abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91154193
Ik ben weer terug! Het was heel vreemd om elkaar weer te zien na die maanden, maar het wende al snel weer. Vriendinlief had nog een surpriseparty voor mijn terugkomst georganiseerd met 25 vrienden van me, was echt geweldig! O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:20:11 #102
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91154335
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:15 schreef Skv het volgende:
Ik ben weer terug! Het was heel vreemd om elkaar weer te zien na die maanden, maar het wende al snel weer. Vriendinlief had nog een surpriseparty voor mijn terugkomst georganiseerd met 25 vrienden van me, was echt geweldig! O+
Leuk idee van d'r! En nu blijven jullie wel weer (een tijdje) in hetzelfde land? ;)
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_91154370
C'est fini.

Ze had het er al een tijdje moeilijk mee om het haar ouders te vertellen en die hebben het nu min of meer verboden (het was een keus tussen mij of haar ouders geworden), dat kan ik niet winnen wanneer ze nog thuis woont en ik 7000km verderop zit.

We voelen on allebei zo slecht nu :'(
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_91154597
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
C'est fini.

Ze had het er al een tijdje moeilijk mee om het haar ouders te vertellen en die hebben het nu min of meer verboden (het was een keus tussen mij of haar ouders geworden), dat kan ik niet winnen wanneer ze nog thuis woont en ik 7000km verderop zit.

Maar ze ging toch in Duitsland studeren?

Sterkte man!
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 11:39:20 #105
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91155087
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
C'est fini.

Leuke keuze die ze hebben voorgelegd aan hun dochter -O- Waarom hebben ze het eigenlijk verboden?
Sterkte in ieder geval :*
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_91155216
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:27 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Maar ze ging toch in Duitsland studeren?

Sterkte man!
Ja dat gaat nog steeds door maar het semester in Duitsland begint pas over 3 maanden (heel raar ik weet het :? ).

En ze is nogal bang van confrontaties, dus ze spreekt haar vader (die dominee is) nooit tegen, de laatste keer was wanneer ze 15 was 8)7 .
Ik wist dat het moeilijk ging worden maar ik had nooit verwacht dat de ouders zo negatief zouden zijn (ze hebben me nooit echt gesproken) en haar eigenlijk voor een onmogelijke keuze zouden plaatsen.

Het gekke is dat we het allebei bij niet willen maar zij te bang is. Ik ben echter bang dat we gevoelens voor elkaar blijven houden want ze wil me niet kwijt en vrienden blijven. Terwijl we nooit echt alleen maar vrienden zijn geweest. Enerzijds denk ik stik er maar in je ehbt je keuze gemaakt maar eigenlijk wil ik haar ook niet kwijt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_91155350
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:39 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Leuke keuze die ze hebben voorgelegd aan hun dochter -O- Waarom hebben ze het eigenlijk verboden?
Sterkte in ieder geval :*
Dat vraag ik mij ook af want ze kennen me eigenlijk niet.
Ik denk dat ze een verkeerd beeld hebben van mij en mijn cultuur.
Die vader schijnt ook te denken dat ik een verstokte katholiek ben |:( .
pi_91156378
nou, ik heb dus ook een zogenaamde lat relatie. Mijn vriendin is nu weer terug in het land tot eind feb. Het gaat nu weer goed, maar als ze weg is. Man wat is dat lastig!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:15:12 #109
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91156538
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:10 schreef jstrike het volgende:
nou, ik heb dus ook een zogenaamde lat relatie. Mijn vriendin is nu weer terug in het land tot eind feb. Het gaat nu weer goed, maar als ze weg is. Man wat is dat lastig!
Waar komt ze vandaan? En hoe lang zijn jullie al samen? :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij ook af want ze kennen me eigenlijk niet.
Ik denk dat ze een verkeerd beeld hebben van mij en mijn cultuur.
Die vader schijnt ook te denken dat ik een verstokte katholiek ben |:( .
Hoe komen ze dan aan dat verkeerde beeld, zelf verzonnen of van hun dochter..?

Als jullie allebei zouden willen zou je natuurlijk eenmaal als ze in Duitsland zit nog samen verder kunnen gaan. Alleen loop je dan waarschijnlijk uiteindelijk alsnog een keer tegen het probleem met die ouders aan (tenzij ze je tussendoor ontmoeten).
pi_91156724
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ze komt uit Thailand (waar ik nu zit) en echter niet in Thailand en ik ken haar sinds augustus. Over de hele lange termijn zijn we het wel over eens, maar de periode ertussen is heel erg onduidelijk. Kan ook niet heel duidelijk worden, aangezien ze net begonnen is met haar werk daar (ze was in onderhandeling toen ze me net leerde kennen).

Het werk van haar is echter heel erg veeleisend. (althans, ze maakt overuren waar je u tegen zegt), maar als we bij elkaar zijn dan is het erg goed.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 januari 2011 @ 13:03:42 #111
284411 crew  heywoodu
pi_91158341
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het gekke is dat we het allebei bij niet willen maar zij te bang is. Ik ben echter bang dat we gevoelens voor elkaar blijven houden want ze wil me niet kwijt en vrienden blijven. Terwijl we nooit echt alleen maar vrienden zijn geweest. Enerzijds denk ik stik er maar in je ehbt je keuze gemaakt maar eigenlijk wil ik haar ook niet kwijt.
Dit is wel een kutsituatie zeg :{

Echter, die laatste zin zou ik toch mee oppassen, met dat "stik er maar in", aangezien volgens mij wel duidelijk is dat zij het er ook echt moeilijk mee heeft...
Maar als ze over 3 maanden in Duitsland gaat studeren, dan kun je toch afspreken om elkaar dan regelmatig te ontmoeten? Als het allemaal goed loopt zullen haar ouders op een gegeven moment toch ook inzien dat hun dochter gelukkig is, en dat lijkt me toch het belangrijkste...

Hoe hebben jullie elkaar eigenlijk ontmoet als ik vragen mag?

Sterkte in elk geval!
pi_91158598
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:19 schreef jstrike het volgende:

[..]

Ze komt uit Thailand (waar ik nu zit) en echter niet in Thailand en ik ken haar sinds augustus. Over de hele lange termijn zijn we het wel over eens, maar de periode ertussen is heel erg onduidelijk. Kan ook niet heel duidelijk worden, aangezien ze net begonnen is met haar werk daar (ze was in onderhandeling toen ze me net leerde kennen).

Het werk van haar is echter heel erg veeleisend. (althans, ze maakt overuren waar je u tegen zegt), maar als we bij elkaar zijn dan is het erg goed.
Mijn vriendin is ook Thaise; als je wat wilt weten over de cultuur, bevolking, de taal of wat dan ook stuur gerust even een PM.
pi_91159096
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]

[..]

Hoe komen ze dan aan dat verkeerde beeld, zelf verzonnen of van hun dochter..?

Als jullie allebei zouden willen zou je natuurlijk eenmaal als ze in Duitsland zit nog samen verder kunnen gaan. Alleen loop je dan waarschijnlijk uiteindelijk alsnog een keer tegen het probleem met die ouders aan (tenzij ze je tussendoor ontmoeten).
Nu ben ik wel katholiek maar dat is meer op papier dan dat ik er wat mee doe en zij heeft dat proberen uit te leggen maar ik denk dat de vader denkt aan de lokale katholieken daar. Verder heeft hij denk ik een verkeerd beeld over de cultuur verschillen, die zijn veel minder groot dan hij denkt want anders had ik daar ook geen half jaar kunnen wonen.
pi_91159640
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit is wel een kutsituatie zeg :{

Echter, die laatste zin zou ik toch mee oppassen, met dat "stik er maar in", aangezien volgens mij wel duidelijk is dat zij het er ook echt moeilijk mee heeft...
Maar als ze over 3 maanden in Duitsland gaat studeren, dan kun je toch afspreken om elkaar dan regelmatig te ontmoeten? Als het allemaal goed loopt zullen haar ouders op een gegeven moment toch ook inzien dat hun dochter gelukkig is, en dat lijkt me toch het belangrijkste...

Hoe hebben jullie elkaar eigenlijk ontmoet als ik vragen mag?

Sterkte in elk geval!
ik denk ook niet dat ik daar voor ga.

Dat kunnen we doen maar ik ben bang dat het op hetzelfde uitloopt of zij zelfs erg afstandelijk doet om zich zelf te beschermen we hebben/hadden al een paar maanden semi geheim een relatie. Als ik het goed begrijp zien die ouders het op de hele lange termijn en dan zien ze grote religieuze problemen dit terwijl wij beide denken daar wel uit te kunnen komen. Dus ik denk niet dat ze haar ongelukkig willen maken ik denk alleen dat ze over bezorgd zijn en meer beren op de weg zien dan er zijn.

Ze was een klasgenoot van me toen ik op exchange was, ze heeft toen de boot afgehouden (juist vanwege het feit wat nu speelt maar ook dat ik weer weg zou gaan). Echter was wel duidelijk dat we meer dan vrienden waren en we hielden toen ik terug was nog steeds dagelijks contact en zo heeft ze uiteindelijk te stap durven te zeggen want ze bleef gewoon tot 4 am op om met mij te kunnen praten, wat mijn vermoedens alleen maar sterker maakten.

Ze is alleen niet moedig genoeg om tegen haar ouders in te gaan. Ik zei ook al: je bent 21 je bent geen kind meer. En er zal een dag komen dat ze het toch moet doen je kan niet tot de einde der dagen je ouders volgen.

Maar het lijkt erop dat ze het heeft opgegeven elke keer dat ze het probeerde uit te leggen werden de ouders steeds afwijzender.
Eerst was het ben voorzichtig, toen het gaat moeilijk worden, nu het is onmogelijk en je hebt onze steun niet.

Ik heb het gevoel dat ik de verkeerde aan het daten ben, ipv haar had ik haar ouders moeten leren kennen. 8)7

Heb de ouders een email gestuurd dat ze haar en mij ongelukkig maken en dat ik het een rare gang van zaken vind. Ik weet niet of ik er goed aan gedaan heb maar ik heb toch niets te verliezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 11-01-2011 13:44:59 ]
pi_91160156
Zolang als je in je e-mail maar vriendelijk bent gebleven. Wie niet waagt...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 januari 2011 @ 14:02:30 #116
284411 crew  heywoodu
pi_91160460
Succes met die mail :)
pi_91160902
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:54 schreef eNGine10 het volgende:
Zolang als je in je e-mail maar vriendelijk bent gebleven. Wie niet waagt...
Tuurlijk en ook begrip getoond in zekere zin voor hun situatie, want ik blijf een vreemde natuurlijk voor hun.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 08:54:57 #118
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91357392
Nou.. Ik zit weer in de trein naar huis. M'n vriend is net terug naar Cyprus vertrokken na bijna 6 weken samen zijn. Gelukkig kan ik al snel weer naar daar, maar die eerste dagen blijven ronduit kut. Vooral vandaag want ik heb helemaal geen zin om weer in een 'leeg' huis thuis te komen.. ;( Gisteren wel nog een supergezellige avond gehad O+
Nou ja.. Maar vast weer aftellen tot de volgende keer. Nu al zin om 'm weer lekker vast te kunnen houden :@

@icecreamfarmer: heb je nog iets gehoord van haar (of haar ouders) na het sturen van die email?
pi_91357716
Vandaag komt vriendlief eindelijk terug na een halfjaar in Zweden te hebben gezeten! O+

Dus ik moet jullie helaas gaan verlaten. :(
Ik heb met veel plezier al jullie verhalen gelezen en gevoeld! Misschien kom ik nog wel eens terug =)
:W
Smile Bigger!
The world needs it!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:13:40 #120
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_91365471
Nog 4 nachtjes slapen...
No bad soldiers under a good leader
pi_91374977
Ook eens eventjes meelezen. Is nu nog niet op mij van toepassing verder :) Ben net een half jaartje afgestudeerd en toch knaagt er ergens iets dat ik niet het buitenland heb opgezocht. Misschien dus even goed sparen en alsnog een paar maanden weg, benieuwd hoe anderen het ervaren.
Een vriend van me zit voor 8 maanden aan de andere kant van de wereld, en pas na 7 maanden gaat z;n vriendin die kant op. Vind het best knap als mensen dat kunnen volhouden.
Too much is never enough!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:16:47 #122
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91377276
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 09:43 schreef limbolandjgirl het volgende:
Vandaag komt vriendlief eindelijk terug na een halfjaar in Zweden te hebben gezeten! O+

Dus ik moet jullie helaas gaan verlaten. :(
Ik heb met veel plezier al jullie verhalen gelezen en gevoeld! Misschien kom ik nog wel eens terug =)
:W
Hopelijk kom je dan zomaar terug, en niet omdat jullie opnieuw in verschillende landen zitten :P Veel plezier weer samen! (maar dat zal wel lukken denk ik oO< )

Pff.. Ben blij als het weer 'normaal' is dat we niet bij elkaar zijn. Heb vandaag niks meer gegeten nadat we ontbeten hebben samen, krijg geen hap door m'n keel. Op zich is dat niet erg want ik wilde toch nog een paar kilo kwijt :') Maar niet helemaal handig omdat ik nog veel moe(s)t doen vandaag en morgen.
Wat me trouwens wel helpt die eerste dagen is alvast naar tickets kijken om te boeken. Al is het maar om weer ergens naar te kunnen aftellen. Ik hou niet van een open einde.. Niet in boeken/films, en al helemaal niet hierbij :+
&lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" &gt;HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt&lt;/a&gt; O+
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:25:54 #123
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_91377584
Eind maart verhuisd ze en zullen we voor altijd (hopelijk) samen zijn. Ik kan niet wachten, zij is mijn toekomst.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:45:04 #124
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91378350
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:25 schreef Rbhp het volgende:
Eind maart verhuisd ze en zullen we voor altijd (hopelijk) samen zijn. Ik kan niet wachten, zij is mijn toekomst.
Das al lekker snel! :)
&lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" &gt;HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt&lt;/a&gt; O+
pi_91378673
Vooral dat ticket boeken kwiwi! Helpt altijd erg goed. :)

Mijn vriendin is na 2,5 week op 4 januari weer vertrokken. Ze heeft de maandag er na een ticket geboekt en ik heb gister een lekkere relax week voor ons geboekt.

Nu is alles geregeld en is het alleen maar wachten... 5,5 week nog. :N Maar goed, erg druk op werk dus ik hoop dat die weken weer spreekwoordelijk voorbij vliegen.

De 'meeting' daarna ga ik weer daarheen, kijk ik erg naar uit. 10 dagen in april. :) Daar zit ik stiekem ook al tickets voor aan het kijken.

En na april, dan duurt het nog een half jaar tot we de procedure kunnen starten. :) Kwestie van blijven plannen nu, de tijd gaat vanzelf voorbij.

Hoe lang moet je nu weer wachten kwiwi? En inderdaad, die eerste dagen... :r :r Succes/sterkte! ;)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 21:09:29 #126
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91382393
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:52 schreef Alec690 het volgende:
Hoe lang moet je nu weer wachten kwiwi? En inderdaad, die eerste dagen... :r :r Succes/sterkte! ;)
Dankje :* En 3/4 weekjes maar gelukkig. Heb toevallig voor het eerst voorjaarsvakantie (of hoe die vakantie in februari ook heet), dus daar ga ik gelijk gebruik van maken natuurlijk :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:52 schreef Alec690 het volgende:
Mijn vriendin is na 2,5 week op 4 januari weer vertrokken. Ze heeft de maandag er na een ticket geboekt en ik heb gister een lekkere relax week voor ons geboekt.
Klinkt goed, wat gaan jullie doen? O+
pi_91397388
*stuiterstuiterstuiterstuiter*

Morgenavond is het zo ver! Dan stap ik in het vliegtuig en begint mijn 20-urige reis terug naar mijn vriend O+
Dinsdag rond 1 uur ga ik hem zien. Ik kan niet wachten!!!!
  † In Memoriam † zondag 16 januari 2011 @ 11:09:58 #128
88815 The_Emotion
98.3
pi_91402496
Ik heb net m'n vriendin terug gebracht naar Schiphol.
Op dit moment zal ze het vliegtuig instappen die haar terug brengt naar Peru. ;(
De tijd samen leek eindeloos en ineens is het abrupt afgelopen.
We hebben samen leuke dingen gedaan, mooie dingen gezien en dingen in de buurt bezocht waar ik anders nooit kom.
Het was een mooie tijd, ik zal haar missen. Ook de ontbijtjes op bed die ik voor haar klaar maakte en 's avonds op de bank samen films kijken....
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 16 januari 2011 @ 13:37:23 #129
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_91407603
Mijn plannen om naar de Malediven te gaan in maart zijn nu vrij definitief en dan is het plan dat zij dan mee terugvliegt en hier op een toeristenvisum een tijdje verblijft. Lekker reizen via Moskou met Aeroflot, lolz.

Komt alleen nogal wat bij kijken om dat visum voor mekaar te krijgen. Garantstellingsverklaring met een stempel van het stadhuis en weetikwat niet allemaal. En als je daar als goede blanke landt, krijg je je stempel ter plekke kado.
pi_91408654
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 02:05 schreef Syr het volgende:
*stuiterstuiterstuiterstuiter*

Morgenavond is het zo ver! Dan stap ik in het vliegtuig en begint mijn 20-urige reis terug naar mijn vriend O+
Dinsdag rond 1 uur ga ik hem zien. Ik kan niet wachten!!!!
Laat weten hoe het is gegaan ok? Veel succes en geluk! Nogmaals: ik weet je berichten in het begin nog heel goed. Veel geluk samen!

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:09 schreef Remqo het volgende:
Ik heb net m'n vriendin terug gebracht naar Schiphol.
Op dit moment zal ze het vliegtuig instappen die haar terug brengt naar Peru. ;(
De tijd samen leek eindeloos en ineens is het abrupt afgelopen.
We hebben samen leuke dingen gedaan, mooie dingen gezien en dingen in de buurt bezocht waar ik anders nooit kom.
Het was een mooie tijd, ik zal haar missen. Ook de ontbijtjes op bed die ik voor haar klaar maakte en 's avonds op de bank samen films kijken....
Tja, net als kwiwi: sterkte nu! Is altijd klote, weet precies hoe je het bedoeld... Ineens is het over. Wat is jullie planning nu? :)

En welkom terug in het topic dan maar. Wordt weer wat drukker nu de feestdagen (samen zijn) weer voorbij zijn.
  zondag 16 januari 2011 @ 14:04:13 #131
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91408841
Deze week lijkt wel de tijd van reizen voor iedereen (aan de posts te zien) :P Of een van de twee vertrekt weer naar het buitenland, of een van de twee komt eindelijk weer thuis.
pi_91411355
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 08:54 schreef kwiwi het volgende:
Nou.. Ik zit weer in de trein naar huis. M'n vriend is net terug naar Cyprus vertrokken na bijna 6 weken samen zijn. Gelukkig kan ik al snel weer naar daar, maar die eerste dagen blijven ronduit kut. Vooral vandaag want ik heb helemaal geen zin om weer in een 'leeg' huis thuis te komen.. ;( Gisteren wel nog een supergezellige avond gehad O+
Nou ja.. Maar vast weer aftellen tot de volgende keer. Nu al zin om 'm weer lekker vast te kunnen houden :@

@icecreamfarmer: heb je nog iets gehoord van haar (of haar ouders) na het sturen van die email?
Van de ouders niet direct, al heeft zij het gevraagd aan haar moeder waarom die vader mij niet mocht. Dat bleek niet zo te zijn ze zien alleen de religie als een zeer groot struikelblok.

Haar spreek ik bijna dagelijks (sinds donderdag) en ze lijkt het er moeilijker mee te hebben dan ik.
Ik heb met een andere Singaporese vriendin gepraat en die heeft het qua cultuur uit kunnen leggen. Op een of andere manier heb ik een rust gevonden vorige week en ben ik er verrassend snel overheen.

Ik heb er voor gekozen om vrienden te blijven en ze komt mij ook nog steeds opzoeken. Ik heb de hoop weggestopt maar ergens denk ik dat het nog goed kan komen als ik zie hoe moeilijk zij het er mee heeft. Ondertussen ga ik mijn eigen gang en zie wel waar het schip strand.

Edit: Van de ouders nu wel bericht terug gehad. En die zei dat het daar onbeleefd is om als jongere tegen een oudere in te gaan (ik heb daar natuurlijk heel weinig mee te maken en mijn email was gewoon netjes).
Voor de rest zeggen ze haar niet gedwongen hebben.
Dus ik sprak haar later aan en vroeg eens wat ze nu precies gezegd hebben want misschien zit ik er naast. Blijkt dat ze gewoon gezegd te hebben dat ze erg upset en dissapointed zouden zijn wanneer ze hier mee doorging. :') .
Als ik dat koppel met de algehele negativiteit van hun advies en bovenstaande dat je eigenlijk niet tegen een oudere in gaat snap ik de keuze van mijn vriendin wel. Dat zouden 3 zure maanden gaan worden voor haar en ze wil haar ouders onder geen geval teleurstellen.

[ Bericht 8% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 16-01-2011 18:45:20 ]
pi_91448949

[ Bericht 100% gewijzigd door steve_young op 17-01-2011 03:36:40 (dubbel gepost) ]
pi_91448975
Net het hele topic even doorgelezen.
Zit sinds eergister ook met een vriendin (nouja nog niet officieel maar vinden elkaar echt erg leuk) in het buitenland. Ken haar nu iets langer dan een jaar via internet. En halverwege december vloog ze via amsterdam naar berlijn. Heb haar toen voor het eerst in amsterdam ontmoet. En direct was er al iets tussen ons. Nou was ze vorige week weer een paar dagen in nederland en is ze bij mij langs geweest. Toen sloeg de vonk over en ben ik een week met haar mee geweest naar berlijn. (Aangezien ik toch vakantie had) heel leuk gehad samen, maar helaas komt aan al het leuke een eind. Op dit moment zit ze weer in het vliegtuig naar amerika. En zal het zeker een half jaar tot jaar duren voor we elkaar weer kunnen zien..
pi_91450830
Naar amsterdam via Berlijn dan? :) Mooi verhaal overigens, hoop dat het goed komt :)
pi_91453712
hmmm maak me u al weer zorgen over eind februari :( en mijn vriendin denkt er ook regelmatig over :( het is ook echt zo dat we echt tijd voor elkaar maken en de rest van ons leven helemaal achterwege laten (vrienden zien we amper)... alles behalve werk.

Lichtpuntje... ze wil dat ik haar moeder ontmoet eind februari... ik weet niet wat ik erover moet denken... ik ben wel de eerste geliefde die ze introduceert aan haar moeder... Wat me doet afvragen waarom dat is en hoe we dit verder moeten doen.
  maandag 17 januari 2011 @ 11:33:36 #137
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91455029
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:53 schreef jstrike het volgende:

Lichtpuntje... ze wil dat ik haar moeder ontmoet eind februari... ik weet niet wat ik erover moet denken... ik ben wel de eerste geliefde die ze introduceert aan haar moeder... Wat me doet afvragen waarom dat is en hoe we dit verder moeten doen.
Waarom dat is? Ik denk omdat ze wel een toekomst ziet voor jullie samen ;)
pi_91455656
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom dat is? Ik denk omdat ze wel een toekomst ziet voor jullie samen ;)
Mja er zit nog wel wat historie bij haar waardoor ik daar nog niet zo zeker over ben. maargoed we gaan het zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door jstrike op 17-01-2011 12:07:02 ]
pi_91475222
quote:
Op maandag 17 januari 2011 08:55 schreef Flammie het volgende:
Naar amsterdam via Berlijn dan? :) Mooi verhaal overigens, hoop dat het goed komt :)
nee ze kwam uit amerika en was in de ochtend geland in amsterdam en in de avond ging haar vlucht naar berlijn.
Daar ging ze een maand naar haar broer die daar woont.

En ben dus een maand later (vorige week) met haar naar berlijn geweest
pi_91543478
Nou, de eerste twee weken alleen zijn weer voorbij. Nu nog vijf weken te gaan... Ik zie er best wel tegen op, vijf weken is écht lang. :( Het wordt wel meer dan geweldig beloond, 10 dagen lekker vakantie én samen. :) Maar zoals ik al zei, nu eerst vijf weken heel hard werken...

Gelukkig nog 9 maanden tot we procedure tot verblijfsvergunning kunnen aanvragen. Die overall waiting komt steeds dichterbij en is nu zelfs al heel klein in de verte te zien. :P
  † In Memoriam † woensdag 19 januari 2011 @ 07:06:18 #141
88815 The_Emotion
98.3
pi_91549330
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:24 schreef Alec690 het volgende:
Nou, de eerste twee weken alleen zijn weer voorbij. Nu nog vijf weken te gaan... Ik zie er best wel tegen op, vijf weken is écht lang. :( Het wordt wel meer dan geweldig beloond, 10 dagen lekker vakantie én samen. :) Maar zoals ik al zei, nu eerst vijf weken heel hard werken...

Gelukkig nog 9 maanden tot we procedure tot verblijfsvergunning kunnen aanvragen. Die overall waiting komt steeds dichterbij en is nu zelfs al heel klein in de verte te zien. :P
Wachten is altijd vervelend, maar die 5 weken zijn om voordat je er erg in hebt. :)
En goed om te horen dat er bij jullie een lichtpuntje aan de horizon is. Succes :D

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:00 schreef Alec690 het volgende:
[..]

Tja, net als kwiwi: sterkte nu! Is altijd klote, weet precies hoe je het bedoeld... Ineens is het over. Wat is jullie planning nu? :)

De planning, eerst wennen aan het alleen zijn hier. Het valt zwaarder dan ik heb verwacht.
Maar in augustus geeft haar familie een gigantisch feest waar zeker 300 mensen op afkomen en daar willen ze mij er ook bij hebben. Ik hoop er dan ook bij te kunnen zijn.
Het enige probleem is, is dat het midden in de bouwvak is. Dan zijn mijn collega's met kinderen al op vakantie, daar heb ik ook rekening mee te houden.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_91549848
man man, ik kijk zo op tegen eind februari wanneer ze weg gaat. Het spookt echt in onze hoofden. Ik kan precies begrijpen waar jullie het over hebben. En mijn vriendin wil het liefst ook niet meer werken voor dat bedrijf waar ze nu voor werkt...

Ze is ook blij dat ze mij heeft ontmoet, want anders zou het leven er wel heel somber uitzien voor haar. Overwerken elke dag en helemaal niets doen anders dan werk en studie. Ze heeft een hele zware baan (alhoewel ik denk dat ze het haarzelf erg zwaar maakt), en ik ben dan ook de enige die haar een beetje de spiegel voorhoud.

Maargoed, op hetzelfde moment ben ik me er ook terdege bewust van dat een lange afstand relatie niet veel kans van slagen heeft. Dat is ook iets wat erg in mijn hoofd spookt. Hoewel ik dat natuurlijk niet laat merken en er natuurlijk voor een 110% inzit. Ik ben van mening dat een relatie niet door afstand faalt maar door inzet.

Ik zeg het haar ook vaak dat ik weiger te accepteren dat een relatie door iets onbenulligs als afstand, tijd of werk te laten uit gaan. Dan betekent het voor mij dat de ander niet zoveel waard is om daar de moeite in te steken en als dat het geval is, ja dan is er geen relatie. Maar dan is het ook meteen de vraag, wie is het dan wel waard om zoveel moeite in te steken?
pi_91555901
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 07:06 schreef Remqo het volgende:

[..]

Wachten is altijd vervelend, maar die 5 weken zijn om voordat je er erg in hebt. :)
En goed om te horen dat er bij jullie een lichtpuntje aan de horizon is. Succes :D

[..]

De planning, eerst wennen aan het alleen zijn hier. Het valt zwaarder dan ik heb verwacht.
Maar in augustus geeft haar familie een gigantisch feest waar zeker 300 mensen op afkomen en daar willen ze mij er ook bij hebben. Ik hoop er dan ook bij te kunnen zijn.
Het enige probleem is, is dat het midden in de bouwvak is. Dan zijn mijn collega's met kinderen al op vakantie, daar heb ik ook rekening mee te houden.
Augustus?! Respect! :o

Ik vind het echt heel knap wat je doet. Komt er nog een eind aan jullie LAT-relatie? (toekomstplan).
pi_91653855
hmm even een vraag. Hoe weten jullie wanneer de tijd er rijp voor is om te gaan samenwonen (i.e. samen bij elkaar gaan wonen).

Het begint nu steeds meer in mijn hoofd te spelen, maar als ik er objectief naar kijk dan is de tijd daar nog niet. De komende periodes zal ik daar toch wel serieus over moeten gaan nadenken omdat mijn vriendin wer terug naar HK gaat. (alhoewel we wel al onze vakanties voor het eerste half jaar geplanned hebben :))

Er spelen ook wel wat andere zaken natuurlijk, maar ik wil voorkomen dat we dit voor de verkeerde redenen gaan doen.

(over de verre toekomst hebben we het wel gehad, maar de tussenliggende periode is lastig)
  zondag 23 januari 2011 @ 14:26:45 #145
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_91748290
Dat weet je niet, soms wilt de een het eerder dan de ander. Mijn vriendin, we zijn nu 6 weken samen, zei er iets over. Ik heb hiervoor 1,5 jaar samengewoond en doe dit liever niet. Liever beide een huisje, en dan kan ze regelmatig hier blijven of ik bij haar, maar beiden een huis aanhouden.

Tussen ons gaat het goed, ik heb 2 weken geleden voor het eerst het woord houden van gebruikt, en gisteren heeft ze het ook gezegd. Ik ben zo gelukkig.
pi_91784858
hmm lastig lastig. Ben eind februari 6 maanden met haar, en dat is dan ook het moment dat ze weer naar het buitenland gaat. Ik heb eigenlijk nooit echt het woord houden van gebruikt, maar nu heb ik het gevoel dat dat ook echt het enige woord is dat mijn gevoel kan omschrijven.

Ik ben zo gelukkig, maar de toekomst zit altijd in mijn achterhoofd. Ook bij haar, maar ze heeft meer het idee, laten we nu alles goed hebben en wat later komt komt later. Waar ik het natuurlijk absoluut mee eens was (want dat zei ik haar in het begin) maar waar ik maar niet zo makkelijk naar kan handelen.
  maandag 24 januari 2011 @ 14:34:12 #147
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_91798041
Ze heeft gelijk. What is meant to be will happen. Zo zie ik het. Mijn vriendin woont nu ook nog op 2 uur vliegen van mij vandaan, en ze gaat binnenkort verhuizen voor haar werk...........naar.... waar ik woon. Die beslissing had ze genomen nog voordat ze verliefd werd op me. Althans, dat zegt zij...
pi_91835323
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:34 schreef Rbhp het volgende:
Ze heeft gelijk. What is meant to be will happen. Zo zie ik het. Mijn vriendin woont nu ook nog op 2 uur vliegen van mij vandaan, en ze gaat binnenkort verhuizen voor haar werk...........naar.... waar ik woon. Die beslissing had ze genomen nog voordat ze verliefd werd op me. Althans, dat zegt zij...
I know, er spelen twee dingen voornamelijk in mijn hoofd. Het feit dat ik in Thailand wilde zitten voor een jaar. En het feit dat ze nu in hongkong gaat werken. Er is eigenlijk niet echt iets wat me tegenhoud om te gaan. Maar dat gezegd hebbende, ik zie er best tegenop om toch wel te gaan, en dat komt alleen maar door mijzelf. Ja ik heb wat vrienden en familie hier, maar niet echt iets wat me hier houdt.

Ik heb ook geen idee hoe dat nou sou moeten lopen.
pi_91844561
Wat leuk al die verhalen zeg.. wordt er zo gelukkig van O+

Nu had ik een vraagje, mijn vriend wil dit keer naar nederland komen voor een langere tijd < 3 maanden natuurlijk om te kijken wat de mogelijkheden zijn om hier te leven. Nu wil ik hem in huis nemen om hem onderdak aan te bieden. Moet ik dit dan aangegeven bij de gemeente en de verschillende instanties, want in principe heeft hij geen verblijfsvergunning. Kan ik hem in huis nemen als gast, of hoe werkt dit? Weten jullie dit toevallig, anders gooi ik het wel in WGR.
Sappig !!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:57:40 #150
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_91846100
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:17 schreef Loontjah het volgende:

Nu had ik een vraagje, mijn vriend wil dit keer naar nederland komen voor een langere tijd < 3 maanden natuurlijk om te kijken wat de mogelijkheden zijn om hier te leven. Nu wil ik hem in huis nemen om hem onderdak aan te bieden. Moet ik dit dan aangegeven bij de gemeente en de verschillende instanties, want in principe heeft hij geen verblijfsvergunning. Kan ik hem in huis nemen als gast, of hoe werkt dit? Weten jullie dit toevallig, anders gooi ik het wel in WGR.
Dan is hij gewoon een toerist en loge bij jou :)
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2011 @ 20:27:20 #151
88815 The_Emotion
98.3
pi_91864681
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:10 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Augustus?! Respect! :o

Ik vind het echt heel knap wat je doet. Komt er nog een eind aan jullie LAT-relatie? (toekomstplan).
Augustus gaat iig zeker door nu, dat wordt weer feesten en samen weer dingen doen.
Tot die tijd is het weer als vanouds weer aftellen (op de kop af 200 dagen nu)

Toekomstplannen zijn tot nu toe nog steeds niet duidelijk, het hangt ook van haar studie af en wat ze er mee wilt doen. Toch hoop ik in (of voor) augustus een knoop door te hakken. Elke keer heen en weer reizen en wachten op elkaar kunnen we niet eeuwig blijven doen.
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2011 @ 20:35:55 #152
88815 The_Emotion
98.3
pi_91865220
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:17 schreef Loontjah het volgende:

Wat kwiwi zegt.
Hij is gewoon te gast als 'tourist', ipv dat hij in een hotel slaapt, slaapt hij bij jou.
- Ian Malcolm
pi_92240129
Nou, dan zal ik maar weer eens wat posten, voor dat dit topic compleet dood bloedt. o|O

De gloriedagen zijn al even achter ons. Hoe zal het komen? Ik weet dat er een aantal relaties van actieve personen over zijn, maar er is ook geen nieuwe aanwas meer.

Ik ben inmiddels een aantal maanden in mijn nieuwe functie en het bevalt erg goed! Druk, erg druk t.o.v. mijn oude baan. Maar de beloning is leuk en ik leer snel bij.

Vandaag over 3 weken haal ik mijn vriendin op, samen lekker op vakantie in NL voor 10 dagen. Daarna ga ik eind april weer richting haar! Dus een hoop momenten om samen te zijn de komende paar maanden. De zomer wordt even wat minder, zal niet leuk worden, maar na wat geduld kunnen we in november de procedure tot immigratie starten! De tijd gaat snel, dat is echt onvoorstelbaar als ik er nu op terug kijk. :)

Nou, nu hopen dat deze poging tot opwekking zijn vruchten afwerpt. Kom d'r maar in! ~O>
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:02:34 #154
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92240444
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:56 schreef Alec690 het volgende:
Nou, dan zal ik maar weer eens wat posten, voor dat dit topic compleet dood bloedt. o|O

De gloriedagen zijn al even achter ons. Hoe zal het komen? Ik weet dat er een aantal relaties van actieve personen over zijn, maar er is ook geen nieuwe aanwas meer.

Ik ben inmiddels een aantal maanden in mijn nieuwe functie en het bevalt erg goed! Druk, erg druk t.o.v. mijn oude baan. Maar de beloning is leuk en ik leer snel bij.

Vandaag over 3 weken haal ik mijn vriendin op, samen lekker op vakantie in NL voor 10 dagen. Daarna ga ik eind april weer richting haar! Dus een hoop momenten om samen te zijn de komende paar maanden. De zomer wordt even wat minder, zal niet leuk worden, maar na wat geduld kunnen we in november de procedure tot immigratie starten! De tijd gaat snel, dat is echt onvoorstelbaar als ik er nu op terug kijk. :)

Nou, nu hopen dat deze poging tot opwekking zijn vruchten afwerpt. Kom d'r maar in! ~O>
Zo snel zal het niet doodbloeden, de diehards blijven over :7 oO<

Wat gaan jullie doen op de vakantie in Nederland, de toeristische dingetjes? Of heeft ze die al gezien inmiddels?

Ik heb het sinds m'n vriend weg is gegaan (half januari) ontzettend druk gehad. Eigenlijk maar goed ook want inmiddels is de tijd alweer bijna om en kan ik weer naar 'm toe *O*
Morgen gesprek met de studieadviseur en hopelijk komt daar uit dat ik zeker naar Cyprus kan voor m'n afstuderen in april. Zou wel leuk zijn, zo'n twee maanden samen :Y
pi_92241675
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zo snel zal het niet doodbloeden, de diehards blijven over :7 oO<

Wat gaan jullie doen op de vakantie in Nederland, de toeristische dingetjes? Of heeft ze die al gezien inmiddels?

Ik heb het sinds m'n vriend weg is gegaan (half januari) ontzettend druk gehad. Eigenlijk maar goed ook want inmiddels is de tijd alweer bijna om en kan ik weer naar 'm toe *O*
Morgen gesprek met de studieadviseur en hopelijk komt daar uit dat ik zeker naar Cyprus kan voor m'n afstuderen in april. Zou wel leuk zijn, zo'n twee maanden samen :Y
De toeristische plekjes, mwah... die hebben we inmiddels al gezien. Ze is 6x eerder in Nederland geweest, dus het is al erg bekend.

Nee, eigenlijk vinden we het vooral belangrijk om te genieten van elkaar en zijn we lekker kneuterig. Vorig jaar in april zijn we een paar dagen naar Center Parcs geweest, zo'n luxe bungalow incl. jacuzzi, tv/dvd, etc. En dat beviel toen zo goed, dat we dat nu weer overdoen! Lekker filmpjes kijken, met champagne in bad, boswandeling, zwemmen in het tropisch zwembad, boodschappen doen (en dan mag zij afrekenen, voor de spreek oefeningen!). Zoals ik al zei: heerlijk kneuterig en simpel, maar het is erg belangrijk voor ons om samen te zijn en echt van elke minuut te genieten. Vergeet niet dat we tussendoor alleen maar hard werken. Ik heb een drukke fulltime baan, zijn werkt part-time + twee studies (waaronder Nederlands).

Als ik april naar Moskou ga dan zullen we nog wel wat meer de toerist uithangen, er zijn inmiddels ook plannen om een paar dagen St. Petersburg aan te doen. Maar ook dan houden we een aantal dagen rust met weinig 'toeristische bezoekjes', maar kijken we lekker filmpjes of gaan we samen iets koken. :P

Drukte is inderdaad altijd goed, de dagen vliegen om! Begin januari vertrok mijn vriendin, om 7:30 zat ik op het werk. Had die dag twee zakelijke meetings en 's avonds laat, thuis, viel ik op bed en was weg. Dat is beter dan voorheen, dat ik haar weg bracht en vervolgens heel de dag als een zombie thuis zat te doemdenken.

Go with the flow! Laat die dagen maar over gaan.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:33:13 #156
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92242405
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:22 schreef Alec690 het volgende:

[..]

De toeristische plekjes, mwah... die hebben we inmiddels al gezien. Ze is 6x eerder in Nederland geweest, dus het is al erg bekend.

Nee, eigenlijk vinden we het vooral belangrijk om te genieten van elkaar en zijn we lekker kneuterig. Vorig jaar in april zijn we een paar dagen naar Center Parcs geweest, zo'n luxe bungalow incl. jacuzzi, tv/dvd, etc. En dat beviel toen zo goed, dat we dat nu weer overdoen! Lekker filmpjes kijken, met champagne in bad, boswandeling, zwemmen in het tropisch zwembad, boodschappen doen (en dan mag zij afrekenen, voor de spreek oefeningen!). Zoals ik al zei: heerlijk kneuterig en simpel, maar het is erg belangrijk voor ons om samen te zijn en echt van elke minuut te genieten. Vergeet niet dat we tussendoor alleen maar hard werken. Ik heb een drukke fulltime baan, zijn werkt part-time + twee studies (waaronder Nederlands).
Lekker hee _O_ Wij doen ook het liefste dat soort 'simpele' dingen als we samen zijn. Vooral lekker lui films kijken in bed is een van onze favoriete bezigheden. Maar zelfs boodschappen doen samen is leuk als je elkaar vaak moet missen :Y
pi_92243014
Oeps, helemaal vergeten om hier een eindverslag te posten :@
Nouja twee weken geleden ben ik dus aangekomen op Schiphol. Opgewacht door vrienden en familie, mijn vriend had een bordje met "welkom thuis" gemaakt en stond met een enorme bos witte rozen en een nog grotere verliefde grijns te wachten. Was echt even raar om weer terug te zijn en iedereen weer te zien! Kon het nauwelijks bevatten. Na veel zoentjes uitgewisseld te hebben, zijn we met z'n allen wat gaan lunchen.

Nouja na mijn spullen gedumpt te hebben, ben ik met mijn vriend mee naar huis gegaan. Daar heb ik de hele week doorgebracht. Hij had alle dingetjes gekocht die ik leuk en lekker vind O+ dus we zijn de hele week zijn huis niet uitgeweest. Of nouja, een keertje om romantisch hand in hand door de stad te lopen.

In het begin voelde het echt raar aan! Om hem weer te zien, om fysiek bij hem te zijn. Ik was zo gewend geraakt aan het uit elkaar zijn, dat ik er echt aan moest wennen. En ik had natuurlijk ook de nodige Australië-afkickverschijnselen die het ook moeilijk maakten. Maar dat veranderde al snel in een bizarre herontdekking en redefiniëring van "verliefdheid" want ik gedraag me sindsdien als een hoteldebotele bakvis O+ hij kan er ook wat van trouwens!

Maar goed, nu gaat het leven weer in z'n normale gangetje. Studie is begonnen, dus hard aan het werk. Ondertussen zoveel mogelijk bij mijn vriend zijn (of hij bij mij) en zo klef mogelijk doen totdat ik het zo druk krijg dat dat niet meer kan (maar mezelf kennende maak ik daar wel tijd voor).

Eind goed, al goed! Het was een lange, zware weg maar het was het absoluut waard. Moest wel geen dag langer duren, want het einde werd echt onhoudbaar. We waren echt aan het veranderen, helemaal niet leuk. Gelukkig is alles nu weer normaal. Fijn. Zwijmel. Zucht. O+ *O*

Vragen?
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:56:15 #158
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92252350
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:43 schreef Syr het volgende:

*knip*

Vragen?
Geen vragen hier, het is me volledig duidelijk dat jullie weer gelukkiger dan ooit zijn samen :D

Leuk dat je het einde van je reis nog even postte! Was wel benieuwd :Y
pi_92256985
Hai.
Ik krijg de kans om een half jaar stage te gaan lopen in Beijing. Het nare hiervan is dat mijn vriendin dit niet goedkeurt, omdat ze heel erg gaat missen en een half jaar te veel voor haar is.
Mij lijkt het een geweldige ervaring, omdat het mij spannend lijkt om een half jaar op jezelf te wonen in het buitenland. Maar ik kan haar echt niet overtuigen.
Hoe ging het bij jullie?
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 3 februari 2011 @ 00:56:15 #160
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92258092
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 00:28 schreef o.us het volgende:
Hai.
Ik krijg de kans om een half jaar stage te gaan lopen in Beijing. Het nare hiervan is dat mijn vriendin dit niet goedkeurt, omdat ze heel erg gaat missen en een half jaar te veel voor haar is.
Mij lijkt het een geweldige ervaring, omdat het mij spannend lijkt om een half jaar op jezelf te wonen in het buitenland. Maar ik kan haar echt niet overtuigen.
Hoe ging het bij jullie?
Ik wil volgend jaar een half jaar naar de VS ivm studie. En nu wonen we wel al in verschillende landen, maar we zien elkaar veel dus een beetje vergelijkbare situatie. In ieder geval.. Wij hebben het opgelost door af te spreken dat m'n vriend tussendoor een of twee keer naar daar komt om de periode wat te breken.

Dit zou je misschien ook aan je vriendin kunnen voorstellen? Daarbij zijn er tegenwoordig genoeg middelen om contact te houden dus dat hoeft ook niet echt een probleem te zijn.
Zo'n kans moet je eigenlijk niet laten schieten. En zeker niet als het maar voor een half jaartje is (want zo kijk je er achteraf op terug, 'maar een half jaar', het gaat heel snel voorbij). Het zou jammer zijn als je er achteraf spijt van krijgt dat je het niet hebt gedaan.

Als je weet wat haar grootste probleem is ermee dan kun je in ieder geval proberen er oplossingen voor te bedenken (samen). Die zijn er altijd wel te vinden :)
pi_92260904
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:43 schreef Syr het volgende:
Oeps, helemaal vergeten om hier een eindverslag te posten :@
Nouja twee weken geleden ben ik dus aangekomen op Schiphol. Opgewacht door vrienden en familie, mijn vriend had een bordje met "welkom thuis" gemaakt en stond met een enorme bos witte rozen en een nog grotere verliefde grijns te wachten. Was echt even raar om weer terug te zijn en iedereen weer te zien! Kon het nauwelijks bevatten. Na veel zoentjes uitgewisseld te hebben, zijn we met z'n allen wat gaan lunchen.

Nouja na mijn spullen gedumpt te hebben, ben ik met mijn vriend mee naar huis gegaan. Daar heb ik de hele week doorgebracht. Hij had alle dingetjes gekocht die ik leuk en lekker vind O+ dus we zijn de hele week zijn huis niet uitgeweest. Of nouja, een keertje om romantisch hand in hand door de stad te lopen.

In het begin voelde het echt raar aan! Om hem weer te zien, om fysiek bij hem te zijn. Ik was zo gewend geraakt aan het uit elkaar zijn, dat ik er echt aan moest wennen. En ik had natuurlijk ook de nodige Australië-afkickverschijnselen die het ook moeilijk maakten. Maar dat veranderde al snel in een bizarre herontdekking en redefiniëring van "verliefdheid" want ik gedraag me sindsdien als een hoteldebotele bakvis O+ hij kan er ook wat van trouwens!

Maar goed, nu gaat het leven weer in z'n normale gangetje. Studie is begonnen, dus hard aan het werk. Ondertussen zoveel mogelijk bij mijn vriend zijn (of hij bij mij) en zo klef mogelijk doen totdat ik het zo druk krijg dat dat niet meer kan (maar mezelf kennende maak ik daar wel tijd voor).

Eind goed, al goed! Het was een lange, zware weg maar het was het absoluut waard. Moest wel geen dag langer duren, want het einde werd echt onhoudbaar. We waren echt aan het veranderen, helemaal niet leuk. Gelukkig is alles nu weer normaal. Fijn. Zwijmel. Zucht. O+ *O*

Vragen?
sorry om te vragen, maar hoelang was het dat je in het buitenland zat?
pi_92263652
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:28 schreef o.us het volgende:
Hai.
Hoe ging het bij jullie?
Ik vertrek over 2 weken voor 5 maanden naar Oostenrijk om daar te gaan studeren. Ik weet niet hoe oud je bent (ik 21), maar snap eigenlijk niet dat je haar hier over mee laat beslissen. Je geeft zelf al aan dat het je een geweldige ervaring lijkt, zonde om te laten schieten. Verder zal het best ooit moeilijk worden maar ik denk dat je daar wel mee leert leven.

Echter ben ik ook geen ervaringsdeskundige want ik zit nog lekker thuis :P Maar ik heb eigenlijk gewoon gezegd dat ik ging kijken of ik een half jaar naar het buitenland kon. Ze heeft altijd gezegd dat ze het leuk voor me vind.

Nu de vertrekdatum dichterbij komt begin ik, en zij, wel wat zenuwachtiger te worden :D
pi_92266301
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 04:28 schreef jstrike het volgende:

[..]

sorry om te vragen, maar hoelang was het dat je in het buitenland zat?
Ben in totaal 7 maanden weggeweest, zonder mijn vriend in de tussentijd te zien. De laatste twee maanden hadden we een stuk minder contact omdat ik in veel gebieden zonder telefoon/internetsignaal reisde.
pi_92337255
Hier een korte update van mijn relatie met mijn vriendin uit Venezuela:
Vorig jaar is ze hier geweest voor 3 maanden en met de feestdagen heb ik haar familie leren kennen.
Eind april komt ze weer deze kant op voor 3 maanden, maar omdat ze toch hier wil gaan wonen gaat ze in die tijd een maand naar school om Nederlands te leren (met een slagingsgarantie voor het basis inburgeringsexamen!) Voor ze terug gaat hopen we ook nog te trouwen ^) als we alle papieren op tijd rond krijgen, want er gaat heel wat aan vooraf. Documenten opvragen en laten vertalen, zelfs goedkeuring van de IND is nodig :?
Na haar terugkeer en het examen op de ambassade van Venezuela zal de MVV aangevraagd worden en hopen we komende kerstdagen samen in Nederland te zijn *;
Nu moeten we het nog doen met skype en pingen :{
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:15:13 #165
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92557592
Nog maar een kleine week O+ M'n koffertje ligt al een week lang klaar :P
pi_92558665
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 19:15 schreef kwiwi het volgende:
Nog maar een kleine week O+ M'n koffertje ligt al een week lang klaar :P
Ik nog 2 weken!

*O*
Nog hele extra extreme drukke weken, maar dan..... :D
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:42:48 #167
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92558838
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 19:38 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Ik nog 2 weken!

*O*
Nog hele extra extreme drukke weken, maar dan..... :D
Leuk :D En drukte is goed! Heb ik deze week ook, gaat de tijd gelijk wat sneller om *O*
pi_92578144
goed nieuws. Mijn vriendin zou eind feb weggaan... dat blijft. maar ze komt weer terug in mei voor een maand, mijn ouders zijn dan ook in het land dus die zal ze dan hoogstwaarschijnlijk ook gaan ontmoeten. Tot die tijd nog 2 korte vakanties ingeplanned!!! en natuurlijk haar moeder nog ontmoeten (dat wordt een beetje vreemd, aangezien ze mij in de eerste instantie niet wilde zien)
  donderdag 10 februari 2011 @ 04:31:05 #169
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_92578177
Ik had een tijdje geleden gepost hier dat ik plannen had met een heel leuk meisje uit de Malediven, maar dat is nu definitief van de baan.

We hadden mekaar nog niet ontmoet, en dat komt er ook niet van. Er zat gewoon geen toekomst in, op de lange termijn, ze zou nooit in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning hier mede door mijn persoonlijke omstandigheden en om nou alleen maar van ontmoeting naar ontmoeting te leven en je hele leven overhoop te gooien... Dat zagen we allebei niet zitten, toen we eindelijk eerlijk waren.

Daarom hebben we ervan afgezien en houden we ook geen contact (dat zeer intensief was). Beter nu ermee ophouden dan je er vol instorten en heel erg aan elkaar gehecht raken, zonder perspectief van langdurig samenwonen. Ik merkte sowieso dat de situatie bij mij alleen maar voor stress zorgde en dat ik alle mindere kanten van een lange afstands online relatie maar moeilijk kon verteren.

De Malediven is sowieso een raar oord, ze wonen met 100.000 op het hoofdeiland van 5 vierkante kilometer, wat een claustrofobisch geheel vormt waarbij iedereen met elkaar in bed schijnt te liggen en aan de geestverruimende middelen zit. Blij toe dat ik er niet naartoe hoef.
pi_92578198
niet in aanmerking door je persoonlijke situatie? kun je dat nader toelichten?
pi_92587460
Nou... Daar ben ik weer :(

Mijn Zuid-Koreaanse vriendin is hier 3 maanden geweest op een toeristenvisa, maar is zojuist op het vliegtuig gestapt. Het waren geweldige maanden, maar het afscheid valt zo zwaar. Geen flauw idee wat ik nu moet doen!

We hopen dat ze gauw in Nederland kan komen wonen,, maar we hebben nog een lange weg te gaan..
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:12:40 #172
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92587715
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:05 schreef happynjitram het volgende:

Mijn Zuid-Koreaanse vriendin is hier 3 maanden geweest op een toeristenvisa, maar is zojuist op het vliegtuig gestapt. Het waren geweldige maanden, maar het afscheid valt zo zwaar. Geen flauw idee wat ik nu moet doen!

We hopen dat ze gauw in Nederland kan komen wonen,, maar we hebben nog een lange weg te gaan..
;(
Wanneer zou ze op z'n vroegst in Nederland kunnen komen wonen?
pi_92589167
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

;(
Wanneer zou ze op z'n vroegst in Nederland kunnen komen wonen?
Ze moet eerst haar engelse test halen, dus dat wordt studeren en daarna een baan vinden hier voor een visa... Het wordt moeilijk, maar ik hoop eind dit jaar..
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:12:00 #174
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_92589896
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 04:43 schreef jstrike het volgende:
niet in aanmerking door je persoonlijke situatie? kun je dat nader toelichten?
Ik heb alle eisen voor machtiging tot voorlopig verblijf en dergelijke doorgelezen en een harde eis is toch wel dat ik 120% van het minimum loon (1420 euro) moet verdienen, zodat zij in aanmerking ervoor kon komen en we hier samen in mijn appartement konden wonen.

Maar ik krijg WAJONG en het zit er niet in dat dit verandert. Had wel genoeg geld gespaard, maar tis een goede les geweest om bepaalde dingen maar niet te willen, of het dicht(er) bij huis te zoeken.
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:31:12 #175
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_92590644
vorige week 5 dagen samen, volgend weekend (18e) weer een lang weekend samen. Yay.
pi_92627429
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:05 schreef happynjitram het volgende:

Aah.... dat is altijd klote. Vooral na 3 maanden lijkt het me dat je compleet gewend bent om samen te zijn. Ze is gewoon 3 maanden bij je ingetrokken begrijp ik?

Welkom terug in ieder geval! Keep us updated. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:12 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb alle eisen voor machtiging tot voorlopig verblijf en dergelijke doorgelezen en een harde eis is toch wel dat ik 120% van het minimum loon (1420 euro) moet verdienen, zodat zij in aanmerking ervoor kon komen en we hier samen in mijn appartement konden wonen.

Maar ik krijg WAJONG en het zit er niet in dat dit verandert. Had wel genoeg geld gespaard, maar tis een goede les geweest om bepaalde dingen maar niet te willen, of het dicht(er) bij huis te zoeken.
Inderdaad, de regels zijn zo. Ik denk dat je inderdaad het juiste besluit hebt genomen door haar niet op te zoeken. De situatie is vrijwel onmogelijk, je werpt jezelf enkel in een hele moeilijke situatie, mocht er meer ontstaan.
pi_92630576
ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn vriendin gaat terug na een goede 2 maanden. (ze kwam net voor kerst). Hebben sinds die tijd samen gewoont en dat ging eigenlijk zonder al te veel ruzies (meer over de tijden dat ze werkt dan iets anders, maar niet iets wat we belangrijk vinden). Nu moet ze weer terug en ik heb het er maar moeilijk mee.

Gevoel van hulpeloosheid ook, zeker aangezien ik me ook een beetje vast voel (ik woon zelf ook in het buitenland maar doe nu een baan die neit mijn volle potentie benut). Ik heb haar al gezegd dat ik hier niet kan blijven en dat ik naar Nederland terug zal gaan, en ansich staat ze er niet onwelwillend tegenover, maar ze wil dus niet na 3 maanden al ontslag nemen omdat dat slecht op haar cv staat (kan ik me enigszins voorstellen, ik ga ook geen ontslag nemen want ik wil ook niet minder dan een jaar bij een bedrijf werken vanwege mijn cv).

Opties zijn om of naar hongkong te gaan of naar nederland... iets houdt me tegen om daar naartoe te gaan en ik heb ook het gevoel dat ik niet naar nederland zou kunnen. Het voelt heel erg machteloos aan. Ze wil eigenlijk ook liever niet terug gaan naar HongKong, maar daar werkt ze nu eenmaal, en die baan kan ze ook niet zomaar opgeven. Met andere woorden... voorlopig schaakmat totdat we vrij zijn om weer ergens anders naar toe te gaan...

Dan is de volgende vraag, naar nederland? of eerst proberen weer ergens in een gezamenlijk huishouden te komen omdat je uit elkaar zou kunnen groeien? iemand daar ideeen over?
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:01:54 #178
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_92635551
Voel dat ik steeds minder geduldig word naarmate de tijd dat ze deze kant opkomt korder wordt. Ik zie haar volgende week vrijdag, maar ben echt ongelukkig nu.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:05:28 #179
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_92677921
Overmorgen landt ze regelrecht in mijn armen O+
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_92680598
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:01 schreef Rbhp het volgende:
Voel dat ik steeds minder geduldig word naarmate de tijd dat ze deze kant opkomt korder wordt. Ik zie haar volgende week vrijdag, maar ben echt ongelukkig nu.
Herkenbaar :{
Sappig !!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:41:09 #181
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92680889
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:57 schreef jstrike het volgende:
Dan is de volgende vraag, naar nederland? of eerst proberen weer ergens in een gezamenlijk huishouden te komen omdat je uit elkaar zou kunnen groeien? iemand daar ideeen over?
Het is natuurlijk nooit verkeerd om het 'samenwonen' enigszins uit te proberen voordat je echt die stap zet. Maar om in de gaten te hebben of je uit elkaar aan het groeien bent (of dat dat al is gebeurd) hoef je niet per se 'samen te wonen', dat merk je vanzelf wel aan je gesprekken en gevoel.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:01 schreef Rbhp het volgende:
Erg herkenbaar... Die laatste dagen zijn ondanks de drukte echt niet vooruit te krijgen :')
pi_92782486
Zowaar een topic met 'lotgenoten.' Op Oudjaarsavond een in alle opzichten droomvrouw ontmoet, met het enige minpunt dat ze drie weken later zou vertrekken voor vier maanden naar Nieuw-Zeeland. Kans gegrepen en gelukkig kwam het van twee kanten. Drie hele leuke weken gehad met elkaar. Ben haar ook uit gaan zwaaien op Schiphol, waar ook ouders aanwezig waren.

Ze stuurt regelmatig mailtjes met foto's en heb er eigenlijk veel vertrouwen in dat het wel goed komt na die vier maanden :)
pi_92809996
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:27 schreef Littlecreep het volgende:
Zowaar een topic met 'lotgenoten.' Op Oudjaarsavond een in alle opzichten droomvrouw ontmoet, met het enige minpunt dat ze drie weken later zou vertrekken voor vier maanden naar Nieuw-Zeeland. Kans gegrepen en gelukkig kwam het van twee kanten. Drie hele leuke weken gehad met elkaar. Ben haar ook uit gaan zwaaien op Schiphol, waar ook ouders aanwezig waren.

Ze stuurt regelmatig mailtjes met foto's en heb er eigenlijk veel vertrouwen in dat het wel goed komt na die vier maanden :)
Succes met wachten O+
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:15:47 #184
335659 gastwatdefok
Wie noem jij hier normaal!?
pi_92977604
iedereen hierboven veel geluk met jullie relatie! :)

die van mij zie ik pas in de zomer van 2012 waarschijnlijk :/
Zie jij dat schaap in mijn Usericon?
DAT IS EEN EINDBAAS JA.
k hou van Punk-rock.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 20:02:54 #185
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92980563
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:15 schreef gastwatdefok het volgende:

:o Waarom dan pas?

En bedankt! :)
  † In Memoriam † vrijdag 18 februari 2011 @ 21:07:37 #186
88815 The_Emotion
98.3
pi_92984749
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:15 schreef gastwatdefok het volgende:

dankje, het komt allemaal wel goed tussen ons, al moet ik tot komende zomer wachten *;

Maar zomer 2012 is wel erg lang wachten
waar komt hij/zij vandaan en hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
- Ian Malcolm
  vrijdag 18 februari 2011 @ 22:15:00 #187
319591 drug_tito
Sterk in onafhankelijkheid
pi_92989056
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:12 schreef Perico het volgende:

[..]

Als je wajong hebt en 80/100% bent afgekeurd hoef je niet te voldoen aan de inkomenseis bij de aanvraag van een MVV. Je partner kan dan gewoon naar Nederland komen.
Als je partner hier eenmaal is wordt je inkomen door de toeslagenwet aangevuld tot 100% van het minimumloon.
Broertje dood aan schoothondjesgedrag
pi_93006057
Kan me hier aansluiten. Me vriendin is voor 4 maanden naar ZA voor stage. Ze is nu 2 weken weg en over 8 weken ga ik daar 10 dagen heen. In Nederland wonen we samen maar woon nu dus een tijdje alleen, saai. Maar welke fase vinden/vonden jullie het moeilijkste? Begin? Einde? De hele tijd?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:55:47 #189
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_93006990
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:26 schreef stoeltafel het volgende:
Kan me hier aansluiten. Me vriendin is voor 4 maanden naar ZA voor stage. Ze is nu 2 weken weg en over 8 weken ga ik daar 10 dagen heen. In Nederland wonen we samen maar woon nu dus een tijdje alleen, saai. Maar welke fase vinden/vonden jullie het moeilijkste? Begin? Einde? De hele tijd?
Ik vind het begin vooral het moeilijkste omdat je dan (weer) moet wennen aan het alleen zijn. Als je daar eenmaal een ritme in hebt gevonden is het natuurlijk nog steeds niet leuk dat je niet samen bent, maar het is normaler en minder moeilijk.
En als ik de verhalen van anderen zo lees is dit ook wel een beetje de algemene ervaring.

Overigens zijn de laatste paar dagen ook moeilijk, omdat de tijd dan niet snel genoeg kan gaan :P
pi_93007384
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vind het begin vooral het moeilijkste omdat je dan (weer) moet wennen aan het alleen zijn. Als je daar eenmaal een ritme in hebt gevonden is het natuurlijk nog steeds niet leuk dat je niet samen bent, maar het is normaler en minder moeilijk.
En als ik de verhalen van anderen zo lees is dit ook wel een beetje de algemene ervaring.

Overigens zijn de laatste paar dagen ook moeilijk, omdat de tijd dan niet snel genoeg kan gaan :P
Inderdaad. En vergeet de laatste dagen ook niet inderdaad! Nog 4 dagen....... word bijna net zo gek als de eerste dagen. :P
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:21:40 #191
335659 gastwatdefok
pi_93034204
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:o Waarom dan pas?

En bedankt! :)
omdat hij aan de andere kant van de wereld woont :o
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:07 schreef Remqo het volgende:

[..]

dankje, het komt allemaal wel goed tussen ons, al moet ik tot komende zomer wachten *;

Maar zomer 2012 is wel erg lang wachten
waar komt hij/zij vandaan en hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
hij komt uit New Jersey en heb hem via een website ontmoet, ken hem nu al een jaar en heb 4 maanden nu met hem, en gaat allemaal geweldig :s)
DAT IS EEN EINDBAAS JA.
k hou van Punk-rock.
pi_93039183
Hier mijn studie opgeven om bij mijn koreaanse vriendin in korea te gaan wonen of niet? Dillema's.....
pi_93040441
Woensdag zie ik mijn vriendin in Engeland weer. Zijn nu bijna twee jaar samen en ben er al meerdere keren heen geweest. De zondag er op komt ze voor het eerst met mij mee terug hier heen. :D Tijd kan niet snel genoeg gaan!
  zondag 20 februari 2011 @ 02:10:07 #194
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_93041593
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 23:21 schreef gastwatdefok het volgende:

[..]

omdat hij aan de andere kant van de wereld woont :o

[..]

hij komt uit New Jersey
Maar NJ is maar 7 uurtjes vliegen :o Deze zomer geen tijd/geld om bij 'm langs te gaan? Of andersom natuurlijk :) zomer 2012 is wel heel erg lang wachten ;(
  zondag 20 februari 2011 @ 03:41:10 #195
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_93043425
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:15 schreef drug_tito het volgende:
Als je wajong hebt en 80/100% bent afgekeurd hoef je niet te voldoen aan de inkomenseis bij de aanvraag van een MVV. Je partner kan dan gewoon naar Nederland komen.
Als je partner hier eenmaal is wordt je inkomen door de toeslagenwet aangevuld tot 100% van het minimumloon.
Spreek je uit ervaring?

Dat zou de zaak namelijk wel veranderen, ook al is er veel gebeurd intussen. Maar dat zou echt dag en nacht verschil uitmaken, voel dat ik gefaald dan heb door dit niet te achterhalen, want ik heb aan die eis veel waarde gehecht aan het niet zien van een toekomst.

Heb het zelf wel nergens kunnen vinden.
  zondag 20 februari 2011 @ 09:29:26 #196
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_93045745
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 03:41 schreef Perico het volgende:

[..]

Spreek je uit ervaring?

Dat zou de zaak namelijk wel veranderen, ook al is er veel gebeurd intussen. Maar dat zou echt dag en nacht verschil uitmaken, voel dat ik gefaald dan heb door dit niet te achterhalen, want ik heb aan die eis veel waarde gehecht aan het niet zien van een toekomst.

Heb het zelf wel nergens kunnen vinden.
Hij heeft zo te zien inderdaad gelijk. Het staat in Art. 3.22 van het Vreemdelingenbesluit zie ik net.

Artikel 3.22
1.
De verblijfsvergunning, bedoeld in artikel 3.13, eerste lid, wordt verleend, indien de hoofdpersoon:
a. duurzaam en zelfstandig beschikt over voldoende middelen van bestaan als bedoeld in artikel 3.74, eerste lid, onder a, en
b. een garantstelling heeft ondertekend, voorzover de vreemdeling als partner van die persoon wil verblijven.
2.
In afwijking van het eerste en tweede lid wordt de verblijfsvergunning eveneens verleend, indien de hoofdpersoon 65 jaar of ouder is of naar het oordeel van Onze Minister blijvend en volledig arbeidsongeschikt is.
  zondag 20 februari 2011 @ 13:45:04 #197
335659 gastwatdefok
pi_93053857
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 02:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar NJ is maar 7 uurtjes vliegen :o Deze zomer geen tijd/geld om bij 'm langs te gaan? Of andersom natuurlijk :) zomer 2012 is wel heel erg lang wachten ;(
me ouders hebben besloten om dit jaar lekker een jaartje niet weg te gaan en alles in huis te doen, perfecte timing :N
en hij heeft 800 dollar op z'n spaarrekening maar mag er van z'n moeder niet aan komen 8)7 8)7

en t'is inderdaad een aardig tijdje wachten -O-
DAT IS EEN EINDBAAS JA.
k hou van Punk-rock.
pi_93054532
quote:
Op zondag 20 februari 2011 01:04 schreef happynjitram het volgende:
Hier mijn studie opgeven om bij mijn koreaanse vriendin in korea te gaan wonen of niet? Dillema's.....
Wat denk je zelf? Waarom de problemen en al het gedoe opzoeken. Alsof er niet genoeg leuke vrouwen in Nederland zijn,
  zondag 20 februari 2011 @ 14:04:16 #199
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_93054719
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:45 schreef gastwatdefok het volgende:

[..]

me ouders hebben besloten om dit jaar lekker een jaartje niet weg te gaan en alles in huis te doen, perfecte timing :N
en hij heeft 800 dollar op z'n spaarrekening maar mag er van z'n moeder niet aan komen 8)7 8)7

en t'is inderdaad een aardig tijdje wachten -O-
Dan wordt het lastig inderdaad. Hoe oud zijn jullie eigenlijk? En hoe heb je 'm leren kennen? :)
pi_93056276
Hebben jullie dagelijks contact?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')