quote:Op zondag 28 november 2010 10:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zou ie binnenkort met een wit laken over zich heen op een parkeerterrein bij de NOB in Hilversum liggen, denk je?
Die man speelt inderdaad telkens dezelfde plaat af en komt met hele zwakke argumenten. Vindt ik wel passend bij een VVD demagoog.quote:Op zondag 28 november 2010 10:28 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Hij draait telkens dezelfde plaat af, dus niet interessant voor een radio programma. Ik denk wel dat er journalisten aan het spitten zijn in doen en laten. Ook Elly Rabobank van het CDA wordt naar ik heb vernomen in de gaten gehouden.
die one liner had ik nog nooit gelezenquote:Op zondag 28 november 2010 13:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die man speelt inderdaad telkens dezelfde plaat af en komt met hele zwakke argumenten. Vindt ik wel passend bij een VVD demagoog.
Hear... hear...quote:Op zondag 28 november 2010 14:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
die one liner had ik nog nooit gelezen
Feit is dat iedereen een ander waarheidsgehalte toekent aan dezelfde oneliner.quote:Op zondag 28 november 2010 15:09 schreef xenobinol het volgende:
Feit is dat de ene one liner een hoger waarheidsgehalte heeft als de ander
Die dacht dus ook even optimaal te profiteren van de HRA.quote:Ook moeder Scheringa dupe van val DSB Bank
Dirk Scheringa. FOTO ANP
ROTTERDAM - De moeder van Dirk Scheringa is ook de dupe geworden van de ondergang van de DSB Bank. De 83-jarige vrouw weigerde na het faillissement van de bank haar hypotheek te betalen nadat zij bijna 1,5 ton spaargeld op een achtergestelde rekening bij DSB kwijtraakte, zo schrijft de website Spitsnieuws.nl.
Hierdoor loopt moeder Scheringa het risico door de curatoren uit haar flat te worden gezet. Dat blijkt uit het boek Dirk Scheringa, autobiografie dat morgen verschijnt.
Na eerdere boeken over Scheringa treedt de gevallen bankier in dit boek voor het eerst zelf naar buiten. In het bijna 300 pagina's tellende levensverhaal, geschtreven door journalist Jeroen Mei, vertelt Scheringa over onder meer de traumatische ervaringen uit zijn jeugd, de strijd die hij voert voor de gedupeerden en over het gat waarin hij en zijn gezin hij viel nadat de bank 19 oktober 2009 failliet werd verklaard.
De voormalig DSB topman moet nu de eindjes aan elkaar knopen en laat zijn haar voortaan knippen door zijn buurmeisje. Scheringa's vrouw Baukje is een jaar na dato nog steeds boos op haar man omdat ze na de val van hun imperium, weer terug bij af zijn. (BVDL)
Scheefstervers moeten doodquote:
In 2008 was de ICT ook niet best hoor.quote:Op maandag 29 november 2010 11:31 schreef Sjabba het volgende:
Xeno;
http://www.nu.nl/economie(...)niveau-van-2008.html
JE had je twijfels begreep ik, kan je reactie even niet vinden.
wanneer was die dan wel goed, in de tijd van Edison?quote:Op maandag 29 november 2010 11:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In 2008 was de ICT ook niet best hoor.
In de tijd dat als je een floppy in een gleuf wist te proppen je meteen 2 leaseauto's en een topsalaris kreeg.quote:Op maandag 29 november 2010 12:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wanneer was die dan wel goed, in de tijd van Edison?
In de tweede helft van de 90s. En in 2004 t/m 2007.quote:Op maandag 29 november 2010 12:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wanneer was die dan wel goed, in de tijd van Edison?
dat verklaart inderdaad een hoop als dit je normen zijn. Heb je toevallig ook hetzelfde verwachtingspatroon m.b.t. woonruimte ?quote:Op maandag 29 november 2010 12:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In de tijd dat als je een floppy in een gleuf wist te proppen je meteen 2 leaseauto's en een topsalaris kreeg.
Wanneer is eigenlijk wel de tijd om maatregelen te nemen die de markt uiteindelijk versterken? In economisch gunstige tijden gebruikt men nl. exact dezelfde argumenten.quote:Rabotopman: Huizenmarkt kan weer inzakken
29-11-2010 12:45
AMSTERDAM (ANP) Bestuursvoorzitter Piet Moerland van Rabobank vreest dat de Nederlandse woningmarkt weer zal inzakken als de politiek plannen voor beperking van de hypotheekrenteaftrek doorzet. In een interview met persbureau Reuters waarschuwde hij daar onlangs voor.
Laten we nu geen terugslag creëren. De huizenmarkt is geleidelijk aan het opkrabbelen. Dat proces moeten we niet verstoren met maatregelen. Dit is niet het moment", zei Moerland. De Nederlandse woningmarkt lijkt, na een periode van gematigde prijsdalingen, enigszins tot rust gekomen. Volgens de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) stegen de prijzen in de eerste maanden van dit jaar met 0,4 procent.
De voorman van de grootste hypotheekverstrekker van Nederland staat niet alleen met zijn waarschuwing. Vorige week zei NVMvoorzitter Ger Hukker al dat dit een heel slecht moment is voor discussie over de renteaftrek. Nout Wellink, de president van De Nederlandsche Bank, zei vorige maand dat tornen aan de aftrek schadelijk zou zijn voor de woningmarkt.
Moerland wilde geen precieze verwachting geven van hoe sterk de prijsdaling volgens hem zal zijn, als de overheid toch maatregelen neemt. Een van de ambtelijke werkgroepen die moest zoeken naar mogelijkheden voor de overheid om te bezuinigen presenteerde begin deze maand vijf varianten voor hervorming van de woningmarkt. Zij schatten dat de meest ingrijpende variant leidt tot een prijsdaling van ongeveer 13 procent.
Eventuele dalingen zullen geen negatief effect hebben op de financiële positie van Rabobank. Moerland verwacht geen nieuwe voorzieningen voor eventuele verliezen op de hypothekenportefeuille. Een voorzichtig kredietbeleid en het uitblijven van een scherpe prijsstijging, zoals onder meer in de VS en het VK heeft plaatsgevonden, noemde hij als redenen.
Yep.... dat waren nog eens tijden, letterlijk iedereen met meer dan een IQ van 95 en die een computer wist aan te slingeren kon de ICT in als de een of andere expertquote:Op maandag 29 november 2010 12:53 schreef Garagedeur het volgende:
In de tweede helft van de 90s. En in 2004 t/m 2007.
Het verklaart ook waarom de huizenmarkt een enorme zeepbel is. Iedereen die een kruisje kon zetten op een stuk papier kon een tophypotheek op een bouwval krijgen.quote:Op maandag 29 november 2010 12:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat verklaart inderdaad een hoop als dit je normen zijn. Heb je toevallig ook hetzelfde verwachtingspatroon m.b.t. woonruimte ?
In de tweede helft van de 90s was het inderdaad knallen. Ik studeerde toen net in Delft, maar kon de headhunters bijna niet van me afhouden. Millennium dit millennium dat. Ging helemaal nergens over natuurlijk, en dat wist ik toen al (net als iedereen met enige computerkennis en meer dan 2 hersencellen). Maar het was wel big business. Gingen echt gigantische bedragen in om. Ben wel blij dat ik dat toen niet gedaan heb. Want studievriendjes die er wel voor vielen hebben hun studie nooit meer afgemaakt en hebben daarna ook niet echt die droombaan gekregen.quote:Op maandag 29 november 2010 12:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Yep.... dat waren nog eens tijden, letterlijk iedereen met meer dan een IQ van 95 en die een computer wist aan te slingeren kon de ICT in als de een of andere expert
Veel van die ICT kneuzen zijn in de vuilnisbak beland zodra het minder ging, alleen het talent en de mensen met voldoende know-how werd aangehouden. Op zich is dat dus wel beter voor de sector an sich.quote:Op maandag 29 november 2010 13:00 schreef Garagedeur het volgende:
In de tweede helft van de 90s was het inderdaad knallen. Ik studeerde toen net in Delft, maar kon de headhunters bijna niet van me afhouden. Millennium dit millennium dat. Ging helemaal nergens over natuurlijk, en dat wist ik toen al (net als iedereen met enige computerkennis en meer dan 2 hersencellen). Maar het was wel big business. Gingen echt gigantische bedragen in om. Ben wel blij dat ik dat toen niet gedaan heb. Want studievriendjes die er wel voor vielen hebben hun studie nooit meer afgemaakt en hebben daarna ook niet echt die droombaan gekregen.
De sector is nu een stuk volwassener.quote:Op maandag 29 november 2010 13:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Veel van die ICT kneuzen zijn in de vuilnisbak beland zodra het minder ging, alleen het talent en de mensen met voldoende know-how werd aangehouden. Op zich is dat dus wel beter voor de sector an sich.
2005 was ook een goeie tijd, zoals ik hierboven als schreef. Nog ff een paar certificeringen erbij halen na je studie en je bent eigenlijk redelijk binnen. En als je voldoende connecties en skills hebt en meer wilt verdienen, ga je gewoon ZZP'en, als je daar zin in hebt.quote:Op maandag 29 november 2010 13:07 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben van net na die ICT-klap. In 2001 gestart met een ICT-opleiding, in 2005 afgestudeerd. Sindsdien geen enkele moeite om werk te vinden en moet zelfs de headhunters e.d van me afhouden.
Kloptquote:Op maandag 29 november 2010 13:11 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
2005 was ook een goeie tijd, zoals ik hierboven als schreef. Nog ff een paar certificeringen erbij halen na je studie en je bent eigenlijk redelijk binnen. En als je voldoende connecties en skills hebt en meer wilt verdienen, ga je gewoon ZZP'en, als je daar zin in hebt.
Begin 2008 nog welquote:Op maandag 29 november 2010 11:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In 2008 was de ICT ook niet best hoor.
Versterken? Je bedoelt dat jij kan instappen?quote:Op maandag 29 november 2010 12:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wanneer is eigenlijk wel de tijd om maatregelen te nemen die de markt uiteindelijk versterken? In economisch gunstige tijden gebruikt men nl. exact dezelfde argumenten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |