Het vorig jaar uitgebrachte Illinois was wellicht de meest bejubelde plaat 2005. Deze tweede cd in een ambitieus plan om alle vijftig Amerikaanse staten muzikaal te coveren, is dan ook een magnifieke plaat vol trieste en soms ook bloedstollende akoestische folkpopliedjes.quote:A singer/songwriter and multi-instrumentalist, Sufjan Stevens started his venture in the music world as a member of Marzuki, a folk-rock band based in Holland, MI. Following the release of two full-length albums with the group, Stevens decided to go solo in late 1999, investing fully in a career that was waiting to shine by itself. During subsequent months, Stevens moved to New York City, where he continued dedicating himself full-time to his solo recordings. Sun Came, his debut album, appeared in 2000, confirming his superior musical command, complex instrumentation, and sparkling melodies. The promotion of the disc included playing on the road with the Danielson Famile, with whom he began regularly working. Enjoy Your Rabbit, his second album, hit record stores in 2001, underlining once more his unusual instrumentation and excellent compositions. In addition to his solo work, Stevens also offered his contribution to the album 1942 for Soul-Junk, on which he participated amply as a multi-instrumental musician. While preparing a new collection of songs, Stevens appeared on several benefit compilation discs including Seen/Unseen, which featured Frank Black, Giant Sand, and 16 Horsepower. 2003 saw the release of Greetings From Michigan: The Great Lakes State, a fifteen-track conceptual piece, produced and performed by Stevens -- he played over twenty instruments -- that placed his home state under the writer's microscope. Despite the record's narrowed focus, it was among the best reviewed that year and made many critic's year-end lists. In 2004, Stevens released his follow-up, Seven Swans, which was produced by Danielson Famile mastermind Daniel Smith. He returned to his ambitious "states" project in 2005 with Illinois.
Yes please! Als ik dat videotje van Jimmy Fallon zie, lijkt het me echt welk kick om ook dat nieuwe album live te zien (als 'ie dan ook maar af en toe nog z'n banjo uit de kast trekt voor wat klassiekersquote:
quote:Laatst maakte Primavera bekend dat Sufjan Stevens op het Spaanse festival komt spelen (en daarmee eindelijk weer eens naar Europa komt) en nu is er ook een Nederlandse datum bekend. Sufjan Stevens komt op 21 mei voor een eenmalig Nederlands concert naar Frits Philips in Eindhoven.
Podiuminfo-link
quote:Vol verwachting klopten ook heel wat Nederlandse harten toen bekend werd dat Sufjan Stevens na jaren van stilte maar liefst twee optredens geeft op het Spaanse Primavera Sound-festival van eind mei. Met het duizelingwekkende nieuwe album The Age of Adz en de All Delighted People EP op zak zou hij toch ook wel Nederland aandoen voor een concert, na zijn laatste Paradiso-optredens in 2005 en 2006?
Het antwoord luidt nu 'ja': Asthmatic Kitty-distributeur De Konkurrent bevestigt dat Sufjan Stevens en zijn band op zaterdag 21 mei voor een eenmalig concert naar Eindhoven komen, voor een concert in Muziekcentrum Frits Philips. Info over voorverkoop en kaartprijzen volgt ongetwijfeld binnenkort.
Kicking the Habbit-link
Ik hou niet zo van oefenloos gesample in live concerten en veel experimenteel geneuzel. Dat heb ik nu 2x ervaren met dhr. Bird en ik zie Sufjan ook als een artiest die dat graag doet (ik zie hen beide als soortgelijke artiesten). Ervaring met zijn concerten?quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:24 schreef TJLinden het volgende:
Aangezien het de 'Age of Adz-tour' heet, zal het wel een beetje om het laatste album draaien.
Jammer man, maar een begrijpelijk redenatie. Die geldt voor mij gelukkig niet en ik wil het zelf ook echt voor geen goud missen!
En ik kan overigens niet geloven dat Andrew Bird jou live heeft teleurgesteld.
Voorlopig blijft het overigens allemaal lekker vaag. Op de website van Frits Philips staat nu dat tickets alleen via het ticketbureau te verkrijgen zijn, wat zou betekenen dat je deze zaterdag naar freakin' Eindhoven moet afreizen om kans te maken op een kaartje. Da's in dit internettijdperk nog maffer dan het ouderwetse slaapzakje voor het postkantoor...![]()
Misschien maar even bellen vandaag om uit te vogelen hoe het nu precies zit...
Heb dhr. Bird ook tweemaal gezien en was juist ontzettend onder de indruk. De manier waarop hij laagjes op laagjes legt en in z'n eentje een compleet orkest opzet, zou ik niet zo snel afdoen als experimenteel geneuzel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van oefenloos gesample in live concerten en veel experimenteel geneuzel. Dat heb ik nu 2x ervaren met dhr. Bird en ik zie Sufjan ook als een artiest die dat graag doet (ik zie hen beide als soortgelijke artiesten). Ervaring met zijn concerten?
Wanneer je klaar bent met uitvogelen, hoor ik graag hoe het zitquote:Op woensdag 23 februari 2011 09:24 schreef TJLinden het volgende:Voorlopig blijft het overigens allemaal lekker vaag. Op de website van Frits Philips staat nu dat tickets alleen via het ticketbureau te verkrijgen zijn, wat zou betekenen dat je deze zaterdag naar freakin' Eindhoven moet afreizen om kans te maken op een kaartje. Da's in dit internettijdperk nog maffer dan het ouderwetse slaapzakje voor het postkantoor...
![]()
Misschien maar even bellen vandaag om uit te vogelen hoe het nu precies zit...
Welk ticketbureau is op dit moment niet bekend. Ook het tijdstip wanneer het zaterdag het begint is niet bekend. Ik weet niet of het snel uitverkoopt, maar voor de mensen die hierdoor geen kaartjes kunnen bemachtigen is het natuurlijk wel zuur.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:09 schreef friekin_ het volgende:
Ik vond het allemaal redelijk duidelijk hoor. Als je dit al niet snapt.
Meer duidelijkheid: het zal gewoon via Ticketservice verlopen en de vvk start om 10.00 op zaterdag.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:24 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Welk ticketbureau is op dit moment niet bekend. Ook het tijdstip wanneer het zaterdag het begint is niet bekend. Ik weet niet of het snel uitverkoopt, maar voor de mensen die hierdoor geen kaartjes kunnen bemachtigen is het natuurlijk wel zuur.
Nu ga ik er niet heen hoor, maar ik was wel even benieuwd hoe snel het ging uitverkopenquote:Sorry, Er zijn momenteel geen plaatsen beschikbaar die voldoen aan uw zoekcriteria. Probeer één van de volgende opties:
Verminder het aantal
Zet de prijs categorie op "best beschikbaar"
Zet de sectie op "best beschikbaar"
Toch altijd leuk om te zien dat je favoriete artiesten snel uitverkopenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:29 schreef friekin_ het volgende:
Is maar een kleine aangelegenheid, Frits Philips.
Dus da's nog minder dan een Paradiso (met 1500).quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:33 schreef friekin_ het volgende:
de Eindhoven Airport Zaal (1.250 zitplaatsen) en de Rabobank Zaal (385 zitplaatsen)
plaatsen naast elkaar zullen er wel bijna door zijn.
Toch maar wel Norrage? Supermooi!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:34 schreef Norrage het volgende:
Ik zocht er gewoon 2 naast elkaar, en daar gaf hij die error? Ach, ticketservice sites zijn altijd kut in dit soort dingen...
Maar goed. SufjanIk ga toch eens wat pogingen wagen Age of Adz wat beter te gaan waarderen
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:35 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Dus da's nog minder dan een Paradiso (met 1500).Dacht wel dat MC Frits Philips groter was.
[..]
Toch maar wel Norrage? Supermooi!
quote:Nu ga ik er niet heen hoor, maar ik was wel even benieuwd hoe snel het ging uitverkopen
Nam je uitspraak gelijk aan, maar bedenk me net dat het vrije plaatskeuze is, dus dat speelt in dit geval geen rol.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:33 schreef friekin_ het volgende:
de Eindhoven Airport Zaal (1.250 zitplaatsen) en de Rabobank Zaal (385 zitplaatsen)
plaatsen naast elkaar zullen er wel bijna door zijn.
Ik heb gewerkt van 5 tot 12.quote:
Weer zo sneu dit soort mensen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:14 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Dat dit zomaar mag: http://www.giggotickets.n(...)ie/84/Sufjan-Stevens
"Wij maken geen deel uit van officiële verkooppunten of organisaties. Giggotickets.nl koopt de kaarten in bij haar uitgebreide netwerk aan leveranciers. Dit kost tijd, moeite en brengt extra kosten met zich mee. Wel maken wij het hierdoor mogelijk dat u alsnog naar dat ene "uitverkochte" evenement kunt."
Wil je wat meer vertellen, weet niet goed wat ik kan verwachtenquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:46 schreef Rosarium het volgende:
Het was het beste concert waar ik ooit ben geweest (en ik ga regelmatig naar concerten).
Vandaar dat ik nog een keer wil
Helemaal mee eens.quote:
Dit is een 'akoestisch' concert met eigen arrangementen van dit gezelschap. Het zal waarschijnlijk heel speciaal zijn maar vergelijkbaar met Sufjan zijn muziek zelf? Geen idee. Soort klassiek concert, maar dan andersquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:00 schreef Murvgeslagen het volgende:
Sinds een maand of 2 bekend geworden met zijn muziek, 1 woord: Geniaal! Het is wel muziek die moet groeien, maar zit kwa tekst én muziek fantastisch in elkaar!
Er is in april een concert met Sufjan Stevens, Nico Muhly & Bryce Dessner in Eindhoven, Iemand een idee of dit wat is? het gaat hier volgens mij niet om sufjans eigen muziek?
Oh ik wil! Zou het moeilijk zijn kaartjes te krijgen?quote:Op dinsdag 21 april 2015 09:59 schreef yomthorke het volgende:
[ afbeelding ]
Voor degenen die het nog niet wisten: 23 en 24 september in Carré, Amsterdam. Kaartjes morgen in de verkoop.
Ik vrees het wel.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Oh ik wil! Zou het moeilijk zijn kaartjes te krijgen?
Volgens mij nog ca. 30% plek. Maar niet eerlijk dus voor degenen die werken en dus niet de hele tijd kunnen kijken dat ze de bestelling eerder open zetten...quote:Op donderdag 23 april 2015 09:47 schreef friekin_ het volgende:
Bij mij was het al bijna uitverkocht, en bij jou?
Nee, ik hou er ook niet van. Keek per toeval.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Volgens mij nog ca. 30% plek. Maar niet eerlijk dus voor degenen die werken en dus niet de hele tijd kunnen kijken dat ze de bestelling eerder open zetten...
Rang twee nog plekken!quote:Op donderdag 23 april 2015 09:53 schreef Norrage het volgende:
Bah, kan geen kaartjes meer halen alles uitverkocht
Wat is dit voor iets achterlijks?
Misschien komen er hier nog?quote:Op donderdag 23 april 2015 09:56 schreef Norrage het volgende:
Elke keer als ik kaartjes selecteer (komt de hele tijd wat vrij) zijn er geen beschikbaar nadat ik er op klik
Zou kunnen, maar niet logisch obv de zwarte bolletjes...quote:Op donderdag 23 april 2015 09:58 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Misschien komen er hier nog?
http://www.livenation.nl/artist/sufjan-stevens-tickets
Moet je je niet druk maken om die post natuurlijkquote:Op donderdag 23 april 2015 10:00 schreef Norrage het volgende:
Wellicht komt er nog een hoop extra open op de echte tijd 10.00?
Hopen!
Nee joh, via ticketmaster kun je gewoon nog kopen!quote:Op donderdag 23 april 2015 09:53 schreef Norrage het volgende:
Bah, kan geen kaartjes meer halen alles uitverkocht
Wat is dit voor iets achterlijks?
Het is niet goed geregeld heur.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee joh, via ticketmaster kun je gewoon nog kopen!
Kaartjes in de pocket voor de woensdag, 1e rang balkon![]()
Kut ik keek op mn kaartje en zie stoel 19 en 21quote:Op donderdag 23 april 2015 10:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee joh, via ticketmaster kun je gewoon nog kopen!
Kaartjes in de pocket voor de woensdag, 1e rang balkon![]()
quote:Op donderdag 23 april 2015 10:08 schreef indiaantje89 het volgende:
Schandalig ja, kan er helaas niet bij zijn. Hoop volgend jaar op andere shows.
Haha, bij mij zit er ook een stoel tussen. Lijkt mij dat je dat zonder problemen daar even omruilt.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Kut ik keek op mn kaartje en zie stoel 19 en 21
In mn enthousiasme daar niet op gelet... Maar zal wel goedkomen
Dat is toch juist goed? Of denk je dat je niet naast elkaar zit?quote:Op donderdag 23 april 2015 10:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Kut ik keek op mn kaartje en zie stoel 19 en 21
In mn enthousiasme daar niet op gelet... Maar zal wel goedkomen
Kan sowieso al niet hoor, dus heb het ook niet geprobeerd. Ik wacht wel tot hij in Eindje komtquote:
Ah wat zijn jullie schattigquote:Op donderdag 23 april 2015 10:08 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Haha, bij mij zit er ook een stoel tussen. Lijkt mij dat je dat zonder problemen daar even omruilt.
Ohquote:Op donderdag 23 april 2015 10:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah wat zijn jullie schattigIk ben te vaak in het theater geweest om dit te weten, jullie zitten gewoon naast elkaar!
Wij ookquote:
Dan ga ik weerquote:Op donderdag 23 april 2015 10:09 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Kan sowieso al niet hoor, dus heb het ook niet geprobeerd. Ik wacht wel tot hij in Eindje komt
Welke stoelnummers? Wij geloof ik 8, 10, 12 en 14quote:
Joecheiquote:Op donderdag 23 april 2015 10:12 schreef Norrage het volgende:
Heb 2 kaartjes!!!!
Wel achter elkaar, maar dat wordt wat regelen met de mensen naast ons
30-32quote:Op donderdag 23 april 2015 10:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Welke stoelnummers? Wij geloof ik 8, 10, 12 en 14
[..]
Joechei
Ja ik mag ook even 200 euro aftikkenquote:Op donderdag 23 april 2015 10:14 schreef friekin_ het volgende:
[..]
30-32![]()
Ik ben blij! Wel een bult met geld zo.
Ik was bij Age of Adz, en toen was ik erg onder de indruk. Dus ik ben blij dat ik nu een andere show ook ga zien. Wat een leuk cadeau!!quote:Op donderdag 23 april 2015 10:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ik mag ook even 200 euro aftikkenMaar dit wordt de eerste keer dat ik Sufjan ga zien
Samen met mijn papa, ik ken het door hem. Hij weet nog van niks, is volgende week jarig. Denk dat ie heel blij gaat zijn
Ga je dit keer wel even hoi tegen me zeggen als je me zietquote:
Ik kan me voorstellen dat het live vet is, dat kan ook gewoon niet anders wantquote:Op donderdag 23 april 2015 10:16 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik was bij Age of Adz, en toen was ik erg onder de indruk. Dus ik ben blij dat ik nu een andere show ook ga zien. Wat een leuk cadeau!!
Ik vond die cd ook baas. Maar Carrie & Lowell is wel echt de pure Sufjan.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:18 schreef Cupcake. het volgende:
Ik was ook bij die show, en ik vind die cd echt niet fantastisch en toen stond ik al te janken van geluk. Nieuwste cd is perfect, dus dat wordt moooooooi <3
Zit je wel op de 24e????quote:Op donderdag 23 april 2015 10:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ga je dit keer wel even hoi tegen me zeggen als je me ziet![]()
[..]
Ik kan me voorstellen dat het live vet is, dat kan ook gewoon niet anders wantSufjan
Ik ben er nog nooit geweest, dus op de gok gekocht.quote:Op donderdag 23 april 2015 10:29 schreef Norrage het volgende:
Ik dus Loge 7, prima daar. Carre is bijna overal goed zicht. Je moet alleen niet in de nok zitten, dat is zo hoog dat alles vertekent
Oh nee, de 23stequote:Op donderdag 23 april 2015 10:22 schreef Norrage het volgende:
Jezus dit is wel echt stressen zeg. Achterlijk dat ze het vroeg opengooien. Waar slaat dat op?
Maar volgens mij heb ik goede plaatsenfijn!
De 24e trouwens.
[..]
Zit je wel op de 24e????
maar dat spreekt de verhalen weer tegen dat alles al zowat was uitverkocht en dat er alleen nog derderangs kaarten beschikbaar waren? Of heb je ook voor de woensdag besteld en heeft iedereen voor donderdag zitten proberen?quote:Op donderdag 23 april 2015 12:28 schreef pipster het volgende:
Volgens mij heeft Ticketmaster gewoon zijn eigen kaarten, nadat ik ook een kwartier had zitten vloeken toch maar om tien uur ingelogd en zonder problemen twee kaartjes in de stalles aangeschaft.
Ik heb inderdaad kaartjes voor woensdag, maar ja wellicht gewoon mazzel gehad.quote:Op donderdag 23 april 2015 13:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
maar dat spreekt de verhalen weer tegen dat alles al zowat was uitverkocht en dat er alleen nog derderangs kaarten beschikbaar waren? Of heb je ook voor de woensdag besteld en heeft iedereen voor donderdag zitten proberen?
Dit ja!quote:Op donderdag 17 september 2015 13:43 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Uit de categorie 'dingen waar ik heel erg naar uitkijk'.
en hoe was het?quote:
Het was geweldig! Schitterend van het eerste tot het laatste nummer. Sufjan in een theater is sowieso het beste wat je kunt hebben. Het was doodstil (je hoorde z'n pianokrukje kraken) waardoor z'n fluisterstem perfect over kwam, geluid ontzettend goed, en het duurde ook nog eens ruim 2 uur. Ik zou zo nog een keer gaan woensdag en donderdag.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op zondag 20 september 2015 13:20 schreef TWP het volgende:
[..]
Het was geweldig! Schitterend van het eerste tot het laatste nummer. Sufjan in een theater is sowieso het beste wat je kunt hebben. Het was doodstil (je hoorde z'n pianokrukje kraken) waardoor z'n fluisterstem perfect over kwam, geluid ontzettend goed, en het duurde ook nog eens ruim 2 uur. Ik zou zo nog een keer gaan woensdag en donderdag.
De setlist:wow, wat een setlistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#zinin
Haha, grappig. Zag ook Dotan zitten.quote:Op vrijdag 25 september 2015 00:45 schreef friekin_ het volgende:
Vond het heerlijk! En ik zat ook nog eens naast grote held spinvis.
En Dijkshoorn, Van 't Hek, Blaudzun.quote:Op vrijdag 25 september 2015 01:05 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Haha, grappig. Zag ook Dotan zitten.
Wat een show he
Was blijkbaar Stone van Marzuki, een oud bandje van 'm.quote:Op vrijdag 25 september 2015 01:35 schreef BoerBert het volgende:
Maar dat nummer enigszins halverwege, dat is dus een nieuwe track? Niemand weet er een naam aan te koppelen geloof ik.
Ik zat 1 vak naast Youpiequote:Op vrijdag 25 september 2015 01:49 schreef Slobeend het volgende:
[..]
En Dijkshoorn, Van 't Hek, Blaudzun.
Ik moest de eerste 3 a 4 nummers nog even inkomen, daarna werd het iets steviger, door de band.
Hahaquote:Op vrijdag 25 september 2015 00:45 schreef friekin_ het volgende:
Vond het heerlijk! En ik zat ook nog eens naast grote held spinvis.
Het geluid had wat harder gemogen, kon me nog wat minder concentreren toenquote:Op vrijdag 25 september 2015 07:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zat 1 vak naast Youpiewist niet dat ie fan was!
En 4 nummers inkomen? Should have known was de 3emisschien wel hoogtepunt concert
Half Twitterend Nederland zat er, daar lag het ook aan denk ikquote:Op vrijdag 25 september 2015 07:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha
Nog gesproken? Publiek was sowieso bijzonder. Bijna iedereen leek ook ook met elkaar te spreken (voor en na). Waarschijnlijk omdat iedereen losse tickets had en niet bij elkaar (met bekenden)r zat, vanwege die knotsgekke Vvk
Jaa, want er is eenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |