Ken je die uitzending van Jiskefet (debiteuren/crediteuren) met de Sint?quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:06 schreef dasorakel het volgende:
Damned... geniaal... jammer dat ik geen gedicht voor mezelf hoef te schrijven
Denk dat Xeno van de sint vroeger nooit zn gewenste playmobilehuisje heeft gekregen en daarom nooit een huis wil bezitten.
Wat klink je zuur...quote:Op maandag 29 november 2010 23:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja man. Volkomen logisch. Waar iedereen die de mogelijkheid heeft het huurdersbestaan ontvlucht of reeds ontvlucht is zullen de huizenprijzen dalen terwijl de huren de pan uit rijzen.
Ja, gezien. Het bankentuig heeft weer wat nieuws gevonden om leentokkies hun laatste poot uit te draaien.quote:Op dinsdag 30 november 2010 05:44 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Ik neem dan maar aan dat daar ook een verlaging/afschaffing van de overdrachtsbelasting bij hoort, anders is dit idd de woningmarkt nog een flinke trap na geven.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:32 schreef fedsingularity het volgende:
verplicht aflossen tot 100% in 7 jaar.
lijkt me een goed plan. Of ipv sparen lenen van pa en moe Babyboomer natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:54 schreef fedsingularity het volgende:
Het is een prima maatregel en het zorgt voor een wat gezondere positie van de lener.
De huizenverkopers zullen echter wel moeten inzien dat de exorbitante vraagprijzen gewoonweg niet meer gefinancierd kunnen worden.
Als starters de motor van de huizenmarkt zijn, zullen ze toch eerst wat moeten sparen voor het circus weer gaat draaien.
Aha, je komt op je 50% terug.quote:Op maandag 29 november 2010 23:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb gekscherend 50% genoemd, 30% acht ik een heel geloofwaardig getal. Voor de prijs van koopwoningen wel te verstaan.
Dat past inderdaad mooi bij de huidige tijdgeest, ouders die hun kinderen een bailout geven, gewoon omdat het kanquote:Op dinsdag 30 november 2010 09:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
lijkt me een goed plan. Of ipv sparen lenen van pa en moe Babyboomer natuurlijk.
Idd, bailout wordt het woord van 2010!quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:59 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Dat past inderdaad mooi bij de huidige tijdgeest, ouders die hun kinderen een bailout geven, gewoon omdat het kan
Niet dus, in feite wijzigt er dus maar weinig aangezien alle banken al met max 125 % van de EW werken en laat die nu gemiddeld 12 % onder de verkoopprijs liggen. Komen we slechts 1% te kort bij een maximale lening.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:32 schreef fedsingularity het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)eekverstrekking.html
Maximale hypotheek 112% en verplicht aflossen tot 100% in 7 jaar.
Dag huizenmarkt
Over de verkoopprijs/taxatiewaarde wel, maar dat is het ook.quote:
Jij weet vast wel hoe je de Sint gelukkig kan makenquote:Op dinsdag 30 november 2010 00:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ken je die uitzending van Jiskefet (debiteuren/crediteuren) met de Sint?
Nou, vandaar dat Xeno argwanend is van alles wat een kado (voordeliger) lijkt.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij weet vast wel hoe je de Sint gelukkig kan maken
bailout wordt het woord voor het komende decenniaquote:Op dinsdag 30 november 2010 10:05 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Idd, bailout wordt het woord van 2010!
Dat betekend dat een aflossingsvrije hypotheek zo goed als onmogelijk wordt gemaakt, tenzij je nog zo graag wil 'profiteren' van de HRA, als je die 12% moet aflossen is het ineens een stuk voordelige om te kiezen voor een annuiteitenhypotheek. Die 12% overfinanciering los je dan nl. precies af in die termijn.quote:Trouwens in 7 jaar tijd 12% aflossen stelt niets voor. en meer als 110% wordt bijna niet gefinanciert, ja de DSB en consorten deden dat graag, die makten echt slachtoffers. Maar een normale hypotheek is vaan plus overdrachtbelasting 6% en dna nog wat kosten voor de notaris enz. Dus boven de 110% kom je niet gauw. Het is gewoon een grens trekken op een punt dat verantwoord is. Niks geen trap na ofzo. Een logische grens die de mensne zelf al zouden moeten hebben.
Selectief lezen heet dat. Huizenzeepbel-spammert kan je dat wel uitleggen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
bailout wordt het woord voor het komende decennia
[..]
Dat betekend dat een aflossingsvrije hypotheek zo goed als onmogelijk wordt gemaakt, tenzij je nog zo graag wil 'profiteren' van de HRA, als je die 12% moet aflossen is het ineens een stuk voordelige om te kiezen voor een annuiteitenhypotheek. Die 12% overfinanciering los je dan nl. precies af in die termijn.
Je beseft dat het niet de instorting van de huizenmarkt betekent dus is het niet genoeg?quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:21 schreef fedsingularity het volgende:
Het is eigenlijk nog teveel, die 112%. Zeker in een neerwaartse prijsspiraal.
De kans dat je onder water komt te staan is in de eerste jaren 100%
quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:51 schreef Sjabba het volgende:
Selectief lezen heet dat. Huizenzeepbel-spammert kan je dat wel uitleggen.
Welke letter in het woord 'aflossen' begrijp je nietquote:Uiteraard is het aan de banken om een constructie te maken zodat je die 12% (in het maximale geval) ergens los spaart en niet echt aflost. Dus sparen en verpanden.
De huizenprijs mag best wat omlaag maar dat is niet de reden dat ik tegen 112% financiering ben.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:53 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je beseft dat het niet de instorting van de huizenmarkt betekent dus is het niet genoeg?
Ooh... daar ben ik niet zo heel zeker van, als de AVH niet meer mag voor velen dan is het met de betaalbaarheid van een koopwoning bij het huidige prijsnivea gedaan voor de meestenquote:Op dinsdag 30 november 2010 10:53 schreef Sjabba het volgende:
Je beseft dat het niet de instorting van de huizenmarkt betekent dus is het niet genoeg?
Ik koop ieder jaar wel wat nieuwe kleren, ik werk tenslotte om te leven, ik hoef daarnaast niet te werken om mijn te hoge hypotheek af te lossen, want ik huur lekker scheefquote:Je koopt ook geen huis om er na de eerste jaren al weer weg te gaan. Dat tegenwoordig iedereen elk seizoen nieuwe kleren, telefoons enz moet hebben wil niet zeggen dat je dat moet doortrekken op huizen. Dan kan je beter huren natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |