abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88877244
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.

Kledingvoorschriften Over de werkkleding bestaan veel meningsverschillen. De ene hiker draagt een pak, de andere een spijkerbroek. Feit is dat EW je graag ziet in een nette pantalon, net overhemd en nette schoenen, zonder baard en lang haar en zonder extreme sierraden. In werkelijkheid wordt hier nogal vaak van afgeweken. Een spijkerbroek is voor EW uit den boze (ookal kan dit netjes zijn). EW controleert nog wel eens op kleding. Als je niet de gepaste kleding draagt krijg je een waarschuwing. Zorg in ieder geval dat je niet in je trainingsbroek aan komt zetten. Voor de rest is het dragen van willekeurige kleding natuurlijk voor eigen risico.

EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: rond de 1250 Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: avatarpic-l.png About2Break1, hiker regio Rotterdam daft-punk(2).jpg Enpe, hiker regio Eindhoven Serious-Sam-Logo.jpg Hojdhopper,hiker regio Utrecht s5wbyq.gif irritatie100, hiker regio Rotterdam hEinEkEn.jpg Jorian29, hiker regio Apeldoorn Archer02.jpg Keuzer, hiker regio Tilburg noiconn.png LeTourdeFrance, hiker regio Groningen noiconn.png MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven usericon.gif Maharbal, ex-hiker in de regio Leeuwarden mallet.jpg Mallet, hiker in de regio in Doetinchem Nedvedkem.png Obama, hiker in de regio Amsterdam noiconn.png RTS91, hiker in de regio Groningen sporting_60x60.gif Sobajo, hiker in de regio Eindhoven naughty.png Zuunigerd, hiker in de regio Zwolle

Voorgaande topics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze OP is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viezze op 19-11-2010 13:19:19 ]
pi_88878421
Ik heb een keer heel veel schade's over het hoofd gezien omdat ze auto zeiknat was en ik het uitgifteformulier van de dealer wel vertrouwde.. Gelukkig nooit meer wat van gehoord maar heb sindsdien wel geleerd om altijd: auto nat / sneeuw / ijs / vies lastig te controleren op te schrijven om mezelf in te dekken.. Tipje van de meiden :p
pi_88879626
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:02 schreef Mallet het volgende:
Ik heb een keer heel veel schade's over het hoofd gezien omdat ze auto zeiknat was en ik het uitgifteformulier van de dealer wel vertrouwde.. Gelukkig nooit meer wat van gehoord maar heb sindsdien wel geleerd om altijd: auto nat / sneeuw / ijs / vies lastig te controleren op te schrijven om mezelf in te dekken.. Tipje van de meiden :p
Een keer heb ik ook een grote schade aan een dorpel over het hoofd gezien, die auto stond langs een hoge stoep en op dat moment was ik de dorpel gewoon vergeten te controleren, pas op de afleverlocatie zag ik die grote schade zitten. Gelukkig zat de auto al helemaal onder de schade die ik wel correct had genoteerd. Verder nooit meer iets van gehoord trouwens.
pi_88880737
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:27 schreef About2Break1 het volgende:

[..]

Een keer heb ik ook een grote schade aan een dorpel over het hoofd gezien, die auto stond langs een hoge stoep en op dat moment was ik de dorpel gewoon vergeten te controleren, pas op de afleverlocatie zag ik die grote schade zitten. Gelukkig zat de auto al helemaal onder de schade die ik wel correct had genoteerd. Verder nooit meer iets van gehoord trouwens.
Ik kwam er dus achter toen de nieuwe bestuurder de auto kwam controleren. Vervolgens maar Easy Way gebeld maar die zeggen dan gewoon dat je de dealer moet bellen en het daarmee moet regelen.
pi_88881720
Ik ben er ook weer bij!
pi_88882693
Misschien een tipje om de topics in de spoiler in de startpost onder elkaar te zetten?
Da's iets duidelijker dan nu denk. :) Verder is 't een mooie OP. ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:18 schreef Viezze het volgende:
En wat was er met die hiker uit de mail?
Die moest een auto innemen die zo geparkeerd stond dat je een grote schade niet kon zien zonder de auto te verplaatsen. De eigenaar van de auto had haast en geen tijd om de auto te verplaatsen. Chauffeur meldt op zijn formulier dat er geen schade was en komt er bij het afleveradres achter dat 'ie een grote schade gemist heeft... :'(

Maareh hoe doen jullie het dan met sneeuw? Ik neem aan dat je niet kunt zeggen van "ja sorry, hier ligt sneeuw en ik zie daar ook sneeuw, dus ik kan m niet meenemen!".. Ik maak zelden mee dat een auto binnen staat - niet dat ik al zo lang dit werk doe, maar toch. :P

Valt me trouwens wel op dat er een boel grammaticale fouten in de mail staan. O-)
pi_88885384
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:31 schreef Fireblast het volgende:
Misschien een tipje om de topics in de spoiler in de startpost onder elkaar te zetten?
[..]
Maareh hoe doen jullie het dan met sneeuw? Ik neem aan dat je niet kunt zeggen van "ja sorry, hier ligt sneeuw en ik zie daar ook sneeuw, dus ik kan m niet meenemen!".. Ik maak zelden mee dat een auto binnen staat - niet dat ik al zo lang dit werk doe, maar toch. :P
Afgelopen winter was dat natuurlijk heel erg. Volgens mij vroeg ik gewoon bij elk adres iets van een krabber om de ruiten eerst vrij te maken.. Vervolgens beetje oppervlakkig sneeuw eraf halen op de plekken waar vaak krassen zitten, maar echt duidelijk wordt het niet. Gewoon op het transportformulier zetten dat de auto bijna niet te controleren valt.

Wat betreft die spel- en grammaticafouten.. Over het algemeen kunnen de gedeeltes met de aanvullende klantinformatie er ook wat van zeg.
pi_88886317
quote:

[..]

Vorige keer was ie gewoon goed. Viezze kan het gewoon niet. Grapje Viezze. Ik zal de wiki wel even checken. Vorig topic ging hard trouwens.
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:33 schreef Mallet het volgende:

Wat betreft die spel- en grammaticafouten.. Over het algemeen kunnen de gedeeltes met de aanvullende klantinformatie er ook wat van zeg.
Ja inderdaad. Dat viel me altijd al op. Fucking triest eigenlijk, want zo moeilijk is dat Nederlands toch niet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_88886915
En dan ook nog die hoofdletters. VERGEET NIET DE KILOMETERSTAND DOOR TE BELLEN. Lekker vriendelijk. :{w
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_88888167
Staan inderdaad veel fouten in de klantinformatie (bedrijfsnamen verkeerd gespeld etc.). Ik ga maar eens slapen, morgen wederom naar Nijmegen en Almere.
pi_88890914
Hoeveel werken jullie gemiddeld per week?
pi_88892210
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:23 schreef MisterPK het volgende:
Hoeveel werken jullie gemiddeld per week?
Op dit moment maximaal één dag vanwege studie maar normaal meestal 2 dagen en als ik geen colleges heb zoveel mogelijk, het liefst richting de 100 uren per maand :P.
pi_88894426
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 00:13 schreef Zuunigerd het volgende:
En dan ook nog die hoofdletters. VERGEET NIET DE KILOMETERSTAND DOOR TE BELLEN. Lekker vriendelijk. :{w
Vergeet vooral de "!!!!!!!!!!!!!!!!" niet ghehe!
pi_88895533
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 00:13 schreef Zuunigerd het volgende:
en dan alsnog vergeten te doen haha
pi_88899872
quote:

[..]

Die moest een auto innemen die zo geparkeerd stond dat je een grote schade niet kon zien zonder de auto te verplaatsen. De eigenaar van de auto had haast en geen tijd om de auto te verplaatsen. Chauffeur meldt op zijn formulier dat er geen schade was en komt er bij het afleveradres achter dat 'ie een grote schade gemist heeft... :'(

Valt me trouwens wel op dat er een boel grammaticale fouten in de mail staan. O-)
Topics staan onder elkaar hoor :) Ik zal de wiki ook even aanpassen
Edit; Als je een nieuw topic maakt moet je eigenlijk even in de wiki op bewerken drukken en dat kopiëren, dan pakt hij hem goed
pi_88901052
Ik kreeg vanochtend een ritje van Lunteren naar Goes aangeboden in een Jaguar(!).
Alleen woon ik in Apeldoorn en dan zou ik 9 uur onderweg zijn geweest ongeveer totaal, allemaal hartstikke leuk geweest enzo. Maar ze belden pas om 11 uur:( en ik heb vanavond een afspraak om 8 uur, dus als ze 2 uur eerder gebeld hadden:(
pi_88902282
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:05 schreef Mcnick1 het volgende:
Ik kreeg vanochtend een ritje van Lunteren naar Goes aangeboden in een Jaguar(!).
Alleen woon ik in Apeldoorn en dan zou ik 9 uur onderweg zijn geweest ongeveer totaal, allemaal hartstikke leuk geweest enzo. Maar ze belden pas om 11 uur:( en ik heb vanavond een afspraak om 8 uur, dus als ze 2 uur eerder gebeld hadden:(
:o dat is wel echt zonde... je had ze wel naar mij door kunnen sturen :D

@Viezze: Ah oke :) dat rijtje met "Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic" staat ook nog niet helemaal goed volgens mij :P
pi_88908071
Met sneeuw begin ik er niet aan... daar waar het zichtbaar is controleer ik. Uiteraard wel een opmerking bij dat auto volledig bedekt was door sneeuw en dientengevolge de inname misschien niet helemaal juist is. : >
Die hoofdletters hebben mij wel vaak helpen herinneren overigens... je ziet meteen wat je ook alweer moest doen.

Een schadegevalletje is trouwens nog wel het vertellen waard: ging om een behoorlijk nieuwe renault clio. Toen ik zei even mijn rondje te lopen om de schade op te nemen verzekerde hij mij dat er niks op zat en dat hij zn pet op zou eten als ik ook maar iets zou vinden. Was natuurlijk een uitdaging en had al na 1 minuut een dikke schroef midden in de voorband gevonden XD (kop stak er zelfs bovenuit). Hij heeft zn pet niet op gegeten maar wel direct gerepareerd voor me.
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:56:31 #19
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_88910491
Zet mij er nu ook maar bij. Studentchauffeur regio Groningen *O*
#26 || Luciano da Silva
pi_88911373
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:56 schreef joppie_saus het volgende:
Gefeliciteerd!!!

Ik ben net thuis van vestigingswerkzaamheden bij ING Rotterdam. Moet zeggen dat ik het daar best gezellig vind :D
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:31:34 #21
207863 Obama
Barack Hussein
pi_88911544
Heb nu 2 weken niet gewerkt vanwege omstandigheden, ik hoop dat ik in de kerstvakantie genoeg uren kan werken.
pi_88911573
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:31 schreef Obama het volgende:
Heb nu 2 weken niet gewerkt vanwege omstandigheden, ik hoop dat ik in de kerstvakantie genoeg uren kan werken.
Reken daar maar niet op, december is altijd rustig.
pi_88912343
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Reken daar maar niet op, december is altijd rustig.
Dat is ook mijn ervaring. Jammer maar helaas. :{
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_88912728
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:56 schreef joppie_saus het volgende:
Gefeliciteerd! Misschien kom ik je nog wel eens tegen ( bij ING Groningen bijv., daar kom ik erg vaak). En sterkte aan iedereen die via Utrecht CS reist. :')
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:38:08 #25
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_88914228
Dank! Ik ben idd via Nijmegen en Deventer terug gekomen en zit nu in de trein van Zwolle terug naar Groningen. Inmiddels al meer dan 4 uur onderweg..
#26 || Luciano da Silva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')