quote:'Hero Brinkman (PVV) verzweeg fout'
PVV-Tweede Kamerlid Hero Brinkman heeft negen jaar geleden geprobeerd een alcoholcontrole te omzeilen. Dat meldt de NOS. Toen hij de politieauto in het vizier kreeg ging hij er met gedoofde lichten vandoor.
Uiteindelijk werd Brinkman, die toen nog politieman was, thuis aangehouden op verdenking van rijden onder invloed. Hij trof een schikking van 200 euro.
PVV-leider Wilders wist niets van het incident af. Brinkman was overigens de enige die niet wilde ingaan op het verzoek van RTL om openheid te geven over veroordelingen.
© ANP
Hij was een politieagent he....quote:Op donderdag 25 november 2010 20:49 schreef Ericr het volgende:
Wat een halszaak zeg, het graven kan ook doorslaan vind ik. Ben totaal geen PVV-vriend maar dit gaat nergens meer over. Een Guusje ter Horst is toch niet veel beter, haar gegevens werden zelfs afgeschermd zodat er geen ruchtbaarheid aan gegeven kon worden.
Hmm, ik heb alle films met Bruce gezien maar kan mij er geen herinneren die enigzins relevant was als het gaat om Hero.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:51 schreef Arglist het volgende:
[..]
Hij was een politieagent he....
Ik denk dat hij een beetje te veel Bruce Willis films heeft gekeken.
Nou.. Als politieagent zijnde op die manier een alcoholcontrole omzeilen geeft mij toch wel enigszins te denken..Maar een halszaak is het niet iddquote:Op donderdag 25 november 2010 20:49 schreef Ericr het volgende:
Wat een halszaak zeg, het graven kan ook doorslaan vind ik. Ben totaal geen PVV-vriend maar dit gaat nergens meer over. Een Guusje ter Horst is toch niet veel beter, haar gegevens werden zelfs afgeschermd zodat er geen ruchtbaarheid aan gegeven kon worden.
Wel relevant met betrekking tot politieagenten met drankproblemen....quote:Op donderdag 25 november 2010 20:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmm, ik heb alle films met Bruce gezien maar kan mij er geen herinneren die enigzins relevant was als het gaat om Hero.
Hero Brinkman is niet zo cool als John Mcclanequote:Op donderdag 25 november 2010 20:52 schreef Arglist het volgende:
[..]
Wel relevant met betrekking tot politieagenten met drankproblemen....
Het is makkelijk ja, maar het is ook behoorlijk stom als enige van 150 parlementariërs niet op te biechten en gisteren op nationale televisie te zeggen dat hij niets te verbergen heeft. Ook al vind ik dit ook niet veel, het is gewoon goed stom om het niet te zeggen.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:53 schreef marcodej het volgende:
Mjah, weet niet wat ik er van moet denken. Natuurlijk, stroken deze incidenten niet met de eigen visie op law&order. Maar het oprakelen van dit soort (redelijk kleine) incidentjes, wordt nu wel een beetje makkelijke journalistiek. En werken uiteindelijk alleen maar averechts.
Waarschijnlijk is dit door deze of gene onderzocht omdat Brinkman niet mee wou werken aan het RTL-onderzoek..quote:Op donderdag 25 november 2010 20:53 schreef marcodej het volgende:
Mjah, weet niet wat ik er van moet denken. Natuurlijk, stroken deze incidenten niet met de eigen visie op law&order. Maar het oprakelen van dit soort (redelijk kleine) incidentjes, wordt nu wel een beetje makkelijke journalistiek. En werken uiteindelijk alleen maar averechts.
Misschien als hij zijn maatpak inwisselt voor een wit, besmeurd hemdquote:Op donderdag 25 november 2010 20:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hero Brinkman is niet zo cool als John Mcclane
Ter Horst was burgemeester en haar zaak werd onder de pet gehouden.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:51 schreef Arglist het volgende:
[..]
Hij was een politieagent he....
Ik denk dat hij een beetje te veel Bruce Willis films heeft gekeken.
Ik vind die andere 149 aardig stom om mee te werken.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:54 schreef Arglist het volgende:
[..]
Het is makkelijk ja, maar het is ook behoorlijk stom als enige van 150 parlementariërs niet op te biechten en gisteren op nationale televisie te zeggen dat hij niets te verbergen heeft. Ook al vind ik dit ook niet veel, het is gewoon goed stom om het niet te zeggen.
quote:Op donderdag 25 november 2010 20:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vind die andere 149 aardig stom om mee te werken.
Brinkman is de enige die niet meegaat in de "als je niets te verbergen hebt hype" en dat vind ik te prijzen. Die doorgeslagen sensatiezucht en het willen wroeten in ieders privé leven hangt me aardig de keel uit.
Dat heb ik in de andere topic al gezegd, trouwens ook er van uitgaand dat hij niets te verbergen had. Dit was gewoon vragen om problemen, zeker als je de enige bent weet je dat ze je gaan pakken. Dan kon hij ze net zo goed die kans ontnemen, om in plaats van deze, zeer zeldzame keer overigens, zijn principes te laten zegevieren.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vind die andere 149 aardig stom om mee te werken.
Brinkman is de enige die niet meegaat in de "als je niets te verbergen hebt hype" en dat vind ik te prijzen. Die doorgeslagen sensatiezucht en het willen wroeten in ieders privé leven hangt me aardig de keel uit.
Ik vind het wel leuk als er mensen zijn die de dictatuur van de overgrote meerderheid weerstaan en niet buigen. Daarmee roep je idd problemen over jezelf af, maar dat komt vooral door de omgeving. Beetje wat je als kind (af)geleerd wordt....als jouw 4 vriendjes in de sloot springen hoef jij het echt niet te doen. Daarmee maak je idd niet overal vrienden, maar dat vind ik dan weer niet zo belangrijk.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:04 schreef Arglist het volgende:
[..]
Dat heb ik in de andere topic al gezegd, trouwens ook er van uitgaand dat hij niets te verbergen had. Dit was gewoon vragen om problemen, zeker als je de enige bent weet je dat ze je gaan pakken. Dan kon hij ze net zo goed die kans ontnemen, om in plaats van deze, zeer zeldzame keer overigens, zijn principes te laten zegevieren.
Nu weten we het welquote:Op donderdag 25 november 2010 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Link naar uitgebreider artikel:
http://www.rtl.nl//actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/11_november/25/binnenland/hero-brinkman-pvv_verzweeg-fout.xml
Ik vind zeker niet dat je als parlement je zo openlijk hoeft te verantwoorden, en dat er dan ook nog mensen serieus gaan melden dat ze een boete voor zwartrijden gehad hebben is helemaal lachwekkend natuurlijk. Echter hadden ze hier allemaal stelling tegen moeten nemen, niet individueel maar als parlement. Dit was natuurlijk wel moeilijk vanwege de PVV aandacht en ze wilden ook de PVV aantonen dat zij niks op hun kerfstok hadden, een soort van prestigestrijd, wie is er het minst crimineel. Maar om in jouw metafoor te blijven, als je vriendjes in de sloot springen omdat een grote boze menigte er aan komt, dan moet je je wel aan de omstandigheid aanpassen. Dat heeft Hero gewoon slecht ingeschat, of hij had 't gisteren bij P&W moeten zeggen, ''luistert, ik heb wel eens een boete gehad, maar dat hoef ik toch niet te verantwoorden of wel?'' Daar kan je dan nog respect voor opbrengen. Echter koos hij daar niet voor en zei hij dat er niks te melden viel.....quote:Op donderdag 25 november 2010 21:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk als er mensen zijn die de dictatuur van de overgrote meerderheid weerstaan en niet buigen. Daarmee roep je idd problemen over jezelf af, maar dat komt vooral door de omgeving. Beetje wat je als kind (af)geleerd wordt....als jouw 4 vriendjes in de sloot springen hoef jij het echt niet te doen. Daarmee maak je idd niet overal vrienden, maar dat vind ik dan weer niet zo belangrijk.
Politiek gezien heb je wrs. gelijk....en dat is ook wat me irriteert en afstoot aan de politiek.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:23 schreef Arglist het volgende:
[..]
Ik vind zeker niet dat je als parlement je zo openlijk hoeft te verantwoorden en dat er dan ook nog mensen serieus gaan melden dat ze een boete voor zwartrijden gehad hebben is helemaal lachwekkend natuurlijk, maar, ze hadden hier allemaal stelling tegen moeten nemen, en niet individueel. Dit was natuurlijk wel moeilijk vanwege de PVV aandacht en ze wilden ook de PVV aantonen dat zij niks op hun kerfstok hadden, een soort van prestigestrijd, wie is er het minst crimineel. Maar om in jouw metafoor te blijven, als je vriendjes in de sloot springen omdat een grote boze menigte er aan komt, dan moet je je wel aan de omstandigheid aanpassen. Dat heeft Hero gewoon slecht ingeschat, of hij had 't gisteren bij P&W moeten zeggen, luistert, ik heb wel eens een boete gehad, maar dat hoef ik toch niet te verantwoorden of wel? Daar kan je dan nog respect voor opbrengen. Echter koos hij daar niet voor en zei dat er niks te melden viel.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |