abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89176226
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:15 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ooh begrijp me niet verkeerd ik borrel overal mee, lees maar een paar pagina's terug :') Dat gekanker op mensen die nooit meegaan dat snap ik niet, ook dat je in de gaten hebt en erover zeikt. Wat voor een bemoeizieke heikneuter ben je dan? Het is nog altijd maar werk namelijk.
Van mij mogen ze wegblijven hoor, graag zelfs. Ze snijden alleen zichzelf in de vingers.
pi_89176244
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:18 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Van mij mogen ze wegblijven hoor, graag zelfs. Ze snijden alleen zichzelf ermee in de vingers.
dus waarom zou je je er druk over maken?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_89176298
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:19 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dus waarom zou je je er druk over maken?
Waar doe ik dat precies?
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:21:56 #229
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_89176329
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:15 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon ronduit irritant dat types nergens aan meedoen, ook nog eens geen flikker uitvoeren op werk, en dan klagen dat ze 'te druk' zijn om naar een borrel te komen en dan wel om 16:30 weggaan. Ik stoor me aan die crappy mentaliteit en als het aan mij lag vlogen ze eruit.
Wat dat stoppen om 16:30 betreft; terecht! Wat de rest betreft; moeten ze lekker zelf weten! Hier was het bedrijfsuitje op een zaterdag, ik kon sowieso niet omdat ik met vakantie ging maar als ik in NL was en ik had wat anders gepland staan, dan zeg ik dat niet af om mijn collega's NOG een dagje te mogen meemaken.
Vertical black and white stripes worn by referees in many North American sports.
pi_89176339
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:21 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Waar doe ik dat precies?
het was niet specifiek tegen jou gericht, maar tegen iedereen in dit topic ;)
pi_89176386
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 13:16 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

De mensen die borrelen niet? Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
Dat de werkgever mensen aanneemt die een zo groot mogelijke omzet voor het bedrijf binnenhalen en niet mensen die borrelen belangrijk vinden. Je werk naar behoren doen is nog altijd belangrijker voor een werkgever.
pi_89176420
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 13:18 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Van mij mogen ze wegblijven hoor, graag zelfs. Ze snijden alleen zichzelf in de vingers.
Denk je dat nou echt?
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:25:52 #233
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_89176478
Wij wonen boven een bedrijf waar mijn man ook werkt, ik heb zelf ook veel affiniteiten met dit bedrijf En op vrijdagmiddag gaan we vaak eventjes beneden kijken, gezellig in de kantine zitten, de kinderen spelen met het personeel en zijn daar ook kind aan huis ( en nee dat vind niemand erg maar juist leuk).

En sommige gaan dan idd nog even een kroeg in, mijn man niet en dat vinden ze soms flauw.
Maar wat zijn collega's niet zien is dat mijn man ongeveer 50 tot 60 uur in de week maakt, en niet standaard van 9 tot 5 werkt.

Die is blij dat hij op vrijdagmiddag wat eerder naar huis kan, wat tijd aan zijn gezinkan besteden en even tot rust kan komen.
We hebben op vrijdagavond meestal wel visite of we gaan op visite bij anderen dus dan is het fijn om even een rustmoment te hebben inplaats van naar de kroeg te gaan, snel eten, kinderen in bad en op bed en dan de visite weer ontvangen.

Zo zullen die mensen ook gewoon behoefte hebben aan dat rustmoment, dat anderen dat dan niet begrijpen is jammer, maar ik geef ze groot gelijk dat ze dan toch niet meegaan.

En dat het goed is voor de carriere, tja, denk dat de directeur liever ziet dat hij zich inzet voor het bedrijf, dat heeft zijn vruchten ook afgeworpen aangezien hij nu hoofd afdeling is geworden en de jongste van de afdeling is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_89176510
Stoppen om half 5 is een crime? Zelfs als je om half 8 begonnen bent?
pi_89176555
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:24 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Denk je dat nou echt?
Dat weet ik.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:28:16 #236
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89176587
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:23 schreef MalaCocinera het volgende:
Dat de werkgever mensen aanneemt die een zo groot mogelijke omzet voor het bedrijf binnenhalen en niet mensen die borrelen belangrijk vinden. Je werk naar behoren doen is nog altijd belangrijker voor een werkgever.
Knuppel :')

Als consultant is hoeveel werk je binnenhaalt voor een erg groot deel afhankelijk van hoe sociaal je bent. Heck, het is voor mij 50/50 tussen hoe goed m'n werk is en m'n relatie met de klant. Als ik m'n werk 100% goed doe, en me als een eikel gedraag, krijgen we echt geen werk meer hoor.

Ik vind het echt te triest voor woorden hoe mensen hier tegenover sociaal doen tegen mensen die je via werk kent staan. Zo he, dus je 'moet' een keer een zaterdag wat doen. Poe poe! m'n laatste bedrijfsuitje was in de zomer, we hebben de hele zaterdag in een bootje op 't water gezeten, 's avonds lekker gegeten en wat geborreld. Wat nieuwe collega's een stuk beter leren kennen en het was super gezellig. En guess what, het ging dus wel ook over die mensen die er nooit bij zaten, en de CEO vond dat "erg jammer". Ken je raden wie d'r geen loonsverhoging gaan krijgen dit jaar :')
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_89176616
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:26 schreef Scorpie het volgende:
Stoppen om half 5 is een crime? Zelfs als je om half 8 begonnen bent?
dat ook nog: ik werk elke dag van 7.30 tot 16.00uur, mijn collega's werken van 9.00 tot 17.30 uur (soort ploegendienst)

dan zou ik dus vrijdagmiddag samen met hen moeten gaan borrellen in mijn eigen tijd terwijl zij daar lekker voor betaald krijgen :P
pi_89176635
quote:

[..]

Je werk naar behoren doen. vs je werk naar behoren doen + een beter team omdat je je collega's beter kent.
Ik weet wel waar de werkgever gelukkiger van wordt.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:30:03 #239
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_89176648
quote:

[..]

Ik denk, dat er wel een aantal beroepen zijn, waarbij dingen als bedrijfsborrels wel van belang zijn voor je carrière. Toch vermoed ik wel dat jij in 9 van de 10 gevallen gelijk hebt en zo'n borrel geen zak uitmaakt.
pi_89176657
Er is namelijk ook geen verschik tussen je als 100% eikel gedragen en niet mee gaan borrelen :')
pi_89176671
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:28 schreef Catbert het volgende:Ken je raden wie d'r geen loonsverhoging gaan krijgen dit jaar :')
ben blij dat ik niet bij jou werk, als loonsverhogingen al bepaald worden door het aanwezig zijn in het weekend op een personeelsuitje :')
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:32:40 #242
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89176740
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:30 schreef MalaCocinera het volgende:
Er is namelijk ook geen verschik tussen je als 100% eikel gedragen en niet mee gaan borrelen :')
Ben je zo dom of die je alsof, natuurlijk noem ik twee extremen, ik zeg toch dat mijn baan 50% afhankelijk is van de relatie die ik met klanten heb? En binnen je bedrijf is dat net zo goed belangrijk. Ik ben goeie matties met m'n manager (ook een toffe kerel), en die gunt mij gewoon meer dan directe collega's die zich niet sociaal opstellen. En hij weet ook dat als hij ergens vastloopt hij daar mee bij mij kan komen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:30 schreef Leipo666 het volgende:
ben blij dat ik niet bij jou werk, als loonsverhogingen al bepaald worden door het aanwezig zijn in het weekend op een personeelsuitje :')
En je denkt serieus dat dat soort dingen bij de meeste bedrijven niet meetelt? Naief :')
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_89176782
Wat een hoop simpele kantoorslaafjes hier zeg :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_89176800
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:32 schreef Catbert het volgende:
[..]

En je denkt serieus dat dat soort dingen bij de meeste bedrijven niet meetelt? Naief :')
gelukkig in mijn branche niet (en ja dat kan ik afmeten aan mijn salarisverhogingen vergeleken met die van anderen)
pi_89176815
quote:

[..]

Ben je zo dom of die je alsof, natuurlijk noem ik twee extremen, ik zeg toch dat mijn baan 50% afhankelijk is van de relatie die ik met klanten heb? En binnen je bedrijf is dat net zo goed belangrijk. Ik ben goeie matties met m'n manager (ook een toffe kerel), en die gunt mij gewoon meer dan directe collega's die zich niet sociaal opstellen. En hij weet ook dat als hij ergens vastloopt hij daar mee bij mij kan komen.

[..]

Niet iedereen heeft een baan als consuktant of zoiets als in tercedent waarbij het verplicht is om overdreven 'leuk' te doen.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:35:40 #246
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89176844
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:34 schreef Bombshell het volgende:
Niet iedereen heeft een baan als consuktant of zoiets als in tercedent waarbij het verplicht is om overdreven 'leuk' te doen.
Ik heb het ook over het bedrijfsleven. Niet als typgeit in een kantoortuin salarisstrookjes over typen ofzo.
pi_89176891
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:35 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik heb het ook over het bedrijfsleven. Niet als typgeit in een kantoortuin salarisstrookjes over typen ofzo.
Wat een arrogantie..
pi_89176897
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 13:29 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Je werk naar behoren doen. vs je werk naar behoren doen + een beter team omdat je je collega's beter kent.
Ik weet wel waar de werkgever gelukkiger van wordt.
Maar dat is niet haalbaar, dat het werk naar behoren gebeurd wel. Aan het eind van de dag kijkt de manager wat er onder de streep staat daar wordt hij namelijk op afgerekend.

Mensen die matties zijn met hun manager :')
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:38:55 #249
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89176965
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:37 schreef Bombshell het volgende:
Wat een arrogantie..
Bite me. Ik vind die burgerlijke mentaliteit hier te triest voor woorden. Gelukkig zijn d'r nog een paar hier die snappen dat sociaal doen met collega's belangrijk is.

quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:37 schreef MalaCocinera het volgende:
Mensen die matties zijn met hun manager :')
Mijn manager is 5 jaar ouder en gewoon een toffe gast. Klaar.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:39:09 #250
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_89176976
quote:

Er zit een heel groot verschil tussen nooit of zelden meegaan met de vrijdagmiddag borrel en nooit naar een door het bedrijf georganiseerd uitje te gaan.

Dat eerste zal weinig invloed hebben op je carriere aangezien de meeste directeuren ook niet mee gaan, hier tenminste niet, dit is een bedrijf met meer dan 200 man personeel. waarvan 30 op de binnendienst.
De directeur heeft geen tijd om op vrijdagmiddag in de kroeg te gaan zitten.

Bij een uitje georganiseerd door het bedrijf zelf moet je jezelf wel even laten zien ja, maar dat heeft een heel andere reden dan de vrijmibo ( :') )
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')