Mijn gebit is ook niet meer wat het was, laatst een tand afgebroken, daar keek je sowieso al doorheen, moet binnekort maar weer eens naar de 'gebittenmaker' gaan.quote:Op maandag 22 november 2010 23:05 schreef Maitje het volgende:
@m.k
Oke.. Misschien handig om elke avond bij het eten een vitamine pil te eten?
@clan
Nee, daar nooit last van. Ik heb gewoon ontzettend slechte tanden, maak geen glazuur aan dus mis een stukje bescherming. Verder wel mooie tanden hoor, maar er is altijd wel wat.
ik eet alleen fruit als ik het nodig heb of er mandarijnen zijnquote:Op maandag 22 november 2010 23:14 schreef Maitje het volgende:
@m.k
Tja, ik ben zelf heel geen fruit eter, om toch wat binnen te krijgen eet ik (bijna) elke avond een vitaminepil.
Oew.. das minder.quote:Op maandag 22 november 2010 23:15 schreef Clan het volgende:
[..]
Mijn gebit is ook niet meer wat het was, laatst een tand afgebroken, daar keek je sowieso al doorheen, moet binnekort maar weer eens naar de 'gebittenmaker' gaan.
Nodig hebt? Je hebt het elke dag nodigquote:Op maandag 22 november 2010 23:16 schreef m.k het volgende:
[..]
ik eet alleen fruit als ik het nodig heb of er mandarijnen zijn
Ik vind fruit gewoon echt niet lekker... Wil nog wel is een hele verse banaan eten (al heb ik de nijmeegse 4 daagse op alleen maar bananen en soep gelopen) of een kiwi maar verder.. nope.quote:Op maandag 22 november 2010 23:21 schreef Clan het volgende:
Elke dag wel een sinaasappel of een appel, dat doe ik uit gewoonte.
Hmm.. das een goeie tip!quote:Op maandag 22 november 2010 23:36 schreef Clan het volgende:
@Maitje
Koolzuurhoudende dranken kun je ook beter met een rietje drinken, dan impregneert het suiker minder op je tanden door het bruisende koolzuur.
quote:Op maandag 22 november 2010 23:30 schreef m.k het volgende:
ik eet minstens 3 potten verzadigd vet en 5 zaken chips met cola en chips er bij... elke dag
Welterustenquote:Op maandag 22 november 2010 23:37 schreef Maitje het volgende:
[..]
Hmm.. das een goeie tip!dat gaat ik is doen. Heb wel een andere tampasta genomen die het ook verminderd.
Maar ik ga tukke!!
Welterusten!!!
slim ookquote:Op maandag 22 november 2010 23:45 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik had laatst iets van 500gram Kibbeling op, keilekker enzo.
Ging een half uurtje daarna hardlopen.. denk dat de helft eruit is gekomen tijdens het rennen.
Verzadigde vetten
daarna ga je harder want je bent lichterquote:Op maandag 22 november 2010 23:59 schreef Vronsky het volgende:
Haha ja, was ook TOTAAL niet van plan te gaan hardlopen, maar werd gebeld door een maatje of ik mee ging.. liep na 300 meter al te kotsen, en toen nog 7.2 te gaan
WHYYYY!?!?! (die broek bedoel ik dan he)quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:03 schreef Vronsky het volgende:
JAWEL.
Maar ik ben sowieso nooit goed bezig met hardlopen, ik ga nu ook gewoon nog vrolijk in m'n tshirtje naar buiten (Weliswaar met zo'n gay strakke hardloopbroek aan, maar dat vinden de dames ook leuk)
Bij mij werden ze tussen neus en lippen door getrokken, het enige wat ik daarna te horen kreeg was: "Twee dagen niet roken en twee dagen geen bier"quote:Op maandag 22 november 2010 22:12 schreef Pumatje het volgende:
Men, heb een vraag.
vandaag 2 kiezen laten trekken... mjah. Doet nu beetje zeer, maar vraag me af wanneer ik weer werken kan? Kan in principe echt wel lopen, onderhoud, schieten etc. Maar wanneer kan ik terug?
wanneer ik geen bloed meer spuug? Mond weer kan openen, makkelijk praat?, Normaal kan eten, wonden dicht zijn??...
Anders loop ik mijn benen stuk.... boehoe...quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:04 schreef m.k het volgende:
[..]
WHYYYY!?!?! (die broek bedoel ik dan he)
Nja, je gaat er verzuring mee tegen, en ik voel mij vent genoeg om zo'n ding gewoon te dragen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:04 schreef m.k het volgende:
[..]
WHYYYY!?!?! (die broek bedoel ik dan he)
Wat een lulkoek.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:07 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Nja, je gaat er verzuring mee tegen, en ik voel mij vent genoeg om zo'n ding gewoon te dragen.
Alsof het mij wat boeit wat iemand vind hoe ik eruit zie.
Punt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:08 schreef Vronsky het volgende:
Je bent gewoon jaloers.![]()
(Ok, en stiekem vind ik koude benen gewoon niet prettig)
Edit, maar de theorie erachter is dat je dus je spieren warmer houd en daardoor dus verzuring tegengaat.. heb nog weinig verschil gemerkt, behalve dat het wat comfortabeler is.
wat dan?quote:
nog nooit laten aanmeten bij de hardloop winkel?quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:13 schreef Vronsky het volgende:
Pffft, er zijn maar heel weinig schoenen die voor mij goed zitten, nadeel van een brede voet aan de voorkant te hebben
, maar nike zit altijd goed.
Waar is de tijd gebleven dat men in het oranje zwart met bea nikes lachend 3 km liep op een coopertest...quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:13 schreef Vronsky het volgende:
Pffft, er zijn maar heel weinig schoenen die voor mij goed zitten, nadeel van een brede voet aan de voorkant te hebben
nouja als het maar goed looptquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:16 schreef Vronsky het volgende:
Jawel, dat is er JUIST uitgekomen toen ik dat deed.
3 km is goed te doenquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:16 schreef AchJa het volgende:
[..] 3 km is goed te doen
Waar is de tijd gebleven dat men in het oranje zwart met bea nikes lachend 3 km liep op een coopertest...
heb gewoon de goedkoopste genomen, en die zat nog eens goed ookquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Al die stoere broekjes, je loopt er geen centimeter harder door.
Ik heb het over een 300 meter baan van het type "vierkant". Dus niet met een flauw bochtje, maar 90 graden de bocht om.quote:
dus?quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb het over een 300 meter baan van het type "vierkant". Dus niet met een flauw bochtje, maar 90 graden de bocht om.
Same here. Ik heb fantastische New Balance hardloopschoenen van de baas gekregenquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:13 schreef Vronsky het volgende:
heb ik ookquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:25 schreef Vortix het volgende:
[..]
Same here. Ik heb fantastische New Balance hardloopschoenen van de baas gekregen
"dus?"quote:
niks, je doet alleen alsof de jeugd van tegenwoordig helemaal niks kan. nou ben ik het daar vaak wel mee eens maar vandaag nietquote:
Die droeg ik altijd, Met zwarte broek en Oranje shirt, met zwarte leeuw erop, en dan in Weert achter de IJzeren man flink wat kilometers hardlopen door de bossen rond het meer, en erna een sigaretje rokenquote:
Kijk, met Clan kan ik praten!quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:32 schreef Clan het volgende:
[..]
Die droeg ik altijd, Met zwarte broek en Oranje shirt, met zwarte leeuw op, en dan in Weert achter de IJzeren man flink wat kilometers hardlopen door de bossen rond het meer, en erna een sigaretje roken
daar heb ik het niet overquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:31 schreef Vronsky het volgende:
Wat AchJa dus bedoelt is dat het ongelofelijk kut is om ipv op zo'n ovaal baantje op iets te rennen waar INEENS een bocht van 90graden inzit waardoor jij dus eigenlijk je tempo kwijt bent tenzij je het goed doet en je dus nog harder moet rennen om het in te halen?
Ik ben absoluut niet van het type die van mening is dat de "jeugd niets zou kunnen" Waar ik wel een broertje dood aan heb is dat het tegenwoordig meteen aan het "materiaal" ligt... Kut schoenen, kut broek, kut baan, kut graffel, kut tijd... etc.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:30 schreef m.k het volgende:
[..]
niks, je doet alleen alsof de jeugd van tegenwoordig helemaal niks kan. nou ben ik het daar vaak wel mee eens maar vandaag niet
waneer heb ik of iemand anders gezegd dat het aan het materiaal ligt? ik liep vroeger ook op de goedkoopste bagger totdat ik mijn enkelbanden scheurden toen ik door mijn enkel ging (lag niet aan het materiaal)quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet van het type die van mening is dat de "jeugd niets zou kunnen" Waar ik wel een broertje dood aan heb is dat het tegenwoordig meteen aan het "materiaal" ligt... Kut schoenen, kut broek, kut baan, kut graffel, kut tijd... etc.
Wat wil je mij nu duidelijk maken dan?quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:42 schreef m.k het volgende:
[..]
waneer heb ik of iemand anders gezegd dat het aan het materiaal ligt? ik liep vroeger ook op de goedkoopste bagger totdat ik mijn enkelbanden scheurden toen ik door mijn enkel ging (lag niet aan het materiaal)
dat wij gewoon aan het praten waren over voorkeuren tot jij opeens langs komt en over homo's begint te praten, draak dat je er bentquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat wil je mij nu duidelijk maken dan?
Tegen de tijd dat de oorlog gevoerd wordt in "eigen" gekozen tenue praten we verder.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:46 schreef m.k het volgende:
[..]
dat wij gewoon aan het praten waren over voorkeuren tot jij opeens langs komt en over homo's begint te praten, draak dat je er bent
komt dat "hoe overleef ik een granaat" topic ook van pasquote:Op dinsdag 23 november 2010 01:01 schreef Clan het volgende:
Volgens mij moet ik een 'pomme grenade' in het hoenderhok gooien
Gewoon je kop in het zand steken! Nooit je kop erbij verliezenquote:Op dinsdag 23 november 2010 01:11 schreef m.k het volgende:
[..]
komt dat "hoe overleef ik een granaat" topic ook van pas
Ik ga vast omhangen!quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:35 schreef jankaas020 het volgende:
Goeiemorgen!
In de oost rommelt het ook weer lekker...
quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:52 schreef Maitje het volgende:
Ik geniet nog teveel van mijn rokertje, daarom stop ik niet.
Waar gaat het over?quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:10 schreef jankaas020 het volgende:
Wat zal ik intens gaan genieten van m'n volgende 2 cursussen! Ik ga echt de hele dag met een manische glimlach door het kmto heen lopen.
Ik vertrouw het niet helemaal.. er is blijkbaar een machtstrijd daar aan de gang in noord korea.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:35 schreef jankaas020 het volgende:
Goeiemorgen!
In de oost rommelt het ook weer lekker...
Mechatronica wil ik ook doen, welk niveau heb je gedaan?quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:36 schreef jankaas020 het volgende:
En dan ben ik klaar met megatronica en heb ik ook niets meer met het ROC te schaften!
quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:41 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik vertrouw het niet helemaal.. er is blijkbaar een machtstrijd daar aan de gang in noord korea.
Maar ja: Niemand weet dat zeker natuurlijk.
web 3quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:57 schreef gerco94 het volgende:
[..]
Mechatronica wil ik ook doen, welk niveau heb je gedaan?
Waar staat web voor?quote:
Dan rook ik er snel 1 met je mee.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:10 schreef Maitje het volgende:
@Cobra
[me=Maitje] heeft lekker stiekem gerookt
[/me]
Nog 2,5 uur werken !
Ach, lees mbo 3.. Ik geloof dat weer eens typisch defensies 'lees-voor-kip-konijn' is.quote:
Haha dat ken ik. Ik ben in de afgelopen drie jaar vijftien kilo afgevallen (waarvan ongeveer vijf a zes sinds ik mijn kleding verstrekt heb gekregen) dus mijn jasje zit ook behoorlijk wijd. Broek valt nog wel mee, dankzij die ingebouwde klittebanden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:11 schreef Bouke-p het volgende:
Mijn desert kleding was al te groot, vanwege de tekorten was er niks in mijn maat. Nu ben ik behoorlijk aan t sporten en afvallen.... en nu kan ik mn broek uittrekken zonder mn rits/knoop los te doen.... en mn uniformjasje is denk ik bedoeld voor adjudanten
maar goed, morgen salaris geloof ik
quote:
Nee, dat ook weer nietquote:
Blijven proberen.quote:
Op een gegeven moment zat de helft van de klas dat spel te spelen. Nederlands? Engels? Gelul! Plants vs zombies!!quote:
Tuk ze!quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:40 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ga even snurken. Straks de nachtdienst.
quote:
Ik kreeg zelfs toen een preek van die vrouw voor de fysieke keuring ... Ik weet dat het slecht is! Alles is slecht, van alles ga je dood..quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:15 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
@maitje en cobra: slecht! SLECHT! horen jullie me?![]()
![]()
Oh fuck... sorry!!!!!quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:57 schreef Esses het volgende:
lotus krijg ik geen reactie op mijn laatste pm;)
Van zuurstof ga je uiteindelijk ook dood. Moeten we nu ineens stoppen met ademen allemaal?!quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:10 schreef Maitje het volgende:
[..]
[..]
Ik kreeg zelfs toen een preek van die vrouw voor de fysieke keuring ... Ik weet dat het slecht is! Alles is slecht, van alles ga je dood... Dat is ook weer gezegd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
Wat een slechte vergelijkingquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Van zuurstof ga je uiteindelijk ook dood. Moeten we nu ineens stoppen met ademen allemaal?!
Hoeveel was bij jou teveel dan?quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:22 schreef Vronsky het volgende:
Ik kreeg te horen dat ik te veel alcohol dronk
Jaja, want militairen drinken NOOIT een druppel alcohol.
Echt nooit, dat is een mythe!
Ja, want als je stopt met ademhalen ben je sneller doodquote:
10 glazen per weekend :/quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hoeveel was bij jou teveel dan?
Omdat ademhalen/beademd worden voor mensen een levensvoorwaarde is en roken.. NIETquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:36 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja, want als je stopt met ademhalen ben je sneller dood
Ik geloof dat ik ook zoiets zei bij mijn keuring, heheheh..quote:
10 glazen is echt niet veel, maar ja, dat was zo'n arts, en ja, die doen alles GEZOND JAWOHL!quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:43 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik ook zoiets zei bij mijn keuring, heheheh..
@EllaN: een verslaving is ook een soort 'levensvoorwaarde', ga aan iemands verslaving zitten en ze worden wild.
Je weet wel dat zuurstof uiteindelijk ook giftig is voor de mens? Zowel in de 16% als het nu aangeleverd wordt, maar ZEKER in 100%?quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:40 schreef EllaN het volgende:
[..]
Omdat ademhalen/beademd worden voor mensen een levensvoorwaarde is en roken.. NIET.
Verder moeten jullie het verder zelf weten natuurlijk, maar dat vond ik wel een heel slechte vergelijking haha.
'Levensvoorwaarde' inderdaad, maar geen echtequote:Op dinsdag 23 november 2010 21:43 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
@EllaN: een verslaving is ook een soort 'levensvoorwaarde', ga aan iemands verslaving zitten en ze worden wild.
Pure zuurstof wel ja, maar wat je in ademt is geen pure zuurstof en ademen zul je toch moeten doen als je wilt leven. Roken is hier toch niet mee vergelijkbaarquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:44 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Je weet wel dat zuurstof uiteindelijk ook giftig is voor de mens? Zowel in de 16% als het nu aangeleverd wordt, maar ZEKER in 100%?
Alleen duurt het wat langer voordat je eraan dood gaat dan alcohol.
En bovendien vind ik het onzin dat je op de donderdagavond al militair je WEL helemaal lam mag zuipen zodat je vrijdag stomdronken op appèl staat, maar dat (soft)drugs streng verboden zijn. Trek dan één lijn, en daarmee bedoel ik ook géén alcohol als je de volgende dag nog dienst hebt!!!
Van alles krijg je kanker, van alles ga je dood. Lekker boeiendquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:46 schreef EllaN het volgende:
[..]
Pure zuurstof wel ja, maar wat je in ademt is geen pure zuurstof en ademen zul je toch moeten doen als je wilt leven. Roken is hier toch niet mee vergelijkbaar?
Ik zeg ook niet dat dat niet waar isquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:47 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Van alles krijg je kanker, van alles ga je dood. Lekker boeiend
Word militair! Dan word je nog met eer begraven mocht je toevallig door een kogel of raket om het leven komen
*zucht* vrouwen en humorquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:48 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat dat niet waar is. Ik zeg alleen stoppen met ademen voor de giftigheid van pure zuurstof met stoppen met roken vergelijken een slechte vergelijking is
.
Als er een beroepsgroep is die slecht omgaat met zijn eigen gezondheid dan is het wel artsen...quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:44 schreef Vronsky het volgende:
[..]
10 glazen is echt niet veel, maar ja, dat was zo'n arts, en ja, die doen alles GEZOND JAWOHL!
En, als mensen bijvoorbeeld mijn mountainbike zouden afpakken werd ik ook wild.
Jij kwam aanzetten met je giftige zuurstof argumentquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:49 schreef Lotusss het volgende:
[..]
*zucht* vrouwen en humor*zucht*
De medische maffia noemen wij ze!quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:44 schreef Vronsky het volgende:
[..]
10 glazen is echt niet veel, maar ja, dat was zo'n arts, en ja, die doen alles GEZOND JAWOHL!
En toch ken je niet zonder die zgn "medische maffia"quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:53 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
De medische maffia noemen wij ze!
Ach idd.. al dat gezeik.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Van zuurstof ga je uiteindelijk ook dood. Moeten we nu ineens stoppen met ademen allemaal?!
Whehe... ik denk ik 4 of 6 glazen per weekend, maar ik rookte toch echt teveel..quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:43 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
En daarmee ben ik het eensch. Gewoon niet drinken of met mate.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:44 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En bovendien vind ik het onzin dat je op de donderdagavond als militair jezelf WEL helemaal lam mag zuipen zodat je vrijdag stomdronken op appèl staat, maar dat (soft)drugs streng verboden zijn. Trek dan één lijn, en daarmee bedoel ik ook géén alcohol als je de volgende dag nog dienst hebt!!!
Ik wilde net zeggen... ik ken iemand die heeft zijn hele leven geen rookstok aangeraakt, geen drugs gebruikt en veel gesport en heeft nu ook kanker..quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Tegenwoordig zou men aan alles dood moeten gaan als je de heren wetensschappers moet geloven. Ja heren en dames, ook van brood, wit of volkoren, schijn je kanker te kunnen krijgen.
Sod off!!!!!!
quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:14 schreef Cobra4 het volgende:
Avond.
Ik ben weer op het werk. Iemand anders ook een bakkie?
Aub Mighty Maitjequote:Op dinsdag 23 november 2010 22:16 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee, mag ik ook een cola?
Heb net gesport.... dus kalorieën komt u maar!!
* Maitje is spierbundel!!!
quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Btw,
Geachte heer xxxxxxxx,
Ik heb nu een telefonisch gesprek gepland tussen u en mw. Hachchi op 30 november 2010, rond 16.30 , schikt dat?
Met vriendelijke groet,
Abele Kamminga
Geen idee, maar ik ga een goed verhaal voorbereiden mbt veteranen. Dat dat nogmaals onder de aandacht gaat komen.quote:
Niks van gehoord............D66 was de enige fractie die mij dit aanbod gaf.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Goede zaak.
Van de rest nog niks gehoord?
Ik heb mijn vragen al enigzins op de tong liggen hoorquote:
Als je maar netjes blijft.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb mijn vragen al enigzins op de tong liggen hoor
En ik kan een klootzak zijn om recht te laten zegevieren.
Natuurlijkquote:
goedeavondquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik ga een goed verhaal voorbereiden mbt veteranen. Dat dat nogmaals onder de aandacht gaat komen.
Helaas zal dat voor eerst telefonetisch zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:54 schreef Clan het volgende:
[..]
goedeavond
Waar ga je een verhaal houden?
Ik begrijp het niet geheel, dat telefoongesprek doe je voor...?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Helaas zal dat voor eerst telefonetisch zijn.
Ik volgde het ook al nietquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:01 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet geheel, dat telefoongesprek doe je voor...?
Ik lig een beetje achter met bijlezen
Geen probleem.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:01 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet geheel, dat telefoongesprek doe je voor...?
Ik lig een beetje achter met bijlezen
Hmm, oke. Het enige wat ik kan zeggen, bereid je goed voorquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen probleem.
Ik heb de fracties van de Tweede Kamer e-mails verstuurd om aandacht te vragen voor veteranen die wel willen werken, maar door regeltjes niet aan de bak kunnen. Dat terwijl er voor uitschot allerlei hulpmiddelen zijn hen aan het werk te krijgen.
Dat onrecht wil ik tegen gaan vechten.
Weltrusten Maitje.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:12 schreef Maitje het volgende:
[..]
Hmm, oke. Het enige wat ik kan zeggen, bereid je goed vooren thumbs up! Succes!
![]()
Ik ben de binnenkant van mijn ogen bekijken.
Truste allemaal en Cobra
Dat is een nobel plan, maar pas op dat het geen pirusoverwinning wordt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen probleem.
Ik heb de fracties van de Tweede Kamer e-mails verstuurd om aandacht te vragen voor veteranen die wel willen werken, maar door regeltjes niet aan de bak kunnen. Dat terwijl er voor uitschot allerlei hulpmiddelen zijn hen aan het werk te krijgen.
Dat onrecht wil ik tegen gaan vechten.
Welterustenquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:12 schreef Maitje het volgende:
[..]
Hmm, oke. Het enige wat ik kan zeggen, bereid je goed vooren thumbs up! Succes!
![]()
Ik ben de binnenkant van mijn ogen bekijken.
Truste allemaal en Cobra
Het is misschien een brug te ver ja, maar als niemand het doet gebeurd er ook niks. 1 reactie, en dan notabene van een partij waar ik niet op heb gestemt, is willig te luisteren. Goed, geen fractie-lid, maar wel de defensie-woordvoerdster van de D66 fractie. Je moet ergens beginnen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat is een nobel plan, maar pas op dat het geen pirusoverwinning wordt.
In Nederland dus niet. Helaas. Tijd om daar eens verandering in te gaan brengen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:15 schreef Sine_Pari het volgende:
Heeft men in Nederland geen regelingen omtrend het aanstellen van veteranen? Hier krijgen veteranen bv. voorkeur omdat de regering werkplaatsen voor veteranen subsidie geeft in het begin van aanstelling. Ook is het zo dat zij die NG of Res zijn hun werkplaats terug krijgen als ze op uitzending zijn geweest.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Tegenwoordig zou men aan alles dood moeten gaan als je de heren wetensschappers moet geloven. Ja heren en dames, ook van brood, wit of volkoren, schijn je kanker te kunnen krijgen.
Sod off!!!!!!
quote:Ben je geboren vóór 1978? Lees dan hier gerust verder..
Maar ben je ná 1978 geboren: Svp ophoepelen..! Want dit verhaal begrijp je toch niet! Want hoe is het in vredesnaam mogelijk dat wij, als geborenen uit de jaren 1950/1960 en 1970, nog leven..!? Daar gaat dit verhaal over. Want volgens de theorieën anno 2004 ? 2005 ? 2006 hadden we toch al lang dood moeten zijn..?
Waarom..?? Nou zeg.. Dat is toch duidelijk.. Gewoon even een paar feiten dan maar:
* Wij zaten in auto?s zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag
* Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium. Zo ook onze kleurpotloden, de verflaag knabbelden we er -onder het kleuren- lekker vanaf en dan maar verder sabbelen op het hout van het potlood..!
* Boven aan een trap was geen hekje; wie te ver ging kukelde gewoon naar beneden.
* Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat, en als er echt iets was moest je gewoon maar hard schreeuwen zodat je ouders dat merkten; de babyfoon was er in ieder geval niet.
* Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze kleine handjes en beperkte motoriek openen. En deden dat ook regelmatig.
* Poorten en deuren gingen gewoon dicht. Tja, en als je er met je vingers tussen zat, waren ze gewoon weg.
* Op de fiets zat je achterop met je kont op de harde bagagedrager en probeerde je je vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je; ongeacht het gewicht van je vader of moeder die erop zat.. Ondertussen bungelden je benen vervaarlijk langs de draaiende spaken van het wiel..
* Een helm hadden ze nog niet eens op een bromfiets. Laat staan op een fiets.
* Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles. En als je uit een fles dronk, had je die zélf gevuld..
* Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was, zie ik ze nu echt niet meer.
snoopycharliebrown.jpg
* Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was, zie ik ze nu echt niet meer.
* Je dieproze kauwgom legde je ?s avonds gewoon op het nachtkastje en stak je ?s morgens weer in je mond. Keihard was ie, maar daarna werd ?ie gewoon weer zacht..
* Op school hadden ze maar één maat bank en die had zo?n heerlijk gevaarlijke klep eraan.
* Schoenen waren meestal al ingedragen door broer, zus, neef of zo, en ook je fiets was of te groot of te klein.
* Een fiets had geen versnellingen, dus je fietste met dezelfde trapgang tegen en voor de wind. En als een band kapot was, werd je zo snel mogelijk geleerd om hem zelf te plakken.
* We gingen ?s morgens weg van huis en we kwamen terug als de straatverlichting aan ging. Niemand wist in de tussentijd écht waar we waren en we hadden geen GSM mee!
* Het bos of een park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjesverzamelplek.
* Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken. Er ging ook geen volwassene met je mee, die je bracht en ook weer afhaalde.
* Wij aten toen ook al veel koekjes en kregen boterhammen met veel boter en vet vlees, en werden toch niet dik.
* We dronken heel stoer uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van. Ook als er af en toe eens iets troebels in de fles terecht kwam..
* Wij hadden geen playstation, nintendo, X-box, 64 televisiezenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen televisies, thuiscomputer of Hyves-vrienden op Internet. Wij hadden échte vrienden!
* De televisiezender begon pas om 18.00 uur. Dan kwam een uurtje wat leuks voor kinderen en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje van een andere zender te duwen (die zaten toen aan het toestel vast). Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.. Hij stond op om de TV op een andere kanaal te zetten, met handen en voeten!
* We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden afgebroken en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept of werd de politie erbij gehaald. Dat waren gewoon ongelukken en soms kreeg je er ook nog zelf een extra pak slaag voor van je ouders..
* Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan dat je een speldje van een lieveheersbeestje op je jas stak.
* Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat een rem erop, toch wel handig geweest was..
* We voetbalden op straat, en alleen wie goed was mocht meedoen; wie niet goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met teleurstellingen. Totdat ie gevraagd werd. En je hoorde er pas écht bij, als je per ongeluk een ruitje van een raam had ingetrapt..
* Op school zaten ook domme kinderen. Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen dezelfde lessen. Zij deden soms een klas nóg een jaar en daarover waren ook geen discussies op ouderavonden. De Meester had altijd gelijk.
* We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote-mensen-mes, en als je je boterhammen thuis had laten liggen, kon je op school niets kopen! In de eerste plaats was daar niks te koop en in de tweede plaats had je er ook geen geld voor..
* Als je de korstjes van je boterhammen niet opat, had je altijd gewoon een beetje meer honger de rest van de dag.
* Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter! Ook als het goot van de lucht.
* Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je écht een watje!
* En als je écht eens problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie. Je ouders kwamen je wel ophalen, maar niet om je eruit te lullen. Je daden hadden consequenties; dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.
* Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid. We hebben moeten leren er mee om te gaan.
Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen van hun daden. Hoor jij ook daar bij? GEFELICITEERD!
WIJ WAREN HELDEN!
Geboren ná 1978?
STRONT EIGENWIJS.. EN TOCH DOORLEZEN HÈ !?
NU WEET JIJ.. ?ZACHT WATTENKIND? OOK WEER EENS WAT HELDEN ZIJN ..!
Juist. Ben reeds bezig een gedegen verhaal in elkaar te steken. Niet een verhaal welke betrekking heeft op enkel mijzelf, maar de veteraan in het algemeen..quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:18 schreef Sine_Pari het volgende:
Precies elke mars begint met de eerste stap.
Veel plezier.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:21 schreef Sine_Pari het volgende:
Wens jullie nog een prettige avond, ik ga weer verder genieten van mijn vacatie
Geniet van je vakantie, zou ik zeggenquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:21 schreef Sine_Pari het volgende:
Heb het maar niet gelezenquote:
Fijne vakantie Sinequote:Op dinsdag 23 november 2010 23:21 schreef Sine_Pari het volgende:
Ben ik lid van, idem van het BNMO en de VGGJ.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:20 schreef Clan het volgende:
Hb je contact opgenomen met het veteraneninstituut?
Het is een grappig stukje, enne je kent mij, ik rook net zo hard mee.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb het maar niet gelezen![]()
Ik zeg maar zo "gerookt vlees is langer houdbaar". En ja, ik ben een roker. Mocht de man met de zeis komen, dan komt die maar. Dan weet ik dat het mijn tijd is. Heb ik dan ook vrede mee.
I knowquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is een grappig stukje, enne je kent mij, ik rook net zo hard mee.
Ik wens je succes, helaas kan ik geen bijdrage leveren, omdat ik nooit meer hoefde te solliciteren na mijn FLOquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ben ik lid van, idem van het BNMO en de VGGJ.
Maar soms is het beter om als individu je verhaal te doen. Soms is dat beter dan wanneer er een hele organisatie achter staat.
Dank jequote:Op dinsdag 23 november 2010 23:30 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik wens je succes, helaas kan ik geen bijdrage leveren, omdat ik nooit meer hoefde te solliciteren na mijn FLO
Dat dus. Het leven is te kort om er niet van te genieten!quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
I know
Maar was mij te lang.
Ik leef redelijk gezond, maar als men lult van "je moet 6 stuks fruit per dag vreten", of "drink geen bier", "niet roken", dan zeg ik!!!! Dikke lul drie bier. Morgen kan ik doodvallen door een gebrek aan nicotine, caffeine, of weet ik veel wat. Laat staan dat je door een scotterboy voor je sokken gereden gaat worden
Juist. En maak van je hart geen moordkuil.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat dus. Het leven is te kort om er niet van te genieten!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, ben dus geinteresseert in wat je gaat zeggen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dank je
Ik heb nu eindelijk uitzicht op een baan, maar mijn punt blijft staan. Zijn zat vets die in de kou staan, waar niemand naar omkijkt. Hopelijk dat ik, met mijn minieme actie iets tewerk kan stellen.
Kijk, "nee heb je, ja kun je krijgen"
Ik zal na dat telefonetisch gesprek alhier verslag doen. Wellicht in een apart topic.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:36 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen ervaring mee, ben dus geinteresseert in wat je gaat zeggen.
Och ja, als oud GNK weet je;quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zal na dat telefonetisch gesprek alhier verslag doen. Wellicht in een apart topic.
Maar ik heb vragen die men niet kan of mag negeren.
Al helpende dien ikquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Och ja, als oud GNK weet je;
Eripiendo Victoriae Prosum
Vertel?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Clan, ik heb nog wat leuke anekdotes mbt onze shift naar de OCMGD, eerste lichting LMB die daar medisch werden opgeleid. Was grappig, wellicht ken je het nog.
Die beelding ken ik ja. De hospik die een stervende soldaat ten dienste staat. Is een mooie. Ik heb hem ergens op de zolder liggen in een kist bij mijn ouders in Duitsland.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:50 schreef Clan het volgende:
[..]
Vertel?
trouwens dat logo met die hospik die de man vasthoud die stervende is, dat hing bij ons op kantoor getekend door iemand van onze HID, dat hing aan het prikbord bij ons, weet even niet meer wie dat was, maar zag het later terug op o.a de legpenning e.d.
Trustenquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:55 schreef Iska het volgende:
Avond allemaal... ik heb de hele dag gewerkt aan kwantummechanica en ik ben niet eens op de helft van de opgave!!! Focking 14 A4-tjes!!! Weet niet wie die opgaven heeft bedacht maar ik ben pissig en ik ga slapen
Slaapze !
Ik heb er echt zoveel schandalige kilometers mee gemaakt dat ik op een gegeven ogenblik in een sportzaal stond en mijn zolen letterlijk aan de grond bleven plakken en ik op sokken doorliep.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Btw AchJa, zag die foto van de Bea-Nikes
Echt, ik heb niks anders gebruikt, ook niet tijdens mijn LMB periode. Het voldeed.
Heb er ook een paar versleten hoor. En met die versleten stukken kon je prima badslippers van maken hahahahaha.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb er echt zoveel schanlige kilometers mee gemaakt dat ik op een gegeven ogenblik in een sportzaal stond en mijn zolen letterlijk aan de grond bleven plakken en ik op sokken doorliep.
Goede nachtrust toegewenstquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:55 schreef Iska het volgende:
Avond allemaal... ik heb de hele dag gewerkt aan kwantummechanica en ik ben niet eens op de helft van de opgave!!! Focking 14 A4-tjes!!! Weet niet wie die opgaven heeft bedacht maar ik ben pissig en ik ga slapen
Slaapze !
Al dan niet met "groene tape"!quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb er ook een paar versleten hoor. En met die versleten stukken kon je prima badslippers van maken hahahahaha.
Toen we intern zaten in Hilversum mocht op een bepaalde dag familie langskomen. Ik had mijn jongste vanalles over de opleiding staan te vertellen, ook de obductie, de huisjes waar we sliepen laten zien, vraagt de kapitein aan mijn vrouw, "wat vind u zoon er allemaal van?" zegt mijn vrouw; "nou, die is behoorlijk teleurgesteld, die had graag wat lijken gezien" De kapitein kwam niet meer bij.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die beelding ken ik ja. De hospik die een stervende soldaat ten dienste staat. Is een mooie. Ik heb hem ergens op de zolder liggen in een kist bij mijn ouders in Duitsland.
Maar mbt onze opleiding LMB op het OCMGD, wel leuk, alles in looppas door ons eigen kader. Sit-ups en puill-ips voor het legerings gebouw waar ook nog dipli's gehuisvest waren. Later moesten we dat achter het gebouw doen, want de Kazerne-commandant vond het niet goed dat we dat we dat deden voor het oog van de dipli's.
Niet eens nodig als je ze dusdanig afkniptequote:
Mijn zool lag eraf...quote:Op woensdag 24 november 2010 00:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niet eens nodig als je ze dusdanig afknipte
hahahaha!!!quote:
hmmm, kan me die oude OCMGD nog goed voor de geest halen ja,quote:Op woensdag 24 november 2010 00:03 schreef Clan het volgende:
[..]
Toen we intern zaten in Hilversum mocht op een bepaalde dag familie langskomen. Ik had mijn jongste vanalles over de opleiding staan te vertellen, ook de obductie, de huisjes waar we sliepen laten zien, vraagt de kapitein aan mijn vrouw, "wat vind u zoon er allemaal van?" zegt mijn vrouw; "nou, die is behoorlijk teleurgesteld, die had graag wat lijken gezien" De kapitein kwam niet meer bij.
Ik was daar de oudste, ik was vanaf de AMO al tijdelijk Sgt gemaakt, anders zag dat niet uit, ik was toen al rond de 43 terwijl de erst eind 20, begin 30 waren. Ik zag vorig jaar een foto, in de Landmacht, van iemand van de OCMGD, die is nu majoor.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hmmm, kan me die oude OCMGD nog goed voor de geest halen ja,
Kmarns en wij, we zaten er beiden, was altijd leuk mbt plagerijen
Die kisten van zwaar geperst karton die we toen droegen heb ik nog tot diep in de jaren 90 gedragen. Burger dan wel. Idem met dat bontje erin voor de winters. Ideaal.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:17 schreef Clan het volgende:
Die kisten van eind zeventiger jaren zaten veel soepeler dan die van de zestiger jaren, als die versleten raakten aan de zolen, had je de spijkers in je voeten staan, en die uniformen waren helemaal een ramp, die waren van wol, dus bij regen had je wat extra kilo's om mee te sjouwen, en die jeukten ook nog. Alleen het veldtenue was toen al up to date, die uniformen die we rond 1993 kregen vond ik weer wat oncomfortabeler zitten, waren niet zo soepel, maar waren wel bij temperatuurschommelingen fijn om te dragen. maar ik ging de laatste jaren meestal in burger naar de kazerne.
Tegenwoordig is men veel meer veeleisend. Dat is het hem. Sommige dingen zijn nu goed, sommige dingen waren vroegah goed.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:17 schreef m.k het volgende:
dingen worden tegenwoordig niet meer zo degelijk als vroeger gemaakt
In de jaren 90 droeg ik meestal wat ik lekker vond zitten, trui en blouse bijvoorbeeld, wij hadden niet zo'n streng kledingvoorschrift.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die kisten van zwaar geperst karton die we toen droegen heb ik nog tot diep in de jaren 90 gedragen. Burger dan wel. Idem met dat bontje erin voor de winters. Ideaal.
Onze lichting was de eerste die het bekende GVT uniform ging dragen. Dat terwijl alle andere eenheden nog in het olijfgren staken konden wij het bloemetjespak dragen. Dat gaf op de stations nogal hele vreemde blikken. was wel vermakelijk.
Ok, kwam denk ik dat jij nog veel te maken had met dienstplichtigen en wij dus niet. Zou kunnen ja.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:24 schreef Clan het volgende:
[..]
In de jaren 90 droeg ik meestal wat ik lekker vond zitten, trui en blouse bijvoorbeeld, wij hadden niet zo'n streng kledingvoorschrift.
Tja, negatiegf nieuws heeft meer nieuwswaarde hè?quote:Op woensdag 24 november 2010 00:25 schreef Clan het volgende:
De UZI bijvoorbeeld was een heel goed wapen, terwijl er de meest negatieve verhalen over de ronde deden.
Ik heb tot het einde met dienstplichtigen gewerkt, en altijd met veel plezier, aleen begon op het 'einde' de kloof iets te groot te worden, jongeren die zonder verlofpas de kazerne verlaten etc, allemaal van dat soort fratsen.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ok, kwam denk ik dat jij nog veel te maken had met dienstplichtigen en wij dus niet. Zou kunnen ja.
Bij ons moest alles overdreven strak zijn.
Ik was ook hospik in Bosnie, maar droeg naast mijn standaard Glock ook vaak de FAL, UZI en zelfs MAG. Mocht wel niet, maar we moesten het maar doen.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:29 schreef Clan het volgende:
Klopt ja, korte afstand, niet als je op een dak zat, of in het veld, de M1 carabine, waar ik vroeger mee schoot, was een fijn wapen om mee te schieten, je ziet dat wapen nog terug in de serie Band of brothers. Al hospik droeg ik alleen een Glock, en dat was op uitzending
Ik zat de hele dag in de wagen, dus ik had aan een Glock genoeg, daarnaast mag je het wapen, als hospik, alleen gebruiken om je patient te verdedigen.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik was ook hospik in Bosnie, maar droeg naast mijn standaard Glock ook vaak de FAL, UZI en zelfs MAG. Mocht wel niet, maar we moesten het maar doen.
Om heel eerlijk te zijn nee. Kregen we geen instructie in. Daarnaast, aantal negroiden binnen ons Bataljon waren op 1 hand te tellen. Voor ons golden gewoon de standaard regels welke ons aangeleerd waren.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zat de hele dag in de wagen, dus ik had aan een Glock genoeg, daarnaast mag je et wapen, als hospik, alleen gebruiken om je patient te verdedigen.
Heb jij trouwens bij de EHAF geleerd hoe dat zat met wonden bij negroiden? Dat had toch te maken met de bloedcellen?
Zeg!!! we zijn niet oud hè???quote:Op woensdag 24 november 2010 00:43 schreef Vronsky het volgende:
Ik moet zeggen, ik vind het altijd zeer interessant om die nachtelijke discussies te lezen hier in de slowchat van het volk dat het vroeger allemaal deed.
* Vronsky pakt meer popcorn
Klopt. Pistool is wapen hospik. Maar soms kan het gek genoeg anders lopen en ben je opeens groeps-commandant en mag je als hospik zijnde een groep van de QRF leiden. En ja, dan draag je graag wat zwaarders met je mee. En dan gaat die rode-kruis armband wel af hoorquote:Op woensdag 24 november 2010 00:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zat de hele dag in de wagen, dus ik had aan een Glock genoeg, daarnaast mag je het wapen, als hospik, alleen gebruiken om je patient te verdedigen.
Nee, oud zeker niet.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zeg!!! we zijn niet oud hè???
Ik denk dat ze het nog steeds doen,quote:Op woensdag 24 november 2010 00:43 schreef Vronsky het volgende:
Ik moet zeggen, ik vind het altijd zeer interessant om die nachtelijke discussies te lezen hier in de slowchat van het volk dat het vroeger allemaal deed.
* Vronsky pakt meer popcorn
Ik krijg nu spontaan herinneringen aan NEPBAT hahahaha.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:45 schreef Clan het volgende:
Was maar een korte instructie, had te maken met het weefsel wat rond zo'n wond onstaat bij het geneesproces. Bij ons was het ook op één hand te tellen, maar je had het nodig omdart we bij de VN met meerdere landen samenwerken, ik heb ooit gezien dat Maories vorrdat een dode op het kamp kwam, eerst een dans om de brancard uitvoerden, raar gezicht om te zien, of Pakistanen die bij 20 graden mutsen over hun gezicht hadden, want ze hadden het koud.
Zat jij eind 1994 nog in Bosnië?quote:Op woensdag 24 november 2010 00:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik krijg nu spontaan herinneringen aan NEPBAT hahahaha.
Kwamen daar aan in holst van de nacht voor tanken, kwamen ze aankakken op teenslippertjes. Weet niet meer precies waar dat was, maar we konden er wel om lachen.
Het is anders, dat klopt. Wellicht omdat jij die tijd niet bewust hebt meegemaakt. En dan wat je nu bv ziet in de media, dat is toch wat anders van de tijd toen er nog geen multi-media was.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:47 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Nee, oud zeker niet.
Maar ik vind nog wel dat er een redelijke kloof zit tussen bijvoorbeeld mensen zoals jou die in de jaren 80 en 90 actief zijn geweest, dan wat er nu rondloopt.
Het is toch allemaal een beetje "anders".
(Is een compliment)
En dan hoorde je zo'n klik, want dat ging allemaal via de sataliet, met zo'n pauze erinquote:Op woensdag 24 november 2010 00:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het is anders, dat klopt. Wellicht omdat jij die tijd niet bewust hebt meegemaakt. En dan wat je nu bv ziet in de media, dat is toch wat anders van de tijd toen er nog geen multi-media was.
Voorbeeld, Clan en de rest kunnen dat beamen, per maand mocht je, indien dat kon of je had er tijd voor, max. 2 minuten naar huis bellen. En dan moest je bij elke zin ook nog "over" roepen. Net als via de POFO.
Nu heeft men gelukkig toegang tot betere media om contact te houden met het thuisfront.
Nee, tot media 1994. NEPBAT zat daar al in februari 1994 toen we moesten aftanken. Zwaar winter was het, en hun, NEPBAT gekleed in teneu van winterpet, jas, broek en teenslippers. Wij hadden de luxe wel enigzins degelijke winterkleding te hebben, welke ons de das omdeed toen het warm werd. Zomertenue heb ik nooit ontvangen, net als vele anderen.quote:
Juist ja, via de SatCom geloof ik.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:54 schreef Clan het volgende:
[..]
En dan hoorde je zo'n klik, want dat ging allemaal via de sataliet, met zo'n pauze erin
Daar had ik geen last van, Het gros keek erg tegen mij op, ik was namelijk de man die 'ervaring' had, ik was dan ook de 'oudste' van de Rotatiequote:Op woensdag 24 november 2010 01:02 schreef ErwinRommel het volgende:
"Leuke" was ook dat er achter je een hele rij andere militairen stonden terwijl je gebruik maakte van je 2 minuten bellen per maand naar thuisfront. Herrie alom, en dan zat je in zo een hokje gemaakt van hout met een hoorn en haak. En verbinding was weg na 2 minuten, ook al was je niet uitgesproken.
Brieven ja, ik had ze enkele maanden geleden eens weer doorgelezen. Mijn ouders hadden al mij brieven bewaard, en ik die van mijn familie. Enkele hele waardevolle brieven heb ik aan Lotusss (mijn vriendin) laten lezen. Elke keer weer doet het me wat, om het terug te lezen. Met name een notitie van mijn opa, oud KNIL militair, Hij schreef "beste jongen, we denken aan je, en doe je plicht naar eer en geweten". Die note van mijn opa (die er niet meer is) heeft mij erg geraakt. Het was geen schrijver, had zelf 8 jaar oorlog aan z'n broek zitten........zucht.....wat zou ik zo graag eens eerder met hem hebben willen praten.....quote:Op woensdag 24 november 2010 01:01 schreef Clan het volgende:
Ik heb alle brieven van mijn vrouw en kinderen nog, was toch erg belangrijk die post, want ik verveelde me vaak, moest al om 2200 naar bed, terwijl ik dat helemaal niet gewend was, en je mocht maar drie maal 33cl blikjes bier drinken. Omdat bijna iedereen rond de 18/19 jaar was, had ik de meeste gesprekken met de Allmoezenier, In het topic over Bosnië zie je mij met hem op de foto staan. Ik heb nog steeds contact met hem, eveneens met een g.d. Die tegenwoordig SM is.
Mijn vader was ook niet zo'n prater, vertelde ooit eens hoe ze door Belgié richting Zeeland marcheerden en er een Duits vliegtuig overvloog, ze sprongen meteen aan de kant van de weg, en aan de overkant liep een vrouw met kinderwagen, een enorme knal, winkelwagen in de boom, en niets meer te bekennen van de vrouw en haar kind, dat is zowat het enige wat ik ooit hoorde, voor de rest alleen maar 'lollige' verhalen, hoe hij de hele meidagen geen schot heeft gelost etc.quote:Op woensdag 24 november 2010 01:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Brieven ja, ik had ze enkele maanden geleden eens weer doorgelezen. Mijn ouders hadden al mij brieven bewaard, en ik die van mijn familie. Enkele hele waardevolle brieven heb ik aan Lotusss (mijn vriendin) laten lezen. Elke keer weer doet het me wat, om het terug te lezen. Met name een notitie van mijn opa, oud KNIL militair, Hij schreef "beste jongen, we denken aan je, en doe je plicht naar eer en geweten". Die note van mijn opa (die er niet meer is) heeft mij erg geraakt. Het was geen schrijver, had zelf 8 jaar oorlog aan z'n broek zitten........zucht.....wat zou ik zo graag eens eerder met hem hebben willen praten.....
Zo ken ik ook mijn opa. Met name als de gehele indo familie op bezoek was bij hen. Dan zat je als jonkie stil te luisteren naar de bravoure verhalen van de "oudjes" die met bier en jenever aan tafel zaten. En soms vertelden ze wel eens wat over de Bersiap periode, of zelfs over hun krijgsgevangenschap. Ik weet er wel wat over vanuit de overlevering, maar helaas, het is niet veel..quote:Op woensdag 24 november 2010 01:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Mijn vader was ook niet zo'n prater, vertelde ooit eens hoe ze door Belgié richting Zeeland marcheerden en er een Duits vliegtuig overvloog, ze sprongen meteen aan de kant van de weg, en aan de overkant liep een vrouw met kinderwagen, een enorme knal, winkelwagen in de boom, en niets meer te bekennen van de vrouw en haar kind, dat is zowat het enige wat ik ooit hoorde, voor de rest alleen maar 'lollige' verhalen, hoe hij de hele meidagen geen schot heeft gelost etc.
Mijn "camp"quote:Op woensdag 24 november 2010 01:15 schreef Clan het volgende:
Mijn kamp i centraal Bosnië, ik heb nog een videoband ( op dvd gezet ) wwar je me nog ziet zitten in één van de 'containers'.
Ik zou tegenwoordig die persoon moeten zijn, maar de vriend van mijn nichtje heeft in Uruzgan gezeten, met videocamera en al, en dat is dan 'net' weer iets interessanter.quote:Op woensdag 24 november 2010 01:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zo ken ik ook mijn opa. Met name als de gehele indo familie op bezoek was bij hen. Dan zat je als jonkie stil te luisteren naar de bravoure verhalen van de "oudjes" die met bier en jenever aan tafel zaten. En soms vertelden ze wel eens wat over de Bersiap periode, of zelfs over hun krijgsgevangenschap. Ik weet er wel wat over vanuit de overlevering, maar helaas, het is niet veel..
Zolang je het, net als ik dat ook doe, maar voor jezelf documenteerd. Opdat op een of andere dag men het leest.quote:Op woensdag 24 november 2010 01:27 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zou tegenwoordig die persoon moeten zijn, maar de vriend van mijn nichtje heeft in Uruzgan gezeten, met videocamera en al, en dat is dan 'net' weer iets interessanter.
Mijn zoon heeft alles van mijn vader en mij gedocumenteerd, dus dat zit snor, ik hoef me geen zorgen te maken, die scant alles, zelfs al mijn diploma's van het leger, Tevredenheidsbetuigingen, de afscheidsbrief van het leger e.d. Alles staat op schijf, ook alle foto's documenten van mijn vader. Die heeft nog gezorgt dat mijn vader postuum het MO kreeg, had ik zelf geeneens aan gedacht. Het is wel in mijn naam gedaan, anders kan je het nietaanvragen, er moet een directe lijn zijn tot de betrokkene, maar dat had die toch wel weer voor elkaar. Ik vind het ook leuk om op de laptop alles voor handen te hebben. Ik kan meteen een foto laten zien.quote:Op woensdag 24 november 2010 01:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zolang je het, net als ik dat ook doe, maar voor jezelf documenteerd. Opdat op een of andere dag men het leest.
Deze had ik ook in het topic Bosnië neergezet, dacht dat je die al had gezien?quote:Op woensdag 24 november 2010 01:39 schreef ErwinRommel het volgende:
Maker van dit filmpje zat er ook ten tijde van mijn periode:
Ik zal het aan mijn zoon vragen, ik ga er niet overquote:Op woensdag 24 november 2010 01:41 schreef Cobra4 het volgende:
En wanneer kunnen we jullie boeken in de winkel vinden?
Dat heet dus delegerenquote:Op woensdag 24 november 2010 01:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Mijn zoon heeft alles van mijn vader en mij gedocumenteerd, dus dat zit snor, ik hoef me geen zorgen te maken, die scant alles, zelfs al mijn diploma's van het leger, Tevredenheidsbetuigingen, de afscheidsbrief van het leger e.d. Alles staat op schijf, ook alle foto's documenten van mijn vader. Die heeft nog gezorgt dat mijn vader postuum het MO kreeg, had ik zelf geeneens aan gedacht. Het is wel in mijn naam gedaan, anders kan je het nietaanvragen, er moet een directe lijn zijn tot de betrokkene, maar dat had die toch wel weer voor elkaar. Ik vind het ook leuk om op de laptop alles voor handen te hebben. Ik kan meteen een foto laten zien.
Ach, soms heb je geen boek nodig om iets te beschrijven. Je kunt het aflezen aan het gezicht.quote:Op woensdag 24 november 2010 01:41 schreef Cobra4 het volgende:
En wanneer kunnen we jullie boeken in de winkel vinden?
quote:Op woensdag 24 november 2010 01:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zal het aan mijn zoon vragen, ik ga er niet over
Dan moet ik eroverheen hebben gekeken. Anyway, de sfeer is al voelbaar bij het zien van die beelden. Ik ervaarde dat anders, want ik zat op post. Liep patrouiles door de bossen, zag maar weinig van de locals.quote:Op woensdag 24 november 2010 01:41 schreef Clan het volgende:
[..]
Deze had ik ook in het topic Bosnië neergezet, dacht dat je die al had gezien?
Daar zijn al tig boeken over geschreven.quote:Op woensdag 24 november 2010 01:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik teken vast in voor de eerste editie.
Helaas ontkom je er soms niet aan.quote:
Goeiemorgen EllaNquote:
Waarom doe je dat dan ook?quote:Op woensdag 24 november 2010 02:37 schreef EllaN het volgende:
[..]
Dag Cobra. Ik wil niet wakker zijn
.
Ai, da's minder.quote:Op woensdag 24 november 2010 02:42 schreef EllaN het volgende:
Ik probeer al sinds half 12 te slapen, maar het lukt niet.
Truequote:Op woensdag 24 november 2010 02:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ai, da's minder.
Maar er is dan wel een voordeel. Komende nacht zul je wel goed slapen.
Ja hoor, ik ben even de stad ingeweest om een nieuwe jas te kopen, heb nog M*A*S*H gekeken en heb daarna nog even lekker 3 uur liggen snurken.quote:Op woensdag 24 november 2010 02:46 schreef EllaN het volgende:
[..]
True. Heb je een goede dag + goed slaapje gehad?
Klinkt goedquote:Op woensdag 24 november 2010 02:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ben even de stad ingeweest om een nieuwe jas te kopen, heb nog M*A*S*H gekeken en heb daarna nog even lekker 3 uur liggen snurken.
quote:Op woensdag 24 november 2010 02:48 schreef EllaN het volgende:
[..]
Klinkt goed. Nu weer een beetje lezen? Of iets leuks op tv aan het kijken?
Hahaquote:
Voor jou hoop ik tot morgen.quote:Op woensdag 24 november 2010 02:51 schreef EllaN het volgende:
[..]
Haha. Blijft leuk
. Ik ga nog een poging wagen! Hopelijk pas tot morgen
. Als ik pech heb, tot zo
.
M*A*S*H!! ik heb alle 11 de seizoenen thuis op de plank staan!quote:Op woensdag 24 november 2010 02:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ben even de stad ingeweest om een nieuwe jas te kopen, heb nog M*A*S*H gekeken en heb daarna nog even lekker 3 uur liggen snurken.
Idem.quote:Op woensdag 24 november 2010 04:17 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
M*A*S*H!! ik heb alle 11 de seizoenen thuis op de plank staan!
Mogguh.quote:Moguh btw! Vandaag salaris!
Goeiemorgen Maitje!quote:
Zekers. En nu even lekker relaxen.quote:Op woensdag 24 november 2010 07:54 schreef Maitje het volgende:
Goeiemorgen Cobra
Jawel, had wel langer gemogen!
Fijne nachtdienst gedraaid?
Als je gewoon wakker blijft kun je ook meepraten hoorquote:Op woensdag 24 november 2010 08:46 schreef jankaas020 het volgende:
Mogge! Waarom zijn alle toffe gesprekken 's nachts?FAL heb ik bv ook nog mee geschoten en tegenwoordig zitten al die kutzieke hindoes bij het eerste de beste teken dat er land in de buurt is te kijken op hun telefoon of ze bereik hebben..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |