Begrijp me niet verkeerd, ik vind verandering niet erg en begrijp dan ook best dat er soms geen goede Nederlandse woorden zijn voor Engelse termen, bijvoorbeeld 'downloaden' (neerladenquote:"We waren in de middle of nowhere."
"Ik ben he-le-maal flabbergasted"
"Ik zal je even rondleiden door het huis. Dit is dus de living...."
Animal cops
Je mind upmaken
Dit.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:57 schreef heloef het volgende:
Die laatste drie woorden hoor ik echt nooit dus onterechte klacht.
Ik liever dat jij werkwoorden en grammatica.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:56 schreef Koenholio het volgende:Ik dat er gewoon Nederlandse woorden gebruikt kunnen worden als er een goed Nederlands woord voor is.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:57 schreef heloef het volgende:
Dit.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:57 schreef heloef het volgende:
Terwijl je nochtans weerlegbare kolder spuide.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:04 schreef heloef het volgende:
Ik ben volgens mij nog nooit zo vaak gequote als in dit topic.
Het gaat niet eens om de invloed van het Engels, maar de gemakzucht om een passend Nederlands woord te vinden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:15 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Omdat je denkt dat het niet bestaat, of omdat Engels taalimperialisme je niks doet?
Het tweede, maar vooral omdat #18quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:15 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Omdat je denkt dat het niet bestaat, of omdat Engels taalimperialisme je niks doet?
Hmm, verkeerde inschatting gemaakt. En je had ook beter moeten en/of kunnen weten, Intx. Taal is niet meer zo'n trending topic tegenwoordig.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:24 schreef Intxaurraga het volgende:
Hm, ik dacht dit wordt 'm voor vanavond, maar het topic komt nog geen meter van de grond.
Je zou hem toch zo een doosje oogschaduw cadeau doenquote:Op vrijdag 19 november 2010 23:14 schreef Integreerbeer het volgende:
Mark Rutte zei afgelopen week: "Hij moet zijn mind opmaken"
WTF
quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou hem toch zo een doosje oogschaduw cadeau doen
quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou hem toch zo een doosje oogschaduw cadeau doen
Een jaar geleden gingen we nog rollend over straat om (min of meer) deze kwestie in KLB.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:25 schreef Chowi het volgende:
[..]
Hmm, verkeerde inschatting gemaakt. En je had ook beter moeten en/of kunnen weten, Intx. Taal is niet meer zo'n trending topic tegenwoordig.
Ook weer kolder. Wat heeft iedereen tegenwoordig toch met kolder? Waarom is Engels, een gelijk(w)aardige Germaanse taal, nu weer 'het nieuwe'?quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:27 schreef MalaCocinera het volgende:
In angst voor het nieuwe schuilt chauvinisme
Ook erg populair bij de modieuze mannetjes onder ons.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:19 schreef M1stral het volgende:
@ SpamNinja:
Inderdaad jammer zeg. Maar zoals al eerder gezegd, dat is wel een beetje een risico aan online shoppen.
Ik heb overigens even een hele miniscule update. Ik dacht altijd dat combs niet zo goed te vormen waren na een soak, zeker omdat een hoop starch verloren gaat na dat proces. Maar mijn Momo's doen het toch goed.
[ afbeelding ]
Ze zijn uiteraard nog niet aan het faden, want ik heb ze totaal nog geen twee weken aan. Maar dit viel me niet tegen.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:04 schreef heloef het volgende:
Ik ben volgens mij nog nooit zo vaak gequote als in dit topic.
Kijk in dit soort gevallen kun je natuurlijk beter gewoon het engelse woord gebruikenquote:
Nee, "break" in "breakdancen" staat voor "pauze" (omwille van het "asymmetrische" ritme of hoe noem je dat).quote:
CONTEXT !! Het begrijpen van taal is onmogelijk zonderquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |