort volk zonder ruggegraat? Naief mijn beste, naief. Als je ergens actie kan verwachten is het wel bij de laat-twintiger of vroeg-dertiger van nu.

quote:
Die maak je echt niets meer wijs. Dat komt omdat ze helemaal murwgebeukt zijn door een overload aan commercie. Op een gegeven moment verliest dat z'n verziekende werking.
Nee, je maakt ze niets meer wijs omdat ze alles slikken als zoete koek. Elke prikkel om zelfstandig te kunnen denken en zelf hypotheses te kunnen vormen ontbreekt. Deze generatie, die nu rond de leeftijd 16-23 zit, zal de boeken ingaan als de spoon-fed-generation; alles moest hun letterlijk worden gevoerd.
  maandag 29 november 2010 @ 14:17:10 #210
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89296761
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus.... als je ambities hebt ben je een nooit-goed-genoegje?

[..]

In verhouding tot de boom gaat het momenteel niet goed, raar hè dat men hier wel blij is met herstel, ook al is het niet naar het niveau van de boom. Op de huizenmarkt zou men zo'n situatie nooit accepteren, want dat betekend dat een hoop mensen verlies lijden.

[..]

Als de HRA eraf gaat verwacht ik daar wel iets voor terug, je kan niet als overheid de ene kant een voordeel geven terwijl je een ander er niets voor geeft. Ik denk dan aan een aanpassing in b.v. de overdrachtsbelasting en het huurwaardeforfait of een algemene belastingverlaging. Anders ben je als overheid weer bezig met de zoveelste subsidie aan een selectief groepje mensen. Daar gaat Europa nooit mee akkoord.
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Pardon? :D Ga jij eens kijken op een gemiddelde HBO en vraag eens aan wat docenten hoe 'slim' en 'opgevoed' de huidige student is. Ik durf te wedden dat hij/zij praat over een nieuwe patatgeneratie die verwacht dat alles voor hun gedaan wordt. Niet voor niets past men tegenwoordig het niveau van de opleiding aan omdat het anders te moeilijk zou zijn voor al die tere kinderzieltjes. En met die mentaliteit laten we ze los in het bedrijfsleven, en dan verwacht jij een revolutie van dat soort volk zonder ruggegraat? Naief mijn beste, naief. Als je ergens actie kan verwachten is het wel bij de laat-twintiger of vroeg-dertiger van nu.

[..]

Nee, je maakt ze niets meer wijs omdat ze alles slikken als zoete koek. Elke prikkel om zelfstandig te kunnen denken en zelf hypotheses te kunnen vormen ontbreekt. Deze generatie, die nu rond de leeftijd 16-23 zit, zal de boeken ingaan als de spoon-fed-generation; alles moest hun letterlijk worden gevoerd.
So true. Mister Garagedeur verkijkt zich even hard.

Alle stagelopers bij ons die HBO doen verbazen mij elke dag. Sommige lijken wel zombies of ze denken dat ze je-van-het zijn. Te bedonderd om iets te doen waarvan ze zelf denken dat het onder hun overschatte niveau ligt...
Die gaan zichzelf hard tegenkomen. Eigenlijk zijn het ook nooit-genoegjes, net als sommige hier.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_89296876
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:17 schreef Sjabba het volgende:

[..]

[..]

So true. Mister Garagedeur verkijkt zich even hard.

Alle stagelopers bij ons die HBO doen verbazen mij elke dag. Sommige lijken wel zombies of ze denken dat ze je-van-het zijn. Te bedonderd om iets te doen waarvan ze zelf denken dat het onder hun overschatte niveau ligt...
Die gaan zichzelf hard tegenkomen. Eigenlijk zijn het ook nooit-genoegjes, net als sommige hier.
Ik verbaasde mijzelf al over de insteek van mijn eigen generatie die ook zo lamlendig was. Iedereen vond het maar best om een 6je te halen en inzet en initatief tonen ho maar.
Na mijn afstuderen een paar stagaires begeleid en die faalden nog harder dan mijn eigen generatie. Mijn bek viel open van wat er tegenwoordig geleverd wordt door het onderwijs.
pi_89296942
quote:
6s.gif Op maandag 29 november 2010 14:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En hoe is dat anders dan wat er nu al gebeurt met onze ouderen?
Dat zijn ook de babyboomers die daar de hand in hebben. :X
I'll sing you a lullaby.
pi_89297068
quote:
13s.gif Op maandag 29 november 2010 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik verbaasde mijzelf al over de insteek van mijn eigen generatie die ook zo lamlendig was. Iedereen vond het maar best om een 6je te halen en inzet en initatief tonen ho maar.
Na mijn afstuderen een paar stagaires begeleid en die faalden nog harder dan mijn eigen generatie. Mijn bek viel open van wat er tegenwoordig geleverd wordt door het onderwijs.
Het klopt dat de huidige generatie jongeren moeilijk inpasbaar is in het door de babyboomers opgetuigde systeem. Ze geven er gewoon geen ruk om en zijn meer geïnteresseerd in wat ze elke maand op hun bankrekening gestort krijgen. Een heel gezonde, kritische houding mijns inziens, want dit systeem is door en door verrot. Tijd voor wat anders en deze jongeren gaan dat doen.
pi_89297177
Volgens mij zij het nu de bailouts van landen die de nederlandse huizenbubble doet klappen. De rente gaat oplopen en dat maakt het kopen van huizen duurder.

Rente stijgt door garantstellingen RTLZ
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_89297197
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:25 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Het klopt dat de huidige generatie jongeren moeilijk inpasbaar is in het door de babyboomers opgetuigde systeem. Ze geven er gewoon geen ruk om en zijn meer geïnteresseerd in wat ze elke maand op hun bankrekening gestort krijgen. Een heel gezonde, kritische houding mijns inziens, want dit systeem is door en door verrot. Tijd voor wat anders en deze jongeren gaan dat doen.
Hoe dan :D Ze krijgen namelijk alles wat ze willen en kijken totaal niet naar de toekomst.
Er moet letterlijk een wonder gebeuren wil deze lamlendige generatie jongeren iets structureels willen veranderen aan de toekomst, maar ik zie het nog eerder gebeuren dat mannen op slag paarse ballen krijgen :D
  maandag 29 november 2010 @ 18:55:58 #216
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89309189
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe dan :D Ze krijgen namelijk alles wat ze willen en kijken totaal niet naar de toekomst.
Er moet letterlijk een wonder gebeuren wil deze lamlendige generatie jongeren iets structureels willen veranderen aan de toekomst, maar ik zie het nog eerder gebeuren dat mannen op slag paarse ballen krijgen :D
Ze geven er geen ruk om, dat klopt. Maar verder doen ze er juist niets aan. Besluitenloosheid, luiheid, verwend.

Maargoed er is iemand die er vertrouwen in heeft.
and made it rain upward
pi_89310482
Och vertrouwen... ik denk dat ze wel op te naaien zijn zodat ze het systeem afbreken. :Y)
pi_89313684
quote:
Och vertrouwen... ik denk dat ze wel op te naaien zijn zodat ze het systeem afbreken. :Y)
Tja, daar schiet je dan toch niet heel veel mee op behalve dat er ook veel vertouwen (maatschappelijk kapitaal) sneuvelt.

Je kan pleiten dat je soms eerst moet slopen om te bouwen, maar ik zie liever een sloper pas komen als er al plannen voor een beter gebouw klaarliggen dan eentje die willekeurig met de sloopkogel rondslingert.
pi_89315008
quote:
Op maandag 29 november 2010 20:20 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Tja, daar schiet je dan toch niet heel veel mee op behalve dat er ook veel vertouwen (maatschappelijk kapitaal) sneuvelt.

Je kan pleiten dat je soms eerst moet slopen om te bouwen, maar ik zie liever een sloper pas komen als er al plannen voor een beter gebouw klaarliggen dan eentje die willekeurig met de sloopkogel rondslingert.
Neehoor, laat maar in elkaar donderen, dat hele gebouw. Koop ik straks een huis met hele dikke korting. Cash uiteraard, want die klotebanken zullen nooit meer een euro aan mij verdienen.
pi_89315181
quote:
Neehoor, laat maar in elkaar donderen, dat hele gebouw. Koop ik straks een huis met hele dikke korting. Cash uiteraard, want die klotebanken zullen nooit meer een euro aan mij verdienen.
Dan zou ik maar een goede buurt uitzoeken als je van plan bent met bergen cash te gaan wapperen in een wereld waar net het financiële (bancaire) systeem in elkaar gedonderd is...
  maandag 29 november 2010 @ 20:59:03 #221
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89316054
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:42 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Aha, ook bij deze user is er sprake van wishfull thinking.

Achja, wat is er fijner dan dromen, dromer zijn gratis.
and made it rain upward
pi_89316217
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:42 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

_O-
op zich ben ik niet zo van de doomscenario's, maar om te denken dat je na een ineenstorting van het systeem nog iets hebt aan je cash, das wel een leuke gedachte.
pi_89317500
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:01 schreef snabbi het volgende:

[..]

_O-
op zich ben ik niet zo van de doomscenario's, maar om te denken dat je na een ineenstorting van het systeem nog iets hebt aan je cash, das wel een leuke gedachte.
Dat is inderdaad een beetje infantiel te noemen :o

Maar goed, stel dat het systeem gedeeltelijk in elkaar stort, dan is cash altijd handig.
I'll sing you a lullaby.
pi_89317537
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 20:59 schreef Sjabba het volgende:

Aha, ook bij deze user is er sprake van wishfull thinking.

Achja, wat is er fijner dan dromen, dromer zijn gratis.
Misschien net zo wishful als al die dromers die dromen van grote huizen die betaald gaan worden door grotere sukkels ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_89318729
quote:
Op maandag 29 november 2010 21:01 schreef snabbi het volgende:

[..]

_O-
Jawel hoor. Cash is king in dit soort situaties. We hebben het hier niet over een situatie van hyperinflatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')