Het is toch geen echte noodsituatie als in 'er staan levens op het spel'? Het is wat slordig, vervelend dat er geen treinen rijden, maar een heleboel mensen zullen vanavond nog wel gewoon naar huis kunnen en anders morgen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:35 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
In mijj ervaringen is het vrij normaal dat je een backup omgeving heb als het zo belangrijk is..
Jawel, 2 huisjes, kastjes whatever is altijd dubbel uit te voeren.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:37 schreef Kloonscanner het volgende:
[..]
Zo'n relaissysteem is niet te backuppen.
Je hebt duidelijk geen enkel idee van wat er allemaal draait om de treinen te laten rijden. Vanuit een IT-oogpunt heb je gelijk, we hebben het hier echter niet over IT.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:38 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Jawel, 2 huisjes, kastjes whatever is altijd dubbel uit te voeren.
Jij mist het punt, reis elke dag met de gele rakkers. er gaat structureel iets foutquote:Op vrijdag 19 november 2010 21:38 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Het is toch geen echte noodsituatie als in 'er staan levens op het spel'? Het is wat slordig, vervelend dat er geen treinen rijden, maar een heleboel mensen zullen vanavond nog wel gewoon naar huis kunnen en anders morgen.
Ik heb het over managementquote:Op vrijdag 19 november 2010 21:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen enkel idee van wat er allemaal draait om de treinen te laten rijden. Vanuit een IT-oogpunt heb je gelijk, we hebben het hier echter niet over IT.
Nederland heeft het drukste spoor van Europa en rijdt relatief gezien het vaakst op tijd (zo'n 93%). Ik heb met de NS ook vrijwel geen problemen, of het moeten onvoorziene omstandigheden zijn (zoals een kapotte trein die het spoor blokkeert, maar daar kan je niks tegen beginnen). Tussen Arnhem en Utrecht kan ik ook altijd zitten.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:39 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Jij mist het punt, reis elke dag met de gele rakkers. er gaat structureel iets fout
Wat ik bedoel is dat je voor noodsituaties altijd moet zorgen voor een goed werkend back-up systeem. Zoals bijvoorbeeld een ziekenhuis over kan schakelen op noodstroom als de stroom uit valt, anders vallen er doden. Bij zoiets als vandaag is dat niet het geval en kost het alleen wat tijd en dat is natuurlijk vervelend maar niet levens bedreigend. Ander alternatief is dat de kosten voor Prorail hoger worden, maar dat wordt uiteraard doorberekend aan de NS die het weer doorberekend aan de klanten. Dan worden kaartjes nog duurder en dat willen de klanten ook niet, dan dus maar een systeem wat niet helemaal perfect is maar opgelost kan worden met wat tijd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:39 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Jij mist het punt, reis elke dag met de gele rakkers. er gaat structureel iets fout
Ik snap wat je zegt, maar ik moet gaan. Misschien kom ik er nog wel op terugquote:Op vrijdag 19 november 2010 21:44 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat je voor noodsituaties altijd moet zorgen voor een goed werkend back-up systeem. Zoals bijvoorbeeld een ziekenhuis over kan schakelen op noodstroom als de stroom uit valt, anders vallen er doden. Bij zoiets als vandaag is dat niet het geval en kost het alleen wat tijd en dat is natuurlijk vervelend maar niet levens bedreigend. Ander alternatief is dat de kosten voor Prorail hoger worden, maar dat wordt uiteraard doorberekend aan de NS die het weer doorberekend aan de klanten. Dan worden kaartjes nog duurder en dat willen de klanten ook niet, dan dus maar een systeem wat niet helemaal perfect is maar opgelost kan worden met wat tijd.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ik overigens al op de FP had gezegd: men is bezig om een uitwijkpost te bouwen, om de verkeersleidingspost te kunnen opvangen op een andere locatie. Dat gaat dus om de werkplekken van de treindienstleiders. Wat dat betreft is de brand een paar maanden te snel gebeurd. De relaisruimtes kun je echter niet zomaar redundant maken.
lang leve ProFailquote:Op vrijdag 19 november 2010 21:52 schreef Q. het volgende:
Zaterdag ook geen treinen
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/294445
Die relaisruimtes staan in directe verbinding met de infrastructuur en zitten tamelijk complex in elkaar. Je zou dan dus met electrische verbindingen het halve land moeten overbruggen, plus tientallen relaisruimten moeten herbouwen op een uitwijklocatie. Dat gaat klauwen met geld kosten. En dit is de eerste keer dat ik meemaak dat een post in de hens gaat, dus wat dat betreft weet ik niet of de kosten en de baten tegen elkaar opwegen.quote:
quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:52 schreef Q. het volgende:
Het schijnt enkele tientallen jaren geleden in Arnhem ook al gebeurt te zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die relaisruimtes staan in directe verbinding met de infrastructuur en zitten tamelijk complex in elkaar. Je zou dan dus met electrische verbindingen het halve land moeten overbruggen, plus tientallen relaisruimten moeten herbouwen op een uitwijklocatie. Dat gaat klauwen met geld kosten. En dit is de eerste keer dat ik meemaak dat een post in de hens gaat, dus wat dat betreft weet ik niet of de kosten en de baten tegen elkaar opwegen.
Dat zeg ik: de eerste keer dat ik het meemaak.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Het schijnt enkele tientallen jaren geleden in Arnhem ook al gebeurt te zijn.
Als zoiets ééns in de tientallen jaren gebeurt, wegen de kosten nog steeds niet tegen de baten op hè?quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Het schijnt enkele tientallen jaren geleden in Arnhem ook al gebeurt te zijn.
Die wachten tot de rookwolken weer opgeklaard zijn zodat ze hun hokje weer in kunnen en dan maar hopen dat er nog wat werkt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:27 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
En waarom weten "we"niet waar die treinen dan rijden, wat doet verkeersleiding daar dan wel?
quote:#NS #Utrecht Speciaal tarief voor gestrande reiziger ¤ 115.-- voor tweepers. kamer. Hotel Amsterdam-De Roode Leeuw
Eerst maar eens goed douchen danquote:Op vrijdag 19 november 2010 22:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
Net mijn vriendin opgehaald
![]()
![]()
3,5 uur in de trein heeft ze gezeten
500 euro? omgquote:Op vrijdag 19 november 2010 22:28 schreef delano.888 het volgende:
Sommige mensen proberen blijkbaar hun eigen busjes te gebruiken als vervoer, en krijgen er veel geld (tot aan 500 euro) voor om bijv van utrecht naar rotterdam te rijden.
Geniaal.
Vol..quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:30 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
500 euro? omgDan had ik een hotel geregeld of iets dergelijks
jaarbeurs danquote:
Je kan gratis in de Jaarbeurs overnachten (inclusief ontbijt). Ik had er echt geen ¤500.- voor over gehad om thuis te komen hoorquote:
Ah K**quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:52 schreef Q. het volgende:
Alleen jammer dat er morgen nog steeds geen treinen gaan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:31 schreef Kloonscanner het volgende:
[..]
Je kan gratis in de Jaarbeurs overnachten (inclusief ontbijt). Ik had er echt geen ¤500.- voor over gehad om thuis te komen hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |