Het enige wat de juf in de klas vroeger op de basisschool idd op me aan te merken was: Kluts ziet elk vogeltje buiten vliegen.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:29 schreef jw-ole-ole het volgende:
Oja, voor wie nog in de diagnostiek molen zit of eraan gaat beginnen en ook wel voor wie er (on)tevreden over was:
Afwezigheid van bewijs, is geen bewijs voor afwezigheid!!
Met name bij ADD (icm een hoog IQ) wilt het nog wel eens voorkomen dat er bijvoorbeeld volgens de rapporten van de basisschool geen (concentratie) problemen waren, waarna de psycholoog/psychiater concludeert: Geen ADD.
Maar de basisschool is gestructureerd, het niveau van de stof niet zo hoog en ADD-ers hebben zelden gedragsproblemen in de klas. Ze vallen dus gewoon niet op en de docent heeft dus niks te melden in het rapport.
Maar als de (niet gediagnosticeerde) ADD-er later naar de Universiteit gaat en er dus weinig structuur is, het niveau van de stof hoog is en tentamens over boeken gaan ipv over hoofdstukken komt hij of zij opeens wel in de problemen, ondanks een IQ van rond de 130. Hij/zij moet dan opeens gaan plannen, agenda bijhouden en lange avonden gaan lezen om door de boeken heen te komen. Op de basisschool kon je nog veel compenseren, nu is dat een stuk lastiger geworden.
Dat is dus een hele andere situatie dan op de basisschool. Dat de ADD toen geen problemen gaf, houdt niet in dat je het toen niet had. Dat er in het basisschoolrapport geen problemen vermeld worden, mag dus niet niet tot de conclusie leiden dat je geen ADD zou hebben.
Het bovenstaande gaat voor het grootste gedeelte (ook) over mij ja, toen ik bij PsyQ in Apeldoorn was voor mij inmiddels bevestigde ADD vermoedens.
Yup yup, same here! Ik moest ook vaak alleen zitten, omdat ik mensen van het werk hield. Ik was altijd al snel klaar met mijn werk en begon me dan te vervelen. Dus moest ik mezelf bezig houdenquote:Op donderdag 9 december 2010 11:18 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het enige wat de juf in de klas vroeger op de basisschool idd op me aan te merken was: Kluts ziet elk vogeltje buiten vliegen.Maar dat was niet erg, want verder was ik toch de beste van de klas.
Ik moest in groep 6 elke dag 2 keer een rondje rennen om het schoolplein om mijn energie kwijt te raken... Na een tijdje kwamen ze erachter dat ik daar alleen maar drukker van werd.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:18 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het enige wat de juf in de klas vroeger op de basisschool idd op me aan te merken was: Kluts ziet elk vogeltje buiten vliegen.Maar dat was niet erg, want verder was ik toch de beste van de klas.
Hmm ja ik ben tegelijkertijd HBO gaan doen en op mezelf gegaan, dus wat het triggerde is niet heel duidelijk.quote:Op donderdag 9 december 2010 07:53 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Bij mij kwam het zelfs pas aan het licht toen ik op mijzelf ging wonen. Weg uit de structuur van thuis. School kon ik erg makkelijk in meekomen. En toen ik mijn basisschool-rapporten ging bekijken vond ik het wel vreemd dat het nooit eerder is geconstateerd. Elk rapport stond : Concentratieproblemen, snel afgeleid, verliest vaak zn fietssleutel (), etc. etc.
![]()
5 kilo is toch niet zo erg (tenzij je al niet veel weegt natuurlijk)
Dat ja. Ik zat dan altijd te kletsen of te tekenen. En dan moest je weer even apart zitten of nablijven omdat je zat te kleppen.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:33 schreef Flosdraadje het volgende:
[..]
Yup yup, same here! Ik moest ook vaak alleen zitten, omdat ik mensen van het werk hield. Ik was altijd al snel klaar met mijn werk en begon me dan te vervelen. Dus moest ik mezelf bezig houden(vogeltjes kijken, praten terwijl kinderen nog aan het werk waren etc.)
Zoveel is inderdaad niet erg goed. Veel banaantjes en pasta's eten dan maarquote:Op donderdag 9 december 2010 11:59 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Hmm ja ik ben tegelijkertijd HBO gaan doen en op mezelf gegaan, dus wat het triggerde is niet heel duidelijk.
En ja 5 kilo is best erg, weeg nu circa 51 en ben 1,70. Overigens was ik eerst 58, dus het was 7 kilo. Veel vrouwen zouden het graag willen, maar ik liever niet. Als het zo blijft is het oké, maar meer moet er niet af gaan.
Ja ik heb wel het gevoel dat ik aan m'n tax zit, eet nog steeds niet goed maar probeer me gewoon over te geven aan de nachtelijke vreetbuienquote:Op donderdag 9 december 2010 12:26 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Zoveel is inderdaad niet erg goed. Veel banaantjes en pasta's eten dan maar
Als het te gevaarlijk wordt zal de psych waarsch. de medicatie stoppen en voor een alternatief gaan zoeken als het de oorzaak blijkt te zijn.
overgeven helpt ook als je wilt aankomen hequote:Op donderdag 9 december 2010 13:53 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ja ik heb wel het gevoel dat ik aan m'n tax zit, eet nog steeds niet goed maar probeer me gewoon over te geven aan de nachtelijke vreetbuien
Sowieso is een AD(H)D'er meer vatbaar voor een verslaving.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:59 schreef beatrijs het volgende:
Lichamelijk sowieso niet lijkt me. Geestelijk kan alles verslavend zijn...
De wiskunde leraar zei tegen mij: kies jij maar alleen wiskunde b, als je wiskunde a kiest, zit je je te vervelen en ga je zitten klieren in de klas. Op de lagere school weet ik het niet precies. We hadden combinatieklassen, dus als ik in de lagere klas zat, ging ik mee opletten bij de hogere klas, maar geen idee was ik deed als ik in de hogere klas zat...quote:Op donderdag 9 december 2010 12:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat ja. Ik zat dan altijd te kletsen of te tekenen. En dan moest je weer even apart zitten of nablijven omdat je zat te kleppen.
Ja, hmm. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het geestelijk verslavend is maar dat is wss omdat ik nog niks voel.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:59 schreef beatrijs het volgende:
Lichamelijk sowieso niet lijkt me. Geestelijk kan alles verslavend zijn...
Zat standaard bij elke les voorin de klas op de middelbare school. Werd er denk alleen niet zo heel vaak (wel vaak dus) uitgestuurd omdat ik de grenzen van de leraren nog enigzins snapte en tegen hun geen grote bek gaf. Oh oh. Avontuur was die tijd toch haha.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat ja. Ik zat dan altijd te kletsen of te tekenen. En dan moest je weer even apart zitten of nablijven omdat je zat te kleppen.
En je wou het niet laten opvallen, maar toch zag iemand het? Die er vervolgens naar vroeg?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:51 schreef McGilles het volgende:
Vandaag lastig moment met medicatie, was met werk uit eten en heb niemand verteld dat ik medicatie heb, dus ik proberen stiekem te doen.
Achteraf had ik natuurlijk gewoon naar het toilet moeten gaan, maar totaal niet aan gedacht.
Nou, kan best dat iemand het opviel, lijkt me vrij grote kans aangezien we met 10 personen aan een tafel zaten. Zou het inderdaad vervelend vinden omdat ik het niet leuk zou vinden om het te vertellen, omdat er veel mensen bevooroordeeld zijn en dan mij anders zouden gaan (kunnen) zien. Ik weet namelijk dat sommige mensen waar ik het aan heb verteld het aanstellerij vinden en daar heb ik nou geen zin in.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:56 schreef oddeyed het volgende:
[..]
En je wou het niet laten opvallen, maar toch zag iemand het? Die er vervolgens naar vroeg?
Dat zijn best vervelende situaties!
Niet meer dan begrijpelijkquote:Op vrijdag 10 december 2010 23:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nou, kan best dat iemand het opviel, lijkt me vrij grote kans aangezien we met 10 personen aan een tafel zaten. Zou het inderdaad vervelend vinden omdat ik het niet leuk zou vinden om het te vertellen, omdat er veel mensen bevooroordeeld zijn en dan mij anders zouden gaan (kunnen) zien. Ik weet namelijk dat sommige mensen waar ik het aan heb verteld het aanstellerij vinden en daar heb ik nou geen zin in.
Ach, iedereen neemt wel eens iets in tegen de hoofdpijn ofzo hequote:Op vrijdag 10 december 2010 23:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nou, kan best dat iemand het opviel, lijkt me vrij grote kans aangezien we met 10 personen aan een tafel zaten. Zou het inderdaad vervelend vinden omdat ik het niet leuk zou vinden om het te vertellen, omdat er veel mensen bevooroordeeld zijn en dan mij anders zouden gaan (kunnen) zien. Ik weet namelijk dat sommige mensen waar ik het aan heb verteld het aanstellerij vinden en daar heb ik nou geen zin in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |