Engels, Nederlands, Praktische Sector Orientatie Nederlands, Taal, Rekenen...quote:Op donderdag 18 november 2010 22:22 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Welkom terug
Dat is wel heftig he, vijf vakken Wat zijn dat dan voor vakken?
Dit wel anders dan PSO. Dit is Nederlands gericht op de sectoren, a.d.h.v. de methode 'Nederlands in uitvoering'. Ik ben er eerlijk gezegd niet zo kapot van...quote:Op donderdag 18 november 2010 22:28 schreef Baba-O-Riley het volgende:
PSO heb ik zelf ook gegeven, was op zich wel interessant. Wel een variatie aan vakken, kan me voorstellen dat dat heftig is..
Ik werk dit jaar ook met een nieuwe methode, dus ik heb ook veel voorbereidingswerk. Maar flink wat back-ups maken want het is niet tof als ik dat volgend jaar allemaal weer kan doen! .quote:Op donderdag 18 november 2010 22:18 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik meld me ook weer eens!
Dit jaar drukker dan ooit met 5 (!) verschillende vakken. Ik heb pas uit één methode eerder gewerkt, dus ik word helemaal ramgek van al het voorbereidende werk.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:55 schreef Spiegelei het volgende:
Ik meld me ook weer, en ik moet gewoon even zeggen dat ik vandaag mijn eerste les heb gegeven .
Dat is wel fijn ja, als je je niet hoeft te haasten. En tijd over hebben is geen probleem, je moet alleen denken: wat ga ik doen áls ik tijd over heb?quote:Van te voren dacht ik dat ik tijd over zou hebben, maar al met al heb ik het hele lesuur nodig gehad, maar heb ik wel alles gedaan wat ik wilde doen, zonder te haasten.
Dat is het belangrijkste!quote:ik vond het in ieder geval leuk.
Elke docent heeft natuurlijk z'n eigen manier van lesgeven.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:46 schreef susannetilburg het volgende:
Ze zijn druk, chaotisch en de dienstdoend docent wil 100% stilte, iets dat mij niet aanstaat.
Of de klas is jullie tegen elkaar aan het uitspelen. Waaruit blijkt bijvoorbeeld dat ze de pik op die leerlingen heeft? Heb je het zelf gemerkt? Ik zou daar wel even mee oppassen.quote:Met klas gepraat trouwens toen ze even weg was.. Ze vinden haar heel vervelend en racistisch (ze heeft de pik op een Turkse en Afrikaanse leerling)..
Ik vind dit niet echt een leuke post om te lezen. Kan er niet echt de vinger op leggen, maar het komt heel erg over als 'ik zal het allemaal wel even beter doen dan de oude rot in het vak'.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:46 schreef susannetilburg het volgende:
Ik kan ook melden dat ik eindelijk een klas tot mijn beschikking heb. Ze zijn druk, chaotisch en de dienstdoend docent wil 100% stilte, iets dat mij niet aanstaat. Maar goed, over een paar weken is ze weg uit mijn lessen en dan kan ik mijn eigen ding doen
Met klas gepraat trouwens toen ze even weg was.. Ze vinden haar heel vervelend en racistisch (ze heeft de pik op een Turkse en Afrikaanse leerling).. Ik ga proberen deze klas zo snel mogelijk onder mijn hoede te nemen, want er hangt gewoon een sfeer van onveiligheid. Leerlingen zijn bang en reageren dat af door druk te doen. Het gevoel van vertrouwen moet omhoog!
Inderdaad.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:18 schreef ShadyLane het volgende:
Dat laatste lijkt me een mooi doel . Ik zou het 'vertrouwen krijgen' inderdaad op alle manieren doen, BEHALVE door in te gaan op hun klachten over de andere lerares. Met de klas negatief gaan praten over iemand zodra die even weg is geeft niet de sfeer van veiligheid die je juist graag wilt creeren.
Ja, ik heb vaak hetzelfde gevoel. Ik ben mezelf aan het leren om me hier voor af te gaan sluiten, want ik ken mezelf. Ik ga daar teveel over nadenken. Klinkt misschien hard, maar ik kan de problemen toch niet voor die kinderen oplossen. Ik kan alleen een luisterend oor bieden en het duwtje in de goeie richting geven. Maar 't grijpt wel aan.quote:Nog deprimerender aan rapportvergaderingen vind ik de waardeloze thuissituaties die dan aan het licht komen. Ik kan er soms met m'n pet niet bij.
Dan kun je ze dat het beste gewoon zeggen. Zo van: "ik wil best naar jullie luisteren, maar het lijkt me toch beter dan met jullie afdelingsleider of mentor te gaan praten". Luisterend oor bieden, en doorverwijzen.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:11 schreef kwakz0r het volgende:
ik word door mn twee mavo klas een beetje als ad-hoc mentor gebruikt. wel fijn dat ze me in vertrouwen nemen, maar ik voel me niet echt capabel om die dingen op te lossen, en ik zit er wel erg mee in mn hoofd.
hm, in t kader van relatie verbeteren vind ik t niet zó erg. vind t vooral erg dat de mentor geen actie onderneemt. ik mail alles wat ik hoor door naar de mentor.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:32 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Dan kun je ze dat het beste gewoon zeggen. Zo van: "ik wil best naar jullie luisteren, maar het lijkt me toch beter dan met jullie afdelingsleider of mentor te gaan praten". Luisterend oor bieden, en doorverwijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |