abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89012390
Ik ben benieuwd hoeveel PTA'ers zelfkennis hebben en durven toe te geven 8-).

Ben jij een heethoofd in het verkeer of niet? Erger jij je snel aan dingen? En wat doe je dan zoal?
Of ben jij juist meer het type dat vrolijk fluitend en rustig door het verkeer heen zoeft?

Voorbeelden van situaties zijn gewenst :9.

TS begint:
Ik ben overduidelijk een heethoofd in het verkeer :Y. Volgens mij erger ik mij bijna dagelijks aan het overige verkeer. Mensen die niet doorrijden, mensen die gaan stoppen bij een rotonde om dán pas te gaan kijken of ze op kunnen rijden, mensen die stug links blijven rijden terwijl de rechterbaan vrij is, mensen die al bellend aan het bumperkleven zijn, etc etc etc. Elke dag weer en weer en weer.

Wat ik dan doe? Ik mopper (en scheld) een beetje (en bij de linksrijdende mensen haal ik héél af en toe rechts in, schaam schaam), wacht op een kans dat ik de persoon kan inhalen en dat was het dan eigenlijk ook. Ik haal volgens mij verder geen abnormale fratsen uit. Ik toeter bijna nooit (toevallig eergisteren dan wel, voor een mevrouw die niet aan het opletten was, hetzelfde idee als bij een stoplicht dat op groen staat, je weet wel) en met groot licht seinen doe ik alleen op de Duitse autobahn.

Ik moet wel zeggen dat naarmate ik ouder word het er een beetje af aan het slijten is O-).
pi_89012495
Ik irriteer mij niet heel erg snel in het verkeer. Alleen mensen die onnodig linksrijden kan ik wel vervloeken, mensen die niet opschieten is ook niet prettig, maar daar kan ik nog wel mee leven.
pi_89012526
Ik scheld altijd in m'n helm als ik op de motor zit, pruttel wat na en steek even een sarcastische duim op.

Als het écht heel dom is wat mijn medeweggebruiker doet roep ik nog iets sarcastisch als 'nee hoor,die spiegels zitten er voor de sier op!!!!!!!!!!!!!! HEUS!' ofzo.. maar verder houd ik 't vooral binnen de helm of binnen de auto, gewoon 'lekker druk maken' :')
Ja doei.
pi_89012593
Oh ja, ik heb één keer mijn middelvinger opgestoken naar de auto áchter mij (die waren aan het bumperkleven terwijl ik die mensen daarnet juist had ingehaald en we reden op dat moment zo'n 180 km/h, dus ik was van dat bumperkleven niet zo gediend).

De auto naast mij echter dacht dat ik het tegen hem had en is mij dus naar mijn huis gevolgd :').
Na wat uitleg is ie hem weer gepeerd :Y.
pi_89012603
Bij mij hangt het vaak tussen heethoofd en vermakelijkheid om andermans fouten :')

Als ik haast heb, of een kuthumeur dan heethoofd. Ben ik lekker aan het rondrijden (lange afstand zonder haast enzo), dan vermakelijkheid :P
Ik kan het gelukkig goed binnen de auto houden (iedereen maakt fouten), dus geen vingers, handjes en getoeter van mijn kant.
  maandag 22 november 2010 @ 14:38:43 #6
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_89012605
Redelijk heethoofd, maar dan echt op fouten van een ander. Of laksheid van een ander (geen knippers bijv.), langzaam links rijden, remmen voor een verkeerslicht en dan zoveel ruimte over laten dat er nog zo een auto tussen zou kunnen. Fietsers zonder verkeerskennis, automobilisten die voorrangsregels niet kennen enz. Daar stoor ik me aan en dan wil ik daar nog wel eens over gaan schelden in de auto of op de motor. Maar in de auto wordt iedereen een ander mens en hier in Nederland zijn de wegen te klein en het aanbod aan auto's wat er op rijd te groot, dus confrontaties zijn niet zo vreemd.
pi_89012704
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:38 schreef Piles het volgende:
Bij mij hangt het vaak tussen heethoofd en vermakelijkheid om andermans fouten :')

Als ik haast heb, of een kuthumeur dan heethoofd. Ben ik lekker aan het rondrijden (lange afstand zonder haast enzo), dan vermakelijkheid :P
Ik kan het gelukkig goed binnen de auto houden (iedereen maakt fouten), dus geen vingers, handjes en getoeter van mijn kant.
Hier herken in mij ook wel in. Ik rij echter wel met enige regelmaat (zeker in het voorjaar/de zomer) over de N57 richting Zeeland, maar dan kan ik mij wel groen en geel ergeren als mensen daar ruim onder de maximum snelheid gaan rijden en je er kilometers lang niet kan inhalen.

En geen knipperlicht op een rotonde terwijl ik sta te wachten, dan maakt me wel echt pissig.
pi_89012759
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:41 schreef Dennis101 het volgende:
Hier herken in mij ook wel in. Ik rij echter wel met enige regelmaat (zeker in het voorjaar/de zomer) over de N57 richting Zeeland, maar dan kan ik mij wel groen en geel ergeren als mensen daar ruim onder de maximum snelheid gaan rijden en je er kilometers lang niet kan inhalen.
Heb ik op de N59 ook regelmatig, maar daar heb je nog een paar 2 baans verkeerslichten en een paar inhaalpunten (al dan niet legaal).
Op de N57 zijn je enige kansen de dubbele rotondes :P
quote:
En geen knipperlicht op een rotonde terwijl ik sta te wachten, dan maakt me wel echt pissig.
Dat is echt ergernis nummer 1. Heb ook al een paar gehad dat ik ging rijden omdat ik dacht dat iemand af ging slaan en geen richting aangaf. Sloegen ze toch niet af :@ :')
  maandag 22 november 2010 @ 14:45:17 #9
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_89012829
Waar ik mij druk om kan maken zijn mensen die geen vaart maken op de invoegstrook en de invoegstrook ook niet volledig gebruiken maar gewoon de auto er met 80 km/h tussen gooien.

Als je auto na flink aanpezen niet harder wil aan het eind van de invoegstook dan is het anders.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  maandag 22 november 2010 @ 14:46:33 #10
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_89012866
Yup.
Als ze 60-70 gaan rijden waar 80 is toegestaan, daar kan ik echt niet tegen en ga ik me echt eraan irriteren.
vlieg er dan ook zsm voorbij om daarna lekker 80-90 verder te rijden.
verder niet echt eigenlijk :P
  maandag 22 november 2010 @ 14:46:38 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_89012870
Ja, ik kan me kapot ergeren in het verkeer.
pi_89012882
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb ik op de N59 ook regelmatig, maar daar heb je nog een paar 2 baans verkeerslichten en een paar inhaalpunten (al dan niet legaal).
Op de N57 zijn je enige kansen de dubbele rotondes :P
Klopt, daar maak ik dan ook gretig gebruik van, ook op de haringvliet kan je lekker doorknallen, alleen daarna (Zeeland in, is het echt een drama)
quote:
[..]

Dat is echt ergernis nummer 1. Heb ook al een paar gehad dat ik ging rijden omdat ik dacht dat iemand af ging slaan en geen richting aangaf. Sloegen ze toch niet af :@ :')
Ik had er laatst één die zijn knipperlicht aanzet om van de rotonde af te gaan, dus ik wil optrekken en kijk naar rechts of er niemand die rotonde op wil rijden voor mijn neus, zit diezelfde auto die zojuist zijn knipperlicht aan had ineens voor mijn neus, ik schrok me kapot, net als mijn passagier.
  maandag 22 november 2010 @ 14:47:48 #13
37248 BertV
Klei indiaan
pi_89012913
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:41 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zelfs de politie flikt dit.

Na mijn driftig getoeter hoopte ik dat het gevolgen had.
Had het niet...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_89012940
mijn gedrag in de auto heeft me al menig jaar van mijn leven gekost

ik zal jong sterven......
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_89013200
vooral veel sarcasme.. dat helpt me om niet boos te worden :+

vooral bestuurders zonder enig verkeersinzicht doen het goed, gewoon niet nadenken en oprijden met je koekblik zo ver je kunt en dan wel weer verder zien.

overigens is een helm inderdaad een zeer fijne plek om je hart even te luchten })
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 november 2010 @ 14:55:35 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89013211
Ik hoor mezelf wel geregeld zeggen: "Gas!" tegen mensen die niet snel genoeg optrekken bij een stoplicht, of die standaard 10 km onder de toegestane snelheid rijden zonder dat daar aanleiding voor is. En mopperen op mensen die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde (maar daar ben ik niet de enige in lees ik al ;) ). Of mensen die pas vlak voor een kruising aangeven dat ze afslaan waardoor ik voor Jan Boterletter sta te wachten - en waarna er natuurlijk prompt ander verkeer aankomt waardoor ik alsnog niet kan doorrijden }:|

Of als ik in Nederland met mijn krukken bij een zebra sta en van beide kanten auto's zowat over mijn tenen rijden in plaats van te stoppen, zoals ik in Duitsland gewend ben. Autorijden in Duitsland is een stuk relaxter dan in Nederland moet ik zeggen. Ik rij tegenwoordig zelf ook op zijn Duits: geef die ander even voorrang, laat die voetganger even oversteken ook al is er niet eens een zebra, enz.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 november 2010 @ 15:01:07 #17
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_89013425
Moest gister wel lachen, ik rijd achter een rijtje auto's en een motorrijder. Ik rijd achter de motorrijder en houd netjes afstand, er past denk ik nog een anderhalve auto tussen en ik rijd gelijke snelheid aan de rest van de stoet (70 a 80). Rijd er een auto achter me die mij in gaat halen en dan voor mij gaat rijden en daar niet nadenkt dat als er wat met de motorrijder gebeurd, hij er vrijwel direct overheen rijd, laat staan op tijd kan stoppen als er wat voor de stoet gebeurd. Daar kon ik dus wél om lachen, zonder kwaad te worden of te schelden. Inzichtloze figuren, dat ze nog de weg op mogen...
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 15:12:53 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_89013882
Mwah, ik heb 2 kanten. Ik kan me enorm irriteren aan mensen die op een rotonde geen richting aangeven bv, of mensen die links blijven rijden, of mensen die niet terug naar rechts gaan zodat ik er voorbij kan, of vrachtwagens die te traag inhalen, of mensen die op het laatst nog gauw even proberen tussen te voegen, zodat ze die auto ook nog net even hebben meegepakt terwijl er dan achter die auto een zee aan ruimte is, en en en...

Dan is het in mijn geval wel toeteren of met groot licht knipperen of een gebaar maken met mn handen of dat soort dingen.

Aan de andere kant ga ik altijd aan de kant voor motorrijders, laat ik mensen die op de stoep staan te wachten om over te steken vrijwel altijd voor, ook al is daar geen zebrapad, stop ik standaard voor mensen met wandelwagens en oude mensen die willen oversteken, etc etc.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_89013937
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
Aan de andere kant ga ik altijd aan de kant voor motorrijders, laat ik mensen die op de stoep staan te wachten om over te steken vrijwel altijd voor, ook al is daar geen zebrapad, stop ik standaard voor mensen met wandelwagens en oude mensen die willen oversteken, etc etc.
Zo'n kant heb ik dan inderdaad ook wel weer :).
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 november 2010 @ 15:20:15 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89014109
Laatst ook zo'n kwast bij Duiven. Ik kom vanaf de oprit uit Arnhem en wil de A12 op. De auto op de rechterstrook is ver genoeg achter me, maar ik zie uit mijn ooghoek een dikke bolide op de linkerbaan aankomen. Ik hou dus even in, maar goed ook, want hij haalt de auto op de rechterstrook in, gaat vervolgens vlak voor mij langs naar rechts (er zijn daar twee banen A12 en twee banen afrit Duiven), en schiet de linkerbaan van de afrit op. Zonder richting aan te geven en met een telefoon aan zijn oor 8)7
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_89014697
Ik erger me soms kapot in het verkeer al gebeurt het niet vaak.

Situaties die me mateloos kunnen irriteren:
Onnodige 'wegwerkzaamheden' borden. Dat je ergens maar 30 mag rijden terwijl er geen wegwerker te bekennen is en er geen vuiltje op de weg ligt. Draait dat bord dan gewoon lekker om.
Als het druk is en ik moet wachten bij een rotonde. Dat er dan op de rotonde zo'n eikel rijdt die niet even richting aangeeft dat hij de rotonde gaat verlaten. Als hij dat wel had gedaan kon ik tenminste zelf de rotonde oprijden, in plaats van voor niks voor hem staan te wachten maar dan geen tijd hebben door de auto die achter hem rijdt en wel op de rotonde blijft.
Mensen die op de snelweg nooit naar rechts gaan, ook al kan het gemakkelijk. Zulke mensen haal ik zo'n beetje standaard rechts in.
pi_89016112
Ik ben vrij rustig in het verkeer, gasten die in je bumper kleven en seinen omdat ze net iets sneller dan jou willen zodat ze bij me voorganger weer flink op de rem kunnen trappen vind ik irritant, zeker als ik zelf de maximum snelheid rijd.
verder hou ik van afstand houden, dit rijd zoveel malen relaxed en ik rijd rechts als ik dat kan.

Oh ja, als er een stresskip achter me rijdt raak ik daar niet van onder de indruk, ik ga gewoon mijn gangetje en houd mij aan de wet :) dus niet 121 km per uur gaan rijden _O-

heerlijk om te zien dat het ze irriteert, hun probleem, niet de mijne :)
en als je rechts wilt inhalen, zorg ik ervaar dat het je niet lukt :D
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 22 november 2010 @ 16:12:55 #23
37248 BertV
Klei indiaan
pi_89016252
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:09 schreef longinus het volgende:
Oh ja, als er een stresskip achter me rijdt raak ik daar niet van onder de indruk, ik ga gewoon mijn gangetje en houd mij aan de wet :) dus niet 121 km per uur gaan rijden _O-

Je snelheidsmeter geeft te weinig aan. Ik houd mijn GPS aan... grrrr... :(
:P
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  maandag 22 november 2010 @ 16:13:53 #24
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_89016281
Heg het geleerd EN afgeleerd toen ik voor werk zo'n 50K km's per jaar reed. eerste jaar gruwelijk geergerd aan het rijgedrag van anderen, daarna maar opgegeven. je kunt de niet de hele wereld opvoeden.

maar toch, mensen die zonder richting aangeven heen en weer zwalken, onnodig links blijven rijden of langs een rij stilstaand verkeer bij een stoplicht rijden om dan bij groen TOCH de andere baan op te rijden... ik word er wel een beetje moedeloos van.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  maandag 22 november 2010 @ 16:14:07 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_89016290
Ik ben het toppunt van relaxheid, ik maak me never, nada nooit niet druk achter het stuur, daar is het leven veels te mooi voor (en nee ik heb geen visje achter op de auto...)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')