abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89070811
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

reality sucks :)
Je kan de realiteit niet bedriegen :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89070836
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Echt.... dat soort gedrag is zeer verontrustend. Mijn broer vertelde laatst over een collega die een andere auto moest kopen omdat de benzine te duur was geworden. Nu kwam hij iedere maand geld te kort :D
daar issie weer: mun breur.

Mijn broer heeft een aangetrouwde neef die weer een vriend heeft, en die heeft gewoon een goede baan, en hoeft niet te pauperen. We hebben gewoon andere familie,dat is het :)
pi_89070869
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je kan de realiteit niet bedriegen :)
probeer het dan ook niet, Don Quichotte.
pi_89070925
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
en komt vervolgens de woning naast jou of Xeno huren ben je alsnog een leenkneus?

Als je moet lenen om je huurhuisje in te richten ben je inderdaad nog steeds een poffertje ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_89070983
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]

Echt.... dat soort gedrag is zeer verontrustend. Mijn broer vertelde laatst over een collega die een andere auto moest kopen omdat de benzine te duur was geworden. Nu kwam hij iedere maand geld te kort :D
:D

Dat soort mensen heb je er bij. Kopen is makkelijk, aangezien het aankoopbedrag te lenen is, maar over aflossing en lopende kosten denken ze niet na.

Jammer, want het is vrij simpel. Een dure auto is vaak ook duurder qua onderhoud en een groot huis brengt over het algemeen meer kosten met zich mee dan 'n kleiner huisje.
pi_89071010
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

daar issie weer: mun breur.

Mijn broer heeft een aangetrouwde neef die weer een vriend heeft, en die heeft gewoon een goede baan, en hoeft niet te pauperen. We hebben gewoon andere familie,dat is het :)
Mijn bron is niet relevant, relevant is dat er leenkneusjes zijn die al in de problemen komen als de benzine in prijs stijgt _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_89071033
jongens jongens, de enige zekerheid die er is, is dat je over 30 jaar ruim 2x zoveel huur betaald voor je woning als nu.
pi_89071045
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als je moet lenen om je huurhuisje in te richten ben je inderdaad nog steeds een poffertje ;)
Of wat te denken van: je hele leven gewerkt hebben en als je stopt met werken noodgedwongen je huis moeten verpatsen omdat je de schuld op je huis niet kunt betalen.
pi_89071060
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

probeer het dan ook niet, Don Quichotte.
Ik bedoel eerder dat je mensen kan bedriegen maar dat je altijd tegen de grenzen van de realiteit opbotst.
I'll sing you a lullaby.
pi_89071145
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:44 schreef inXs het volgende:
jongens jongens, de enige zekerheid die er is, is dat je over 30 jaar ruim 2x zoveel huur betaald voor je woning als nu.
Hoezo is dat een zekerheid? Het is aannemelijk maar zeker geen zekerheid.
I'll sing you a lullaby.
pi_89071149
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik bedoel eerder dat je mensen kan bedriegen maar dat je altijd tegen de grenzen van de realiteit opbotst.
ik bedoel dat je een nogal beperkt ebn vooral eenzijding beeld van de realiteit hebt.... :)
pi_89071182
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:45 schreef Halcon het volgende:

Of wat te denken van: je hele leven gewerkt hebben en als je stopt met werken noodgedwongen je huis moeten verpatsen omdat je de schuld op je huis niet kunt betalen.
En dan moeten huren, the horror :{
I'll sing you a lullaby.
pi_89071208
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:36 schreef Halcon het volgende:

Dan moet je dus gedwongen je woning verkopen omdat je niet in kunt staan voor je schulden... Dat neigt toch naar het zijn van een leenkneus.
Dus als ik tegen die tijd een schuld heb van 100.000, de woning is 150.000 waard, maar mijn inkomen laat het niet toe om een nieuwe hypotheek af te sluiten van 100.000, dus ik verkoop de woning en hou 50.000 over ben IK de leenkneus?

Gast..... Het zijn jouw woorden hoor, niet de mijne.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_89071214
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mijn bron is niet relevant, relevant is dat er leenkneusjes zijn die al in de problemen komen als de benzine in prijs stijgt _O-
u heeft een prijzenswaardige fantasie, hulde!

En je broer ook. En je vrienden. En je vrienden van vrienden.
pi_89071328
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus als ik tegen die tijd een schuld heb van 100.000, de woning is 150.000 waard, maar mijn inkomen laat het niet toe om een nieuwe hypotheek af te sluiten van 100.000, dus ik verkoop de woning en hou 50.000 over ben IK de leenkneus?

Gast..... Het zijn jouw woorden hoor, niet de mijne.
Dan heb je heel je leven gewerkt, je schuld niet afgebouwd waardoor je noodgedwongen je huis moet verkopen en dan moet je veel te duur gaan huren, omdat je je huis noodgedwongen moest verkopen en geen nieuw huis meer kunt kopen bij gebrek aan inkomen.

Ik vind dat dat neigt naar het zijn van een leenkneus. Zonder fatsoenlijk inkomen en met een hoge huur is 50 mille zo op natuurlijk. Daar sta je dan. Stel je wordt 90 en je stopt op je 67e met werken, je moet dan nog 23 jaar rondkomen he...
pi_89071336
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoezo is dat een zekerheid? Het is aannemelijk maar zeker geen zekerheid.
Het is net zo'n zekerheid als jouw 50% price drop denk ik? Of is dat dan weer iets anders? Het is net zo'n zekerheid als het feit dat gewoon een groot deel van de mensen aflost. Niet iedereen heeft een aflossingsvrije hypotheek om er vervolgens niets naast te sparen. Veel mensen doen gewoon aan banksparen of hebben er een spaarhypotheek naast, maar dit zie je denk ik als 1 groot complot.

Zeker is wel dat als je gewoon aflost, je over 30 jaar gegarandeerd lagere lasten hebt dan in een huurhuis.
pi_89071423
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan heb je heel je leven gewerkt, je schuld niet afgebouwd waardoor je noodgedwongen je huis moet verkopen en dan moet je veel te duur gaan huren, omdat je je huis noodgedwongen moest verkopen en geen nieuw huis meer kunt kopen bij gebrek aan inkomen.

Ik vind dat dat neigt naar het zijn van een leenkneus.
Het enige waar je het over hebt is het niet afbouwen van je schuld, dit moet je eerst uit je hoofd krijgen...

Wacht we draaien hem om: dan heb je heel je leven gewerkt, een zak geld die elk jaar groter wordt weggedragen naar de corporatie, 40 jaar lang met een afgetrapte keuken, badkamer, etc etc gezeten, ga je met pensioen, want tja, traplopen kan je niet meer, moet je naar een seniorenwoning waar de huur nog eens een stuk hoger van is.... Ik vind dat dat neigt naar het zijn van een huurkneus.

Ow maar wacht :') Je bent wel flexibel!
pi_89071508
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

ik bedoel dat je een nogal beperkt ebn vooral eenzijding beeld van de realiteit hebt.... :)
Mogelijk, maar dat geld evenwel voor de massa kuddedieren die zich willoos laten slaven door de bank. Ik denk tenminste nog na over oorzaak en gevolg, in mijn beleving doen te weinig mensen aan een soortgelijke zelfreflectie. Was de mens maar wat meer zelfbewust :X
I'll sing you a lullaby.
pi_89071561
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mogelijk, maar dat geld evenwel voor de massa kuddedieren die zich willoos laten slaven door de bank. Ik denk tenminste nog na over oorzaak en gevolg, in mijn beleving doen te weinig mensen aan een soortgelijke zelfreflectie. Was de mens maar wat meer zelfbewust :X
Slaaf van de bank, of van de corporatie, wat is het verschil?
pi_89071586
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:53 schreef inXs het volgende:

[..]

Slaaf van de bank, of van de corporatie, wat is het verschil?
*kras*
pi_89071592
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
u heeft een prijzenswaardige fantasie, hulde!

En je broer ook. En je vrienden. En je vrienden van vrienden.
Waarschijnlijk komt het in jouw wereld niet voor, misschien zijn de mensen in jouw omgeving wat verstandiger of rijker.
I'll sing you a lullaby.
pi_89071652
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

het zou je verbazen hoeveeel mensen zich niet willoos laten slaven, maar met open vizier hun eigen weg kiezen, ja, zelfs huizen eigenaren :) Misschien zelfs wel met name huizen eigenaren.
pi_89071756
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:49 schreef inXs het volgende:

[..]

Het is net zo'n zekerheid als jouw 50% price drop denk ik? Of is dat dan weer iets anders? Het is net zo'n zekerheid als het feit dat gewoon een groot deel van de mensen aflost. Niet iedereen heeft een aflossingsvrije hypotheek om er vervolgens niets naast te sparen. Veel mensen doen gewoon aan banksparen of hebben er een spaarhypotheek naast, maar dit zie je denk ik als 1 groot complot.

Zeker is wel dat als je gewoon aflost, je over 30 jaar gegarandeerd lagere lasten hebt dan in een huurhuis.
Nee, dat is heel erg 1998. Die vlieger gaat op voor de meeste hypotheken tot pakweg 2005. Daarna is de grote ellende begonnen en zijn er genoeg leningen op drijfzand verstrekt om een hoop troubles te kunnen garanderen vanaf 2035.

Klopt, maar het resterende deel zul je sowieso moeten herfinancieren.

Los je alles af, dan hoef je over 30 jaar geen rentelasten meer te betalen. Dan ben je beter af dan iemand met een restschuld of een kleine overwaarde en een huurlast van pak m beet 1.200 euro per maand.
pi_89071835
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:51 schreef inXs het volgende:

[..]

Het enige waar je het over hebt is het niet afbouwen van je schuld, dit moet je eerst uit je hoofd krijgen...

Wacht we draaien hem om: dan heb je heel je leven gewerkt, een zak geld die elk jaar groter wordt weggedragen naar de corporatie, 40 jaar lang met een afgetrapte keuken, badkamer, etc etc gezeten, ga je met pensioen, want tja, traplopen kan je niet meer, moet je naar een seniorenwoning waar de huur nog eens een stuk hoger van is.... Ik vind dat dat neigt naar het zijn van een huurkneus.

Ow maar wacht :') Je bent wel flexibel!
Afbouwen van schuld vind ik een essentieel iets. Huurders zijn sowieso kneusjes natuurlijk. Verstandig kopen is altijd voordeliger (zeker op termijn) dan huren.
pi_89071936
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Afbouwen van schuld vind ik een essentieel iets. Huurders zijn sowieso kneusjes natuurlijk. Verstandig kopen is altijd voordeliger (zeker op termijn) dan huren.
Laten we dan het begrip leenkneusjes even achterwege laten en het hebben over de 'slachtoffers' van het systeem. Deze zitten namelijk aan beide kanten, eens het is dom om je volledig in de schulden te steken en 0,0 te kunnen aflossen. Anderzijds vind ik het persoonlijk ook dom om een appartement van 1200 euro te huren, waar dan ook...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')