Xenofoob.quote:
En vooral ook veel boerenquote:Op zondag 21 november 2010 17:53 schreef gebrokenglas het volgende:
In sommige landen en culturen is het heel onbeschoft om heel je bord schoon te eten. Door wat te laten liggen geef je aan dat je de kookkunsten van de kok(kin) erg waardeert.
Yep.quote:Op zondag 21 november 2010 17:52 schreef BasementDweller het volgende:
Zo laat je aan je gastheer zien dat je genoeg hebt gegeten.
quote:Op zondag 21 november 2010 17:55 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Yep.
Als ik een aardappel laat liggen vraagt mijn schoonvader niets, als het bord helemaal leeg is, hangt hij er al weer met een pan naast.
Ben ikquote:Of van die lui die langzaam eten, is de rest al klaar met eten, zit er nog 1 aan tafel..
Deed mijn broertje ook altijd, net Stoffel de schildpad, ook zo langzaam.quote:Op zondag 21 november 2010 18:00 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ben ik![]()
Marja ik zit constant vol... dus als je met volle maag moet eten kost t gewoon wat meer tijd...
quote:Op zondag 21 november 2010 18:02 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
Als ik niet meer wil eten, dan doe ik dat niet.
quote:Op zondag 21 november 2010 18:03 schreef cvboer het volgende:
[..]
Deed mijn broertje ook altijd, net Stoffel de schildpad, ook zo langzaam.
tja niet iedereen is uitgehongerd en doet alsof het zijn enige maaltijd in de dag isquote:Op zondag 21 november 2010 18:03 schreef cvboer het volgende:
[..]
Deed mijn broertje ook altijd, net Stoffel de schildpad, ook zo langzaam.
Daar heb je ook wel gelijk in, maar bij sommige maken er een compleet ritueel van, enige snelheid is wel gewenst als je in gezelschap bent.quote:Op zondag 21 november 2010 18:08 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
tja niet iedereen is uitgehongerd en doet alsof het zijn enige maaltijd in de dag is
Das toch niet gek om daarna wel nog een toetje te eten.quote:Op zondag 21 november 2010 18:23 schreef stinkpik het volgende:
Ik werk niet in een restaurant
En het heeft niets te maken met volzitten, dan zou minder opscheppen de oplossing moeten zijn maar dat is het niet. En vooral nog voer laten staan om vervolgens wel een toetje te willen
Ik blijf toch maar denken dat het een statement is, iets anders kan ik me niet bedenken
;o laten staat vind je dus idioot, maar langzaam het toch willen opeten om je bord leeg te hebben is ook niet goed .quote:Op zondag 21 november 2010 18:23 schreef stinkpik het volgende:
En het heeft niets te maken met volzitten, dan zou minder opscheppen de oplossing moeten zijn maar dat is het niet. En vooral nog voer laten staan om vervolgens wel een toetje te willen
Ik blijf toch maar denken dat het een statement is, iets anders kan ik me niet bedenken
Of mensen die verschikkelijk langzaam eten, dat iedereen echt al lang en breed klaar is, er wordt zelfs al gerookt, het eten is al een half uur koud, maar toch zit er nog iemand in een moordend langzaam tempo te kanen. Zo van: als ik langzaam wil eten, dan is dat mijn recht. Wacht nog maar even met de tafel afruimen totdat IK klaar ben met eten![]()
Vaak laten mensen die zo langzaam eten ook nog vanalles liggenquote:Op zondag 21 november 2010 18:27 schreef Confession het volgende:
;o laten staat vind je dus idioot, maar langzaam het toch willen opeten om je bord leeg te hebben is ook niet goed .
Ja maar dat is toch hun bord en zaak, jammer dat sommige mensen je altijd zo op je vingers kijken..quote:Op zondag 21 november 2010 18:28 schreef stinkpik het volgende:
[..]
Vaak laten mensen die zo langzaam eten ook nog vanalles liggen
Mensen die gaan roken aan tafel als andere mensen nog aan het eten zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 18:23 schreef stinkpik het volgende:
Of mensen die verschikkelijk langzaam eten, dat iedereen echt al lang en breed klaar is, er wordt zelfs al gerookt, het eten is al een half uur koud, maar toch zit er nog iemand in een moordend langzaam tempo te kanen. Zo van: als ik langzaam wil eten, dan is dat mijn recht. Wacht nog maar even met de tafel afruimen totdat IK klaar ben met eten![]()
Precies,quote:Op zondag 21 november 2010 20:52 schreef IBAZ het volgende:
Waarom gaat TS niet gewoon in zijn eentje zijn vreten naar binnen schuiven.
Val een ander niet lastig met je dwangneuroses.
Doet me ook een beetje denken aan een hond die we vroeger hadden.quote:Op zondag 21 november 2010 21:15 schreef giscard het volgende:
[..]
Precies,
Ik had een collega (we draaiden ploegendiensten en lieten 's avonds en 's nachts eten aanrukken) die altijd na het eten de restjes van de anderen zat af te bedelen.
"Lust je dat niet meer, dan eet ik het wel op". Wat een pauper.
Onbeleefd? Je laat juist aan de kok/gastheer zien dat zijn of haar maaltijd meer dan voldoende was en dat je tevreden bent. Je wil toch niet dat je gasten nog honger hebben als ze weer naar huis gaan?quote:Op zondag 21 november 2010 20:04 schreef mapampa het volgende:
Inderdaad tering irritante mensen, ik laat nooit wat staan, ook al ben ik vol. Dat is gewoon onbeleefd.
inderdaad. moet je maar niet meer pakken dan je nodig hebt.quote:
Misschien gromt hij als je te dichtbij komt als hij eet.quote:Op zondag 21 november 2010 21:37 schreef G-Sterretje het volgende:
TS likt z'n bord af na het avond eten omdat hij 1 maaltijd per dag krijgt.
idd.quote:Op zondag 21 november 2010 21:25 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Onbeleefd? Je laat juist aan de kok/gastheer zien dat zijn of haar maaltijd meer dan voldoende was en dat je tevreden bent. Je wil toch niet dat je gasten nog honger hebben als ze weer naar huis gaan?
Structureel je bord wel leegvreten, ook als je het écht (maar dan ook écht) niet moet of écht (maar dan ook écht) volzit. Dát is achterlijkquote:Op maandag 22 november 2010 11:53 schreef fathank het volgende:
Bij mij is er vanaf jongs af aan ingestampt dat je netjes je bord leeg eet. Niet van tafel af voordat je bord leeg is. Tuurlijk kan het een keer voorkomen dat je teveel opschept maar structureel je bord niet leeg eten is gewoon achterlijk.
Dat inderdaad... Een van de eerst regels hier in huis, je bord leegeten hoeft niet.quote:Op maandag 22 november 2010 11:57 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Structureel je bord wel leegvreten, ook als je het écht (maar dan ook écht) niet moet of écht (maar dan ook écht) volzit. Dát is achterlijk
Dit dus. Het is trouwens slecht voor je maag als je dooreet terwijl je al bomvol zit.quote:Op maandag 22 november 2010 11:57 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Structureel je bord wel leegvreten, ook als je het écht (maar dan ook écht) niet moet of écht (maar dan ook écht) volzit. Dát is achterlijk
Dan schep je teveel op. Dat kan best een keer gebeuren maar iedere dag teveel opscheppen? Waar is dat goed voor?quote:Op maandag 22 november 2010 11:57 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Structureel meer eten opscheppen dan je kan eten, dát is achterlijk. Wanneer je van jongs af aan leert je bord leeg te eten, leer je vanzelf wel af om 2 keer zoveel te pakken als je op kan.quote:Op maandag 22 november 2010 11:57 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Dan leer je dus structureel om signalen van je maag te negeren... Erg ongezond.quote:Op maandag 22 november 2010 12:07 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Structureel meer eten opscheppen dan je kan eten, dát is achterlijk. Wanneer je van jongs af aan leert je bord leeg te eten, leer je vanzelf wel af om 2 keer zoveel te pakken als je op kan.
Fout. Dan leer je fatsoenlijke porties op te scheppen.quote:Op maandag 22 november 2010 12:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dan leer je dus structureel om signalen van je maag te negeren... Erg ongezond.
Nope... dan leer je dat je bord volgeschept wordt en dat je dat maar op te eten hebt.quote:Op maandag 22 november 2010 12:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Fout. Dan leer je fatsoenlijke porties op te scheppen.
quote:Het is het bekende verhaal bij een gezin aan tafel. Kinderen moeten van de ouders hun 'bord leeg eten', zodat de ouders zeker weten dat ze genoeg hebben gegeten en zodoende hoeft er geen eten worden weggegooid. Maar het leeg eten van je bord schijnt de basis te zijn van overgewicht. Mensen die van jongs af aan hebben geleerd om hun bord leeg te eten, kunnen systematisch 'overeten'. Zij stoppen niet met eten als ze genoeg hebben gehad.
Bord leeg eten
In onderzoek onder britten wees uit dat vier op de vijf door blijven eten, ook als ze al genoeg hebben gehad. Ze voelen zich verplicht om hun bord leeg te eten of ze staan er niet bij stil dat je je eten kan en mag laten staan. De meeste volwassenen wijzen hierop met de vinger naar de uitspraak 'bord leeg eten'. Negentig procent van de Britten is opgegroeid met dat principe.
In juli maakte de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) bekend dat zij de voedselverspilling wilde terugdringen. Jaarlijks gaat er voor miljoenen euro's aan eten de vuilnisbak in. In veel restaurants in Almere wordt het advies al opgevolgd. Volgens de richtlijnen van de KHN krijgen gasten bijvoorbeeld niet teveel bijgerechten aangeboden en daarnaast worden er bijpassende garnituren bij de gerechten geserveerd. Dit moet ertoe leiden dat gasten hun bordje leeg eten.
Grotere porties
Daarnaast wordt ook de portie vaak vekeerd ingeschat. Vijftig procent van de vrouwen schept evenveel eten op hun bord als hun man. Hierdoor eten vrouwen evenveel als mannen, maar vrouwen hebben dagelijks veel minder energie nodig dan mannen. Deze vrouwen geven hun kinderen dezelfde portie en de mannen claimen te veel te eten omdat hun vrouw teveel opschept.
Tot slot helpen ook de grotere en goedkopere porties niet mee. 71 procent laat zich verleiden door grotere porties omdat deze maar een klein beetje duurder dan de kleinere portie zijn, en in verhouding dus goedkoper. Voorbeelden hiervan zijn meeneemkoffies, chips, broodjes, chocoladerepen. Maar mensen bedenken hierbij niet dat ze door deze grotere porties 100 tot 400 calorieën extra binnen krijgen.
Ook goede voornemens verdwijnen als mensen een aantrekkelijke aanbieding zien liggen. Uit een onderzoek van de Britse voedingsorganisatie bleek dat veel voedingsmiddelen de laatste twintig jaar waren toegenomen. En ook een Amerikaanse onderzoek kwam tot deze conclusie, de porties worden steeds groter.
Daarom laat ik ook altijd een stukje op mijn bord liggen als ik een allochtoon opgegeten heb. Vol = vol enzo.quote:
Ja, en dan heb je het over zelf fatsoenlijke porties opscheppen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben voor 'eten wat de pot schaft' en 'fatsoenlijk' eten maar als je zonder dat het gevraagd wordt helemaal volgeplempt wordt zit je op een gegeven moment gewoon vol.quote:Op maandag 22 november 2010 12:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Fout. Dan leer je fatsoenlijke porties op te scheppen.
De alinea "Grotere Porties" vergeten te lezen?quote:Op maandag 22 november 2010 12:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nope... dan leer je dat je bord volgeschept wordt en dat je dat maar op te eten hebt.
[..]
Ik heb het gewoon over een doorsnee situatie dat je zelf je eten opschept, danwel aangeeft hoeveel je op je bord wil hebben. Niet dat iemand je bord volgooit met een portie waar een paard jaloers van wordt.quote:Op maandag 22 november 2010 12:35 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ja, en dan heb je het over zelf fatsoenlijke porties opscheppen. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben voor 'eten wat de pot schaft' en 'fatsoenlijk' eten maar als je zonder dat het gevraagd wordt helemaal volgeplempt wordt zit je op een gegeven moment gewoon vol.
Ik ben zelf jeugdleider bij een vereniging en ik zie toch nog af en toe gebeuren dat kinderen tot huilen aan toe aan tafel zitten omdat ze hun eten niet op krijgen. Met een schuldgevoel van-hier-tot-tokio ga je dan met zo'n kind praten en dan kom je er achter dat het thuis ook zo gaat. Daar zit een beetje mijn punt, het 'principieel' je bord leegeten ongeacht de omstandigheden.
Ik heb in Belgie vaak dingen laten staan in een restaurant omdat ik gewoon belachelijk grote porties kreeg in sommige restaurants (een halve kip in de Gentse waterzooi, WTF??). Dat betekende niet dat ik het niet lekker vond, maar ik ga mezelf niet volproppen tegen mijn wil.quote:Op maandag 22 november 2010 12:39 schreef RijstNatie het volgende:
Bij chinezen betekend leeg bord, dat er niet genoeg eten is, dan scheppen ze automatisch voor je op.
als je nog over hebt op je bord, betekend het dat je vol zit.
Nee... dat heb ik niet. Ik heb het dan ook niet over die ene keer in de vier maanden dat een kind bij McD gaat eten, maar over het gewone avondeten thuis. Ik kan niet inschatten hoeveel honger mijn dochter heeft, omdat dit net als bij mezelf wisselt. Dus krijgt ze een bordje eten voorgezet en mag ze zelf bepalen of ze het leeg eet, wat laat staan of om extra vraagt.quote:Op maandag 22 november 2010 12:36 schreef fathank het volgende:
[..]
De alinea "Grotere Porties" vergeten te lezen?
Bij jonge kinderen oke, maar vanaf een jaar of 10 kan een kind prima zelf aangeven hoeveel dat ie wil eten. En voor een normale volwassene zonder verstandelijke beperking zou het helemaal geen probleem mogen zijn om in te schatten hoeveel je kunt eten.quote:Op maandag 22 november 2010 12:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee... dat heb ik niet. Ik heb het dan ook niet over die ene keer in de vier maanden dat een kind bij McD gaat eten, maar over het gewone avondeten thuis. Ik kan niet inschatten hoeveel honger mijn dochter heeft, omdat dit net als bij mezelf wisselt. Dus krijgt ze een bordje eten voorgezet en mag ze zelf bepalen of ze het leeg eet, wat laat staan of om extra vraagt.
Vanaf een jaar of tien kun je dat dus prima aangeven, mits je niet voor die tijd altijd je bord hebt moeten leegeten.quote:Op maandag 22 november 2010 12:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Bij jonge kinderen oke, maar vanaf een jaar of 10 kan een kind prima zelf aangeven hoeveel dat ie wil eten. En voor een normale volwassene zonder verstandelijke beperking zou het helemaal geen probleem mogen zijn om in te schatten hoeveel je kunt eten.
Bovendien geloof ik niet dat jij iedere dag teveel eten voor je kind opschept. Of ken je je eigen kind zo slecht?
Ja want je eet elke dag hetzelfde hoeveelheidquote:Bovendien geloof ik niet dat jij iedere dag teveel eten voor je kind opschept. Of ken je je eigen kind zo slec
Ik vond vooral dit interessant:quote:Op maandag 22 november 2010 12:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nope... dan leer je dat je bord volgeschept wordt en dat je dat maar op te eten hebt.
[..]
Zoals ik het zie zit het probleem toch in de te grote porties. Als je altijd een berg eten voor je kind opschept en iets hebt van "je ziet maar hoeveel je er van eet" krijg je een kind dat te veel opschept. Als je een berg opschept en zegt "je moet het helemaal opeten" krijg je een kind dat te veel eet. Als je een beetje opschept en zegt "kijk maar hoeveel je ervan eet" krijg je een kind dat te weinig eet. Als je echter doet zoals het hoort en een beetje opschept en zegt "je moet het helemaal opeten" krijg je een kind dat niet veel te veel pakt en het gewoon netjes opeet.quote:Grotere porties
Daarnaast wordt ook de portie vaak vekeerd ingeschat. Vijftig procent van de vrouwen schept evenveel eten op hun bord als hun man. Hierdoor eten vrouwen evenveel als mannen, maar vrouwen hebben dagelijks veel minder energie nodig dan mannen. Deze vrouwen geven hun kinderen dezelfde portie en de mannen claimen te veel te eten omdat hun vrouw teveel opschept.
Want jij weet hoeveel een kind precies zou moeten eten? Knapquote:Op maandag 22 november 2010 13:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik vond vooral dit interessant:
[..]
Zoals ik het zie zit het probleem toch in de te grote porties. Als je altijd een berg eten voor je kind opschept en iets hebt van "je ziet maar hoeveel je er van eet" krijg je een kind dat te veel opschept. Als je een berg opschept en zegt "je moet het helemaal opeten" krijg je een kind dat te veel eet. Als je een beetje opschept en zegt "kijk maar hoeveel je ervan eet" krijg je een kind dat te weinig eet. Als je echter doet zoals het hoort en een beetje opschept en zegt "je moet het helemaal opeten" krijg je een kind dat niet veel te veel pakt en het gewoon netjes opeet.
Dat een kind soms het eten niet op krijgt of soms wat meer bij wil pakken snap ik en daar is niks mis mee. Maar als je je kind structureel zijn/haar bord niet laat leegeten, krijg je gewoon een kutkind (vergeef me het gebrek aan nuance).
Ik mocht altijd zelf bepalen hoeveel ik op kan.quote:Op maandag 22 november 2010 13:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Want jij weet hoeveel een kind precies zou moeten eten? Knap
Ik leer mijn kind te luisteren naar de signalen die haar lichaam geeft. Dan maar een kutkind
als het voor Nl is dan is het een lul verhaal, echter in sommige landen is het juist een teken van respect dat je niet je bord leegeet omdat je een dan te gulzige en hongerige indruk maakt.quote:Op zondag 21 november 2010 17:44 schreef stinkpik het volgende:
Waarom zijn er toch van die mensen die altijd wat eten moeten laten staan terwijl er niets mis mee is? Dus dat iedereen een bord eten krijgt en dat er altijd een paar figuren tussen zitten die een paar aardappeltjes of stukjes groente laten liggen. Als er nou wat mis mee was, okee, maar er is niets mis mee. Volgens mij is het een soort statement, net als van die mensen waar je altijd op moet wachten als je met een groep loopt, echt ongelooflijk hinderlijk. Zo van: Ik ben ook een mens, als ik langzaam wil lopen/eten laten liggen dan is dat mijn goed recht!
Of kan iemand me uitleggen wat de achterliggende gedachte is?
Ik ben het er mee eens dat je een kind niet moet volproppen, als het gewoon niet kan hoor. Maar het moet toch goed mogelijk zijn om ongeveer een goeie hoeveelheid op te scheppen? Dat van die signalen van het lichaam snap ik, maar het kan toch niet zo zijn dat je standaard te veel opschept. Hoe moet je ooit leren in te schatten wat je op kan als je altijd een vol bord krijgt en zelf mag weten wat je er van eet?quote:Op maandag 22 november 2010 13:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Want jij weet hoeveel een kind precies zou moeten eten? Knap
Ik leer mijn kind te luisteren naar de signalen die haar lichaam geeft. Dan maar een kutkind
Kinderen worden dik van al die rotzooi die ze overdag toegestopt krijgen. Flessen cola zakken chips etc.quote:Op maandag 22 november 2010 13:05 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik mocht altijd zelf bepalen hoeveel ik op kan.
Word je echt geen kutkind van hoor
Kinderen die hele bord leeg moeten eten worden later dik.
Ik schep niet standaard teveel opquote:Op maandag 22 november 2010 13:16 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik ben het er mee eens dat je een kind niet moet volproppen, als het gewoon niet kan hoor. Maar het moet toch goed mogelijk zijn om ongeveer een goeie hoeveelheid op te scheppen? Dat van die signalen van het lichaam snap ik, maar het kan toch niet zo zijn dat je standaard te veel opschept. Hoe moet je ooit leren in te schatten wat je op kan als je altijd een vol bord krijgt en zelf mag weten wat je er van eet?
Misschien heb ik geen recht van spreken omdat ik geen kinderen heb hoor, maar van jongs af aan heb ik altijd geleerd mijn bord leeg te eten en ik heb er echt geen trauma's van. Ook ben ik geen dikzak geworden zoals beweerd wordt.
Eet jouw kind trouwens vaak haar bord niet leeg of slechts af en toen?
Dan heb je het dus over oudere kinderen, neem ik aan...quote:Op maandag 22 november 2010 13:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Kinderen worden dik van al die rotzooi die ze overdag toegestopt krijgen. Flessen cola zakken chips etc.
Dan lijkt het me bij jou gewoon prima in orde. Ik vind namelijk dat iemand die standaard veel pakt en het toch opeet als die vol zit, net zo erg is als iemand die standaard veel pakt en op de helft roept "ik kan niet meer". Je moet wmb een kind gewoon leren een hoeveelheid te pakken die hij/zij op kan en als het te weinig is nog wat bij te pakken. Daarom vind ik "je bord helemaal leegeten" een prima regel, vooral als die zelf opschept, maar meestal ook als een ouder opschept.quote:Op maandag 22 november 2010 13:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik schep niet standaard teveel opIk krijg ook regelmatig gevraagd of er nog worteltjes zijn... Zoals ik al eerder aangaf, ik schep voor haar op en de ene keer is het genoeg, de andere keer teveel of te weinig. En zitten prikken in een bord wordt hier niet geaccepteerd, vlees hoeft van mij niet op, aardappels/rijst/pasta ook niet. Groente heb ik wel een minimum voor
Als je ogen structureel groter dan je maag zijn moet je misschien eens een brilletje kopen.quote:Op maandag 22 november 2010 15:51 schreef KevinMalone het volgende:
Haha TS is zo'n vadsige pauper die bij de McDonalds ook alles opvreet, inclusief de salade stukjes en koude frietjes die op de dienblad liggen, omdat ze het anders zonde vinden van het geld, het is zonde om je vol te proppen aan die fast meuk die ze overal verkopen! En sowieso hoort geen een volwassene toetjes te eten na het avond eten, dat is voor kinderen.
Overigens vind ik je bord leeg eten een dwangneurose die ongezond is.
Maar ik denk dat TS over zijn eetgasten praat, maar misschien moet TS maar is beter koken en niet op een boerse manier denken.
En als je zo'n culinair betweter bent kun je de volgende keer je borden voorverwarmen, want je eten wordt er namelijk snel koud door als je het niet doet.![]()
Zoals anderen als zeggen vol=vol
Vanaf welke leeftijd mag je dan geen toetje meer? 18+?quote:Op maandag 22 november 2010 15:51 schreef KevinMalone het volgende:
En sowieso hoort geen een volwassene toetjes te eten na het avond eten, dat is voor kinderen.
Ik bedoel als je al net avondeten hebt gehad? Waarom zou jij je nog volstoppen met onnodige toetjes? Eet lekker een toetje wanneer je zin hebt maar om nou na ieder avondmaal een toetje te eten vind ik overbodig.quote:Op maandag 22 november 2010 15:59 schreef LePoo het volgende:
[..]
Vanaf welke leeftijd mag je dan geen toetje meer? 18+?
Dus vanaf een bepaalde leeftijd mag je geen toetje meer eten, dat is voor kinderen.
![]()
![]()
Ik had het gewoon over elke maaltijd. Niet pakken wat je niet op kan eten.quote:Op maandag 22 november 2010 15:58 schreef DeRakker. het volgende:
En hoe doen jullie het bij de andere 5-8 maaltijden?
We hebben het nu alleen maar over 1 maaltijd.
Hier gaat het meestal de diepvries in. Altijd handig om wat porties klaar te hebben liggen als je bijv laat thuis bent en geen zin hebt om te koken. Of gekookte aardappelen in de koelkast en de volgende dag opbakken.quote:Op maandag 22 november 2010 16:20 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Meestal wordt de rest ook nog eens gewoon weggegooid, dus wat is het effect van minder opscheppen?
Dr. Phil as in die verkapte psycholoog die zijn Doctor of Philosophy verloor omdat hij een patiënt knalde?quote:Op maandag 22 november 2010 16:11 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Topicstarter is een feeder en moet zeer dringend bij Dr.Phil op audiëntie.
In Amerika krijg je in sommige restaurants standaard je restant eten netjes mee in een bakje.quote:Op maandag 22 november 2010 22:56 schreef Zero17 het volgende:
80% van de gerechten zijn ook eigenlijk te veel.
Daar moet toch wel eens iets aan gedaan worden.
Ik 6-8 maaltijden per dag en dat bevalt me prima.quote:Op maandag 22 november 2010 22:53 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Waarom? Ik eet ook maar een of twee keer per dag, en dat bevalt me prima.
Klopt, belachelijk grote porties meestal, maar het is volstrekt normaal om wat over is mee naar huis te nemen. Ook al wordt Amerika vaak afgebeeld als het icoon van de consumptie maatschappij, is dat toch wel iets waar Europa wat van kan leren. Vond het zelf ook erg prettig dat ik zonder dat mensen mij raar aankeken de rest mee kon nemen, want je weet dat je over een uurtje of 5 toch weer honger krijgt, en dan is het superchill als je nog over hebt.quote:Op maandag 22 november 2010 23:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In Amerika krijg je in sommige restaurants standaard je restant eten netjes mee in een bakje.
Een zakje chips en een rolletje drop maaltijden noemen.quote:Op maandag 22 november 2010 23:42 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik 6-8 maaltijden per dag en dat bevalt me prima.![]()
Compenseert het van jou weer een beetje
Neehoor.quote:Op maandag 22 november 2010 23:46 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Een zakje chips en een rolletje drop maaltijden noemen.![]()
Ik vind melk en kaas niet lekker, maar moet toch ook aan melkproducten komne. Dus eet ik regelmatig een schaaltje vla. Dat vind jij niet goed?quote:Op maandag 22 november 2010 16:01 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Ik bedoel als je al net avondeten hebt gehad? Waarom zou jij je nog volstoppen met onnodige toetjes? Eet lekker een toetje wanneer je zin hebt maar om nou na ieder avondmaal een toetje te eten vind ik overbodig.
Dat is een ander verhaal, maar ook zeer ergerlijk. Dan heb je een half uur je bord leeg, zit er iemand op z'n dooie gemakje te eten, dus : hapje----kauw---kauw---slik----wacht-----wacht----wacht---volgende hapje---quote:
Waarom is dat ergerlijk? Mag iemand niet genieten van zijn eten?quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:40 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal, maar ook zeer ergerlijk. Dan heb je een half uur je bord leeg, zit er iemand op z'n dooie gemakje te eten, dus : hapje----kauw---kauw---slik----wacht-----wacht----wacht---volgende hapje---
Okee, je hoeft niet alles binnen 2 minuten naar binnen gewerkt te hebben, maar een beetje dooreten is ook wel fijn.
Tuurlijk niet. Schranzen verdomd!quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom is dat ergerlijk? Mag iemand niet genieten van zijn eten?
Dan heb ik het niet eens alleen over eten, ze zijn eigenlijk altijd wel irritant. Met eten ook inderdaad.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:40 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal, maar ook zeer ergerlijk. Dan heb je een half uur je bord leeg, zit er iemand op z'n dooie gemakje te eten, dus : hapje----kauw---kauw---slik----wacht-----wacht----wacht---volgende hapje---
Okee, je hoeft niet alles binnen 2 minuten naar binnen gewerkt te hebben, maar een beetje dooreten is ook wel fijn.
Zeker wel, maar vooral als je ziet dat anderen zitten te wachten, kan je ook wat opschieten natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom is dat ergerlijk? Mag iemand niet genieten van zijn eten?
Ach, als het gaat om eten waarvan je kan genieten, dan gaat het dus om een goede maaltijd en wordt er toch wel nagetafeld. Dan zou het alleen maar belachelijk zijn om maar snel je eten naar binnen te schranzen terwijl iedereen toch nog wel een half uur blijft zitten.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:53 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Zeker wel, maar vooral als je ziet dat anderen zitten te wachten, kan je ook wat opschieten natuurlijk.
quote:Op zondag 21 november 2010 17:45 schreef Banzaiaap het volgende:
TS is schoonmaker in het lokale indisch restaurant? Het eten is daar niet te vreten, vandaar.
Waarom zou ik? Omdat een ander zijn eten naar binnen schuift zonder te proeven, hoeft ik dat niet ook te doen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:53 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Zeker wel, maar vooral als je ziet dat anderen zitten te wachten, kan je ook wat opschieten natuurlijk.
Of de langzame moet niet zeuren dat hij als laatste alleen aan tafel zit.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:53 schreef Walter81 het volgende:
[..]
En wat dacht je van langzaam drinkers? Ben je machtend naar een fris biertje en wil je reeds een volgend rondje beginnen, kan dat niet omdat jantje nog steeds aan zijn halflauwe biertje zit te nippen.quote:Op zondag 21 november 2010 18:23 schreef stinkpik het volgende:
Dan roep je 'ADTEN KRENG'.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:01 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En wat dacht je van langzaam drinkers? Ben je machtend naar een fris biertje en wil je reeds een volgend rondje beginnen, kan dat niet omdat jantje nog steeds aan zijn halflauwe biertje zit te nippen.
Kut wijf:Oquote:Op zondag 21 november 2010 17:46 schreef Confession het volgende:
Tering ik ben zo'n mens!![]()
Alles klopt van het eten tot het langzaam lopen...
Dit. Ik kan niet eens snel eten.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Omdat een ander zijn eten naar binnen schuift zonder te proeven, hoeft ik dat niet ook te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |