Sarcasme is leukquote:Op dinsdag 30 november 2010 03:30 schreef richard_prf het volgende:
Ik heb een test gedaan bij een psycholoog daaruit blijkt dat ik misschien pdd-nos heb.
Maar is dat wel mogelijk als je geen moeite hebt met "sarcasme" te begrijpen? IK heb begrepen dat een autist alles letterlijk neemt.
Ook heb ik mijn rijbewijs in 1 keer gehaald en is het niet zo dat een autist daar heel veel moeite mee heeft omdat sociaal zijn en planning zo'n grote rol in het verkeer spelen?
Maar ik wil nog wel even toevoegen dat ik extreem veel moeite heb met sociale contacten maken. Dus is het mogelijk dat ik op basis alleen daarvan pdd-nos kan hebben?
PDD-NOS is een restgroep. Je hebt zwaardere vormen, maar ook betrekkelijk vage vormen. Dat je misschien pdd-nos hebt, betekent nog meer dat er nog helemaal niets gezegd is. Veel autisten nemen alles letterlijk en hebben moeite met autorijden vanwege de veelheid aan prikkels.quote:Op dinsdag 30 november 2010 03:30 schreef richard_prf het volgende:
Ik heb een test gedaan bij een psycholoog daaruit blijkt dat ik misschien pdd-nos heb.
Maar is dat wel mogelijk als je geen moeite hebt met "sarcasme" te begrijpen? IK heb begrepen dat een autist alles letterlijk neemt.
Ook heb ik mijn rijbewijs in 1 keer gehaald en is het niet zo dat een autist daar heel veel moeite mee heeft omdat sociaal zijn en planning zo'n grote rol in het verkeer spelen?
Maar ik wil nog wel even toevoegen dat ik extreem veel moeite heb met sociale contacten maken. Dus is het mogelijk dat ik op basis alleen daarvan pdd-nos kan hebben?
Ja, maar ik moet wel elk jaar terugkomen voor een rijtestquote:Op dinsdag 30 november 2010 10:52 schreef Auti het volgende:
[..]
Gefeli man! leuk! En je was ook met een huisje bezig toch? Hoe gaat het daarmee?
Is dat een verkapte vraag of je mag langskomen?quote:
Ach, daar blijf je alleen maar beter door rijden. Veel mensen, of eigenlijk iedereen, passen een eigen rijstijl aan als ze eenmaal het papiertje binnen hebben. Is ook doodnormaal, je leert de basis tijdens lessen en als je de basis goed genoeg beheerst dan laten ze je vrij de weg op. En dan gaat iedereen "los". Je leert ook pas echt autorijden als je je rijbewijs eenmaal hebt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:28 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ja, maar ik moet wel elk jaar terugkomen voor een rijtest![]()
Gaat de goede kant op met m'n woning, over een paar weken wil ik verhuizen. Ik heb nog een bank, koelkast + vriezer, tv meubel, een combimagnetron en een electrische kookplaat nodig. Het behang hangt er al, de vloer ligt er al, en het plafond is al gewit. De binnendeuren moeten echter nog geschilderd worden, die zijn nu roze en zeegroen
Tuurlijk mag je je altijd opnieuw laten testen of vragen om een second opinion.quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:15 schreef CHEVHB het volgende:
Graag wil ik mezelf eigenlijk opnieuw laten testen, omdat ik bijna zeker weet dat ik meer heb dan PDD-NOS ( mijn begeleider zei ook dat het meer op autisme lijkt)
Maar mag dat? een nieuwe test als al een diagnose PDD-NOS is uitgekomen. Die ook door de GGZ is afgenomen.
Het zit met gewoon niet lekker.. ik weet bijna zeker dat er meer is..
quote:Op zaterdag 27 november 2010 18:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Had ik nou niet verwacht bij je, met bloemetjes
Zwart... maar wél met gekleurde tabbladen en wit papier!quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Lime?
Auti ik wilde trouwens zeggen..
Jij kan geen autist zijn! Jij doorzag mijn sarcasme!
En tijn snapt ook teveel grapjesen EG krijgt meer en meer humor.
TT voor de volgende keer: Vol met nepautisten?
Mijn slaapkamer wordt wel volledig duister
Maar in de woonkamer heb ik toch een supermooi frans balkonDus eigenlijk wil ik iets van mooie vitrage ofzo, maar dat moet ik nog met Detroit bekijken
Je kan natuurlijk aan TheHov aanbieden dat je het servies komt brengen en dan gelijk blijft etenquote:Op dinsdag 30 november 2010 14:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Lime?
Auti ik wilde trouwens zeggen..
Jij kan geen autist zijn! Jij doorzag mijn sarcasme!
En tijn snapt ook teveel grapjesen EG krijgt meer en meer humor.
TT voor de volgende keer: Vol met nepautisten?
Mijn slaapkamer wordt wel volledig duister
Maar in de woonkamer heb ik toch een supermooi frans balkonDus eigenlijk wil ik iets van mooie vitrage ofzo, maar dat moet ik nog met Detroit bekijken
Hoezo lijden?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:00 schreef richard_prf het volgende:
Ik heb de uitslag van de test gehad vandaag en ik blijk niet aan een vorm van autisme te lijden. Bij mij heeft het meer met mijn pest verleden te maken.
Het is toch een bepaalde stoornis waar je aan lijdt?quote:
Nee ok ik bedoelde ook niet lijden in negatieve zin hoorquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Lijden klinkt wel negatief.
Je hebt autisme of je hebt het niet. Maar lijden? In de meeste gevallen niet, tenzij je jezelf niet accepteert.
Jíj lijdt aan een negatief zelfbeeld.
Dus na de diagnose lijdt je niet meerquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:02 schreef richard_prf het volgende:
Maar het is toch wel zo dat je eerst ergens aan lijdt en dat later pas de diagnose pdd-nos ofzo wordt gesteld? Daarom dus ook lijden aan autisme?
Mijn zelfbeeld is ook wel omhoog gegaan door de hulp hier maar daardoor word ik ook kwetsbaarder.
Dat neemt nog niet weg dat je daarna lijdt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:26 schreef richard_prf het volgende:
Na de diagnose is er een behandeling beschikbaar om het lijden dragelijker te maken of helemaal te laten verdwijnen?
Ja, ik vind het wel een vorm van lijden. Voor de een is het wat meer dan de ander. Maar anders was het geen stoornis geweest. Voor mij: 5 jaren van werkloosheid en in een gemengde groep maak ik moeilijk contact met de mensen van het andere geslacht. Over het algemeen ben ik niet zo verlegen. Ik ben nog net vaardig genoeg om met een groepsuitje mee te gaan. Ik denk dat ik in een groep toch wat beter tot mijn recht kom als iedereen in de groep autistisch is. Maar ja... leg dat maar eens uit aan de buitenwereld.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:39 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Het is toch een bepaalde stoornis waar je aan lijdt?
Dit bijvoorbeeld: http://mens-en-gezondheid(...)utisme-coaching.html ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |