Leuk idee van d'r! En nu blijven jullie wel weer (een tijdje) in hetzelfde land?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:15 schreef Skv het volgende:
Ik ben weer terug! Het was heel vreemd om elkaar weer te zien na die maanden, maar het wende al snel weer. Vriendinlief had nog een surpriseparty voor mijn terugkomst georganiseerd met 25 vrienden van me, was echt geweldig!
Maar ze ging toch in Duitsland studeren?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
C'est fini.
Ze had het er al een tijdje moeilijk mee om het haar ouders te vertellen en die hebben het nu min of meer verboden (het was een keus tussen mij of haar ouders geworden), dat kan ik niet winnen wanneer ze nog thuis woont en ik 7000km verderop zit.
We voelen on allebei zo slecht nu
Leuke keuze die ze hebben voorgelegd aan hun dochterquote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
C'est fini.
Ze had het er al een tijdje moeilijk mee om het haar ouders te vertellen en die hebben het nu min of meer verboden (het was een keus tussen mij of haar ouders geworden), dat kan ik niet winnen wanneer ze nog thuis woont en ik 7000km verderop zit.
We voelen on allebei zo slecht nu
Ja dat gaat nog steeds door maar het semester in Duitsland begint pas over 3 maanden (heel raar ik weet hetquote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:27 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Maar ze ging toch in Duitsland studeren?
Sterkte man!
Dat vraag ik mij ook af want ze kennen me eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Leuke keuze die ze hebben voorgelegd aan hun dochterWaarom hebben ze het eigenlijk verboden?
Sterkte in ieder geval
Waar komt ze vandaan? En hoe lang zijn jullie al samen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:10 schreef jstrike het volgende:
nou, ik heb dus ook een zogenaamde lat relatie. Mijn vriendin is nu weer terug in het land tot eind feb. Het gaat nu weer goed, maar als ze weg is. Man wat is dat lastig!
Hoe komen ze dan aan dat verkeerde beeld, zelf verzonnen of van hun dochter..?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af want ze kennen me eigenlijk niet.
Ik denk dat ze een verkeerd beeld hebben van mij en mijn cultuur.
Die vader schijnt ook te denken dat ik een verstokte katholiek ben.
Ze komt uit Thailand (waar ik nu zit) en echter niet in Thailand en ik ken haar sinds augustus. Over de hele lange termijn zijn we het wel over eens, maar de periode ertussen is heel erg onduidelijk. Kan ook niet heel duidelijk worden, aangezien ze net begonnen is met haar werk daar (ze was in onderhandeling toen ze me net leerde kennen).quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waar komt ze vandaan? En hoe lang zijn jullie al samen?
Dit is wel een kutsituatie zegquote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het gekke is dat we het allebei bij niet willen maar zij te bang is. Ik ben echter bang dat we gevoelens voor elkaar blijven houden want ze wil me niet kwijt en vrienden blijven. Terwijl we nooit echt alleen maar vrienden zijn geweest. Enerzijds denk ik stik er maar in je ehbt je keuze gemaakt maar eigenlijk wil ik haar ook niet kwijt.
Mijn vriendin is ook Thaise; als je wat wilt weten over de cultuur, bevolking, de taal of wat dan ook stuur gerust even een PM.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:19 schreef jstrike het volgende:
[..]
Ze komt uit Thailand (waar ik nu zit) en echter niet in Thailand en ik ken haar sinds augustus. Over de hele lange termijn zijn we het wel over eens, maar de periode ertussen is heel erg onduidelijk. Kan ook niet heel duidelijk worden, aangezien ze net begonnen is met haar werk daar (ze was in onderhandeling toen ze me net leerde kennen).
Het werk van haar is echter heel erg veeleisend. (althans, ze maakt overuren waar je u tegen zegt), maar als we bij elkaar zijn dan is het erg goed.
Nu ben ik wel katholiek maar dat is meer op papier dan dat ik er wat mee doe en zij heeft dat proberen uit te leggen maar ik denk dat de vader denkt aan de lokale katholieken daar. Verder heeft hij denk ik een verkeerd beeld over de cultuur verschillen, die zijn veel minder groot dan hij denkt want anders had ik daar ook geen half jaar kunnen wonen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waar komt ze vandaan? En hoe lang zijn jullie al samen?
[..]
Hoe komen ze dan aan dat verkeerde beeld, zelf verzonnen of van hun dochter..?
Als jullie allebei zouden willen zou je natuurlijk eenmaal als ze in Duitsland zit nog samen verder kunnen gaan. Alleen loop je dan waarschijnlijk uiteindelijk alsnog een keer tegen het probleem met die ouders aan (tenzij ze je tussendoor ontmoeten).
ik denk ook niet dat ik daar voor ga.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is wel een kutsituatie zeg
Echter, die laatste zin zou ik toch mee oppassen, met dat "stik er maar in", aangezien volgens mij wel duidelijk is dat zij het er ook echt moeilijk mee heeft...
Maar als ze over 3 maanden in Duitsland gaat studeren, dan kun je toch afspreken om elkaar dan regelmatig te ontmoeten? Als het allemaal goed loopt zullen haar ouders op een gegeven moment toch ook inzien dat hun dochter gelukkig is, en dat lijkt me toch het belangrijkste...
Hoe hebben jullie elkaar eigenlijk ontmoet als ik vragen mag?
Sterkte in elk geval!
Tuurlijk en ook begrip getoond in zekere zin voor hun situatie, want ik blijf een vreemde natuurlijk voor hun.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:54 schreef eNGine10 het volgende:
Zolang als je in je e-mail maar vriendelijk bent gebleven. Wie niet waagt...
Hopelijk kom je dan zomaar terug, en niet omdat jullie opnieuw in verschillende landen zittenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:43 schreef limbolandjgirl het volgende:
Vandaag komt vriendlief eindelijk terug na een halfjaar in Zweden te hebben gezeten!![]()
Dus ik moet jullie helaas gaan verlaten.![]()
Ik heb met veel plezier al jullie verhalen gelezen en gevoeld! Misschien kom ik nog wel eens terug =)
Das al lekker snel!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:25 schreef Rbhp het volgende:
Eind maart verhuisd ze en zullen we voor altijd (hopelijk) samen zijn. Ik kan niet wachten, zij is mijn toekomst.
Dankjequote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:52 schreef Alec690 het volgende:
Hoe lang moet je nu weer wachten kwiwi? En inderdaad, die eerste dagen...![]()
Succes/sterkte!
Klinkt goed, wat gaan jullie doen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:52 schreef Alec690 het volgende:
Mijn vriendin is na 2,5 week op 4 januari weer vertrokken. Ze heeft de maandag er na een ticket geboekt en ik heb gister een lekkere relax week voor ons geboekt.
Laat weten hoe het is gegaan ok? Veel succes en geluk! Nogmaals: ik weet je berichten in het begin nog heel goed. Veel geluk samen!quote:Op zondag 16 januari 2011 02:05 schreef Syr het volgende:
*stuiterstuiterstuiterstuiter*
Morgenavond is het zo ver! Dan stap ik in het vliegtuig en begint mijn 20-urige reis terug naar mijn vriend![]()
Dinsdag rond 1 uur ga ik hem zien. Ik kan niet wachten!!!!
Tja, net als kwiwi: sterkte nu! Is altijd klote, weet precies hoe je het bedoeld... Ineens is het over. Wat is jullie planning nu?quote:Op zondag 16 januari 2011 11:09 schreef Remqo het volgende:
Ik heb net m'n vriendin terug gebracht naar Schiphol.
Op dit moment zal ze het vliegtuig instappen die haar terug brengt naar Peru.
De tijd samen leek eindeloos en ineens is het abrupt afgelopen.
We hebben samen leuke dingen gedaan, mooie dingen gezien en dingen in de buurt bezocht waar ik anders nooit kom.
Het was een mooie tijd, ik zal haar missen. Ook de ontbijtjes op bed die ik voor haar klaar maakte en 's avonds op de bank samen films kijken....
