abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:14:26 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89053685
quote:
Brinkman legt zich neer bij besluit fractie

DEN HAAG (ANP) - PVV-Tweede Kamerlid Hero Brinkman legt zich neer bij het besluit van zijn fractie om van de PVV geen ledenpartij te maken. ,,Ik heb mijn uiterste best gedaan'', zei hij dinsdag nadat de fractie zijn voorstel voor democratisering van de PVV had verworpen.

Brinkman stelde dat de kwestie voor hem geen breekpunt was. ,,Ik ben een democraat in hart en nieren. De fractie heeft besloten en daar conformeer ik me aan'', zei hij. Volgens Brinkman is het nu zaak dat de PVV ,,als eenheid en gesterkt'' campagne gaat voeren voor de verkiezingen voor de Provinciale Staten in maart 2011.

bron ANP

Wat doe je dan nog bij de PVV?
De enige man die nog een beetje ruggengraat had is door dwarslaesie PVV geveld en gedwongen zichzelf tot kasplant te gedragen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:24:39 #2
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89054076
Ik vind het ook echt vreemd. Als je een democraat bent in hart en nieren moet je juist niet bij de PVV zijn. Brinkman had ook al aangegeven de islam als een ideologie te zien én als een religie. Wat doet die vent daar nog? Kan hij niet beter een andere partij zoeken? :N
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_89054122

[ Bericht 100% gewijzigd door teknomist op 23-11-2010 15:26:44 ]
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_89054183
quote:
De gevraagde actie kon niet worden uitgevoerd omdat de geldigheid niet kon worden geverifieerd. Ga terug en/of ververs de pagina en probeer het opnieuw.
Waarom is mijn bericht opeens leeg na een kleine edit? :?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:28:23 #5
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89054209
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:24 schreef Maraca het volgende:
Ik vind het ook echt vreemd. Als je een democraat bent in hart en nieren moet je juist niet bij de PVV zijn. Brinkman had ook al aangegeven de islam als een ideologie te zien én als een religie. Wat doet die vent daar nog? Kan hij niet beter een andere partij zoeken? :N
Geen partij die op Brinkman te wachten zit hoor.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:30:01 #6
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89054256
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:28 schreef Arglist het volgende:

[..]

Geen partij die op Brinkman te wachten zit hoor.
Dat zou ook heel goed kunnen. Had stiekem ook wel een beetje zoiets van "zolang het maar niet 'mijn' partij is". Gelukkig moet Brinkman daar helemaal niks van hebben *O*
pi_89054274
Nogmaals dan. Je kunt toch best een democraat zijn zonder dat je voor een interne democratie m.b.t. je eigen partij? Je hoeft niet in elke context een democraat te zijn.

Ik ben ook een democraat, maar ik ben tegen democratie binnen een gezin of in een bedrijf...
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:33:44 #8
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89054414
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:30 schreef teknomist het volgende:
Nogmaals dan. Je kunt toch best een democraat zijn zonder dat je voor een interne democratie m.b.t. je eigen partij? Je hoeft niet in elke context een democraat te zijn.

Ik ben ook een democraat, maar ik ben tegen democratie binnen een gezin of in een bedrijf...
Maar medezeggenschap is toch niet zo heel slecht om binnen een gezin of bedrijf te hebben, toch?
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:34:19 #9
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89054438
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:30 schreef teknomist het volgende:

:?

misschien lees ik het wel verkeerd, maar vind het zo tegenstrijdig overkomen.
pi_89054634
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

:?

misschien lees ik het wel verkeerd, maar vind het zo tegenstrijdig overkomen.
Hoezo? Je hebt verschillende soorten democratieën binnen diverse contexten. Een democraat zijn betekent niet dat je altijd voor democratie bent, toch? Qua landelijke politieke ben ik een democraat, maar ik zou een middelbare schoolklas niet laten stemmen over hun eigen lesstof...
pi_89054644
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:33 schreef Arglist het volgende:

[..]

Maar medezeggenschap is toch niet zo heel slecht om binnen een gezin of bedrijf te hebben, toch?
Eh nee, maar daar gaat het nu niet om.
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:45:18 #12
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89054782
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:40 schreef teknomist het volgende:

[..]

Hoezo? Je hebt verschillende soorten democratieën binnen diverse contexten. Een democraat zijn betekent niet dat je altijd voor democratie bent, toch? Qua landelijke politieke ben ik een democraat, maar ik zou een middelbare schoolklas niet laten stemmen over hun eigen lesstof...
Qua landelijke politiek is de PVV ook tegen een democratische partijstructuur. Daar zit dus de knak, volgens Betyar dan.

Brinkman kan prima een democraat zijn en in zo'n partij zitten, dat hoort er immers ook bij.
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:48:57 #13
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89054930
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:40 schreef teknomist het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je verschillende soorten democratieën in verschillende contexten! Als ik drie kleine kinderen zou hebben en die willen tot 05:00 gaan stappen dan heb ik ook wel even 'lak' aan democratie omdat mijn partner en ik dan in de minderheid zouden zijn :P Maar de vakantiebestemming zou dan wel weer in overleg kunnen gaan.. Maar zoals jij het poste kwam het juist niet over als verschillende soorten democratieën binnen diverse contexten binnen een gezin en bedrijf..dat vond ik zo vreemd, maar nu is het wat duidelijker :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:50:13 #14
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89054963
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:48 schreef Maraca het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je verschillende soorten democratieën in verschillende contexten! Als ik drie kleine kinderen zou hebben en die willen tot 05:00 gaan stappen dan heb ik ook wel even 'lak' aan democratie omdat mijn partner en ik dan in de minderheid zouden zijn :P Maar de vakantiebestemming zou dan wel weer in overleg kunnen gaan.. Maar zoals jij het poste kwam het juist niet over als verschillende soorten democratieën binnen diverse contexten binnen een gezin en bedrijf..dat vond ik zo vreemd, maar nu is het wat duidelijker :)
Verder heeft democratie ook vrij weinig te maken met gezinnen en bedrijven :'). Eigenlijk is het kul wat die jongen vergelijkt.
pi_89054976
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:45 schreef Arglist het volgende:

[..]

Qua landelijke politiek is de PVV ook tegen een democratische partijstructuur. Dus daar zit de knak, volgens Betyar dan.
Je kunt een zeer democratische landelijke politiek hebben zonder een interne democratie bij de partijen... Ik stem op een partij die het beste mijn standpunten vertegenwoordig (in mijn geval meestal VVD/D66), hoe de betreffende partij hun interne organisatie/governance regelen vind ik niet relevant.

Sterker nog, een interne democratie kan zelfs de democratie in het geheel inperken omdat de mening van het congres vaak niet helemaal representatief zijn voor de mening van de stemmers op deze partij...
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:53:41 #16
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89055089
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:50 schreef teknomist het volgende:

[..]

Je kunt een zeer democratische landelijke politiek hebben zonder een interne democratie bij de partijen... Ik stem op een partij die het beste mijn standpunten vertegenwoordig (in mijn geval meestal VVD/D66), hoe de betreffende partij hun interne organisatie/governance regelen vind ik niet relevant.

Sterker nog, een interne democratie kan zelfs de democratie in het geheel inperken omdat de mening van het congres vaak niet helemaal representatief zijn voor de mening van de stemmers op deze partij...
Dan moeten die stemmers maar naar een andere partij gaan. Partijen horen niet het electoraat te volgen, maar anders om. Partijprogramma's worden onder meer aan de leden voorgelegd. Als je geen lid bent is het logisch dat je geen invloed hebt op de richting van de partij. Als die richting je niet zint dan moet je of lid worden, of op een andere partij stemmen, of je neemt het voor lief, dat kan ook. Dan heb je water bij de wijn gedaan, zoals het in een echte democratie betaamt.
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:59:27 #17
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89055287
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:50 schreef teknomist het volgende:

[..]

Hero Brinkman heeft een ander denkbeeld dan de PVV.
Als je herrie gaat trappen en de PVV om wilt gooien en je verliest op dit toch cruciale punt, dan rest je nog maar 1 ding en dat is sportief Wilders een hand geven en je spullen pakken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:03:07 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_89055412
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Als je herrie gaat trappen en de PVV om wilt gooien en je verliest op dit toch cruciale punt, dan rest je nog maar 1 ding en dat is sportief Wilders een hand geven en je spullen pakken.
:Y
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:04:19 #19
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89055456
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Waarom? Hij kan toch ook in de partij blijven en blijven strijden voor de democratisering? Dat is net zo goed een optie.
pi_89055509
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:53 schreef Arglist het volgende:

[..]

