Mooi boek! De film is wel heel anders dan het boek, misschien slim om te onthouden, voordat het een vreselijke ontgoocheling wordt ofzo.quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:17 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga beginnen in:
[ afbeelding ]
Normaal lees ik nooit een boek waarvan ik de film al ken dus ik ben benieuwd!
Nee nee dat zij de dame bij de kringloop waar ik m kocht ook al, dat ie daarom juist zeker nog wel leuk was om te lezenquote:Op woensdag 29 december 2010 10:24 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Mooi boek! De film is wel heel anders dan het boek, misschien slim om te onthouden, voordat het een vreselijke ontgoocheling wordt ofzo.
Aah, dán is het goed.quote:Op woensdag 29 december 2010 10:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee nee dat zei de dame bij de kringloop waar ik m kocht ook al, dat ie daarom juist zeker nog wel leuk was om te lezen
quote:Op woensdag 22 december 2010 19:38 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Nu op een derde ongeveer. Ik was even bang dat ik er echt niet doorheen kon komen maar dat valt reuze mee. Zitten soms wel stukken in waar ik het even kwijt ben (vnl ook vanwege woordenschat). Maar wat een hilarisch boek, geweldig geschrevenJe zou bijna denken dat Brusselmans z'n inspiratie hieruit haalde.
Die lees ik nu ook, maar ik ben al verder dan jijquote:Op woensdag 29 december 2010 11:04 schreef Knip het volgende:
De ontdekking van de hemel.
Echt mooi om te lezen.
Ben nu ergens dat Kuku op school zit.
Wat heb ik me daar toen goed mee vermaakt!quote:
Ik heb het boek inmiddels uit, het zal zeker niet in mijn favorieten komen. Maar ja, het was een cadeau, ik zal een gegeven paard niet in de bek kijken.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:56 schreef AgoQuodAgo het volgende:
Dat boek van Vuijsje heb ik ook gelezen. Ik had hem gekocht nadat ik Vuijsje in Amsterdam door een vrouw helemaal uitgefoeterd zag worden om dat boek. Zelf vond ik hem ook niet zo, zal hem wel niet helemaal begrepen hebben. Misschien omdat ik zelf een black woman ben, haha!
Inmiddels alle drie uit:quote:Op zaterdag 25 december 2010 15:49 schreef Corkscrew het volgende:
Ik ben nu ook bezig in Brave New World (ongeveer 60 pagina's gelezen), maar het kan me nog niet echt overtuigen; net als 1984 blijf ik het nog wat abstract en ongeloofwaardig vinden. Hopelijk verandert dat nog.
Daarnaast:
[ afbeelding ]
Elke avond een stukje lezen bevalt wel, al komt het verhaal nog wat richtingloos op me over.
[ afbeelding ]
Pfoe, het Duits van Mann is bepaald niet makkelijk. Ook hier ben ik pas op circa een derde en kan ik er inhoudelijk dus nog niet heel veel over zeggen.
Overigens, ik vraag het maar hier omdat ik er geen beter topic voor kan bedenken: kan iemand me nog een leuke Nederlandse dichtbundel aanraden? Boeken vinden voor mijn literatuurlijst is geen probleem, maar als het op gedichten aankomt, heb ik geen idee waar ik moet beginnen.
quote:Psychiatry professor Berns (Satisfaction: The Science of Finding True Fulfillment) describes an iconoclast as "a person who does something that others say can't be done." Though keeping his promise to reveal the "biological basis" for the ability to think outside the box, Berns keeps technical explanation to a minimum, instead using themes like perception, fear and networking to profile a number of famous free-thinkers. While the ordinary person perceives the world based on his past experience and "what other people say," the iconoclast is both willing and able to risk seeing things differently; in the case of glass sculptor Dale Chihuly, his creative breakthrough (departing from symmetry in his ice-sculptures) came after a car crash blinded him in one eye, literally changing his view of the world. The will to take risks is also paramount; Cardinals baseball coach Branch Rickey and his controversial hire Jackie Robinson, the first black man in the Majors, provide models of imagination and fearlessness. Berns also looks at iconoclasts like Steve Jobs, Martin Luther King Jr., Henry Ford, the Dixie Chicks, Warren Buffett and Picasso, relating in lucid terms the mindsets that set them apart.
Helemaal mee eens. Daarom zou ik pas vertellen wat ik aan het lezen ben als ik zover ben dat ik er een gefundeerde mening over kan geven. Misschien wel met een cijfer.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:54 schreef Mainport het volgende:
Als mensen zouden vertellen wat ze van het boek vonden in plaats van alleen dom titels dumpen zou het misschien nog wat kunnen worden met dit topic - maar misschien ligt daar een taak voor de (in slaap gevallen) moderators.
Kwetsbaar van dezelfde schrijfster is ook de moeite waard. Heb ik bijna in 1 ruk uitgelezen..quote:Op maandag 3 januari 2011 00:31 schreef princess-a het volgende:
Echt heeel erg mooi, moet wel zeggen dat het nog echter leek door al het vuurwerk de afgelopen dagen
[ afbeelding ]
Ik heb gekozen voor 'Woeste Hoogten', ben inmiddels ongeveer op de helft. Vind het erg mooi! Merk wel dat de Nederlandse vertaling hier en daar te wensen over laat, dus ben wel van plan om het boek hierna nog eens in het Engels te lezen. Ik word er iig aardig door meegesleept en ben benieuwd waar het verhaal heen gaat.quote:Op zondag 2 januari 2011 10:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[...]
Ik twijfel nu nog: zal ik de hele shopaholic-reeks nog eens lezen (met aansluitend het nieuwe deel), of beginnen in 'woeste hoogten' (nog nooit gelezen)? Twee volledig verschillende boeken natuurlijk, weet nog niet helemaal waar ik voor in de stemming ben.
Die wil ik ook altijd nog eens herlezen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:48 schreef TheHappyPrince het volgende:
[ afbeelding ]
Lang geleden al een keer gelezen, was alles alweer een beetje vergeten. Wat een prachtig en gruwelijk boek... Echt een aanrader, ook als je niet bijzonder geïnteresseerd in China bent. Zeker ook voor al die vieze Mao-fans, helaas weet het Westen nog steeds niet goed wat er zich heeft afgespeeld in China ten tijde van Mao...
Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Die wil ik ook altijd nog eens herlezen.
Het Lelietheater van Lulu Wang is ook een aanrader als je Wilde Zwanen kan waarderen.
En de boeken van Amy Tan
Het boek is uit en ik heb nog steeds zoiets van what the fuck heb ik net gelezen...quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:45 schreef Tha_Bartman het volgende:
Naked Lunch: ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden, ik ben vooral verward (maar dat was de auteur ten tijde van schrijven ook geloof ik)
Is die goed? Ben erg benieuwd naar dat boek, maar hou niet zo van Nederlandse thrillerschrijfsters.quote:
Wat vond je er van?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:29 schreef On het volgende:
Eclips van Bernlef, heb zojuist De ondraaglijke lichtheid van het bestaan uitgelezen.
Marion Pauw schrijft best goed vind ikquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Is die goed? Ben erg benieuwd naar dat boek, maar hou niet zo van Nederlandse thrillerschrijfsters.
Erg goed, vrij vernieuwende gedachten over liefde en oorlog etc. Zoals de vermenging van die Griekse mythe en het communisme. Het einde vond ik een beetje tegenvallen, maar ben er in een paar dagen zonder moeite doorheen gegaan.quote:
Die heb ik als audioboek, heel mooi verteldquote:
Kan ik me wel iets bij voorstellen! Hij schrijft ook echt zoals hij praat dus je 'hoort' 'm ook als je aan het lezen bent.quote:Op zondag 9 januari 2011 20:18 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Die heb ik als audioboek, heel mooi verteldIk kan heerlijk bij Fry's stem wegdromen als ik 's nachts in bed lig.
Sowieso Stephen Fryquote:Op zondag 9 januari 2011 20:22 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
Kan ik me wel iets bij voorstellen! Hij schrijft ook echt zoals hij praat dus je 'hoort' 'm ook als je aan het lezen bent.
Oeh, spannend, heb je Moab Is My Washpot ook gelezen?quote:
die staat ook nog op m'n lijstje. Ik heb laatst The Liar gelezen en heb Paperweight nog liggen. Hoe is ie tot nu toe?quote:
quote:Op zondag 9 januari 2011 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oeh, spannend, heb je Moab Is My Washpot ook gelezen?
Vind het moeilijk om te stoppen met lezen moet ik bekennen.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
die staat ook nog op m'n lijstje. Ik heb laatst The Liar gelezen en heb Paperweight nog liggen. Hoe is ie tot nu toe?
Ik lees nu trouwens Book of the Dead van Patricia Cornwell.
heb ik ook recentelijk gelezen, supertof boekquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:25 schreef weksel het volgende:
Nu net begonnen aan Catch-22. Alweer mijn 4e boek van 2011.
In 2010 dusdanig weinig gelezen, dat ik het nu een beetje met mezelf aan het goedmaken ben. Hoop "klassiekers" in huis gehaald. Heb er al erg veel plezier van gehad.
Ah, die heb ik 2 jaar terug herlezen, en ik denk dat ik hem als ik Ayn Rand uit heb het weer eens ga herlezen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:25 schreef weksel het volgende:
Nu net begonnen aan Catch-22. Alweer mijn 4e boek van 2011.
In 2010 dusdanig weinig gelezen, dat ik het nu een beetje met mezelf aan het goedmaken ben. Hoop "klassiekers" in huis gehaald. Heb er al erg veel plezier van gehad.
Heb je de film wel eens gezien? Ik denk dat ik die vanavond eens ga kijken, maar twijfel toch nog evenquote:Op donderdag 13 januari 2011 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, die heb ik 2 jaar terug herlezen, en ik denk dat ik hem als ik Ayn Rand uit heb het weer eens ga herlezen.
Ja, heeeeel lang geleden, kan me er weinig van herinneren, behalve de bombardement scene en de scene op de steiger.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Heb je de film wel eens gezien? Ik denk dat ik die vanavond eens ga kijken, maar twijfel toch nog even
Die staat op mijn to-read lijst! Is ie goed?quote:
Ben net 100 pagina's ver en hij bevalt me zeker goed. Weet niet of je bekend bent met zijn boeken, maar deze is in dezelfde stijl als al zijn anderen. Een combinatie tussen geweld, wetenschap, hier en daar een seksuele uitspatting en een algeheel existentieel gevoel. Wel een beetje een downer, daar moet je wel tegen kunnen (of zelfs van houden). Dit jaar wordt er ook een nieuwe verwacht, maar daar is nog wat gedoe met rechten over omdat hij teveel van wikipedia zou hebben overgenomen, wat ingaat tegen auteursrechten.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:27 schreef Helena1989 het volgende:
[..]
Die staat op mijn to-read lijst! Is ie goed?
Ik lees op dit moment: De Tweede Wereldoorlog Achter Gesloten Deuren van Laurence Rees. Gaat over de leiders, zeg maar. Een best goed boek, heb hem bijna uit.
Boeken moeten toch gelezen wordenquote:Op zondag 16 januari 2011 15:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
In afwachting van zijn nieuwste (die hopelijk morgen verstuurd wordt), toch maar weer deze aan het herlezen:
[ afbeelding ]
Moeilijk te geloven dat ik dit exemplaar ooit gloednieuw bij bol.com heb besteldBinnenkort toch maar overstappen naar een eReader.
Klopt, maar ik ben doorgaans zuinig op mijn boeken. Ik heb dit boek alleen al te vaak gelezen. Gelukkig heb ik nog hardcover op mijn boekenplank staanquote:
Meedoen met de prijsvraag en wie weetquote:Op zondag 16 januari 2011 15:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
In afwachting van zijn nieuwste (die hopelijk morgen verstuurd wordt), toch maar weer deze aan het herlezen:
[ afbeelding ]
Moeilijk te geloven dat ik dit exemplaar ooit gloednieuw bij bol.com heb besteldBinnenkort toch maar overstappen naar een eReader.
De vreemdeling wordt ergens dit jaar opnieuw uitgegeven geloof ik. Ik heb eens navraag gedaan bij Selexyz en op dat moment werd hij simpelweg niet meer gedrukt. Toen heb ik hem nog tweedehands kunnen kopen ergens. Het boek zag er uit (en rook) alsof het uit de handen van een dode was gerukt, maar ik had hem uiteindelijk wel.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:15 schreef Corkscrew het volgende:
[ afbeelding ]
Ongeveer een kwart/een derde gelezen. Ik was eigenlijk op zoek naar L'Etranger, maar toen men die niet had in de boekwinkel, werd het deze. En het valt niet tegen: Camus' stijl en enigszins filosofische passages bevallen me erg goed.
Haha, die kregen wij in 99 als kerstkado, ik werkte toen bij Virginquote:Op zondag 16 januari 2011 17:54 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
In het Nederlands.
Biografie van Virgin oprichter Richard Branson. Imho een van de mees kleurrijke ondernemers uit deze tijd. Erg leuk en vlot om te lezenik zit nu halverwege en ik geloof dat het verhaal omstreeks 1996 stopt
Ik wou dat alle boeken in mijn boekenkast er ook zo uitzagen, om de reden waarom deze er zo uitziet.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[ afbeelding ]
Had je maar tijd genoeg om al je boeken zo vaak te herlezen, he?quote:Op zondag 16 januari 2011 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik wou dat alle boeken in mijn boekenkast er ook zo uitzagen, om de reden waarom deze er zo uitziet.
Dat, en waren alle boeken maar zo het herlezen waard.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Had je maar tijd genoeg om al je boeken zo vaak te herlezen, he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |