abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88959372
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

[RIMG=200]http://www.crealab.nl/fok/adhd8.gif[/RIMG] - Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

De OP vind je hier

[ Bericht 15% gewijzigd door Re op 21-11-2010 15:55:36 ]
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:07:19 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88959768
Doet tie het weer?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_88960184
Nee denk het niet! Ik kan mijn post ook niet wijzigen, dan druk ik op invoeren en dan komt er een foutmelding. :?
  zondag 21 november 2010 @ 00:29:03 #4
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88962378
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:20 schreef oddeyed het volgende:
Nee denk het niet! Ik kan mijn post ook niet wijzigen, dan druk ik op invoeren en dan komt er een foutmelding. :?
Mijn topic deed t met de OP helemaal niet. Ik kreeg steeds foutcode 52 als ik m openen wilde. In topic 34 klopte de OP ook al niet meer.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_88968900
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 00:29 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Mijn topic deed t met de OP helemaal niet. Ik kreeg steeds foutcode 52 als ik m openen wilde. In topic 34 klopte de OP ook al niet meer.
Nja gewoon zo laten dan? Iedereen weet denk ik wel dat de linkjes in de vorige delen wel werken en dan maken we de volgende op wel goed :P
  zondag 21 november 2010 @ 11:45:46 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88969117
er zit iets verkeerd in de code van de standaard OP waardoor topics crachen, apart dus... maar goed ik ben er mee bezig :P
pi_88972024
Hallo!

Nog een vraagje: krijg je van Ritalin meer zin in roken? Ik heb in 2 dagen 1 pakje op, terwijl ik normaal misschien 5 sigaretten op een dag rook hooguit.

En jeej ik heb een 'kater', een minikater want ik heb gister 1 rosé op!
  zondag 21 november 2010 @ 13:35:18 #8
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88972497
Toink toink
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88974042
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:20 schreef frame-saw het volgende:
Hallo!

Nog een vraagje: krijg je van Ritalin meer zin in roken? Ik heb in 2 dagen 1 pakje op, terwijl ik normaal misschien 5 sigaretten op een dag rook hooguit.

Blij met je kater?! :P Van 1 rosé trouwens, niet meer? :o
Ik heb geen kater, wonder boven wonder. Want ik weet nu dat je na het zuipen, heel veel water moet drinken. Wel moe, maar verder nergens last van! :D
Ik kan niks zinnigs zeggen over het roken, dat doe ik niet namelijk.
Hoe is het verder?
pi_88976728
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:22 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Blij met je kater?! :P Van 1 rosé trouwens, niet meer? :o
Ik heb geen kater, wonder boven wonder. Want ik weet nu dat je na het zuipen, heel veel water moet drinken. Wel moe, maar verder nergens last van! :D
Ik kan niks zinnigs zeggen over het roken, dat doe ik niet namelijk.
Hoe is het verder?
Nee het was een sarcastische 'jeej', haha. Nouja het is ook niet echt een kater, af en toe krijg ik gewoon hoofdpijn. Kan dus ook gewoon een bijverschijnsel van de Ritalin zijn :P
Verder gaat het goed, ik merk nog vrij weinig alleen dat ik me af en toe wat wazig voel. En dat ik ineens heel actief ben, heb vandaag al vrij veel gedaan in het huishouden.
  zondag 21 november 2010 @ 15:56:05 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88977298
*O* OP gerepareerd *O*
  zondag 21 november 2010 @ 16:18:21 #12
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88978077
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:20 schreef frame-saw het volgende:
Hallo!

Ik iig wel ja. Als ik ritalin gebruik rook ik me ook te pletter.
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:56 schreef Re het volgende:
*O* OP gerepareerd *O*
Top THX!!! ^O^ _O_
  zondag 21 november 2010 @ 18:08:18 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88981624
quote:
Op zondag 21 november 2010 15:56 schreef Re het volgende:
*O* OP gerepareerd *O*
Re stuitert! :o
pi_88987610
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:41 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Nee het was een sarcastische 'jeej', haha. Nouja het is ook niet echt een kater, af en toe krijg ik gewoon hoofdpijn. Kan dus ook gewoon een bijverschijnsel van de Ritalin zijn :P
Verder gaat het goed, ik merk nog vrij weinig alleen dat ik me af en toe wat wazig voel. En dat ik ineens heel actief ben, heb vandaag al vrij veel gedaan in het huishouden.
Grappig, dat laatste had ik ook. Een beetje een duf gevoel, met vlagen van energie/spraakwaterval :P . Maar dat had ik voor de medicijnen eigenlijk ook. Ben benieuwd hoe het jou bevalt!

quote:
*O* OP gerepareerd *O*
Wow mooi! ^O^
pi_88988845
Ik was jullie kwijt! :'(
pi_88992674
quote:
9s.gif Op zondag 21 november 2010 21:03 schreef Michhas het volgende:
Ja en wij misten jou al! Maar gelukkig dat je er nu bent! *O*
  zondag 21 november 2010 @ 22:23:49 #17
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88994734
quote:
9s.gif Op zondag 21 november 2010 21:03 schreef Michhas het volgende:
Iedereen was t kwijt! :o :o

gr4v1ty had een nieuw topic moeten openen mja dat deed ie niet.... Vervolgens heb ik er 1 geopend maar die deed t niet, later opende oddeyed er 1 zonder OP die wel werkte. Inm heeft Re de OP gerepareerd dus zou het weer goed moeten gaan.

Ofwel nu is alles weer goed en kan iedereen weer een topic openen met OP. *O*
pi_88998952
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:54 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ja en wij misten jou al! Maar gelukkig dat je er nu bent! *O*
Je liegt :D
pi_89002843
gevonden! *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_89004683
Ik meld me ook maar weer is. Morgen weer een afspraak bij de psychiatert.
pi_89010891
Hoera ik was vanmorgen vergeten mijn Concerta te nemen, met als gevolg: hoorcolleges zijn aan me voorbijgegaan zonder dat ik nou eigenlijk weet wat er verteld is. Op zo'n momenten merk ik dus dat de medicijnen echt wel verschil maken (gelukkig)....
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_89013551
Slikken jullie in de weekenden door ? Afgelopen week van 36mg naar 45mg concerta gegaan. Zaterdag niks genomen maar zondag 36mg genomen. Wel later dan normaal, 36mg maar Jezus wat een dag. Voelde me de hele dag heel erg chaotisch, zenuwachtig en buikpijn. Sliep pas om 4 uur, ook geen eetlust, voelde me dus totaal niet fijn.

Vandaag weer 45mg genomen en het is nu weer merkbaar aanwezig. Beetje buikpijn en vooral dat zenuwachtig gevoel in me buik is heel vervelend, bekend voor iemand ?

Misschien moet ik eraan wennen maar vorige week zondag had ik ongeveer hetzelfde alleen minder last maar toen had ik niks geslikt, toen ik toch slikken voelde ik me weer beter, klinkt niet echt logisch he
  maandag 22 november 2010 @ 20:28:07 #23
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_89027026
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:23 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

gr4v1ty had een nieuw topic moeten openen mja dat deed ie niet
sorry! wist niet dat ik dat moest doen -O-

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:48 schreef Crapbag het volgende:
Hoera ik was vanmorgen vergeten mijn Concerta te nemen, met als gevolg: hoorcolleges zijn aan me voorbijgegaan zonder dat ik nou eigenlijk weet wat er verteld is. Op zo'n momenten merk ik dus dat de medicijnen echt wel verschil maken (gelukkig)....
Zo ervaar ik dus iedere dag op dit moment :S ben benieuwd wat de medicatie gaat brengen.
Ik begin komende weken, werd al gegrapt dat dit de eerste echt rustige kerst zal worden dan. :+
pi_89034000
Ik lurk hier al een paar weken mee.
Sinds een week of 5 ( dacht ik..) zit ik als experiment aan de Ritalin.

Een diagnose AD(H)D heb ik nog niet en ik geloof niet dat de psychiater daar echt haast mee maakt.

Hij wilde zien of mijn kwaliteit van leven verbeterd als ik wel medicatie slik.
( tot nu toe wel )

Had trouwens bij mijn afspraak bij de psychiater van de 18de afgelopen maand expres vergeten de Ritalin te slikken.
Waarop de psychiater me ging uitproberen om te kijken hoe ik ben in hyperactief gedrag.

Stom want dat had hij voordat het experiment begon ook al gedaan....met de opmerking dat ik na 2 min al afgeleid was.
Hetgeen wel klopte trouwens.
pi_89045287
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:39 schreef Dropkogel het volgende:
Ik lurk hier al een paar weken mee.
Sinds een week of 5 ( dacht ik..) zit ik als experiment aan de Ritalin.

Een diagnose AD(H)D heb ik nog niet en ik geloof niet dat de psychiater daar echt haast mee maakt.

Hij wilde zien of mijn kwaliteit van leven verbeterd als ik wel medicatie slik.
( tot nu toe wel )

Had trouwens bij mijn afspraak bij de psychiater van de 18de afgelopen maand expres vergeten de Ritalin te slikken.
Waarop de psychiater me ging uitproberen om te kijken hoe ik ben in hyperactief gedrag.

Stom want dat had hij voordat het experiment begon ook al gedaan....met de opmerking dat ik na 2 min al afgeleid was.
Hetgeen wel klopte trouwens.
Lurker! :o
Wat een raar verhaal.. Je psych zet je op medicatie om te kijken of je ADD/ADHD hebt? Dat is een beetje een omgekeerde procedure lijkt wel :{ Heb ik nog nooit gehoord...
Het lijkt wel alsof hij een beetje aan het gokken is om te kijken of hij een diagnose kan stellen... Stel nou dat je geen ADD/ADHD hebt, dan kan het best gevaarlijk zijn om die pillen te slikken :o
pi_89045649
Raar verhaal, Dropkogel!
Al heb ik ook niet een officiële diagnose, maar alles wees erop dat ik het wel heb, en omdat die man vrij weinig uit me kreeg -denk ik- heb ik medicatie gekregen. Ook omdat ik in feb weer met school moet beginnen, dan is het wel fijn als ik het onder controle heb.

En jezus mijn eetlust is echt non-existent overdag. Alleen 's ochtends en 's nachts als ik in bed lig. Dus nu ben ik een stevig ontbijt aan het wegwerken :P
pi_89046105
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:09 schreef frame-saw het volgende:

En jezus mijn eetlust is echt non-existent overdag. Alleen 's ochtends en 's nachts als ik in bed lig. Dus nu ben ik een stevig ontbijt aan het wegwerken :P
Ik heb ook eigk alleen s ochtends en s avonds honger :P . Komt denk ik omdat het s ochtends nog niet werkt, en s avonds weer uitgewerkt is ofzo. Maar ik had voor de medicijnen ook al geen eetlust, dus of het bij mij echt van de meds komt weet ik niet.

Wie slikt hier ook nog meer dex? McGilles toch? Hoeveel mg heb jij per dag? En heb je het in capsules of tabletten? Heb je meer of andere bijwerkingen dan met methylfenidaat? Ff wat vragen hoor, omdat ik zelf nog maar net dex heb. :)
pi_89046230
Ja dat heb ik dus ook, nu neem ik expres m'n medicatie na het ontbijt. Maar vroeger had ik nooit direct zin om te eten als ik uit bed kwam, nu wel.
En ik heb wel honger, maar het gaat er gewoon niet in. Ik had zaterdag een kadetje met pindakaas, en na een halve begon ik te kokhalzen..

Maar gelukkig is het de enige bijwerking -en lichte hoofdpijn-.
pi_89046357
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:31 schreef frame-saw het volgende:
Ja dat heb ik dus ook, nu neem ik expres m'n medicatie na het ontbijt. Maar vroeger had ik nooit direct zin om te eten als ik uit bed kwam, nu wel.
En ik heb wel honger, maar het gaat er gewoon niet in. Ik had zaterdag een kadetje met pindakaas, en na een halve begon ik te kokhalzen..

Waarom moest ik hier zo hard om lachen _O- :')
pi_89047109
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:31 schreef frame-saw het volgende:

Ik heb ook honger hoor, mijn maag dan. Maar als ik dan in de keuken sta heb ik nergens zin in en word ik bij het idee aan eten al misselijk :') .
pi_89048060
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:35 schreef Michhas het volgende:

[..]

Waarom moest ik hier zo hard om lachen _O- :')
Omdat jij bij kadetten aan billen denkt? :P

En vanavond ga ik mezelf gewoon forceren een fatsoenlijk avondmaal te eten. Al doe ik er drie uur over (hmm lekker, koude pasta), het moet gewoon.
pi_89049027
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:31 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Omdat jij bij kadetten aan billen denkt? :P

En vanavond ga ik mezelf gewoon forceren een fatsoenlijk avondmaal te eten. Al doe ik er drie uur over (hmm lekker, koude pasta), het moet gewoon.
Niet echt eigenlijk :P Ik moest er gewoon om lachen, het klonk grappig :')
Een kadetje met pindakaas :Y
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:47:55 #33
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89050514
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:58 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik heb ook honger hoor, mijn maag dan. Maar als ik dan in de keuken sta heb ik nergens zin in en word ik bij het idee aan eten al misselijk :') .
dit heb ik inderdaad ook een beetje sinds ik mn dosering heb opgehoogd -O-
echt lekker eten krijg ik wel weg (net bij de lunch soep en een kroket :@ mjam!) maar gewoon een saaie boterham met kaas :r terwijl ik dat normaal meestal prima wegkrijg als ik echt honger heb -O-

maargoed, ik eet op zich wel, mn maag roept zo hard dat er wat inmoet, dus dan moet het maar. maar niet van harte dus
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:04:12 #34
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89051136
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:54 schreef Michhas het volgende:

[..]

Lurker! :o
Wat een raar verhaal.. Je psych zet je op medicatie om te kijken of je ADD/ADHD hebt? Dat is een beetje een omgekeerde procedure lijkt wel :{ Heb ik nog nooit gehoord...
Het lijkt wel alsof hij een beetje aan het gokken is om te kijken of hij een diagnose kan stellen... Stel nou dat je geen ADD/ADHD hebt, dan kan het best gevaarlijk zijn om die pillen te slikken :o
Heeft de mijne ook gedaan hoor, snelste manier, maar inderdaad niet altijd aan te raden. Ik ben begonnen met 3 pillen van 10 mg ritalin, en daar mocht ik een halfje van per dag. Ik merkte het verschil en werd rustiger. Als je geen ADHD hebt en je neemt het in deze lage dosering, dan werkt het hoogstens als een party drug, maar is niet meteen overdosering of bloeddrukverhogend, de psych keek nl wel eerst hoe het met mn bloeddruk stond. Als je ADHD hebt word je dus rustig, als je t niet hebt dan word je 'wild'.
oftewel, de snelste test zonder alle (onzinnige) verhalen en gesprekken.

#Stoeltafel:
dat kwam bij mij dus ook door de verhoging van mn bloeddruk, ik had ineens ook warme handen en voeten enzovoorts.
Ik ben er na een week of 3 aan gewend geraakt en heb het heel soms als ik t te laat inneem. Wennen denk ik dus! Ook in het weekend neem ik (Equasym, ook methylfenidaat, andere afgifte) ook mn medicatie, maar dan een lagere dosering. Altijd nemen was de tip van mn psych, anders krijg je de volgende dag een 'klap'.
pi_89051328
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dit heb ik inderdaad ook een beetje sinds ik mn dosering heb opgehoogd -O-
echt lekker eten krijg ik wel weg (net bij de lunch soep en een kroket :@ mjam!) maar gewoon een saaie boterham met kaas :r terwijl ik dat normaal meestal prima wegkrijg als ik echt honger heb -O-

maargoed, ik eet op zich wel, mn maag roept zo hard dat er wat inmoet, dus dan moet het maar. maar niet van harte dus
Toen ik aan de concerta zat genoot ik echt van mijn bammetjes met kaas. Ik had wel honger, maar geen trek. Ik kreeg geen hap door mijn keel maar ik voelde aan mijn lichaam dat het snakte naar voedsel :N
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:58:51 #36
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89053086
Heb ik ook! Begin ik trillerig te worden, en slappe beentjes.. Hongergevoel? Nee.. maar mn lichaam geeft wel aan: ....need....fuel...
pi_89053457
Gaat toch wel weer over? Ik ben namelijk al niet de dikste, en voor de winter wil ik wel een beetje vet op m'n benen houden :(
pi_89053681
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:58 schreef Swiffer het volgende:
Heb ik ook! Begin ik trillerig te worden, en slappe beentjes.. Hongergevoel? Nee.. maar mn lichaam geeft wel aan: ....need....fuel...
Dit had ik dus ook...
Op een gegeven moment brak de concerta me, ben flauwgevallen op werk, onder andere ook door het weinig eten
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:00:58 #39
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89060002
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 15:14 schreef Michhas het volgende:

[..]

Dit had ik dus ook...
Op een gegeven moment brak de concerta me, ben flauwgevallen op werk, onder andere ook door het weinig eten
Minder.....
Ik eet nog evenveel...

Hmm, dat warm hebben komt zeker ook door bloeddrukverhoging?
pi_89061921
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 18:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Minder.....
Ik eet nog evenveel...

Hmm, dat warm hebben komt zeker ook door bloeddrukverhoging?
Ja kan. Ik krijg een warm hoofd, en veel zweten. Maar aan mn warme hoofd herken ik de hogere bloeddruk. Alsof je plotseling bloost, dat gevoel, dat je het ineens heel warm krijgt.
pi_89065274
Chaos in huis....
heb al 3x 10 min geprobeerd het op te ruimen en natuurlijk ben ik geen steek verder.

in een ander topic probeer ik iemand te quoten maar dat lukt gewoon niet, hoe doe je dat?

vandaag moest ik met een collega samen werken die echt heel langzaam werkt...ik viel in slaap en begon maar wat door de fabriek te wandelen.
Uiteindelijk heeft men met 3 mensen verzorgd dat ik kon werken...zelfs die 3 personen bijhouden ging me gemakkelijk af.

ik moest op kantoor komen omdat ik chaotisch werkte,volgens iemand had ik geen medicatie geslikt, wel dus!

Pas toen ik 3 dingen tegelijk ging doen ging het werken beter...maar toen kreeg ik weer commentaar van de werkleider van de postkamer.

Het is avond en eindelijk voel ik me een beetje rustig.
pi_89065528
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:00 schreef Dropkogel het volgende:
Chaos in huis....
heb al 3x 10 min geprobeerd het op te ruimen en natuurlijk ben ik geen steek verder.

in een ander topic probeer ik iemand te quoten maar dat lukt gewoon niet, hoe doe je dat?

vandaag moest ik met een collega samen werken die echt heel langzaam werkt...ik viel in slaap en begon maar wat door de fabriek te wandelen.
Uiteindelijk heeft men met 3 mensen verzorgd dat ik kon werken...zelfs die 3 personen bijhouden ging me gemakkelijk af.

ik moest op kantoor komen omdat ik chaotisch werkte,volgens iemand had ik geen medicatie geslikt, wel dus!

Pas toen ik 3 dingen tegelijk ging doen ging het werken beter...maar toen kreeg ik weer commentaar van de werkleider van de postkamer.

Het is avond en eindelijk voel ik me een beetje rustig.
Langzaam werkende mensen kan ik ook niet mee overweg, heb ik ook wel eens problemen door gehad op werk omdat ik dan mooi andere dingen ging doen.

Vandaag heb ik echt superveel opgeruimd in m'n huis, was ook wel nodig en ben er superblij mee! Nu alleen niet weer zo'n zooi van maken vanavond, want daar ben ik heel goed in :)

Quoten doe je door dat knopje rechtsboven de post :P
pi_89065765
mc Gilles rechtsboven de post voor het quoten daar staat naar het reageerveld.

heerlijk is dat een opgeruimd huis.
Nadeel na een dag is het weer een puinbak.

Tja dan ga ik nu weer een poging wagen de zooi in de prullenbak te krijgen iig.
pi_89067459
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 14:04 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Heeft de mijne ook gedaan hoor, snelste manier, maar inderdaad niet altijd aan te raden. Ik ben begonnen met 3 pillen van 10 mg ritalin, en daar mocht ik een halfje van per dag. Ik merkte het verschil en werd rustiger. Als je geen ADHD hebt en je neemt het in deze lage dosering, dan werkt het hoogstens als een party drug, maar is niet meteen overdosering of bloeddrukverhogend, de psych keek nl wel eerst hoe het met mn bloeddruk stond. Als je ADHD hebt word je dus rustig, als je t niet hebt dan word je 'wild'.
oftewel, de snelste test zonder alle (onzinnige) verhalen en gesprekken.

#Stoeltafel:
dat kwam bij mij dus ook door de verhoging van mn bloeddruk, ik had ineens ook warme handen en voeten enzovoorts.
Ik ben er na een week of 3 aan gewend geraakt en heb het heel soms als ik t te laat inneem. Wennen denk ik dus! Ook in het weekend neem ik (Equasym, ook methylfenidaat, andere afgifte) ook mn medicatie, maar dan een lagere dosering. Altijd nemen was de tip van mn psych, anders krijg je de volgende dag een 'klap'.
Hoop het ! Hoe ik me nu voel kan ik het beter niet slikken.
Veel buikpijn, al 3 dagen geen eetlust, heel erg zenuwachtig gevoel in mijn buik. Concentratie merk ik nog niet veel van. Slik nu 45mg, over 8 dagen evaluatie maar het moet beter gaan want nu is het alleen een last. Had bij 36mg weinig tot geen bijwerkingen maar misschien wordt het minder.
pi_89067613
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:43 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hoop het ! Hoe ik me nu voel kan ik het beter niet slikken.
Veel buikpijn, al 3 dagen geen eetlust, heel erg zenuwachtig gevoel in mijn buik. Concentratie merk ik nog niet veel van. Slik nu 45mg, over 8 dagen evaluatie maar het moet beter gaan want nu is het alleen een last. Had bij 36mg weinig tot geen bijwerkingen maar misschien wordt het minder.
Ik ben op eigen initiatief met mijn eerste medicatie gestopt omdat ik mij er totaal niet goed bij voelde, weet niet hoe erg het bij jou is maar als je je verrot voelt waarom zou je dan nog verder gaan?
pi_89068265
Tja misschien moet je lichaam wennen ? Het afvallen is wel positief maar dit is niet fijn. Kijk het nog even aan en waarschijnlijk is 36mg beter. Merk voor me gevoel nog te weinig van het concentreren.

Ben jij over gegaan op andere medicatie ?
pi_89070918
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:00 schreef stoeltafel het volgende:
Tja misschien moet je lichaam wennen ? Het afvallen is wel positief maar dit is niet fijn. Kijk het nog even aan en waarschijnlijk is 36mg beter. Merk voor me gevoel nog te weinig van het concentreren.

Mijn psychiater zei dat als je zon last van de bijwerkingen hebt, en je merkt te weinig van de verbeterde concentratie, dit gewoon niet het medicijn voor je is. Had jij eerst ritalin en beviel dat wel goed? Dat je daarom nu concerta hebt?
pi_89071438
Ben hiermee begonnen dus ben helemaal nieuw in dit proces. Kijk het nog even aan.
pi_89072446
@ Stoeltafel,

stel jezelf een tijdsduur hoe lang je het nog wil aankijken.
en maak dan binnen die tijd een afspraak met de psychiater.
pi_89072781
Heb over 8 dagen al een afspraak dus wil het tot dan aankijken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:14:39 #51
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89072803
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 21:00 schreef stoeltafel het volgende:

Ik vind dat jij ook wel erg snel opbouwt. Ga even terug naar 36 en kijk hoe het dan gaat. Concentratie moet je ook een beetje trainen volgens mij. En concerta doet ook mee tegen onrust dan voor concentratie vind ik.

Ik slik nu overdag 36 en 's middags 27 en dat gaat wel goed. Nu alleen hopen dat der psychiater dat ook goed vind, ben op eigen initiatief naar 27 in de middag gegaan ipv 18.
pi_89073310
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik vind dat jij ook wel erg snel opbouwt. Ga even terug naar 36 en kijk hoe het dan gaat. Concentratie moet je ook een beetje trainen volgens mij. En concerta doet ook mee tegen onrust dan voor concentratie vind ik.

Ik slik nu overdag 36 en 's middags 27 en dat gaat wel goed. Nu alleen hopen dat der psychiater dat ook goed vind, ben op eigen initiatief naar 27 in de middag gegaan ipv 18.
Huh? Jij slikt 2x per dag concerta? Concerta is toch juist ontwikkeld zodat je nog maar 1 pil per dag hoeft?
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:26:17 #53
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89073475
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 22:23 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Huh? Jij slikt 2x per dag concerta? Concerta is toch juist ontwikkeld zodat je nog maar 1 pil per dag hoeft?
Het werkt bij mij iets van 9,5 uur. En ik wil 's avonds ook rust in mijn hoofd. Anders word ik alsnog gek van mezelf :X kom ik mn bed niet in bijv. en ik slaap dan ook niet in.
pi_89073694
Dropkogel, quoten doe je met dit knopje rechtsboven de post die je wil quoten: quote.png
pi_89074424
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Het werkt bij mij iets van 9,5 uur. En ik wil 's avonds ook rust in mijn hoofd. Anders word ik alsnog gek van mezelf :X kom ik mn bed niet in bijv. en ik slaap dan ook niet in.
Oh precies. Dan snap ik het wel ;) . Vroeg het me gewoon af hoor, omdat ik niet anders wist dan dat het zo'n 12 uur werkte. Hoe laat neem jij dat in dan? Zit je dan op een bepaald moment van de dag niet met een hoge concentratie in je lijf?
pi_89074657
quote:
Dropkogel, quoten doe je met dit knopje rechtsboven de post die je wil quoten: quote.png

Hebben jullie een andere layout ofzo want ik zie dat knopje echt niet?!

maar goed t is ook bedtijd nu.
pi_89074808
vaag bovenstaande post van mij klopt ook geen donder van
pi_89075152
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:50 schreef Dropkogel het volgende:
vaag bovenstaande post van mij klopt ook geen donder van
Hahaha laat het gewoon voor wat het is :P
pi_89075374
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Snel ? Valt wel mee toch

2 weken 18mg geprobeerd
2 weken 36mg geprobeerd
momenteel bezig met 45mg
pi_89075594
quote:
Hahaha laat het gewoon voor wat het is :P
Doe ik....
pi_89075637
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:02 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Doe ik....
Wat goed! Je kan het! *O* Nu alleen m'n naam er nog boven.
pi_89075808
Trouwens hoe zit het met jullie creativiteit?

Bij mij komt er geen donder uit mijn handen...behalve in een hyperfocus dan lukt het wel om te beeldhouwen of te schetsen.

Nu ben ik echt alweer een week doelloos jammer genoeg.
pi_89076060
Oddeyed ik heb je anders gequote dan dat je zei door middel van de symbolen boven het reageervak.
Hoe je er een naam boven krijgt zal ik niet weten. :)

ik vond de oude lay out makkelijker in de bedieningsknoppen nu kan ik niks meer terug vinden.

de knoppen lijken op de chaos van mijn agenda ( die ik altijd kwijt ben haha)
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:18:40 #64
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89076500
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 22:44 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Oh precies. Dan snap ik het wel ;) . Vroeg het me gewoon af hoor, omdat ik niet anders wist dan dat het zo'n 12 uur werkte. Hoe laat neem jij dat in dan? Zit je dan op een bepaald moment van de dag niet met een hoge concentratie in je lijf?
Vragen mag altijd :Y
Ik slik het 's morgens rond half 7 en dan om 4 uur weer. Dan is het meeste wel uit mijn lijf. Dan werkt het rond 1 uur weer uit en is er dus nog ruim 5 uur tot de volgende, dus volgens mij gaat het wel.
Ik heb de info hierover gehaald uit het boekje medicatie bij adhd van sandra kooij. Daarna heb ik mijn psychiater opgevoed, haha. Hij heeft dat boekje nu dus ook.
Mn vriend heeft sandra kooij als psychiater, zij weet er duidelijk meer van dan dat broekie dat ik heb...
pi_89076559
Trusten lieve stuiterballen en teveel nadenkers :W
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:20:46 #66
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89076631
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 22:59 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Snel ? Valt wel mee toch

2 weken 18mg geprobeerd
2 weken 36mg geprobeerd
momenteel bezig met 45mg
Dat is heel erg snel. Ik heb bijna een jaar 27 geslikt. Dat usa wel erg lang, maar ik zou het zeker een maand of 1 a 2 proberen met een dosering. Tenzij het echt 0,0 doet, of je er ziek van wordt
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:21:59 #67
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89076711
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 23:02 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Doe ik....
Die icoontjes zie je pas als je er met je muis overheen beweegt. Je kan ze ergens in je instellingen ook vastzetten.
pi_89077713
slaap lekker :o
pi_89079429
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Vragen mag altijd :Y
Ik slik het 's morgens rond half 7 en dan om 4 uur weer. Dan is het meeste wel uit mijn lijf. Dan werkt het rond 1 uur weer uit en is er dus nog ruim 5 uur tot de volgende, dus volgens mij gaat het wel.
Ik heb de info hierover gehaald uit het boekje medicatie bij adhd van sandra kooij. Daarna heb ik mijn psychiater opgevoed, haha. Hij heeft dat boekje nu dus ook.
Mn vriend heeft sandra kooij als psychiater, zij weet er duidelijk meer van dan dat broekie dat ik heb...
Oh zo inderdaad. Nou fijn dat je het even uitlegde!

Ik heb wel het idee dat ik slechter slaap op de dex. Dit is al avond 4 dat ik niet in slaap kom, zelfs niet moe ben. Afgelopen dagen was het ook 3-4 uur :{ . Maar zoveel dex slik ik niet, en toch lijkt het alsof ik er echt slechter door slaap
pi_89081156
Hier nog een niet-slaper! Ben ook totaal niet moe, terwijl het inmiddels 7 uur geleden is dat ik Ritalin heb genomen. Gelukkig heb ik geen hoofdpijn vandaag.
Ik zou bijna denken dat ik op Ritalin beter slaap :') Misschien moet ik het eens proberen, als ik de volgende dag niks te doen heb. Als je je aandacht kunt focussen op een ding, kan het vast ook alleen op slapen :P
pi_89082316
Goeiemorgen! *O*

Stel ik nu een gekke vraag waarom er geen slaapmedicatie wordt gebruikt als je zo,n moeite heb met inslapen?
pi_89083174
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:14 schreef seasushi het volgende:
Goeiemorgen! *O*

Stel ik nu een gekke vraag waarom er geen slaapmedicatie wordt gebruikt als je zo,n moeite heb met inslapen?
De meeste slaapmedicatie, (benzos toch?), zijn heel erg verslavend. Dat is de reden dat veel artsen terughoudend zijn met het voorschrijven. Melatonine kun je bij de drogist kopen, maar dan moet je 30 van die pillen opkauwen omdat het zon lage dosering is en melatonine 2-3 mg kun je op recept krijgen. Maar ik dacht dat de huisarts daar ook niet zo makkelijk mee is.
pi_89083517
Maar als je niet zonder ritalin oid kunt, en dan niet slaapt, waarom zou je het niet proberen? En dat je steeds meer zou moeten nemen om toch in slaap te kunnen vallen is (meestal) niet waar.

Er zijn slechtere verslavingen
pi_89086837
Ik weet niet of je het tegen mij had, maar ik had het tijdens het gesprek voor het verwijsbriefje met de dokter het slapeloosheidspunt nog aangekaart, en die zei doodleuk: 'warme melk met anijs zal wel helpen'.
Eh ja, dat is lichamelijk heel fijn maar ik ben lichamelijk totaal niet onrustig.

Maar bij mij scheelt het eraan, soms slaap ik al binnen een halfuur en soms pas na een uur. Ik had graag gewild dat ik iemand was die binnen 5 minuten sliep, maar dat is niet zo. Als het echt erg is, dan neem ik een paar van die 0,1mg melatonine-tabletten, het helpt al goed als ik er 5 neem :) Maar het betekent wel dat ik de volgende dag superbrak ben+ook al is het natuurlijk, ik wil niet zoveel medicijnen nemen.

Edit: o en ik slaap wel altijd vrij laat, maar dan ben ik nog gezellig met iemand aan het chatten oid. Ben altijd de laatste die weg gaat :')
pi_89086861
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 09:18 schreef seasushi het volgende:

Er zijn slechtere verslavingen
Roken O+
  woensdag 24 november 2010 @ 15:55:45 #76
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89097873
quote:
Op woensdag 24 november 2010 02:04 schreef frame-saw het volgende:
Hier nog een niet-slaper! Ben ook totaal niet moe, terwijl het inmiddels 7 uur geleden is dat ik Ritalin heb genomen. Gelukkig heb ik geen hoofdpijn vandaag.
Ik zou bijna denken dat ik op Ritalin beter slaap :') Misschien moet ik het eens proberen, als ik de volgende dag niks te doen heb. Als je je aandacht kunt focussen op een ding, kan het vast ook alleen op slapen :P
Ik slaap ook beter op ritalin/concerta, dus wat je hier zegt is niet vreemd. Daarom slik ik oa ook 2 concerta's per dag

En en en.... Noes en ik zijn verhuisd en wonen nu bij vriendje O+
Hij had zelfs gebak gehaald en een lief kaartje geschreven :)
En ik moest huilen bij het inpakken. Mn huisje achterlaten is toch best heftig
pi_89099416
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik slaap ook beter op ritalin/concerta, dus wat je hier zegt is niet vreemd. Daarom slik ik oa ook 2 concerta's per dag

Ben je gaan samenwonen? :o
pi_89104550
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Is ook zo!

Succes met het samenwonen! Zou in het begin wel eens af en toe lastig zijn met je ADHD, maar dat moet goedkomen :P

Ik slaap de laatste weken weer bagger, elke nacht later dan 02:00u naar bed en kan ook lastig op werk te laat komen, dus hopen dat het binnenkort beter gaat. Elke dag is ook weer hetzelfde, goede bedoelingen maar voor je het weet is het 01:00u snachts en zit ik lekkere appelkoeken te bakken en zelfgemaakte mayonaise met een gepocheerd eitje te eten _O-
pi_89104920
Herkenbaar. 's Avonds ben ik ook het productiefst, maar omdat het 's avonds is doe ik niks :') Of iig, niet aan school.

Bah ik heb gewoon absoluut geen zin om te eten. En ik moet nog de hele avond dansen/staan. Zelfs fruitontbijt oid gaat er nu niet in, ik ga straks nog wel een sapje proberen te drinken voor de vitamines.
En ik merk al dat ik afval, voel me ook echt zo'n mager mens (al ben ik dat nog niet).

Maar verder gaat het gelukkig goed, ik ben niet down, ik doe meer dingen dan normaal, etc. :)
pi_89106451
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik slaap de laatste weken weer bagger, elke nacht later dan 02:00u naar bed en kan ook lastig op werk te laat komen, dus hopen dat het binnenkort beter gaat.
Ik slaap ook elke nacht later dan 2-3 uur. Ben ook echt geen ochtendmens, laat mij maar lekker uitslapen :P . Maar ik herhaal mijn vragen aan jou nog een keer hoor, had ze al eerder gesteld maar denk niet dat je ze gezien hebt ;) .
Jij gebruikt ook dexamfetamine toch? Hoeveel mg heb jij per dag? En heb je het in capsules of tabletten? Heb je meer of andere bijwerkingen dan met methylfenidaat? Wil ik graag weten, omdat ik zelf nog maar net dex heb en de meesten aan de ritalin/concerta zitten.
pi_89107131
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:23 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik slaap ook elke nacht later dan 2-3 uur. Ben ook echt geen ochtendmens, laat mij maar lekker uitslapen :P . Maar ik herhaal mijn vragen aan jou nog een keer hoor, had ze al eerder gesteld maar denk niet dat je ze gezien hebt ;) .
Jij gebruikt ook dexamfetamine toch? Hoeveel mg heb jij per dag? En heb je het in capsules of tabletten? Heb je meer of andere bijwerkingen dan met methylfenidaat? Wil ik graag weten, omdat ik zelf nog maar net dex heb en de meesten aan de ritalin/concerta zitten.
Oooh sorry, had ik dan even niet gezien :)

Heb inderdaad Dexamphetamine, 2x 10mg per dag met nog 1x 10mg soms in de avond.
Ik heb van die tabletten met een breekstripje in het midden, bevalt perfect moet ik zeggen. Zonder dex merk ik pas weer hoe het 'vroeger' was, chaos en maar wat doen en van de hak op de tak. Bijwerkingen zeer weinig last van, enige is minder eetlust en af en toe beetje droge mond, maar boeit mij eigenlijk totaal niet aangezien het voor de rest super werkt.

Voel direct de controle en een hoofd wat wat leger is zorgt ervoor dat ik veel makkelijker dingen kan ondernemen en voort te zetten.
pi_89107862
Is het eigenlijk de bedoeling dat je in het weekend niet slikt?
Want dan kan het wel kloppen dat ik te weinig mee heb gekregen :P
  donderdag 25 november 2010 @ 02:48:42 #83
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_89124387
Frame-saw
quote:
Is het eigenlijk de bedoeling dat je in het weekend niet slikt?
Want dan kan het wel kloppen dat ik te weinig mee heb gekregen
Nee, gewoon doorslikken in het weekend. Je lichaam heeft een paar weken nodig om te wennen. Als je nu in het weekend niet slikt, komt het maandag extra hard aan en heb je meer last van de bijwerkingen.

Als je pillen tekort komt (en veel last hebt van de bijwerkingen) kan je beter wat langer doorgaan met de 5mg per keer, voordat je naar de 10mg gaat. (in overleg met je psych. natuurlijk)
Dan bespaar je ook pillen en en krijg je er maandag geen opdonder van :p
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_89124471
quote:
*O* OP gerepareerd *O*
En? Wat is jouw visie op deze reeks en kwalen?
pi_89128705
quote:
Op donderdag 25 november 2010 02:48 schreef jw-ole-ole het volgende:
Frame-saw

[..]

Nee, gewoon doorslikken in het weekend. Je lichaam heeft een paar weken nodig om te wennen. Als je nu in het weekend niet slikt, komt het maandag extra hard aan en heb je meer last van de bijwerkingen.

Als je pillen tekort komt (en veel last hebt van de bijwerkingen) kan je beter wat langer doorgaan met de 5mg per keer, voordat je naar de 10mg gaat. (in overleg met je psych. natuurlijk)
Dan bespaar je ook pillen en en krijg je er maandag geen opdonder van :p
Ah OK. Nee ik ga wel naar de apotheek voor nieuwe pillen, en ik heb niet heel veel last van de bijwerkingen, ik heb juist wel 'zin' om omhoog te gaan, kijken wat voor effect dat heeft.
pi_89134839
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:30 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ben je gaan samenwonen? :o
:Y *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Succes met het samenwonen! Zou in het begin wel eens af en toe lastig zijn met je ADHD, maar dat moet goedkomen :P

we hebben allebei adhd :X maar komt wel goed. we zijn in verschillende dingen juist georganiseerd dus als het goed is kunnen we elkaar erin helpen. althans dat hoop ik.
de eerste nacht al apart moeten slapen omdat de katten het allemaal niet zo eens waren met het samenwonen ;)
hopelijk komende nachten beter :) :)
en dank voor de succeswensen!
pi_89135393
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:38 schreef McGilles het volgende:

[..]

Oooh sorry, had ik dan even niet gezien :)

Heb inderdaad Dexamphetamine, 2x 10mg per dag met nog 1x 10mg soms in de avond.
Ik heb van die tabletten met een breekstripje in het midden, bevalt perfect moet ik zeggen. Zonder dex merk ik pas weer hoe het 'vroeger' was, chaos en maar wat doen en van de hak op de tak. Bijwerkingen zeer weinig last van, enige is minder eetlust en af en toe beetje droge mond, maar boeit mij eigenlijk totaal niet aangezien het voor de rest super werkt.

Voel direct de controle en een hoofd wat wat leger is zorgt ervoor dat ik veel makkelijker dingen kan ondernemen en voort te zetten.
Bedankt voor je antwoord! Ik heb nu 3x5mg per dag, zaterdag begin ik met 3x7.5mg per dag. Ik heb capsules. Volgende keer kan ik tabletten ophalen, maar dit bevalt me ook wel. Bijwerkingen heb ik inderdaad ook niet, op weinig eetlust en droge mond idd na, terwijl dat bij ritalin echt vreselijk was. Dit bevalt me wel veel beter :)
pi_89138770
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:33 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord! Ik heb nu 3x5mg per dag, zaterdag begin ik met 3x7.5mg per dag. Ik heb capsules. Volgende keer kan ik tabletten ophalen, maar dit bevalt me ook wel. Bijwerkingen heb ik inderdaad ook niet, op weinig eetlust en droge mond idd na, terwijl dat bij ritalin echt vreselijk was. Dit bevalt me wel veel beter :)
het is verstandiger om wel tabletten te vragen. Capsules vult de apotheek zelf en daar schijnen wel eens fouten in gemaakt te worden. de tabletten komen van een fabrikant, dat is toch wat zekerder. (aldus de psychiater van mn vriend, hij slikte ook een tijdje dex)
pi_89140299
quote:
Op donderdag 25 november 2010 11:04 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Ah OK. Nee ik ga wel naar de apotheek voor nieuwe pillen, en ik heb niet heel veel last van de bijwerkingen, ik heb juist wel 'zin' om omhoog te gaan, kijken wat voor effect dat heeft.
Had ik ook. Begon met 18mg concerta 2 weken lang. Merkte vrij niks dus na 36mg gegaan en ook weer 2 weken, had goede moed en vertrouwen dat ik beter ging presteren voor school maar nog geen effect.
Over gegaan op 45mg en dat merk ik goed en vooral de bijwerkingen. Veel hoofdpijn, buikpijn, zenuwachtig gevoel en emoties vlakken af. Het gaat nu na een week al wat beter met de bijwerkingen, gelukkig.
pi_89140407
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:31 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Had ik ook. Begon met 18mg concerta 2 weken lang. Merkte vrij niks dus na 36mg gegaan en ook weer 2 weken, had goede moed en vertrouwen dat ik beter ging presteren voor school maar nog geen effect.
Over gegaan op 45mg en dat merk ik goed en vooral de bijwerkingen. Veel hoofdpijn, buikpijn, zenuwachtig gevoel en emoties vlakken af. Het gaat nu na een week al wat beter met de bijwerkingen, gelukkig.
Ben echt blij dat ik geen last meer heb van bijwerkingen, was gewoon totaal opgefokt en zat tegen iedereen kortaf te doen en mezelf op te vreten, terwijl ik juist precies het tegenovergestelde ben van nature.

Nu even richting stad, al de hele dag op de planning maar het komt er maar niet van :)
pi_89144835
Hé hallo! Ik was dit topic helemaal vergeten :( ben dan ook een maand helemaal stuk gegaan van de concerta, k werd er echt heul depressief van, en heel agressief (vechten en dat soort dingen :'( ). Wat me echter het meest verbaasde was PsyQ. Toen ik daar kwam met bovenstaand verhaal zei de psychiater: 'wat vervelend, dan maar terug op ritalin, oh, en je behandeling is bij deze afgesloten. Doei...' werd ik dus zonder blikken of blozen op straat gezet :( wat een kuttent zeg...
Nu dus weer aan de Ritalin en alles gaat een beetje beter, ga binnenkort maar eens kijken of ik ergens een goeie psycholoog kan vinden :/
pi_89145704
Wil je is iets meer over de bijwerkingen van Concerta vertellen ?
pi_89147666
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:41 schreef stoeltafel het volgende:
Wil je is iets meer over de bijwerkingen van Concerta vertellen ?
Die agressiviteit herken ik wel bij Ritalin
pi_89147888
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:21 schreef McGilles het volgende:

[..]

Die agressiviteit herken ik wel bij Ritalin
Ik ook! :@ En dat depressieve ook. De rebound was ook verschrikkelijk, of ik was heel kwaad en aggresief, of heel verdrietig. Nu met nieuwe meds geen last meer van gelukkig.
pi_89165025
Heeft de medicatie bij jullie invloed op je libido gehad ?
  vrijdag 26 november 2010 @ 09:27:56 #96
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89167848
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 01:48 schreef stoeltafel het volgende:
nee, of hooguit in lichte mate positief....
pi_89167973
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 01:48 schreef stoeltafel het volgende:
Bij mijn vriendin wel... ;(
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:41:34 #98
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_89169971
Bij mij ook, maar dan positiever zeg maar..

ik ben eerst begonnen met concerta (ritalin was echt niet okay zei mn psych) eerst 18 mg, na 3 weken 27 mg, na 8 weken 36 mg.

maar ik had er nog teveel 'de zenuwen' bij. nu dus overgestapt op Equasym, andere afgifte, waardoor ik geen last meer heb van ineens die rebound, en minder zenuwen.

(van ritalin, heb het wel eens geprobeerd, werd ik helemaal stressy en onrustig)

Equasym heeft de afgifte 70/30.
Ik neem sochtens een pil van 30 mg, die dus eerste 4 uur 21 mg ongeveer afgeeft en de laatste 4 uur dus nog 9 mg.
smiddags neem ik nog een 30m mg en heb ik dus nog 9 mg over van de ochtend, met ie van smiddags zit ik dan dus op 30 mg smiddags (vind ik t fijnst, vanwege vermoeidheid).
omdat die van smiddags ook 8 uur werkt, zit ik om 4 uur tot 8 uur savonds nog op 9 mg, neemt langzaam af dus..En minder stressy tenzij ik die van smiddags te laat neem.
pi_89175271
Dosis verhoogd en ik ben ineens fucking emotioneel :') Hoeft geen verband te hebben maar ik vind het wel frappant.
pi_89175437
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 12:54 schreef frame-saw het volgende:
Dosis verhoogd en ik ben ineens fucking emotioneel :') Hoeft geen verband te hebben maar ik vind het wel frappant.
Heb ik ook gehad... Niet leuk :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')