Ik zou het gewoon inzien zoals het is. Tomtom is een aflopende zaak. Steeds meer bedrijven bieden navigatie software gratis aan en die worden steeds beter. De markt waar Tomtom nu nog geld verdient gaat langzaam maar zeker ook die richting op.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:01 schreef LXIV het volgende:
Dus ik zie het zonnig in met TT en pak mijn winst(je) niet. Ik denk dat over 5 jaar de helft van alle nieuwe auto's navigatie-apparatuur standaard ingebouwd heeft en dat TT de helft van die markt kan pakken.
Dat is de reden dat TT toen van 12 naar 6 euro zakte. (en verder naar 4). Dat gegeven zit dus al lang in de prijs.quote:Op donderdag 18 november 2010 21:07 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon inzien zoals het is. Tomtom is een aflopende zaak. Steeds meer bedrijven bieden navigatie software gratis aan en die worden steeds beter. De markt waar Tomtom nu nog geld verdient gaat langzaam maar zeker ook die richting op.
Denk je dat ze 12 euro ooit zullen bereiken?quote:Op donderdag 18 november 2010 21:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is de reden dat TT toen van 12 naar 6 euro zakte. (en verder naar 4). Dat gegeven zit dus al lang in de prijs.
Maar TT laat dus zien met dit gegeven goed om te kunnen gaan en zich te richten op andere markten (met name automotive).
Lijkt me wel mogelijk:quote:Op donderdag 18 november 2010 22:50 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Denk je dat ze 12 euro ooit zullen bereiken?
ik heb er eens maar wat opties op gekocht, er komt weer fantasie in, stel dat heel het Europees autopark door TOMTOM wordt aangestuurd, zomerfiles ed , TT kan standaard voor 400 euro een perfect syteem meeleveren die online geupdate kan wordenquote:Op donderdag 18 november 2010 21:02 schreef LXIV het volgende:
Oh ja, fanboy topic
(Het is maar 3% van de porto, dus wat dat betreft maakt het me niet zoveel uit)
Maar sinds half december is de koers van het meest volatiele fonds (*niet gechecked* ) al met 70% gestegen. Nog steeds op een dramatische koers in historisch perspectief trouwens.quote:AMSTERDAM (AFN) - TomTom gaat samen met digitale kaartenleverancier AutoNavi Chinese gebruikers voorzien van realtime-verkeersinformatie. Dat maakte TomTom woensdag bekend. HD Traffic zal in China eind 2013 uitgerold worden, met een dekking van maximaal 30 belangrijke Chinese steden.
HD Traffic zal in China eind 2013 uitgerold worden, met een dekking van maximaal 30 belangrijke Chinese steden. TomTom zette in 2010 al een samenwerkingsverband op met het Chinese AutoNavi. TomTom heeft hierin een belang van 49 procent en AutoNavi heeft 51 procent.
TomTom levert voor het samenwerkingsverband technologie op het gebied van HD Traffic en AutoNavi zorgt voor de benodigde data, onder meer dankzij gegevens van tientallen miljoenen gebruikers van mobiele telefoons in China.
TomTom had vorig jaar al 1,3 miljoen gebruikers van HD Traffic wereldwijd. De dienst is nu beschikbaar in onder meer Europa, de Verenigde Staten, Zuid-Afrika en Nieuw-Zeeland.
,,Dit is een belangrijke volgende stap in onze strategie in China'', zei een woordvoerster van TomTom. Volgens haar zou een vervolgstap een samenwerking met een Chinese smartphonefabrikant kunnen zijn.
Ik denk dat ze eerder failliet gaan, doordat ze helemaal de markt uitgedrukt worden door gratis alternatieven in combinatie met smartphones, tablets enz. En straks zullen de chinezen, die erg goed zijn in reversed engineering, betere alternatieven bieden.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:50 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Denk je dat ze 12 euro ooit zullen bereiken?
Mee eens. TT heeft weinig competitieve edges.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:19 schreef antfukker het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder failliet gaan, doordat ze helemaal de markt uitgedrukt worden door gratis alternatieven in combinatie met smartphones, tablets enz. En straks zullen de chinezen, die erg goed zijn in reversed engineering, betere alternatieven bieden.
Het enige goede is dat ze bij autofabrikanten nu ook de navigatie leveren (Alfa, Peugeot volgens mij)
Ik denk dat jullie daar wel wat te makkelijk over denken. Allereerst denk ik dat mensen graag standalone navigatiedevices willen hebben, dus niet met hun smarthphone. Graag ook inbouwnavigatie, waar TomTom zeer goed zit. Daarnaast maakt TomTom hoogwaardige producten, in de navigatiemarkt zeer belangrijk omdat de zwakkere producten gewoon niet goed verkopen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:23 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Mee eens. TT heeft weinig competitieve edges.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)eader&utm_medium=RSSquote:Het Nederlandse navigatiebedrijf TomTom gaat kaarten en aanverwante informatie leveren aan Apple. De twee bedrijven hebben daarover een overeenkomst gesloten. Dat maakte TomTom vandaag bekend, zonder nader in detail te treden.
Apple maakte maandag al bekend dat de nieuwste versie van zijn mobiele besturingssysteem iOS zal worden uitgerust met een eigen kaartenprogramma, waarmee kan worden genavigeerd en 3D-kaarten kunnen worden weergegeven. Apple zei tijdens de WWDC-conferentie hiervoor zelf alle kaarten in huis te hebben gehaald, maar maakte geen melding van TomTom.
Wel zei Apple samen te werken met Yelp, een locatie-recensie-site, waarmee 100 miljoen lokale bedrijven in kaart worden gebracht. Ook kunnen gebruikers van de Apple-kaarten zien waar verkeersopstoppingen zijn en waar ongelukken zijn gebeurd. Hiervoor zal Apple gebruik maken van geanonimiseerde gebruikersgegevens.
Voorheen maakte het bedrijf gebruik van de kaarten van Google, de maker van het rivaliserende mobiele besturingssysteem Android. Google had in Android-telefoons al 3D-kaarten geïmplementeerd, maar dit deze waren niet beschikbaar voor de iPhone.
Het is lastig een prijskaartje aan de deal te hangen, maar dat Apple voor TomTom heeft gekozen, is volgens analist Martijn den Drijver van SNS Securities een opsteker voor het Nederlandse bedrijf. Niet alleen wegens het grote aantal mensen dat een iPhone of iPad gebruikt, maar ook om waar Apple voor staat: 'innovatie, gebruiksgemak en kwaliteit'.
De keerzijde is dat het nieuwe kaartenprogramma van Apple een geduchte concurrent kan worden van het navigatieprogramma voor de iPhone dat TomTom zelf via de Appstore verkoopt. Ook de verkoop van navigatiekastjes zou er uiteindelijk onder kunnen gaan lijden, aldus Den Drijver.
Beurshandelaren hebben er in ieder geval vertrouwen in. TomTom was veruit de sterkste stijger onder de Amsterdamse hoofdfondsen met een plus van ruim 14 procent.
Ik vind het er vooral gedateerd uitzien. Renault gebruikt het in de auto's, waarbij het totaal niet gebruikt wordt in combinatie met het geluidssysteem. Je hebt echt 2 aparte systemen, die dus totaal niet lekker samenwerken. Waar alle andere merken een systeem hebben wat er op zijn minst redelijk uitziet. TomTom heeft wat dat betreft echt stil gestaan.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:16 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb zowel met Tomtom gereden, als met de RNS-510 van Volkswagen, en het verschil tussen die 2 is als dag en nacht. Ik zou werkelijk ten alle tijde voor een RNS 510 kiezen boven een Tomtom.
Overigens, de navigatie van BMW en Audi zijn ook geniaal en overstijgen Tomtom ook. De kracht van Tomtom ligt hem in de eenvoud en het portable zijn, maar ik denk niet dat uiteindelijk elk automerk overgaat op Tomtom systemen ipv eigen systemen.
Eens, maar Tomtom is ooit begonnen als een portable systeem he, dat was de grote kracht, portable navi voor een schappelijke prijs ipv van bv een Philips CARIN systeem waar je veel geld voor moest neerleggen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:14 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Ik vind het er vooral gedateerd uitzien. Renault gebruikt het in de auto's, waarbij het totaal niet gebruikt wordt in combinatie met het geluidssysteem. Je hebt echt 2 aparte systemen, die dus totaal niet lekker samenwerken. Waar alle andere merken een systeem hebben wat er op zijn minst redelijk uitziet. TomTom heeft wat dat betreft echt stil gestaan.
De markt is altijd in evenwicht, dus wat maakt het uit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 19:50 schreef BasEnAad het volgende:
Wat denken jullie nu van TomTom?
Ik denk dat de stijging nog wel aanhoudt. Ze hebben deals met veel grote autofabrikanten met het leveren van verkeersinformatie. Ook leveren ze aan Apple, die de iPhone nog steeds goed weet te slijten.
Financieel is het bedrijf gezond en heeft tijdens de afgelopen jaren crisis het hoofd goed boven water gehouden, er zijn zelf schulden weggewerkt van oa de overname van TeleAtlas.
Wellicht is het ook een interessante overnamekandidaat, vanwege de kennis en software. Als een bedrijf dit zelf allemaal moet ontwikkelen is dat duurder dan TomTom overnemen.
Wat spannender is de consumentenlijn met onder andere sporthorloges, hartslagmeters en dergelijke. Ik ben benieuwd.
Goed dat ik ze weer genomen heb vanmorgenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:31 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
tvp
had ze ook maar weer verkocht ging me te traag
Je lult in jezelf gekkiequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:52 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Goed dat ik ze weer genomen heb vanmorgen
De toekomst lijkt er steeds rooskleuriger uit te gaan zien. TomTom is nu ook binnen bij de Volkswagen-Audi-Groep (VAG).quote:TomTom levert kaarten aan Volkswagen
TomTom gaat kaarten leveren voor de inbouwnavigatieapparatuur van Volkswagen. Dat meldde het navigatiebedrijf dinsdag, zonder op financiële details in te gaan.
De kaarten worden door Volkswagen gebruikt in een nieuw multimediasysteem, dat wordt opgenomen in diverse modellen zoals de Jetta, Passat en Kever. Het nieuwe systeem wordt in het tweede kwartaal in de Verenigde Staten geïntroduceerd.
TomTom meldde in oktober ook een deal met Volkswagen, op het gebied van de levering van verkeersinformatie. Dat bericht werd echter al snel weer ingetrokken, omdat de publicatie voorbarig zou zijn geweest. Het bedrijf was dinsdagochtend niet bereikbaar voor commentaar op de nieuwe overeenkomst.
De koers explodeert op het moment, 14,40% in de plus.quote:AMSTERDAM (AFN) - Dat TomTom al dit jaar een stijgende omzet verwacht, is een positieve verrassing. De markt rekende op zijn vroegst in 2016 op omzetherstel. Daar staat wel tegenover dat de winstgevendheid onder druk staat door valutaire tegenwind. Dat ze analist Hans Slob van Rabobank donderdag in een reactie.
TomTom zag de brutomarge in het vierde kwartaal dalen. Dat komt door de waardedaling van de euro ten opzichte van de dollar. Het bedrijf maakte een groot deel van zijn kosten in dollars. Desondanks zou de omzetgroei die TomTom vanaf dit jaar verwacht, in 2016 en verder ook moeten leiden tot winstgroei, zei Slob.
Bij het onderdeel Automotive valt de sterke ontwikkeling van de orderportefeuille Slob in positieve zin op. Die plaveit de weg naar dubbelcijferige groei vanaf 2016. Deals zoals die met Volkswagen leveren daaraan een belangrijke bijdrage, aldus de marktvorser.
Sterk positief
De resultaten van TomTom zijn volledig in lijn met de taxaties van ING, aldus analist Marc Zwartsenburg. Ook hij meent dat de omzetgroei die volgens het bedrijf dit jaar wordt ingezet, een goed voorteken is voor 2016 en de jaren daarna. 2015 zal volgens Zwartsenburg een ,,overgangsjaar'' zijn waarin de winstgevendheid door valuta-effecten nog onder druk staat.
De uitbreiding van de dienstverlening aan Volkswagen noemt Zwartsenburg ,,sterk positief''. Met de Duitse autofabrikant werd onlangs al een overeenkomst getekend over de levering van kaarten, daar komt nu ook verkeersinformatie bij, zo meldde het bedrijf.
Zowel Rabobank als ING heeft een koopadvies, met koersdoelen van respectievelijk 7,40 en 8 euro. TomTom koerste donderdag na een kleine anderhalf uur handel 11 procent hoger op 6,53 euro. Daarmee was het veruit de sterkste stijger in de 1 procent hogere MidKap.
bronquote:TomTom heeft contracten gesloten met de Aziatische autobedrijven Kia en SsangYong voor de levering van navigatiediensten in Europa. Dat maakte het bedrijf maandag bekend, zonder financiële details te vermelden.
Het Zuid-Koreaanse Kia heeft voor TomTom Live Services gekozen. Deze real time-navigatiedienst zal vanaf de zomer worden geleverd bij de Kia cee'd en de Kia Optima. Bij SsangYong zullen de mappen en navigatie-software van TomTom geleverd worden bij de nieuwe Tivoli vanaf mei 2015.
bronquote:TomTom heeft contracten gesloten met de autobedrijven Hyundai en Fiat Chrysler voor de levering van navigatiediensten. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend, zonder daarbij financiële details te vermelden.
Het Zuid-Koreaanse Hyundai zal in Europa gebruik gaan maken van TomTom Live Services. Deze realtime-navigatiedienst zal in de tweede helft van het jaar als eerste beschikbaar zijn in de nieuwe Tucson suv.
TomTom breidde daarnaast het contract met Fiat Chrysler uit, waarbij het bedrijf vanaf dit jaar ook met kaarten en navigatie-software op de Zuid-Amerikaanse markt actief wordt. Vorige maand werden deze toepassingen beschikbaar in de nieuwe Fiat Bravo in Brazilië. In de loop van de maand moet de software ook elders in Zuid-Amerika beschikbaar worden.
bronquote:ESPOO (AFN) - Nokia heeft overeenstemming bereikt met Alcatel-Lucent over een krachtenbundeling. De Finse fabrikant van netwerkapparatuur neemt zijn Franse branchegenoot volledig over voor 15,6 miljard euro aan eigen aandelen.
Dat maakte Nokia woensdag bekend. Tegelijkertijd bevestigde het bedrijf dat gekeken wordt naar een mogelijke verkoop van de kaartendivisie HERE, een concurrent van de Nederlandse navigatiespecialist TomTom. Of die strategische herbezinning tot een daadwerkelijke verkoop leidt, moet nog blijken.
Nokia en Alcatel-Lucent hebben in totaal wereldwijd ruim 110.000 mensen op de loonlijst. Zij behaalden vorig jaar een gezamenlijke omzet van bijna 26 miljard euro en een operationele winst van 2,3 miljard euro. De fusie leidt volgens de twee bedrijven tot kostenvoordelen die oplopen tot 900 miljoen euro per jaar in 2019.
Het fusiebedrijf gaat Nokia Corporation heten en zal vanuit Finland geleid worden door topman Rajeev Suri van Nokia. Het komt voor twee derde in handen van de huidige aandeelhouders van Nokia, die van Alcatel-Lucent krijgen een derde van de aandelen. De overname wordt naar verwachting in de eerste helft van 2016 afgerond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |