Beurs weet ik te vinden, die andere twee nietquote:Op donderdag 25 november 2010 21:09 schreef Myraela het volgende:
Ik weet mijn huis, zuidplein en beurs te vinden.
Nouja, die straattaal is natuurlijk wel relatief nieuw. Vroegah was het gewoon Rotjeknor.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:11 schreef Isegrim het volgende:
En ik had vandaag een introductiedag op mijn werk met o.a. een spel om je kennis over Rotterdam te testen. Vraag: "Wat is in straattaal de naam van Rotterdam?".
Ik was de enige in een groep van meer dan tien mensen die het antwoord wist. Ze kwamen allemaal met 'Rotjeknor'.
En ik werk bij een super-Rotterdams bedrijf...
Lijkt me nog best lastig, als je je huis niet weet te vinden.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:12 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Beurs weet ik te vinden, die andere twee niet
Vanaf mijn huis is het 1 rechte weg naar Zuidplein.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:12 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Beurs weet ik te vinden, die andere twee niet
Volgens mij is 'Rotjeknor' vooral iets wat door niet-Rotterdammers wordt gebruikt.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, die straattaal is natuurlijk wel relatief nieuw. Vroegah was het gewoon Rotjeknor.
Fiets je nooit ofzo?quote:Op donderdag 25 november 2010 21:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vanaf mijn huis is het 1 rechte weg naar Zuidplein.En beurs vind ik alleen door in de bus of metro te stappen.
Beurs is voor mij aan te lopen en ik weet dat het bij die Xenos daar isquote:Op donderdag 25 november 2010 21:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vanaf mijn huis is het 1 rechte weg naar Zuidplein.En beurs vind ik alleen door in de bus of metro te stappen.
Tegenwoordig wel.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgens mij is 'Rotjeknor' vooral iets wat door niet-Rotterdammers wordt gebruikt.
Ik woon hier pas een maand he, nog niet echt zin in gehad. Kom van een dorp, vind het maar eng om hier te fietsen.quote:
quote:Op donderdag 25 november 2010 21:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik woon hier pas een maand he, nog niet echt zin in gehad. Kom van een dorp, vind het maar eng om hier te fietsen.
Zullen we een keer met je gaan fietsen?quote:Op donderdag 25 november 2010 21:23 schreef Myraela het volgende:
Al die auto's en mensen. En rare kruisingen.
Ja! Bescherm mij voor de enge grote stad terwijl ik de enge grote stad ver-ken.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zullen we een keer met je gaan fietsen?
Hehe.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja! Bescherm mij voor de enge grote stad terwijl ik de enge grote stad ver-ken.
Ik ken iemand die vanuit het Oosten van het land hierheen kwam. Die is uiteindelijk terugverhuisd omdat ze verschillende ongevallen heeft gehad met de fiets. Kennelijk is het stadse verkeer toch iets waar niet iedereen aan kan wennen..quote:
Auto's heb je het minste last van. De meeste automobilisten zijn er aan gewend dat fietsers niet kijken, dus wanneer je je best doet om strak voor je uit te kijken en gewoon door te fietsen komt vast alles goed.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:23 schreef Myraela het volgende:
Al die auto's en mensen. En rare kruisingen.
Hm. Blijkbaar. Je moet ook niet blijven denken dat je alleen af en toe een koe of een tractor tegen gaat komen.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ken iemand die vanuit het Oosten van het land hierheen kwam. Die is uiteindelijk terugverhuisd omdat ze verschillende ongevallen heeft gehad met de fiets. Kennelijk is het stadse verkeer toch iets waar niet iedereen aan kan wennen..
Dus dat ben jij?quote:Op donderdag 25 november 2010 21:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Auto's heb je het minste last van. De meeste automobilisten zijn er aan gewend dat fietsers niet kijken, dus wanneer je je best doet om strak voor je uit te kijken en gewoon door te fietsen komt vast alles goed.
Ik kom ook uit een dorp, en fietsen in Rotterdam is niet heel veel anders dan in mn dorp. Alleen een factor 100 drukkerquote:Op donderdag 25 november 2010 21:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik woon hier pas een maand he, nog niet echt zin in gehad. Kom van een dorp, vind het maar eng om hier te fietsen.
Er rijden juist enorm veel tractoren in Rotterdam. Het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig in een X3 of X5 wil rijden.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hm. Blijkbaar. Je moet ook niet blijven denken dat je alleen af en toe een koe of een tractor tegen gaat komen.
Zelfs in mijn dorp ben ik al 3 keer aangereden, ik en auto's gaan niet samen op 1 weg.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Auto's heb je het minste last van. De meeste automobilisten zijn er aan gewend dat fietsers niet kijken, dus wanneer je je best doet om strak voor je uit te kijken en gewoon door te fietsen komt vast alles goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |