abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89175677
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:02 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja. het zijn echt altijd dezelfde types die bij dat soort dingen afhaken. Het is ook in je werk belangrijk dat je op sociaal vlak goed met je collega's overweg kan, en de types die niet naar een borrel komen maar dan wel om 16:30 naar huis gaan zijn exact diezelfde types die ook hun lunch in hun eentje eten. Zich maar zo onzichtbaar mogelijk maken op kantoor. Bah.

En dat "een leven hebben", zout op zeg :') Juist de mensen die sociaal ingesteld zijn die doen mee met borrels e.d. want die vinden dat leuk. Die types die dan om 16:30 naar huis gaan zijn gewoon van die burgerlijke types (een groot aantal zijn ook nog single en nerd) die echt niks beters te doen hebben. Die zitten dan een half uur later online op MSN.
En daar wordt jij minder van? Laat die mensen lekker doen waar ze zin in hebben. Ik kots eerder mensen uit die ergens blijven hangen omdat ze anders niet tof worden gevonden door anderen.
De klaagbaak is een machine.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:04:19 #202
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89175683
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:02 schreef Multivitamine het volgende:

[..]

Geloof je het zelf :')
Wil je zelf ook een keer komen luisteren? :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:05:24 #203
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89175724
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:04 schreef Multivitamine het volgende:

[..]

En daar wordt jij minder van? Laat die mensen lekker doen waar ze zin in hebben. Ik kots eerder mensen uit die ergens blijven hangen omdat ze anders niet tof worden gevonden door anderen.
Dat zeker, maar dan kan ik het nog wel sad vinden.
pi_89175726
quote:

[..]

^O^

als hij liever op MSN praat met anderen (want dat kun jij natuurlijk niet zien, trouwens hoe kun je zien dat hij op MSN zit als jij op die borrel hoort te zijn ;) ) dan moet hij dat lekker zelf weten. :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_89175740
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 13:02 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Hij komt er bij mij over klagen, heb ik me dan bemoeid?
Trek je bek open en dat je gezeur niet aan wilt horen ^O^ Ipv er grapjes over te maken achter zijn rug om op de borrel met Frederik-Jan. Misschien gebruikt hij dat wel als excuus op de vraag waarom hij niet meegaat borrelen, weleens aa gedacht? Niet iedereen heeft zin om zijn prive leven met collega's te bespreken.
pi_89175756
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:04 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Wil je zelf ook een keer komen luisteren? :')
Nee, het interesseert mij niet hoe anderen leven, zolang ik er maar geen last van heb.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:06:39 #207
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89175778
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:06 schreef Multivitamine het volgende:

[..]

[..]

Nee, het interesseert mij niet hoe anderen leven, zolang ik er maar geen last van heb.
Daar sluit ik me bij aan.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:07:31 #208
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89175805
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:05 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Trek je bek open en dat je gezeur niet aan wilt horen ^O^ Ipv er grapjes over te maken achter zijn rug om op de borrel met Frederik-Jan. Misschien gebruikt hij dat wel als excuus op de vraag waarom hij niet meegaat borrelen, weleens aa gedacht? Niet iedereen heeft zin om zijn prive leven met collega's te bespreken.
Hebben meerdere mensen en ik al vaker gedaan ^O^ maar tijdens gesprekken komt het gewoon vaak naar boven. En grapjes maken tegen anoniemen op een forum is nog niks vergeleken met de onzin die hij over mij en andere collega's heeft lopen vertellen.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:08:04 #209
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89175827
quote:
En daar wordt jij minder van?
De sfeer wordt er wel minder van. Want als er iets een keer georganiseerd wordt dan haken die types meteen af, en dat is demotiverend voor de mensen die de moeite nemen om een keer iets te organiseren.

Het is gewoon onzin dat je in teamverband samenwerkt en dan wegblijft bij gewoon een borrel. En die borrel dan aangrijpen om maar om 16:30 naar huis te gaan omdat "anderen niet werken" is te triest voor woorden.

En wat betreft dat "tof gevonden worden", sociale relaties zijn OVERAL belangrijk. Je stelt je ook niet asociaal op naar je buren of je familie, en als je je asociaal opstelt naar je vrienden zijn het in no time geen vrienden meer. Maar pleite gaan om 16:30 omdat er een borrel is is wel normaal? Zout op zeg. Naief als ik ben had ik niet verwacht dat er zoveel kanslozen hier zaten. Wat een MBO-mentaliteit zeg.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_89175858
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:58 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Je kunt toch ook sociaal met collega's om gaan zonder met ze te borrelen en met ze te lunchen?
Dat kan zeker, maar als je de meerwaarde van borrelen niet ziet dan kan ik me voorstellen dat je het ook niet doet. Ik heb er in ieder geval erg goede ervaringen mee, zowel op persoonlijk als zakelijk vlak.

