abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89400227
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:39 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Gaat niet makkelijk met gebroken contact ;) Moet er niet aan denken bij mn ouders te wonen, moet er niet aan denken om daar uberhaupt nog te logeren.

Snap best dat schaal 9 met zijn toekomstplannen de toekomst somber inziet. Je kan nog zo gedreven zijn, je kan niet over water lopen

Ik zie t positief in, in de hoop dat jonge stellen overhaast besluiten om onze woning te kopen nu ze er de hypotheek nog voor krijgen in 2010 :+
Sarcasme ;)
Ik zou er ook niet aan moeten denken om bij mijn ouders te wonen. :o

Maar zo erg als Schaal9 het stelt is het echt niet hoor. Er zijn nog genoeg huizen waar je kan wonen. Misschien niet het droomhuis.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:13 schreef CHEVHB het volgende:
Ik wil dat ook rijlessen, maar ik weet het niet.. lijkt me heel erg moeilijk. Al die borden, wie er voorrang heeft enzo.. maar ik wil wel.

Maar ik ben echt een gevaar op de weg hoor.. :7
Ik zou zo bij jou in de auto stappen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:05:44 #227
297051 schaal_9
Caissière B
pi_89400391
quote:
Ik wil dat ook rijlessen, maar ik weet het niet.. lijkt me heel erg moeilijk. Al die borden, wie er voorrang heeft enzo.. maar ik wil wel.

Ik vond het wel moeilijk, omdat je heel snel moet reageren en situaties snel overzien. Een tijdje heb ik nog gelest in een automaat. Het verschilt sterk per persoon; genoeg mensen met autisme die een rijbewijs hebben :)
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:16:11 #228
297051 schaal_9
Caissière B
pi_89400995
Voor 105.000 euro kun je gewoon moeilijk een appartement kopen. Misschien het appartementje waar ik nu woon (is nogal slecht geïsoleerd en tamelijk gehorig). Dit alles in de Randstad, maar volgens mij woont Tijnbrein daar ook.

En ja... ik heb toekomstplannen, zoals iedereen. En dat gaat verder dan behouden wat ik op dit moment heb. En natuurlijk weet ik dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Ik werk tenslotte met begrotingen :Y
pi_89401126
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:16 schreef schaal_9 het volgende:
Voor 105.000 euro kun je gewoon moeilijk een appartement kopen. Misschien het appartementje waar ik nu woon (is nogal slecht geïsoleerd en tamelijk gehorig). Dit alles in de Randstad, maar volgens mij woont Tijnbrein daar ook.

En ja... ik heb toekomstplannen, zoals iedereen. En dat gaat verder dan behouden wat ik op dit moment heb. En natuurlijk weet ik dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Ik werk tenslotte met begrotingen :Y
De soep wordt nooit zo gegeten als het wordt opgediend. Oftewel het zal nooit zo erg worden als jij zegt. Voor 1 ton heb je hier in dordt een 2 of 3 kamer flat waar je goed in kan wonen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:30:02 #230
297051 schaal_9
Caissière B
pi_89401745
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:19 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

De soep wordt nooit zo gegeten als het wordt opgediend. Oftewel het zal nooit zo erg worden als jij zegt. Voor 1 ton heb je hier in dordt een 2 of 3 kamer flat waar je goed in kan wonen.
Het zijn de regels van de Nationale Hypotheekgarantie per 1 januari 2011. Voor maatregelen op langere termijn gaat het vaak wel op: voorstellen in het Regeerakkoord moeten door de Eerste en Tweede Kamer worden goedgekeurd voordat ze worden doorgevoerd. Dan wordt de soep vaak minder heet gegeten.

Okee, dat bedrag van 105.000 euro blijkt voor tweeverdieners te gelden. Het nieuwsbericht is later aangepast. Eenverdieners kunnen vooralsnog een stuk meer lenen.
pi_89401840
Ik gooi 'm hier ook even neer... waarschijnlijk zitten er hier wat meer ervaringsdeskundigen

[GEZOCHT] Hulp voor een autist
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_89401893
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:30 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het zijn de regels van de Nationale Hypotheekgarantie per 1 januari 2011. Voor maatregelen op langere termijn gaat het vaak wel op: voorstellen in het Regeerakkoord moeten door de Eerste en Tweede Kamer worden goedgekeurd voordat ze worden doorgevoerd. Dan wordt de soep vaak minder heet gegeten.

Okee, dat bedrag van 105.000 euro blijkt voor tweeverdieners te gelden. Het nieuwsbericht is later aangepast. Eenverdieners kunnen vooralsnog een stuk meer lenen.
:? Met welk inkomen of staat die 105.000 euro daar los van.
14 SHADES OF GREY
pi_89401916
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:31 schreef vamperotica het volgende:
Ik gooi 'm hier ook even neer... waarschijnlijk zitten er hier wat meer ervaringsdeskundigen

[GEZOCHT] Hulp voor een autist
Verder dan de tips die in het topic al gegeven zijn en kijk eens in de OP kom ik niet. :)
Familie? Wat kan die doen of is dat geen optie?
14 SHADES OF GREY
pi_89416537
quote:

Gewoon proberen. Wat losse lessen nemen en kijken hoe het gaat. Voorrangsregels zijn erg eenvoudig en ik twijfel daar niet over dat je dat snel door hebt.
Wel hebben sommige mensen met autisme wat meer moeite met planning en scannen van een gebied en snel handelen. Het zou geen belemmering moeten zijn om je rijbewijs te halen alleen kan het wat langer duren maar het hoeft niet. Lessen in automaat kan een oplossing zijn maar ik zou gewoon eerst handgeschakeld proberen.
Wie is er nou geen gevaar op de weg als die voor het eerst gaat rijden :P
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 11:19:42 #235
21636 Feestkabouter
pi_89421906
in en rond Eindhoven zit een hoge concentratie aan autisten.
in Eindhoven dus ook meer instellingen die hulp bieden.
bel ze eens, misschien is Tilburg binnen hun werkgebied.
of misschien weten ze iets anders in Tilburg waar jij wat aan kunt hebben.
  donderdag 2 december 2010 @ 11:27:16 #236
327053 QuoVadis.
Waar gaat gij heen?
pi_89422141
Zou Philips ook autistisch zijn?

@Schaal_9: wat maakt communicatie met vrouwen voor jou zo moeilijk :?
  donderdag 2 december 2010 @ 14:50:23 #237
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_89429601
Pfff binnenkort verhuizen... Maar wel van de stad naar een dorp.. Stuk rustiger.
pi_89439508
Ik werk trouwens bij een tomatenkwekerij voor het minimumloon. Ik heb geen vast contract dus dat betekent weer thuiszitten tot maart.

Ik ga ook verhuizen, maar dan naar een woning 2 straten verderop :D
Children of the night. What music they make.
pi_89447942
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:20 schreef CHEVHB het volgende:
Wie werkt er hier eigenlijk allemaal? En wat voor werk doen jullie precies? Ben zo ineens benieuwd..
Java programmeur in opleiding op een werkervaringsplaats bij een groot landelijk bedrijf.
-weg-
pi_89456176
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:27 schreef QuoVadis. het volgende:

@Schaal_9: wat maakt communicatie met vrouwen voor jou zo moeilijk :?
Hmm, ik praat niet zo vlot; denk ook even na wat ik zeg. De meeste vrouwen (vooral de extraverte) praten sneller, en zeker in een groep vis ik vrij snel achter het net. In zo'n setting wisselen ze meestal ook snel van onderwerp. Eén op een gaat vrij goed, maar dat komt niet zo vaak voor.
pi_89463098
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:38 schreef schaal_9 het volgende:

En waar is EchtGaaf trouwens gebleven :P
Ik begon een beetje ongerust te raken, maar ik lees net in het Banmeldtopic dat hij een ban heeft van een maand + 1 week... Dus die kan voorlopig niet meer posten hier ;( .
-weg-
  vrijdag 3 december 2010 @ 07:39:24 #242
297051 schaal_9
Caissière B
pi_89463242
Pfff... beetje veel contacten met groepen deze maand.
Heb echt geen puf meer, omdat het toch vrij intensief is. Ik zou weleens willen shoppen van mijn dertiende maand. Maar te koud, weinig tijd.

Kortom: vinden jullie het ook al kloteweer?
Voor degenen met een uitkering; kunnen jullie eten en stoken nog betalen?
Nederland leeft nu massaal onder haar stand.

[ Bericht 19% gewijzigd door schaal_9 op 03-12-2010 07:48:57 ]
pi_89463719
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 07:39 schreef schaal_9 het volgende:
Heb echt geen puf meer, omdat het toch vrij intensief is. Ik zou weleens willen shoppen van mijn dertiende maand. Maar te koud, weinig tijd.

hmmm, moeilijk.. moeilijk.. ;)

Ik heb niet zo'n heel erg veel moeite met kou, maar échte kou.. dus zo met snijdende wind en al vind ik ook helemaal niets. Maar hetzelfde heb ik met extreme hitte. Dat heeft denk ik iedereen.
Ik slaap al 15 jaar op een slecht geisoleerde zolderkamer zonder verwarming.. nu op dit moment is het een graad of 14 op die kamer, ben ik gewend.. Maar aangenaam is natuurlijk anders.

Strakjes, zeer korte termijn, krijg ik een woning toegewezen en ik kan alleen maar hopen dat daar CV aanwezig is.. want een gaskachel heb ik niet en aanschaffen zal ook niet gemakkelijk gaan. Maar ik kom de winter wel door en vanuit de gemeente is men ook het 1 en ander aan het regelen voor een goede start.

Men moet elkaar een beetje helpen heh... zo hoort dat. Schitterend voorbeeld;
Eergisteren stond ik bij een afgelegen bushalte samen met een oudere Turkse vrouw, industriegebied.. midden in de snijdende wind. Echt heeeeel koud, we stonden te wachten op de bus. Stopt er inene een vrouw in een dikke full option Volvo stationwagon, "moeten jullie naar het station? ik rij er langs" .. kregen we gewoon een lift! _O_
En dat in deze tijd.. het kan nog, ze bestaan nog. ^O^

Wat ik wel erg vervelend vind is dat je jezelf er niet op kan kleden. Naar buiten als michellin mannetje helemaal dikke kleding, 2 of 3 lagen.. en dan in de bus.. met verwarming..
Aankomen op kantoor, halve striptease. Weer naar huis, helemaal inpakken.. wachten op de bus, en daar zit je dan weer in je polar expedition outfit..
Maar het is niet anders..

Ik moet nog een muts en handschoenen hebben. Bescherming van de uiterste extremiteiten is een prioriteit.
-weg-
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2010 @ 09:56:30 #244
21636 Feestkabouter
pi_89465302
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:27 schreef QuoVadis. het volgende:
antwoord: een soort van ja
Philips was de aanleiding voor veel technische nederlanders (waaronder vanzelfsprekend ook veel autisten, ook al wisten de meesten dat toen nog niet van zichzelf) om richting eindhoven te verhuizen.
zo is die hoge concentratie daar ontstaan.
pi_89466440
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 07:39 schreef schaal_9 het volgende:

Zo lang het niet waait vind ik de kou niet erg. Gisteren vond ik het zelfs lekker buiten :)
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:17:33 #246
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_89467782
Ik vind dit weer wel oke, wel lekker om buiten te zijn.
pi_89470704
Ik vind die strenge wind niets maar voor de rest gaat t wel. Goed inpakken.

Alleen.. de auto is stuk, accu heeft t begeven, nu wachten op de anwb. Wil graag naar almere, kijken hoe ver de woning is gevorderd want de aannemer is daar aan de slag
Krijg ik net telefoon van mn moeder met een paar opdrachten die ik MOET uitvoeren (ja mam, alles gaat goed met ons, met jou ook?) en verv0olgens word ik gebeld of t fornuis wel is aangesloten. Eh ja.. Gewoon wat toetsen indrukken. Wacht eens even, hoezo dat? 'Ja ik wilde een eitje bakken'.
Mijn keuken is heilig.. Contact loopt al dusdanig dat ik elke keer emotioneel uitgeput raak en de laatste tijd elk contact in tranen eindigt, waardoor Detroit al heeft gezegd dat ik even een break moet hebben van mijn ouders.. En dan gaat ze mijn pannen uit pakken?? Die we bewust ingepakt hebben gelaten? En als eerste koken, in mijn keuken waar ik zo onwijs trots op ben??
Waar haalt ze t lef vandaan..
Maar aan de andere kant kookt ze wel voor de aannemer (familievriend, dus net iets meer dan 'hij wordt er voor betaald) en ben ik bang ondankbaar te zijn.
Maar dit helpt een pauze nemen niet echt. Moest even mijn frustraties kwijt, excuus..
pi_89478936
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind die strenge wind niets maar voor de rest gaat t wel. Goed inpakken.

Alleen.. de auto is stuk, accu heeft t begeven, nu wachten op de anwb. Wil graag naar almere, kijken hoe ver de woning is gevorderd want de aannemer is daar aan de slag
Krijg ik net telefoon van mn moeder met een paar opdrachten die ik MOET uitvoeren (ja mam, alles gaat goed met ons, met jou ook?) en verv0olgens word ik gebeld of t fornuis wel is aangesloten. Eh ja.. Gewoon wat toetsen indrukken. Wacht eens even, hoezo dat? 'Ja ik wilde een eitje bakken'.
Mijn keuken is heilig.. Contact loopt al dusdanig dat ik elke keer emotioneel uitgeput raak en de laatste tijd elk contact in tranen eindigt, waardoor Detroit al heeft gezegd dat ik even een break moet hebben van mijn ouders.. En dan gaat ze mijn pannen uit pakken?? Die we bewust ingepakt hebben gelaten? En als eerste koken, in mijn keuken waar ik zo onwijs trots op ben??
Waar haalt ze t lef vandaan..
Maar aan de andere kant kookt ze wel voor de aannemer (familievriend, dus net iets meer dan 'hij wordt er voor betaald) en ben ik bang ondankbaar te zijn.
Maar dit helpt een pauze nemen niet echt. Moest even mijn frustraties kwijt, excuus..
Ik begrijp je boosheid/frustratie. Het is jouw huis en jouw keuken. Aan de andere kant bedoeld je moeder het ook goed. Ook al is dit een totaal verkeerde manier.
14 SHADES OF GREY
pi_89488524
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 15:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik begrijp je boosheid/frustratie. Het is jouw huis en jouw keuken. Aan de andere kant bedoeld je moeder het ook goed. Ook al is dit een totaal verkeerde manier.
Dit dus helemaal!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_89509421
Ze bedoeld het ongetwijfeld goed. Maar het hele contact is de hele tijd, je moet, je gaat!
Onze auto was stuk, gisteren anwb gebeld, die kwam rond 1 uur. Krijg ik ondertussen wel telefoon dat zíj staat te klussen, anders komt t werk nooit af want dat gaat nou eenmaal niet vanzelf. Ja duh, maar we moeten wel vervoer hebben!
En mn vader ook weer opmerkingen dat ik beter met mn geld om moet gaan anders had ik dat kunnen uitbesteden en niet zelf met een roller in mn handen hoeven staan. Lul! Dat ís uitbesteed, maar a) vind ik t leuk om zelf wat te doen en b) Hoe sneller het huis klaar is hoe beter

Maar nu gaan we zometeen maar weer naar t huis en lekker zelf klussen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')