abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2010 @ 21:51:29 #226
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_89319416
Na een dag als vandaag zou ik mij toch eens achter de oren krabben. De zoveelste paniekvlucht uit de Euro. Over 20 jaar kan ik mijn huis gewoon dmv de pinautomaat afbetalen. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_89319814
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:51 schreef Bayswater het volgende:
Na een dag als vandaag zou ik mij toch eens achter de oren krabben. De zoveelste paniekvlucht uit de Euro. Over 20 jaar kan ik mijn huis gewoon dmv de pinautomaat afbetalen. :)
:')

Tja.... als er dan nog pinautomaten bestaan. In geval van een hoge inflatie is het dag welvaart :W
Dan mag je hopen dat je huis ergens dicht bij een akker ligt waarop jij je eigen voedsel kan verbouwen :P
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 29 november 2010 @ 22:06:48 #228
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89320422
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:51 schreef Bayswater het volgende:
Idd, aflossen is bijna zonde zou je denken maarja, voor het geval dat los ik het meeste maar af...

Als je kijket naar de stijging in de zorgkosten en energie waarop de vakbonden ook weer verhogingen doorvoeren, de 1 valt over de ander heen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 29 november 2010 @ 22:10:50 #229
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_89320666
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja.... als er dan nog pinautomaten bestaan. In geval van een hoge inflatie is het dag welvaart :W
Dan mag je hopen dat je huis ergens dicht bij een akker ligt waarop jij je eigen voedsel kan verbouwen :P
Uiteraard is daar rekening mee gehouden en een deel van de grond voor gereserveerd, in eerste instantie overigens als hobby. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_89321439
Lang leve de hyperinflatie.... we kunnen dan altijd nog de bijstandsmoeders opeten ofzo ;)
  maandag 29 november 2010 @ 22:23:11 #231
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_89321600
Zo kan het ook. Neemt weinig ruimte in, kost absoluut weinig, (maar kant en klaar relatief een vermogen met meer dan $5000 per m2). Zelfbouw kost de helft.

http://news.yahoo.com/s/ap/us_tiny_houses

pi_89321770
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:23 schreef Lemans24 het volgende:
Zo kan het ook. Neemt weinig ruimte in, kost absoluut weinig, (maar kant en klaar relatief een vermogen met meer dan $5000 per m2). Zelfbouw kost de helft.
Dat noemen wij een caravan. Vraag evt. Xeno voor nadere uitleg. O-)

Of die gast van caravan-zeepbel.nl. Ook goed.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 29 november 2010 @ 22:38:50 #233
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_89322640
De overheid begint hem nu wel te knijpen dat ook hier banken in de problemen komen, het slopen van overaanbod van koopwoningen, zoals de RABO graag wil, dat gaat niet gebeuren, maar scherpere regels op de hypotheekverstrekking zijn dus ook hier wel nodig

quote:
ma 29 nov 2010, 21:33
Snel nieuwe regels voor hypotheekverstrekking
DEN HAAG - Binnen twee maanden liggen er nieuwe, strengere regels voor de verstrekking van hypotheken. Minister Jan Kees de Jager van Financiën heeft de banken tot 1 februari de tijd gegeven om die regels zelf op te stellen. Eind januari bekijkt hij wat er op tafel ligt en beslist hij in overleg met de Tweede Kamer hoe de regels worden ingevoerd.

Mochten de voorstellen van de banken niet in de smaak vallen, dan kan De Jager de regels zelf nog aanscherpen via een Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) die hij achter de hand heeft.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_89323113
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid begint hem nu wel te knijpen dat ook hier banken in de problemen komen, het slopen van overaanbod van koopwoningen, zoals de RABO graag wil, dat gaat niet gebeuren, maar scherpere regels op de hypotheekverstrekking zijn dus ook hier wel nodig

[..]

Ja mooi he...

Mag je straks niet meer kopen voor een netto maandlast van 500,- maar moet je huren voor een netto maandlast van 800,- _O_
pi_89323316
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja mooi he...

Mag je straks niet meer kopen voor een netto maandlast van 500,- maar moet je huren voor een netto maandlast van 800,- _O_
Het is vrij infantiel om te denken dat dit geen gevolgen gaat hebben voor de waarde van bestaand onroerend goed. De marktprijs zal convergeren naar het betaalbaarheidsniveau.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 29 november 2010 @ 22:49:54 #236
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_89323330
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja mooi he...

Of de corporaties stoppen met het verkopen van hun overschot aan huurwoningen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_89323556
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is vrij infantiel om te denken dat dit geen gevolgen gaat hebben voor de waarde van bestaand onroerend goed. De marktprijs zal convergeren naar het betaalbaarheidsniveau.
Het is vrij infantiel om te denken dat als je nu geen woning kunt betalen, je het dan wel kunt.
pi_89323603
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Of de corporaties stoppen met het verkopen van hun overschot aan huurwoningen
Ja. Dus zul je zeker moeten gaan huren. Nou, wat een vooruitgang. :{w
  maandag 29 november 2010 @ 22:54:17 #239
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_89323651
Belang van de consument ;) Ja Ja
Belang van de banken bedoelt ie, op deze manier staan er volgend jaar 400.000 woningen op Funda

quote:
Ook krijgen banken minder mogelijkheden om mensen meer te lenen dan bij hun inkomen past.

„Waar het mij om gaat, is dat de regels tegen ongewenste overkreditering worden aangescherpt. Dit is in het belang van de consument.
pi_89324081
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het is vrij infantiel om te denken dat als je nu geen woning kunt betalen, je het dan wel kunt.
Sure boom to bust... mensen met cash zijn zo meteen de winnaars :W
I'll sing you a lullaby.
  maandag 29 november 2010 @ 23:04:21 #241
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_89324288
Hou er rekening mee dat nu in het hele Eurogebied de rente zal stijgen, en de Jager snapt dat ook heel erg goed
pi_89324395
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Neh. Mensen met cash hebben allang een huis gekocht. Mensen die denken dat ze cash hebben, wachten al 10 jaar af. Op iets wat niet gaat komen. Iets met 'hoop doet leven' ofzo.
pi_89324507
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:04 schreef michaelmoore het volgende:
Hou er rekening mee dat nu in het hele Eurogebied de rente zal stijgen, en de Jager snapt dat ook heel erg goed
Van mij mag de rente morgen naar 12% gaan. Da's lekker incasseren voor mij. Maar ik ben niet alleen op de wereld, dus laat hem maar zo laag mogelijk blijven. Kopers zijn solidair. ^O^
pi_89324531
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Neh. Mensen met cash hebben allang een huis gekocht. Mensen die denken dat ze cash hebben, wachten al 10 jaar af. Op iets wat niet gaat komen. Iets met 'hoop doet leven' ofzo.
Dus.... je gelooft nu zelf ook al dat de bubble eindelijk gaat barsten ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_89324551
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Van mij mag de rente morgen naar 12% gaan. Da's lekker incasseren voor mij. Maar ik ben niet alleen op de wereld, dus laat hem maar zo laag mogelijk blijven. Kopers zijn solidair. ^O^

Als de rente naar de 12% gaat is het heel snel afgelopen met de HRA en de bubble
I'll sing you a lullaby.
pi_89324603
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus.... je gelooft nu zelf ook al dat de bubble eindelijk gaat barsten ^O^
Nope. Net zo min als dat jij gelooft dat de huurprijzen 30% gaan dalen.... (Toch? Of denk je dat werkelijk?)
pi_89324676
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nope. Net zo min als dat jij gelooft dat de huurprijzen 30% gaan dalen.... (Toch? Of denk je dat werkelijk?)
Ik heb gekscherend 50% genoemd, 30% acht ik een heel geloofwaardig getal. Voor de prijs van koopwoningen wel te verstaan.
I'll sing you a lullaby.
pi_89324732
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja, wat? Mijn rente staat voor 20 jaar vast op 4,35%. Voor mijn part stijgt de rente nu naar 12%, is goed voor mijn spaarrekening. _O_

Maar aangezien er dan veel mensen in de problemen komen, laat dan maar zo laag mogelijk blijven. Solidair zijn, ken je dat? *O*
pi_89324746
Hmmz xeno... zie net dat we er volgend jaar onder het genot van een biertje op LL11 over kunnen doorbomen :P
pi_89324787
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mensen met cash zitten in deze tijden niet op hun geld te wachten tot de woningmarkt instort, maar dat weet je zelf ook wel. Mensen met cash nu hebben meestal de hersens om dat geld voor hun te laten werken. En als men die hersens niet hebt, hou dan alsjeblieft dat cash bij je, want dan is men te dom om een huis te kopen en de consequenties daarvan te overzien :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')