Van de ouders niet direct, al heeft zij het gevraagd aan haar moeder waarom die vader mij niet mocht. Dat bleek niet zo te zijn ze zien alleen de religie als een zeer groot struikelblok.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:54 schreef kwiwi het volgende:
Nou.. Ik zit weer in de trein naar huis. M'n vriend is net terug naar Cyprus vertrokken na bijna 6 weken samen zijn. Gelukkig kan ik al snel weer naar daar, maar die eerste dagen blijven ronduit kut. Vooral vandaag want ik heb helemaal geen zin om weer in een 'leeg' huis thuis te komen..Gisteren wel nog een supergezellige avond gehad
Nou ja.. Maar vast weer aftellen tot de volgende keer. Nu al zin om 'm weer lekker vast te kunnen houden
@icecreamfarmer: heb je nog iets gehoord van haar (of haar ouders) na het sturen van die email?
Waarom dat is? Ik denk omdat ze wel een toekomst ziet voor jullie samenquote:Op maandag 17 januari 2011 10:53 schreef jstrike het volgende:
Lichtpuntje... ze wil dat ik haar moeder ontmoet eind februari... ik weet niet wat ik erover moet denken... ik ben wel de eerste geliefde die ze introduceert aan haar moeder... Wat me doet afvragen waarom dat is en hoe we dit verder moeten doen.
Mja er zit nog wel wat historie bij haar waardoor ik daar nog niet zo zeker over ben. maargoed we gaan het zien.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom dat is? Ik denk omdat ze wel een toekomst ziet voor jullie samen
nee ze kwam uit amerika en was in de ochtend geland in amsterdam en in de avond ging haar vlucht naar berlijn.quote:Op maandag 17 januari 2011 08:55 schreef Flammie het volgende:
Naar amsterdam via Berlijn dan?Mooi verhaal overigens, hoop dat het goed komt
Wachten is altijd vervelend, maar die 5 weken zijn om voordat je er erg in hebt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:24 schreef Alec690 het volgende:
Nou, de eerste twee weken alleen zijn weer voorbij. Nu nog vijf weken te gaan... Ik zie er best wel tegen op, vijf weken is écht lang.Het wordt wel meer dan geweldig beloond, 10 dagen lekker vakantie én samen.
Maar zoals ik al zei, nu eerst vijf weken heel hard werken...
Gelukkig nog 9 maanden tot we procedure tot verblijfsvergunning kunnen aanvragen. Die overall waiting komt steeds dichterbij en is nu zelfs al heel klein in de verte te zien.
De planning, eerst wennen aan het alleen zijn hier. Het valt zwaarder dan ik heb verwacht.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:00 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Tja, net als kwiwi: sterkte nu! Is altijd klote, weet precies hoe je het bedoeld... Ineens is het over. Wat is jullie planning nu?![]()
Augustus?! Respect!quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:06 schreef Remqo het volgende:
[..]
Wachten is altijd vervelend, maar die 5 weken zijn om voordat je er erg in hebt.
En goed om te horen dat er bij jullie een lichtpuntje aan de horizon is. Succes
[..]
De planning, eerst wennen aan het alleen zijn hier. Het valt zwaarder dan ik heb verwacht.
Maar in augustus geeft haar familie een gigantisch feest waar zeker 300 mensen op afkomen en daar willen ze mij er ook bij hebben. Ik hoop er dan ook bij te kunnen zijn.
Het enige probleem is, is dat het midden in de bouwvak is. Dan zijn mijn collega's met kinderen al op vakantie, daar heb ik ook rekening mee te houden.
I know, er spelen twee dingen voornamelijk in mijn hoofd. Het feit dat ik in Thailand wilde zitten voor een jaar. En het feit dat ze nu in hongkong gaat werken. Er is eigenlijk niet echt iets wat me tegenhoud om te gaan. Maar dat gezegd hebbende, ik zie er best tegenop om toch wel te gaan, en dat komt alleen maar door mijzelf. Ja ik heb wat vrienden en familie hier, maar niet echt iets wat me hier houdt.quote:Op maandag 24 januari 2011 14:34 schreef Rbhp het volgende:
Ze heeft gelijk. What is meant to be will happen. Zo zie ik het. Mijn vriendin woont nu ook nog op 2 uur vliegen van mij vandaan, en ze gaat binnenkort verhuizen voor haar werk...........naar.... waar ik woon. Die beslissing had ze genomen nog voordat ze verliefd werd op me. Althans, dat zegt zij...
Dan is hij gewoon een toerist en loge bij jouquote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:17 schreef Loontjah het volgende:
Wat leuk al die verhalen zeg.. wordt er zo gelukkig van![]()
Nu had ik een vraagje, mijn vriend wil dit keer naar nederland komen voor een langere tijd < 3 maanden natuurlijk om te kijken wat de mogelijkheden zijn om hier te leven. Nu wil ik hem in huis nemen om hem onderdak aan te bieden. Moet ik dit dan aangegeven bij de gemeente en de verschillende instanties, want in principe heeft hij geen verblijfsvergunning. Kan ik hem in huis nemen als gast, of hoe werkt dit? Weten jullie dit toevallig, anders gooi ik het wel in WGR.
Augustus gaat iig zeker door nu, dat wordt weer feesten en samen weer dingen doen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:10 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Augustus?! Respect!![]()
Ik vind het echt heel knap wat je doet. Komt er nog een eind aan jullie LAT-relatie? (toekomstplan).
Wat kwiwi zegt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:17 schreef Loontjah het volgende:
Wat leuk al die verhalen zeg.. wordt er zo gelukkig van![]()
Nu had ik een vraagje, mijn vriend wil dit keer naar nederland komen voor een langere tijd < 3 maanden natuurlijk om te kijken wat de mogelijkheden zijn om hier te leven. Nu wil ik hem in huis nemen om hem onderdak aan te bieden. Moet ik dit dan aangegeven bij de gemeente en de verschillende instanties, want in principe heeft hij geen verblijfsvergunning. Kan ik hem in huis nemen als gast, of hoe werkt dit? Weten jullie dit toevallig, anders gooi ik het wel in WGR.
Zo snel zal het niet doodbloeden, de diehards blijven overquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:56 schreef Alec690 het volgende:
Nou, dan zal ik maar weer eens wat posten, voor dat dit topic compleet dood bloedt.![]()
De gloriedagen zijn al even achter ons. Hoe zal het komen? Ik weet dat er een aantal relaties van actieve personen over zijn, maar er is ook geen nieuwe aanwas meer.
Ik ben inmiddels een aantal maanden in mijn nieuwe functie en het bevalt erg goed! Druk, erg druk t.o.v. mijn oude baan. Maar de beloning is leuk en ik leer snel bij.
Vandaag over 3 weken haal ik mijn vriendin op, samen lekker op vakantie in NL voor 10 dagen. Daarna ga ik eind april weer richting haar! Dus een hoop momenten om samen te zijn de komende paar maanden. De zomer wordt even wat minder, zal niet leuk worden, maar na wat geduld kunnen we in november de procedure tot immigratie starten! De tijd gaat snel, dat is echt onvoorstelbaar als ik er nu op terug kijk.![]()
Nou, nu hopen dat deze poging tot opwekking zijn vruchten afwerpt. Kom d'r maar in!
De toeristische plekjes, mwah... die hebben we inmiddels al gezien. Ze is 6x eerder in Nederland geweest, dus het is al erg bekend.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo snel zal het niet doodbloeden, de diehards blijven over![]()
![]()
Wat gaan jullie doen op de vakantie in Nederland, de toeristische dingetjes? Of heeft ze die al gezien inmiddels?
Ik heb het sinds m'n vriend weg is gegaan (half januari) ontzettend druk gehad. Eigenlijk maar goed ook want inmiddels is de tijd alweer bijna om en kan ik weer naar 'm toe![]()
Morgen gesprek met de studieadviseur en hopelijk komt daar uit dat ik zeker naar Cyprus kan voor m'n afstuderen in april. Zou wel leuk zijn, zo'n twee maanden samen
Lekker heequote:Op woensdag 2 februari 2011 20:22 schreef Alec690 het volgende:
[..]
De toeristische plekjes, mwah... die hebben we inmiddels al gezien. Ze is 6x eerder in Nederland geweest, dus het is al erg bekend.
Nee, eigenlijk vinden we het vooral belangrijk om te genieten van elkaar en zijn we lekker kneuterig. Vorig jaar in april zijn we een paar dagen naar Center Parcs geweest, zo'n luxe bungalow incl. jacuzzi, tv/dvd, etc. En dat beviel toen zo goed, dat we dat nu weer overdoen! Lekker filmpjes kijken, met champagne in bad, boswandeling, zwemmen in het tropisch zwembad, boodschappen doen (en dan mag zij afrekenen, voor de spreek oefeningen!). Zoals ik al zei: heerlijk kneuterig en simpel, maar het is erg belangrijk voor ons om samen te zijn en echt van elke minuut te genieten. Vergeet niet dat we tussendoor alleen maar hard werken. Ik heb een drukke fulltime baan, zijn werkt part-time + twee studies (waaronder Nederlands).
Geen vragen hier, het is me volledig duidelijk dat jullie weer gelukkiger dan ooit zijn samenquote:
Ik wil volgend jaar een half jaar naar de VS ivm studie. En nu wonen we wel al in verschillende landen, maar we zien elkaar veel dus een beetje vergelijkbare situatie. In ieder geval.. Wij hebben het opgelost door af te spreken dat m'n vriend tussendoor een of twee keer naar daar komt om de periode wat te breken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:28 schreef o.us het volgende:
Hai.
Ik krijg de kans om een half jaar stage te gaan lopen in Beijing. Het nare hiervan is dat mijn vriendin dit niet goedkeurt, omdat ze heel erg gaat missen en een half jaar te veel voor haar is.
Mij lijkt het een geweldige ervaring, omdat het mij spannend lijkt om een half jaar op jezelf te wonen in het buitenland. Maar ik kan haar echt niet overtuigen.
Hoe ging het bij jullie?
sorry om te vragen, maar hoelang was het dat je in het buitenland zat?quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:43 schreef Syr het volgende:
Oeps, helemaal vergeten om hier een eindverslag te posten![]()
Nouja twee weken geleden ben ik dus aangekomen op Schiphol. Opgewacht door vrienden en familie, mijn vriend had een bordje met "welkom thuis" gemaakt en stond met een enorme bos witte rozen en een nog grotere verliefde grijns te wachten. Was echt even raar om weer terug te zijn en iedereen weer te zien! Kon het nauwelijks bevatten. Na veel zoentjes uitgewisseld te hebben, zijn we met z'n allen wat gaan lunchen.
Nouja na mijn spullen gedumpt te hebben, ben ik met mijn vriend mee naar huis gegaan. Daar heb ik de hele week doorgebracht. Hij had alle dingetjes gekocht die ik leuk en lekker vinddus we zijn de hele week zijn huis niet uitgeweest. Of nouja, een keertje om romantisch hand in hand door de stad te lopen.
In het begin voelde het echt raar aan! Om hem weer te zien, om fysiek bij hem te zijn. Ik was zo gewend geraakt aan het uit elkaar zijn, dat ik er echt aan moest wennen. En ik had natuurlijk ook de nodige Australië-afkickverschijnselen die het ook moeilijk maakten. Maar dat veranderde al snel in een bizarre herontdekking en redefiniëring van "verliefdheid" want ik gedraag me sindsdien als een hoteldebotele bakvishij kan er ook wat van trouwens!
Maar goed, nu gaat het leven weer in z'n normale gangetje. Studie is begonnen, dus hard aan het werk. Ondertussen zoveel mogelijk bij mijn vriend zijn (of hij bij mij) en zo klef mogelijk doen totdat ik het zo druk krijg dat dat niet meer kan (maar mezelf kennende maak ik daar wel tijd voor).
Eind goed, al goed! Het was een lange, zware weg maar het was het absoluut waard. Moest wel geen dag langer duren, want het einde werd echt onhoudbaar. We waren echt aan het veranderen, helemaal niet leuk. Gelukkig is alles nu weer normaal. Fijn. Zwijmel. Zucht.![]()
![]()
Vragen?
Ik vertrek over 2 weken voor 5 maanden naar Oostenrijk om daar te gaan studeren. Ik weet niet hoe oud je bent (ik 21), maar snap eigenlijk niet dat je haar hier over mee laat beslissen. Je geeft zelf al aan dat het je een geweldige ervaring lijkt, zonde om te laten schieten. Verder zal het best ooit moeilijk worden maar ik denk dat je daar wel mee leert leven.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:28 schreef o.us het volgende:
Hai.
Ik krijg de kans om een half jaar stage te gaan lopen in Beijing. Het nare hiervan is dat mijn vriendin dit niet goedkeurt, omdat ze heel erg gaat missen en een half jaar te veel voor haar is.
Mij lijkt het een geweldige ervaring, omdat het mij spannend lijkt om een half jaar op jezelf te wonen in het buitenland. Maar ik kan haar echt niet overtuigen.
Hoe ging het bij jullie?
Ben in totaal 7 maanden weggeweest, zonder mijn vriend in de tussentijd te zien. De laatste twee maanden hadden we een stuk minder contact omdat ik in veel gebieden zonder telefoon/internetsignaal reisde.quote:Op donderdag 3 februari 2011 04:28 schreef jstrike het volgende:
[..]
sorry om te vragen, maar hoelang was het dat je in het buitenland zat?
Ik nog 2 weken!quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:15 schreef kwiwi het volgende:
Nog maar een kleine weekM'n koffertje ligt al een week lang klaar
Leukquote:Op woensdag 9 februari 2011 19:38 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Ik nog 2 weken!
![]()
Nog hele extra extreme drukke weken, maar dan.....
quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:05 schreef happynjitram het volgende:
Nou... Daar ben ik weer
Mijn Zuid-Koreaanse vriendin is hier 3 maanden geweest op een toeristenvisa, maar is zojuist op het vliegtuig gestapt. Het waren geweldige maanden, maar het afscheid valt zo zwaar. Geen flauw idee wat ik nu moet doen!
We hopen dat ze gauw in Nederland kan komen wonen,, maar we hebben nog een lange weg te gaan..
Ze moet eerst haar engelse test halen, dus dat wordt studeren en daarna een baan vinden hier voor een visa... Het wordt moeilijk, maar ik hoop eind dit jaar..quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
Wanneer zou ze op z'n vroegst in Nederland kunnen komen wonen?
Ik heb alle eisen voor machtiging tot voorlopig verblijf en dergelijke doorgelezen en een harde eis is toch wel dat ik 120% van het minimum loon (1420 euro) moet verdienen, zodat zij in aanmerking ervoor kon komen en we hier samen in mijn appartement konden wonen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 04:43 schreef jstrike het volgende:
niet in aanmerking door je persoonlijke situatie? kun je dat nader toelichten?
Aah.... dat is altijd klote. Vooral na 3 maanden lijkt het me dat je compleet gewend bent om samen te zijn. Ze is gewoon 3 maanden bij je ingetrokken begrijp ik?quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:05 schreef happynjitram het volgende:
Nou... Daar ben ik weer
Mijn Zuid-Koreaanse vriendin is hier 3 maanden geweest op een toeristenvisa, maar is zojuist op het vliegtuig gestapt. Het waren geweldige maanden, maar het afscheid valt zo zwaar. Geen flauw idee wat ik nu moet doen!
We hopen dat ze gauw in Nederland kan komen wonen,, maar we hebben nog een lange weg te gaan..
