Kijk van mij hoeft de lijst ook niet te verrassen, als ons tenminste de kans wordt gegeven fatsoenlijk te stemmen....quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:01 schreef DrDentz het volgende:
Hotel California. Zo'n uitgekauwd nummer. Deze lijst verrast nooit.
Eens!quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kijk van mij hoeft de lijst ook niet te verrassen, als ons tenminste de kans wordt gegeven fatsoenlijk te stemmen....
Je moet niet de illusie hebben dat de lijst precies de volgorde weergeeft van de aantallen stemmen. Al is het maar omdat er zelden 2x dezelfde artiest na elkaar komt of dat er onderin weinig nieuwe binnenkomers zijn. Het zal niet meer zijn dan een lijst die gebaseerd is op stemmen, waarbij ongeschikte nummers eruit zijn gefilterd, en 'extra-geschikte' nummers een zetje in de goede richting krijgen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja ik ben mijn vertrouwen een beetje heel erg kwijt. Na zoveel opbouwende kritiek vorig jaar (van duizenden mensen!) had je mogen verwachten dat ze toch wel iets verbeterd hadden. Dit is echter niet het geval, dus vraag ik mij af of de lijst niet allang samengesteld is en het stemmen voor de vorm gebeurt.
Die illusie geeft Radio 2 wel en daarom is en blijft dat het uitgangspunt wat mij betreft.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je moet niet de illusie hebben dat de lijst precies de volgorde weergeeft van de aantallen stemmen. Al is het maar omdat er zelden 2x dezelfde artiest na elkaar komt of dat er onderin weinig nieuwe binnenkomers zijn. Het zal niet meer zijn dan een lijst die gebaseerd is op stemmen, waarbij ongeschikte nummers eruit zijn gefilterd, en 'extra-geschikte' nummers een zetje in de goede richting krijgen.
Ik wist het niet eens, wel belachelijk kort, maar ja alle platen die niet in het rijtje van radio 2 horen moeten er nog uitgefilterd worden en dat duurt wel 3 weken !!quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:41 schreef FritsFlits het volgende:
Beetje jammer dat er nu maar 1 week was om te stemmen. Ken veel mensen die het zijn vergeten deze week.
Dat hebben ze elk jaar nog gedaan.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Eens!
Wel belachelijk dat ze de top 3 nu al bekend gemaakt hebben.
Blijft zot!quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat hebben ze elk jaar nog gedaan.
Als je mensen voor de gek houdt, moet je daar gewoon eerlijk over zijn, maar goed dat is mijn mening.quote:Over gesjoemel met de lijst. Tsja, het is er, maar wat en hoe zullen we wel nooit weten. Een paar jaar geleden zorgden ze er iig voor dat elk uur van de uitzending met een stevige uuropener begon (bron: Leo Blokhuis). Maar volgens mij deden ze dat toen gewoon door meer of minder liedjes in een uur te draaien, er werd toen ook meer afgekapt. Sinds we al op 1e KD beginnen, is dat ook niet meer. Heb erop gelet, en vorig jaar begonnen uren ook gewoon met ballads.
Nou, ik vind het best verrassend dat deze nu op 1 staat.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:01 schreef DrDentz het volgende:
Helemaal eens. Verschrikkelijk dat dit op 1 staat. Leuk nummer hoor, maar het beste nummer ooit? Kom op.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:01 schreef DrDentz het volgende:
Ach er is heel veel radio 3 muziek die ook geclaimed wordt door radio 2 hoor.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:08 schreef ranja het volgende:
[..]
En verder zal ik me vooral weer ergeren aan alle radio 3/pinkpop muziek die er in staat denk ik. Daar is volgens mij een andere lijst voor, op radio 3.
Oja, stond er geloof ik meer dan 20x keer in waarvan 10 of meer nummers voor het eerst,quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Was Wacko Jacko vorig jaar eigenlijk veel sterker vertegenwoordigd in de lijst?
Ja, want postuum zijn de liedjes natuurlijk mooier.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Oja, stond er geloof ik meer dan 20x keer in waarvan 10 of meer nummers voor het eerst,
Ben ervan overtuigd dat de Joy Divisions en Buckleys niet in de (keuze)lijst zouden staan als Ian en Jeff nog gewoon leefden.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja, want postuum zijn de liedjes natuurlijk mooier.
Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat er 2 miljoen mensen hebben gestemd. Het is dat ik het in mijn agenda had geschreven, anders was ik het vergeten.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:41 schreef FritsFlits het volgende:
Beetje jammer dat er nu maar 1 week was om te stemmen. Ken veel mensen die het zijn vergeten deze week.
Nee, maar muziek = emotie.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja, want postuum zijn de liedjes natuurlijk mooier.
Ik noem dat hype-gedrag.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, maar muziek = emotie.
De dood van MJ was natuurlijk voor iedereen best een emotioneel moment, ook al kende niemand hem.Lijkt me niet meer dan logisch dat je dan meer zijn muziek gaat luisteren.
Jij noemt het hype-gedrag, maar de mens is toch eenmaal zo? Zoals ik al zei is muziek emotie. MJ overlijdt, is volop met zijn muziek in de media en ineens kom je weer tot de conclusie dat ie toch wel erg veel goeie muziek heeft gemaakt. Dat komt ook omdat je nu al zijn muziek in korte tijd hoort. Inc. nummer die bijna niet meer hoorde.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik noem dat hype-gedrag.
Waarom zou je een cd kopen omdat iemand overleden is? Sommige mensen denken blijkbaar dat die cd's niet meer gemaakt zullen worden ofzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |