abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89078529
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:55 schreef Iska het volgende:
Avond allemaal... ik heb de hele dag gewerkt aan kwantummechanica en ik ben niet eens op de helft van de opgave!!! Focking 14 A4-tjes!!! Weet niet wie die opgaven heeft bedacht maar ik ben pissig en ik ga slapen

Slaapze !
Goede nachtrust toegewenst
pi_89078633
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Heb er ook een paar versleten hoor. En met die versleten stukken kon je prima badslippers van maken hahahahaha.
Al dan niet met "groene tape"! :D
pi_89078711
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Die beelding ken ik ja. De hospik die een stervende soldaat ten dienste staat. Is een mooie. Ik heb hem ergens op de zolder liggen in een kist bij mijn ouders in Duitsland.

Maar mbt onze opleiding LMB op het OCMGD, wel leuk, alles in looppas door ons eigen kader. Sit-ups en puill-ips voor het legerings gebouw waar ook nog dipli's gehuisvest waren. Later moesten we dat achter het gebouw doen, want de Kazerne-commandant vond het niet goed dat we dat we dat deden voor het oog van de dipli's.
Toen we intern zaten in Hilversum mocht op een bepaalde dag familie langskomen. Ik had mijn jongste vanalles over de opleiding staan te vertellen, ook de obductie, de huisjes waar we sliepen laten zien, vraagt de kapitein aan mijn vrouw, "wat vind u zoon er allemaal van?" zegt mijn vrouw; "nou, die is behoorlijk teleurgesteld, die had graag wat lijken gezien" De kapitein kwam niet meer bij.
  woensdag 24 november 2010 @ 00:04:30 #204
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89078736
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Al dan niet met "groene tape"! :D
Niet eens nodig als je ze dusdanig afknipte ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 24 november 2010 @ 00:06:16 #206
110987 ErwinRommel
pi_89078812
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mijn zool lag eraf... ;(
hahahaha!!! :D
Shit happens zeg ik dan maar. Dan maar idd die groene tape grbruiken. Beter dan ductape!!!!!
  woensdag 24 november 2010 @ 00:07:20 #207
110987 ErwinRommel
pi_89078863
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:03 schreef Clan het volgende:

[..]

Toen we intern zaten in Hilversum mocht op een bepaalde dag familie langskomen. Ik had mijn jongste vanalles over de opleiding staan te vertellen, ook de obductie, de huisjes waar we sliepen laten zien, vraagt de kapitein aan mijn vrouw, "wat vind u zoon er allemaal van?" zegt mijn vrouw; "nou, die is behoorlijk teleurgesteld, die had graag wat lijken gezien" De kapitein kwam niet meer bij.
hmmm, kan me die oude OCMGD nog goed voor de geest halen ja,
Kmarns en wij, we zaten er beiden, was altijd leuk mbt plagerijen
  woensdag 24 november 2010 @ 00:10:47 #208
110987 ErwinRommel
pi_89078990
AchJa en ik hadden het er laatst over, de "kistjes'. Nu klaagt men over weet ik veel wat, dit niet goed, dat niet goed etc.....zucht....
Clan, jij droeg die bruine kisten toch? Bij de KLu voor mijn diensplicht droeg ik die ook, dan enkel in het zwart. Zaten echt goed. Kreeg je 2 versies, eentje met een bontje erin, de ander normaal. SAchJa moet die ook wel kennen, hadden we het laatst nl. over.
pi_89079088
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

hmmm, kan me die oude OCMGD nog goed voor de geest halen ja,
Kmarns en wij, we zaten er beiden, was altijd leuk mbt plagerijen
Ik was daar de oudste, ik was vanaf de AMO al tijdelijk Sgt gemaakt, anders zag dat niet uit, ik was toen al rond de 43 terwijl de erst eind 20, begin 30 waren. Ik zag vorig jaar een foto, in de Landmacht, van iemand van de OCMGD, die is nu majoor.
pi_89079252
Die kisten van eind zeventiger jaren zaten veel soepeler dan die van de zestiger jaren, als die versleten raakten aan de zolen, had je de spijkers in je voeten staan, en die uniformen waren helemaal een ramp, die waren van wol, dus bij regen had je wat extra kilo's om mee te sjouwen, en die jeukten ook nog. Alleen het veldtenue was toen al up to date, die uniformen die we rond 1993 kregen vond ik weer wat oncomfortabeler zitten, waren niet zo soepel, maar waren wel bij temperatuurschommelingen fijn om te dragen. maar ik ging de laatste jaren meestal in burger naar de kazerne.
pi_89079265
dingen worden tegenwoordig niet meer zo degelijk als vroeger gemaakt
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  woensdag 24 november 2010 @ 00:21:03 #212
110987 ErwinRommel
pi_89079407
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:17 schreef Clan het volgende:
Die kisten van eind zeventiger jaren zaten veel soepeler dan die van de zestiger jaren, als die versleten raakten aan de zolen, had je de spijkers in je voeten staan, en die uniformen waren helemaal een ramp, die waren van wol, dus bij regen had je wat extra kilo's om mee te sjouwen, en die jeukten ook nog. Alleen het veldtenue was toen al up to date, die uniformen die we rond 1993 kregen vond ik weer wat oncomfortabeler zitten, waren niet zo soepel, maar waren wel bij temperatuurschommelingen fijn om te dragen. maar ik ging de laatste jaren meestal in burger naar de kazerne.
Die kisten van zwaar geperst karton die we toen droegen heb ik nog tot diep in de jaren 90 gedragen. Burger dan wel. Idem met dat bontje erin voor de winters. Ideaal.

Onze lichting was de eerste die het bekende GVT uniform ging dragen. Dat terwijl alle andere eenheden nog in het olijfgren staken konden wij het bloemetjespak dragen. Dat gaf op de stations nogal hele vreemde blikken. was wel vermakelijk.
  woensdag 24 november 2010 @ 00:23:40 #213
110987 ErwinRommel
pi_89079520
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:17 schreef m.k het volgende:
dingen worden tegenwoordig niet meer zo degelijk als vroeger gemaakt
Tegenwoordig is men veel meer veeleisend. Dat is het hem. Sommige dingen zijn nu goed, sommige dingen waren vroegah goed.
pi_89079545
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Die kisten van zwaar geperst karton die we toen droegen heb ik nog tot diep in de jaren 90 gedragen. Burger dan wel. Idem met dat bontje erin voor de winters. Ideaal.

Onze lichting was de eerste die het bekende GVT uniform ging dragen. Dat terwijl alle andere eenheden nog in het olijfgren staken konden wij het bloemetjespak dragen. Dat gaf op de stations nogal hele vreemde blikken. was wel vermakelijk.
In de jaren 90 droeg ik meestal wat ik lekker vond zitten, trui en blouse bijvoorbeeld, wij hadden niet zo'n streng kledingvoorschrift.
pi_89079588
De UZI bijvoorbeeld was een heel goed wapen, terwijl er de meest negatieve verhalen over de ronde deden.
  woensdag 24 november 2010 @ 00:25:26 #216
110987 ErwinRommel
pi_89079594
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:24 schreef Clan het volgende:

[..]

In de jaren 90 droeg ik meestal wat ik lekker vond zitten, trui en blouse bijvoorbeeld, wij hadden niet zo'n streng kledingvoorschrift.
Ok, kwam denk ik dat jij nog veel te maken had met dienstplichtigen en wij dus niet. Zou kunnen ja.
Bij ons moest alles overdreven strak zijn.
  woensdag 24 november 2010 @ 00:26:53 #217
110987 ErwinRommel
pi_89079658
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:25 schreef Clan het volgende:
De UZI bijvoorbeeld was een heel goed wapen, terwijl er de meest negatieve verhalen over de ronde deden.
Tja, negatiegf nieuws heeft meer nieuwswaarde hè?
UZI was een prima wapen voor de korte afstand. Toch zweer ik bij de FAL. Daar kan wmb geen enkel ander wapen tegenop!!
pi_89079697
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:25 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ok, kwam denk ik dat jij nog veel te maken had met dienstplichtigen en wij dus niet. Zou kunnen ja.
Bij ons moest alles overdreven strak zijn.
Ik heb tot het einde met dienstplichtigen gewerkt, en altijd met veel plezier, aleen begon op het 'einde' de kloof iets te groot te worden, jongeren die zonder verlofpas de kazerne verlaten etc, allemaal van dat soort fratsen.
  woensdag 24 november 2010 @ 00:29:46 #219
110987 ErwinRommel
pi_89079772
pi_89079777
Klopt ja, korte afstand, niet als je op een dak zat, of in het veld, de M1 carabine, waar ik vroeger mee schoot, was een fijn wapen om mee te schieten, je ziet dat wapen nog terug in de serie Band of brothers. Al hospik droeg ik alleen een Glock, en dat was op uitzending
pi_89079869

Bouwjaar, ik meen 1944, je kon ook repeterend vuren.
pi_89079887
quote:
Mooi wapen, Amerikaans, Canadees?
  woensdag 24 november 2010 @ 00:34:57 #223
110987 ErwinRommel
pi_89079936
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:29 schreef Clan het volgende:
Klopt ja, korte afstand, niet als je op een dak zat, of in het veld, de M1 carabine, waar ik vroeger mee schoot, was een fijn wapen om mee te schieten, je ziet dat wapen nog terug in de serie Band of brothers. Al hospik droeg ik alleen een Glock, en dat was op uitzending
Ik was ook hospik in Bosnie, maar droeg naast mijn standaard Glock ook vaak de FAL, UZI en zelfs MAG. Mocht wel niet, maar we moesten het maar doen.
  woensdag 24 november 2010 @ 00:36:08 #224
110987 ErwinRommel
pi_89079981
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:33 schreef Clan het volgende:

[..]

Mooi wapen, Amerikaans, Canadees?
Belziek:

pi_89080081
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:34 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik was ook hospik in Bosnie, maar droeg naast mijn standaard Glock ook vaak de FAL, UZI en zelfs MAG. Mocht wel niet, maar we moesten het maar doen.
Ik zat de hele dag in de wagen, dus ik had aan een Glock genoeg, daarnaast mag je het wapen, als hospik, alleen gebruiken om je patient te verdedigen.

Heb jij trouwens bij de EHAF geleerd hoe dat zat met wonden bij negroiden? Dat had toch te maken met de bloedcellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')