| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | #2 Oriol Servia Newman/Haas Racing #3 Helio Castroneves Team Penske #4 J.R. Hildebrand* Panther Racing #5 Takuma Sato KV Racing #6 Ryan Briscoe Team Penske #7 Danica Patrick Andretti Autosport #8 Ho-Pin Tung* Sam Schmidt Motorsports / Dragon Racing #9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing #10 Dario Franchitti Chip Ganassi Racing #11 Davey Hamilton Dreyer & Reinbold Racing #12 Will Power Team Penske #14 Vitor Meira A.J. Foyt Racing #17 Rafael Matos AFS Racing #18 James Jakes* Dale Coyne Racing #19 Alex Lloyd Dale Coyne Racing #20 Scott Speed Dragon Racing #22 Justin Wilson Dreyer & Reinbold Racing #23 Paul Tracy Dreyer & Reinbold Racing #24 Ana Beatriz* Dreyer & Reinbold Racing #26 Marco Andretti Andretti Autosport #27 Mike Conway Andretti Autosport #28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport #30 Bertrand Baguette Rahal Letterman Lanigan Racing #34 Sebastian Saavedra* Conquest Racing #36 Pippa Mann* Conquest Racing #38 Graham Rahal Chip Ganassi Racing #41 Bruno Junqueira AJ Foyt Racing #43 John Andretti Richard Petty Motorsports / Andretti Autosport #44 Buddy Rice Panther Racing #57 TBA Sarah Fisher Racing #59 E.J. Viso KV Racing #67 Ed Carpenter Sarah Fisher Racing #77 Alex Tagliani Sam Schmidt Motorsports #78 Simona De Silvestro HVM Racing #82 Tony Kanaan KV Racing #83 Charlie Kimball* Chip Ganassi Racing #88 Jay Howard* Sam Schmidt Motorsports / Rahal Letterman Lanigan Racing #98 Dan Wheldon Bryan Herta Racing / Curb/Agajanian #99 Townsend Bell Sam Schmidt Motorsports #06 James Hinchcliffe* Newman/Haas Racing #07 Tomas Scheckter SH Racing / KV Racing (*=Rookie) |
quote:De IndyCar Series heeft dinsdag de eerste twee concepts cars voor 2012 gepresenteerd. De twee visueel sterk verschillende bolides, één met een aerodynamica pakket voor permanente- en stratencircuits en één voor de ovals, zijn door Dallara gebouwd om de mogelijkheden met de verschillende aerodynamica pakketten te tonen. De bouw van het eerste echte prototype zal spoedig van start gaan.
Tung maakt indrukquote:Six of seven rookies completed the mandatory Rookie Orientation Program today at Indianapolis Motor Speedway.
J.R. Hildebrand, James Hinchcliffe, Charlie Kimball, Pippa Mann, Scott Speed and Ho-Pin Tung each passed rookie tests on the first day of on-track activity in preparation for the 100th anniversary Indianapolis 500. James Jakes passed three of the four phases.
The rookie program is a series of laps at increasing speeds.
Hildrebrand led the way with a top speed of 221.533 mph, followed by Tung, who topped out at 220.477, and Hinchcliffe, at 219.664. Mann had the slowest time among those who passed, registering a top speed of 219.166
Tung 'one to watch'quote:Ondanks dat zijn ervaring op ovals zich beperkt tot één Formule 3 ovalrace en één testdag op de Chicagoland Speedway, was Ho-Pin Tung tijdens het Rookie Orientation Program (ROP) opvallend snel. De Nederlandse Chinees reed was één van de eerste rijders die het programma succesvol afronde en zette hierbij een tijd waarmee hij lange tijd op de eerste plaats stond.
“Het was een erg spannende dag,” concludeerde Tung aan het eind van zijn eerste dag in Indianapolis. “Iedereen weet dat de Indianapolis Motor Speedway één van de snelste banen ter wereld is en om hier echt als rijder te rijden is een erg speciale ervaring. Ik moet Sam Schmidt en Jay Penske voor deze mogelijkheid bedanken.”
Doordat er deze week nog aan de wagen van Scott Speed wordt gewerkt, moest Tung zijn wagen direct na afronding van het programma afstaan aan zijn Amerikaase teamgenoot en had geen mogelijkheid om zijn tijd te verbeteren. Hierdoor viel de 28-jarige coureur terug naar de tweede plaats, achter JR Hildebrand.
quote:Jeff Andretti knows Indianapolis Motor Speedway as a son, a cousin, a nephew, a driver and now as a coach, and he couldn't have been more excited Thursday to discuss the driver he is working with this month.
"I think he's going to be one to watch," Andretti said of Ho-Pin Tung, one of eight rookies entered for this year's Indianapolis 500. "We'll try to have him fly under the radar, but he's supersmooth. He's going to get better and better."
Tung, 28, is the first Chinese driver to compete for a spot in the 500, but he's not the only Dragon Racing driver to watch in this event. Month-of-May teammate Scott Speed has Formula One and NASCAR experience, and he, like Tung, a GP2 Series driver, looked sharp Thursday in initial oval-track laps at the Speedway.
Jezus die achterkant.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:20 schreef sasquatsch het volgende:
IndyCar toont eerste concept cars voor 2012
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet dat ik weet. RTL7 in ieder geval niet. (Zeggen zelf de rechten niet te hebben).quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:06 schreef vosss het volgende:
Wordt de Indy500 dit jaar overigens op een zender uitgezonden die in het standaardpakket van Ziggo zit?
RTL of SBS ofzo of desnoods eurosport of een belg of BBC?
Heeft wel één voordeel. Je hoeft niet naar het commentaar van Allard Kalff te luisteren. Bij hem weet je alles behalve wie er gewonnen heeft namelijk.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. RTL7 in ieder geval niet. (Zeggen zelf de rechten niet te hebben).
Carchannel zend geen Indycar meer uit (deden ze vorig jaar wel)
Zal dus wel een livestream of zoiets worden.
Er is geen zender die t uitzend in Europa.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:06 schreef vosss het volgende:
Wordt de Indy500 dit jaar overigens op een zender uitgezonden die in het standaardpakket van Ziggo zit?
RTL of SBS ofzo of desnoods eurosport of een belg of BBC?
Zit niet in het Ziggo pakker!quote:
Vast wel. Gewoon goed zoekenquote:Op woensdag 18 mei 2011 22:55 schreef Funzel het volgende:
Dus als je UPC hebt valt het niet te kijken?
Dan hopen dat er ergens een stream is.
WTF wat zijn dat voor homo's?quote:en daarmee kon dus iedereen buiten USA niet meer op de indycar site
Dat klopt, maar met mijn 5 ploegenrooster is het al moeilijk zat om zoveel mogelijk F1 races live te kunnen volgen. Als daar indy ook nog allemaal live bij moet dan wordt het te lastig denk ikquote:
Genoeg te vinden op usenet. Heb zelf de afgelopen races (met uitzondering van Sao Paulo, omdat die niet compleet was) op die manier gekeken. Sao Paulo heb ik vervolgens op youtube bekeken.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:08 schreef vosss het volgende:
[..]
WTF wat zijn dat voor homo's?
Zijn die races wel nog van usenet te halen?
Afgelopen seizoen of 3 heb ik die allemaal daarvandaan geplukt
quote:Tiago Monteiro heeft interesse getoond om deel te nemen aan de seizoensfinale van de IndyCar Series in Las Vegas. De organisatie wil ongeveer vijf 'gastcoureurs' toelaten tot de laatste race van 2011 en deze krijgen een beloning van 5 miljoen dollar als ze de race weten te winnen.
Monteiro, die jaren geleden al ChampCar heeft gereden en tegenwoordig actief is in het WTCC, ziet deelname aan de race wel zitten. "Ik heb nog contacten bij enkele teams die ik nog ken uit mijn ChampCar-periode. Sommige hebben mij gevraagd of ik interesse heb om die race te rijden. Ik heb meteen al 'ja' gezegd en zelfs als er geen beloning aan vasthing, zou ik het doen", aldus Monteiro.
quote:IZOD IndyCar Series driver Simona de Silvestro, who was involved in a crash early in the practice session at the Indianapolis Motor Speedway, was transported to Methodist Hospital in Indianapolis to be treated for second-degree burns on her right hand and superficial burns on her left hand.
De Silvestro, the 2010 Chase Rookie of the Year for the Indy 500, walked without assistance from the Holmatro Safety Team to Command One for the trip to the infield care center.
She was on her seventh lap of the session when sparks were seen trailing the No. 78 Nuclear Clean Air Energy car for HVM Racing entering Turn 3 of the 2.5-mile oval. The car made contact with the SAFER Barrier in Turn 3, spun and then made contact with the SAFER Barrier and lower portion of the catch fence in Turn 4. The car slid down the track on its top, with flames surrounding it. The Holmatro Safety Team was on the scene within seconds to douse the flames.
An update will be provided when available. Track activity resumed at 1:03 p.m. after track crews repaired the catch fence.
De Silvestro, who recorded a career-best finish of fourth in the season-opening Honda Grand Prix of St. Petersburg, is 11th in the championship standings entering the 100th anniversary Indianapolis 500.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |