Rechtse_Hippie heeft hierboven toch al uitgelegd wat het verschil is?quote:Op maandag 22 november 2010 17:04 schreef emss het volgende:
[..]
mijn 'zij doen het ook argument' slaat op Amerikanen die over ONZE Zwarte Pieten klagen. Ik vind dat ze niet moeten zeuren, want zij hebben toch ook elfjes..
Elfjes zijn ook blanke mensen, die zich verkleden als karikatuur van een dwerg. leuke mutsjes op, vrolijke kleren, rinkelende belletjes aan de kleren.. Hier kun je net zo goed geschokt over zijn, want het is discriminered voor kleine mensen, net zoals zwarte pieten discriminerend zouden zijn voor zwarte mensen.
Sommige mensenquote:Op maandag 22 november 2010 17:17 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Rechtse_Hippie heeft hierboven toch al uitgelegd wat het verschil is?![]()
Het is niet discriminerend voor kleine mensen als zij er zelf voor kiezen om zich te verkleden als elfjes. En sinds wanneer zijn elven negatief?
Wat is hier in vredesnaam discriminerend aan?
Als je een stel witte mensen hebt dat zich zwart (of bruin) schminkt, pruiken met kroeshaar opdoet, zich vaak dom en onhandig gedraagt (en soms zichzelf ook nog eens een Antilliaans of Surinaams accent aanmeet), en dit allemaal onder het mom van "Tja, hij is door de schoorsteen geklommen, dus vandaar!", en die Zwarte Pieten spelen die allemaal de knechten zijn van (Blanke) Sinterklaas (die altijd alles beter weet dan die domme, onnozele Zwarte Pieten), dan is het toch wel voor te stellen dat dát beledigend is voor donkere mensen, of niet?
Deze twee situaties zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken!
. Daar kiezen pieten toch ook voor?quote:Het is niet discriminerend voor kleine mensen als zij er zelf voor kiezen om zich te verkleden als elfjes.
Je mist het punt nog steeds.quote:Op maandag 22 november 2010 19:17 schreef emss het volgende:
[..]
Sommige mensen..... (dit topic slaat dus ook duidelijk op jou ;-))
Even denken hoor. Elven zijn niet iets negatiefs... zwarte mensen vind je dus wel negatief? Vind je dat niet een beetje discriminerend? Bovendien zijn Zwarte Pieten helemaal niet dom. Ze spreken gewoon Nederlands, en waarom denk jij dat ze onozel zijn en dat Sinterklaas de baas over ze speelt? De pieten zijn zijn HELPERS.... Ik ken genoeg donkere mensen die met plezier Sinterklaas vieren en dat niet beledigend vinden.
Zwarte pieten kiezen er toch ook zelf voor om zich te verkleden als Pieten? Het gaat erom dat het beledigend is voor ANDEREN, niet voor de mensen zelf in dat apenpakkie (elfje of zwarte piet). De situaties zijn dus wel degelijk te vergelijken..
[..]
. Daar kiezen pieten toch ook voor?
eigenlijk zou ik niet op je in moeten gaan met je domme argumenten. het veelvuldig gebruik van kanker zegt iets over je opleidingsniveau. maar goed.quote:Op maandag 22 november 2010 17:25 schreef RickoKun het volgende:
Inderdaad henk, laten we alle tradities die onze voorouders hebben bedacht wegkankeren omdat er gasten in ons land komen die er nu ineens aanstoot aan nemen.
Ik ga toch godverdomme ook geen kerk (bohhh zie mij chargeren) in de hens steken omdat hun het ook constant over ongelovigen hebben die zullen branden in de hel. Dat tuig laat ik toch ook lekker kerkliedjes zingen?
Zien jullie hier mensen die getraumatiseerd zijn door sinterklaas? Is er de afgelopen 30 jaar een complete generatie extreem rechts geworden omdat ze zwarte pieten (die zelfs snoep uitdelen) zien lopen en daardoor minderwaardig achten?
Doe niet zo ontzettend achterlijk. Altijd maar dat kankervolk dat van alles verboden wil hebben. Door kankervolk als jullie is het met de tolerantie in NL stroef gesteld.
jouw moeder voelt zich thuis tussen de pieten. lol jouw moeder is dus een karikatuur van zichzelfquote:Op maandag 22 november 2010 21:47 schreef Selyn het volgende:
Zijn er hier ook zwarte mensen die er aanstoot aan nemen?
volgens mij zijn het allemaal geboren en getogen blanke hollanders die hier een heel groot punt van aan het maken zijn.
Waarschijnlijk zijn het ook de "blanke mensenrechtenstrijders" die over zulke dingen beginnen:
- hé "neger"!. Zie je al die zwarte pieten? dicriminerend he! voor jou dan.-
Mijn moeder is ook zwart en vond het sinterklaasfeest zo leuk dat toen mijn vader en broer afhaakten en ik al heel lang niet meer in sinterklaas geloofde ze nog steeds het (kleinschalig) samen met mij vierde. nooit, maar dan ook echt nooit iets gehoord over hoe ze zich gedicrimineert voelde vanwege de zwarte knechtjes.
Haha...Daarnaast moet ik zeggen dat de zwarte pieten veel leuker zijn dan sinterklaas. das maar een saaie drol die een beetje om zich heen zwaait.
Leuk he.. de UI van Biancavia jattenquote:Op dinsdag 23 november 2010 09:25 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
jouw moeder voelt zich thuis tussen de pieten. lol jouw moeder is dus een karikatuur van zichzelf
Ik ben geen blanke hollander. Ik vond het sinterklaasfeest persoonlijk ook altijd leuk en mijn broertje gelooft er nog in dus dat vind ik heel leuk voor hem. Ik heb echter wel op de baisschool elk jaar opmerkingen over zwarte piet gehoord. Op de middelbare school ging dat ook nog een tijdje door bij wijze van "onschuldige grapjes" en nu hoor ik het af en toe uit de mond van een klein kind. Ook valt het me op dat ondanks dat ze pretenderen dat piet zwart van het roet is, ze die pieten heel vaak bruin schminken.quote:Op maandag 22 november 2010 21:47 schreef Selyn het volgende:
Zijn er hier ook zwarte mensen die er aanstoot aan nemen?
volgens mij zijn het allemaal geboren en getogen blanke hollanders die hier een heel groot punt van aan het maken zijn.
Waarschijnlijk zijn het ook de "blanke mensenrechtenstrijders" die over zulke dingen beginnen:
- hé "neger"!. Zie je al die zwarte pieten? dicriminerend he! voor jou dan.-
Mijn moeder is ook zwart en vond het sinterklaasfeest zo leuk dat toen mijn vader en broer afhaakten en ik al heel lang niet meer in sinterklaas geloofde ze nog steeds het (kleinschalig) samen met mij vierde. nooit, maar dan ook echt nooit iets gehoord over hoe ze zich gedicrimineert voelde vanwege de zwarte knechtjes.
Haha...Daarnaast moet ik zeggen dat de zwarte pieten veel leuker zijn dan sinterklaas. das maar een saaie drol die een beetje om zich heen zwaait.
quote:Op maandag 22 november 2010 19:33 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je mist het punt nog steeds.
Pieten zijn blanke mensen die karikaturen van negers spelen, elven zijn geen lange mensen die karikaturen van kleine mensen spelen, maar kleine mensen die magische wezens spelen.
Elven zijn nou ook niet echt het voorbeeld van hoe het wel moet (trek wat lilliputters een apenpakje aan voor het plezier van de kinderen), maar zijn toch echt anders dan zwarte pieten.
Ik denk trouwens dat je zelf wel begrijpt dat ze niet bedoelde dat negers negatief zijn, maar dat een karikatuur ervan negatief is. Een beetje kinderachtig dus, om dat te gaan verdraaien.
"Je mist het punt nog steeds" sloeg op het verschil tussen zwarte pieten en elfjes, dus volgens mij ben jij toch echt degene die het niet snapt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:53 schreef emss het volgende:
[..]
OMFG.... wie snapt het nou niet?
Anyway, IK vind zwarte pieten niet racistisch en elfjes ook niet... dat zijn andere mensen die daar over zeuren. Het was alleen maar een voorbeeld, omdat ik nogal wat domme Amerikanen ken die zwarte pieten racistisch vinden. duh.
Je zegt net zelf dat jij elfjes niet discriminerend vindt (oke je zei racistisch, maar ik ben niet het type om daarover te mierenneuken). Ik vindt elfjes nogal onfatsoenlijk, maar wel wezenlijk anders dan zwarte pieten. Het zou vergelijkbaar zijn als zwarte pieten negers waren die een gek pakje aan deden om het knechtje van sinterklaas te spelen. Daar komt bij dat het vanuit historisch oogpunt niet vreemd is dat Amerikanen zwarte piet een raar fenomeen vinden en dat probeerde ik uit te leggen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:21 schreef emss het volgende:
Laten we er maar over ophouden..... jij snapt mij gewoon niet. Omdat iemand er zelf voor kiest om zich als elfje te verkleden (waarbij je geacht wordt dwerg te zijn - discriminerend imo), kan het toch nog wel discriminerend zijn naar andere kleine mensen toe? Ok, bye.
precies wat ik bedoelde dusquote:Op dinsdag 23 november 2010 12:31 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik ben geen blanke hollander. Ik vond het sinterklaasfeest persoonlijk ook altijd leuk en mijn broertje gelooft er nog in dus dat vind ik heel leuk voor hem. Ik heb echter wel op de baisschool elk jaar opmerkingen over zwarte piet gehoord. Op de middelbare school ging dat ook nog een tijdje door bij wijze van "onschuldige grapjes" en nu hoor ik het af en toe uit de mond van een klein kind. Ook valt het me op dat ondanks dat ze pretenderen dat piet zwart van het roet is, ze die pieten heel vaak bruin schminken.
Nou dit alles kan ik prima mee leven hoor, ik lig er zeker niet wakker van. Als ik dan echter een topic als dit zie of irl een blanke hollander een opmerking hoor maken over hoe dom het is om aanstoot te nemen aan zwarte piet, ergert me dat behoorlijk. Zwarte piet is namelijk gewoon een karikatuur van een neger, en als je dat niet wilt inzien of, wat ik nog erger vind, wel inziet maar vind dat "ze" niet mogen zeuren en "zich maar moeten aanpassen aan onze tradities" kan ik dat niet zo goed hebben.
Alsof rascisme iets uitgesproken Europees isquote:Op maandag 22 november 2010 10:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mensen die niet op de hoogte zijn van het Europees verleden.
Dat kan.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:31 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik ben geen blanke hollander. Ik vond het sinterklaasfeest persoonlijk ook altijd leuk en mijn broertje gelooft er nog in dus dat vind ik heel leuk voor hem. Ik heb echter wel op de baisschool elk jaar opmerkingen over zwarte piet gehoord. Op de middelbare school ging dat ook nog een tijdje door bij wijze van "onschuldige grapjes" en nu hoor ik het af en toe uit de mond van een klein kind. Ook valt het me op dat ondanks dat ze pretenderen dat piet zwart van het roet is, ze die pieten heel vaak bruin schminken.
Nou dit alles kan ik prima mee leven hoor, ik lig er zeker niet wakker van. Als ik dan echter een topic als dit zie of irl een blanke hollander een opmerking hoor maken over hoe dom het is om aanstoot te nemen aan zwarte piet, ergert me dat behoorlijk. Zwarte piet is namelijk gewoon een karikatuur van een neger, en als je dat niet wilt inzien of, wat ik nog erger vind, wel inziet maar vind dat "ze" niet mogen zeuren en "zich maar moeten aanpassen aan onze tradities" kan ik dat niet zo goed hebben.
we zijn ook maar een heul klein mini klein super klein landje hequote:Op maandag 22 november 2010 10:38 schreef Opkloter het volgende:
[..]
Nederland maakte nog niet eens 10% deel uit van de totale slavenhandel
Mensen welke gebeurtenissen niet in een tijdsgeest kunnen plaatsenquote:Op maandag 22 november 2010 10:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mensen die niet op de hoogte zijn van het Europees verleden.
Kijk dat laatste vind ik dan weer echt niet kunnenquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:42 schreef Selyn het volgende:
[..]
Dat kan.
btw. niet alleen jij kreeg op de middelbare school opmerkingen naar je hoofd geslingerd bij wijze van onschuldige grapjes of wat dan ook.
wat ik dan niet zo goed kan hebben is dat achter "onschuldige" dingen als zwarte piet, er meteen zo diep op ingegaan word en helemaal uit elkaar gehaald en ondersteboven gehouden.
er wordt tegenwoordig over alles veel te veel nagedacht en veel te veel achter gezocht.
Straks mag de kleur rood niet meer in een potloden doos want alle mensen met rood haar of indianen of what ever nemen er aanstoot aan.
hoe bedoel je dat precies? heb je ooit een neger gehoord die aanstoot nam aan de kleur zwart als kleurpotlood? jouw opmerking slaat dus als een lul op een drumstelquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:42 schreef Selyn het volgende:
[..]
Dat kan.
btw. niet alleen jij kreeg op de middelbare school opmerkingen naar je hoofd geslingerd bij wijze van onschuldige grapjes of wat dan ook.
wat ik dan niet zo goed kan hebben is dat achter "onschuldige" dingen als zwarte piet, er meteen zo diep op ingegaan word en helemaal uit elkaar gehaald en ondersteboven gehouden.
er wordt tegenwoordig over alles veel te veel nagedacht en veel te veel achter gezocht.
Straks mag de kleur rood niet meer in een potloden doos want alle mensen met rood haar of indianen of what ever nemen er aanstoot aan.
Ze nemen overal aanstoot aanquote:Op woensdag 24 november 2010 09:21 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
hoe bedoel je dat precies? heb je ooit een neger gehoord die aanstoot nam aan de kleur zwart als kleurpotlood? jouw opmerking slaat dus als een lul op een drumstel
Is door de jaren heen verandert. In spanje worden marokkanen inderdaad 'moren' genoemd, maar ik ben zelf ook een morena in spanje en andere spaanstalige landen.quote:Op woensdag 24 november 2010 00:20 schreef FOKkû het volgende:
Moren zijn toch Marokkanen?Het is gewoon een uit de hand gelopen verkleedpartij van rechts.
zal binnenkort ook wel gebeuren.quote:Op woensdag 24 november 2010 09:21 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
hoe bedoel je dat precies? heb je ooit een neger gehoord die aanstoot nam aan de kleur zwart als kleurpotlood? jouw opmerking slaat dus als een lul op een drumstel
quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:23 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
eigenlijk zou ik niet op je in moeten gaan met je domme argumenten. het veelvuldig gebruik van kanker zegt iets over je opleidingsniveau. maar goed. Ja tuurlijk knaapje, ga maar weer op het opleidingsniveau beginnen, ORIGINEEL MAN, kneus.
als je goed nadenkt is het verhaal van sint en piet natuurlijk negatief voor donkere mensen. maar goed jij als superieure blanke vindt dat die mensen daar geen aanstoot aan mogen nemen. Oh ja? Waar zie jij een bron dat sinterklaas die gasten misbruikt of als slaaf behandelt? Ze helpen hem mee om het goede (snoep uitdelen) te doen.
ik vind mensen die sint willen verbieden ook eng aangezien dit onderdeel van de cultuur (is geworden). maar je hebt wel het iq van een kever als je vindt dat er niets stigmatiserend is aan sint en piet. zoals maxima al zei: je bent een beetje dom Maxima moet haar mond houden, alsof ze daar in Argentinië meer beschaafd zijn dan in Nederland. Sinterklaas hoort bij de cultuur van Nederland, en het zijn precies mensen zoals jou die liever een communistische staat willen. Alles moet maar voor iedereen perfect zijn. Get the fuck out of your dream, je kan niet iedereen hun pik tegelijk afzuigen. Onze voorouders spugen op mensen zoals jou.
HO je zegt stampende kamelen!!!! NU BELEDIG JE KAMELEN!quote:Op woensdag 24 november 2010 15:28 schreef HyperViper het volgende:
Goed topic Zovty, ook ik erger mij hier regelmatig aan. Fucking domme draken, dat ze vertrapt mogen worden onder de hoeven van stampende kamelen.
Echt hoeveel crap in één zin zeg. Verdiep je er eens in. Zwarte piet is gegroeid naar wat hij nu is. Oorspronkelijk was er sowieso maar één en die had niet specifiek dikke lippen, kroeshaar, uitpuilende ogen en een bolle kont. De mensen die het vieren zien pieten echt niet als onderdanige negers alleen figuren als jij zien het als een racistisch iets. De anti-racisten zijn de nieuwe racisten (hypocriete Nederlanders?). Maar wel gebruik maken van positieve discriminatie natuurlijk, hè?quote:Op woensdag 24 november 2010 15:22 schreef BruinBeertje het volgende:
Mensen die niet zien dat negers en zwarte piet duidelijke overeenkomsten hebben
* Zwarte piet moet persé onder Sint staan, soort van slaaf, is ook nog eens onhandig en dom (dat denken ze toch van negers?)
* Zwarte piet heeft dikke lippen, kroeshaar en is pikzwart met uitpuilende ogen
* Zwarte piet heeft een bolle, achteruitstaande kont.
Zwarte pieten hoeven natuurlijk niet afgeschaft, toch mag er wel wat veranderen. Doe eens gekleurde pieten, alles doorelkaar (bruine pieten, paarse pieten, zwarte pieten)
nederland is erg hypocriet, en maar wijzen naar anderen
*Applaus*quote:Op woensdag 24 november 2010 20:52 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Echt hoeveel crap in één zin zeg. Verdiep je er eens in. Zwarte piet is gegroeid naar wat hij nu is. Oorspronkelijk was er sowieso maar één en die had niet specifiek dikke lippen, kroeshaar, uitpuilende ogen en een bolle kont. De mensen die het vieren zien pieten echt niet als onderdanige negers alleen figuren als jij zien het als een racistisch iets. De anti-racisten zijn de nieuwe racisten (hypocriete Nederlanders?). Maar wel gebruik maken van positieve discriminatie natuurlijk, hè?
en waarom kregen ze later wel ineens 'dikke lippen, kroeshaar, uitpuilende ogen een bolle kont?' toeval ... want jij ziet er ook zo uit als je uit de schoorsteen klimt ... (zie plaatje onder)quote:Op woensdag 24 november 2010 20:52 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Echt hoeveel crap in één zin zeg. Verdiep je er eens in. Zwarte piet is gegroeid naar wat hij nu is. Oorspronkelijk was er sowieso maar één en die had niet specifiek dikke lippen, kroeshaar, uitpuilende ogen en een bolle kont. De mensen die het vieren zien pieten echt niet als onderdanige negers alleen figuren als jij zien het als een racistisch iets. De anti-racisten zijn de nieuwe racisten (hypocriete Nederlanders?). Maar wel gebruik maken van positieve discriminatie natuurlijk, hè?
hou maar op met klappen, is nergens nodig voor. De enige die geniaal is de toekomstige die gekleurde (paarse, gele, rode) pieten brengtquote:
Dat maak JIJ ervan? Ik ken pieten niet zo en zie negers OOK niet zo...quote:Op woensdag 24 november 2010 21:42 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
en waarom kregen ze later wel ineens 'dikke lippen, kroeshaar, uitpuilende ogen een bolle kont?' toeval ... want jij ziet er ook zo uit als je uit de schoorsteen klimt ... (zie plaatje onder)
[ afbeelding ]
hou maar op met ontkennen. Dat pieten nou een gitzwarte krullen hebben oké, maar óók nog krulhaar, dikke rode lippen, onozel gedrag. ....quote:Op woensdag 24 november 2010 21:58 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Dat maak JIJ ervan? Ik ken pieten niet zo en zie negers OOK niet zo...
Overigens ziet de gemiddelde turk er ook zo uit volgens jou?
[ afbeelding ]
En misschien moeten we die vieze pedo van een sinterklaas ook maar eens vervangen!
[ afbeelding ]
Ik weet dat je donker bent, en ik ben zelf slim genoeg om in te zien dat zwarte piet gebaseerd is op negers maar dat het verhaal wat mens vriendelijker is gemaakt omdat de slavernij is afgeschaft. Maar kan jij je nou hier echt kwaad over maken? Het is cultuur, het hoort bij het verleden, en de kleine kindjes voor wie het verhaal is geloven dat zo zwart als roet echt wel. Het zijn de volwassenen die het opblazen. Ik hoop dat jij hier boven staat.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:11 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
hou maar op met ontkennen. Dat pieten nou een gitzwarte krullen hebben oké, maar óók nog krulhaar, dikke rode lippen, onozel gedrag. ....
maar waarom er een probleem over maken om in plaats van alleen zwarte pieten ook groene en rode pieten erbij te doen? Alsof die kinderen dat wat uitmaken. Tja, cultuur .. maar er wonen hier niet alleen witte kinderen in nederland die sinterklaas vieren.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:14 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik weet dat je donker bent, en ik ben zelf slim genoeg om in te zien dat zwarte piet gebaseerd is op negers maar dat het verhaal wat mens vriendelijker is gemaakt omdat de slavernij is afgeschaft. Maar kan jij je nou hier echt kwaad over maken? Het is cultuur, het hoort bij het verleden, en de kleine kindjes voor wie het verhaal is geloven dat zo zwart als roet echt wel. Het zijn de volwassenen die het opblazen. Ik hoop dat jij hier boven staat.
ik klap niet voor jouquote:Op woensdag 24 november 2010 22:52 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
maar waarom er een probleem over maken om in plaats van alleen zwarte pieten ook groene en rode pieten erbij te doen? Alsof die kinderen dat wat uitmaken. Tja, cultuur .. maar er wonen hier niet alleen witte kinderen in nederland die sinterklaas vieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |