Ik vraag me toch af wat je met 13TB storage moet. Daar past meer op dan je in je leven kunt lezen/kijken volgens mijquote:Op zaterdag 20 november 2010 16:58 schreef mschol het volgende:
ben begonnen als hobby pc, later werd dit htpc (zonder tv functionaliteit helaas maar oke)
en inmiddels is het gewoon een goeie dikke fileserver...
volgende configuratie:
1 x Areca ARC-1261ML SFF-8087
5 x Hitachi Deskstar 7K1000.B, 1TB
4 x Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB
1 x Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB
1 x Samsung SH-S223F
Sharkoon Rebel 9 Economic
Logitech Cordless Desktop EX 100
GeIL Value Dual Channel GX24GB6400LDCK
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon X2 4850e
Addonics Disk Array AE5RCS35NSA
Addonics Disk Array AE4RCS35NSA-B
Dit alles draait op Windows 7 Ultimate
ik heb (gelukkig) geen stroomkosten, maar hij staat niet altijd aan
printer eraan hangen is helemaal geen slecht idee trouwens...
Host een bittorrentclient voor een paar users en zie de TB's vollopen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af wat je met 13TB storage moet. Daar past meer op dan je in je leven kunt lezen/kijken volgens mijIk heb een 200gb HD in mijn laptop en die is al ruim voldoende
Ik heb geen idee wat dat betekent, het was eigenlijk wel een serieuze vraag van mijquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Host een bittorrentclient voor een paar users en zie de TB's vollopen.
Het is ook een serieus antwoord van mij. Ik host op 2 servers een bittorrenclient. Users kunnen op die server een torrent-file starten, waarna de inhoud van de torrent naar de server wordt gedownload. De users kunnen vervolgens alle gedownloade content via HTTP of FTP binnen slurpen, ook de content die door andere users is gedownload.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat dat betekent, het was eigenlijk wel een serieuze vraag van mij
Gebruik je ook Torrentflux?quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook een serieus antwoord van mij. Ik host op 2 servers een bittorrenclient. Users kunnen op die server een torrent-file starten, waarna de inhoud van de torrent naar de server wordt gedownload. De users kunnen vervolgens alle gedownloade content via HTTP of FTP binnen slurpen, ook de content die door andere users is gedownload.
Hartstikke leuk om zo films, series, muziek, apps en games met elkaar te delen, maar het kost wel een hoop opslagruimte.
Ah, op die fiets. Dat helpt idd. Maar jij krijgt dus ook alles thuis wat anderen delen? Dat is nog wel leuk ook!quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook een serieus antwoord van mij. Ik host op 2 servers een bittorrenclient. Users kunnen op die server een torrent-file starten, waarna de inhoud van de torrent naar de server wordt gedownload. De users kunnen vervolgens alle gedownloade content via HTTP of FTP binnen slurpen, ook de content die door andere users is gedownload.
Hartstikke leuk om zo films, series, muziek, apps en games met elkaar te delen, maar het kost wel een hoop opslagruimte.
Jepquote:
Ik snap niet helemaal waarom je voor downloaden veel RAM nodig zou hebben. Cache? Voor wat? Als je internet-verbinding sneller is dan je harddisk? Lijkt me een vrij onrealistisch probleem.quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:41 schreef PiRANiA het volgende:
Ik zat naar dit bordje te kijken: http://beagleboard.org/hardware-xM [1GHz, 512MB RAM, 4GB]. Misschien wordt die 4GB wat krap voor downloaden (cache enzo).
Idd jammer van Torrentflux, ik zoek ook nog een alternatief.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep
Maar het wordt niet meer actief ontwikkeld, dus ik zoek eigenlijk wat anders. Ik zit eraan te denken om MLDonkey eens te proberen.
't Is een barebone zo te zien? Best een hoop geld daarvoor.. Ik was in totaal voor 250 ofzo klaar.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:31 schreef KingOfMars het volgende:
Die nieuwe HP Proliant microservers (http://h10010.www1.hp.com(...)4237917-4248009.html) lijken me echt geweldig btw. Heb zakelijk een hoop ervaring met Proliants en om er tegen deze prijs (die dingen gaan vanaf een euro of 300!) één thuis neer te kunnen zetten is natuurlijk super.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |