abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89041988
Bron De Telegraaf

DEN HAAG - De Tweede Kamerleden van de PVV bespreken dinsdag een gevoelig onderwerp in hun wekelijkse vergadering. Onder leiding van voorzitter Geert Wilders zal de fractie praten over de voorstellen van collega Hero Brinkman om de partij te democratiseren.

Volgens Brinkman moet de PVV een ledenpartij worden die open en transparant is, die niet alleen wordt geleid door één man en die binding heeft met haar achterban. Hij vreest dat de PVV, als er niets verandert, te veel als een one-issuepartij (anti-islam) wordt gezien. Brinkman maakt zich ook zorgen over de eventuele opvolging van Wilders als die „gewild of ongewild geen fractieleider meer zou zijn”. Volgens Brinkman zit er in de fractie geen acceptabele vervanger en zal de boel dan net als eerder bij de LPF uit elkaar vallen.

Fractiegenoot Martin Bosma wijst een ledenstructuur af. „De ledenstructuur gaat ons straks vertellen dat de islam heus wel een godsdienst is en dat twee paspoorten best wel aanvaardbaar zijn. Infiltraties zullen aan de orde van de dag zijn”, waarschuwt hij in een notitie die, net als de nota van Brinkman, vorige week uitlekte via het tv-programma EénVandaag. Bosma keert zich ook tegen het voorstel van Brinkman om een jongerenorganisatie op te richten.

Volgens Brinkman is het niet nodig direct een besluit te nemen over het al dan niet oprichten van een politieke partij. Hij stelt voor dat een commissie uit de fractie, eventueel aangevuld met een paar externe deskundigen, binnen een half jaar met een voorstel komt.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_89042034
:@ de TT klopt niet, ze bespreken het in hun eigen vergadering.
Ben wel benieuwd, denk ook dat het onderling wel hommeles wordt, Wilders geeft volgens mij niet toe, die blijft gewoon bij zijn standpunten. ( denk ik)
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:16:22 #3
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89042090
Veel mensen die op de PVV hebben gestemd hebben geen flauw idee dat de partij geen leden kent. Als Wilders hier geen normale partij van maakt zal dit stemmen kosten .
Wilders moet wel water bij de wijn doet anders verandert heel de PVV in een groot kruitvat, kontenlikker Bosma komt met belachelijke argumenten waarom de PVV geen leden toe moet laten.
Brinkman zal zijn idee niet opgeven zonder slag of stoot. Ben benieuwd.
pi_89042092
quote:
Fractiegenoot Martin Bosma wijst een ledenstructuur af. De ledenstructuur gaat ons straks vertellen dat de islam heus wel een godsdienst is en dat twee paspoorten best wel aanvaardbaar zijn. Infiltraties zullen aan de orde van de dag zijn, waarschuwt hij in een notitie
Dus iedereen met een iets afwijkende mening is niet welkom?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:17:32 #5
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89042099
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dus iedereen met een iets afwijkende mening is niet welkom?
Nee zo moet je dat niet zien.... *)
pi_89042133
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:16 schreef betyar het volgende:
Veel mensen die op de PVV hebben gestemd hebben geen flauw idee dat de partij geen leden kent. Als Wilders hier geen normale partij van maakt zal dit stemmen kosten .
Wilders moet wel water bij de wijn doet anders verandert heel de PVV in een groot kruitvat, kontenlikker Bosma komt met belachelijke argumenten waarom de PVV geen leden toe moet laten.
Brinkman zal zijn idee niet opgeven zonder slag of stoot. Ben benieuwd.
Ik denk persoonlijk, dat Brinkman voor vuurwerk gaat zorgen.
Ik denk ook dat de PVV geen blijvende partij blijft, dat er afsplitsingen komen en dat Brinkman met degene die het eens met hem zijn, de partij zal uitstappen, om een nieuwe partij te beginnen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:23:51 #7
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89042160
Zou wel wat zijn als Brinkman de PVV gebruikt en misbruikt om steeds een trede te klimmen in de politiek.
pi_89042163
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee zo moet je dat niet zien.... *)
Je kan het niet projecteren op de gehele partij aangezien er ook mensen als Brinkman zijn die wel dergelijke inspraak willen, maar Bosma klinkt mij als een idioot.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89042205
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je kan het niet projecteren op de gehele partij aangezien er ook mensen als Brinkman zijn die wel dergelijke inspraak willen, maar Bosma klinkt mij als een idioot.
terwijl Bosma toch geldt als de partijideoloog van de PVV...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:28:41 #10
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89042219
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

maar Bosma klinkt mij als een idioot.
Dat is hij ook, tweede kamerleden van de PVV mogen alleen op hun tafel trommelen en vingers omhoog steken.
pi_89042292
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

terwijl Bosma toch geldt als de partijideoloog van de PVV...
Daar mag dan wel eens over vergaderd worden me dunkt, 't lijkt me niet in the best interest van de PVV dat mensen als dit een grotere stempel gaan drukken op de partij. Ik heb 't al niet zo met de PVV, maar dit slaat werkelijk alles. Ik neem ze 't nog meer kwalijk dan een mafkees die door een brievenbus pist in ieder geval, dit is namelijk ideologisch gevaarlijker.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89042342
TT aangepast op verzoek
pi_89042362
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 november 2010 08:34 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Daar mag dan wel eens over vergaderd worden me dunkt, 't lijkt me niet in the best interest van de PVV dat mensen als dit een grotere stempel gaan drukken op de partij. Ik heb 't al niet zo met de PVV, maar dit slaat werkelijk alles. Ik neem ze 't nog meer kwalijk dan een mafkees die door een brievenbus pist in ieder geval, dit is namelijk ideologisch gevaarlijker.
Eens hoor, het is ook niet voor niets dat de PVV in wat progressievere kringen niet zo populair is :+
pi_89047634
quote:
Fractiegenoot Martin Bosma wijst een ledenstructuur af. De ledenstructuur gaat ons straks vertellen dat de islam heus wel een godsdienst is en dat twee paspoorten best wel aanvaardbaar zijn. Infiltraties zullen aan de orde van de dag zijn, waarschuwt hij in een notitie die, net als de nota van Brinkman, vorige week uitlekte via het tv-programma EénVandaag. Bosma keert zich ook tegen het voorstel van Brinkman om een jongerenorganisatie op te richten.
Waarom zou de ledenstructuur dit gaan vertellen? Volgens mij is die Bosma hartstikke paranoide.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_89047859
Martin Bosma is als het ware de echte PVV. Hij bepaalt de ideologie, hij is de spindoctor van Wilders.
Een angstig mannetje is hij
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:30:09 #16
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89048015
Democratisering zal de doodsteek voor de PVV en daarmee dit kabinet zijn, in ieder geval op dit moment.
Niet democratiseren zal op zijn beurt weer intern voor onrust zorgen met alle gevolgen van dien maar zal uiteindelijk minder schadelijk zijn dan het wel te doen. Brinkman is een simpele vent die zich gepaaid voelt door al die aandacht en politieke zondes begaat door twee keer op ongelegen momenten tegen de stroom in te gaan. Deze man ontbreekt het aan alle mogelijk tact en zal ook als een nachtkaars uitgaan als hij voor zichzelf zou beginnen, hopelijk realiseert hij zich dat in zijn ijdelheid.....Dus mijn advies: Blijft Hero, blijf, en help de PVV ten onder. Een betere infiltrant hadden we ons bijna niet kunnen wensen. Als iemand een tikketak doet dan is het Hero Brinkman wel. Een schaap in wolfskleren.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:34:41 #17
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_89050014
Oke, dus de kamerleden hebben het voorstel verworpen.

Strop voor onze Hero.
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:35:48 #18
132191 -jos-
Money=Power
pi_89050060
De PVV wordt geen partij waar mensen lid van kunnen worden. De PVV-fractie heeft dat voorstel van fractiegenoot Hero Brinkman zojuist verworpen.

Er is "uitgebreid inhoudelijk en respectvol'' met elkaar over het plan gediscussieerd, maar het voorstel is verworpen, aldus PVV-leider Geert Wilders.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_89050437
Geert is bang voor zn eigen mensen
pi_89050444
quote:
Fractiegenoot Martin Bosma wijst een ledenstructuur af. De ledenstructuur gaat ons straks vertellen dat de islam heus wel een godsdienst is en dat twee paspoorten best wel aanvaardbaar zijn. Infiltraties zullen aan de orde van de dag zijn
Ah, de dictator in spe laat van zich horen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89050467
Het zou mooi zijn als Brinkman zich zou afsplitsen en een aantal fractieleden mee zou nemen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:47:04 #22
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89050484
Weinig verrassends. Er zal toch niet echt iemand zijn die ook echt gedacht had dat die democratisering er zou komen?
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:48:40 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89050543
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:35 schreef -jos- het volgende:
De PVV wordt geen partij waar mensen lid van kunnen worden. De PVV-fractie heeft dat voorstel van fractiegenoot Hero Brinkman zojuist verworpen.

Er is "uitgebreid inhoudelijk en respectvol'' met elkaar over het plan gediscussieerd, maar het voorstel is verworpen, aldus PVV-leider Geert Wilders.
Voorstel is ter sprake gekomen, is er iemand mee eens steek dan uw vinger op, Hero Brinkman steekt vlug zijn vinger omhoog,de rest kijkt met spanning naar de GBL. De GBL houdt zijn vinger naar beneden de rest wacht in spanning af.
De GBL maakt een schijnbeweging met zijn rechter hand en gaat ermee door zijn haar, iedereen volgt Dion Graus voorop, behalve Brinkman die blijft stug zijn vinger omhoog houden.
Wilders lacht, iedereen lacht behalve Hero Brinkman.
pi_89051069
Hero kan natuurlijk ook gewoon een vereniging voor PVV stemmers oprichten. Als die vereniging dan duizenden leden krijgt dan kan Wilders daar moeilijk omheen. >:)
pi_89051291
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:48 schreef betyar het volgende:

[..]

Voorstel is ter sprake gekomen, is er iemand mee eens steek dan uw vinger op, Hero Brinkman steekt vlug zijn vinger omhoog,de rest kijkt met spanning naar de GBL. De GBL houdt zijn vinger naar beneden de rest wacht in spanning af.
De GBL maakt een schijnbeweging met zijn rechter hand en gaat ermee door zijn haar, iedereen volgt Dion Graus voorop, behalve Brinkman die blijft stug zijn vinger omhoog houden.
Wilders lacht, iedereen lacht behalve Hero Brinkman.
_O-

Lullige is dat het waarschijnlijk echt zo is gegaan :{
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')