nou ja je weet nooit wat die gekke NKers doen natuurlijk, die zitten lekker ergens veilig zien dat er geen geld meer te trekken is uit hun failliete land...quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:02 schreef vipergts het volgende:
China zal vast al wel met Pyongyang gebeld hebben "Het is weer leuk geweest terug in je mand." Zelf China kan in de internationale politiek maar een bepaalde hoeveelheid gezichtsverlies lijden. En ze zitten echt niet te wachten op een gekke buurman met kernwapens de russen evenmin
OKTOBER 2010: Noord- en Zuid-Koreaanse troepen schieten op elkaar bij de grens. Het vergroot de spanningen rond de G20-bijeenkomst in Seoul.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:02 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ondertussen hebben ze 10 miljoen mensen stiekem geavacueerd......
Het zal wel weer met een sisser aflopen.
Schip tot zinken brengen, check
Militaie basis beschieten, check
Wat zou de volgende actie worden?
Dat gaat tegenvallen, N-K is nu al arm, als het land kapot is geschoten hebben ze al helemaal geen geld meer om Chinese ondernemers te betalen om huisjes en wegen te gaan bouwen. En als westerse regeringen geld geven om de boel op te bouwen zullen ze er wel voor zorgen dat dat door westerse/koreaanse bedrijven gedaan wordt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:18 schreef von_Preussen het volgende:
Volgens mij is China er helemaal niet zo rouwig om als het op een oorlog zou uitlopen, want ze kunnen er alleen maar beter van worden. Tis alleen maar een scenario:
- eindelijk langdurige politieke rust in dat gedeelte van Azië, China kan een onruststoker dan slechte gebruiken
- geen stroom Noord-Koreaanse vluchtelingen naar China meer
- Noord-Korea moet worden opgebouwd, dus daar is veel geld te verdienen
En het lijkt me sterk dat de Amerikanen zich op land met een dergelijke oorlog zouden bemoeien, die zullen massieve luchtsteun aan de Zuid-Koreaanse troepen geven die het land dan binnentrekken en het communistische leiderschap afzetten.
Lijkt me ook, NK is geschrokken van de kwade reacties uit Rusland en China over de aanvallen op vreemd grondgebied, dat was niet zo handig , een duidelijk teken van agressiequote:Op dinsdag 23 november 2010 19:34 schreef kikoooooo het volgende:
Er gaat na dit van vandaag helemaal niets meer gebeuren. Let op mn woorden.
Het gaat ook niet over nu en 5 jaar, maar op de lange termijn. En waar jij volledig aan voorbijgaat, is dat als de communisten zijn afgezet, er ongetwijfeld stemmen opgaan om Noord- en Zuid-Korea te verenigen. En dan zal er enorm veel geld vanuit Zuid-Korea richting Noord-Korea stromen om het land op te bouwen. Dat geeft de Noord-Koreanen dan weer meer koopkracht, zodat op termijn er meer handel mogelijk zal zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:29 schreef Schaffelaar het volgende:
[..]
Dat gaat tegenvallen, N-K is nu al arm, als het land kapot is geschoten hebben ze al helemaal geen geld meer om Chinese ondernemers te betalen om huisjes en wegen te gaan bouwen. En als westerse regeringen geld geven om de boel op te bouwen zullen ze er wel voor zorgen dat dat door westerse/koreaanse bedrijven gedaan wordt.
Lijkt me juist dat een hoop Noord-Koreanen in eerste instantie juist noordelijker zullen vluchten. En zie ze dan maar weer allemaal te vinden en terug te sturen. In veel steden in 't noorden van China heb je al grote Koreaanse gemeenschappen. En qua opbouw is er voor China niet veel te halen. Als Korea één wordt, gaan alle grondstoffen naar Zuid-Korea, dus daar heeft China ook niks aan. Ze gaan heus niet investeren in goedkope vinex-wijkjes voor straatarme Noord-Koreanen. Je moet eens zien wat voor crappy flatgebouwen er in China zelf neergezet worden. Blokkendoos na blokkendoos van halfafgebouwde troep.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:18 schreef von_Preussen het volgende:
- eindelijk langdurige politieke rust in dat gedeelte van Azië, China kan een onruststoker dan slechte gebruiken
- geen stroom Noord-Koreaanse vluchtelingen naar China meer
- Noord-Korea moet worden opgebouwd, dus daar is veel geld te verdienen
Zoals bij Oost- en West-Duitsland?quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:40 schreef von_Preussen het volgende:
Het gaat ook niet over nu en 5 jaar, maar op de lange termijn. En waar jij volledig aan voorbijgaat, is dat als de communisten zijn afgezet, er ongetwijfeld stemmen opgaan om Noord- en Zuid-Korea te verenigen. En dan zal er enorm veel geld vanuit Zuid-Korea richting Noord-Korea stromen om het land op te bouwen. Dat geeft de Noord-Koreanen dan weer meer koopkracht, zodat op termijn er meer handel mogelijk zal zijn.
Er is daar niets in Noord-Korea geen infra structuur oid alleen Pyongyang is wat de rest is gewoon in de jaren 70 blijven hangen. Zuid-korea denkt om te beginnen 100 miljard dollar nodig te hebben na een hereniging. Het enige voordeel is bevolking ik denk dat de Noord-Koreanen na een hereniging echt wel wat van hun land kunnen maken met wat hulp van buitenafquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het gaat ook niet over nu en 5 jaar, maar op de lange termijn. En waar jij volledig aan voorbijgaat, is dat als de communisten zijn afgezet, er ongetwijfeld stemmen opgaan om Noord- en Zuid-Korea te verenigen. En dan zal er enorm veel geld vanuit Zuid-Korea richting Noord-Korea stromen om het land op te bouwen. Dat geeft de Noord-Koreanen dan weer meer koopkracht, zodat op termijn er meer handel mogelijk zal zijn.
Zeg nooit nooit. Als de regering valt, is het land binnen mum van tijd herenigd.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:50 schreef kikoooooo het volgende:
Noord en Zuid zullen NOOIT verenigd worden tot één land. Is gewoonweg onmogelijk.
Misschien dat de grenzen opengaan, maar dat zal dan alles zijn.
Dat zei men 1989 nog ook van Duitsland, een jaar later was het 1 land. In Korea zijn heel sterke krachten die het land weer willen verenigen, dat moet je niet onderschatten.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:50 schreef kikoooooo het volgende:
Noord en Zuid zullen NOOIT verenigd worden tot één land. Is gewoonweg onmogelijk.
Misschien dat de grenzen opengaan, maar dat zal dan alles zijn.
Net zoals in Oost-Duitsland, hebben de Oost-Duitsers zelf veel meer koopkracht. En die koopkracht komt niet alleen daar terecht, maar ook in vele andere landen. Daar komt het in Korea ook op neer.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zoals bij Oost- en West-Duitsland?En dan nog zullen er Zuid-Koreaanse bedrijven gaan bouwen, geen Chinese bedrijven.
Momenteel zie ik om mij heen dat China te duur begint te worden om te produceren, al enige tijd is wijkt men uit naar landen die nog goedkoper zijn om simpele dingen te maken. Zo rock bottom als dat Noord-Korea is qua arbeidsprijzen, dat vind je bijna nergens in Azië. Als men het juist aanpakt, dan zou NK daar enorm van kunnen profiteren.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Er is daar niets in Noord-Korea geen infra structuur oid alleen Pyongyang is wat de rest is gewoon in de jaren 70 blijven hangen. Zuid-korea denkt om te beginnen 100 miljard dollar nodig te hebben na een hereniging. Het enige voordeel is bevolking ik denk dat de Noord-Koreanen na een hereniging echt wel wat van hun land kunnen maken met wat hulp van buitenaf
Denk toch echt voornamelijk uit Zuid-Korea. Als je het familie-aspect bijvoorbeeld al meeneemt, zal "FDI" (wat dan dus geen FDI meer is) voornamelijk uit Zuid-Korea komen. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat het best een prestigeproject zou kunnen zijn voor Zuid-Koreaanse bedrijven om Noord-Korea op te bouwen. "Gratis" reclame.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:51 schreef von_Preussen het volgende:
Net zoals in Oost-Duitsland, hebben de Oost-Duitsers zelf veel meer koopkracht. En die koopkracht komt niet alleen daar terecht, maar ook in vele andere landen. Daar komt het in Korea ook op neer.
Ik schrijf ook "in dat gedeelte van Azië", dus het Koreaans schiereiland. Tibet etc. liggen niet in die regio.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
En vwb politieke onrust ben ik 't ook niet geheel met je eens. Er is nog genoeg problematiek in Azië naast Noord-Korea. Denk aan Taiwan, Tibet, Xinjiang. Die zijn allemaal direct gerelateerd aan China, dus juist een niet-Chinees probleem als Noord-Korea zal de Chinese regering niet erg vinden. Bovendien kunnen zij op deze manier beetje bij beetje krediet opbouwen door te helpen bij vredesbesprekingen die nooit zullen lukken.
Er gaan vooral buitenlandse bedrijven van profiteren eerst. Deze generatie Noord-Koreanen is toch al verloren, die gaan echt niet meer heel erg profiteren van de mogelijkheid om in Zuid-Korea te werken. Minimumloon-arbeiders in Zuid-Korea daarentegen zullen wel genaaid zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:53 schreef von_Preussen het volgende:
Momenteel zie ik om mij heen dat China te duur begint te worden om te produceren, al enige tijd is wijkt men uit naar landen die nog goedkoper zijn om simpele dingen te maken. Zo rock bottom als dat Noord-Korea is qua arbeidsprijzen, dat vind je bijna nergens in Azië. Als men het juist aanpakt, dan zou NK daar enorm van kunnen profiteren.
Dan is het er nog wel op van toepassing.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik schrijf ook "in dat gedeelte van Azië", dus het Koreaans schiereiland. Tibet etc. liggen niet in die regio.
Ze hebben de middelen niet er ligt geen fatsoenlijke weg geen fatsoenlijk spoorwegnetwerk geen fatsoenlijk rollend materieel. door de voedsel tekoten zijn de werknemers ook niet op hun productiefst. Het land en zijn bevolking heeft zeker toekomst mogelijkheden maar dan moeten eerst de kimmetjes weg en daarna moet er nog een hele hoop gebeuren voordat wij onze noord-koreaanse dvd spelers hebbenquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Momenteel zie ik om mij heen dat China te duur begint te worden om te produceren, al enige tijd is wijkt men uit naar landen die nog goedkoper zijn om simpele dingen te maken. Zo rock bottom als dat Noord-Korea is qua arbeidsprijzen, dat vind je bijna nergens in Azië. Als men het juist aanpakt, dan zou NK daar enorm van kunnen profiteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |