Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je
hier.
Kledingvoorschriften Over de werkkleding bestaan veel meningsverschillen. De ene hiker draagt een pak, de andere een spijkerbroek. Feit is dat EW je graag ziet in een nette pantalon, net overhemd en nette schoenen, zonder baard en lang haar en zonder extreme sierraden. In werkelijkheid wordt hier nogal vaak van afgeweken. Een spijkerbroek is voor EW uit den boze (ookal kan dit netjes zijn). EW controleert nog wel eens op kleding. Als je niet de gepaste kleding draagt krijg je een waarschuwing. Zorg in ieder geval dat je niet in je trainingsbroek aan komt zetten. Voor de rest is het dragen van willekeurige kleding natuurlijk voor eigen risico.
EasyWay b.v. Website:
www.easyway.nl Login:
www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: rond de 1250 Salaris: (>23) ¤9,61 en
meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten: SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
About2Break1, hiker regio Rotterdam
Enpe, hiker regio Eindhoven
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Keuzer, hiker regio Tilburg
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker in de regio Leeuwarden
Mallet, hiker in de regio in Doetinchem
Obama, hiker in de regio Amsterdam
RTS91, hiker in de regio Groningen
Sobajo, hiker in de regio Eindhoven
Zuunigerd, hiker in de regio Zwolle
Voorgaande topics: SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze OP is hier te vinden.[ Bericht 0% gewijzigd door Viezze op 19-11-2010 13:19:19 ]
Ik heb een keer heel veel schade's over het hoofd gezien omdat ze auto zeiknat was en ik het uitgifteformulier van de dealer wel vertrouwde.. Gelukkig nooit meer wat van gehoord maar heb sindsdien wel geleerd om altijd: auto nat / sneeuw / ijs / vies lastig te controleren op te schrijven om mezelf in te dekken.. Tipje van de meiden :p
quote:
Op donderdag 18 november 2010 22:31 schreef Fireblast het volgende:Misschien een tipje om de topics in de spoiler in de startpost onder elkaar te zetten?
Da's iets duidelijker dan nu denk.

Verder is 't een mooie OP.
[..]
Vorige keer was ie gewoon goed. Viezze kan het gewoon niet. Grapje Viezze. Ik zal de wiki wel even checken. Vorig topic ging hard trouwens.
quote:
Op donderdag 18 november 2010 23:33 schreef Mallet het volgende:Wat betreft die spel- en grammaticafouten.. Over het algemeen kunnen de gedeeltes met de aanvullende klantinformatie er ook wat van zeg.
Ja inderdaad. Dat viel me altijd al op. Fucking triest eigenlijk, want zo moeilijk is dat Nederlands toch niet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Staan inderdaad veel fouten in de klantinformatie (bedrijfsnamen verkeerd gespeld etc.). Ik ga maar eens slapen, morgen wederom naar Nijmegen en Almere.
Ik kreeg vanochtend een ritje van Lunteren naar Goes aangeboden in een Jaguar(!).
Alleen woon ik in Apeldoorn en dan zou ik 9 uur onderweg zijn geweest ongeveer totaal, allemaal hartstikke leuk geweest enzo. Maar ze belden pas om 11 uur:( en ik heb vanavond een afspraak om 8 uur, dus als ze 2 uur eerder gebeld hadden:(