De burgerlijke types die zich constant onttrekken aan zulke gelegenheden zien er de waarde niet van in. "Ik word er niet voor betaald." is dan de gedachte, wat toch vaak een paradox blijkt te zijn.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:09:33 #211
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_89175875
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:17 schreef lezzer het volgende:
Ik zat eens in een bus met dronken collega's en het collegaatje naast mij meende over mij heen te moeten kotsen.
Overigens ná het doen van voorstellen over trio's met mijn toenmalige partner en mij.
Het trio was hopelijk nog niet begonnen?
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:10:05 #212
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_89175896
Ik ga het even opnemen voor de bedrijfsborrels. Als je zulke leuke en interessante vrienden hebt, wat is er dan op tegen om tot het begin van de avond met je collega's te borrelen, daarna met je vrienden te stappen en zaterdag weer met je vrienden te stappen? Ik heb namelijk het vermoeden (vraag me niet waarom), dat de mensen die "liever met hun vrienden drinken" en "wel wat beters te doen hebben", nou niet echt 'the life of the party' zijn. Wat is er nou niet leuk aan collega's die net iets te veel op hebben en zo voor prachtige herinneringen zorgen?
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:11:38 #213
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89175961
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:08 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat kan zeker, maar als je de meerwaarde van borrelen niet ziet dan kan ik me voorstellen dat je het ook niet doet. Ik heb er in ieder geval erg goede ervaringen mee, zowel op persoonlijk als zakelijk vlak.
Inderdaad. Die mensen blijven echt niet alleen weg bij een borrel hoor, als er een keer een uitje is zijn ze er niet bij, de lunch eten ze alleen, heck zelfs bij het kerstdiner wat wel min of meer verplicht is blijven ze weg met een kutsmoes.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik ga het even opnemen voor de bedrijfsborrels. Als je zulke leuke en interessante vrienden hebt, wat is er dan op tegen om tot het begin van de avond met je collega's te borrelen, daarna met je vrienden te stappen en zaterdag weer met je vrienden te stappen? Ik heb namelijk het vermoeden (vraag me niet waarom), dat de mensen die "liever met hun vrienden drinken" en "wel wat beters te doen hebben", nou niet echt 'the life of the party' zijn. Wat is er nou niet leuk aan collega's die net iets te veel op hebben en zo voor prachtige herinneringen zorgen?
Inderdaad. Heck, ik heb een tijdje terug nog een hei-sessie met een klant gehad waar we ook na 't eten nog ff zijn wezen pilsen in een cafetje. Super leuke verhalen gehoord, ook veel leerzame inzichten opgedaan over de interne structuur bij die klant (van die dingen die je alleen met een paar borrels op hoort) en de groep die daar bij was gaat veel amicaler met elkaar om. Waarom denk je dat 't in 't zakenleven zovaak uitdraait op een borrel 's avonds?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_89175965
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:08 schreef Catbert het volgende:

[..]

De sfeer wordt er wel minder van. Want als er iets een keer georganiseerd wordt dan haken die types meteen af, en dat is demotiverend voor de mensen die de moeite nemen om een keer iets te organiseren.

Het is gewoon onzin dat je in teamverband samenwerkt en dan wegblijft bij gewoon een borrel. En die borrel dan aangrijpen om maar om 16:30 naar huis te gaan omdat "anderen niet werken" is te triest voor woorden.

En wat betreft dat "tof gevonden worden", sociale relaties zijn OVERAL belangrijk. Je stelt je ook niet asociaal op naar je buren of je familie, en als je je asociaal opstelt naar je vrienden zijn het in no time geen vrienden meer. Maar pleite gaan om 16:30 omdat er een borrel is is wel normaal? Zout op zeg. Naief als ik ben had ik niet verwacht dat er zoveel kanslozen hier zaten. Wat een MBO-mentaliteit zeg.
Deze post, en dan voornamelijk je laatste zinnen, geven inderdaad de MBO-mentaliteit, die niet door mij, maar door jou wordt gevoerd aan.

Als er in jouw wereld niet tussen sociaal en asociaal zit, dan zal ik maar wat boeken gaan lenen bij de bieb en die doornemen.
pi_89175968
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
omdat ik thuis wil zijn voordat die dronken maloten weer in hun lease-bak stappen en zich op dezelfde weg gaan begeven waar ik ook overheen moet.......
pi_89175977
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 13:02 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja. het zijn echt altijd dezelfde types die bij dat soort dingen afhaken. Het is ook in je werk belangrijk dat je op sociaal vlak goed met je collega's overweg kan, en de types die niet naar een borrel komen maar dan wel om 16:3
0 naar huis gaan zijn exact diezelfde types die ook hun lunch in hun eentje eten. Zich maar zo onzichtbaar mogelijk maken op kantoor. Bah.

En dat "een leven hebben", zout op zeg :') Juist de mensen die sociaal ingesteld zijn die doen mee met borrels e.d. want die vinden dat leuk. Die types die dan om 16:30 naar huis gaan zijn gewoon van die burgerlijke types (een groot aantal zijn ook nog single en nerd) die echt niks beters te doen hebben. Die zitten dan een half uur later online op MSN.
Deze mensen zijn aangenomen op capaciteiten die belangrijk zijn voor de werkgever.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:13:22 #217
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89176025
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Inderdaad. Die mensen blijven echt niet alleen weg bij een borrel hoor, als er een keer een uitje is zijn ze er niet bij, de lunch eten ze alleen.
Erg herkenbaar.
pi_89176052
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:11 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

omdat ik thuis wil zijn voordat die dronken maloten weer in hun lease-bak stappen en zich op dezelfde weg gaan begeven waar ik ook overheen moet.......
:')
pi_89176069
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:08 schreef Catbert het volgende:

[..]

als je weet dat ze toch altijd afhaken dan hou je daar toch gewoon rekening mee? wij hebben hier ook mensen die nooit met team-uitjes meegaan: boeiend! daar houden we gewoon rekening mee :Y
pi_89176079
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 13:08 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

De burgerlijke types die zich constant onttrekken aan zulke gelegenheden zien er de waarde niet van in. "Ik word er niet voor betaald." is dan de gedachte, wat toch vaak een paradox blijkt te zijn.
Ooh begrijp me niet verkeerd ik borrel overal mee, lees maar een paar pagina's terug :') Dat gekanker op mensen die nooit meegaan dat snap ik niet, ook dat je in de gaten hebt en erover zeikt. Wat voor een bemoeizieke heikneuter ben je dan? Het is nog altijd maar werk namelijk.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:15:50 #221
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89176114
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:12 schreef MalaCocinera het volgende:
Deze mensen zijn aangenomen op capaciteiten die belangrijk zijn voor de werkgever.
Nee, deze mensen zijn aangenomen omdat het aannamebeleid van ons bedrijf compleet ruk is tegenwoordig.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:11 schreef Multivitamine het volgende:
Deze post, en dan voornamelijk je laatste zinnen, geven inderdaad de MBO-mentaliteit, die niet door mij, maar door jou wordt gevoerd aan.
Nou wat een comback he! Dus omdat ik wel inzie hoe belangrijk sociaal gedrag is in het bedrijfsleven heb ik een MBO mentaliteit. Kun je niet met wat beters komen? Doe niet zo debiel zeg. Afgezien van dat zulke borrels leuk zijn (tenzij je zo'n burgerlijk dichtgetikt type bent die alleen sociaal kan zijn met z'n 'kameraden') levert het ook nog eens een hoop op.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:14 schreef Leipo666 het volgende:
als je weet dat ze toch altijd afhaken dan hou je daar toch gewoon rekening mee? wij hebben hier ook mensen die nooit met team-uitjes meegaan: boeiend! daar houden we gewoon rekening mee :Y
Ik vind het gewoon ronduit irritant dat types nergens aan meedoen, ook nog eens geen flikker uitvoeren op werk, en dan klagen dat ze 'te druk' zijn om naar een borrel te komen en dan wel om 16:30 weggaan. Ik stoor me aan die crappy mentaliteit en als het aan mij lag vlogen ze eruit.
pi_89176124
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:12 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

De mensen die borrelen niet? Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:17:17 #223
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89176168
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:15 schreef Catbert het volgende:
Nou wat een comback he! Dus omdat ik wel inzie hoe belangrijk sociaal gedrag is in het bedrijfsleven heb ik een MBO mentaliteit. Kun je niet met wat beters komen? Doe niet zo debiel zeg. Afgezien van dat zulke borrels leuk zijn (tenzij je zo'n burgerlijk dichtgetikt type bent die alleen sociaal kan zijn met z'n 'kameraden') levert het ook nog eens een hoop op.
Sociaal gedrag zal je in veel bedrijven meer opleveren dan harder werken.
pi_89176175
@Catbert: sommige mensen hebben nu eenmaal een andere definitie van 'leuk'
gelukkig ook maar anders zouden we allemaal dezelfde hobbies/auto/vriendin/werk/huis hebben :P
pi_89176177
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:15 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nee, deze mensen zijn aangenomen omdat het aannamebeleid van ons bedrijf compleet ruk is tegenwoordig.

[..]

Lees je eigen post nog eens door, wie doet hier nou debiel? Jij borrelt vast en zeker niet in een mooi bedrijfspand, maar tussen de steigers..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')