Inderdaad, de regels zijn zo. Ik denk dat je inderdaad het juiste besluit hebt genomen door haar niet op te zoeken. De situatie is vrijwel onmogelijk, je werpt jezelf enkel in een hele moeilijke situatie, mocht er meer ontstaan.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:12 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb alle eisen voor machtiging tot voorlopig verblijf en dergelijke doorgelezen en een harde eis is toch wel dat ik 120% van het minimum loon (1420 euro) moet verdienen, zodat zij in aanmerking ervoor kon komen en we hier samen in mijn appartement konden wonen.
Maar ik krijg WAJONG en het zit er niet in dat dit verandert. Had wel genoeg geld gespaard, maar tis een goede les geweest om bepaalde dingen maar niet te willen, of het dicht(er) bij huis te zoeken.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:01 schreef Rbhp het volgende:
Voel dat ik steeds minder geduldig word naarmate de tijd dat ze deze kant opkomt korder wordt. Ik zie haar volgende week vrijdag, maar ben echt ongelukkig nu.
Het is natuurlijk nooit verkeerd om het 'samenwonen' enigszins uit te proberen voordat je echt die stap zet. Maar om in de gaten te hebben of je uit elkaar aan het groeien bent (of dat dat al is gebeurd) hoef je niet per se 'samen te wonen', dat merk je vanzelf wel aan je gesprekken en gevoel.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:57 schreef jstrike het volgende:
Dan is de volgende vraag, naar nederland? of eerst proberen weer ergens in een gezamenlijk huishouden te komen omdat je uit elkaar zou kunnen groeien? iemand daar ideeen over?
Erg herkenbaar... Die laatste dagen zijn ondanks de drukte echt niet vooruit te krijgenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:01 schreef Rbhp het volgende:
Voel dat ik steeds minder geduldig word naarmate de tijd dat ze deze kant opkomt korder wordt. Ik zie haar volgende week vrijdag, maar ben echt ongelukkig nu.
Succes met wachtenquote:Op maandag 14 februari 2011 19:27 schreef Littlecreep het volgende:
Zowaar een topic met 'lotgenoten.' Op Oudjaarsavond een in alle opzichten droomvrouw ontmoet, met het enige minpunt dat ze drie weken later zou vertrekken voor vier maanden naar Nieuw-Zeeland. Kans gegrepen en gelukkig kwam het van twee kanten. Drie hele leuke weken gehad met elkaar. Ben haar ook uit gaan zwaaien op Schiphol, waar ook ouders aanwezig waren.
Ze stuurt regelmatig mailtjes met foto's en heb er eigenlijk veel vertrouwen in dat het wel goed komt na die vier maanden
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:15 schreef gastwatdefok het volgende:
iedereen hierboven veel geluk met jullie relatie!
die van mij zie ik pas in de zomer van 2012 waarschijnlijk :/
dankje, het komt allemaal wel goed tussen ons, al moet ik tot komende zomer wachtenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:15 schreef gastwatdefok het volgende:
iedereen hierboven veel geluk met jullie relatie!
die van mij zie ik pas in de zomer van 2012 waarschijnlijk :/
Als je wajong hebt en 80/100% bent afgekeurd hoef je niet te voldoen aan de inkomenseis bij de aanvraag van een MVV. Je partner kan dan gewoon naar Nederland komen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:12 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb alle eisen voor machtiging tot voorlopig verblijf en dergelijke doorgelezen en een harde eis is toch wel dat ik 120% van het minimum loon (1420 euro) moet verdienen, zodat zij in aanmerking ervoor kon komen en we hier samen in mijn appartement konden wonen.
Maar ik krijg WAJONG en het zit er niet in dat dit verandert. Had wel genoeg geld gespaard, maar tis een goede les geweest om bepaalde dingen maar niet te willen, of het dicht(er) bij huis te zoeken.
Ik vind het begin vooral het moeilijkste omdat je dan (weer) moet wennen aan het alleen zijn. Als je daar eenmaal een ritme in hebt gevonden is het natuurlijk nog steeds niet leuk dat je niet samen bent, maar het is normaler en minder moeilijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:26 schreef stoeltafel het volgende:
Kan me hier aansluiten. Me vriendin is voor 4 maanden naar ZA voor stage. Ze is nu 2 weken weg en over 8 weken ga ik daar 10 dagen heen. In Nederland wonen we samen maar woon nu dus een tijdje alleen, saai. Maar welke fase vinden/vonden jullie het moeilijkste? Begin? Einde? De hele tijd?
Inderdaad. En vergeet de laatste dagen ook niet inderdaad! Nog 4 dagen....... word bijna net zo gek als de eerste dagen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind het begin vooral het moeilijkste omdat je dan (weer) moet wennen aan het alleen zijn. Als je daar eenmaal een ritme in hebt gevonden is het natuurlijk nog steeds niet leuk dat je niet samen bent, maar het is normaler en minder moeilijk.
En als ik de verhalen van anderen zo lees is dit ook wel een beetje de algemene ervaring.
Overigens zijn de laatste paar dagen ook moeilijk, omdat de tijd dan niet snel genoeg kan gaan
omdat hij aan de andere kant van de wereld woontquote:
hij komt uit New Jersey en heb hem via een website ontmoet, ken hem nu al een jaar en heb 4 maanden nu met hem, en gaat allemaal geweldigquote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:07 schreef Remqo het volgende:
[..]
dankje, het komt allemaal wel goed tussen ons, al moet ik tot komende zomer wachten![]()
Maar zomer 2012 is wel erg lang wachten
waar komt hij/zij vandaan en hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
Maar NJ is maar 7 uurtjes vliegenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:21 schreef gastwatdefok het volgende:
[..]
omdat hij aan de andere kant van de wereld woont
[..]
hij komt uit New Jersey
Spreek je uit ervaring?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:15 schreef drug_tito het volgende:
Als je wajong hebt en 80/100% bent afgekeurd hoef je niet te voldoen aan de inkomenseis bij de aanvraag van een MVV. Je partner kan dan gewoon naar Nederland komen.
Als je partner hier eenmaal is wordt je inkomen door de toeslagenwet aangevuld tot 100% van het minimumloon.
Hij heeft zo te zien inderdaad gelijk. Het staat in Art. 3.22 van het Vreemdelingenbesluit zie ik net.quote:Op zondag 20 februari 2011 03:41 schreef Perico het volgende:
[..]
Spreek je uit ervaring?
Dat zou de zaak namelijk wel veranderen, ook al is er veel gebeurd intussen. Maar dat zou echt dag en nacht verschil uitmaken, voel dat ik gefaald dan heb door dit niet te achterhalen, want ik heb aan die eis veel waarde gehecht aan het niet zien van een toekomst.
Heb het zelf wel nergens kunnen vinden.
me ouders hebben besloten om dit jaar lekker een jaartje niet weg te gaan en alles in huis te doen, perfecte timingquote:Op zondag 20 februari 2011 02:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar NJ is maar 7 uurtjes vliegenDeze zomer geen tijd/geld om bij 'm langs te gaan? Of andersom natuurlijk
zomer 2012 is wel heel erg lang wachten
Wat denk je zelf? Waarom de problemen en al het gedoe opzoeken. Alsof er niet genoeg leuke vrouwen in Nederland zijn,quote:Op zondag 20 februari 2011 01:04 schreef happynjitram het volgende:
Hier mijn studie opgeven om bij mijn koreaanse vriendin in korea te gaan wonen of niet? Dillema's.....
Dan wordt het lastig inderdaad. Hoe oud zijn jullie eigenlijk? En hoe heb je 'm leren kennen?quote:Op zondag 20 februari 2011 13:45 schreef gastwatdefok het volgende:
[..]
me ouders hebben besloten om dit jaar lekker een jaartje niet weg te gaan en alles in huis te doen, perfecte timing![]()
en hij heeft 800 dollar op z'n spaarrekening maar mag er van z'n moeder niet aan komen![]()
en t'is inderdaad een aardig tijdje wachten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |