Helaas wel, al is dat vooral door wat pech denk ik..quote:Op donderdag 23 juli 2015 00:39 schreef Konniefeer het volgende:
Niemand ooit op een tankstation of langs de weg moeten maffen omdat er niemand voor de nacht nwas die je kwam ophalen?
Ow, ik beschouw het als liften, dus ik vraag er geen geld voor. Ik wil verder best een stukje omrijden, maar ik zal nooit een persoonlijke haal en breng-service worden..quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:20 schreef FreeShooter het volgende:
Ja zelfs wel eens gebruikt om ergens heen te gaan. Werkt wel oké. De kosten van de website zijn echter vrij hoog (5 euro, geloof ik) en de kosten voor een ritje kan de bestuurder vaak alleen aanpassen binnen een bepaalde bandbreedte. Daardoor vind ik het duur als passagier. Daarnaast moet je ook best wel flexibel zijn, ik wilde van een dorpje in NL naar een dorpje in FR op een specifieke datum. Uiteraard is dat niet (altijd) mogelijk en ben je dus afhankelijk van anderen om weggebracht en opgehaald te worden. Dus als passagier vind ik liften wel een stuk makkelijker!
Echter, als bestuurder kun je met 1 of 2 passagiers al de brandstof kosten van je rit dekken. Dan is het zeker interessant en gezelliger dan alleen rijden. Zelf al 2 keer een rit geplaatst maar toen wogen de aanboden niet op tegen de moeite. 2 verschillende personen die beide op verschillende plekken opgehaald wilden worden en ergens, in een stad, afgezet wilden worden. Dat duurt me te lang...
Het hoort erbij, hoewel er vaak omheen te plannen valt. Er zijn maar twee mogelijkheden, doorgaan of stoppen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 00:39 schreef Konniefeer het volgende:
Niemand ooit op een tankstation of langs de weg moeten maffen omdat er niemand voor de nacht nwas die je kwam ophalen?
Blabla is bezig om Europa te veroveren in hun vorm van dienstverlening. Dat betekent dat in veel landen de diensten van Blabla nog gratis zijn. In de toekomst zal dat veranderen. In Frankrijk, waar Blabla genesteld is (voorheen coivoturage.fr) betalen Blabla-ers 10% van de ritprijs aan Blabla. Een online alternatief is er niet meer, die zijn immers eerst door Blabla "light" (gratis) weggeconcurreerd.quote:Op woensdag 11 november 2015 11:55 schreef MCH het volgende: Overigens heb ik nog geen enkele keer geld betaald aan blabla zelf.
Dat lijkt me simpelweg een slim marketingplan? Niets mis mee. De markt maakt het ook mogelijk, simpelweg omdat er geen enkel goed alternatief is.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:54 schreef Frank_NL het volgende:
[..]
Blabla is bezig om Europa te veroveren in hun vorm van dienstverlening. Dat betekent dat in veel landen de diensten van Blabla nog gratis zijn. In de toekomst zal dat veranderen. In Frankrijk, waar Blabla genesteld is (voorheen coivoturage.fr) betalen Blabla-ers 10% van de ritprijs aan Blabla. Een online alternatief is er niet meer, die zijn immers eerst door Blabla "light" (gratis) weggeconcurreerd.
Ik verwerp deze gang van zaken resoluut.
Ik krijg geen verzoeken om 1,5 uur verder te reizen. Ik doe wel eens kleine omwegen om mensen op te halen want een passagier levert wel geld op natuurlijk en als het gewoon toffe passagiers waren zet ik ze ook wel eens af waar ze moeten zijn. Wat betreft verzoeken voor korte stukjes zoals Ant - Bre dat krijg je gewoon als je ze beide als tussenstop invoert. Vind het zelf ook irritant maar een simpele auto is vol als antwoord volstaat. Ik neem vaak wel iedereen mee maar idiotien die geen fatsoenlijk Engels of Nederlands kunnen schrijven sla ik over. Zijn vaak mensen met Arabische achternamen. Tot zover mijn achterdocht.quote:Op maandag 21 december 2015 17:12 schreef FreeShooter het volgende:
[..]
Dat lijkt me simpelweg een slim marketingplan? Niets mis mee. De markt maakt het ook mogelijk, simpelweg omdat er geen enkel goed alternatief is.
Na het goede commentaar hier, zelf ook weer eens een rit op Blablacar geplaatst. We zijn sowieso al met z'n 2e dus we doen het meer voor het geld dan voor het sociale contact, dus hebben we de prijs al best hoog gezet. De reis is 600KM en we hebben enkele grote steden toegevoegd als tussenpunten. Inmiddels al 7 verzoeken gehad waarvan er maar één fatsoenlijk. Maar die andere 6 met bizarre vragen:
- Ze gaan er vanuit dat wij ze ophalen en afzetten op plaatsen die niet op onze route liggen of midden in de stad
- Of we ze niet 'even' in Amsterdam af kunnen zetten (1.5 verder dan onze eindbestemming)
- Met de vraag of ze opgehaald kunnen worden in Antwerpen CS, om op Breda CS afgezet te worden voor ¤7. Beide zijn alleen steden waar wij alleen langs rijden.
- Vaak ook met een toon alsof ik een taxi chauffeur ben.
Is dat representatief voor de gemiddelde Blablacar gebruiker of ligt het aan mij? Het is het toch niet waard om zowel iemand op te halen en af te zetten midden in een stad, waar je normaal alleen over de rondweg langsgaat, voor een tientje?
Ik begrijp dat het als lifter vervelend is maar als driver is blabla natuurlijk een supersyteem. Die hoeven niks te betalen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 00:54 schreef Frank_NL het volgende:
[..]
Blabla is bezig om Europa te veroveren in hun vorm van dienstverlening. Dat betekent dat in veel landen de diensten van Blabla nog gratis zijn. In de toekomst zal dat veranderen. In Frankrijk, waar Blabla genesteld is (voorheen coivoturage.fr) betalen Blabla-ers 10% van de ritprijs aan Blabla. Een online alternatief is er niet meer, die zijn immers eerst door Blabla "light" (gratis) weggeconcurreerd.
Dat er nu online vooruitbetaald kan worden aan chauffeurs lijkt me een duidelijke tussenstap. Hiermee raken gebruikers gewend aan het online betalen, zodat straks de stap naar "niet meer cash" kunnen betalen en een fee aan Blabla betalen logisch wordt.
Ik verwerp deze gang van zaken resoluut.
Maar die hadden wel 10% meer kunnen ontvangen?quote:Op maandag 21 december 2015 17:48 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het als lifter vervelend is maar als driver is blabla natuurlijk een supersyteem. Die hoeven niks te betalen.
de kans om verkracht te worden op je couchsurfreis is groter dan tijdens liftenquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:23 schreef Locusta het volgende:
Nou, mij lijkt het niets en ik heb er dan ook geen ervaring mee. Hoewel sommige plekken niet zo onveilig zijn om te liften, zou ik dat tegenwoordig niet meer doen. Couchsurfen heb ik dan weer wat minder moeite mee, maar toch slaap ik liever in hotel o.i.d.
Je kunt als "arme" student natuurlijk ook gewoon gaan sparen om op vakantie gaan, net zoals de meeste mensen dat doen
dat kost het met de trein ookquote:Op maandag 21 december 2015 17:12 schreef FreeShooter het volgende:
[..]
Dat lijkt me simpelweg een slim marketingplan? Niets mis mee. De markt maakt het ook mogelijk, simpelweg omdat er geen enkel goed alternatief is.
Na het goede commentaar hier, zelf ook weer eens een rit op Blablacar geplaatst. We zijn sowieso al met z'n 2e dus we doen het meer voor het geld dan voor het sociale contact, dus hebben we de prijs al best hoog gezet. De reis is 600KM en we hebben enkele grote steden toegevoegd als tussenpunten. Inmiddels al 7 verzoeken gehad waarvan er maar één fatsoenlijk. Maar die andere 6 met bizarre vragen:
- Ze gaan er vanuit dat wij ze ophalen en afzetten op plaatsen die niet op onze route liggen of midden in de stad
- Of we ze niet 'even' in Amsterdam af kunnen zetten (1.5 verder dan onze eindbestemming)
- Met de vraag of ze opgehaald kunnen worden in Antwerpen CS, om op Breda CS afgezet te worden voor ¤7. Beide zijn alleen steden waar wij alleen langs rijden.
- Vaak ook met een toon alsof ik een taxi chauffeur ben.
Is dat representatief voor de gemiddelde Blablacar gebruiker of ligt het aan mij? Het is het toch niet waard om zowel iemand op te halen en af te zetten midden in een stad, waar je normaal alleen over de rondweg langsgaat, voor een tientje?
Ja. Ik denk dat ik maar eens wat ga rondreizen door Europa!quote:
Cool!quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:02 schreef Opoefiets het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat ik maar eens wat ga rondreizen door Europa!
Tof! Op FOK hadden we ook eens plannen zo iets te organiseren. Lijkt me nog steeds leuk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |