abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89393849
Een zeer gekleurd stukje met tegenstrijdigheden. Waar men eerst niet meer wil chatten vanwege uitlok- en zuigpartijen wordt het later op de bans gegooid?
Met het veelvuldig wijzen naar Sio, lijkt het erop dat andere partijen uit de wind gehouden worden.
Het voorstellen om de chat dicht te gooien als er geen stream is, is natuurlijk een lachertje.
Over de wijze van moderaten zal ik hier maar niet ingaan, splinter en balk?

[ Bericht 48% gewijzigd door Chanel5 op 01-12-2010 17:49:51 ]
pi_89394345
Wie was er overigens aanwezig namens SIO, bij dit topoverleg?
pi_89394402
volgens mij gaat het niet eens over Sio sluiten, maar er moeten een paar mod`s weg bij Sio, en daarvoor in de plaats moeten er weer nieuwe terug komen, rara en 1 en 1 = 2.
Lees het toch steeds, moderatie dit en moderatie dat.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_89394622
Als peter (let wel als) ...de chat gedeeltelijk gaat sluiten..wie worden er dan het meest getroffen.
Juist de vaste chat groep ..die heeft dan geen vast kanaal meer,dus is die sugestie pure tacktiek om de SIO chat te slopen.
Dat gaan we toch niet laten gebeuren he..er zijn daar mensen die maandenlang die chat omhoog hebben gehouden.
Die zou nu moeten sluiten als Peter er niet is ..omdat er een paar relschoppers van een andere chat huilie huilie doen om hun verdiende ban..
pi_89394723
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:03 schreef Houtvester het volgende:
Als peter (let wel als) ...de chat gedeeltelijk gaat sluiten..wie worden er dan het meest getroffen.
Juist de vaste chat groep ..die heeft dan geen vast kanaal meer,dus is die sugestie pure tacktiek om de SIO chat te slopen.
Dat gaan we toch niet laten gebeuren he..er zijn daar mensen die maandenlang die chat omhoog hebben gehouden.
Die zou nu moeten sluiten als Peter er niet is ..omdat er een paar relschoppers van een andere chat huilie huilie doen om hun verdiende ban..
Het probleem zit ook verder niet bij SIO an sich. En ik vind het nogal opvallend dat mods en broadcasters dit menen te moeten besluiten, zonder een afgevaardigde van SIO.
pi_89395814
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:06 schreef mootie het volgende:

[..]

Het probleem zit ook verder niet bij SIO an sich. En ik vind het nogal opvallend dat mods en broadcasters dit menen te moeten besluiten, zonder een afgevaardigde van SIO.
Maar BTW kunnen we deze confersatie niet gewoon op Peter zijn topic verder doen.
Dit helpt PB alleen maar om topic 22 te openen straks 8)7
pi_89399913
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:37 schreef Houtvester het volgende:

[..]

Maar BTW kunnen we deze confersatie niet gewoon op Peter zijn topic verder doen.
Dit helpt PB alleen maar om topic 22 te openen straks 8)7
Heej, da's een leuke move zeg, de posters vanhier weglokken naar de chatbox waar nou juist de discussie over gaat... _O- En laat me raden, als de discussie niet naar wens loopt een ban? *O*
Slimme ondertextjes is voor zieligerts
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2010 @ 20:31:49 #83
135305 beequeen
Lost.
pi_89401848
Die ouwe ligt onder vuur en dan ziet hij er zo uit. Draak van een vent.

“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_89402340
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:57 schreef SeventhDay het volgende:

[..]

Heej, da's een leuke move zeg, de posters vanhier weglokken naar de chatbox waar nou juist de discussie over gaat... _O- En laat me raden, als de discussie niet naar wens loopt een ban? *O*
Lees jij wel eens iets voor je wat uitkraam ..heb je tegenwoordig ook al topics op een chatbox.
Nee pagina`s lang oftopic hier om dit gezwam ding levend te houden..dat is spannend.
pi_89405934
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:39 schreef Houtvester het volgende:

[..]

Lees jij wel eens iets voor je wat uitkraam ..heb je tegenwoordig ook al topics op een chatbox.
Nee pagina`s lang oftopic hier om dit gezwam ding levend te houden..dat is spannend.
Jêutje, Peters topic is al weken dood eikel! weet je zeker dat we niet naar Peter's chát moeten? :N
  woensdag 1 december 2010 @ 22:04:31 #86
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_89407415
Ik heb alle berichten maar even in één reply beantwoord. Wat vooral opvalt is dat de meesten zich door mijn post in hun kuif gepikt voelen en dat alle reacties gespeend zijn van elke vorm van zelfreflectie. Veel verbaal geweld, maar niet het begin van een argumentatie. Groepsvorming, wij<->zij denken, maar niet tot constructieve oplossingen proberen te komen. Het lijkt de politiek wel. :)

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:54 schreef mootie het volgende:
Ik heb daar overigens al lang over gesproken met Provox. Waarom wordt de nadruk zo op Sio gelegd eigenlijk? En de suggestie dat de chat dichtmoet, wat zal ik daar eens over zeggen...
Waar lees jij dat de nadruk op SIO ligt? Van de 29 regels gaan er zegge en schrijve 8 over SIO en dit omdat Peter ambities heeft met zijn project en dat een chat met gedonder dan wel het laatste is wat hij kan gebruiken.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:56 schreef horenzienenzwijgen het volgende:

[..]

Dus ff kort samengevat moet sio maar dicht ,omdat de andere chats dat gewoon willen.
Waar haal je de tijd vandaan zeg om een simpel verhaal te typen.
We moeten sio niet dus dicht die handel oO/ ,had hier ook kunnen staan :6
Even één tip: samenvatten van tekst is een kunst op zich. Er zijn mensen die dat voor hun beroep doen en daar heel veel geld mee verdienen, dus als je daar niet het talent voor hebt, kun je je daar maar beter niet aan wagen. Hier sla je de plank in ieder geval behoorlijk mis: nergens heb ik gepleit voor het dichtgooien van SIO, ik heb alleen gesteld dat het wellicht aanbeveling verdient om de bijbehorende chat alleen open te stellen ter ondersteuning van de stream. Op andere momenten zijn er genoeg andere chats en desnoods kan er in een vloek en een zucht een nieuwe Ustream-chat worden opgezet als er vanwege oud zeer principiële bezwaren zouden zijn om bij die of die op de chat te komen.

En waar ik de tijd vandaan haal om zo'n simpel verhaal te typen? Dat doe ik in 6 a 7 minuten bij de ochtendkoffie en een puntje komijnekaas. :)

quote:
13s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:05 schreef beequeen het volgende:

[..]

Niks natuurlijk! Slaat echt helemaal nergens op. Waar bemoeit dat mens zich mee zeg. :(
Andere chats worden ook niet dag en nacht bezocht. Boeien.
Voor jou maakt het ook niet uit. Jij kunt overal terecht om te stoken en uit te lokken. :P

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:10 schreef Poezewoes het volgende:
Laat ze hand eens in eigen boezem steken SIO is helemaal het probleem niet , daar wordt het minste ruzie gemaakt !!!!!!!! c_/
Opaatjes Chat is zo goed als leeg dood zeg maar! Willen ze de concurent weg hebben een goed lopende chat sávonds??????
Ik maak betrekkelijk weinig ruzie met anderen, dus jouw goed bedoelde advies lijkt me niet echt op mij van toepassing. Daarnaast steek ik mijn hand liever in andermans boezem, maar dat terzijde >:)
Verder gaat het primair natuurlijk helemaal niet om SIO of de chat van Opa, maar om de manier waarop mensen met elkaar omgaan.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:42 schreef Chanel5 het volgende:
Een zeer gekleurd stukje met tegenstrijdigheden. Waar men eerst niet meer wil chatten vanwege uitlok- en zuigpartijen wordt het later op de bans gegooid?
Met het veelvuldig wijzen naar Sio, lijkt het erop dat andere partijen uit de wind gehouden worden.
Het voorstellen om de chat dicht te gooien als er geen stream is, is natuurlijk een lachertje.
Over de wijze van moderaten zal ik hier maar niet ingaan, splinter en balk?
Wie mijn stuk als gekleurd ervaart, zal waarschijnlijk de schoen aantrekken en voor zichzelf tot de conclusie komen dat hij past. Ik heb het juist zo algemeen mogelijk gehouden omdat mijn punt juist is dat de sfeer zo verrot is door de
wij<->zij tegenstellingen.
Alleen in het laatste deel weid ik wat verder uit over SIO, aangezien Peter daar serieuze plannen mee schijnt te hebben, en wijs ik op het gevaar van een slecht gemodereerde chat die bij tijd en wijle nog het meest wegheeft van een Latijns-Amerikaans guerrilla-strijdtoneel. Dat je over de wijze van modereren verder niets wil zeggen is jammer, want juist daar zitten behoorlijk wat knelpunten. Als je een chat leefbaar wilt houden, zul je een streng doch rechtvaardig moderatiebeleid moeten hanteren, zonder aanzien des persoons en met spelregels. Bij optreden en eventuele sanctionering dient een moderator te allen tijde het belang van de chat prioriteit te geven en rechtlijnig op te treden, zonder bang te zijn zich bij de ene of de andere partij impopulair te maken. Op geen enkele chat gaat dit momenteel goed.

Splinter-balk gaat voor mij niet op. Ik heb geen chat en ben ook geen moderator.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:55 schreef mootie het volgende:
Wie was er overigens aanwezig namens SIO, bij dit topoverleg?
Er was geen sprake van overleg tussen partijen, gewoon een aantal mensen die de common sense hadden om te beseffen dat de zaken op de chats op dit moment gierend uit de klauw lopen en gericht naar oplossingen meenden te moeten zoeken.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:57 schreef Toverheks het volgende:
volgens mij gaat het niet eens over Sio sluiten, maar er moeten een paar mod`s weg bij Sio, en daarvoor in de plaats moeten er weer nieuwe terug komen, rara en 1 en 1 = 2.
De moderatie is niet het enige probleem en is zeker niet de oorzaak van alle problemen, maar het is wel zo dat veel ruzies in de kiem hadden kunnen worden gesmoord door doortastend en adequaat optreden van moderators.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:03 schreef Houtvester het volgende:
Er hoeft niemand te worden getroffen. Er zijn genoeg chats en indien nodig is een nieuwe zo opgezet. En kom nu niet aan met 'relschoppers van een andere chat'. Als het om trollen gaat hoef jij voor niemand onder te doen en het feit dat je dat niet doet op een chat waar je zelf moderator bent (ook al ben je dat momenteel kennelijk op vrijwel alle chats) is natuurlijk geen argument. Iemand die chat-moderator is dient van 'onbesproken' gedrag te zijn.
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_89407838
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:57 schreef Toverheks het volgende:
Daar ben ik het wel mee eens ja, op de chat vanavond heb ik ook uitgelegd waarom, en sommige doen maar wat het is een spelletje van macht met dat knopje om te bannen en te kicken en dat is zeker niet alleen op SIO.
Toch blijf ik erbij dat de "beheerder" het beleid bepaald, wat wil je met je chat en het doel ervan, het lijkt me niet Peters bedoeling want hij weet bij god niet wat er aan de hand is allemaal, hij heeft het al eens ondervonden met Dutchie toen, bijna iedereen verklaarde me ook voor gek en ik kreeg een kick en een ban van de mods destijds in het "verdomhoekje" maar de eerlijkheid is wel boven water gekomen en dat zal weer gebeuren.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
pi_89408881
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:12 schreef Margo37 het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens ja, op de chat vanavond heb ik ook uitgelegd waarom, en sommige doen maar wat het is een spelletje van macht met dat knopje om te bannen en te kicken en dat is zeker niet alleen op SIO.
Toch blijf ik erbij dat de "beheerder" het beleid bepaald, wat wil je met je chat en het doel ervan, het lijkt me niet Peters bedoeling want hij weet bij god niet wat er aan de hand is allemaal, hij heeft het al eens ondervonden met Dutchie toen, bijna iedereen verklaarde me ook voor gek en ik kreeg een kick en een ban van de mods destijds in het "verdomhoekje" maar de eerlijkheid is wel boven water gekomen en dat zal weer gebeuren.
Nou alle gelul op een stokje, er is gewoon teveel "grappige" gekick en geban door Blauwe Eikels "just for the fun" en zoals ik al eerder hier zei, er veranderd geen flikker ondanks alle pogingen het goed te praten! :N
  woensdag 1 december 2010 @ 22:44:08 #89
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_89409632
Ik heb net even zitten lezen op #Bompavink en heb gezien dat er een aantal mensen zijn die weer overal een eigen draai aan geven. Zo zou er gisteravond een geplande bijeenkomst zijn geweest van de "andere" chats om te proberen SIO uit de lucht te krijgen. Het moet toch niet veel gekker worden.

Het toont eens temeer aan dat er nog heel wat mensen zijn die niet kunnen lezen. En als die mensen al niet eens een stilstaand forumbericht kunnen lezen moet je je wel afvragen wat ze dan in godesnaam op een vluchtig medium als een chat doen. Zo ontstaan op de chats ook heel wat ruzies: niet goed (kunnen) lezen.. :')
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_89409865
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:44 schreef Pearlbitch het volgende:
Ik heb net even zitten lezen op #Bompavink en heb gezien dat er een aantal mensen zijn die weer overal een eigen draai aan geven. Zo zou er gisteravond een geplande bijeenkomst zijn geweest van de "andere" chats om te proberen SIO uit de lucht te krijgen. Het moet toch niet veel gekker worden.

Het toont eens temeer aan dat er nog heel wat mensen zijn die niet kunnen lezen. En als die mensen al niet eens een stilstaand forumbericht kunnen lezen moet je je wel afvragen wat ze dan in godesnaam op een vluchtig medium als een chat doen. Zo ontstaan op de chats ook heel wat ruzies: niet goed (kunnen) lezen.. :')
Er zijn uitstekende KiekenKotKopieërders die alles vastleggen.. vluchtige chats bestaan niet meer.. ^O^
pi_89412866
quote:
10s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:44 schreef Pearlbitch het volgende:

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:47 schreef SeventhDay het volgende:

[..]

Er zijn uitstekende KiekenKotKopieërders die alles vastleggen.. vluchtige chats bestaan niet meer.. ^O^
Dat dus en PB was zo ongeveer de eerste om toe te geven dat het wel heel erg handig was dat chats gelogd werden! Kon je iemand toch nog eens om de oren slaan met pertinente leugens!
Mens PB, maak je niet zo druk! Een chat is net een kroeg hoor, je wandelt er binnen, drinkt iets, kletst met wat mensen en gaat weer verder. Dat jij tot aan je oksel in Snorreman zijn reet zit zal me verder worst zijn, zijn kroeg kom ik echt niet meer! De sfeer daar staat me gewoon niet aan :r
  woensdag 1 december 2010 @ 23:48:25 #92
241662 Jian
Well, well, well
pi_89413060
Ha ha ha PB-tje, wat heb je toch een aangename stylo, wat jammer (en toch ook niet) dat niet meer mensen in staat zijn om die te waarderen. Ach het is net als met sommig pittige Franse kazen, veel mensen prefereren nu eenmaal een ietwat zachte brie, boven enige finesse.
Die onmiddellijke reactie van mootie, zo teleurstellend wanneer die niet was gekomen, nog zo Vol passie uit het verleden O+ En dan hobbelen er nog een paar achteraan, ieder met een hun eigen bijdrage, eerder geboren uit hun gevoelens jegens de schrijfster van de tekst dan als een inhoudelijke reactie op de tekst.
En eerlijk gezegd hoop ik ook dat ze zich geen bal aantrekken van je tekst, want "the show must go on" en dit hele "circus" is te vermakelijk _O_
  donderdag 2 december 2010 @ 13:18:09 #93
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_89425975
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:43 schreef spuitje het volgende:

[..]

[..]

Dat dus en PB was zo ongeveer de eerste om toe te geven dat het wel heel erg handig was dat chats gelogd werden! Kon je iemand toch nog eens om de oren slaan met pertinente leugens!
Mens PB, maak je niet zo druk! Een chat is net een kroeg hoor, je wandelt er binnen, drinkt iets, kletst met wat mensen en gaat weer verder. Dat jij tot aan je oksel in Snorreman zijn reet zit zal me verder worst zijn, zijn kroeg kom ik echt niet meer! De sfeer daar staat me gewoon niet aan :r
En toch kan jij, evenals BQ, maar geen genoeg krijgen van Opa, want hoewel elke vezel in je lichaam die man haat, volg je hem toch op de voet en ben je van alles op de hoogte. :9
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  donderdag 2 december 2010 @ 13:35:18 #94
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_89426645
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:48 schreef Jian het volgende:
Ha ha ha PB-tje, wat heb je toch een aangename stylo, wat jammer (en toch ook niet) dat niet meer mensen in staat zijn om die te waarderen. Ach het is net als met sommig pittige Franse kazen, veel mensen prefereren nu eenmaal een ietwat zachte brie, boven enige finesse.
Die onmiddellijke reactie van mootie, zo teleurstellend wanneer die niet was gekomen, nog zo Vol passie uit het verleden O+ En dan hobbelen er nog een paar achteraan, ieder met een hun eigen bijdrage, eerder geboren uit hun gevoelens jegens de schrijfster van de tekst dan als een inhoudelijke reactie op de tekst.
En eerlijk gezegd hoop ik ook dat ze zich geen bal aantrekken van je tekst, want "the show must go on" en dit hele "circus" is te vermakelijk _O_
Hahaha.. Nou om eerlijk te zijn: ik vind een vette rel op z'n tijd ook niet te versmaden, maar het moet wel leuk blijven. Het leuke gaat er de laatste tijd steeds meer van af en iedereen loopt maar op elkaar in te hakken. Ik vind het met name lullig voor Peter, want ik zie de bui al mijlenver hangen: Hij heeft straks samen met Provox een leuk project en dat wordt dan om zeep geholpen door een digitaal slagveld op de chat.
Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk Peter's eigen pakkie an en hij moet zelf zijn maatregelen nemen.

Aan alle roddeltantes en kwekeenden: lees die laatste zin even drie keer goed door en ga dan een halfuurtje op de wc zitten om 'm op je in te laten werken, zodat we straks weer niet allemaal wilde verhalen krijgen dat anderen SIO willen overnemen of om zeep willen helpen! :X O-)
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_89430887
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:35 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Hahaha.. Nou om eerlijk te zijn: ik vind een vette rel op z'n tijd ook niet te versmaden, maar het moet wel leuk blijven. Het leuke gaat er de laatste tijd steeds meer van af en iedereen loopt maar op elkaar in te hakken. Ik vind het met name lullig voor Peter, want ik zie de bui al mijlenver hangen: Hij heeft straks samen met Provox een leuk project en dat wordt dan om zeep geholpen door een digitaal slagveld op de chat.
Dat gezegd hebbende, het is natuurlijk Peter's eigen pakkie an en hij moet zelf zijn maatregelen nemen.

Aan alle roddeltantes en kwekeenden: lees die laatste zin even drie keer goed door en ga dan een halfuurtje op de wc zitten om 'm op je in te laten werken, zodat we straks weer niet allemaal wilde verhalen krijgen dat anderen SIO willen overnemen of om zeep willen helpen! :X O-)
Ga jij je nou maar niet om Peter zijn welzijn bekommeren, dat kan ie zelf wel afhandelen,is al een grote jongen hoor!!! ga jij je nou maar bezighouden om te lopen stoken met name over BQ he, opa je zei toch alleen hoer en geen teringhoer heb het zelf gehoord maar BQ zegt dit en BQ zegt dat :r :r :r oh ja opa, op SIO hebben ze het weer over je, ik dacht toen werkelijk, huh waar heb jij het over??? (opa kan niet meelezen op SIO dus maak je hem maar wat wijs) maar jij loopt niet te rellen :X , jij bent gewoon vies bezig alleen heb je het zelf nog niet in de gaten.
En laat eens BQ met rust, want alleen daarom zit je daar, om BQ maar zwart te maken, om te treiteren, weet niet wat er ooit voorgevallen is tussen jou en BQ maar laat haar met rust, het valt zo op dat jou missie alleen zal slagen als jij BQ letterlijk en figuurlijk hebt afgemaakt.
Ik kots op jou PB, en op je praktijken die je iemand flikt.
sla deze vooral op voor je archieven, miss Pritstift :r
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 15:26:15 #96
135305 beequeen
Lost.
pi_89431112
Heksje, laat dat mens toch lullen, ze weet niet beter. Sterker nog, die ouwe durft niet eens meer online te komen als dijkie niet aanwezig is. Dijkie moet hem in de gaten houden ivm zijn taalgebruik. Kut je nagaan. :X

Edit: btw, ik heb met niemand ruzie, op geen enkele chat. Ik heb alleen een pest hekel aan die ouwe. Nu we geen echt RLS meer hebben vermaak ik me een half uurtje per dag met ergeren aan die ouwe. Het redelijke alternatief. :+

[ Bericht 17% gewijzigd door beequeen op 02-12-2010 15:38:48 ]
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
pi_89431757
Heksie, laat gaan. Zoals jij zegt is Peter best in staat om zelf te beslissen wat hij met de chat wil. Dat PB zich nu zonodig op moet werpen als zijn "beschermer" daar zal ze een reden voor hebben maar dat jeukt me verder niet.

En PB: alles wat ik weet over die Snorremans lees ik hier, jij houdt ons namelijk goed op de hoogte! :P

[ Bericht 0% gewijzigd door spuitje op 02-12-2010 18:04:04 ]
pi_89437515
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:35 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Wat ik al eerder aangaf, ik heb Provox daar al weken geleden over ingelicht. En Peter en Provox zijn volwassen kerels, die regelen dat zelf wel. Verder valt het op SIO best mee, misschien moeten mensen iets minder reageren op andere chats, dan is er niks meer aan het handje.

Niets waar jij je mooie hoofdje over hoeft te breken, ouwe beschermengel van Peter en Provox O+
  donderdag 2 december 2010 @ 17:52:16 #99
241662 Jian
Well, well, well
pi_89438817
_O-
pi_89439231
quote:
10s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:52 schreef Jian het volgende:
_O-
Yup, en een beetje dom staan hinniken aan de zijlijn wordt je handelsmerk tegenwoordig? :N En dat terwijl er zo'n dringende behoefte is aan Trollen Klasse III en hoger.. }:|
Sonnebank en Sauna en Swemme en Schaatsen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')