abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:28:47 #201
139330 TNA
For the stars that shine
pi_102588659
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 18:34 schreef Your_mother_in_law het volgende:

[..]

'Nuff said about Blur :') :')
Groot fan van Oasis als ik ben vind ik die hele vete compleet achterhaald. Dat was leuk toen ze vijftien jaar geleden beiden een album uitbrachten en vochten om de verkoopcijfers. Ik vind Song 2 en Parklife toffe nummers en het zal me een zorg zijn dat dat "niet mag" als fan van Oasis.
pi_102597820

<3

Muziekavondje in België vorige week, iedereen zong gewoon luidkeels mee met Don't Look Back In Anger en Parklife. Geen gezeik! :)
pi_102601420
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:04 schreef Melodicloud het volgende:

<3

Muziekavondje in België vorige week, iedereen zong gewoon luidkeels mee met Don't Look Back In Anger en Parklife. Geen gezeik! :)
Noel en Liam 'would have called you all a bunch of fookin' knobheads, d'you know what I mean?'

Sorry, maar ik vind Blur nou eenmaal een stel middle- class wannabe popfaggots :')
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_102601793
Liam en Noel hebben niks meer tegen de mannen van Blur. Noel heeft volgens mij zelfs gezegd dat hij wel met Damon samen zou willen werken, en Liam en Graham heb ik laatst vriendelijk bij elkaar gezien, al was Graham wel aardig geïntimideerd, net zoals vroeger haha.
pi_102602576
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 02:29 schreef Melodicloud het volgende:
Liam en Noel hebben niks meer tegen de mannen van Blur. Noel heeft volgens mij zelfs gezegd dat hij wel met Damon samen zou willen werken, en Liam en Graham heb ik laatst vriendelijk bij elkaar gezien, al was Graham wel aardig geïntimideerd, net zoals vroeger haha.
Geloof er weinig van dat ze dat ook menen, met welk artikel je ook komt :')
  zondag 2 oktober 2011 @ 13:44:27 #206
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_102609081
Volgens mij hebben Liam en Noel ook al ergens gezegd dat die hele vete vooral een ding was van de pers..
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_102629501
En van de fans. :p
pi_102635349
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:44 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Volgens mij hebben Liam en Noel ook al ergens gezegd dat die hele vete vooral een ding was van de pers..
Maar toch wel uitgelokt door Oasis. :P
pi_102635943
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:44 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
pi_102901494
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2011 17:28 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik heb ze alleen in Paradiso gezien, maar ik voel me ook niet zo geroepen om naar de HMH te gaan. Paradiso is qua locatie veel beter en de setlist en het optreden zullen verder exact hetzelfde zijn. Terwijl ik voor Oasis rustig tien keer op rij naar de HMH zou gaan :+ Nee, het grote wachten is op Noel's concert _O_
Nope! Zoals verwacht zijn de briljante B-kanten toegevoegd aan de arena-set.

quote:
World Outside My Room
Four Letter Word
Beatles and Stones
Millionaire
Two Of A Kind
For Anyone
The Roller
Bring The Light
In The Bubble With a Bullet
Standing On The Edge Of The Noise
Kill For A Dream
The Beat Goes On
Three Ring Circus
Man Of Misery
The Morning Son

Wigwam
Sons Of The Stage
pi_102982906
Poor boy Liam, throat infection Zurich gecanceld. ;(
pi_103000045
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:42 schreef MCH het volgende:
Poor boy Liam, throat infection Zurich gecanceld. ;(
Hoop dat het volgende week door kan gaan, ook de aanstaande shows zijn afgezegd vanwege "acute pharyngitis".
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:07:28 #213
139330 TNA
For the stars that shine
pi_103058780
http://www.volkskrant.nl/(...)-zien-op-vk-nl.dhtml

Tof dat de Volkskrant aandacht besteed aan Beady Eye. Volgens mij is de redacteur fan van Oasis, aangezien ook Noel vaak de aandacht krijgt.

Nu maar afwachten of Liam's keel weer wil.
pi_103077286
Vanavond vanaf 8 uur kun je Beady Eye live in Berlijn luisteren op 3fm.nl
pi_103079362
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:35 schreef buishuis het volgende:
Vanavond vanaf 8 uur kun je Beady Eye live in Berlijn luisteren op 3fm.nl
9 uur en dat staat hierboven ook.
pi_103176578
Nog verdergaand op de vete tussen Blur en Oasis: Damon Albarn en Noel zijn laatst samen het café ingeweest als vrienden. Mooi toch! :D

Wie zijn er nog meer bij dinsdag?

edit: De band is er weer eerder mee opgehouden tijdens de gig in Kopenhagen. Net voor Wigwam zijn ze het podium afgelopen zonder iets te zeggen blijkbaar... Wigwam was het laatste nummer voor de encore. Of Liam heeft nog last van zijn keel, of het publiek was zo kut (blijkbaar waren ze kut haha :p) dat ze er geen zin meer in hadden. Maar het publiek heeft betaald, dus dan moet je ze gewoon geven waar ze voor hebben betaald, behalve als ze je echt fysiek pijn doen. Of als je keel het idd niet meer wil... Maar een verklaring zou wel fijn zijn.

Tickets voor Beady Eye morgen worden nu officieel voor ¤10 verkocht op ticketwebsites. Vind het erg jammer...

[ Bericht 55% gewijzigd door Melodicloud op 17-10-2011 12:51:17 ]
pi_103274788
Nu is Liam dus weer het lachertje in Nederland. ;(
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:35:06 #218
139330 TNA
For the stars that shine
pi_103274841
Ik las dat er gisteravond twee keer bier richting Liam is gegooid. Tot zover je kans op Liam die zijn best doet.
pi_103274948
Ging toch een halfjaartje goed met Beady Eye... :P
pi_103275198
Dit is toch wel echt ultimate sadness http://www.groupon.de/deals/berlin/beady-eye/1141212
pi_103275293
Ach, zijn eens een keer normale prijzen. Niet dat ik voor een tientje alsnog naar de HMH zou gaan, want die bierhal vermijd ik het liefst. :P
pi_103286980
Gister was toch het concert? Reacties?
pi_103290058
Merk al dat ik weer het een en ander moet nuanceren.

Ik was er gisterenavond bij, en al wil ik het het liefst gelijk hebben over waar het om draait, is het wel op zijn plaats om hier het een en ander in perspectief te zetten. Nee, ik begrijp ook niet waarom Beady Eye in deze status in de HMH gezet wordt, laat ik dat vooropstellen. Een instant uitverkochte Paradiso met tickets die voor 70 euro op Marktplaats gingen, stampuitverkochte club-tournees in Engeland, succesvolle festival-optredens en een debuutalbum wat boven verwachting verkocht was een iets betere PR.

De tribune zat vol, en al was de zaal zelf vanaf de bar tot aan het begin van het zijkanten van het podium volkomen leeg, de rest was goed gevuld. En al kon je wat gemakkelijker naar voren lopen, kan ik dat ook altijd bij menig ander rock-concert in dezelfde zaal. Ik schat dat er gisterenavond toen het optreden begon zo'n 2500 tot 3000 mensen binnen waren. Dat is écht niets om je voor te schamen, maar in een zaal waar 5500 mensen inpassen klinkt het op papier al bij voorbaat als niets minder dan een ware afgang, en zo komt het natuurlijk ook over als je om je heenkijkt. Je kunt als band met een (zoals gezegd goed verkocht) debuutalbum, en een handvol (overigens ijzersterke) B-kanten, na een uiterst succesvol eerste half jaar in clubs en als festival semi-headliner natuurlijk niet nóg een keer dat rijtje afdraaien met min of meer dezelfde liedjes.

Maar mijn inziens hadden ze moeten wachten tot na album 2 in 2012 met één HMH-achtige show, want wat je er ook over wilt zeggen: het is logisch dat op dit moment hun publiek en de doelgroep volkomen verzadigd is geraakt. En niet meer dan logisch. Dit zou elke band die het op zo'n manier had aangepakt zijn overkomen. Het hangt nu nogal als een donkere wolk boven deze laatste tournee, en het was gewoon niet nodig geweest. Want die 'logistieke problemen' waardoor andere optredens in deze categorie werden geannuleerd, laten ook weinig aan de verbeelding over, natuurlijk. Ik kwam rond een uurtje of 20:00 aan, tikte 15 euro af bij een zwarthandelaar, en was binnen.

Ok, nu het belangrijkste: de show zelf was heel erg solide, ik durf wel te zeggen de beste van de 3 keer dat ik ze tot nu toe gezien heb. Natuurlijk, een stampuitverkochte Paradiso had veel meer allure, maar de nieuwe setlist had genoeg nieuwe invalshoeken om de show interessant te houden, en Liam's stem was het beste van hoe ik hem dit jaar gehoord heb.

Een betere opener dan "Four Letter Word" kun je je nog altijd niet wensen. Liam, herstellende van de zoveelste keelontsteking op tournee, was erg bezorgd om zijn stem, en seinde continu richting de monitor-man om zijn microfoon harder, en harder, en harder, en harder te laten zetten. Waarom de man in zijn situatie niet met in-ear monitors werkt is mij een raadsel, want hij begint serieus ook een beetje doof te worden. Tuurlijk, het begint onderdeel van de act te worden, maar deze keer leek het oprecht meer uit professionaliteit dan om lastig te zijn. In ieder geval, of het nu toneel of oprecht was, het had z'n uitwerking.

"Beatles And Stones", geen hoogvlieger, werkt live erg goed, net als hit "Millionaire" in het begin van de set. "Three Ring Circus", dé stem, zoals gezegd stukken beter klinkend dan de laatste keer dat we hem in de HMH zagen. B-kant "Two Of A Kind" kreeg ik voor het eerst te horen dit jaar. Hier valt niets op af te dingen. Laten we eerlijk zijn, de ambience van HMH in deze opzet is niet al te best, maar je kunt niet zeggen dat de band zich er makkelijk van af bracht. De respons was lauw, maar zoiets weet je van tevoren. "For Anyone", betwistbaar een van de mooiste pop-liedjes van de afgelopen jaren, wordt nu in een lagere toonsoort gespeeld, en het is fijn om te horen dat Liam op deze manier z'n stem niet hoeft te knijpen. Het 3FM-publiek wat massaal kaartjes had gewonnen, kreeg een kleine opleving bij "The Roller". Want dat publiek is er dus ook, mensen die Beady Eye en Liam Gallagher in het algemeen in 2011 ontdekken via "The Roller".

De zanger van de band adresseerde de enthousiaste groep fans vooraan een aantal keer. Een vriendelijk handgebaar, een erkennend knikje, of zelfs een klein grijnsje richting de fans, zoals na fan-favoriet en B-kant "In The Bubble With A Bullet". Dit was voor mij één van de hoogtepunten van de avond, en eerlijk gezegd de hoofdreden dat ik ze nog eens wilde zien. Een juweeltje, helaas wel eentje die bij gebrek aan herkenning doodviel, wat Liam beantwoordde door "Bring The Light" aan te kondigen voor ons 'sleepyheads'.

Dit is het gedeelte in de set wat ik al een keertje te vaak heb meegemaakt. Ze spelen mijn favoriet "Wind Up Dream" niet meer, en dat zou het laatste gedeelte van de set wel nodig hebben, gezien de slepende draken "Kill For A Dream" én "The Beat Goes On" én "The Morning Son" én "Wigwam" nog eens langskomen. Een smet van zeker een kwartier in de set van een van de beste rock and roll-groepen van dit moment. Gelukkig zit "Man Of Misery" er wel tussen, dat is altijd een aangename verwelkoming, met passie gebracht.

Liam kreeg een sjaaltje toegegooid uit het publiek, die hij gelijk omhing, hij stak z'n duim op naar een meisje die op de nek bij iemand was geklommen om alle teksten rechtstreeks in zijn gezicht mee te zingen. En, beste recensenten, zoals dat gaat bij een rock-concert, zeker bij een band uit Engeland, kan het gebeuren dat zoiets dan beloont wordt met een bier-regen à 3/4 muntjes richting de boosdoeners van de obstructie. En als je je in 2011 nog moet afvragen of er wat mis is als Liam Gallagher niet dansend van geluk op z'n plek staat te zingen, dan ben je bij de verkeerde band aanwezig.

Toch, ik had na de zure omstandigheden absoluut niet verwacht dat ze na 60 minuten spelen nog terug zouden komen. Een toegift moet je verdienen als publiek. Jawel, "The World Outside My Room" werd ons door de neus geboord, maar we hebben toch nog ruim 7 minuten kunnen genieten van "Sons Of The Stage". Maar we kregen het absoluut niet voor niets. Voordat ze het laatste nummers inzette waarschuwde Liam ons: "...or I will walk straight off, ok?". Spuugde op de grond, en leunde afwachtend tegen de keyboard-hoek aan. De voorste rijen maakte de belofte waar, Liam zag dat het goed was, maakte het liedje af, en verdween gelijk van het podium. Gem wees naar de groep fans, en bedankte ze.

Heb nog even een handje geschud met De Broer Van, maar niet dé broer van ;). Paul Gallagher was aanwezig, vriendelijke man. Hij draaide na afloop op een open afterparty in het centrum. Doet waarschijnlijk ook een set na afloop van het concert van de andere broer eind november, "als vanavond een succes zal zijn". Niet meer het centrum in geweest, maar de Liam-fanboys zullen er ongetwijfeld in groten getale op zijn afgekomen.

Zo liep ik ook door de hal na afloop, gniffelend om de vele groene parka-dragende Britpop-hoofdjes. Toen ik het zoveelste Paul Weller-kloontje had gezien, verbaasde ik mij hoe erg hij zijn best had gedaan om op hem te lijken. Terwijl hij voorbij flitste, keek ik nog eens even goed. What the... Paul Weller was in Amsterdam. Die zullen zich wel vermaakt hebben tijdens deze laatste gig van de tournee.

Tot slot, deze band moet gewoon een net zo'n sterk album als het debuut afleveren volgend jaar, en live het niveau blijven vasthouden, en dan zijn ze nog steeds een welkome verrijking van het Britpop-landschap. Het was niet de meest memorable avond, maar ook zeker geen blamage.

pi_103293164
^O^
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_103307520
Mooi verslag Aisumasen.
pi_103319027
Heb overigens van de security gehoren gekregen dat maar 1500 van de 5500 tickets verkocht waren, dus ik denk dat 2500/3000 iets te ruim geschat is...
pi_103330878
Jawel, dat aantal over verkochte kaarten ver voor aanvang heb ik ook gehoord, maar minstens datzelfde aantal stond nog eens op de lijst ;). Ik had mijn schatting min of manier gebaseerd op het feit dat ik jaren terug eens bij een HMH-concert ben geweest waar het in de zaal maar ietsje voller leek dan dinsdagavond, en daar waren op het moment van aanvang 3500 mensen binnen.

Hoe dan ook, het doet er op zich weinig toe, want we kunnen het er allemaal mee eens zijn dat het een misgreep was om de band nóg een keer zo'n grote tour te laten doen, terwijl iedereen inclusief de boekers van mijlenver zagen aankomen dat ze niet de hele zaal zouden kunnen vullen in deze opzet.

Heb nog even wat geupload:

donderdag 20 oktober 2011 @ 16:45:09 #228
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_103331220
..beady eye kapt er mee, liam neemt 2 jaartjes rust, gem en chris gaan in de high flying birds en in 2015 volgt de "Oasis re-union WTSMG stadion tour" met Liam en z'n goed uitgeruste vocalen _O_

dat is mijn droom scenario :+
pi_103351165

Mijn best gedaan op de foto's, die boxen stonden daar echt naai.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:24:30 #231
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_103367528
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:57 schreef Melodicloud het volgende:
Heb overigens van de security gehoren gekregen dat maar 1500 van de 5500 tickets verkocht waren, dus ik denk dat 2500/3000 iets te ruim geschat is...
Ik kreeg van de security (bij de beamert) te horen dat er uiteindelijk 4000 binnen waren.
pi_103384613
Niets om je voor te schamen, toch?
pi_103437636
Nog 2500 bij? Rare gemisinformeerde security gassies. :p
  donderdag 15 maart 2012 @ 14:51:04 #234
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109130708
quote:
Beady Eye will finally play Oasis songs live this summer, Liam Gallagher has confirmed.

The band, who Gallagher formed after Noel left Oasis in 2009, have so far avoided playing anything but their own songs and covers during gigs. Speaking ahead of Beady Eye's debut gigs in March 2011, Gallagher declared the band would not be playing Oasis songs live after claiming it "wouldn't feel right" to do so without Noel Gallagher.

Noel has regularly played Oasis songs live, including the likes of 'Don't Look Back In Anger' and 'Half The World Away', which were both in his setlist when he played at the NME Awards last month (February 29) to celebrate being given this year's Godlike Genius Award.

Liam has now said Beady Eye will follow suit and include Oasis songs in their set at Japan's Fuji Festival in July. He told XFM: "We're doing Fuji Festival in Japan, which is in July. And we will be dropping Oasis songs for anyone who's bothered."

Gallagher continued: "The time is right now, without a doubt. We were always going to do it, but we thought the [Beady Eye] album needed to stand on its own. We've done some good gigs, we've done some shit gigs. And it's time to drop them in now. Everyone else is. I feel they're just as much my songs as they are Noel's. And if people don't like it, go to the bar or fuck off. If they do like it, jump up and down, let's have a good time."

The comments came after Liam was voted the greatest frontman of all time by listeners of the station earlier this month.
pi_109579993
*O* Beady Eye support voor The Stones Roses op de tweede dag in Manchester en ik heb kaartjes *O*

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2012 20:10:46 ]
  dinsdag 27 maart 2012 @ 20:06:27 #236
159761 Arn0
Abbey Road
pi_109580077
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 21:27:07 #237
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109584327
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 20:05 schreef MCH het volgende:
*O* Beady Eye support voor The Stones Roses op de tweede dag in Manchester en ik heb kaartjes *O*
Damn, daar zal Liam trots op zijn 8-)
pi_113538480
Als ik het goed begrijp heeft Beady Eye net weer 'Rock 'n Roll Star' voor het eerst gespeeld.

Genoeg reden om volgende gig van Beady Eye in NL bij te wonen.

Edit: JAJAJAJAJA, het is waar, hier de video (wel crappy kwaliteit).

*O* *O* *O* *O* *O*
  donderdag 28 juni 2012 @ 23:54:23 #239
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_113539713
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:28 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Als ik het goed begrijp heeft Beady Eye net weer 'Rock 'n Roll Star' voor het eerst gespeeld.

[ afbeelding ]

Genoeg reden om volgende gig van Beady Eye in NL bij te wonen.

Edit: JAJAJAJAJA, het is waar, hier de video (wel crappy kwaliteit).

*O* *O* *O* *O* *O*
cool! Noel er nog bij en het feest is weer compleet *O*
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:06:32 #240
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_113540212
Toll.
2000 light years from home
pi_113541942
Plus 'Morning Glory'?!?!?!

OMGBBQ slwpoejrjfmdkeoiekxndjekeospcndk :o
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:06:00 #242
139330 TNA
For the stars that shine
pi_113549248
Klopt 8-)

quote:
Liam Gallagher and band perform a 12-song set at intimate Warrington Parr Hall last night.

Beady Eye treated the approx 1000 fans to a few surprises as a new Liam-penned song called 'World Not Set In Stone" was premiered.

Liam also dipped into the Oasis catalogue for the very first time since the band broke up in 2009. The band whipped the crowd into a frenzy with powerful renditions of 'Rock 'n' Roll Star' and 'Morning Glory'.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:23:09 #243
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_113552179
nieuw nummer van Beady Eye *O*

i..is.is dat noel bij een beady eye gig? :D
  zondag 1 juli 2012 @ 02:09:33 #244
159761 Arn0
Abbey Road
pi_113618255
Iets betere kwaliteit:

Liam's stem, het nieuwe nummer, het feit dat hij Oasis speelt.. Allemaal briljant _O_ Ik kijk erg uit naar het volgende album.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_113627738
mooi om te zien wat rock n roll star nog steeds betekend voor veel mensen
  zondag 1 juli 2012 @ 15:35:51 #246
139330 TNA
For the stars that shine
pi_113630340
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 02:09 schreef Arn0 het volgende:
Iets betere kwaliteit:

Liam's stem, het nieuwe nummer, het feit dat hij Oasis speelt.. Allemaal briljant _O_ Ik kijk erg uit naar het volgende album.
Fuck wat een lekkere versie van Rock 'n' Roll Star _O_
pi_113648478
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:17 schreef IAmKloot het volgende:
mooi om te zien wat rock n roll star nog steeds betekend voor veel mensen
Ik was gisteren bij The Stone Roses met als support Beady Eye en ik wist dat er twee Oasis nummers zouden worden gespeeld. De eerste helft was qua enthousiasme van het publiek wat tam en toen kwam Rock 'n' Roll Star *O* Man, ik heb nog nooit zo'n omslaande gekte meegemaakt en Liam was inderdaad heel erg goed bij stem. Misschien wil het beste hoe ik hem ooit zelf heb mogen horen zingen. c_/
pi_113844200
Ik was er donderdag en zaterdag idd ook bij! Mijn voorgevel en andere gedeeltes van mijn lichaam die in Warrington constant tegen de barrière waren gedrukt hebben het toch wel overleefd. :') Mijn vriendin begon te huilen, ik dacht dat er iets mis was, maar ze was gewoon blij... Ach, kan ook!
pi_113844265
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:53 schreef Melodicloud het volgende:
Ik was er donderdag en zaterdag idd ook bij! Mijn voorgevel en andere gedeeltes van mijn lichaam die in Warrington constant tegen de barrière waren gedrukt hebben het toch wel overleefd. :') Mijn vriendin begon te huilen, ik dacht dat er iets mis was, maar ze was gewoon blij... Ach, kan ook!
:D

Ik heb vooraan wel meisjes gezien die niet wisten hoe snel ze naar achteren moesten gaan. Compleet met uitgelopen make-up van het janken en losgescheurde blouses. >:)
pi_113844399
Jij was er zeker voor de bassist van Beady Eye, daar geil je toch op?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')