Dan moeten die stemmers maar naar een andere partij gaan. Partijen horen niet het electoraat te volgen, maar anders om. Partijprogramma's worden onder meer aan de leden voorgelegd. Als je geen lid bent is het logisch dat je geen invloed hebt op de richting van de partij. Als die richting je niet zint dan moet je of lid worden, of op een andere partij stemmen, of je neemt het voor lief, dat kan ook. Dan heb je water bij de wijn gedaan, zoals het in een echte democratie betaamt.
Een interne democratieb bij alle partijen maakt het geheel niet democratischer. Of ik nu stem op de mening van het congres of op de mening van één partijleider maakt niet uit; het gaat erom dat ik kan stemmen en ongeachte de interne organisatie van partij zal nooit 1 partij 100% bij mijn standpunten passen.

Als je het echt democratisch wil, moet je streven naar een directe democratie.
pi_89055554
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:14 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat doe je dan nog bij de PVV?
De enige man die nog een beetje ruggengraat had is door dwarslaesie PVV geveld en gedwongen zichzelf tot kasplant te gedragen.
Contradictoir is het van enkelen wel, die stellen dat de pvv anti-democratisch is.
Niet-democratisch, of deels-democratisch zou nog kunnen, zo is heel NL. In een schaal van 1 tot 10 hallen wij misschien 2 a 3 op de democratische ladder. Maar anti-democratisch, nee.
Wie stemden tegen brinkman? alleen wilders? nee: de pvv fractie! :-)
Net zoiets als de regering dus welke NL voor de NLers de EU in-stemde....
Er is dus a.h.w. democratisch besloten de pvv te houden qua opzet zoals het nu is. En brinkman? die kan een pvda-ertje plegen, "opstappen als hoogste verzet en zo een signaal afgeven" :)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:07:23 #22
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89055581
De TT was leuker geweest als je er Drinkman in had gezet.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_89055631
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:04 schreef Arglist het volgende:

Waarom? Hij kan toch ook in de partij blijven en blijven strijden voor de democratisering? Dat is net zo goed een optie.
Nee, want in bijv. de voetbal club kan je wel strijden voor andere clubkleuren, maar als je de enige bent dan is dat dus behoorlijk irritant en sfeer verpestende. Er is gestemd, hero weet het nu, dus aanpassen of naar de pvda..
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:08:58 #24
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_89055643
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:07 schreef heloef het volgende:
De TT was leuker geweest als je er Drinkman in had gezet.
De grap werd in de jaren 70 al gemaakt over toenmalig minister Jan Dronk
Non possumus non loqui
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:11:47 #25
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89055760
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:05 schreef teknomist het volgende:

[..]

Een interne democratieb bij alle partijen maakt het geheel niet democratischer. Of ik nu stem op de mening van het congres of op de mening van één partijleider maakt niet uit; het gaat erom dat ik kan stemmen en ongeachte de interne organisatie van partij zal nooit 1 partij 100% bij mijn standpunten passen.

Als je het echt democratisch wil, moet je streven naar een directe democratie.
Een democratische partijstructuur maakt het geheel niet democratischer inderdaad, behalve de partij zelf. Je hebt allerlei mensen bij elkaar, eensgezinde mensen, die zich samen inzetten voor een bepaald gedachtegoed. Je kan daar gewoon lid van worden. De mening van één partijleider moet wel een overeenkomstige mening van de partij zijn, immers vertegenwoordigt hij de partij. Hoe die mening tot stand is gekomen doet er voor jou niet toe, omdat jij geen lid bent, maar leden kunnen wel invloed op die mening uitoefenen, hoe minimaal dan ook.

Echte democratie is geen directe democratie, dat is enkel een democratisch instrument binnen een democratische rechtstaat, niets meer en niets minder. Wij zijn een echte democratie. Aan deze kwestie heb ik al een aantal posts gewijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Arglist op 23-11-2010 16:38:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')