quote:Op maandag 29 november 2010 21:51 schreef Bayswater het volgende:
Na een dag als vandaag zou ik mij toch eens achter de oren krabben. De zoveelste paniekvlucht uit de Euro. Over 20 jaar kan ik mijn huis gewoon dmv de pinautomaat afbetalen.
Idd, aflossen is bijna zonde zou je denken maarja, voor het geval dat los ik het meeste maar af...quote:Op maandag 29 november 2010 21:51 schreef Bayswater het volgende:
Na een dag als vandaag zou ik mij toch eens achter de oren krabben. De zoveelste paniekvlucht uit de Euro. Over 20 jaar kan ik mijn huis gewoon dmv de pinautomaat afbetalen.
Uiteraard is daar rekening mee gehouden en een deel van de grond voor gereserveerd, in eerste instantie overigens als hobby.quote:Op maandag 29 november 2010 21:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Tja.... als er dan nog pinautomaten bestaan. In geval van een hoge inflatie is het dag welvaart![]()
Dan mag je hopen dat je huis ergens dicht bij een akker ligt waarop jij je eigen voedsel kan verbouwen
Dat noemen wij een caravan. Vraag evt. Xeno voor nadere uitleg.quote:Op maandag 29 november 2010 22:23 schreef Lemans24 het volgende:
Zo kan het ook. Neemt weinig ruimte in, kost absoluut weinig, (maar kant en klaar relatief een vermogen met meer dan $5000 per m2). Zelfbouw kost de helft.
quote:ma 29 nov 2010, 21:33
Snel nieuwe regels voor hypotheekverstrekking
DEN HAAG - Binnen twee maanden liggen er nieuwe, strengere regels voor de verstrekking van hypotheken. Minister Jan Kees de Jager van Financiën heeft de banken tot 1 februari de tijd gegeven om die regels zelf op te stellen. Eind januari bekijkt hij wat er op tafel ligt en beslist hij in overleg met de Tweede Kamer hoe de regels worden ingevoerd.
Mochten de voorstellen van de banken niet in de smaak vallen, dan kan De Jager de regels zelf nog aanscherpen via een Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) die hij achter de hand heeft.
Ja mooi he...quote:Op maandag 29 november 2010 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid begint hem nu wel te knijpen dat ook hier banken in de problemen komen, het slopen van overaanbod van koopwoningen, zoals de RABO graag wil, dat gaat niet gebeuren, maar scherpere regels op de hypotheekverstrekking zijn dus ook hier wel nodig
[..]
Het is vrij infantiel om te denken dat dit geen gevolgen gaat hebben voor de waarde van bestaand onroerend goed. De marktprijs zal convergeren naar het betaalbaarheidsniveau.quote:Op maandag 29 november 2010 22:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja mooi he...
Mag je straks niet meer kopen voor een netto maandlast van 500,- maar moet je huren voor een netto maandlast van 800,-
Of de corporaties stoppen met het verkopen van hun overschot aan huurwoningenquote:Op maandag 29 november 2010 22:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja mooi he...
Mag je straks niet meer kopen voor een netto maandlast van 500,- maar moet je huren voor een netto maandlast van 800,-
Het is vrij infantiel om te denken dat als je nu geen woning kunt betalen, je het dan wel kunt.quote:Op maandag 29 november 2010 22:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is vrij infantiel om te denken dat dit geen gevolgen gaat hebben voor de waarde van bestaand onroerend goed. De marktprijs zal convergeren naar het betaalbaarheidsniveau.
Ja. Dus zul je zeker moeten gaan huren. Nou, wat een vooruitgang.quote:Op maandag 29 november 2010 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Of de corporaties stoppen met het verkopen van hun overschot aan huurwoningen
quote:Ook krijgen banken minder mogelijkheden om mensen meer te lenen dan bij hun inkomen past.
„Waar het mij om gaat, is dat de regels tegen ongewenste overkreditering worden aangescherpt. Dit is in het belang van de consument.
Sure boom to bust... mensen met cash zijn zo meteen de winnaarsquote:Op maandag 29 november 2010 22:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het is vrij infantiel om te denken dat als je nu geen woning kunt betalen, je het dan wel kunt.
Neh. Mensen met cash hebben allang een huis gekocht. Mensen die denken dat ze cash hebben, wachten al 10 jaar af. Op iets wat niet gaat komen. Iets met 'hoop doet leven' ofzo.quote:Op maandag 29 november 2010 23:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sure boom to bust... mensen met cash zijn zo meteen de winnaars
Van mij mag de rente morgen naar 12% gaan. Da's lekker incasseren voor mij. Maar ik ben niet alleen op de wereld, dus laat hem maar zo laag mogelijk blijven. Kopers zijn solidair.quote:Op maandag 29 november 2010 23:04 schreef michaelmoore het volgende:
Hou er rekening mee dat nu in het hele Eurogebied de rente zal stijgen, en de Jager snapt dat ook heel erg goed
Dus.... je gelooft nu zelf ook al dat de bubble eindelijk gaat barstenquote:Op maandag 29 november 2010 23:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Neh. Mensen met cash hebben allang een huis gekocht. Mensen die denken dat ze cash hebben, wachten al 10 jaar af. Op iets wat niet gaat komen. Iets met 'hoop doet leven' ofzo.
quote:Op maandag 29 november 2010 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Van mij mag de rente morgen naar 12% gaan. Da's lekker incasseren voor mij. Maar ik ben niet alleen op de wereld, dus laat hem maar zo laag mogelijk blijven. Kopers zijn solidair.
Nope. Net zo min als dat jij gelooft dat de huurprijzen 30% gaan dalen.... (Toch? Of denk je dat werkelijk?)quote:Op maandag 29 november 2010 23:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus.... je gelooft nu zelf ook al dat de bubble eindelijk gaat barsten
Ik heb gekscherend 50% genoemd, 30% acht ik een heel geloofwaardig getal. Voor de prijs van koopwoningen wel te verstaan.quote:Op maandag 29 november 2010 23:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nope. Net zo min als dat jij gelooft dat de huurprijzen 30% gaan dalen.... (Toch? Of denk je dat werkelijk?)
Ja, wat? Mijn rente staat voor 20 jaar vast op 4,35%. Voor mijn part stijgt de rente nu naar 12%, is goed voor mijn spaarrekening.quote:
Mensen met cash zitten in deze tijden niet op hun geld te wachten tot de woningmarkt instort, maar dat weet je zelf ook wel. Mensen met cash nu hebben meestal de hersens om dat geld voor hun te laten werken. En als men die hersens niet hebt, hou dan alsjeblieft dat cash bij je, want dan is men te dom om een huis te kopen en de consequenties daarvan te overzienquote:Op maandag 29 november 2010 23:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Sure boom to bust... mensen met cash zijn zo meteen de winnaars
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |