Jaja, het '
Heb jij je stufi/zorgtoeslag al? 63 ' -topic liegt er niet om: er zijn mensen die werkelijk waar regelmatig geen geld meer hebben voor eten, of belangrijker, voor peuken.
De een zegt:
quote:
waarop de ander dan weer zegt:
quote:
Maar moet je wel alles opzuipen en -roken om 'een leven te kunnen hebben'? Of kun je ook gewoon leuk student zijn zonder dat je zo snel mogelijk alles wat op je rekening verbrast en je lijden aan het eind van de maand goed praat met 'maar ik leef tenminste wel'.
Nu heeft elk mens en elke student natuurlijk wel een andere invulling van wat 'leven' inhoudt:
• 'stereotype studenten', die gewoon 'het beste uit hun studententijd halen' en 'gewoon vet veel bier zuipen en met een 5,6 even die tentamens binnen koppen' omdat de societeit niet zonder hen draait.
• 'de donderdagavondstudent', die best van een biertje houdt, op studentenavond gaat stappen en soms nog 's een extra avondje bier met vrienden pakt
• 'de ik zie wel wanneer ik zin heb in uitgaan' student, die gewoon doet wat hij leuk vindt en/of niet zozeer moet uitgaan om een leuke studententijd te hebben maar zich prima met zo nu en dan een avondje gezelligheid kan redden en veel met de studievereniging doet.
• 'de spoorknor', die gewoon elke avond nog naar paps en mams gaat en daar aanschuift en dus meestal uberhaupt niet zoveel geldzorgen hoeft te hebben.
en vast nog wel wat. Onder al deze groepen zitten mensen die alles zelf betalen en mensen die gesponsord worden, maar toch kan iedereen wel of geen 'geldproblemen' hebben.
Waar kies jij voor? 'Leven' en dan maar aan het eind van de maand, of eerder, blut zijn? Of gewoon zorgen dat je de hele maand door constant kunt eten/drinken en goed uitkomt. Of spaar je zelfs?